10 حقیقت مهمی که باید درباره «هیپنو هاسلر» (Hypno Hustler) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-هیپنو-هاسلر-hypnohustler-بدانید-هاستلر-آنتوان-انتوین-دلسوین-antoine-delusion-دونالد-گلاور-بیوگرافی-تاریخچه-معرفی-شخصیت-کاراکتر-facts-فکت

باورمون نمیشه روزی رسیده که داریم راجع به «هیپنو هاسلِر» مقاله اختصاصی مینویسیم! ببین سونی ما رو به چه روزی انداختی ...

چند روز پیش و در کمال تعجب خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سونی میخواد براساس یکی از بیخودترین و مسخره شده ترین شخصیت های تاریخ مردعنکبوتی یک فیلم سینمایی بسازه، یعنی از روی «هیپنو هاسلر»!!! و به همین مناسبت مجبور شدیم (!) این مقاله را برای این کاراکتر بنویسیم ...

 

1- «هیپنو هاسلِر» در یک نگاه

هیپنو هاسلر

خلق شده توسط: بیل منتلو (نویسنده) و فرنک اسپرینگر (طراح)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 24 از كمیك Spectacular Spider-Man (نوامبر 1978)

این شخصیت هم مثل خیلی های دیگه که در لیست بیخودترین دشمنان مردعنکبوتی قرار دارند، در دهه 70 میلادی در کمیک های اسپایدرمن خلق شد. «هیپنو هاسلر» که اسم واقعی اش هست «آنتوان دلسوین» (Antoine Delsoin)، از موسیقی دیسکو استفاده میکرد تا بقیه رو هیپنوتیزم کنه! (دیسکو یا Disco گونه‌ای از موسیقی رقص و خرده‌فرهنگی‌ست که از باشگاه‌های شبانه دهه ی 70 آمریکا نشأت گرفته‌است. از ویژگی‌های آن می‌توان به ریتم 4 ضربی، سنکوپ در باسلاین، استفاده از سازهای زهی، هورن، پیانوالکتریک، سینث‌سایزر و گیتار ریتم الکتریک اشاره کرد). یعنی کنسرت برگزار میکرد و بعد ملت رو هیپنوتیزم میکرد و پولشون رو میدزدید! او خواننده ای بود که توسط سه زن آوازخوان همراهی میشد. وقتی هم با اسپایدرمن روبرو شد سریع و راحت شکست خورد و رفت زندان و تا سالها ازش خبری نبود! کلا همیشه به خاطر اسم و ظاهرش از سوی هواداران دنیای کمیک بوک مسخره شده! سایت ShortList این شخصیت رو در رتبه دوم لیست "بدترین های ابرشرورهای تاریخ کمیک" انتخاب کرده. سایت heavy.com هم از او به عنوان یکی از 20 ابرشرور افتضاح تاریخ دنیای کمیک یاد کرده است و جالبه که سایت CraveOnline هیپنو هاسلر را در رتبه سوم مقاله "پنج خبیث مردعنکبوتی که هرگز آنها را در سینما نخواهید دید" قرار داده و ازش به عنوان یک شوخی تکرارشونده در دهه های گذشته یاد کرده است. در ویدئوی کمدی سایت Dorky به نام "خِنگ ترین شرورهای فراموش شده ی مردعنکبوتی" از هیپنو هاسلر یاد شده است. سال 2022 هم سایت cbr از هیپنو هاسلر به عنوان هفتمین دشمن بامزه مردعنکبوتی نام برد. سایت spidey.ir هم چند سال پیش ایشون رو در رتبه نخست مقاله "بیخودترین دشمنان مردعنکبوتی" قرار داد.

 

2- اولین حضور در دنیای کمیک

اولین حضور در دنیای کمیک

در شماره 24 از سری نخست کمیک های Spectacular Spider-Man بود با شخصیت «آنتوان دلسوین» برای اولین بار آشنا شدیم که در ماه نوامبر سال 1978 منتشر شد. یادمون نره که یک سال قبل، فیلم خاطره انگیز "گریس" (Grease) با بازی «جان تراولتا» اکران شده و به موفقیت عظیمی دست یافته بود. این فیلم موزیکال که بر پایه رقص و آواز بود، فروشی معادل 394 میلیون داشت و یک موفقیت عظیم در گیشه محسوب می‌شد به طوری که پرفروش‌ترین فیلم سال شد و رکورد فیلم "اشک‌ها و لبخندها" را شکاند و تا سال‌ها پرفروش‌ترین فیلم موزیکال تاریخ بدون محاسبه نرخ تورم شد و از جان تراولتا یک ستاره ی بی رقیب ساخت. بنابراین شخصیت «هیپنو هاسلر» هم در حال و هوای موفقیت این فیلم و فضای رقص و موسیقی دیسکویی آن دوران خلق شد. به همین دلیل در ابتدای این کمیک دیدیم که دوستان پیتر پارکر در خانه او هستند تا متقاعدش کنند با هم به دیسکو بروند و حتی «هری آزبورن» و «فلش تامپسون» کت و شلواری بر تن او کردند که باعث شد شبیه به جان تراولتا شود!

