نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

این مقاله به مناسبت بازی "اسپایدرمن 2" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار مبگیرد.

مقدمه: یک نکته ای درباره ضد قهرمانان وجود داره که اونم اینه که تو ذهن خودشون عقایدی دارند که به نظرشون کاملا درسته و قویا هم بهشون ایمان دارند و عدالت رو به سبک و سیاق خودشون اجرا میکنند. «ونوم» هم دقیقا همین طوریه. او در واقع از تركیب دو داستان مهم مرد عنكبوتی در دهه 80 میلادی پدید آمد: یكی داستان لباس سیاه و فضایی مرد عنكبوتی كه در جریان جنگ های پنهان (Secret Wars) به دست آورد و با خودش به زمین آورد بعدش هم فهمید كه یك سیمبیوت زنده است و دیگریداستان «مرگ جین دی ولف» كه در آن یك قاتل مرموز به نام Sin-Eater یكی از دوستان پلیس مرد عنكبوتی به نام جین دی ولف را به قتل رساند. در این داستان یك مرد اعتراف كرد كه Sin-Eater است ولی معلوم شد همه اش دروغ بوده ولی خبرنگاری كه این دروغ را منتشر كرد، «ادی براك» نام داشت و بنابراین وقتی مرد عنكبوتی هویت واقعی Sin-Eater را برملا كرد، حرفه خبرنگاری ادی براك هم از بین رفت. در نتیجه ادی براك از مرد عنكبوتی تنفر پیدا كرد. او كه شغلش را از دست داده بود با سیمبیوت فضایی آشنا شد (سیمبیوت هم از سوی مرد عنکبوتی طرد شده بود) . از پیوند آنها موجودی به نام ونوم به وجود آمد كه از مرد عنكبوتی به شدت متنفر و از اسرار او نیز آگاهی داشت. البته بخش عمده جذابیت این شخصیت را باید در ظاهر جذاب و نامتعارف او جستجو كرد كه توسط «تاد مك فارلین» خلق شد. ونوم خودش را بیگناه و حتی موجودی خوب میدانست كه توسط مرد عنكبوتی قربانی شده است! بنابراین همیشه سعی داشت از بیگناهان محافظت كند در نتیجه برای مدتی به یك ضدقهرمان تبدیل شد. ولی مساله اینجاست که سیمبیوت ونوم به طور ذاتی یک موجود خشن و بیرخم است. درسته بعضی ها سعی کرده اند به نوعی او را رام کنند و ازش برای اعمال قهرمانانه استفاده کنند ولی سیمبیوت هر وقت بتونه یا خودش دست به خباثت میزنه یا اینکه میزبان خودش رو مجبور میکنه دست به این کار بزنه. در این مقاله سعی میکنم به برخی از قهرمانانه ترین و خبیث ترین اعمالی که از جانب ونوم یا سیمبیوت او سر زده بپردازم. 

پیشنهاد میشه این مقاله را هم بخوانید. 

 

ابتدا از اعمال قهرمانانه ونوم شروع میکنیم:

 

1- "ونوم: محافظ مرگبار" و "ونوم: مجوزی برای کشتن"

ونوم محافظ مرگبار

اولین باری که ونوم در دنیای کمیک از یک ابرخبیث به یک ابرقهرمان (یا شایدم بهتر باشه بگیم به یک ضدقهرمان) تبدیل شد مربوط میشه به سال 1993 و کمیک "ونوم: محافظ مرگبار" (که اینجا در سایت ما ترجمه شده است) ما شاهد هستیم که اِدی براک همچون یک نگهبان خود گمارده قانون (vigilante) عمل میکنه که وظیفه خودش میدونه گناهکاران را مجازات و از بی گناهان حمایت کنه (البته به روش های خشن خودش). او در جایی از داستان سعی میکنه به یک سری بی پناه و بی خانمان که در شهری زیرزمینی زندگی میکنند کمک و ازشون دفاع بکنه. این کمیک اولین حضور قهرمانانه ونوم رو رقم زد ولی این حضور آخرین آنها نبود . ضمن اینکه بسیاری از تم ها و المان های این کمیک برای فیلم سینمایی "ونوم" (2018) مورد اقتباس قرار گرفتند.

