10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

باید قبول کرد که در اقتباس هایی که در دنیای انیمیشن از روی شخصیت های کمیک بوکی انجام میشود سازندگان گاهی اوقات به دلایل مختلف تغییراتی را نسبت به منبع الهام بخش اصلی اعمال میکنند.

باید قبول کرد که در اقتباس هایی که در دنیای انیمیشن از روی شخصیت های کمیک بوکی انجام میشود سازندگان گاهی اوقات به دلایل مختلف تغییراتی را نسبت به منبع الهام بخش اصلی اعمال میکنند.

مقدمه: "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" که به اختصار Spider-Man TAS نامیده میشود، یکی از معروف ترین و قابل اعتناترین اقتباس های صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی به حساب می آید و اغلب هواداران مرد عنکبوتی اگر قرار باشد بهترین کارتون تاریخ مرد عنکبوتی را انتخاب کنند ، معمولا یا این سری را انتخاب میکنند یا "مرد عنکبوتی خارق العاده". این سریال هم درست مثل "مردان ایکس: مجموعه کارتونی" از نوعی در هم تنیدگی داستانی یا continuity برخوردار بود که سعی میکرد آرک های داستانی کمیک بوکی را اقتباس کند. با این حال در این میان تغییرات عمده ای نیز نسب به منبع اصلی یا همان دنیای کمیک داشت که باعث شده برخی از هواداران دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی نتوانند به طور کامل و صد در صد از آن لذت ببرند. دلایل زیادی میتواند برای این تغییرات وجود داشته باشد که شاید از دست نویسندگان و سازندگان این مجموعه نیز خارج بوده. در هر حال در این مقاله به معرفی و بررسی 10 تا از بزرگترین این تغییرات میپرداریم.

راستی مقالات زیر هم فراموش نشود:

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

10 حقیقتی که باید درباره فصل ششم از سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" بدانید!

سوتی های سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

بهترین اپیزودهای انیمیشن "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" براساس امتیاز سایت IMDB

 

10- گوئن استیسی به عنوان عشق حقیقی اول پیتر پارکر به کار برده نشد

گوئن استیسی کارتون اسپایدرمن

علیرغم اینکه همگان گوئن استیسی را اولین عشق حقیقی پیتر پارکر در دنیای کمیک میدانند ولی این شخصیت در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی به عنوان یک علاقه رومانتیک برای پیتر به کار گرفته نشد. دلیلش هم این بود که او همچنان در آن دهه در دنیای کمیک غایب بود و سازندگان سریال هم ترجیح دادند روی فلیشیا هاردی و مری جین تمرکز کنند. جالبه که حتی وقتی داستان تاریخی «شبی که گوئن استیسی مرد» در این سریال مورد اقتباس قرار گرفت، به جای گوئن این مری جین بود که گرین گابلین او را ربود تا بکشتش! با این حال در فصل انتهایی و در اپیزودهای مربوط به داستان Spider-Wars ، گوئن استیسی را در یک دنیای موازی دیدیم! این نسخه که توسط «مری کی برگمن» صداپیشگی شد منحصر به فرد بود زیرا از حادثه مرگ خودش در دنیای کمیک عبور کرده و حتی با پیتر پارکر نامزد کرده بود (این نسخه از پیتر یک زره قدرتمند عنکبوتی ساخته بود سپس به استخدام درآمد تا مولتی ورس را از دست «اسپایدر-کارنیج» نجات دهد)!

 

9- سرگذشت فلیشیا هاردی/گربه سیاه دستخوش تغییرات زیادی شد

سرگذشت فلیشیا هاردی/گربه سیاه دستخوش تغییرات زیادی شد

گربه سیاه معمولاً فرصتی نداشته تا در دنیای انیمیشن بدرخشد زیرا هویت مخفی او به ندرت فاش شده و یا به رابطه رومانتیک او با پیتر پارکر اشاره ای نشده زیرا پیتر پارکر اغلب با عشق های اصلی خودش مثل مری جین یا گوئن استیسی مشغول بوده است. اما گربه سیاه در این سریال قضیه اش فرق داشت. در واقع فلیشیا هاردی با صداپیشگی خانم جنیفر هیل، به عنوان نخستین علاقه رومانتیک پیتر پارکر در این سریال به تصویر کشیده شد و از شخصیت های اصلی این سریال بود. منتهی تفاوت های زیادی در سرگذشت و اریجین او نسبت به دنیای کمیک بوک را شاهد بودیم. به طور مثال و در کمال تعجب او از خانواده ثروتمندی بود و مادرش به عنوان مدیرعامل شرکت موفق "بنیاد هاردی" به تصویر کشیده شد. سرگذشت پدرش نیز بسیار تغییر یافت و کلا خانواده او را خیلی به قضیه سرم ابرسرباز و کاپیتان آمریکا ربط دادند (پدرش از سوی نازی ها در جنگ جهانی دوم فریب خورد تا این فرمول را حفظ کند و به «رِد اسکال» گزارش دهد!). همچنین قدرت های فلیشیا در قالب گربه سیاه را نیز به سرم ابرسرباز ربطش دادند و او میتونست به دلخواه خود از ظاهر موطلایی فلشیا به هیبت مو سفید گربه سیاه در بیاید و در این حالت شخصیتش تا حدی تغییر میکرد! (قدرت های او شبیه به قدرت های کاپیتان آمریکا شده بود!). او همچنین پس از پیتر پارکر با «موربیوس» رابطه رومانتیک برقرار کرد...

 

8- کینگ پین به خبیث اصلی سریال تبدیل شده بود

 کینگ پین به خبیث اصلی سریال تبدیل شده بود

در طی سریال "مرد عنکبوتی، مجموعه کارتونی" تقریباً اکثر خبیث‌ها و دشمنان اصلی اسپایدرمن حضور داشتند و کینگ پین هم در آن حضور بسیار پررنگی داشت و در بسیاری از اپیزودها حضور یافت. شخصیت پردازی او نسبت به نسخه های قبلی در دنیای انیمیشن دقیق تر بود و مثل رئیس مکار جرم و جنایت شهر به تصویر کشیده شد که تحت پوشش یک کارآفرینِ بشردوست قایم شده بود. آقای «راسکو لی براون» بازیگر کارکشته صداپیشه کینگ پین در این سریال بود. اما مساله اصلی این بود که کینگ پین شاید کمی بیش از حد در سریال حضور داشت و تبدیل شده بود به مغز متفکر شرارت در طول سریال و در واقع هر جا سخن از خباثت بود رد پایی از او دیده میشد! این مساله زیاد به مذاق هواداران اصیل مرد عنکبوتی خوش نیامد زیرا باعث شده بود تا ویلن های درجه یکی مثل دکتر اختاپوس و گرین گابلین و ... تحت الشعاع کینگ پین قرار بگیرند. ضمن اینکه کینگ پین از دهه 80 به بعد در عمل تبدیل شد به دشمن اصلی شخصیت «بی باک» و نمیشد گفت که حضور تعیین کننده ای در داستان های مرد عنکبوتی داشت.

 

7- هاب گابلین قبل از گرین گابلین ظاهر شد!

کسانی که "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" را دیده اند شاید تعجب کرده باشند که چرا در آن ما ابتدا «هاب گابلین» را میبنیم و بعد گرین گابلین را؟ چون در دنیای کمیک ابتدا گرین گابلین خلق شد و بعد هاب گابلین (این مقاله را بخوانید). دلیلش اینه که چون موقع ساخت این سریال، نورمن آزبورن در دنیای کمیک مرده بود، سازندگانش اصلا نمیخواستند از گرین گابلین استفاده کنند و قصد داشتند فقط از هاب گابلین استفاده کنند. تا اینکه «جان سمپر» به عنوان مغز متفکر این سریال استخدام شد. سمپر از طرفداران دو آتیشه و متعصب مرد عنکبوتیه و به مسئولین فاکس اعتراض کرد که این کارشون کاملا بی معنیه. چون اُریجین هاب گابلین بدون گرین گابلین معنی نداره. او آنقدر اصرار کرد که فاکس هم راضی شد. منتهی به سمپر گفتند که از مدتها قبل ساخت عروسک هاب گابلین را به شرکت Toy Biz سفارش داده که به زودی وارد بازار میشود و اگر این شخصیت در سریال استفاده نشود هزاران دلار ضرر میکنند! بنابراین سمپر مجبور شد ابتدا از هاب گابلین استفاده کند و بعد از چند اپیزود نورمن آزبورن/گرین گابلین را مورد استفاده قرار دهد. در نتیجه هاب گابلین را در قسمت 11 از سیزن 1 "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" دیدیم در حالیه که گرین گابلین در فصل دوم دیده شد! ضمن اینکه هویت واقعی هاب گابلین هم نسبت به دنیای کمیک فرق کرده بود. یعنی به جای اینکه در نهایت فاش شود «رادریک کینگزلی» زیر ماسک این خبیث قرار دارد، «جیسون مکندیل» به عنوان دوست هویت اصلی این شخصیت معرفی شد! (البته این را هم در نظر داشته باشید که در دنیای کمیک ما در سال 1997 و در کمیک بوکی به نام Hobgoblin Lives بود که متوجه شدیم کینگزلی، هاب گابلین واقعی بوده و زمانی که این سریال ساخته میشد، هنوز این کمیک منتشر نشده بود!).

