10 نسخه عجیب و غریب فلش (Flash)

10 نسخه عجیب و غریب فلش (Flash) alternate جهان موازی دنیای دیگر

این مقاله به مناسبت اکران فیلم سینمایی "فلش" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: سریع ترین مرد زنده جهان، برخی خلاف هم تیمی هاش توی لیگ عدالت یعنی بتمن و سوپرمن هیچوقت شنل نداشته. همه ما به خاطر سریال شبکه CW و فیلم فیلم فلش که قراره اکران بشه، بری آلن رو به عنوان فلش می‌شناسیم،اما شخصیت های برجسته‌ای مثل جی گریک و والی وست هم فلش بودند و واقعیت های بی شماری رو به وجود آوردند. فلش میتونه بدون هیچ محدودیتی در فضا و زمان حرکت کنه و به همین دلیل تعداد بی نهایتی فلش وجود داره که ما دوست داریم باهاشون آشنا بشیم. توی این لیست به ده نسخه عجیب و غریب فلش می‌پردازیم.

 

10- فلش بیزارو (Bizarro Flash)

- فلش بیزارو (Bizarro Flash)

همونجور که بیزارو نسخه درب و داغون سوپر منه، فلش بیزارو هم نسخه درب و داغون تر فلشه! اون خیلی چاق و تنبله و به جای علامت صاعقه زرد رو لباسش یه لکه خردل قرار داره و بعد از یه مسیر کوتاه خسته میشه. و در کل یه نسخه خنده‌دار از فلشه. یا وجود اضافه وزن اون هنوز هم میتونه بدوه و کلی از قابلیت های فلش رو داره ولی هیچ‌جوره به پای فلش نمیرسه. اون برای لیگ عدالت یا خود فلش یه تهدید محسوب میشه ولی هیچوقت نمیشه با کسایی مثل فلش معکوس یا ساویتار مقایسه‌ ش کرد.

  

9- فلش دنیای Kingdome Come

  فلش دنیای Kingdome Come

توی زمین 22، جایی که داستان  معروف و برتر Kingdome Come اتفاق میفته ،  شاهد یک آینده هستیم كه در آن اعضای مختلف جاستیس لیگ بازنشسته شده اند و در نتیجه شخصیت های انتقام جو و یاغی (vigilante) خیابان های شهر را فرا گرفته اند كه هیچ چیز از مسئولیت پذیری نمیدانند. سپس حادثه بدی می افتد و واندر ومن موفق میشود سوپرمن را كه پا به سن گذاشته ترغیب كند تا دوباره به عرصه برگردد و جاستیس لیگ را از نو تشكیل دهد و به این تازه به دوران رسیده ها بفهماند كه معنی ابرقهرمان یعنی چی! ولی مشكل اینه كه سوپرمن هنوز هم خاطرات تلخ كشته شدن همسرش «لوئیس لین» به دست جوكر را از یاد نبرده. در این بین فلش مسنی هم وجود داره که با کلاه ایمنی و بال های نقره‌ای این ور و اون ور میره و خیلی هم شبیه جی گریک هستش. و توی کارش هم از هر فلش دیگه ای موفق تره. اون اِلِمان های بری و والی رو حفظ کرده و میشه گفت با نجات مردم و سریع دویدنش میراث خودش رو به جا گزاشته، ولی هیچ کدوم از اینها اون رو به مرد خانواده تبدیل نمیکنه ولی در آخر میشه گفت این فلش یکی از بهترین نسخه های فلش هستش.