 ونوم : مجوزی برای کشتن

سال 1997 ، ادی براک برای اولین بار به یک مامور مخفی دولتی تبدیل شد! در کمیک "ونوم: مجوزی برای کشتن" (Venom: License to Kill) شاهد بودیم که سوابق منفی و کیفری ونوم پاک شد در ازای اینکه به استخدام دولت دربیاد. یک بمب هم در سینه او کار گذاشتند تا یه وقت دست از پا خطا نکنه! ماموریتش هم این بود که بره به دنبال شخصیت خبیثی با استم مستعار "داکتر یِس" (Doctor Yes) . این اسم در واقع اشاره داشت به اسم یکی از فیلم های معروف «جیمز باند» به نام Dr. No! ایشون با سلاح بیولوژیکی که درست کرده بود میخواست از مردم جهان اخاذی کنه. البته پسر زره پوش او به نام red Flag هم بهش کمک میکرد. ولی در نهایت ونوم آنها را شکست داد.

 

2- ونوم: امضای رئیس

 ونوم: امضای رئیس

سال 1997 و در شماره 1 از کمیک Venom: Sign of the Boss دیدیم که دولت بار دیگر ونوم رو به ماموریتی تازه فرستاده . در واقع تروریست ها یکی از روسای جمهور آمریکای جنوبی را در کلیسایی در محله برانکس گروگان گرفته بودند. ونوم که مثل راهبه ها لباس پوشیده بود وارد کلیسا شد و در مقابل گروهی از بچه ها حساب تروریست ها رسید! میدونم که این عمل شاید خیلی قهرمانانه به نظر نیاد ولی برای ونوم خیلی قهرمانانه بود! او حتی به بچه ها شکلات تعارف کرد ! 

شکلات ونوم

(اگه قضیه ونوم و شکلات رو نمیدونید اینجا رو کلیک کنید)

  

3- ونوم: شوالیه فضایی

 ونوم: شوالیه فضایی

پس از آنكه مك گارگن از سیمبیوت جدا شد، دولت امریكا تصمیم گرفت تا آن را به یكی از سربازان خود پیوند بزند تا يك ونوم قهرمان درست كند! در كمال تعجب، «فلش تامپسون» همكلاسی سابق پیتر پاركر كه البته در جنگ و در طی یك فداكاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد، برای این منظور داوطلب شد. در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد. هر وقت فلش سیمبیوت فضایی را بر تن داشت میتوانست به كمك او، راه برود. در ضمن فلش تامپسون اولين ونومي بود كه در مبارزه از سلاح ها و تجهيزات نظامي بر عليه دشمنان خود استفاده میکرد. تبدیل شدن فلش به ونوم باعث شد نوعی فضای خاص در کمیک های او پدید بیاد که fresh و با طراوت بود. سپس مامور ونوم برای مدتی عضو نگهبانان کهکشان شد و در فضا به ماجراجویی پرداخت. در شماره 2 از کمیک Venom: Space Knight فلش یک پیام اضطراری برای کمک دریافت کرد و به سیاره ای دوردست رفت و در آنجا چون هیولاهایی خرچنگ مانند را شکست داد و یک ماشین مته مانند را نابود کرد، مردم اون سیاره بهش لقب یک خدا و ناجی دادند!

 

4- ونوم علیه شش وحشی

 ونوم بر علیه شش وحشی

سال 2012 و در شماره 17 از سری دوم کمیک بوک های Venom شاهد بودیم که مامور ونوم با گروهی به نام "شش وحشی" (Savage Six) نبرد کرد. اعضای این گروه که توسط شخصیت خبیثی به نام «ارباب جنایت» (Crime Master) گرد هم آمده بودند عبارت بودند از: تاکسین (که به ادی براک پیوند خورده بود)، جک اولانترن، مگس انسانی، مگاتاک و دث ادر! اونا رفتن سراغ ونوم و هر کسی که برای فلش تامپسون مهم و عزیز بود (مثل «بتی برنت»). واقعا نبرد سختی بود که بتی برنت در آن گیر افتاده بود و البته مامور ونوم باید عجله میکرد و مادر و خواهرش رو نیز از دست این گروه خبیث نجات میداد (و مجبور شد هویت مخفی خودش رو برای بتی هم فاش کنه) . این یکی از شخصی ترین نبردهای مامور ونوم بود که در اون دست به اعمال قهرمانانه زیادی زد ...

