نسخه های عجیب و غریب از بی باک در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از بی باک (Daredevil) در دنیای کمیک!

پس از معرفی کامل «دردویل» در این مقاله حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

10- مت مورداک دنیای گوئن عنکبوتی

این نسخه از مت مورداک بدون شک دشمن اصلی گوئن عنکبوتی هستش مخصوصا در داستان های اولیه او (برای آشنایی با گوئن عنکبوتی، این مقاله را بخوانید). همانطور که میدانید در دنیای اصلی مارول کینگ پین لقب «ویلسون فیسک» است اما جالبه که در دنیای گوئن عنکبوتی، مت مورداک جای کینگ پین را گرفته! در واقع مت در این دنیا درست مثل دنیای اصلی، یک وکیل نابینا است که به دلیل حادثه ای که برایش پیش آمده به نیروهای فوق بشری دست یافته. او به دست استاد خودش «استیک» تعلیم داده شد ولی نینجاهای خبیث Hand ، استیک را کشتند و مت را با خود به ژاپن بردند و در آنجا آموزشش دادند . وقتی مت به آمریکا برگشت وکیل ویلسون فیسک شد و وقتی فیسک به دست سروان استیسی دستگیر شد، مت جای او را گرفت و رئیس سندیکای تبهکاری شهر شد و با زن عنکبوتی جنگید. او حتی سعی کرده زن عنکبوتی را وسوسه کند تا به امپراتوری خبیثش ملحق شود ولی موفق نبوده.

 

9- بی باک سال 1602

لباس سال 1602

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا متیو مورداک یک آوازه خوان دوره گرد ایرلندی بود که گاهی برای «سر نیکلاس» (Sir Nicholas) کار میکرد (سر نیکلاس در واقع همان «نیک فیوری» خودمان بود!) متیو وقتی بچه بود به خاطر برخورد با یک ماده مرموز به حواس ارتقا یافته دست یافته بود. جالبه که خیلی هم شوخ و باحال بود. لباسش جوری بود که ما رو یاد قرون وسطی بندازه ولی المان های قرمز رنگ داشت و همچنین یک چشم بند قرمز هم داشت.

 

8- دارک دویل (Darkdevil)

 لباس دارک دویل (Darkdevil)

دنیای MC2 همان دنیایی است که در آن «می دی پارکر» به عنوان دختر مرد عنکبوتی یا Spider-Girl فعالیت میکرد (برای آشنایی با دختر عنکبوتی، این مقاله  را بخوانید). در این دنیا بی باک وقتی که میخواهد جان «کین» (یکی از کلون های پیتر پارکر) را نجات دهد توسط کینگ پین به قتل میرسد. کین سعی میکند با استفاده از جادو او را احیا کند ولی به طور ناخواسته روح بی باک را با شیطانی به نام زاراثوس» (Zarathos) پیوند میزند! (زاراثوس همان دیوی است که به گوست رایدر هم پیوند خورده). این روح پیوند خورده سپس در کالبد فردی به نام Reilly Tyne حلول میکند و او خودش را «دارک دویل» (Darkdevil) میخواند! بعدا فاش شد او در واقع پسر کلون پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» است. میتونست تله پورت کند یا آتش احضار کند. اون چوب بلند آتشین که بر دست میگرفت هم جالب بود.

 

7- بی باک 2099

ما در دنیای 2099 شاهد حضور دو «بی باک» (Daredevil) بوده ایم. اولین آنها سال 1996 و خلق شد و «اِریک نلسون» (Eric Nelson) نام داشت و نوه «فاگی نلسون» (دستیار و رفیق صمیمی «مَت مورداک») بود.

