10 دشمن برتر "شانگ چی" (Shang Chi)

10 دشمن برتر "شانگ چی" (Shang Chi) برتر بهترین ویلن دشمنان استاد کونگ فو

به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم سینمایی "شانگ چی و افسانه ده حلقه" این مقاله تقدیم به شما میشود.

مقدمه: نهایتا بعد از سالها انتظار مارول به طور رسمی پروژه کار بر روی فیلم شانگ چی را رسانه ای کرد. درحالی که این شخصیت مدت زمان زیادی در دنیای کمیک بوده است، اما هواداران اطلاعات زیادی درباره او ندارند. ما چندی پیش مقاله ای پربار درباره تاریخچه و حقایق مهمی که باید درباره این شخصیت بدانید برایتان در سایت منتشر کردیم (در اینجا) و حالا نوبت آن رسیده تا دشمنان شانگ چی را برایتان معرفی کنیم!

 

10- نینجاهای سایبری سیفان (Si-Fan Cyber Ninjas)

  نینجاهای سایبری سیفان (Si-Fan Cyber Ninjas)

نینجاهای سایبری "سی فان" گروهی متشکل از نینجاهای فوق العاده حرفه ای و تعلیم دیده هستند. این نینجاها اغلب توسط تبهکاران سابقه دار به منظور اجرای فرمان ها و درخواست های آنان استخدام میشوند. مثلا، یک بار "کینگ پین" نینجاها را برای متوقف کردن مردان ایکس و شانگ چی در رسیدن به " اکسیر «ژنگ ژو» (Zheng Zu) فرستاد. اما این چه اکسیری است؟ اکسیری که به فرد قدرت و جوانی میبخشد. البته مانند بسیاری از باندهای نینجایی آنها شکست خوردند. اما مسئله این نیست. اصلا این نیست. مسئله این است که آنها هم تعدادشان بالاست و هم بسیار مرگبار هستند.

 

9- ماندارین (Mandarin)

گرچه او عمدتاً به عنوان دشمن "مرد آهنی" شناخته میشود (این مقاله را بخوانید)، اما "ماندارین" برای هرکسی که شهامت رویارویی با او را داشته باشد دشمنی سهمگین به حساب می آید. این شامل شانگ چی هم میشود. ماندارین تعداد ده حلقه در اختیار دارد که به او قدرتی بیکران میدهد. هرکدام از حلقه ها در یک انگشت هستند و هرکدام به صورت جداگانه قدرت انجام کاری متفاوت را دارند. از جمله میتوان به توانایی کنترل ذهن، تولید صاعقه، تجزیه و دستکاری ماده اشاره کرد. اما تنها این قدرت ها نیستند که از او یک تهدید بزرگ میسازند. ماندارین نبوغی بسیار شکوفا در چنگ دارد که او را یکی از زیرک ترین شخصیت ها در دنیای مارول میکند.

 

8- روح ساز (Ghost Maker)

  روح ساز (Ghost Maker)

«روح ساز» یا «گوست میکر» در شوروی سابق به دنیا آمد. او به واسطه پدرش هنرهای رزمی را آموخت (پدرش افسری عالی رتبه در سازمان اطلاعات شوروی سابق به نام KGB بود). برای اولین مرتبه حین حمله به کمپ نظامی "ساسکس" با شانگ چی روبرو شد. او در معرض قطرات سمی "غبار مرگ" قرار گرفت. بر این اثر، چیزی از او به جز اسکلت باقی نماند. اما توسط یک فرقه افراطی به نام "اسنیک روت" به زندگی بازگردانده شد. گرچه زنده شدن وی اهمیت زیادی نداشت چرا که او باری دیگر توسط شانگ چی مغلوب گردید. او با آنکه در ابتدا قدرت خاصی در اختیار ندارد، اما امروزه تصور میشود که او فناناپذیر است.