 

   5- شکست دادن کنال و تبدیل شدن به خدای سیمبیوت ها!

تبر ونوم

و این قطعا قهرمانانه ترین عمل ونومه که باعث شد کاملا به یک قهرمان در دنیای مارول تبدیل بشه! «کنال» ، خدای سیمبیوت ها، برای هزاران سال به دست آفریده های خودش زندانی شده بود تا اینکه در رویداد "کارنیج مطلق" آزاد شد و برای مدتی نسبتاً طولانی در کیهان سفر کرد و ارتش بزرگی نیز از اژدهایان سیمبیوتی و دارک سلستیال ها برای خودش دست و پا کرد تا به سیاره زمین حمله کند. او در رویداد "پادشاه سیاه پوش" به زمین رسید و نشان داد چقدر خطرناک است و ادی براک و سنتری را کشت و بیشتر قهرمانان معروف مارول را تحت کنترل خودش گرفت و کل زمین را داخل یک گنبد سیمبیوتی گرفتار کرد. تا اینکه ادی براک در شماره 5 از این رویداد و به لطف "نیروی انیگما" به زندگی برگشت و به کاپیتان یونیورس تبدیل شد که در واقع همان خدای روشنایی در عالم مارول است! او در واقع به نیروهای کیهانی عظیمی دست یافته بود و تونست چکش ثور را بلند کند و یا تخته موج سوار نقره ای را تحت کنترل خویش درآورده و آنها را به تبر نیرومندی تبدیل کند و اینجوری تونست کنال را شکست بده و بکشه (او با این تبر، شمشیر نیرومند کنال به نام "تمام سیاه" یا "نکروسورد" را ازش جدا کرد). در واقع ونوم ، کنال را از سیمبیوت خودش جدا کرده و او را در درون خورشید پودر کرد! (البته در پایان نبرد، نیروی انیگما او را ترک کرد). ادی براک با شکست کنال، تمامی سیمبیوت ها را از کنترل کنال خارج کرده و آنها الان او را به عنوان خدای خود میشناسند! و حالا که کنال کشته شده، ادی به ذهن کندویی جدید نژاد "کلینتار" تبدیل شده و سیمبیوت ها به او پاسخگو هستند.

 

و حالا میرسیم به شنیع ترین و خبیث ترین اعمالی که سیمبیوت ونوم تا به حال انجام داده. البته قبل از اینکه به لیست برسیم. لازم میدونم به شماره کمیک 114 از کمیک What if اشاره کنم که ایده عجیب و وحشتناکی داره. ولی چون داستانش در دنیای اصلی مارول (شماره 616) رخ نمیده، وارد لیستش نمیکنم. در این داستان میبینیم که چی میشد اگر قهرمانان مارول 25 سال در سیاره "بتل وُرلد" که محل وقایع رویداد "جنگ های پنهان" بود ، باقی میماندند (الیته این جنگ های پنهان رو با اون رویداد معرکه سال 2016 اشتباه نگیرید. منظورمون جنگ های پنهان اول هستش که دهه 80 میلادی چاپ شد و در آن موجودی به نام «بیاندر» عده ای از ابرقهرمانان و ابرشروران مارول را به سیاره بتل وُرلد برد تا ببینه کدومشون بر دیگری غلبه میکنند). در این داستان میبینیم که قهرمانان و ابرخبیث های مارول در اونجا ماندگار و بچه دار هم شده اند! بنابراین فرزندان آنها نیز با هم جنگ میکنند. در نبردی شاهد هستیم که «کلا» (Klaw) با اون سلاح صوتی خودش به اسپایدرمن که اون لباس سیاه فضایی خودش رو هنوز بر تن داره شلیک میکنه و باعث میشه سیمبیوت از پیتر جدا بشه. اما در کمال تعجب مشاهده میکنیم که فقط اسکلت پیتر پارکر باقی مونده!

مرگ پیتر پارکر

یعنی سیمبیوت در این سالها پیتر پارکر رو خرده بوده!!!