 

6- موربیوس پلاسمای بدن قربانیان خود را از طریق چیزهایی شبیه به بادکش های کوچک در کف دستانش جذب میکرد!

موربیوس - کارتون مرد عنکبوتی

 در كل، اپیزودهای فصل اول "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" از نظر انیمیشن و انسجام داستانی وضعیت بهتری داشتند ولی هر چه مجموعه جلوتر رفت، كیفیت آن نیز پایین آمد. البته نباید فراموش كرد كه در آن زمان Fox Kids به دلیل خشونت موجود در برخی دیگر از سریال‌های كارتونی‌اش، تحت فشار و انتقاد فزاینده‌ای قرار داشت و بنابراین قوانین محدود كننده و سانسورهای فراوانی را روی "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" اعمال می‌كرد كه تا حد زیادی دست انیماتورها و نویسندگان آن را ‌می‌بست. به طور مثال هیچ سلاحی نباید به صورت واقعی به تصویر كشیده می‌شد، اسپایدرمن هرگز نباید با مشت به حریفان ضربه می‌زد، هیچ یك از كاراكترهای اصلی یا فرعی نباید به قتل می‌رسید و حتی نباید واژگانی هم‌چون «مرگ»، «مردن» یا «كشتن» در دیالوگ‌ها به گوش می‌خورد. از همه مضحك‌تر این‌كه اسپایدرمن اجازه نداشت هنگام فرود آمدن روی پشت بام ساختمان‌ها، با پرندگان برخورد كند یا آن‌ها را بترساند! ناگفته پیداست که موربیوس یکی از شخصیت های مشکل ساز برای سازندگان این سریال بود زیرا اجازه نداشتند از خون آشام استفاده کنند. لذا تغییرات زیادی در موربیوس به وجود آوردند. به طور مثال او دانشمندی بود که داشت روی یک سرم ژنتیک کار میکرد که با DNA یک خفاش ترکیب شد و ... ولی مهم ترین تغییر این بود که موربیوس کسی را با دندان های خون آشامی گاز نمیگرفت و تنها پلاسمای بدن قربانیان خود را از طریق چیزهایی شبیه به بادکش های کوچک در کف دستانش جذب میکرد!

 

5- کریون شکارچی خیلی قهرمانانه تر به تصویر کشیده شد

در این سریال شاهد حضور کریون شکارچی در چندین اپیزود بودیم و یک نامزد هم داشت به نام «دکتر ماریا کرافورد» که خیلی برایش مهم بود. وقتی او در سریال معرفی شد در واقع یک ویلن نبود که میخواست مرد عنکبوتی را شکار کند بلکه با اسپایدرمن درگیر شد زیرا با خوردن سرمی، دیوانه و وحشی شده بود! در واقع خانم کرافورد برای نجات جان او بهش سرم مذکور را داد تا زخم هایش خوب شوند ولی در عوض او قاطی کرد و اسپایدرمن از راه رسید و شکستش داد و در نهایت او خوب شد. از آن به بعد هم هر وقت سر و کله اش پیدا شد به نوعی متحد مرد عنکبوتی بود یا به دیگران کمک کرد (مثلا کمک کرد مرد عنکبوتی از حالت هیولایی خودش خلاص بشه و ...).

 

4- مرد شنی در سریال غایب بود و الکترو هم کلاً شخصیت پردازیش عوض شده بود!

الکترو ، رد اسکال

"مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" به خاطر این برجسته است که بیشترین تعداد خبیث های شناخته شده مرد عنکبوتی از دنیای کمیک در آن حضور پیدا کردند (حتی شخصیت های بسیار گمنامی مثل «بیگ ویل»!). ولی شاید از خودتان پرسیده باشید چرا مرد شنی که یکی از برترین و شناخته شده ترین دشمنان اسپایدرمن است در این سریال حضور پیدا نکرد؟ دلیلش این است که آن موقع کارگردان معروف دنیای سینما یعنی «جیمز کامرون» به شدت سعی داشت فیلم سینمایی مرد عنکبوتی را بسازه اونم با حضور لئوناردو دی کاپریو در نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی! (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فیلم که هرگز ساخته نشد، این مقاله را بخوانید). در این فیلم قرار بود از مرد شنی و الکترو به عنوان خبیث های اصلی استفاده شود. بنابراین مارول به سازندگان این انیمیشن دستور داد از مرد شنی و الکترو استفاده نکنند! البته سال 1997 و زمانی که دیگر بحث ساخت این فیلم منتفی شده بود ، الکترو در یکی از ایپزودهای پایانی مورد استفاده قرار گرفت ولی در کمال تعجب اریجین او را کاملا عوض کرده بودند و اسمش شده بود «راینهولت اشمیت» و پسر «رِد اسکال» (دشمن کاپیتان آمریکا) شده بود!!! با کنسل شدن این سریال ، مرد شنی هم دیگر مجالی برای حضور در آن پیدا نکرد.

 

3- هایدرو من به دوست پسر مری جین تبدیل شده بود!

کارتون اسپایدرمن

اولین و شاید عجیب ترین حضور هایدرومن در خارج از دنیای کمیک بوک مربوط میشه به این سریال. او به عنوان دوست پسر سابق مری جین واتسون به تصویر کشیده شد که پس از اخراج از مدرسه پدر و مادرش او را وادار کردند به نیروی دریایی ملحق بشه. اما وقتی در واحد تحقیقات به سر میبرد ، به طور اتفاقی داخل اقیانوس افتاد و بدنش با ماده شیمیایی عجیبی پیوند خورد که ساختار سلولی بدنش را تغییر داد و دیگه میتونست خودش رو به آب تبدیل کنه و روی مایعات هم کنترل داشته باشه. او سپس سعی میکنه دوباره با مری جین رابطه برقرار کنه ولی او دست رد به سینه اش میزنه. بنابراین هایدرومن که به مرد عنکبوتی به عنوان رقیب عشقی اش نگاه میکرد باهاش دشمن شد. او در نهایت مری جین را دزدید ولی اسپایدرمن نجاتش داد. هایدرومن هم تبخیر و نابود شد. در اپیزودی به نام "بازگشت هایدرومن" متوجه شدیم که پروفسور مایلز وارن از روی او کلون ساخته! (این مقاله را بخوانید). همچنین فهمیدیم که از روی ساختار سلولی او، کلونی هم از مری جین ساخته شده که در نهایت اتفاقاتی میفته که هر دو کلون ها در داخل آب از بین میرن و تبخیر میشن.