 

7- دارک استرایدر (Darkstrider)

  دارک استرایدر (Darkstrider)

در اولین حضور " دارک استرایدر" در دنیای کمیک، او سرکرده گروهی از نینجاها به نام " سلسله جنگسالاران" بود. این گروه قصد به قتل رساندن " موون سان" که رئیس یک سیرک بود را داشتند. مون سان روی کمک شانگ چی حساب کرده بود و آن دو با یکدیگر توانستند دارک استرایدر و گروهش را شکست دهند. البته هیچ کدام از داستانهایی که ازاوریجین (نحوه پیدایش) دارک استرایدر نقل شده اند با یکدیگر تطابق ندارند. بعضی ها داستان مردی را بازگو میکنند که برای نابود کردن سیرک موون سان استخدام شده بود، درحالی که بعضی دیگر از مردی میگویند که همسرش در جریان یکی از نمایش های این سیرک کشته شد و قصد انتقام گرفت. اهمیتی ندارد کدام origin درست باشد، زیرا یک چیز بدون تغییر مانده است؛ دارک استرایدر یک نینجای خشن بود که رویای انتقام از سیرک را در سر داشت!

 

6- شدو اسلشر (Shadow Slasher)

  شدو اسلشر (Shadow Slasher)

«شَدو اِسلَشر» شروری است که میخواهد ثابت کند از شانگ چی برتر است و بنابراین از خطرناک ترین دشمنان شانگ چی در طول تاریخ بوده. در اولین رویارویی در یک پارک، شدو اسلشر پیشنهاد مبارزه ای را به شانگ چی داد. شانگ چی با آنکه میدانست این مبارزه ممکن است خطراتی را برای مردم پارک در بر داشته باشد، مبارزه را پذیرفت و آنها شروع به جنگیدن کردند. مبارزه مدت زیادی به طول انجامید و شانگ چی مبارز برتر شد. شدو اسلشر فرار کرد ولی دوباره برگشت. اما این بار هم مغلوب گردید و توسط شانگ چی به مقامات تحویل داده شد. درست مانند شانگ چی، شدو اسلشر هم یک مبارز هنرهای رزمی است و مهارتش در استفاده و درک ابزارآلات جنگی شگفت انگیز است.

 

5- تیغ مُشت (Razor Fist)

  تیغ مُشت (Razor Fist)

اگرچه نسخه های مختلفی از «تیغ مشت» یا «ریزِر فیست» در دنیای کمیک وچود داشته اما یک چیز یکسان است؛ او همیشه یکی از مرگبار ترین دشمنان شانگ چی بوده است. اولین ریزِر فیست یک قاتل بود که بعد از شکست خوردن از شانگ چی، سهواً توسط شلیک یک نگهبان به قتل رسید. دو نسخه بعدی توسط «دکتر دووم» خلق شدند. اگرچه این دو از یکدیگر مستقل بودند اما با نیرنگ سعی داشتند خود را یک نفر جا بزنند. ولی در هر حال هرکدام از آنها با ضربه های مشت سریع خود قابل شناسایی هستند. سرعت رعدآسای مشت های آنها نتیجه تمرین های رزمی طاقت فرسای آنها بوده. هرکدام نیز در اوج شرایط آمادگی بدنی قرار داشته اند. در آخر اینکه دست های آنها با تیغ های بزرگ فلزی جایگزین شده است!

 

4- سایه متحرک (Moving Shadow)

 سایه متحرک (Moving Shadow)

بعد از اینکه شانگ چی در برآورده کردن انتظارات پدرش (ژنگ زو) ناکام ماند، او صاحب فرزندی جدید شد. آن فرزند بعدها تبدیل به خبیثی ملقب به «سایه متحرک» شد. او نه تنها تمام چیزهایی که پدرش به او آموخته بود را فراگرفت، بلکه بشدت به او وفادار بود. در یکی از این موارد، وقتی که پدرش به او دستور داد شانگ چی را بکشد، او بدون هیچ سوالی شروع به اجرای این فرمان کرد. ولی او در جنگ با شانگ چی شکست خورد و در همین راستا، پدرش (ژنگ زو) او را کشت!

