رتبه بندی مشاغلی که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی تا به حال در دنیای کمیک بوک داشته است!

رتبه بندی مشاغلی که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی تا به حال در دنیای کمیک بوک داشته است!

علیرغم اینکه پیتر پارکر/اسپایدرمن بیشتر به عنوان عکاس "دیلی بیوگل" شناخته میشه ولی او در طول سالها مشاغل مختلفی را تجربه کرده است!

مقدمه: علیرغم اینکه پیتر پارکر وقتی در شماره 15 از کمیک "فانتزی شگفت انگیز" به مرد عنکبوتی تبدیل شد یک بچه دبیرستانی بود و اکنون هم دانشجوی دانشگاه "امپایر استیت" (Empire State)   به شمار میاد تا بتونه دوباره مدرک دکترای خودش رو بگیره، اما شاید ندانید که در طول سالهای زیادی که از عمر پربارش در دنیای کمیک میگذرد مشاغل و حرفه های دیگری نیز داشته است. این در حالی است که اغلب مردم فکر میکنند تنها شغل پیتر پارکر عکاسی برای روزنامه دیلی بیوگل بوده ! البته نمیشه گفت همه این مشاغل قادر بوده اند استرس ها و توقعات هویت نقاب دار او را برآورده سازند یا برایش منبع درآمد ثابت فراهم کنند ولی خوب او سعی کرده در آنها مکانی را بیابد که هوش سرشار و آن آزادی عملی که به دنبالش بوده تا بتواند آن حس معروف مسئولیت پذیری اش را ارضاء نماید تا شاید به آن اندک آرامشی که مدنظر بوده دست پیدا کند.

 

10- محافظ شخصی/مزدور

محافظ شخصی/مزدور

البته این شغلی نیست که اسپایدرمن خیلی به آن مشغول بوده باشد و خیلی کم اتفاق افتاده ولی دو، سه باری او مجبور شده برای تامین مخارج زندگی، خودش را به عنوان بادیگارد یا نوعی مزدور به استخدام دیگران دربیاره. منتهی نکته مهم اینه که او در حین انجام این کار هرگز دست به عمل مجرمانه ای نزده است. به طور مثال همانطور که در این مقاله گفته شده «سیلور سیبل» یکی دوبار مرد عنکبوتی را استخدام کرده تا برایش کار کنه و در داستانی به نام The Assassin Nation Plot که در دهه 90 میلادی چاپ شد، به او روزی 1000 دلار حقوق داد تا کمکش کنه از جان پادشاه سیمکاریا در یک توطئه بزرگ محافظت کنه (البته اسپایدرمن با اکراه این پیشنهاد رو قبول کرد!). یک بار هم تنها به این شرط که به کسی صدمه نزنه یا ماسکش رو درنیاره قبول کرد از جان گانگستری که به دنبال فرار از دست یک سری قاتل بود محافظت کنه! در زمانی هم که پیتر پارکر به عنوان مدیرعامل شرکت "صنایع پارکر" شناخته میشد، طوری وانمود میکرد که انگار اسپایدرمن محافظ شخصی اوست (همانطور که در اینجا گفته شد، «هابی براون» ملقب به «پراولر» در انجام این کار بهش کمک میکرد).

 

9- نویسنده کتاب

نویسنده کتاب

درسته که پیتر پارکر هرگز به عنوان یک نویسنده حرفه ای مشغول به کار نبوده است ولی یک بار کتابی منتشر کرده که در آن مجموعه ای از عکس هایی که خودش از خودش در قالب اسپایدرمن در سالهای گذشته گرفته بود، چاپ شده بودند. اسم این کتاب هم "تارهای عنکبوتی" (Webs)   بود. ناشر کتاب حتی خود پیتر را به یک تور فرستاد تا برای آن تبلیغ کند و حق التأليف خوبی هم بهش پرداخت کرد (البته اولش با او درباره نحوه انتشار این کتاب مشورت نشد). با این حال وقتی هویت اسپایدرمن در جریان رویداد "جنگ داخلی" بر همگان آشکار گردید ، مورد انتقاد قرار گرفت و حتی یکی از دوست دخترهای سابق او به نام «دبرا ویتمن» کتابی درباره او نوشت تحت عنوان "دو-چهره: چطور مرد عنکبوتی زندگی مرا تباه کرد"!