 

2- سرگذشت ونوم تغییر کرد

سرگذشت ونوم

سرگذشت و اریجین شخصیت ونوم بسیار پیچیده و تا حدی هم مبهم است چون در طول 4 سال شکل گرفت. یعنی سیمبیوت فضایی اولش در سال 1984 در کمیک "جنگ های پنهان" با اسپایدرمن پیوند خورد ولی بعدش اتفاقاتی افتاد که سیمبیوت، اسپایدرمن را ترک کرد و در نهایت در سال 1988 به ادی براک پیوست. این وسط سرگذشت او را به قتل «جین دی ولف» به دست خبیث به نام «سین – ایتر» ربط دادند (داستانش اینجا ترجمه شده است). اما در سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" ، نویسندگان اومدند و سرگذشت او را ساده و سر راست تر کردند و یک داستان سه قسمتی به نام The Alien Costume خلق شد. در این سریال فضانوردان سیمبیوت را در فضا پیدا کردند و وقتی به زمین برگشتند این سیمبیوت فرار کرد و با پیتر پیوند خورد. در همین اثنا خبرنگاری به نام ادی براک توسط جی. جونا جیمسون اخراج شد (برای اینکه خبرش درباره اسپایدرمن درست درنیومده بود). بنابراین اسپایدرمن را مسئول ناکامی خودش میدونست و در نتیجه سیمبیوت ونوم باهاش پیوند خورد خصومتش با اسپایدرمن طبیعی تر شد. هیچ اشاره ای هم به فضیه سین – ایتر و .. نشد. این اریجین تقریبا به طور دست نخورده ای در فیلم "مرد عنکبوتی 3" هم برای ونوم به کار رفت.

 

1- کاپیتان آمریکا در یخ ها منجمد نشده بود!

کارتون اسپایدرمن

در هر حال در این سریال در سکانسی فلش بکی شاهد بودیم که توضیحی درباره دلیل ناپدید شدن کاپیتان آمریکا پس از وقایع جنگ جهانی دوم ارائه شد و در کمال تعجب متوجه شدیم که به جای آنکه مثل دنیای کمیک در یخ های قطبی منجمد شده باشد، به همراه دشمن ابدی خود یعنی «رد اسکال» در ماشینی بُعدی (dimensional machine) برای 50 سال غیبش زده بوده (در واقع این ماشین نوعی استعاره برای "برزخ" بود و میخواستند مثلا بگویند او در برزخ بوده!). او سپس به همراه رد اسکال از این دستگاه آزاد میشوند و مبارز میکنند و در پایان دوباره در این ماشین گرفتار میشوند!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره فصل ششم از سریال "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" بدانید!

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

بهترین اپیزودهای انیمیشن "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" براساس امتیاز سایت IMDB

انیمیشن های مرد عنکبوتی با دوبله فارسی + لینک دانلود رایگان

سوتی های سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

چرا كارتون مرد عنكبوتی خارق العاده از بتمن مجموعه كارتونی بهتر است

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت اول

اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت دوم

تمامی اشارات و ارجاعات انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده به سه گانه مردعنکبوتی

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN + لینك دانلود مستقیم

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-09-13 14:41
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی دیدید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Hellblazer
#4 Hellblazer 1400-09-20 12:37
به‌به؛ چقدر منتظر این مقاله بودم. 8) خسته نباشید استاد و سپاس بی‌پایان از شما.
اولین انیمیشنی که من از مرد عنکبوتی دیدم، همین انیمیشن سریالی رنگارنگ و زیبا بود؛ که هنوزم که هنوزه دوبله های عالیش توی گوشمه و مرورشون خاطرات شیرین کودکیم رو زنده می‌کنه، مخصوصا دوبله های پیتر و زن عمو می و گرین گابلین، دوبله های کینگ پین و جیمسون و گربه‌ی سیاه که دیگه گل سر سبد این سریال بودند.
مورد ۱۰ رو قبول دارم، ولی خب فیلم های سم رایمی هم همینجوری بودند.
مورد ۹ بیشتر گیج کننده بود؛ مخصوصا اینکه فیلیشیا با زدن اون نقاب رنگ موهاش از زرد به سفید تغییر می‌کرد! :o راستی استاد ترابی، فیلیشیا هاردی در حالت عادی توی کمیک موهاش سفید بوده یا زرد؟
مورد ۸ واقعا خیلی درسته؛ کینگ پین به همه چیز ربط داشت، حتی به شش خبیث و آزکورپ! ولی انصافا عمق شخصیتیش زیاد بود، مثل اون قسمتی که به پیتر گفت من خودم برات جشن عروسی می‌گیرم ولی با مرد عنکبوتی اصلا هم خوب نبود که نشون میده چقدر این انسان دورو و نامرده! (البته امیدوارم مورد عروسی رو درست گفته باشم چون اون قسمت رو من انگلیسیش رو دیدم و ممکنه خوب نفمیده باشم قضیه رو!)
درباره‌ی مورد ۷ باید بگم که به نظرم این تغییر کمی جالب و باحال بود؛ البته این نظر منه و ممکنه که اشتباه کنم، به هر حال اون جایی توی انفجار آزکورپ اون گاز سبز باعث تغییر شکل و رنگ زره هاب گابلین شد قشنگ بود؛ اون جمله‌ی There was only one true goblin, the GreenGoblin! هم زیبا بود، البته به نظر من از نظر ظاهر هاب گابلین جذاب تره. 8) (اون قسمتای آخر که هاب گابلین و گرین گابلین با هم تیم آپ کردن خیلی برام جذاب و دیدنی بود و چیزی بود که همیشه می‌خواستم ببینم.)
مورد ۶ هم که دلیلش رو همه می‌دونیم، حساسیت های شبکه‌ی Fox Kids!
درباره‌ی مورد ۵ نظر خاصی ندارم جز اینکه خیلی عجیب و غیرضروری بود! :o
دلیل مورد ۴ رو هم باز می‌دونیم، فیلمی از مرد عنکبوتی که هرگز ساخته نشد! الکترو هم اگر نمیومد توی سریال خیلی بهتر بود! اولین برخورد الکترو با مرد عنکبوتی در یک سرقت از بانک بود! حالا ما قبول کنیم که الکترو پسر رد اسکاله و قصدش فتح جهانه؟! :o (تازه الکترو توی سازمان ملل هم رفت و سخنرانی کرد اگر اشتباه نکنم!)
مورد ۳ هم لابد جناب آقای جان سمپر با خوش فکر کرده که اینجوری خصومت بین شون شخصی میشه که آخرشم به کلون و اینا ختم شد.
درباره‌ی مورد ۲ به نظرم اینکه جان جیمسون اونو از ماه آورد جالب بود؛ ولی اینکه سرگذشت کارنیج رو به بارون موردو و مفسیتو ربط دادند مضحک و مسخره بود! :-x
مورد ۱ هم که دیگه هیچی دیگه؛ تخیل نویسنده ته نداشته! فکر کنم اینجوری بود که مرد عنکبوتی و کاپیتان آمریکا با کمک ۴-۵ ابرقهرمان سابق که دیگه پیر شده بودند یک شرور بزرگ رو شکست می‌دهند؛ راستی استاد من چون اون اپیزود رو هم انگلیسیشو از سایت شما دانلود کردم و دیدم درست نفهمیدم اونا کی بودند؛ شما می‌دونید؟
راستی استاد ببخشید که من اینقدر سوال می‌پرسم ( :oops: )، ولی ۲ تا سوال دیگه هم دارم:
۱ـ آلیستار اسمایت در دنیای کمیک هم اون جوری تبدیل به اون هیولای سفید رنگ شده بود؟
۲ـ اون کسی که توی انیمیشن بود و کینگ پین بهش می‌گفت لاندن و قیافه‌ش هم شبیه دو چهره بود رو شما می‌شناسید و اطلاعاتی راجع بهش دارید؟ یک بار هم فکر کنم به یک هیولای سبز رنگ بزرگ (هالک منظورم نیستا! :lol: ) تبدیل شد.
نظرم کمی طولانی شد امیدوارم دوستان حوصله کنند و کامل بخونند و به قول استاد کمی قلم فرسایی کردم اینجا! ;-)
(این رو هم لازم می‌دونم بگم که تیتراژ این سریال عالی بود و هیجان آدم رو از ۲ می‌برد به ۱۵۶۳! مخصوصا اونجایی هاب گابلین میومد و بمب های کدویی‌ش رو پرتاب می‌کرد! 8) )
نقل قول کردن
Agent bishop
-1 #5 Agent bishop 1400-09-20 12:39
به نقل از mtm:


به جای اینکه با کله بره تو صورت دکتر اختاپوس داره فرار می‌کنه ! مردعنکبوتی هم مردعنکبوتی های قدیم :lol:
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-09-20 12:41
به نقل از mtm:

به نقل از mtm:

کسی مطمئنه از نو وی هوم چیزی دیگه لو نرفته باشه :lol:
استاد ترابی خیلی عالی بود.
نقل قول کردن
Hellblazer
#7 Hellblazer 1400-09-20 12:46
به نقل از mtm:
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی دیدید بگید تا تصحیح بشه

