10 حقیقت جالبی که باید درباره سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1981 بدانید

10-حقیقت-جالبی-که-باید-درباره-سریال-کارتونی-مردعنکبوتی-در-سال-1981-بدانید-استرگ-ایستراگ-انیمیشن-مجموعه-easter-egg

قراره در این مقاله اطلاعات جالبی درباره یکی از خاطره انگیزترین کارتون های اسپایدرمن کسب کنید.

مقدمه: در ابتدای دهه‌ی 80 میلادی، مارول استودیوی انیمیشن‌سازی مستقلی را تحت عنوان Marvel Productions تأسیس نمود و طبیعتاً تصمیم گرفت براساس كاراكتر‌هایش، سریال‌های كارتونی بسازد. به همین منظور و هم‌چنین برای جلب نظر شبكه‌های سراسری، استودیوی مذكور مجموعه‌ای 26 قسمتی تحت عنوان اسپایدرمن تولید و به شبكه‌های تلویزیونی محلی عرضه كرد. روی هم رفته، این مجموعه در مقایسه با دیگر انیمیشن سریالی مردعنکبوتی در دهه ی 80 میلادی یعنی "اسپایدرمن و دوشتان شگفت انگیز او" تا حدود زیادی گمنام و مهجور باقی ماند و  ولی هواداران اسپایدرمن معتقد بودند كه به حال و هوای كمیك‌ های او وفادارتر است. یعنی در آن میشد تا حدی شوخ طبعی مردعنکبوتی و مشکلات روزمره، بی پولی، و بدشانسی پیتر پارکر را مشاهده کرد. به علاوه، از آن‌جائی‌كه از شبكه‌های محلی پخش می‌شد، مجبور نبود از ممیزی سفت و سختی كه شبكه‌های سراسری در آن زمان روی برنامه‌های كارتونی خود اعمال می‌كردند، پیروی كند. به همین دلیل دست سازندگانش تا حدی بازتر بود و می‌توانستند از اكشن قابل قبول‌تر و داستان‌های منسجم‌تری بهره بگیرند. در ضمن انیماتورها برای خلق شكل ظاهری كاراكترها و به تصویر كشیدن صحنه‌های اكشن از طراحی‌های «جان رومیتا» (طراح افسانه‌ای كمیك‌ های اسپایدرمن) الهام گرفتند (میتونید در اینجا همه قسمت های این سریال رو به طور رایگان و با کیفیت عالی دانلود کنید).

ازتون دعوت میکنم مقالات زیر را هم بخوانید:

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بدانید

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

سوتی های سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

بهترین اپیزودهای انیمیشن "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" براساس امتیاز سایت IMDB

 

1- عشق اصلی مردعنکبوتی در این سریال، «بتی برنت» بود!

بتی برنت

پیتر پاركر در این سریال بار دیگر دانشجویی بود كه به عنوان عکاس در دیلی ‌بیوگل كار می‌كرد و به بتی برنت (منشی آقای جی. جونا جیمسون) علاقه رومانتیک داشت (صداپیشه ی بتی برنت در این سریال خانم مونا مارشال بود). این عجیبه چون بتی برنت در دنیای کمیک برای مدتی نسبتا کوتاه و فقط در داستان های اولیه مردعنکبوتی در دهه ی 60 میلادی به عنوان معشوقه پیتر پارکر شناخته میشد.

بتی برنت - جیمسون

و البته به خوبی میدانید که در آن سالهایی که این سریال پخش میشد، علاقمندان به دنیای کمیک مری جین و گربه سیاه را به عنوان عشق های اصلی پیتر میشناختند ولی هیچ اثری از مری جین یا حتی گوئن استیسی در این سریال نبود و فقط گربه سیاه در یکی از اپیزودها حضور داشت:

گربه سیاه کارتون

ولی هیچ رابطه ی رومانتیکی بین او و مردعنکبوتی مشاهده نشد و او همچون یک سارق معمولی و کلیشه ای به تصویر کشیده شده بود! (این مقاله را بخوانید).

 

2- جیمسون در این سریال برادرزاده ای داشت به نام «مورتیمِر»!

برادرزاده جیمسون

ما در دنیای کمیک تا به حال ندیده ایم که آقای جیمسون برادرزاده ای داشته باشد ولی در این سریال داشت و اسمش هم «مورتیمِر» (Mortimer) بود! او در دیلی بیوگل کار میکرد و در چند قسمت حضور داشت. بیشتر به عنوان عکاس کار میکرد و انگار با پیتر پارکر رقابت داشت.