 

8- هنرمند تلویزیونی

هنرمند تلویزیونی

همانطور که در نخستین داستان منتشره از مرد عنکبوتی در کمیک "فانتزی شگفت انگیز #15" دیدیم (اینجا ترجمه شده است). یکی از اولین تلاش های پیتر پارکر برای بهره برداری از قدرت های فوق بشری اش وقتی بود که به عنوان یک هنرمند یا سرگرم کننده شوهای تلویزیونی ظاهر شد (درست پس از آن مسابقه مشهوری که در رینگ کشتی کج با «کراشر هوگان» انجام داد و باعث مشهور شدنش شد). در واقع همانطور که در این مقاله گفته شد، اسپایدرمن کمی بعد از شکست‌دادن کراشر هوگان با مردی مواجه شد به نام «مکسی شِف من» که خود را یک تهیه‌کننده معرفی می‌کرد و از اسپایدرمن خواست تا در برنامۀ تلویزیونی‌اش شرکت کند. او در شمارۀ ۱ از سری «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» هم حضوری کوتاه داشت و برای اسپایدرمن چکی نوشت که به خاطر نبودن اسم اصلی او روی چک، نتوانست نقدش کند. بعد از اوّلین مقالۀ تهاجمی جی جونا جیمسون دربارۀ اسپایدرمن که او را یک «تهدید» معرفی کرده بود، این آقا هم از خیر ساخت برنامۀ تلویزیونی با حضور اسپایدرمن گذشت.

 

7- دستیار شخصی تونی استارک

دستیار شخصی تونی استارک

کمی پس از آنکه اسپایدرمن شروع کرد به کار با گروه اونجرز (چون خودش و خانواده اش یعنی مری جین و زن عمو می خانه و کاشانه خود را از دست داده بودند و مجبور شدند به برج اونجرز نقل مکان کنند)، پیتر پارکر و تونی استارک رابطه بسیار نزدیک تری با هم پیدا کردند. اینجا بود که استارک پیتر را به عنوان دستیار شخصی خودش استخدام کرد و به نوعی مرشد و راهنما برای قهرمان جوان ما تبدیل شد و حتی لباس پیشرفته ای تحت عنوان "آیرون اسپایدر" به او اعطا کرد. این ارتباط نزدیک در نهایت منجر شد به درخواست تونی از او برای ماسک از روی صورت برداشتن در جلوی دوربین های تلویزیونی در جریان رویداد "جنگ داخلی" و حتما میدونید که نهایتاً رابطه آنها شکرآب شد و پیتر در این قضیه به طرف تیم «کاپیتان آمریکا» رفت.

 

6- سردبیر بخش علمی روزنامه

سردبیر بخش علمی روزنامه

اخیرا و البته برای مدت کوتاهی پیتر پارکر قادر شد سالها تجربه ای که در روزنامه "دیلی بیوگل" اندوخته بود و همچنین دانش علمی خود را به عنوان سردبیر یکی از بخش های علمی این روزنامه در دورانی که «رابی رابرتسون» آن را اداره میکرد، برعهده بگیرد. علیرغم اینکه بسیار از همکاران او حس میکردند پیتر با پارتی بازی و به لطف آشناییت خود با رابی این شغل رو به دست آورده اما او به سرعت به آنها ثابت کرد که تخصص بالایی در این زمینه داره. البته او به خاطر مسائلی که مربوط میشدند به تسخیر جسم او توسط «دکتر اختاپوس» در قضیه مرد عنکبوتی برتر، از سمت خود اخراج شد!

 

5- عکاس آزاد

عکاس آزاد

مشهور ترین و شاید سودآورترین حرفه پیتر پاکر وقتی بود که برای سالهای زیادی به عنوان یک عکاس آزاد و مستقل (freelance photographer) کار میکرد. او این حرفه را تقریباً از همان ابتدای حرفه ابرقهرمانی خود و با روزنامه دیلی بیوگل آغاز کرد و اینگونه بود که به کمک دوربین عکاسی اش از خودش عکس میگرفت و به ناشر خسیس و بداخلاق این روزنامه یعنی آقای «جی. جونا. جیمسون» میفروخت. بعد ها او فن آوری های اضافی به لباسش و همین طور به کمربند خود اضافه کرد تا کیفیت عکس هایی که میگیرد بالا برود و از دوربین دیجیتالی استفاده کرد (این مقاله را بخوانید). وقتی جیمسون شهردار شد، پیتر استخدام شد تا عکاس رسمی او شود اما در نهایت در کمیک  Amazing Spider-Man #624دیدیم که پیتر برای تبرئه جیمسون در قضیه خلق شدن «والچر» جدید ، یکی از عکس هایی که گرفته بود را دستکاری کرد ولی جیمسون او را لو داد و در نتیجه اخراج شد! (عجب نامردیه این جیمسون!).