 

3- خورشید نیمه شب (Midnight-Sun)

 خورشید نیمه شب (Midnight-Sun)

«خورشید نیمه شب» یا «میدنایت سان» از وقتی که در سال 1974 خلق شد به به یکی از مهمترین دشمنان شانگ چی تبدیل شد. او از فرزندان ژنگ زو نبود بلکه در روستایی واقع در آفریقا که ژنگ زو به عنوان مرکز فرماندهی از آن استفاده میکرد به دنیا آمد. دشمنان ژنگ زو به آن روستا حمله کردند و او با جراحات متعدد و والدین کشته شده به جا ماند. ژنگ زو که متوجه شد او بعد از این اتفاق گریه نکرد، میدنایت سان را به فرزندی پذیرفت و مثل پسر خودش بزرگ کرد.

 

2- نیلوفر نفرین شده (Cursed Lotus)

نیلوفر نفرین شده (Cursed Lotus)

«فا لو سوی» دختر ژنگ زو و خواهر ناتنی شانگ چی است. او رهبر یک سازمان تبهکاری است به نام "جهانگردان شرقی" (Oriental Expeditors) که پخش کننده مواد مخدر و روانگردان است. به همنی دلیل همواره در جنگ مداوم با برادرش قرار دارد. به عنوان دختر ژنگ زو, او به اکسیر حیات دسترسی دارد. با استفاده از این اکسیر، او قدرت و جوانی اش را حفظ کرده است. اما این همه چیز نیست زیرا میتواند تقریبا هر کسی را با نگاه کردن هیپنوتیزم کند!

 

1- ژنگ زو (Zheng Zu)

ژنگ زو

معروف ترین و جنجال برانگیز ترین دشمن شانگ چی، پدرش "ژنگ زو" است. او قبل از اینکه ژنگ زو شود، "فو مانچو" نام داشت اما همانطور که در اینجا گفته شد به دلیل اینکه مارول بعدا رایت شخصیت مهمی به نام فومانچو را از دست داد مجبور شد هویت او را به ژنگ زو عوض کند. فون مانچو شخصیت مهمی است که سال 1912 توسط نویسنده ای انگلیسی به نام «ساکس رومر» (Sax Rohmer) در کتاب ها و مجلات پالپ خلق شد. فو مانچو بسیار معروف شد و در فیلم های سینمایی، برنامه های رادیویی، کمیک بوک، کمیک استریپ های روزنامه ای و ... به کار رفت. این شخصیت به عنوان نماد و الگوی اصلی یک کاراکتر نابغه پلید و دانشمند دیوانه شناخته میشود که البته جنجالی هم بوده است زیرا به صورت نژادپرستانه به تصویر کشیده شده است. در هر حال ، مارول کامیکس رایت این شخصیت را در دهه 70 میلادی در اختیار داشت و میخواست هر طوری شده او را مورد استفاده قرار دهد. به همین دلیل فاش شد که پدر شانگ چی است که از کودکی او را آموزش داده تا امپراطوری پلید او را رهبری کند!

فومانچو شانگ چی

بخش عمده ای از داستان های شانگ چی هم درباره مبارزه او با پدرش بود زیرا علیه او قیام کرد. اما مساله اینه که مارول پس از چند سال رایت فومانچو را از دست داد و بنابراین دیگر نمیتوانست از فومانچو به عنوان پدر شانگ چی یاد کند. این مساله حتی باعث شده مارول نتواند کمیک های اولیه شانگ چی را تجدید چاپ کند و به همین دلیل کمیک بوک های اریجینال این شخصیت بسیار نایاب هستند! برای مدتی از اسم مستعار «دکتر هان» برای پدر شانگ چی استفاده میکردند تا اینکه در شماره های 6 تا 10 از کمیک Secret Avengers نوشته «اد بروبیکر» داستانی به چاپ رسید که در آن گروه خبیثی به نام "شورای سایه ها" نسخه های زامبی شده از دکتر فومانچو را زنده میکنند و فاش میشود فومانچو یک اسم مستعار و جعلی بوده و پدر شانگ چی در واقع یک جادوگر باستانی چینی بوده به نام «ژنگ ژو» (Zheng Zu) که سالها پیش به رمز و راز فناناپذیری دست یافت!

 

سجاد محروقی

(Mr. Doctor)

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "شانگ چی" (SHANG CHI) بدانید!