 

3- لیزارد در یکی از اپیزودهای سریال حضور داشت ولی هیچ خبری از دکتر کانرز نبود!

انیمیشن لیزارد کانرز

«لیزارد» یکی از دشمنان کلاسیک و قدیمی مرد عنکبوتی است که اغلب به عنوان هویت خبیث دکتری خوش قلب به نام «کرتیس کانرز» (که البته بیشتر با نام کِرت کانرز صدایش میکنند) شناخته میشود. یعنی دکتر کانرز به هیولایی به نام لیزارد تبدیل میشود و با اسپایدرمن دشمنی میکند (درست مثل بروس بنر که به هالک تبدیل میشود). پس لیزارد به عنوان هویتی مستقل و حیوانی از کانرز، جسم و مغز او را در برمیگیرد و باعث میشود خوی درنده و وحشی پیدا کند و در سالهای گذشته دیده ایم که رفته رفته در حال تبدیل شدن به هویت غالب کرت کانرز بوده ولی او سعی کرده از آن جلوگیری کنه و هر طور شده ذات انسانی اش را حفظ کند. لیزارد در یکی از اپیزودهای این سریال به نام Lizards, Lizards, Everywhere حضور  داشت ولی ما  اصلا دکتر کرت کانرز را ندیدیم (!) و این خیلی عجیبه چون شخصیت دو گانه او همواره یکی از بخش های اصلی شخصیت پردازی لیزارد بوده. در هر حال لیزارد میخواست منهتن را به بهشتی برای خزندگان تبدیل سازد!

 

4- برخی از خبیث های این سریال، اُریجینال بودند!

سریال های کارتونی مردعنکبوتی گاهی اوقات یک عادت عجیبی از خودشون نشون میدادند و آن این بود که خبیث هایی اُریجینال خلق میکردند که تقریبا هیچ کدومشون هرگز وارد دنیای کمیک نشدند. این مساله خیلی عجیبه. چون اسپایدرمن دارای متنوع ترین دشمنان در دنیای کمیک است و معلوم نیست چرا سازندگان این کارتون ها به جای استفاده حداکثری از ویلن های دنیای کمیک، از کاراکترهای های اریجینالی استفاده میکردند که اغلب ظاهر و قابلیت های بسیار کلیشه ای داشتند! در هر حال این اتفاق برای این سریال هم افتاد. یکی از این خبیث ها "بدلکار" یا Stuntman نام داشت!

بدلکار (Stuntman)

 نامش «جک ریون» بود که خودش را بزرگترین بدلکار تاریخ سینما میدانست. او برای یکی از فیلم هایش مجبور شد لباسی روباتیک بپوشد ولی هنگام دزدیدن پول از شرکتی که برایش کار میکرد، اسپایدرمن سر رسید و مجبور به فرار شد و در این موقع بود که مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و لباس به تنش چسبید. بنابراین تصمیم گرفت انتقام بگیرد! او خودش را «استانت من» (به معنی «بدلکار») نامید و دار و دسته ای به نام "مثلث شرارت" (Triangle of Evil) به وجود آورد تا در سطح شهر دست به سرقت بزند. نقشه ای که بدلکار کشیده بود خیلی مسخره بود: میخواست کاری کند که مردعنکبوتی به صاحبان مغازه هایی که بهشون دستبرد میزدند بدهکار شود (به خاطر آسیب هایی که به صورت غیرعمد به مغازه ها وارد می آورد) تا اینگونه مجبور شود در یک برنامه تلویزیونی زنده ظاهر شود تا پول بدست آورد. همین اتفاق هم افتاد و مردعنکبوتی فهمید در این برنامه باید با بدلکار رقابت کند! (بدلکار میخواست اینجوری سر مردعنکبوتی را گرم کنه تا افرادش دست به سرقت بزنند). اما در نهایت مردعنکبوتی "مثلث شرارت" را دستگیر و همچنین بدلکار را در آخرین چالش او که مسابقه ی دو روی "پل بروکلین" بود شکست داد!

Siderwinder یا «اسب چران» (که البته میشه اسمش رو به «مار کج رو» هم ترجمه کرد) هم خبیثی بود که مثل مورد قبلی مختص این سریال کارتونی خلق شد ولی هرگز در دنیای کمیک بوک دیده نشده است.