راستش من که ایراد خاصی ندیدم که نیاز به اصلاح داشته باشه؛ شما همیشه کارتون درسته استاد. ;-)
راستی استاد یک سوال اسپمی دارم که به کمیک های مرد عنکبوتی ربط داره؛ اجازه میدید بپرسم؟ یا بمونه برای مقاله‌ی مرتبط به خودش؟ :-*
نقل قول کردن
Ramin.G
#8 Ramin.G 1400-09-20 12:53
واقعا عالی بود این مقاله ممنونم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-09-20 13:17
سلام
ممنون بابت مقاله.
اینکه سازندگان یک اقتباس کمیک بوکی تغییراتی نسبت به نسخه اصلی به وجود بیارند، بسیار مرسومه و میتونه به روند ساخت اون اثر کمک کنه. هیچ کس یک اقتباس سفت و سخت و یک کپی از روی کمیک بوک ها نمیخواد و بستگی به اون مدیومی که قراره اثر مورد نظر درونش باشه، باید تغییرات درستی صورت بگیره. از این مثال هایی تغییرات درست و مهم که هم به روند و کیفیت اون محصول کمک کنند و هم به دنیای کمیک وفادار باشند وجود داره. مثلا فیلم فوق‌العاده لوگان که تغییرات مهمی داشت و به جای اینکه بیاد از روی کمیک "مرگ ولورین" یا "لوگان پیرمرد" یک کپی سینمایی درست کنه و فیلمی با اشباع شدگی جهش یافته ها بسازه (مثل "اوریجین مردان ایکس: ولورین") اومد و از چند کمیک مهم، عناصر زیبای ژانر وسترن و پیوند زدن اونا با استادی به ژانر کمیک بوکی که اصلا کار راحتی نیست که دو ژانر که یکیشون تقریبا فراموش شده اند و یکیشون در حال حاضر در دوران طلایی اقتباس هاش وجود داره و آثار زیادی بر اساسش وجود داره که ممکنه باهاشون مقایسه بشی رو با هم پیوند بزنی و اثر بسیار خوبی رو تحویل بدی. یا استفاده از آثار مهم و جریان ساز دیگه ای مثل فیلم های کلینت ایست وود مثل "نابخشوده" یا بازی فوق‌العاده "The Last of Us" و... که به جای اینکه فیلم لوگان به فیلمی تیکه پاره ای تبدیل بشه که بازیافت فیلم های قدیمی است، به اثر تازه نفس و عالی تبدیل شد. فیلم "جوکر" هم در نقطه مشابهی با لوگان قرار داره. اما چرا به نظر من یکیشون بسیار موفقه و دیگری فیلم تنبلی هست؟ چون لوگان با استفاده از آثار دیگه تونست از خودش هم یک اثر بسیار خوب نشون بده و فقط از ظاهر منابع الهامش استفاده نکنه، بلکه اونا رو در بطن قضیه هم به کار ببره. اما فیلم جوکر از آثار مارتین اسکورسیزی فقط یک اقتباس ظاهری کرده و از خودش چیز خاصی نداشته. برای همین تغییرات هست که فیلم لوگان به فیلم استثنایی تبدیل شد. یا حتی در همین دنیای انیمیشن که ما اثر شگفت انگیزِ "مرد عنکبوتی خارق العاده" رو داریم که از انجام دادن تغییرات در منابع الهامش نمیترسه و هرجا که میبینه میتونه کاری بکنه که در بهتر شدن کارش کمک کنه، انجام دادن اون کار رو دریغ نمیکنه. این موضوع در بسیاری از مواقع به نفعش شده و من فکر کنم فقط در قضیه کریون شکارچی که از کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" برداشته شد این ایده خیلی خوب نبود(درباره قضیه پدر گربه سیاه که قاتل عمو بن بود هم میتونه باشه ولی به نظرم این یکی اگر سریال ادامه پیدا میکرد میتونست رابطه بین پیتر و فلیشیا رو جذاب تر کنه. ضمن اینکه پدر فلیشیا نه آدم خاصی هست، نه قدرت فوق بشری داره، همون کسی هم هست که پیتر گذاشت در بره و عذاب وجدان پیتر سر جاش هست). یا به عنوان نمونه دیگه ای هم انیمیشن عالی "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" که این تغییرات رو عالی انجام داد. مثلا ما که میفهمیم این فیلم قراره از مولتی ورس باشه فکر میکنیم که قراره "دنیای عنکبوتی" رو اقتباس کنه. این کار رو نمیکنه اما از اون کمیک هم استفاده میکنه. یا از کمیک "مردان عنکبوتی"، "مرگ مرد عنکبوتی" در کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" و... که به جای اینکه فیلم تیکه پاره ای بشه، به فیلمی تبدیل شد که هویت مخصوص خودش رو داشته و به جای کپی کردن اومده ذات و جوهره و عصاره کمیک ها رو اقتباس کرده و این کار رو عالی انجام داده. خب بعد از این مقدمه طولانی، برسیم سر اینکه سریال بسیار معروف و محبوب "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هم جز این دسته آثاری قرار میگیره که نسبت به منبع اقتباسش تغییرات زیادی (نه لزوما تغییرات خوبی) به وجود میاره. این سریال رو خیلی ها طرفدارش هستند و نوستالژی اونا محسوب میشه و جز آثار محبوبشون هست و بعضا بهترین انیمیشن اسپایدی میدوننش. اما به هر حال جدا از اینکه این سریال در فصل اولش واقعا خوب بود، اما در کل مشکلات مهم و جدی داشت و تغییرات بعضا عجیب و سانسور های بد و بی موردی داشت و مثل هر محصولی مشکلات خودش رو داشت. حالا بریم سراغ تغییراتی که این انیمیشن به وجود آورده و ببینیم هر کدوم چطور بودند.
خب برای مورد ۱۰ نمیشه این سریال رو مقصر دونست. در کل قبل از سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" سازندگان جرئت نداشتند که گوئن استیسی رو وارد داستانشون کنند. چون این شخصیت مدت ها بود در کمیک ها مرده بود و خیلی از طرفداران مرد عنکبوتی اون رو نمیشناختند. و البته سرنوشت او در نهایت به مرگ ختم میشد در حالی که در این سریال سازندگان نمیتونستند مرگ یک شخصیت رو نشون بدن. برای همین هم این سریال گوئن استیسی رو از اول نشون نداد و وقتی هم که وارد سریالش کرد تغییراتی در شخصیتش ایجاد کرد. اما خوشبختانه چند سال بعد "مرد عنکبوتی خارق العاده"، گوئن استیسی رو نشون داد که حتی از گوئن دنیای کمیک بهتر بود. گربه سیاه هم در این سریال تغییرات زیادی رو تجربه کرد و راستش میشه گفت شخصیت پردازی او خیلی خوب نبود و مشکلاتی داشت. برخی از این تغییرات واقعا بی مورد بودند و در روند داستان خیلی تاثیری نداشتند و برخی هم که مضحک بودند مثل قدرت فوق بشری که او میتونه رنگ موها رو تغییر بده و این وسط شخصیتش هم عوض میشه! درباره کینگ پین هم شخصیت پردازی او واقعا خوب بود و از اقتباس های قبلی او خیلی بهتر بود، اما واقعا در حضور کسانی مثل نورمن آزبورن و دکتر اختاپوس، بهتر بود که او خبیث اصلی نباشه و یکی از خبیث هایی که بیشتر با خود اسپایدرمن سر و کله داره رو ببینیم. این قضیه گرین گابلین و هاب گابلین که از عجایب روزگاره! یعنی فکر کنید شخصیتی که اوریجینش با کس دیگه ای معنا داره، زودتر از اون حضور داشته باشه! هاب گابلین شخصیت مهمی در این سریال بود ولی واقعا بهتر میشد که مثل دنیای کمیک در ابتدا ما نورمن آزبورن و گرین گابلین رو میدیدیم و بعدش سراغ هاب گابلین میرفتیم. اون موضوع هویت هاب گابلین که اون موقع حتی نمیدونستند که کی هست هم جالب بود. موربیوس در این سریال که دیگه آخر مضحک بودنه! یکی نیست بگه وقتی که شما نمیتونید از شخصیت های ترسناک مثل چیزی که هستند استفاده کنید، پس چرا میاید به زور موربیوس رو وارد سریال میکنید؟ اونم چه موربیوسی که فکر کنم فقط ظاهر و اون دماغ خوکیش خوب منتقل شده. اون قضیه پلاسما و بادکش ها توی دست موربیوس خیلی مسخره است. مگه میشه شما یه خون آشامی رو بیارید که خون نخوره و به جاش پلاسمای ملت رو بگیره؟! یعنی واقعا موربیوس توی این سریال نمیومد، سنگین تر بود. موارد ۳ و ۴ و ۵ هم که هر کدوم تغییراتی بودند که در سریال به کار رفتند و بعضا در روند داستان هم تاثیر داشتند. اما قضیه ونوم به نظرم یکی از تغییرات خوبی بود که سازندگان این سریال اعمال کردند. مسئله اینه که اوریجین ونوم توی دنیای کمیک و تنفرش از اسپایدی اصلا خوب نیست و خیلی ضایع است و البته اضافات زیادی داره. اما این سریال به خوبی تونسته قضیه تنفر ادی براک از اسپایدی رو بهتر به تصویر بکشه و اون قضیه سین ایتر رو کلا حذف کنه. این عمل بسیار خوبی بود و البته ناگفته نمونه که ونوم از شخصیت هایی بود که در اوایل سریال به یکی از ستاره های این انیمیشن تبدیل شد اما رفته رفته تازگیش رو از دست داد. برای مورد اول هم فکر کنم که سازندگان قضیه منجمد شدن کاپیتان آمریکا رو کار مضحکی میدونستند و سعی کردن بهش جنبه علمی بدن که البته واقعا نیاز خاصی به این تغییر نداشت.
با تشکر.
به نقل از mtm:

میبینید؟ هنوز هم دارند فقط از اون بخش هایی کلیپ منتشر میکنند که توی تریلر ها هم بود. این نشون میده که این فیلم واقعا با توپ پر اومده. و البته انگار دکتر استرنج با درخواست پیتر برای اینکه ام جی هویتش رو یادش باشه موافقت میکنه اما با ند و زن عمو می نمیتونه موافقت کنه و حرف های زیاد پیتر باعث میشه که این طلسم آخرش خراب بشه. احتمالا دیگه ما باید اون تئوری های مفیستو رو فراموش کنیم، مثل اینکه این واقعا دکتر استرنجه! باید دید در فیلم این اتفاق چطور به تصویر میکشه.
به نقل از mtm:

کجان اونایی که وقتی عکسی منتشر شد که مرد عنکبوتی رو در حال فرار از دست دکتر اختاپوس نشون میداد هی مسخرش میکردند؟ کجا ببینند که اون داشت میرفت که کس دیگه این رو نجات بده؟ آره، بعضی ها فقط بلدن الکی غر بزنند و الکی ایراد بگیرند.
صحبت های بین پیتر و دکتر اختاپوس واقعا جالب بود و مثل اینکه دکتر اختاپوس فکر میکنه این همون مرد عنکبوتی توبی مگوآیر هست اما بعدش به اشتباهش پی میبره. صحنه های اکشن و تعقیب و گریز های بین پیتر و دکی هم خوب بودند. یه سری تئوری ها هم بودند که میگفتند این خانمی که پیتر میخواد نجاتش بده مادر مایلز مورالز هست که باید دید آیا واقعا اینطوره یا نه.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-09-20 14:13
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:


به جای اینکه با کله بره تو صورت دکتر اختاپوس داره فرار می‌کنه ! مردعنکبوتی هم مردعنکبوتی های قدیم :lol:

ای بابا ! بنده خدا داشته می‌رفته اون خانوم رو نجات بده
فکر کردم الان دیگه متوجه شده باشی! :-*
نقل قول کردن
Agent bishop
#11 Agent bishop 1400-09-20 14:19
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:


به جای اینکه با کله بره تو صورت دکتر اختاپوس داره فرار می‌کنه ! مردعنکبوتی هم مردعنکبوتی های قدیم :lol:

ای بابا ! بنده خدا داشته می‌رفته اون خانوم رو نجات بده
فکر کردم الان دیگه متوجه شده باشی! :-*