پیتر پارکر - مردعنکبوتی - جان تراولتا

سپس با هیپنو هاسلر و بَند او به نام Mercy Killers آشنا شدیم که قرار بود در کلوب شبانه ای به نام Beyond Forever اجرا داشته باشند (همون کلوبی که پیتر و دوستانش به آنجا رفتند). وقتی مدیر کلوب دید که هیپنو هاسلر داره به صندوقش دستبرد میزنه، او از تجهیزات هیپنوتیزم کننده خودش علیه او استفاده کرد:

اولین کمیک هیپنو هاسلر

بعدش موقع نمایش هیپنو هاسلر و دیگر اعضای بَندش از همین تجهیزات استفاده کردند تا کسانی که در دیسکو حضور داشتند را هیپنوتیزم کنند و پولها و وسایل قیمتی آنها را به سرقت ببرند:

مردعنکبوتی - هیپنو

همانطور که اشاره شد، پیتر پارکر هم در میان جمعیت بود و لباس اسپایدرمن بر تن کرد (او با تارهایش، گوش هایش را بست تا تحت تاثیر موسیقی قرار نگیره) و با هیپنو هاسلر مبارزه کرد:

اسپایدرمن - هیپنو هاستلر

او در حین مبارزه متوجه شد که هدفون های هیپنو هاسلر از وی در مقابل موسیقی هیپنوتیزم کننده اش محافظت میکنند. بنابراین با برداشتن آنها سبب شد تا قربانی موسیقی خودش بشود و شکست بخورد!

شکست خوردن هیپنو

در نهایت وقتی جمعیت از هیپنوتیزم او خلاص شدند، هیپنو هاسلر و گروهش دستگیر و به پلیس تحویل داده شدند.

 

3- قدرت ها و قابلیت ها

قدرت های هیپنو هاسلر

همانطور که گفته شد هیپنو هاسلر به کمک گیتار ویژه ای که داره میتونه هیپنوتیزم درست کنه و به کمک سه زنی که در گروهش هستند میتونه جمعیت زیادی را هیپنوتیزم و تحت کنترل ذهنی خودش دربیاره (بعدها دیدیم که به کمک «مخترع مخوف» تونسته تجهیزات خودش رو تا سطحی ارتقا بده که با تاثیرگذاری روی ذهن دیگران براشون توهم هایی در سطح «میستریو» ایجاد کنه!). همچنین موقع مبارزه با اسپایدرمن دیدیم که از ته کفش هایش چاقو و همچنین گاز بیهوش کننده بیرون می آید!

 

4- او عضو گروه "خبیث های ناشناس" بوده

در دنیای مارول یک گروه حمایتی (support group) هست به نام "خبیث های ناشناس" یا Vil-Anon (موسسات خیریه و سازمان های دولتی و مردم نهاد به ایجاد و تشکیل گروه های حمایتی از افرادی که با هم دارای یک مشکل هستند می پردازند. گفته میشود در نتیجه شرکت در جلسات این گروه ها، کیفیت زندگی بیماران روند بهبودی پیدا میکند و روحیه ی آن ها برای ادامه زندگی بالاتر میرود). اگر یادتون باشه در سریال "شی هالک" ما نسخه ای از این گروه رو دیدیم که توسط «امیل بلانسکی» (ابامینیشن) تاسیس شده بود و خبیث های گمنامی مثل «جوخه تیغی» یا «مَن بول» را در استراحتگاه معنوی خود اسکان داده بود تا از طریق شرکت در جلسات حمایتی اصلاح شوند (جنیفر والترز/شی هالک هم در جلسات آنها شرکت کرد. عکسش اینجاست). در هر حال، ما پس از سالها و در شماره 12 از سری سوم کمیک بوک های Spider-Man Unlimited که سال 2005 منتشر شد دیدیم که جناب هیپنو هاسلر در کنار یک سری دیگر از خبیث های گمنام عضو این گروه است تا اصلاح شود! (گفت که قراره یک هفته بعد، عفو مشروط بهش تعلق بگیره).