اسب چران (Sidewinder)

او میلیونری بود به نام «ویلی ویلسون» (Willie Wilson) از اهالی تگزاس (البته هویتش آخر داستان فاش شد) و صاحب "گاوبازی رودیو" (Rodeo) بود و اسپایدرمن را نیز در یکی از آنها گیر انداخت! (Rodeo نام یک ورزش محبوب در کشورهای آمریکایی است. این ورزش ریشه در کشورهای اسپانیولی همانند مکزیک و غرب آمریکا دارد، ولی امروزه ورزش محبوب کاوبوی‌های کشورهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آمریکای لاتین، و نیز استرالیا است). اسب چران سوار بر اسبی روباتیک و پرنده (!) میشد و یک تفنگ لیزری و نارنجک های گازی داشت و برای کشتن اسپایدرمن سعی کرد یک گاو روباتیک را منفجر کنه!

بازیچه ساز (Gadgeteer)

«بازیچه ساز» (Gadgeteer) هم هرگز در دنیای کمیک حضور نداشته است. «جاشوآ» (Joshua) سرایدار یک آزمایشگاه بود که از محل کار خود یک دستگاه سایز کوچک کننده دزدید و باهاش مردعنکبوتی را کوچک کرد (مردعنکبوتی قدش، دو اینچ شد!). ولی معلوم نیست که چرا ماسک جوش کاری بر صورتش زد!!! او خودش را نیز کوچک کرد تا دست به سرقت یک تراشه رایانه بزنه ولی در نهایت مردعنکبوتی شکستش داد و به سایز نرمال خود برگشت و دستگاه را به صاحبان خود برگرداند!

 

5- یکی از ایپزودهای این سریال از هیپنو هاسلر الهام گرفته بود!

کارتون مردعنکبوتی - میستریو

«میستریو» در یکی از اپیزودهای مجموعه به نام The Pied Piper of New York Town ظاهر شد که از ایپزودهای ضعیف آن به شمار می آید. نقشه عجیب و مسخره اش هم این بود که با استفاده از یک موسیقی مخصوص، مردم شهر را در یک کلوپ رقص هیپنوتیزم کند تا دست به اعمال خلاف بزنند و به مرد عنکبوتی حمله کنند! (مرد عنکبوتی اولش در مقابل این موسیقی مصون بود ولی بعدش خودش هم تحت کنترل ذهنی میستریو درآمد!). جالبه که بدونید استودیوی انیمیشن‌سازی مارول در دهه 80 سری محبوب Transformers هم تولید کرد که در یکی از اپیزودهای آن همین موسیقی به کار رفته بود که مردم را هیپنوتیزم میکرد!!! در هر حال کاملا معلومه که سازندگان اپیزود مذکور از یکی از بیخود ترین دشمنان مردعنکبوتی در دنیای کمیک به نام «هیپنو هاسلر» الهام گرفته بودند (هیپنو هاسلر در اینجا معرفی شده است).

و گرنه چه لزومی داره شخصیتی مثل میستریو که خودش استاد ایجاد توهم است از موسیقی رقص هیپنوتیزم کننده برای رسیدن به اهداف خودش استفاده کند؟!

 

6- دکتر دووم در 5 قسمت از این سریال حضور داشت!

دکتر دووم کارتون مردعنکبوتی

 نكته جالب درباره مجموعه، حضور Dr. Doom (دشمن اصلی «چهار شگفت‌انگیز») در 5 اپیزود به عنوان شخصیت منفی بود! گفته می‌شود مارول قصد داشت از این اپیزود‌ها كه داستان‌های مرتبطی داشتند، انیمیشن بلندی بسازد و در سینماهای اروپا نمایش دهد كه البته هرگز چنین نشد. دلیلش هم این بود که در آن زمان فیلم های "جنگ ستارگان" در اوج محبوبیت خود قرار داشتند و به دلیل شباهت های ظاهری دکتر دووم با شخصیت «دارث ویدر» سبب شد تا ماروا هم بخواهد از او در 5 قسمت استفاده کند.

 

7- در یکی از قسمت ها به خالق شخصیت نیمور ادای احترام شد

در یکی از ایپزودهای پایانی این سریال که "خشم ساب مرینر" نام داشت، نیمور (پادشاه آتلانتیس) از کاراکترهای اصلی بود.

کارتون مردعنکبوتی - نیمور

نیمور به همراه فرزند دختر خاله اش به نام Namorita در حال شنا در زیر دریا بود که متوجه مایعی شد که آب دریا را آلوده کرده. این مایع باعث بیماری Namorita شد و به همین دلیل نیمور به سطح زمین آمد تا از یک سو با منشاء آلودگی مبارزه کند و از سوی دیگر Namorita را در بیمارستان مداوا کند. و اما این مایع در واقع از یک محلل بسیار قوی که میتوانست مثل یک اسید همه چیز را نابود کند، نشات گرفته بود که توسط دانشمندی به نام «اورت» و به سفارش «کینگ پین» ساخته شده بود!