خب حالا میریم سراغ لیست:

 

1- خوردن مغز انسان!

خوردن مغز انسان!

ونوم از وقتی در کمیک های مرد عنکبوتی ظاهر شد شعار "مغز خوری" سر داد و مدام ادعا میکرد که میخواد مغز فلانی رو بخوره! این مساله حتی به صورت شعار تبلیغاتی روی عروسک های ونوم در دهه 90 میلادی هم حک میشد (این تصویر را ببینید). ولی سئوال اینه که آیا واقعا ونوم تا به حال مغز کسی را خورده؟ در کمال تعجب باید گفت که بله! در شماره 1 از کمیک Venom: The Hunger، میبینیم که روی این مساله که آیا ونوم مغز میخوره یا نه خیلی مانور داده میشه ... (شما میتونید این کمیک را اینجا دانلود کنید). بعدش هم در همون شماره ونوم واقعا این کار رو میکنه! توضیحش هم اینه که سیمبیوت فضایی به مغز انسان علاقه داره چون نوعی ماده شیمیایی در مغز هست که برای سیمبیوت خیلی لازمه . سیمبیوت هم به همین خاطر همیشه دوست داره مغز بخوره ! ولی ادی براک تا جای ممکن جلوش رو میگیره.

 

2- رها کردن میزبان خود در وسط آسمان!

انجل فروچوناتو

در کمیک های شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی (که اینجا ترجمه شده اند)، دیدیم که وقتی ادی براک سرطان گرفت ، تصمیم گرفت سیمبیوت ونوم را در یک حراجی به فروش برساند. پسر دست و پا چلفتی یکی از روسای خلافکاری شهر به نام «آنجلو فورچاناتو» که سعی داشت خودش را به پدرش ثابت کند، این سیمبیوت را به دست آورد و سریعا دست به کار شد تا اسپایدرمن را شکست بده و چند نفر را هم کشت. ولی اسپایدرمن شکستش داد و آنجلو پا به فرار گذاشت. این باعث شد تا سیمبیوت از آنجلو به خاطر ترسو بودن بیزار بشه و بنابراین وقتی داشت از روی ساختمان ها میپرید، رهایش کرد تا سقوط کنه و بمیره!

 

3- خوردن یک اسکرال!

 خوردن یک اسکرال!

ونوم   یک آدم خبیث تمام عیاره! به خصوص وقتی یک آدم خبیث به نام «مک گارگن» (که قبلا یکی از دشمنان معروف مرد عنکبوتی به نام «عقرب» بود) میزبان سیمبیوت ونوم بود! (این مقاله رو بخونید تا به خوبی با گارگن آشناب شوید). این ونوم یک گوشت خوار قهار بود. از خوردن هیچ چیزی هم بدش نمیومد و به همین دلیل وقتی عضو گروه "دارک اونجرز" بود حتی هم تیمی هایش بهش خرده میگرفتند که بابا یه کمی رعایت کن! یعنی به گوشت هیچ موجودی  رحم نمیکرد (!) در شماره 49 از کمیک New Avengers شاهد بودیم که دنیا هنوز به کامل از عواقب رویداد "تهاجم مخفی" راحت نشده و «اسکرال» ها هنوز هم خودشون رو جای دیگران جا میزنند (برای اشنایی با اسکرال ها، این مقاله را بخونید). یکی از اونا خودش رو به جای «جارویس» (خدمتکار تونی استارک) جا زده بود و با بچه «لوک کیج» هم فرار کرده بود! کیج برای این که بچه اش رو به دست بیاره با نورمن آزبورن توافق کرد و به گروه دارک اونجرز پیوست و به زندان Raft رفتند تا از 2 اسکرال بازجویی کنند. برای اینکه دومین اسکرال رو بترسونند تا حرف بزنه، ونوم اولی رو گاز زد و تا کمر او را خورد!

 

4- تجاوز به یک زندانی!