 

8- تاناکا ری (Tanaka Rei)

 -تاناکا ری (Tanaka Rei)

تاناکا ری توی زمینی مثل زمین ما بزرگ شده جایی که قهرمانان فقط در کمیک ها وجود دارند و و قهرمان مورد علاقه او هم دونده سرخ (لقب فلش) بود. زمانی که قدرت هاش و به دست آورد از لباس بری آلن خیلی الهام گرفت و حتی یک بار بری آلن رو که داشت تلاش می‌کرد تا به زمین خودش برگرده رو هم ملاقات کرد. آنها به کمک همدیگه یه تردمیل کیهانی ساختن و در بحران زمین‌های بی‌نهایت در کنار یکدیگر جنگیدند. سرگذشت زندگی او یه برداشت خیلی جذاب انسانیه که به طور ناگهانی قدرت های ویژه به دست میاره و نشون میده که چجوری با این موضوع کنار میاد.

 

7- مرگ سرخ (Red Death)

  مرگ سرخ (Red Death)

شاید بعضی ها بگن این فلش از لحاظ فنی یه نسخه از بتمنه، ولی باید بگم که ترکیبی از فلش و بتمن که این شخصیت رو پدید میاره. در این دنیا بتمن با مرگ چند رابین پشت سر هم دست و پنجه نرم میکنه و از این خسته شده که دستیاری رو بعد یه دستیار دیگه دفن کنه. بتمن وقتی که از بری درخواست میکنه تا با اسپید فورس ارتباط برقرار کنه، فلش امتناع میکنه و جنگی بین بتمن و فلش شکل میگیره که در نهایت بتمن دست بالا رو میگیره. اون با قدرت تردمیل کیهانی موفق میشه خودش و فلش رو ترکیب کنه و بر ذهن بری آلن هم غلبه میکنه و در نهایت شخصیت مرگ سرخ شرور رو به وجود میاره: یه بتمن با سرعت و قدرت فلش!

 

6- جانی کوییک - سندیکای جنایتکار (Crime Syndicate)

 جانی کوییک - سندیکای جنایتکار

شخصیتی از زمین 3، جهانی که لیگ عدالت آن، گروهی شیطانی است! و ما شاهد فلش جانی کوئیک شیطانی هستیم. جانی و بقیه سندیکای جنایتکاربا قدرت های شبیه بری آلن، مردم زمین 3 رو به وحشت انداخته و برای منافع شخصی و قدرت هر کاری که از دستشون بر بیاد رو انجام میدن. وقتی که سندیکای جنایتکار با لیگ عدالت اصلی جنگ کرد، جانی یکی از معدودافرادی بود که توسط بتمن فریب خورد و به دستگاهی قدرت داد که خودش رو تجزیه کرد!

 

5- کرش (Crash) - زمین C

کرش (Crash) - زمین C

توی زمین C که تمام دنیا حیوانات کارتونی هستن، ما لیگ عدالت رو در گروهی به اسم Whole Lotta Animals میبینیم. توی این حیوانات ما لاکپشتی رو میبینم که اسمش کرشه و قدرت هایی شبیه فلش داره. ممکنه دیدن یه لاک‌پشت غول پیکر که داره سعی میکنه از شهر محافظت کنه خنده دار باشه ولی کرش یکی از محبوب ترین و نمادین ترین شخصیت ها تو زمین خودشه. مطمئنا مثل این شخصیت رو نمیشه هر جایی دید.

 

4- فلش مونث زمین 11

  فلش مونث زمین 11

توی زمین 11 همه چیز شبیه زمین اصلیه ولی یه فرق مهم وجود داره، همه‌ی قهرمانان جنسیتشون تغییر کرده. توی این زمین سوپرومن، بت‌ومن، واندر من، و یک فلش مونث وجود داره ک با سرعت غیر قابل وصف توی شهر میدوه و شهروندها رو از خطر نجات میده. اون در مقابل حمله آمازون‌ها به رهبری واندر من نقش مهمی داشت و کمک بسیار بزرگی کرد. لباس اون شبیه لباس والی وست‌ه و شخصیتش بیشتر شبیه بری آلن‌ه.