سری جدید کمیک بوک "شانگ چی: استاد کونگ فو"  ترجمه شد + لینک دانلود

 10 قهرمان رزمی کار برتر دنیای کمیک بوک

100 شخصیت برتر مارول: شانگ چی

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 حادثه تلخی که برای بازیگران و سازندگان فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی رخ داد

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه‌بندی برترین شمشیرزنان دنیای کمیک

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

100 شخصیت برتر مارول : آیرون فیست

کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

 10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Kia Iron Man
#1 Kia Iron Man 1399-11-23 14:39
مقاله خیلی خوب و مفید بود خسته نباشید.
من کلا علاقه زیادی به شانگ چی ندارم و برای فیلمشم زیاد هیجان ندارم.چقدر اسم ژنگ زو در این مقاله تکرار شد.
یه انتقاد ریزی که دارم(البته من در اون حدی نیستم که از سایت انتقاد کنم)اینه که میشد برای کاراکتر ماندارین تصویر بهتری انتخاب میکردین. :-*
دستتون درد نکنه آقای محروقی
نقل قول کردن
mobin rz
#2 mobin rz 1399-11-23 14:45
دمتون گرم من که واسه دیدن فیلم شانگ چی هیجان زده هستم از بچگی رزمی جز ژانر های مورد علاقم بود و حالا حتی فکر دیدن یه فیلم رزمی به سبک مارول هم برام جذابه :lol:
ولی نمیدونم من بد متوجه شدم یا واقعا کمیک های شانگ چی دشمنایی که شخصیت پردازی عمیق داره کم داره
بی صبرانه منتظر مقاله ی معرفی شخصیت های مکمل شانگ چی هستیم سپاس.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1399-11-23 14:58
سلام
ممنون بابت مقاله و اینکه سعی میکنید شخصیت هایی که تقریبا نا آشنا هستند و بعضی او را نمیشناسند رو هم معرفی و حتی ۱۰ دشمن برتر آنها را هم معرفی میکنید.
خدا کنه اینبار یک ماندارین خوب در دنیای سینمایی مارول ببینیم.
۴ مورد آخر هم که به یک نفر ختم میشدند: ژنگ زو.
چقدر هم نامرد بوده پسر خودش رو هم کشته اون یکی رو هم میخواست بکشه!
ببینیم فیلم شانگ چی خوب از آب در میاد یا نه.
با تشکر
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#4 iron man Amir karimi 1399-11-23 16:26
سلام . مقاله جالبی بود .ممنون از اقای محروقی .
فقط توی شماره 9 خط یکی مونده به اخر آخراش نوشتید نبوغ شکوفا در چنگ ولی فکر کنم باید می نوشتید در جنگ
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1399-11-23 17:02
مرسی بابت مقاله
نه خود شانگ چی معروفه و نه دشمنانش هم مثل خودش بیشتر بر پایه هنرهای رزمی هستند.
اون خورشید نیمه‌شب (اسمش پارادوکس داره ) داره با موج سوار نقره‌ای میجنگه ؟؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1399-11-23 22:46
سلام

خیلی ممنون بابت مقاله عالی بود

تقریباً هیچکدام رو نمیشنتختم
فکر میکنم شانگ چی پتانسیل اینو داره که معروف تر بشه البته الان هم کم هوادار نداره ( فکر کنم ) ولی کلا شخصیت ها بر پایه مهارت های رزمی میتونن جای خوبی بین هوادار ها داشته باشن.