در شماره 12 از کمیک Venom یک سازمان مخفی دستش به سیمبیوت ونوم رسید و سعی کرد اون رو به یک میزبان جدید پیوند بزنه. ولی مساله این بود که سیمبیوت هر کی رو که وارد سلولش میشد، میکشت! بنابراین به ذهنشون رسید که دو نفر رو بفرستند به سلول سیمبیوت: یک قاتل سریالی و یک دیوانه روانی! سیمبیوت حافظه و خاطرات آنها را جذب کرد و متوجه شد که اون قاتل سریالی چهار نفر را به خاطر تجاوز بهش در زندان کشته. بعدش اون بیمار روانی را بلند کرد و سرش داد زد: "قراره دوباره اتفاق بیفته"! درسته بعدش چیزی نشان داده نشد ولی معلوم بود سیمبیوت بهش تجاوز کرده! میتونید این کمیک رو به صورت آنلاین در اینجا بخونید.

 

5- خودکشی میزبان!

 خودکشی میزبان!

«آنه وینگ» (Ann Weying) همسر سابق ادی براک بود که هم برای مدت کوتاهی سیمبیوت ونوم را بر تن کرد و به She-Venom تبدیل شد! او به عنوان شی – ونوم مرتکب قتل میشد ولی از این قتل ها لذت نمیبرد . او پس از اینکه سیمبیوت ترک اش کرد دچار عذاب وجدان و اختلالات روانی شد و دست به خودکشی زد (خودش رو از پنجره پرت کرد بیرون). پس ببینید سیمبیوت ونوم چه تاثیراتی میتونه روی ذهن میزبانان خودش بذاره. 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

فیلم «ونوم» + لینک دانلود!

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
-1 #1 old man omid 1397-09-30 17:51
خسته نباشید.
عالی.
انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.
و یک سوال.الان سیمبیوت ونوم با کی پیوند خورده؟
نقل قول کردن
spider javad
#2 spider javad 1397-09-30 18:04
مقاله جالبی بود.
فقط شماره4...خخخخخ عالی بود :-* :D
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-09-30 18:38
به نقل از old man omid:

انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.


یه مقدار زحمت بکشی و تو سایت جستجو بفرمایی متوجه میشی قبلا به مناسبت فیلم جاستیس لیگ نوشته بودم
مقالاتی بودند که حتی سایتایی که ادعای دیسی بودن دارن واسه اکوامن ننوشتن ولی من نوشتم

از فردا این مقالات دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرن
یه چند تا دیگه هم از قبل گزاشتم کنار برای اکوامن که این هفته انشاله تو سایت قرار میگیره
نقل قول کردن
old man omid
#4 old man omid 1397-09-30 19:19
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:

انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.


یه مقدار زحمت بکشی و تو سایت جستجو بفرمایی متوجه میشی قبلا به مناسبت فیلم جاستیس لیگ نوشته بودم
مقالاتی بودند که حتی سایتایی که ادعای دیسی بودن دارن واسه اکوامن ننوشتن ولی من نوشتم

از فردا این مقالات دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرن
یه چند تا دیگه هم از قبل گزاشتم کنار برای اکوامن که این هفته انشاله تو سایت قرار میگیره




ببخشید!خطا کردیم.شما درست میگی.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1397-09-30 20:47
به نقل از old man omid:
به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:

انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.


یه مقدار زحمت بکشی و تو سایت جستجو بفرمایی متوجه میشی قبلا به مناسبت فیلم جاستیس لیگ نوشته بودم
مقالاتی بودند که حتی سایتایی که ادعای دیسی بودن دارن واسه اکوامن ننوشتن ولی من نوشتم

از فردا این مقالات دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرن
یه چند تا دیگه هم از قبل گزاشتم کنار برای اکوامن که این هفته انشاله تو سایت قرار میگیره




ببخشید!خطا کردیم.شما درست میگی.

بله. قطعا من درست میگم
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1397-09-30 22:30
خیلی ممنون آقای ترابی.
کاش بجای ونوم فیلم گرین گابلین یا دکتر دووم رو میساختن تا با تاریخ اونا آشنا میشدیم :-* :oops:
اعمال قهرمانانه مورد چهارمی خوب بود، از اعمال خباثت آمیزش خوردن اسکرال تا کمرش خیلی حال به هم زن بود، اون مورد چهارمی انقد بد بوده که نشون ندادن :-x ، مورد آخر هم خیلی دردناک بود.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-10-01 00:50
خیلی عالی بود، عاشق این سبک مقالاتم.
وقتی اون مورده که پیتر رو خورده بود رو میخوندم، مو به تنم سیخ شد!! ایده عجیبی بود.