 

3- تندروی نازی (Nazi Speedster) - زمین 10

 تندروی نازی (Nazi Speedster) - زمین 10

این داستان توی جهانی رخ میده که آلمانی ها توی جنگ جهانی دوم پیروز شدند و اینحا ما میتونیم تندروی نازی ها یا همان فلش رو ببینیم. تقریبا از هر لحاظ ویژگی های فلش رو داره جز اینکه یه شرور بی رحم و خیلی خطرناکه. اگر بری آلن عضو یه رژیم خبیث و شیطانی میشد قطعا شبیه همین فلش نازی میشد، تقریبا غیر قابل توقف و غیر قابل دیدن و با مجازات های کشنده و بسیار دردناک. این قطعا چیز خوبیه که تا حالا از زمین 10 خارج نشده.

 

2- مرد تسریع شده (Accelerated Man) - فلش زمین 19

 مرد تسریع شده (Accelerated Man) - فلش زمین 19

فلش زمین 19 که توی سریال فلش شبکه CW حضور داره و خیلی کم هم تو کمیک ها رخ نشون داده، یک نسخه تشنه عدالت است. دقیقا شبیه فلش زمین 1. مرد سرعتی از قدرت خود برای انجام کارهای خوب در دنیا استفاده می‌کند و حتی تیمی شبیه لیگ عدالت رو به وجود آورده. درباره این نسخه از فلش اطلاعات زیادی نداریم، فقط میدونیم که زیاد آدم حرافی نیست و ابتدا برای دستگیری Superjudge استخدام شده بود. این شخصیت، شخصیتیه که باید خیلی بیشتر بهش در دنیای کمیک پرداخته بشه.

 

1- دنیکا ویلیامز – ماورای فلش (Beyond Flash)

دنیکا ویلیامز – ماورای فلش (Beyond Flash)

در سال 2040 میلادی، مدت زیادیه که بری آلن و والی وست بازنشسته شدن و در نهایت ما می‌بینیم که فلش جدید به نام «دنیکا ویلیامز» (Danica Williams) سکان هدایت رو به عهده میگیره. اون مثل بری آلن همیشه مشکلات شخصی داره و مثل والی وست هم مشتاق مبارزه با جنایتکاران هستش! و این مبارزه ها گاهی اون رو تو دردسر میندازن. او از دنیای میاد که ماورای بتمن (لقب «تری مگینس») حضور داره و با او و دیگر قهرمانان این آینده همکاری داشته.

  

مترجم: مهبد کهنمویی

 

 منبع : CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی سریع ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره فلش (FLASH) بدانید

رتبه بندی اقتباس های فلش در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش (THE FLASH)!

کمیک فارسی: اولین حضور فلش معکوس (REVERSE FLASH) 

10 كميك مهم فلش (THE FLASH)

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

10 دشمن برتر فلش (THE FLASH)

5 صحنه برتر نیم فصل اول سریال THE FLASH

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1399-10-28 10:35
من از مفهوم پارادوکس تو داستان ها خیلی خوشم میاد مثل اون فلش لاک پشتی یا فلش چاق
ایده زمین ۱۱هم خیلی جالب بود ولی خیلی سخته بعضی شخصیت ها رو با یک جنسیت دیگه تصور کرد

در مورد مرگ سرخ هم یکجا خونده بودم این دنیا به دنیا می‌ره و جوکر ها رو قتل و عام می‌کنه من نمی‌دونم تو کمیک ها هنوز هست یا نه ولی امیدوارم دیسی این شخصیت رو دور نندازه
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#2 Captain-Deadpool 1399-10-28 12:03
ممنون از آقای مهبد کهنمویی بابت ترجمه این مقاله جالب.
موارد 5 . 6 . 1 واقعا دیگه خیلی عجیب بودن :D
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-10-28 12:04
خیلی ممنون جناب کهنمویی،خسته نباشید
خیلی مقاله جالب و جذابی بود
بنظرم باحال ترینشون مرگ سرخ بود،البته اگه شرور نبود باحال تر بود :-*
ممنون از شما
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1399-10-28 13:09
سلام
ممنون بابت مقاله.
الان کی می خواد بگه کدوم بهتره؟ چون واقعا بیشترشون عالی هستند. من از ۳ و ۶ و ۷ و۹ خیلی خوشم اومد. ( الان دیگه خودم گفتم کدوم بهتره که!!!!! :lol: ) ولی لقب بامزه ترین با افتخار تقدیم میشود بببببهههه...
جناب آقای