 

4- مدیرعامل شرکت "صنایع پارکر

مدیرعامل شرکت "صنایع پارکر

وقتی دکتر اختاپوس بدن و ذهن پیتر پارکر را دزدید و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد فوراً شروع کرد به انجام تغییرات بزرگ در زندگی پیتر. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا کنه و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه). در نهایت پیتر پارکر واقعی برگشت و متوجه شد که باید مدیر عامل شرکتی باشه که خودش هیچ نقشی در تاسیس آن نداشته. ولی ذات پاک پیتر و عدم تجربه او در اداره یک شرکت خیلی زود باعث شد تا مشکلات زیادی برای این شرکت ایجاد کنه. در انتها هم او مجبور شد برای متوقف کردن دکتر اختاپوس که در رویداد "امپراتوری مخفی" به عضویت گروه تروریستی "هایدرا" در آمده بود، این شرکت را نابود کنه. ایده "صنایع پارکر" برای مدتی نسبتا طولانی در کمیک های اسپایدرمن به کار گرفته شد و اولش هواداران اعتراض داشتند که باعث شده تا پیتر پارکر پولدار بشه و ذاتش فرق کنه ولی بعد از مدتی مشخص شد ذات وجوهره این دست نخورده و او همچنان دارد به مردم شهر و اطرافیانش کمک میکند.

 

3- معلم مدرسه

پیتر پارکر معلم مدرسه

پیتر پارکر در اقدامی جالب و در زمانی که آقای «استرازینسکی» نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود، به عنوان معلم علوم دبیرستان مشغول به کار شد و جالب اینکه در همان دبیرستانی شروع به تدریس کرد که خودش قبلاً در آنجا درس خوانده بود، یعنی "دبیرستان میدتاون". (البته او قبلا در دانشگاه هم "دستیار آمورشی" شده بود. آیتم شماره 1 از این مقاله را بخوانید).  این شغل بهش اجازه میداد تا در کنار مبارزه با جرم و جنایت به یک حرفه آرام و بی دردسر مشغول باشد. «فلش تامپسون»، دوست،قلدر، و همکلاسی سابق پیتر نیز در دبیرستان به مربیگری فوتبال پرداخت. گرچه، خیلی از دانش آموزانش از مصدومیت های متوالی اش شکایت داشتند، پیتر تا وقتی که در داستان Civil War خود را به عنوان مرد عنکبوتی برای همگان معرفی کرد، در حال تلاش برای حفظ مسئولیت هایش به عنوان معلم و ابرقهرمان بود.

اسپایدرمن معلم

همچنین پس از وقایع رویداد Schism، «ولورین» و جمعی از اعضای افراد-X ، مؤسسۀ اگزاویر را تحت نام «مدرسۀ آموزش عالیِ جین گری» احیاء کردند. (این نام را به افتخار نخستین شاگرد پروفسور اگزاویر یعنی جین گری انتخاب کردند.) پس از مرگ ولورین، اسپایدرمن به عنوان معلم به این مؤسسه پیوست. چیزی که این تجربه را منحصربه‌فرد می‌کرد این بود که اسپایدرمن باید به جای درس‌های عادی، به شاگردهایش راه و رسم ابرقهرمان بودن را یاد می‌داد. به هر حال تعاملات اسپایدرمن با شاگردهای جهش‌یافتۀ تخس‌اش (!) جالب و فان از کار در آمد. شما می‌توانید ماجراهای اسپایدرمن در مدرسۀ آموزش عالیِ جین گری را در سری «اسپایدرمن و افراد-X» بخوانید. در ضمن حتما در اینجا این داستان معرکه را که مربوط میشه به دورانی که پیتر در دبیرستان سابق خودش تدریس میکرد را بخوانید.