گروه خبیثان بی نام و نشان

البته کمی قبل از آن یعنی در شماره های 16 و 17 از کمیک Tangled Web دیده بودیم که «تومستون» در زندان چند نفر را استخدام کرد تا ازش محافظت کنند که یکی از آنها هیپنو هاسلر بود!

تومستون - هیپنو هاسلر

ولی هواداران مردعنکبوتی برخی از داستان های سری کمیک بوکی Tangled Web را جزو دنیای اصلی مارول محسوب نمیکنند.

 

5- هیپنو هاسلر یک بار از ترس مردعنکبوتی خودش را به پلیس تحویل داد!

هیپنو هاسلر یک بار از ترس مردعنکبوتی خودش را به پلیس تحویل داد!

طی داستان معروف Origin of the Species ، دکتر اختاپوس به دنبال بچه ی «نورمن آزبورن» و «لیلی هالیستر» بود و مردعنکبوتی میخواست هر طور که شده از جان او مراقبت کند ولی با صحنه سازی که توسط «آفتاب پرست» انجام شد (او خودش را به جای «هری آزبورن» جا زده بود)، مردعنکبوتی فکر کرد که این بچه کشته شده است. به همین دلیل بسیار خشمگین شد و با خشونت مفرطی بدنبال خبیث ها رفت. سپس در شماره 645 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که سال 2010 منتشر شد، دیدیم که هیپنو هاسلر که بسیار ترسیده بود نکند مردعنکبوتی به سراغ او هم بیاید (!)، با پای خودش به اداره پلیس رفت و خودش را تحویل داد تا در امان باشد! (جالبه که افسر پلیس به اشتباه او را «هیپنو دِرمیک» صدا زد!).

 

6- او با ددپول تیم آپ کرده است!

شاید بتوان مهم ترین و برجسته ترین حضور هیپنو هاسلر در دنیای کمیک را در شماره 13 از کمیک Avenging Spider-Man دانست که سال 2012 منتشر شد (اینجا میتونید دانلودش کنید). در این کمیک بامزه، متوجه شدیم که هیپنو هاسلر که در زندان است، ددپول را اجیر کرده تا مردعنکبوتی را به آنجا بکشاند تا از زندان فراری اش دهد! در زندان متوجه شدیم که هیپنو هاسلر هم سلولی مخترع مخوف است. در واقع مخترع مخوف طوری تجهیزات او را ارتقا داده بود که بتواند به طور مستقیم روی ذهن مردعنکبوتی تاثیر بگذارد و برایش توهم های شدید ایجاد کند، به طوری که مردعنکبوتی خیال میکرد دارد با دشمنان بزرگ خود میجنگد!

هیپنو هاستلر - کمیک

در طول داستان لحظات جالبی خلق شد. مثلا آنجایی که ددپول وارد سایت marvel.com میشه تا ببینه تیم آپ او با هیپنو هاسلر در لیست بهترین تیم آپ های ابرشروران قرار گرفته یا نه! (البته که قرار نگرفته بود!):

ددپول - هیپنو هاسلر

یا اونجایی که ددپول لهجه و نوع حرف زدن هیپنو هاسلر رو مسخره میکنه (به نظر ددپول، هیپنو هاسلر از اصطلاحاتی استفاده میکرد که تو قرن بیست و یکم منسوخ شده بودند!):

ددپول - هیپنو هسلر

در هر حال، در ادامه داستان هیپنو هاسلر ددپول را هم هیپنوتیزم میکنه تا با مردعنکبوتی بجنگه ولی در نهایت مردعنکبوتی و ددپول لباس های خودشون رو عوض میکنند و شکستش میدن:

کمیک ددپول مردعنکبوتی

 

7- او با لوک کیج و میستی نایت هم جنگیده!

امسال و در شماره 1 از سری دوم کمیک های Marvel Voices که به شخصیت های متعلق به اقلیت های مختلف در آمریکا اختصاص دارد (مثل رنگین پوستان، اهالی آمریکای لاتین، کشورهای آسیایی و ...)، شاهد نبردی کوتاه و بامزه بین «لوک کیج» و «میستی نایت» با هیپنو هاسلر بودیم:

لوک کیج - هیپنو هاسلر

جالبه که در طول نبرد، لوک و میستی حواسشون به هیپنو هاسلر نبود و اصلا جدی اش نمیگرفتند و داشتن با هم از خاطرات قدیمی خودشون حرف میزدند!!!