او به طور نسبتاً اتفاقی به حواس ارتقا یافته دست یافت و اولش به عنوان وکیل برای الکمکس کار میکرد و آدم زیاد جالبی هم نبود ولی روزی وجدانش بیدار شد و تصمیم گرفت  علیه سلطه شرکت های خبیث قیام کنه. قدرت هاش هم تقریبا شبیه به بی باک اصلی (مت مورداک) بود. اما در سال 2004 ، مارول بی باک جدیدی را برای دنیای سال 2099 معرفی کرد. او «ساموئل فیسک» (Samuel Fisk) نام داشت و نوه «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» بود. ساموئل فهمید که پدر بزرگش مت مورداک (بی باک اریجینال) را کشته است. او که از گذشته خانواده خودش خجالت میکشید و میخواست جبران کند ، از ثروت زیادی که برایش به ارث گذاشته بودند استفاده کرد تا لباس مجهزی برای خودش بسازد و خودش را به مبارزی در راه عدالت به نام بی باک تبدیل کرد:

 

6- بی باک دنیای شماره 8181

 لباس مامور شیلد (Agent of the Shield)

کمیک های What If? در دنیاهای دیگر مارول جریان دارند (این مقاله را بخوانید) . در این کمیک ها شرایط متفاوتی را برای شخصیت های مارول شاهد هستیم که باعث میشه با نسخه دنیای اصلی مارول فرق هایی داشته باشند. سال 1981 و در شماره 28 از سری اول کمیک های What if شاهد بودیم که مت مورداک به جای این که توسط استاد خودش یعنی «استیک» آموزش ببینه به دست «نیک فیوری» تعلیم دید! بنابراین تبدیل شد به یکی از مامورین شیلد!

 

5- بی باک دنیای ایکس (Earth X)

 لباس دنیای ایکس (Earth X)

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). بی باک در این دنیا شخصیت بسیار جالب ولی مرموزی بود. آخرش هم نفهمیدیم دقیقا کی زیر ماسک او قرار دارد. البته گفته شد که قطعا «مت مورداک» نیست. ضمن این که سرنخ هایی به خواننده ها داده شد که نشان میداد شاید «فاگی نلسون» یا شایدم «وید ویلسون» (ددپول) زیر ماسک او باشند!  لباسش در نوع خودش خیلی جالب بود و نوعی آکروبات های سیرک و لباس های موتور سیکلت سواران را در ذهن تداعی میکرد. اما نکته جالب تر این بود که این بی باک علاقه خاصی هم به موارد ماورا الطبیعه و جادو و جنبل داشت و اون ستاره پنج‌پر (pentagram) روی سینه و شاخ های شیطانی روی سرش در همین راستا بودند.

 

4- بی باک عصر آپوکالیپس

http://spidey.ir/images/img/content/translated-spiderman-comics/Daredevil/dd-costumes/age-of-apocalypse.jpg

همانطور که در این مقاله گفته بودیم ، "عصر اپوكالیپس" (Age of Apocalypse) در یك دنیای دیگر جریان داشت و در واقع یك كراس اور عظیم بود كه در اواسط دهه 90 میلادی در بسیاری از كمیك های مربوط به مردان ایكس چاپ شد. این داستان هم به نوعی درباره سفرهای زمانی است. جهش یافته ای به نام «لژیون» (Legion) كه قدرت های ذهنی دارد و فرزند نامشروع «پرفسور ایكس» است به گذشته سفر میكند تا مگنتو را بكشد ولی به طور تصادفی پدرش را میكشد . این تغییر در تاریخ باعث میشود تا آپوكالیپس كه از دشمنان بزرگ مردان ایكسه، زودتر از موعد مقرر ظهور و دنیا را تصاحب کند و در نتیجه "عصر اپوكالیپس" به وجود می آید. در این دنیای موازی ما شخصیتی را داشتیم به نام «میخائیل راسپوتین» که برادر «کلاسوس» بود. میخائیل سعی داشت از قدرت های جهش یافته ای به نام Empath برای مقاصد خودش استفاده کند. مت مورداک هم برای میخائیل کار میکرد ولی بعدش تصمیم گرفت آدم خوبی بشه. لباسش به جز اون رنگ قرمز غالبی که داشت، ما رو به یاد لباس اصلی او نمی انداخت! کله اش هم طاس بود!

 

3- بی باک نوآر (Noir Daredevil)

- لباس نوآر (Noir Costume)

سری کمیک های نوآر در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند). ما در سایتمون  کمیک های مرد عنکبوتی نوآر را ترجمه کرده ایم که توصیه میشه حتما در اینجا سری جدیدش را بخوانید. در این دنیا مت مورداک نابینا بود و یتیم شده بود  (در واقع قاتل پدرش، سر متیو را هم محکم به دیوار کوبید و باعث شد تا کور بشه) او ضمنا به دلیل فقر خودش نتونسته بود به دانشگاه بره و وکیل بشه. ولی در عوض نمایش میداد و شبها هم به خیابان میرفت تا جنایتکاران را مجازات کنه.  لباسش هم جوری بود که آدم رو یاد نمایش دهندگان تئاتر مینداخت. 