راست میگین الان دوباره چک کردم دیدم حق با شماست من قضیه رو یه جور دیگه فکر میکردم .
نقل قول کردن
masiha_87
#12 masiha_87 1400-09-20 15:14
به نام خدا
با عرض سلام و خسته نباشید امیدوارم حالتون خوب باشه.
هر کاراکتر معروف خیالی، بالاخره شهرتش در حدی میرسه که کمپانی های مختلف برای سو استفاده کردن از اون دست به اقتباس ازش میزنن. البته خدا رو شکر تمام دست اندرکاران ساخت فرنچایز های "اسپایدر_من" دستشون تو کار خیر بوده و از این بازیا نداشتیم (اگه سونی رو حساب نکنیم). از فرنچایز های سینمایی میگذرم چون بحثشون اینجا نیست ولی ساخت فرنچایز های انیمیشنی یکی از پر سود ترین و علاوه بر اون پر خرج ترین راه اقتباسه. مرد_عنکبوتی دهه ۹۰ یکی از نوستالژی ترین و خاطره انگیز ترین انیمیشن های این کاراکتر هستش. شاید باورتون نشه ولی پسر خاله ی من از ۶ سالگی با اینکه به تقویم ایران دهه نودیه داشت این سری رو کامل تموم میکرد تا اینکه دیگه DVD هاش گیر نیومد! این انیمیشن از هر جهت نسبت به زمان ساختش خارق العاده بود و تونست تا حد ممکن از پتانسیل اسپایدر_من استفاده کنه تا اینکه لغو شد (راستی میدونستید تنها قسمت این انیمیشن یعنی "رویارویی با دکتر اختاپوس" رو هنوز میشه تو مغازه ها پیدا کرد؟)! این وسط وابسته بودن به منبع اقتباس مخصوصا برای کاراکتری مثل اسپایدی که یه جورایی زمان اوجش بود، خیلی مهمه. پس نه تنها سری کارتونی تونست به بهترین شکل ممکن زندگی پیتر رو شرح بده، بلکه هم به کمیک ها وابسته بود و باعث پیشرفت کاراکتر هایی مثل ونوم هم شد! واضحه که اگه این روند واقعا رعایت بشه، طرفدار ها و فن های مختلف حتی بعد از ۲۰ سال دوباره پاش میشینن و خاطراتشون رو زنده میکنن. با این حال صحیحه که از اون به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ساخته شده از روی پیتر/اسپایدی یاد بشه ولی همه چی به این خوبی ها هم نیست. مشکلات زیادی در فصول پیش روی سریال پدید اومدن که نشان از کم شدن دقت سازنده ها و پایین اومدن کیفیت کلی این اثر داشتن. گاف ها و باگ هایی که انگار حضورشون در سریال معمولی شده بود. البته همه چیز رو نمیشه گردن انیماتور ها و سازنده ها انداخت چون به هرحال پخش سریالی از یه ابرقهرمان که هم جنبه ی دارک، هم طنز و هم قوانین شبکه ی میزبان رو رعایت کنه کار چندان سختی نیست. این در حالیه که به معنای واقعی کلمه سازنده ها تمام تلاششون رو کردن تا در نهایت این اثر قابل قبول خلق شد. یه نکته ای وجود داره در رابطه با اینکه چرا "مرد_عنکبوتی مجموعه ی کارتونی" تا این حد هنوز بین طرفدارا محبوبه و ازش تعریف میکنن. ببینید تشکیل دادن یه یونیورس سریالی اونم فقط از طریق یک انیمیشن چندان کار راحتی نیست؛ نیاز به وقت و صبوری خیلی زیادی داره. پس با این حساب طبیعیه که بعد از چندین فصل و محبوبیت بیش از اندازه ی این سریال، به قدری جهان عظیمی پرورش داده باشه که دیگه موفقیتش سر به فلک بزنه. البته شاید لعضی ها با خودشون بگن پس با این حساب mcu هم تا چند سال آینده به این وضع میفته ولی نه! بحث mcu فرق داره. دنیای سینمایی مارول تا الان تونسته فقط وجه های نه چندان زیاد داستان های اسپایدر_من رو به تصویر بکشه ولی سریال TAS تونست کاراکتر های مختلفی که تا همون زمان (زمان اوج درخشش اسپایدی) هنوز ناشناخته باقی مونده بودن رو بیاره وسط میدون! تا اینکه چشش زدن و در نهایت لغو شد. حالا بحث سر اینه که چرا یکسری تغییر در این انیمیشن و رویداد هاش نسبت به دنیای کمیک رخ داد و اینکه این تغییرات چی بودن؟ یا اصلا چه تاثیری داشتن؟ ما حتی در داستان های اصلی اسپایدر_من هم تغییرات زیادی داشتیم ولی به هرحال اونا فرق میکنن چون یک بار اتفاق افتادن، در تاریخ ثبت شدن و بعدا رتکان شدن که این قضیه با اتفاق نیوفتادنشون فرق میکنه! بذارید یه مثال بزنم: کمیک های سری اولتیمات اسپایدر_من در یک دنیای موازی و خارج از یونیورس ۶۱۶ جریان داشتن. همین موضوع باعث شد تا دست طراح ها و به خصوص نویسنده ها، باز باز باشه. در واقع انگار داشتیم با یک اقتباس دور از منبع که دست خوش تغییرات نسبتا چشمگیری شده رو به رو میشدیم. ولی این تغییرات خوب بودن! چون باعث به روز شدن ران ها شدن و نه تنها هیچ آسیبی به وقایع کمیک های اصلی نزدن (اونا رو زیر سوال نبردن، نقش هاشون رو تغییر ندادن و...) بلکه باعث شدن تا اونها هم (کمیک های اصلی) یه سودی به جیب بزنن! در نهایت هم یک شاهکار خاص از مارول در یونیورسی جداگانه شکل گرفت. درمورد سری کارتونی هم همینطوره ولی تغییراتی که درش نسبت به منبع اقتباس شکل گرفت، بعضی هاشون مثل از بین بردن گذشته ی شخصیت هایی از قبیل الکترو و یا از این دسته شاید به مزاج شبکه و سازنده ها خوش میومد، ولی طرفدارای مارول و علی‌الخصوص طرفدارای اسپایدر_من رو به شدت آزار میداد. همین ماجرا باعث شد که این مجموعه نتونه با الگوریتم کمیک های اولتیمات پیش بره و بعضی از تغییراتش خیلی خیلی افتضاح به چشم اومد. البته دلیلش واضحه! صریحا به دنیای اولتیمات گفته شد "بعد موازی" ولی سری کارتونی دهه ی ۹۰ باید یه اقتباس از روی کمیک های اصلی میبود؛ به هرحال فک کنم منظورم رو رسونده باشم که TAS میتونست تغییراتی از قبیل همون ظاهر "پیتر" که انصافا جذاب تر شده بود رو به همراه یکسری تغییرات دیگه اعمال میکرد تا شاید در فصول بعدیش، قابل تحمل تر میشد (چون اگه مقالات "چیز های جالبی که درمورد "اسپایدر_من" نمیدانستید رو تو همین سایت خونده باشید، با همه ی گاف هاش مخصوصا در طول پیشرفت سریال، آشنایی دارید. اگه هم نخوندین این لینکشه:
spidey.ir/.../...
حالا میرسیم به تغییرات خوب این سریال!
اگه یه منبع اقتباس کارش رو خوب انجام بده (چه از لحاظ تغییر ظاهر کاراکتر ها و یا تغییر شرایط مختلف)، کمپانی مورد نظر چرا نباید در کمیک هاش نغییر اینجاد کنه؟ یعنی ممکنه اقتباس اونقدر بی نظیر و دست خوش تغییرات عالی شده باشه که بیان اون رو در منبعش به کار ببرن! ولی سری کارتونی اینطور نبود؛ البته به چند دلیل قانع کننده!
_ هنوز جهان کمیک ها تا این اندازه (مخصوصا کمیک های اسپایدی) بزرگ و گسترش یافته نشده بود و تغییری عظیم مثل رتکان اوریجین و یا کلا از بین بردنش نمیتونست اتفاق بیفته.
_ هر تغییری در این سریال، به معنای واقعی کلمه "تغییر" بود!
یه دسته ی دیگه هم از تغییرات، تغییرات سالم بود! یعنی چی؟ یعنی تغییراتی مثل تغییر اوریجین "ونوم" که بد نبود ولی نمیتونست در کمیک ها مورد استفاده قرار بگیره (در عوض تو "مرد_عنکبوتی ۳" به کار رفت که نشون میده سازنده ها موفق شده بودن!)
این همه حرف زدم که در نهایت منظورمو برسونم و امیدوارم از خوندن این مقاله خسته نشده باشید! دمتون گرم ;-)
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-09-20 16:41
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی دیدید بگید تا تصحیح بشه

راستش من که ایراد خاصی ندیدم که نیاز به اصلاح داشته باشه؛ شما همیشه کارتون درسته استاد. ;-)
راستی استاد یک سوال اسپمی دارم که به کمیک های مرد عنکبوتی ربط داره؛ اجازه میدید بپرسم؟ یا بمونه برای مقاله‌ی مرتبط به خودش؟ :-*

آره بپرس
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1400-09-20 17:48
به نقل از masiha_87:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:


به جای اینکه با کله بره تو صورت دکتر اختاپوس داره فرار می‌کنه ! مردعنکبوتی هم مردعنکبوتی های قدیم :lol:

ای بابا ! بنده خدا داشته می‌رفته اون خانوم رو نجات بده
فکر کردم الان دیگه متوجه شده باشی! :-*

چرا اینقدر صدای پیتر مصنوعی بود؟ اصلا انگار نه انگار! یه جوری بود. خیلی به دلم نشست :-*

بابا وسط مبارزه که نمیتونه صدای آلن دلون از خودش در بیاره! :lol: اگر توی شرایطی که یک مرد اختاپوسی میخواد تیکه تیکه ات کنه و یه نفر هم در آستانه مرگ هست قرار بگیری قضیه رو میفهمی!
من توی کامنت های این ویدیو ها توی آپارات، توی سایت های دیگه و بعضا توی همین سایت خودمون دیدم که بعضی ها میگن دیگه کل فیلم اسپویل شد رفت! در حالی که برای چندمین بار هم میگم که اگر دقت کنید، مارول فقط داره از یه سری صحنه های مشخصی استفاده میکنه. مثلا این دو صحنه رو هر دو تاشون رو توی تریلر ها دیدیم و حالا به شکل دقیقتر دیدیم. برای همین من مطمئنم که توی این فیلم غافلگیری های مهمی وجود داره و اینایی که این حرف ها رو میزنند یا با مارول آشنایی ندارند و فکر میکنند با سونی و وارنر که همه چیز رو توی تریلرهاشون لو میدن طرف هستند، و یا اینکه به این نکات توجه نمیکنند. بعدش هم فیلمی که کل محتوایی که داره، توی همین دو تا تریلر بودن به نظرتون ممکنه آخه؟! من میگم شاید مثل قضیه کلون ولورین توی لوگان، چیز مهمی توی داستان باشه که مارول حتی اجازه نداده شایعه ای ازش بیرون بره.
نقل قول کردن
AS-Spider
#15 AS-Spider 1400-09-20 17:53
سلام واقعا دستتون درد نکنه بابت مقاله،یادمه بچه که بودم یه قسمتشو داشتم و همیشه هم میترسیدم از ویلنش(فک کنم همون نفر سمت چپ بالا توی تامنیله) ولی خیلی سریال خوبی در ابتدا بود و کم کم افت کرد.
راستش خیلیا این براشون مثل سری سم ریمی تو سینماس،سری MCU مانند مردعنکبوتی خارق العادس و سری مارک وبو نمیدونم به کی ربط بدیم :lol: (دوست دارید به ۲۰۱۷ ربطش بدید چون انیمیشن آلتیمیت خیلی چرت بود)
همچنین بابت عرضه نشدن اسپایدی توی چین هم ناراحت شدیم چپن مثل اینکه کیفیت پرده ای خوبی گیرمون نمیاد.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-09-20 18:36
به نقل از masiha_87:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از mtm:


به جای اینکه با کله بره تو صورت دکتر اختاپوس داره فرار می‌کنه ! مردعنکبوتی هم مردعنکبوتی های قدیم :lol:

ای بابا ! بنده خدا داشته می‌رفته اون خانوم رو نجات بده
فکر کردم الان دیگه متوجه شده باشی! :-*

چرا اینقدر صدای پیتر مصنوعی بود؟ اصلا انگار نه انگار! یه جوری بود. خیلی به دلم نشست :-*

بابا وسط مبارزه که نمیتونه صدای آلن دلون از خودش در بیاره! :lol: اگر توی شرایطی که یک مرد اختاپوسی میخواد تیکه تیکه ات کنه و یه نفر هم در آستانه مرگ هست قرار بگیری قضیه رو میفهمی!
من توی کامنت های این ویدیو ها توی آپارات، توی سایت های دیگه و بعضا توی همین سایت خودمون دیدم که بعضی ها میگن دیگه کل فیلم اسپویل شد رفت! در حالی که برای چندمین بار هم میگم که اگر دقت کنید، مارول فقط داره از یه سری صحنه های مشخصی استفاده میکنه. مثلا این دو صحنه رو هر دو تاشون رو توی تریلر ها دیدیم و حالا به شکل دقیقتر دیدیم. برای همین من مطمئنم که توی این فیلم غافلگیری های مهمی وجود داره و اینایی که این حرف ها رو میزنند یا با مارول آشنایی ندارند و فکر میکنند با سونی و وارنر که همه چیز رو توی تریلرهاشون لو میدن طرف هستند، و یا اینکه به این نکات توجه نمیکنند. بعدش هم فیلمی که کل محتوایی که داره، توی همین دو تا تریلر بودن به نظرتون ممکنه آخه؟! من میگم شاید مثل قضیه کلون ولورین توی لوگان، چیز مهمی توی داستان باشه که مارول حتی اجازه نداده شایعه ای ازش بیرون بره.
نقل قول کردن
Hellblazer
#17 Hellblazer 1400-09-20 20:48
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی دیدید بگید تا تصحیح بشه

راستش من که ایراد خاصی ندیدم که نیاز به اصلاح داشته باشه؛ شما همیشه کارتون درسته استاد. ;-)
راستی استاد یک سوال اسپمی دارم که به کمیک های مرد عنکبوتی ربط داره؛ اجازه میدید بپرسم؟ یا بمونه برای مقاله‌ی مرتبط به خودش؟ :-*

آره بپرس

خیلی ممنونم استاد که اجازه دادید بپرسم؛ با اینکه ربطی نداره به این مقاله...ولی...ح یف نیست توی این سایت فوق تخصصی که هر یک از مقالات و کمیک هاش به اندازه یک شمش طلا (یا حتی بیشتر) ارزش داره، و ۱۷۵ صفحه مقاله و کمیک ترجمه شده داره (که وقتی فکر می‌کنم که نمی‌تونم همه شون رو بخونم کلی ناراحت میشم)، فقط ۵ شماره (اونم نامنظم) از سری محدود Avenging Spider-Man وجود داشته باشه؟
قطعا همه‌ی ما می‌دونیم که تعاملات و تیم-آپ مرد عنکبوتی با دیگر ابرقهرمانان خیلی جالب و جذابه؛ البته استاد امیدوارم فکر نکنید که بی انصافی می‌کنم، نه؛ می‌دونم که ممکنه کمبود ادیتور داشته باشید واسه همین یکجورایی سوالم رو به حالت پیشنهاد تصحیح می‌کنم؛ اگر در آینده های پرافتخار و درخشان این سایت وقت کردید، به یاد ما بیوفتید و این سری رو کامل ترجمه و ادیت کنید؛ خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید و اجازه‌ای که بهم دادید تا پیشنهادم رو مطرح کنم.
راستی اگر اشکالی نداره به ۲ تا سوال آخر من توی کامنت ۵ پاسخ بدید؛ ممنونم. (بازم ببخشید اگر پرحرفی کردم و وقت بی‌نهایت باارزش شما رو گرفتم.)
نقل قول کردن
s.p.i
#18 s.p.i 1400-09-20 21:59
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله همنطوری که هممون میدونیم وقتی حرف از اقتباس زده میشه اصولا نمیگیم حتما باید صدرصد هرچی که توی کمیک وجود داره باید توی انیمیشن و یا بازی و یا حتی فیلم کپی کننده چون ممکن یه چیز هایی برای انیمیشن جواب بده و برای فیلم جواب نده و برعکس ولی مهم ذات شخصیت که خب توی این انیمیشن ذات درست رعایت نشد برای مثال گربه سیاه ضمن اینکه بعضی از تغییرات ممکن خوب باشند و بعضی نه ولی باید دید این تغییرات کمکی به داستان میکنه یا نه

مورد ۱۰ خب این شخصیت خیلی وقت پیش مرده بود بنابراین سازندگان تصمیم داشتن ازش استفاده نکنند چون در آخر ممکن بود سازندگان بخاند گوئن استیسی بکشن ولی خب به خاطره سانسور های فراوان باید بیخیال میشدن
مورد ۹ راستش من خیلی از این تغییر راضی نبودم به نظرم نیاز نبود اما نقش گربه سیاه در این انیمیشن زیاد بود
مورد ۸ راستش من ترجیح میداد نقش نورمن بیشتر باشه و همه چیز به کینگ پین ربط پیدا نمی‌کرد
مورد ۷ راستش هر جوری حساب کنی اون زمان هویت
هاب گابلین توی کمیک مشخص نبود و البته نمیشد اون بدون نورمن تصور کرد چون اول نورمن به وجود اومد و بعد
هاب گابلین
مورد ۶ والا با ابن همه سانسور چه دلیلی داشت از این شخصیت استفاده کنند (با پانیشر هم همین کار کرده بودن کلا ) استفاده از شخصیت های خشن مثل موربیوس پانیشر اون زمان با اون همه سانسور درست نبود
مورد ۵ به نظرم بهت بود خبیث باشه و مورد ۴ که مسخره بود چه دلیل داشت مورد ۳ نمیدونم خوبه یا بد ولی نیازی نبود
مورد ۲ شاید بهترین تغییر بود اینکه پای سین ایتر باز نکردن
مورد ۱ به نظرم نیاز نبود اورجینش عوض کنند
نقل قول کردن
s.p.i
#19 s.p.i 1400-09-20 22:02
استاد ببخشید دوتا سئوال
چرا فاکس باید همه چیز سانسور می کرد فقط این قضیه در رباطه با فاکس بود و بقیه هم مشکل داشتن یعنی بقیه باید سانسور میکردن ؟
و چرا موی گربه سایه سفیده ؟ البته میدونم سئوالم مسخرست ولی دیدم مو هاش طلایی هم هست و چه جوری سفید میشه
خیلی ببخشید
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-09-20 22:49
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
به نقل از Hellblazer:
به نقل از mtm:
بازم مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و اگر ایراد تایپی دیدید بگید تا تصحیح بشه

راستش من که ایراد خاصی ندیدم که نیاز به اصلاح داشته باشه؛ شما همیشه کارتون درسته استاد. ;-)
راستی استاد یک سوال اسپمی دارم که به کمیک های مرد عنکبوتی ربط داره؛ اجازه میدید بپرسم؟ یا بمونه برای مقاله‌ی مرتبط به خودش؟ :-*

آره بپرس

خیلی ممنونم استاد که اجازه دادید بپرسم؛ با اینکه ربطی نداره به این مقاله...ولی...حیف نیست توی این سایت فوق تخصصی که هر یک از مقالات و کمیک هاش به اندازه یک شمش طلا (یا حتی بیشتر) ارزش داره، و ۱۷۵ صفحه مقاله و کمیک ترجمه شده داره (که وقتی فکر می‌کنم که نمی‌تونم همه شون رو بخونم کلی ناراحت میشم)، فقط ۵ شماره (اونم نامنظم) از سری محدود Avenging Spider-Man وجود داشته باشه؟
قطعا همه‌ی ما می‌دونیم که تعاملات و تیم-آپ مرد عنکبوتی با دیگر ابرقهرمانان خیلی جالب و جذابه؛ البته استاد امیدوارم فکر نکنید که بی انصافی می‌کنم، نه؛ می‌دونم که ممکنه کمبود ادیتور داشته باشید واسه همین یکجورایی سوالم رو به حالت پیشنهاد تصحیح می‌کنم؛ اگر در آینده های پرافتخار و درخشان این سایت وقت کردید، به یاد ما بیوفتید و این سری رو کامل ترجمه و ادیت کنید؛ خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید و اجازه‌ای که بهم دادید تا پیشنهادم رو مطرح کنم.
راستی اگر اشکالی نداره به ۲ تا سوال آخر من توی کامنت ۵ پاسخ بدید؛ ممنونم. (بازم ببخشید اگر پرحرفی کردم و وقت بی‌نهایت باارزش شما رو گرفتم.)