فلش بیزارو :o :o
کلا بیشتر این بیزارو ها خیلی بامزن.
لقب عجیب ترین زمین هم این زمینه ۱۱ بود.
آخه فکرش رو بکنید بت ومن. :o یا خدا.
و زمخت ترین زمین میشه زمین ۱۰
خدا دچار کسی نکنه اونجا گیر بیفته.
فقط آقای کهنمویی تو بخش مقدمه دوبار نوشتید فیلم.
و توی مورد ۱۰ نوشتید یا وجود اضافه وزن احتمالا می خواستید بزنید با وجود اضافه وزن.
و توی مورد ۸ نوشتید زمانی که قدرت هاش و بدست آورد... احتمالا می خواستید بزنید قدرت هاش روبدست آورد...
با تشکر
نقل قول کردن
Captain_rogers
#5 Captain_rogers 1399-10-28 13:11
من امروز خودم میخواستم بیام پیشنهاد بدم که همچین مقاله رو هم راجب فلش داخل سایت قرار بدین که خودتون گذاشتید
و من واقعا ممنونم چون شخصیت فلش رو خیلی دوست دارم.
(ممنون از اقای کهنمویی)
از الان بگم که واقعا ببخشید بابت اسپم، ولی استاد ببخشید نمی خواهید راجب سریال واندا ویژن نقد و بررسی قرار بدید؟ چون قسمت دوم هم منتشر شده و تا الان دقیقا همونی بوده که انتظارشو داشتیم.
(بازم ببخشید بابت اسپم تو این مقاله به این خوبی :-* )
نقل قول کردن
alireza123456789
#6 alireza123456789 1399-10-28 14:08
خیلی مقاله خوبی بود ممنون من خودم شخصا از مرگ سرخ خیلی خوشم اومد چن ترکیب دوتا از قهرمانان اصلی و نمادین دی سی بود ;-)
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#7 iron man Amir karimi 1399-10-28 14:33
سلام. ممنون بابت مقاله. مرگ سرخ چه جالبه . ترکیب خشم بتمن با سرعت فلش :-|
نقل قول کردن
Captain_rogers
#8 Captain_rogers 1399-10-28 15:20
به نقل از iron man Amir karimi:
سلام. ممنون بابت مقاله. مرگ سرخ چه جالبه . ترکیب خشم بتمن با سرعت فلش :-|

اره من یک بار داستانش رو شنیده بودم که الان یادم نیست ولی فکر کنم تا جایی که یادمه مربوط به رابین بود.
و مورد 3 رو تو یک کراس اوور بین سریال فلش و سوپرگرل و اروو دیدم که ازداوج ایریس با فلش بود و نازی های (به قول خودشون زمین "ایکس") اومدن وسط و همه چیز رو به هم زدن و تهش هم همین اسپیدسر نازی اومد وسط ولی تو سریال اون "هریسون ولز" یا همون (ایبارد ثاون) بود، که ضد فلش. :-)
نقل قول کردن
mobin rz
#9 mobin rz 1399-10-28 16:17
واقعا همه ی نسخه هاش جالبن
نقل قول کردن
spider peter
#10 spider peter 1399-10-28 21:14
ممنون از آقای کهنمویی
به نشر من بیزارو خیلی خنده دار بود
فلش زمین 11 خیلی باحال بود
یه سوال کمیک های فلش رو ترجمه کردین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37