 

2- محقق علمی

محقق علمی

"بیگ تایم" نام یک رویداد بزرگ بود که سال 2010 در کمیک های اصلی مرد عنکبوتی یعنی The Amazing Spider-Man روایت شد و در آن پیتر پارکر به موفقیت های کاری بیشتری رسید و تونست شغل جدیدی را در کمپانی "هورایزون لابز" (Horizon Labs) به دست بیاره و سرانجام اون هوش بالای خودش رو به عنوان یک محقق و مخترع مورد استفاده بهینه قرار بده! (هم به عنوان یک دانشمند و هم به عنوان یک ابرقهرمان). پیتر به لطف منابع این کمپانی که به دستش افتاده بود تعدادی لباس جدید درست کرد (این مقاله را بخوانید). در حقیقت پیتر پارکر در هورایزون لابز برای اولین این فرصت را پیدا کرد که منابعی که لازم داشت در اختیارش قرار بگیرد و بنابراین تونست تجهیزات خودش را ارتقاء ببخشد. همچنین در این شرکت بود که با شخصیت های مهمی مثل «مکس مادل» «ساجانی» و ... آشنا شد. پیتر در نهایت از آنجا رفت و هورایزون لابز هم به دانشگاه هورایزون تغییر نام داد و به شهر لوس آنجلس تغییر مکان داد.

 

1- انتقام جو

مرد عنکبوتی انتقام جو

اسپایدرمن بارها به انتقام‌جویان کمک کرده و برای مقطعی به عضویت این تیم در آمده‌است. نخستین هم‌کاری اسپایدرمن با انتقام‌جویان برمی‌گردد به شمارۀ ۱۱ از سری نخست Avengers که در آن «کنگ فاتح» (Kang the Conqueror) با ساخت یک ربات هوشمند با تکنولوژی قرن ۳۰ از روی اسپایدرمن، قصد داشت انتقام‌جویان را شکست دهد که با ورودِ به‌موقع اسپایدرمن اصلی به صحنه با شکست مواجه شد. در شمارۀ ۳ از سری اوّل Amazing Spider-Man Annual نیز انتقام‌جویان به اسپایدرمن پیشنهاد عضویت به تیم را می‌دهند؛ امّا او رد می‌کند. البته زمان‌هایی هم بوده که اسپایدرمن به خاطر شوخ‌طبعی و کم‌تجربگی‌اش، وصلۀ ناجوری برای انتقام‌جویان به شمار آمده و عضویت‌اش با مخالفت اعضاء روبه‌رو شده‌است. به هر حال، اسپایدرمن همیشه متحد قابلی برای این تیم به حساب آمده و بارها در نبردهای مختلف به کمک‌شان شتافته‌است. اما در شماره 2 از سری جدید کمیک بوک های Avengers که انتشار آن از سال 2012 آغاز شد، تونی استارک سعی کرد سه تن از ابرقهرمانان مارول به نام های فالکون ، ولورین و البته مرد عنکبوتی رو به عضویت این تیم دربیاورد و سپس در چند پانل بامزه دیدیم که او نزد آنها رفته و سعی میکند هر کدام را به شکل خاصی مجاب کند که به تیم ملحق شود. مثلا به ولورین میگوید که قراره کلی آبجو مجانی به اعضای گروه بدن (!) و او هم با کله قبول میکنه! وقتی هم سراغ پیتر میره بهش میگه: "ما پول داریم" (یعنی قراره به اعضای گروه حقوق بدیم). و پیتر هم میگه: "وای خدایا شکرت!".

اسپایدرم اونجرز

و بدین ترتیب او برای مدتی به عنوان یکی از اعضای اونجرز حقوق میگرفت.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

5 قهرمانی که سابقه تدریس در مدارس دارند

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

10 شخصیت فرعی در اولین کمیک بوک اسپایدرمن که بعداً دارای داستان اختصاصی شدند!

معرفی تیم‌های ابرقهرمانی برتر که اسپایدرمن سابقۀ عضویت در آن‌ها را داشته ‌است!