مورد ۱۰ و ۳ جالب بودن مورد ۳ ظاهرش خوشم امد

خیلی ممنون از زحمات شما
نقل قول کردن
Doctor.who
#7 Doctor.who 1399-11-24 00:32
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله و اینکه سعی میکنید شخصیت هایی که تقریبا نا آشنا هستند و بعضی او را نمیشناسند رو هم معرفی و حتی ۱۰ دشمن برتر آنها را هم معرفی میکنید.
خدا کنه اینبار یک ماندارین خوب در دنیای سینمایی مارول ببینیم.
۴ مورد آخر هم که به یک نفر ختم میشدند: ژنگ زو.
چقدر هم نامرد بوده پسر خودش رو هم کشته اون یکی رو هم میخواست بکشه!
ببینیم فیلم شانگ چی خوب از آب در میاد یا نه.
با تشکر

بله پدرش بهترین دشمن اوست. در مقاله‌ی راجع به این شخصیت هم بیشتر به آن پرداخته شده. قطعا فیلم شانگ چی خوب از آب در می آد چون که mcu برای فاز ۴ داره تمام تلاششو می کنه.
نقل قول کردن
Doctor.who
#8 Doctor.who 1399-11-24 00:39
به نقل از Agent bishop:
مرسی بابت مقاله
نه خود شانگ چی معروفه و نه دشمنانش هم مثل خودش بیشتر بر پایه هنرهای رزمی هستند.
اون خورشید نیمه‌شب (اسمش پارادوکس داره ) داره با موج سوار نقره‌ای میجنگه ؟؟

اتفاقا فکر می کنم شانگ-چی خیلی هم معروفه. در بسیاری از شبکه های اجتماعی دیده ام که مردم بسیار از شانگ-چی حمایت می کنند و از او به به عنوان قهرمان بزرگ هنرهای رزمی مارول یاد می شود. برای من عجیب است که این را می گویید چون شما باید سری های کلاسیک شانگ-چی و اونجرز رو خوانده باشید حتما برای شناخت این شخصیت و دشمنانش. البته باید بگم هر کس کمیک مورد علاقه‌ی خودش رو می خونه ولی برای اطلاعات بیشتر راجع به این شخصیت و دشمنانش این کمیک ها عالی هستند.
نقل قول کردن
Doctor.who
#9 Doctor.who 1399-11-24 00:42
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

خیلی ممنون بابت مقاله عالی بود

تقریباً هیچکدام رو نمیشناختم
فکر میکنم شانگ چی پتانسیل اینو داره که معروف تر بشه البته الان هم کم هوادار نداره ( فکر کنم ) ولی کلا شخصیت ها بر پایه مهارت های رزمی میتونن جای خوبی بین هوادار ها داشته باشن.

مورد ۱۰ و ۳ جالب بودن مورد ۳ ظاهرش خوشم امد

خیلی ممنون از زحمات شما

بله ولی باید اشاره کنم که ماندارین به صورت قلابی در فیلم مرد آهنی ۳ بود و در یک فیلم کوتاه دیدیم ماندارین واقعی اون بیرونه و احتمالا او از دشمنان شانگ-چی در فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه خواهد بود.
نقل قول کردن
Doctor.who
#10 Doctor.who 1399-11-24 00:46
باید بگویم که خیلی جالب بود!
با وجود شخصیت هایی چون ژینگ زو و ماندارین یا نیلوفر نفرین شده این شخصیت توانایی داشتن فیلمی احساسی، مهیج و زیبا داره که داره به خوبی ساخته می شه ولی متاسفانه این تاخیرها برای فیلم های مارول که دست بردار نیستند :-?
خلاصه خیلی خیلی خیلی ممنون از شما برای این مقاله.
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#11 THE THOR LOVER 1400-02-08 18:47
راستی اون شخصیتی که تو تریلر اول فیلم شانگ چی چند لحظه کوتاه دیدیم، اسمش دث لایر هست و تنها در چند شماره انگشت شمار حضور داشته.
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-06-13 20:54
سلام
خیلی ممنون بابت معرفی دشمنای شانگ چی راستش دشمنای شانگ چی هم مثل خودش بر پایه هنر های رزمی هست و میشه گفت ماندرین با دنیای شانگ چی بیشتر جور د میاد تا مرد آهنی و البته تو فیلم پدر اون هست
در مورد دشمنای دیگش مثل تیغ مشت تو فیلم مدرن شدن شانگ چی قبلا تو ۱۰۰ شخصیت برتر مارول که آقای ترابی زحمتش کشید تا حدودی باهاش آشنا شدم و خب به لطف فیلم بیشتر با این شخصیت هم آشنا میشیم از جمله دشمنانش

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37