ممنون برای مقاله

به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:

انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.


یه مقدار زحمت بکشی و تو سایت جستجو بفرمایی متوجه میشی قبلا به مناسبت فیلم جاستیس لیگ نوشته بودم
مقالاتی بودند که حتی سایتایی که ادعای دیسی بودن دارن واسه اکوامن ننوشتن ولی من نوشتم


توی این مدت که با استاد ترابی آشنا شدم، فهمیدم نظراتی که به نوعی قدرنشناسی و بی انصافی در حق ایشون و تلاش هایی که کرده اند به حساب بیاد، خیلی رنجشون میده. میدونم دلیلشم اینه که برای این سایت خیلی سرمایه ها صرف میشه و هزینه ها داده میشه، با این حال هیچ وقت بحث "پول" وسط نیومده و تمام مطالب و خدمات از روی عشق و علاقه به کمیک نوشته میشه. قطعا این از بارز ترین ویژگی های SPIDEY هست و این منحصر به فردش میکنه.
اینارو گفتم تا یک بار دیگه روشن بشه که چه تلاش هایی برای این سایت میشه و چطور به اینجا رسیده...
نقل قول کردن
Negin
#8 Negin 1397-10-01 02:29
اون موردی که برای جنگ های پنهان دهه ۸۰میلادی بود عالیییییییییییی یی بود رفتم دنبال کمیکش
چه ایده ای بود
نقل قول کردن
old man omid
#9 old man omid 1397-10-01 09:18
به نقل از Cap-Spider Potter:
خیلی عالی بود، عاشق این سبک مقالاتم.
وقتی اون مورده که پیتر رو خورده بود رو میخوندم، مو به تنم سیخ شد!! ایده عجیبی بود.

ممنون برای مقاله

به نقل از mtm:
به نقل از old man omid:

انی همه درباره ی ونوم مقاله گذاشتید یکی هم لطفا برای اکوامن میزاشتید.


یه مقدار زحمت بکشی و تو سایت جستجو بفرمایی متوجه میشی قبلا به مناسبت فیلم جاستیس لیگ نوشته بودم
مقالاتی بودند که حتی سایتایی که ادعای دیسی بودن دارن واسه اکوامن ننوشتن ولی من نوشتم


توی این مدت که با استاد ترابی آشنا شدم، فهمیدم نظراتی که به نوعی قدرنشناسی و بی انصافی در حق ایشون و تلاش هایی که کرده اند به حساب بیاد، خیلی رنجشون میده. میدونم دلیلشم اینه که برای این سایت خیلی سرمایه ها صرف میشه و هزینه ها داده میشه، با این حال هیچ وقت بحث "پول" وسط نیومده و تمام مطالب و خدمات از روی عشق و علاقه به کمیک نوشته میشه. قطعا این از بارز ترین ویژگی های SPIDEY هست و این منحصر به فردش میکنه.
اینارو گفتم تا یک بار دیگه روشن بشه که چه تلاش هایی برای این سایت میشه و چطور به اینجا رسیده...



من کاملا قبول دارم اصلا من هر وقت که نظر دادم تشکر کردم و بعد اگه حرفی داشتم میزدم. منظوری نداشتم .استاد ترابی بد متوجه شدن. واقعا معذرت میخوام
نقل قول کردن
Amazing-SpiderMan
#10 Amazing-SpiderMan 1397-10-02 10:37
سلام،من عضو جدید سایت هستم و بسیار خوشحالم که عضو spidey.ir هستم.امیدوارم عضو خوبی برای سایت باشم.
راستی،میخوام بخش درباره من روهم برای خودم بنویسم که بهتر با من اشنا شوید.
نقل قول کردن
Amazing-SpiderMan
#11 Amazing-SpiderMan 1397-10-02 10:41
در ضمن واقعاً مقاله خوبی بود. دست اقای ترابی درد نکنه.
خیلی خوبه که همچین سایتی تو دنیا هست.
نقل قول کردن
Ilya202020
#12 Ilya202020 1400-07-09 19:43
wow,just wow
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44