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

10 حقیقتی که باید درباره «سیلور سیبل» (SILVER SABLE) بدانید

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

20 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AmirhoseinJafari2005
#1 AmirhoseinJafari2005 1399-11-21 12:15
واقعا خیلی جالب بودن :-) باز هم ممنون از شما و خسته نباشید ;-) 8)
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#2 iron man Amir karimi 1399-11-21 12:38
سلام. ممنون بابت مقاله از اقای ترابی . یکی از جالب ترین مقاله های سایت . همونطور که خودتون هم گفتید بیشتر افراد اون رو یک عکاس برای روزنامه ها می دونن . ولی این مقاله نشون داد که پیتر چه شغل هایی داشته. من خودم به شخصه مورد های 10 و 9 رو نمی دونستم . باز هم از اقای ترابی ممنونم .
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-11-21 12:48
خسته نباشید استاد ترابی
خیلی مقاله جالبی بود(مقاله هایی که مربوط به اسپایدرمنه همیشه جالب و باحاله :lol: )
من از بین این 10 گزینه فقط شماره 9 و شاره 7 رو نمیدونستم؛بنظرم شماره7 شغل پرهیجانی بوده باشه
ممنون از شما
نقل قول کردن
ilia 1388
#4 ilia 1388 1399-11-21 13:09
خیلی عالی بود اقای ترابی به نظر من بهترین شغل پیتر پارکر همون خبرنگار و عکاس هست چون داستان های جالبی داره با جیمسون
نقل قول کردن
hesjaghad
#5 hesjaghad 1399-11-21 13:23
جالب بود
اصلا انتظار اولی رو نداشتم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1399-11-21 14:22
سلام
ممنون بابت ترجمه مقاله.
بعضیاز شغل ها در برگیرنده عناصر وجودی پیتر پارکر است. مثل معلم بودن ( چون دوست داره به مرد کمک کنه ) یا محقق بودن ( باهوش بودن پیتر پارکر ) و...
مورد ۱ هم جالب و بامزه است چون نشون میده پیتر چقدر دوست داشت همیشه پول داشته باشه ( من نمیدونم چطوری این تونی استارک رو تحمل میکنه من جاش بودم روزی بیست تا متلک بهش مینداختم :-) )
البته اگر نظر من بود دوست داشتم عکاسی پیتر پارکر حداقل تا رتبه ۴ بیاد. یعنی درسته که صنایع پارکر ایده خوبی بوده و به داستان های مرد عنکبوتی تنوع داده اما من یک با پیتر عکاس و بد شانس با یک رئیس خسیس رو بیشتر دیدم و در دوران اوج کمیک هاش این شغل رو داشت و داستان های زیادی داشت.
البته این نظر منه.
با تشکر
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-11-21 14:24
عجب عنوان جالبی!خسته نباشید مثل همیشه مقاله عالی بود.
به دلیل تاریخ طولانی و غنی اسپایدرمن وجود این همه شغل غیرقابل پیشبینی نیست.
همه موارد رو میدونستم.دوست دارم بدونم معیار نویسنده برای رتبه بندی چیه؟از دید من باید مورد ۵ اول میبود چون اسپایدرمن بیشتر از همه موارد یه عکاس بوده و لایق اول بودن بیشتر از همه موارده.
ممنون میشم اگه بگین که معیار نویسنده چطور بوده که انتقامجو و محقق بالای معلم و خبرنگار قرار گرفتن.
بازم متشکرم
نقل قول کردن
Rayman
#8 Rayman 1399-11-21 15:12
سپاس فراوان. بسیار جالب بود. :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#9 Agent bishop 1399-11-21 15:48
ممنون از این مقاله
مردعنکبوتی نویسنده کتاب !!! این یکی رو نمی‌دونستم چه عجیب چرا زودتر به فکرش نرسید .این دبرا ویتمن هم خیلی نامرده
یک سوال مردعنکبوتی تا حالا پیک پیتزا نبوده ؟ آخه تو فیلم مردعنکبوتی دو بود .
نقل قول کردن
mobin rz
#10 mobin rz 1399-11-21 16:06
واقعا جای این مقاله خالی بود متشکریم
مورد 3 که خیلی برام جذاب بود
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-11-21 16:08
به نقل از Kia Iron Man:

ممنون میشم اگه بگین که معیار نویسنده چطور بوده که انتقامجو و محقق بالای معلم و خبرنگار قرار گرفتن.
بازم متشکرم

چشم. الان میرم از نویسنده سایت cbr که این مقاله رو نوشته میپرسم میام خدمتتون اطلاع میدم!
ولی در هر حال باید قبول کرد پیتر هرگز یک عکاس عالی و شش دانگ نبوده
چون در واقع نقش زیادی در عکس هایی که میگرفت نداشت
من اگه قرار بود رتبه بندی کنم جمیع المان ها رو در نظر میگرفتم
یعنی جنبه هایی مثل درآمد، امکان استفاده از هوش و نبوغ، امکان کمک توامان به مردم و انجام وظایف ابرقهرمانی رو لحاظ میکردم
ولی شخصا شغل تدریس در دبیرستان رو خیلی دوست دارم و به نظرم ایده شگفت انگیریه
چون هم حالت نوستالژیک داره و خیلی لذت بخشه که تو جابی که قبلا خودت درس میخوندی مشغول به کار بشی و اینجوری کلی خاطره و لحظات ماندگار و کلاسیک برای هوادارای قدیمی زنده میشه
ضمن اینکه خیلی خوب تعامل پیتر با شاگردانش رو نشون میدادن و اینکه او درگیر مشکلات اونا میشد و گاهی این شغل کاملا ربط پیدا میکرد با وظایف ابرقهرمانی پیتر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1399-11-21 23:33
سلام
استاد مقاله عالی بود ممنون از زحمات شما
مورد ۱۰ رو خیلی خوشم میاد ازش نمیدونم چرا ولی وقتی این کمیک هارو میخوندم خیلی خوشحال میشدم دلیلشو نمیدونم
توی کمیک های اولیه مرد عنکبوتی شگفت انگیز که فکر کنم ۲۰۱۵ هم منتشر شد مرد عنکبوتی محافظ پیتر پارکر و صنایع پارکر بود :-*