کارتون - کینگ پین

اسم این دانشمند و ظاهر او از روی خالق شخصیت نیمور یعنی «بیل اِوِرِت» (Bill Everett) گرفته شده بود تا بهش ادای احترام بشه:

بیل اورت - نیمور

در نهایت اسپایدرمن و نیمور موفق میشوند بر کینگ پین و افرادش پیروز شوند و Namorita هم صحیح و سالم از بیمارستان مرخص شد و به همراه نیمور به دریا و آتلانتیس برگشت (در پایان به نظر میرسید Namorita چشمش مردعنکبوتی را گرفته!).

 

8- همکاری استودیو Toei با مارول از این سریال شروع شد

استودیو توئی

اپیزود شماره 18 این سریال که اسمش هست "اسارت کاپیتان آمریکا" از نظر من به همراه اپیزود شماره 10 (که «گرین گابلین» در آن حضور داره) بهترین های این سریال هستند که هنوز هم از تماشای آنها خسته نمیشم! همانطور که از اسمش معلومه، اپیزود شماره 18 مربوط میشه به اسارت در آمدن کاپیتان آمریکا به دست دشمن اصلی خودش یعنی «رد اسکال» (رد اسکال میخواست ذهن خودش رو با کاپیتان آمریکا عوض کنه) که منجر میشه به اینکه مردعنکبوتی بره و او رو نجات بده (چون خودش رو به نوعی در گیر افتادن کاپیتان آمریکا مقصر میدانست). اگر دقت کنید سبک و کیفیت انیمیشن به کار رفته در این اپیزود یک سر و گردن از دیگر ایپزودها بالاتره. دلیلش هم اینه که توسط استودیوی انیمیشن سازی مشهور ژاپنی به نام Toei Doga و به سفارش Marvel Productions ساخته شد. این اولین همکاری مشترک بین آنها بود و پس از آن، Toei انیمیشن های دیگری را نیز به سفارش مارول ساخت (مثلا چند تا ایپزودهای برتر سریال "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او").

 

9- مردعنکبوتی اشیاء عجیبی با تار عنکبوتی خودش درست میکرد!

همانطور که در این مقاله گفته بودم، مردعنکبوتی در کمیک بوک های خودش (به خصوص در کمیک های اولیه خودش در دهه ی 60 میلادی) چیزهای جالبی با تار عنکبوتی خودش میساخت و ترفندهای جالبی میزد. در این سریال هم او اشیاء مختلف و بعضاً عجیب و غریبی با تار عنکبوتی اش میساخت و گاهی آنقدر در این زمینه زیاده روی میشد که به مرز اغراق و غیر قابل باور شدن میرسید! مثلا او در یک اپیزود با تارش آنتن تلویزیون ساخت (تا تلویزیون تماشا کنه!) یا یک بیل بزرگ ساخت تا باهاش سنگ و خاک رو از سر راه برداره!!!

بیل تارعنکبوتی

ضمناً  میدانیم که قابلیت مردعنکبوتی در چسبیدن به سطوح فراتر از خزیدن روی دیوار میرود زیرا این توانایی تنها به پاها و دست های او محدود نمیشود و مثلا او میتواند از کمر خودش استفاده کند تا بدون استفاده از دستهایش به دیوار بچسبد! یا از آن استفاده کند تا ماسکش به صورتش بچسبد و کسی نتواند آن را از روی صورتش خارج کند و این قابلیت را ما در یکی از اپیزودهای این سریال دیدیم:

استفاده از قابلیت چسبیدن به سطوح برای نگه داشتن برای جلوگیری از برداشته شدن ماسک خود

یعنی وقتی که بیهوش شده بود و دو سارق میخواستند نقاب از روی صورت او بردارند فهمیدند که ماسکش به صورتش چسبیده است!

 

10- ایستراگ ها و نکات جالب!

در قسمت اول مجموعه شاهد یک ایستراگ جالب هستیم. عنوان این قسمت هستش: Bubble, Bubble, Oil and Trouble (oil اینجا به معنی "نفت" هستش چون در این قسمت «دکتر اختاپوس» در اقدامی عجیب سعی میکنه ذخیره نفت جهان را به سرقت ببره!!!). این عنوان اشاره داره به یکی از دیالوگ های نمایشنامه ی مشهور "مکبث" اثر «ویلیام شکسپیر» که البته ربطی به نفت و این جور چیزا نداره (!) و مربوط به آواز سه عجوزه ی جادوگر: Double, Double Toil and Trouble

ایسترگ کارتون اسپایدرمن

در قسمت چهارم (که گربه سیاه در آن حضور داشت)، صحنه ای را میبینیم که در آن اسپایدرمن از یک باجه ی تلفن استفاده میکنه تا به بتی زنگ بزنه و بابت اینکه سر قرار حاضر نشده معذرت خواهی کنه. اینجاست که میبینیم آقایی که قبل از او در باجه تلفن بوده شباهت بسیار زیادی به کلارک کنت (هویت مخفی سوپرمن) داره!!!