 

8- او در دنیایی دیگر به طور دردناکی کشته شد

کمیک Spider-Man: Reign یکی از بدترین داستان های مردعنکبوتی به حساب میاد (این مقاله را بخوانید). در این داستان که در آینده ی دنیایی شماره 70237 مارول جریان داره، بسیاری از ابرقهرمانان پیر و بازنشسته شده اند و هیپنو هاسلر هم یک ابرشرور پیر است که طرفدار مردعنکبوتی شده. او که متوجه شده مردعنکبوتی داره از بازنشستگی خارج میشه و میخواد برگرده به عرصه، سعی میکنه با استفاده از موسیقی خودش کمک و با رقص درآوردن افسران پلیس دیکتاتور شهر، حواسشون رو پرت کنه تا مردم شهر به قیام تشویق بشوند:

مرگ هیپنو

ولی یادش رفته بود که باطری جدید داخل ضبط صوتش بندازه (!) و به همین دلیل موسیقی ش قطع میشه و نیروهای پلیس هم جلوی چشمان وحشت زده مردم شهر به رگبار میبندنش:

کشته شدن هیپنو هسلر

 

9- یکی از ایپزودهای کارتون مردعنکبوتی در دهه 80 میلادی از هیپنو هاسلر الهام گرفته بود

کارتون مردعنکبوتی - میستریو

در ابتدای دهه‌ی 80 میلادی، مارول استودیوی انیمیشن‌سازی مستقلی را تحت عنوان Marvel Productions تأسیس نمود و طبیعتاً تصمیم گرفت براساس كاراكتر‌هایش، سریال‌های كارتونی بسازد. به همین منظور و هم‌چنین برای جلب نظر شبكه‌های سراسری، استودیوی مذكور مجموعه‌ای 26 قسمتی تحت عنوان اسپایدرمن تولید و به شبكه‌های تلویزیونی محلی عرضه كرد. پیتر پاركر بار دیگر دانشجویی بود كه در "دیلی ‌بیوگل" كار می‌كرد و به «بتی برنت» علاقه داشت. روی هم رفته، این مجموعه تا حدودی گمنام و مهجور باقی ماند ولی هواداران اسپایدرمن معتقد بودند كه به حال و هوای كمیك‌ های او وفادار است (میتونید در اینجا همه قسمت های این سریال رو به طور رایگان و با کیفیت عالی دانلود کنید). «میستریو» در یکی از اپیزودهای مجموعه به نام The Pied Piper of New York Town ظاهر شد که از ایپزودهای ضعیف آن به شمار می آید. نقشه عجیب و مسخره اش هم این بود که با استفاده از یک موسیقی مخصوص، مردم شهر را در یک کلوپ رقص هیپنوتیزم کند تا دست به اعمال خلاف بزنند و به مرد عنکبوتی حمله کنند! (مرد عنکبوتی اولش در مقابل این موسیقی مصون بود ولی بعدش خودش هم تحت کنترل ذهنی میستریو درآمد!). جالبه که بدونید استودیوی انیمیشن‌سازی مارول در دهه 80 سری محبوب Transformers هم تولید کرد که در یکی از اپیزودهای آن همین موسیقی به کار رفته بود که مردم را هیپنوتیزم میکرد!!! در هر حال کاملا معلومه که سازندگان اپیزود مذکور از هیپنو هاسلر الهام گرفته بودند و گرنه چه لزومی داره شخصیتی مثل میستریو که خودش استاد ایجاد توهم است از موسیقی رقص هیپنوتیزم کننده برای رسیدن به اهداف خودش استفاده کند؟!

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

در دو قسمت از سریال کارتونی تحسین شده "اونجرز قوی ترین قهرمانان زمین" به هیپنو هاسلر اشاره شد.

کارتون هیپنو هاسلر

یکی وقتی سر او را به صورت هلوگرام در میان خبیث های فراری که اونجرز باید دستگیر میکردند دیدیم و یکی هم وقتی هاکای در مواجه با خبیثی به نام «کمیسترو» و در حالی که سعی میکرد اسمش رو به یاد بیاره، به اشتباه او را با چند نام دیگر صدا زد که یکی از آنها «هیپنو هاسلر» بود!