خیلی ممنون
نقل قول کردن
Frank castle
#13 Frank castle 1399-11-21 23:39
سلام
ممنون بخاطر مقاله
من فکر میکردم سم ریمی ایده پیک موتوری برای تحویل پیتزا رو از دل کمیک ها الهام گرفته.(حالا شایدم باشه ولی مقبول برای جا دادن نبوده)
بنظرم خیلی کار درست و خوبی بود این ایده واقعا عمق تلاش و زحمت کشی رو توی یه کلان شهری مثل نیویورک رو به خوبی تونست نشون بده و خیلی راحت میشد نسل جوان باهاش همذات پنداری کنه.بعضی وقت ها یه کار خیلی ساده و یه نگرش درست انچنان به یه شخصیت عمق و چند لایه گی میده که بعد از این همه سال ادم بازم یادش نمیره.همین کار رو مارول با اسکات لنگ هم کرد سر شیکر فروشی اش.خیلی شبیه به پیتر سم ریمی بود توی اوایل فیلم.
خدا سم ریمی رو واقعا برای سینما حفظ کنه سه گانش بد جاویدان هست توی دل خیلی ها

توی لیست ایده معلم بودن هم خیلی خوب بود.واقعا خوشم اومد.
نقل قول کردن
M.H.A
#14 M.H.A 1399-11-22 00:07
راستش من با نويسنده مخالفم چون شغل اصلي اون يعني عكاس ازاد بايد رتبه اول مي بود نه پنجم! واقعا عكس انداختن از خودش جذاب تر نيست نسبت به انتقامجو بودنش؟
نقل قول کردن
Doctor.who
#15 Doctor.who 1399-11-22 10:00
خیلی جالب بود آقای ترابی مهربانی. البته هیچ شغلی جای پریدن و تار زدن در آسمان رو نمی گیره ;-)
البته شاید عکاسی رتبه ی بهتری باید می داشت چون از دیدگاهم اسپایدرمن در طول تاریخ بیشتر با این شغل شناخته شده و این که همیشه سخت کار می کند تا پول زندگی خود و زن عمو می را در بیاورد. البته صنایع پارکر هم از آن داستان های خوب بود. سپاس از شما
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1399-11-22 16:12
البته این دکتر اختاپوس خیلی به زندگی پیتر لطف داشت. چرا که بعد این که ذهنشو تسخیر کرد پیتر تو شکرت هوریزان مشغول بود. پیتر دکتر اختاپوس خیلی با کارکنان شرکت هوریزن بدرفتاری میکرد و آخر سر هم که کلا شرکت گذاشت کنار (البته شرکت پودر شد :-| ) و خودش شرکت زد. البته این شرکت اولین شرکت تحقیقاتی نبود که پیتر تو اون مشغول بود. یادم که تو کمیکهای اواخر دهه نود پیتر تو یک شرکت تحقیقاتی استخدام شد و خیلی مورد قبول مدیر اون شرکت قرار گرفت ولی در نهایت به خاطر حرفه ابرقهرمانی و تحویل ندادن به موقع کارها اخراجش کردن.
اینکه پیتر خودش شرکت داشت خیلی ایده عالی بود. چرا که همگی میدونید پیتر آدم خیلی باهوشیه و تو زمینه های علمی یه Nerd محسوب میشه. مثل دشمنان درجه یک خودش نورمن آزبورن و اوتو اکتاویوس. پس انتظار دور از ذهنی نیست که پیتر تو آینده دنیا رو به این شکل تکون بده.
ولی خوب در نهایت ما پیتر به خاطر شغلهای کوچیکش میشناسیم. چرا که حرفه ابرقهرمانیش یه بار سنگین رو دوششه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45