سری avenging spiderman برای اولویت نداره چون نه اتفاق مهمی توش افتاده و نه اینکه تاثیری روی داستان ها داشته
یه سری فرعی داشته
ولی اگر دیگر کمیک ها رو تموم کردیم شاید بریم سراغش
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1400-09-20 22:50
به نقل از Hellblazer:


راستی استاد من چون اون اپیزود رو هم انگلیسیشو از سایت شما دانلود کردم و دیدم درست نفهمیدم اونا کی بودند؛ شما می‌دونید؟
راستی استاد ببخشید که من اینقدر سوال می‌پرسم ( :oops: )، ولی ۲ تا سوال دیگه هم دارم:
۱ـ آلیستار اسمایت در دنیای کمیک هم اون جوری تبدیل به اون هیولای سفید رنگ شده بود؟
۲ـ اون کسی که توی انیمیشن بود و کینگ پین بهش می‌گفت لاندن و قیافه‌ش هم شبیه دو چهره بود رو شما می‌شناسید و اطلاعاتی راجع بهش دارید؟ یک بار هم فکر کنم به یک هیولای سبز رنگ بزرگ (هالک منظورم نیستا! :lol: ) تبدیل شد.

اون قهرمان ها در واقع مربوط به ابرقهرمانان معروف مارول در دهه 40 میلادی بودن: نابودگر (Destroyer)، میس آمریکا، Thunderer، بلک مارول، ویزر (اینجا شاید چند تاشون معرفی شده باشن:
b2n.ir/j75470
الیستار اسمایت بله در دنیای کمیک هم اون شکلی شده بود. این مقاله را بخون:
b2n.ir/u36288
اون شخصیت هم اسمش آقای هربرت لندان بود (Herbert Landon) تا جایی که من میدونم مختص این سریال خلق شده بود.
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1400-09-20 22:56
به نقل از s.p.i:
استاد ببخشید دوتا سئوال
چرا فاکس باید همه چیز سانسور می کرد فقط این قضیه در رباطه با فاکس بود و بقیه هم مشکل داشتن یعنی بقیه باید سانسور میکردن ؟
و چرا موی گربه سایه سفیده ؟ البته میدونم سئوالم مسخرست ولی دیدم مو هاش طلایی هم هست و چه جوری سفید میشه
خیلی ببخشید

اون موقع خب دهه 90 میلادی بود و شبکه ها از طرف والدین تحت فشار بودن
اون مو هم باید گذاشت پای سوتی های زیاد این سریال که قبلا تو یه مقاله جدا بهشون پرداخته بودیم
b2n.ir/154938
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
#23 As Responsible As Spider-Man 1400-09-21 00:20
با سلام خدمت همه و مخصوصا استاد عزیز
به شخصه خیلی لذت بردم از این مقاله و یه جورایی تجدید خاطره هم بود با این انیمیشن
ما دهه هفتادیا با این انیمیشن بزرگ شدیم
استاد راستی سر شماره دوم خط یه دونه مونده به آخر قضیه سین-ایتر اشتباهی تایپ شده فضیه
نقل قول کردن
Hellblazer
#24 Hellblazer 1400-09-21 09:54
#20
امیدوارم اون روز برسه، حداقل خوبیش اینه که تا اون موقع ۵ شماره‌ش هست که بخونیم و لذت ببریم. ;-)

#21
واقعا ابرقهرمان های دوره‌ی طلایی مارول خیلی جالب بودند و حیف که دیگه محبوبیت قبل رو ندارند، (البته به جز کاپیتان آمریکا و تا حدودی هم نیمور) و جالب تر از اون اینکه همشون اوریجینشون با جنگ جهانی دوم پیوند خورده بود! :eek:
جالبه که شبکه‌ی فاکس قاتل عنکبوت شماره‌ی ۹ (همون آلیستار اسمایت سفید رنگ) رو سانسور نکرده! :-*
استاد لینک مقالاتی رو که داده بودید خوندم و لذت بردم؛ چقدر خوبه که این سایت اینقدر مقالات تخصصی داره، واقعا عنوان «آرشیو مطالب تخصصی کمیک بوکی» برازنده و شایسته‌ی این سایته. :-) 8) خسته نباشید.
نقل قول کردن
s.p.i
#25 s.p.i 1400-09-21 10:56
به نقل از mtm:

به نقل از mtm:

نکته که وجود هنوز خیلی چیزا از فیلم هست که ما نمیدونیم و ندیدم هیچ بعید نیست برخی صحنه توی تریلر با فیلم فرق کرده باشه و البته‌ نشون باز هم مارول بر خلاف سونی و وارنر چیزی لو نمیده هنوز کل سورپرایز و اتفاقات هیجان انگیز توی فیلم هست مورد جنگ اختاپوس با پیتر من اولش که اون عکسا منتشر شد فکر میکردم پیتر از نبرد خسته شده یا بخشی از استرتژیش هست تا بتونه به روشی دکتر اختاپوس شکست بده ولی اونایی که میگفتن چرا پیتر باید تجهیزات تونی داشته باشه حالا اینجا می‌فهمند قرار این لباس به پیتر توی این نبرد بزرگ و نفس‌گیر کمک کنه
نقل قول کردن
Agent bishop
#26 Agent bishop 1400-09-21 11:43
تو دنیای کمیک وقتی دکتر استرنج طلسم فراموشی رو اجرا کرد خود دکتر استرنج هم هویت مردعنکبوتی رو فراموش کرده بود یا تحت تأثیر طلسم قرار نگرفت ؟
نقل قول کردن
P.B.P
#27 P.B.P 1400-09-21 14:37
به نقل از mtm:

سلام
یه چیز جالب،دکتر استرنج گندی تو طلسم نزده،وقتی داشت طلسم رو شروع می کرد همون چیز های بنفش سریال لوکی وانداویژن ظاهر شدن و مولتی ورس از همونجا شروع میشه.
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#28 Captain.shiraz 1401-02-15 21:21
در تصویر مربوط به کاپیتان آمریکا اون دو نفر که پشت سر کاپیتان آمریکا دیده می‌شوند چه کسانی هستند؟
نقل قول کردن
BlueRED
#29 BlueRED 1401-12-07 23:02
با احترام به طرفدارای این مجموعه بنظرم هیچ کدوم از انیمیشن های سریالی اسپایدرمن در حد The Spectacular Spider-Man نمیرسه
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#30 The amazing spiderman 1401-12-10 19:02
به نقل از BlueRED:
با احترام به طرفدارای این مجموعه بنظرم هیچ کدوم از انیمیشن های سریالی اسپایدرمن در حد The Spectacular Spider-Man نمیرسه

کاملا و حقیقتا باهات موافقم
نقل قول کردن
امیر 1070
#31 امیر 1070 1402-12-10 23:43
سلام.دهه 90 قرار بود سریال انیمیشن کپتان آمریکا انیمیتد سریس ساخته بشه درسته؟ چرا ساختش کنسل شد؟
نقل قول کردن
امیر 1070
#32 امیر 1070 1402-12-10 23:45
ببخشید سریال اسپایدرمن انیمتد سریس 1994 جایی نیست 5 فصلش رو زبان اصلی با زیرنویس فارسی بشه دانلود کرد؟؟ خیلی عالی میشه سریالش زیرنویس بشه...
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1402-12-11 13:30
به نقل از امیر 1070:
سلام.دهه 90 قرار بود سریال انیمیشن کپتان آمریکا انیمیتد سریس ساخته بشه درسته؟ چرا ساختش کنسل شد؟


B2n.ir/s66893
نقل قول کردن
امیر 1070
#34 امیر 1070 1402-12-14 07:46
سلام.متشکرم.کاش سریالش ساخته میشد پتانسیل خوبی داشت حیف شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45