سال 2012 هم مارول قصد داشت یک انیمیشن اینترنتی بسازه به نام All-Winners Squad با حضور شخصیت های خبیث گمنام خودش که حالت کمدی داشت ولی فقط یک قسمت 4 دقیقه ای ازش تولید شد که میتونید اینجا دانلودش کنید. هیپنو هاسلر هم یکی از شخصیت های آن بود.

مارول all winners squad

در برخی نسخه های بازی Spider-Man: Friend or Foe هم وقتی اسپایدرمن به «راینو» میرسید، میگفت: "مثل اینکه کف گیر به ته دیگ ابرشرورها رسیده، نه؟ بعدی کیه؟ هیپنو هاسلر؟!".

هیپنو هاسلر همچنین به عنوان یکی از شخصیت های کمک کننده (assist) به مردعنکبوتی در نسخه PS2 و PSP از بازی Spider-Man: Web of Shadows حضور داشت و وقتی احضار میشد با گیتار خودش به دشمنان ضربه میزد!

بازی هیپنو هاسلر

و اما در کمال تعجب، دو روز پیش اعلام شد که «دونالد گلاور» (که خودش چند سال پیش یکی از گزینه های مطرح برای ایفای نقش مردعنکبوتی بود) قراره فیلم اختصاصی "هیپنو هاسلر" را تولید و خودش هم نقش این شخصیت را بازی کنه!

دونالد گلاور - فیلم هیپنو هاسلر

این فیلم قراره در دنیای فیلم های اختصاصی شرکت سونی از روی کاراکترهای دنیای مردعنکبوتی (موسوم به SonyVerse) ساخت بشه و «مایلز مورفی» پسر کمدین معروف، «ادی مورفی» هم قراره نویسنده این فیلم باشه. اطلاعات دیگری فعلا از این پروژه منتشر نشده ولی معلومه قراره یک کمدی باشه با لحنی خودتحقیرانه! همچنین شباهت بسیاری به پروژه مشابه سونی به نام «اِل موئرتو» داره که در اینجا خبرش را داده بودیم  زیرا آن هم قراره فیلمی باشه درباره شخصیتی گمنام از دنیای مردعنکبوتی. باید دید آیا واقعا فیلم هیپنو هاسلر ساخته میشه یا مثل دیگر پروژه های سینمایی سونی که میخواسته از روی دنیای مردعنکبوتی بسازه، کنسل و به بایگانی سپرده میشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

10 شخصیت عجیب و غریب در دنیای کمیک

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

15 دشمن بیخود بتمن!

مزخرف ترین مرگ های دنیای کمیک بوک!

10 شخصیت برتر مارول که قدرت‌ های چندش‌ آور دارند

بدترین گروه های ابرقهرمانی دنیای کمیک

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند 

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

THE PUNISER
#1 THE PUNISER 1401-09-28 09:51
فقط استاد ترابی هستن در جهان که چنین مقاله ای نوشتن چون من چک کردم هیچ سایت خارجی درباره این شخصیت مقاله فکتس ننوشته و چقدر هم عالی و جذاب نوشتین
نقل قول کردن
blaksummerz
#2 blaksummerz 1401-09-28 10:03
واقعا تصمیمات سونی هر روز داره عجیب تر میشه!
حقیقتش به نظرم فیلم خوبی از آب در نخواهد اومد مگه اینکه زیادی شخصیت هیپنو هاسلر رو عوض کنن یا اینکه ژانر فیلم رو تغییر بدن.
در هرحال مقاله مثل همیشه عالی بود
نقل قول کردن
omid23
#3 omid23 1401-09-28 10:58
فیلم هیپنو هاسلر؟!!َ!
حتما فردا معلوم میشه سونی قراره از "دیوار"(the wall) هم فیلم بسازه!!!!
ولی مقاله عالی بود
هیچکس دیگه ای نمی تونه همچین مقاله فکتی درباره همچین شخصیتی بنویسه
واقعا طرف از کفشاش چاقو بیرون میاد!! :lol:
اون مورد ۷ خیلی باحال بود. نشون میده کلا هیچکی این شخصیت رو جدی نمیگیره(به جز سونی!)
نقل قول کردن
Doc Ata
#4 Doc Ata 1401-09-28 11:52
قشنگ معلوم شد که سونی می خواد وجه دشمنان مردعنکبوتی رو به گند بکشه :-| چونکه هیپنو هاسلر اگر بعدها هم بخواد عضو گروه شرورها بشه لیاقتش همون گروه ژانگولر باز های مرگباره :lol: مگه قحطی شرور بود که واسه ی همچین شروری بخوان چای دبش ببرن :o
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37