سوپرمن در کارتون اسپایدرمن

این قطعا یک شوخیه با این حقیقت که کلارک کنت گاهی اوقات در باجه تلفن برای عوض کردن لباس و تبدیل شدن به سوپرمن استفاده میکرد!

در قسمت پنجم سریال هم شاهد حضور مردشنی بودیم که نمونه ای از خاک کره ی مریخ رو میدزده و دست به سرقت میزنه و ... اما نکته عجیب و در عین حال جالب در این قسمت اینه که در یکی از صحنه ها میشد نام شرکت سونی (Sony) را در بالای یک ساختمان دید!!!

مردشنی کارتن

این در حالیه که تقریبا 20 سال بعد از ساخت این سریال بود که سونی رایت ساخت فیلم از روی شخصیت مردعنکبوتی را به صورت انحصاری بدست آورد و آن موقع حتی وارد عرصه فیلمسازی نشده بود! (انگار سازندگان سریال یه جور پیشگویی کرده بودند!). ضمنا در این قسمت اشاره به تارهای زیربغل مردعنکبوتی که اولین بار در طراحی های استیو دیتکو دیده شد و در دنیای سینمایی مارول بر تن لباس مردعنکبوتی تام هالند نیز دیدیم، هم در نوع خودش جالبه! (میتونید کلیپش رو از اینجا دانلود کنید).

تار زیر بغل مردعنکبوتی

در قسمت 20 که The Web of Nephilia نام داشت و در آن یک دانشمند دیوانه به نام دکتر «برادلی شاو» سعی میکنه قدرت هایی مشابه با مردعنکبوتی پیدا کنه ولی خودش رو به یک عنکبوت جهش یافته تبدیل میکنه، صحنه ای در یک کتابخانه هست که کتابی در یک قفسه قرار داره تحت عنوان "چگونه عنکبوت ها را شناسایی کنیم - نوشته ی روی ویلسون":

روی ویلسون

جالبه که بدونید روی ویلسون یکی از طراحان این سریال بود!

همچنین وقتی دستیار دکتر شاو داره نوارهای کاست که فیلم های مردعنکبوتی روشون ضبط شده را روی قفسه میگذاره، واژه ی کاست (Cassette) به اشتباه Cassett نوشته شده (یعنی یه "e" آخرش کم داره!).

ایستراگ کارتون اسپایدرمن

همچنین کلمه ی Gauge هم روی اون دستگاه کنترل میزان رادیواکتیو اشتباها نوشته شده: Guage

 

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هیپنو هاسلر» (HYPNO HUSTLER) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بدانید

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) بدانید

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

سوتی های سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

بهترین اپیزودهای انیمیشن "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" براساس امتیاز سایت IMDB

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!

5 انتقاد از کارتون جدید مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

10 دلیلی که نشان میدهد چرا هواداران مرد عنکبوتی همچنان عاشق سریال SPECTACULAR SPIDER-MAN هستند!

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

مستندی درباره سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1402-01-18 11:59
مقاله ی خیلی جالبی بود
کاملا مشخصه که تمرکز این سریال روی RUN استن لی و استیو دیتکو بوده تا سایر داستان های اسپایدرمن البته این سریال هم از کلیشه های رایج اون زمان مثل ویلن ها و شخصیت های اریجینال یا بعضی نکات کودکانه و مسخره استفاده کرده.
ولی در کل سریال فانی هست و همون طور که شما اشاره کردید اکشن جالبی داره
با تشکر
نقل قول کردن
Mr. Spider
#2 Mr. Spider 1402-01-18 13:04
مقاله عالی ای بود
نقل قول کردن
amin Hajati
#3 amin Hajati 1402-01-18 15:20
خیلی مقاله عالی بود. این انیمیشن و انیمشین مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او و کارتون (The Incredible Hulk (1982 در یک دنیا بودند
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#4 Gotham-Knight 1403-01-23 13:45
مقاله مثل همیشه عالی بود
استاد در قسمت 6 به جای مارول نوشتید ماروا
نقل قول کردن
ممرضا
#5 ممرضا 1403-01-24 00:40
این سری با کارتون مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش تو یه دنیان ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44