 

2- بی باک مانگایی

 لباس شکارچی شیطان (Devil Hunter)

مارول دنیایی دارد به نام دنیای شماره 2301 که به Mangaverse معروف است. در این دنیا به بی باک لقب "شکارچی شیطان" داده اند . او در معبد الکترا به عبادت میپردازد و در قضیه دزدیده شدن یک طلسم شیطانی توسط گربه سیاه مداخله کرد که باعث شد نیروی نهفته در آن پیتر پارکر را به تسخیر خود دربیاورد. سپس فراخوانده شد تا به او کمک کند.  لباسش هم بر پایه Oni که یک شیطان یا دیو ژاپنی است طراحی شده!

 

1- بی باک گوزن (Deerdevil)

  گوزن بی باک (Deerdevil)

این نسخه از بی باک در دنیای خوک عنکبوتی زندگی میکند (دنیای شماره 8311 مارول) که در آن حیوانات ناطق و انسان نما حضور دارند! نام واقعی اش «بت بورداک» (Batt Burdock) است. اطلاعات خاصی درباره او در دسترس نیست و فقط دیدیم که خوک عنکبوتی در بیست و پنجمین سالگرد تولد خودش به یاد آورد که قبلاً با ایشون ملاقات کرده.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

20 لباس برتر بی باک (DAREDEVIL)

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت اول

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-10-25 10:13
فقط مورد آخر بیباک گوزن
استاد ترابی دمتون گرم دیگه تنها امید ما تو روز های قرنطینه همین مقالات شماست.
نقل قول کردن
mobin rz
#2 mobin rz 1399-10-25 11:10
واقعا چه جالب مخصوصا دارک دویل که به نظرم خیلی خفنه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1399-10-25 11:32
سلام
ممنون بابت مقاله
دیگه کم کم به جای اینکه با زنگ ساعت از خواب بیدار بشیم داریم با مقالات سایت اسپایدی بیدار میشیم. :lol:
یعنی تا اسم نسخه های عجیب و غریب رو دیدم مطمئن بودم دنیای خوک عنکبوتی اوله. :-* آخه من فکر می کنم نوشتن این مقالات فقط ۵۰ درصدش مال دنیای خوک عنکبوتیه. :-*
مال بی باک هم بعضی هاشون خیلی جالب بودند مثل دنیای نوآر
و دنیای ایکس و...

با تشکر :-)
نقل قول کردن
iron-man 2019
#4 iron-man 2019 1399-10-25 11:40
نمیدونم چرا مورد شماره 9 رو میبینم یاد آرش کمان گیر میفتم :D
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#5 iron man Amir karimi 1399-10-25 13:12
سلام. ممنون بابت مقاله
بی باک 2099 کاستوم و لباس جالبی داره 8) از همه جالب ترم همون مورد۷ (بی باک 2099)
ممنون از اقای ترابی
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#6 THE AMAZING ACH20 1399-10-25 13:15
به نقل از iron-man 2019:
نمیدونم چرا مورد شماره 9 رو میبینم یاد آرش کمان گیر میفتم :D

من یاد هموسو ، پدر جومونگ می افتم :lol:
نقل قول کردن
amirali dark 2021
#7 amirali dark 2021 1399-10-25 13:27
خیلی خوب بود فه نظر بهترین سزیالی که نتفلیکس برای مارول ساخت بی باک بود :D :lol:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1399-10-25 14:02
خسته نباشید.طبق معمول گل کاشتید.این دفعه رفتین سراغ یکی از بهترین قهرمانان مارول(حداقل از دید من)که هم شخصیت پردازی جذابی داره و هم پتانسیل بالایی داره و داستان های ماندگار زیادی داره.
همه موارد جالب و عجیب بودن و به نظرم مت مورداک دنیای ۶۵ از همه مهمتر بود.
جا داره یادی کنم از مشت شیطان که ترکیبی بود از مشت آهنین و دردویل که در جریان جنگ بینهایت توسط گامورا در جهانی جدید به اسم warp world(جهانی که قهرمانان در آن ترکیب شدند مثل سرباز اعظم،ترکیب کاپیتان آمریکا و دکتر استرنج و چکش آهنی،ترکیب مرد آهنی و ثور)وجود داشت.
همچنین مت مورداک دنیای old man logan که توسط بولزای شکست خورد و قبل از مرگ از آبشار پرید و بعد ۴۵ سال که مرده پنداشته میشد به خودش لقب استیک رو داد و در نهایت به هاکای نابینا نبرد بدون چشم رو آموزش داد.
مورد آخر هم بیشتر شبیه یه کامئو بود.
جالبه که در بیشتر مواردم دردویل مت مورداک نیست.
عکس عنوان مقاله هم بسی عجیب بود.
نقل قول کردن
Agent-Anty-venom
#9 Agent-Anty-venom 1399-10-25 14:51
واقعاً مقاله عالی بود آقای ترابی!
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1399-10-25 15:51
خیلی باحال بودن استاد خسته نباشید
بنظرم دارک دویل و دردویل2099 خیلی جالب بودن،مخصوصا اینکه دارک دویل پسر بن رایلی هستش :o
راستی استاد،یعنی الان ما در دنیای 2099 دوتا دردویل داریم؟
یکی نوه فاگی و یکی نوه کینگ پین؟
ممنون ازشما
نقل قول کردن
asm
#11 asm 1399-10-25 16:00
سلام
واقعا مقاله جالبی بود
من از دردویل دنیای ایکس ، دردویل نوآر و از همه بیشتر از دردویل گوزن خوشم اومد :lol:
ممنون از استاد ترابی
راستی من امروز پیج اسپایدی در اینستاگرام رو برای اولین بار دیدم خیلی پست های خفنی در پیج هستن حتما نگاه کنین .
نقل قول کردن
spider peter
#12 spider peter 1399-10-25 16:59
سلام
عالی بود از نظر من بی باک 2099 بی نظیر بود
سریالش هم که حرفی برای گفتن ندارم
ممنون از استاد ترابی
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#13 iron man Amir karimi 1399-10-25 18:01
یه سوال ؟؟؟؟
توی مورد 7 دومین بی باک (ساموئل فیسک) حواس فوق بشری نداره ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Iron Legend
#14 Iron Legend 1399-10-25 21:03
مثل همیشه بسیار عالی بود
نسخه گوزنی خیلی خنده دار بود :D :D
نقل قول کردن
Captain_rogers
#15 Captain_rogers 1399-10-26 15:06
خداییش خیلی عالی بود :-)
(ولی استاد من شنیدم یک نسخه دیگه از بی باک هست که مال هند در واقع یادم نیست ولی فکر کنم رهبر هندوستان بود.)
«به هر حال ممنون از استاد ترابی: بسیار مقاله جالبی را ارائه دادند» :lol: :D
نقل قول کردن
Captain_rogers
#16 Captain_rogers 1399-10-26 15:10
به نقل از THE AMAZING ACH20:
به نقل از iron-man 2019:
نمیدونم چرا مورد شماره 9 رو میبینم یاد آرش کمان گیر میفتم :D

من یاد هموسو ، پدر جومونگ می افتم :lol:

اره خیلی بهش میاد فکر کنم الهام گرفته شده از شخصیت هموسو :D
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#17 Mr. Doctor 1399-10-27 16:29
ببخشید سوال داستم
اگه دقت کنید در شماره اول رویداد کینگ این بلک،دردویل رو میبینیم،ولی انگار مت مورداک نیس،چون خانم هستش.
میخوام بپرسم دردویل اصلی کجاست و این خانم کیه؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#18 Mr. Doctor 1399-10-30 16:30
به نقل از Mr. Doctor:
ببخشید سوال داستم
اگه دقت کنید در شماره اول رویداد کینگ این بلک،دردویل رو میبینیم،ولی انگار مت مورداک نیس،چون خانم هستش.
میخوام بپرسم دردویل اصلی کجاست و این خانم کیه؟

لطفا اگه کسی میدونه،میشه جواب بده؟
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#19 -آرین -محمودیان 1399-11-07 08:27
سلام چی بگم والا ...
وقتی همه نسخه های دردویل خیییییلی خفنه
ممنونم آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37