10 دفعه ای که مردعنکبوتی به زندگی دیگران آسیب زد!

10-دفعه-ای-که-مردعنکبوتی-به-زندگی-دیگران-آسیب-زد-از-خود-نا-امید-کرد-اشتباه-اسپایدرمن

در این مقاله ی متفاوت میخواهیم بررسی کنیم که چه زندگی هایی به خاطر مردعنکبوتی/پیتر پارکر تباه شده است!

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 مشکلی که در داستان های فعلی مردعنکبوتی وجود دارند و باید حل شوند

10 اشتباه بزرگی که مردعنکبوتی تا به حال مرتکب شده است

10 دفعه ای که مردعنکبوتی پتانسیل خودش را به هدر داد

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» (JERK) رفتار کرد!

ضایع ترین / خجالت آورترین لحظات تاریخ مردعنکبوتی در دنیای کمیک

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

رتبه بندی 10 تراژدی بزرگ مرد عنکبوتی

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

 

 10- کِلَش، مرد عنکبوتی را مسئول ناکامی خودش میداند

  کِلَش (Clash)

درسته که «کلش» در سال 2014 و در شماره 1 از سری جدید از کمیک های مرد عنکبوتی به دست دن اسلات خلق شد ولی سرگذشت و اریجین او به همان اوایل حرفه مرد عنکبوتی برمیگرده. نام واقعی اش «کلیتون کول» (Clayton Cole) بود و در دوران نوجوانی به همان دبیرستان پیتر پارکر میرفت (مید تاون) و پسری باهوش بود که به صدا و صوت و موسیقی علاقه زیادی داشت. او شاهد برگزاری مسابقه کشتی کج بین مرد عنکبوتی و کراشر هوگان بود و از آنجا هوادار مرد عنکبوتی شد و سعی کرد مثل او باشه. کلیتون تمامی برنامه های تلویزیونی که مرد عنکبوتی در آنها به اجرای نمایش میپرداخت را تماشا میکرد و تصمیم گرفت مثل مرد عنکبوتی برای خودش تجهیزات خاصی مثل وب شوترهای صوتی درست کند تا خودش را در دنیا مطرح کند. (این عکس را ببینید). ولی موفق نبود و سعی کرد از طریق مبارزه کردن با اسپایدرمن مطرح بشه که بازهم موفق نبود و اون حس علاقه ای که به اسپایدرمن داشت تبدیل شد به حسادت! اما همین حس و میل شدید او برای دیده شدن باعث شد دست به کارهای خطرناکی بزنه که جان آدم های بی گناه را به خطر بیندازه و در نهایت به زندان افتاد. سالها بعد که با عفو مشروط آزاد شد، پیتر پارکر سعی کرد یک شانس مجدد بهش بده و در "صنایع پارکر" خودش بهش کار داد و به نظر میرسید که آدم سر به راهی شده ولی دوباره راه خباثت رو در پیش گرفت. کلش در این لیست جای میگیره چون تم و قدرت های جدیدی داشت (تا جایی که یادمون میاد اسپایدرمن دشمنی بر پایه سلاح های صوتی نداشت). ضمن اینکه دشمنانی که به گذشته پیتر پارکر دو دوران دور او ربط میکنند همیشه جذاب هستند.

 

 9- مرد عنکبوتی {به طور تصادفی} باعث شد تا موریس بنچ به یک ابرشرور تبدیل بشه

موریس بنچ - مردعنکبوتی - هایدرو م

همانطور که در این مقاله گفتیم، «موریس بِنچ» از اعضای خدمه یک کشتی باری به نام U.S.S Bulldog بود که به طور تصادفی به دست اسپایدرمن داخل دریا افتاد (اسپایدرمن به تازگی نبردی با «نیمور» انجام داده بود و روی عرشه این کشتی بود). در واقع اسپایدرمن اومد که جلوی سقوط یک ژانراتور تازه اختراع شده داشت به داخل اقیانوس که کابل آن پاره شده بود رو بگیره که دستش خورد به یک سری جعبه و باعث شد به طور تصادفی اون جعبه ها برخورد کنند به موریس بنچ و بیفته تو اقیانوس! سپس اشعه های ناشناخته ساطع شده از این ژنراتور با باکتری هایی که در عمق آب زندگی میکردند ترکیب و باعث شدند تا به هایدرو من تبدیل شود، مردی که میتواند آب را کنترل کند! او اسپایدرمن را مقصر اتفاقی که برایش افتاده دانست (در حالی که اسپایدرمن او را پس از افتادن در اقیانوس بیرون کشید) و شروع کرد به تعقیب او تا ازش انتقام بگیره ولی شکست خورد و از آن زمان تبدیل شد به یکی از دشمنان مردعنکبوتی.

 

8- ناکامی مردعنکبوتی در کنترل کردن سیمبیوتش باعث درد و رنج فراوانی شده است

لباس سیاه مرد عنکبوتی

اسپایدرمن اولین انسانی است که سیمبیوتی از نژاد "کلینتار" بر تن کرد (البته شاید نویسنده مقاله یادش رفته که چند سال پیش فاش شد قبل از اسپایدرمن، این ددپول بوده که باهاش پیوند خورده و در این مقاله هم گفتیم. ولی شاید نویسنده ددپول را جهش یافته فرض کرده، نه انسان!!!). او پس از اینکه لباس کلاسیکش در نبردی در رویداد "جنگ های پنهان" اول آسیب دید این سیمبیوت را به دست آورد. این لباس سیمبیوتی برایش کمک شایانی بود و قابلیت هایش را افزایش میداد (این مقاله را بخوانید) ولی وقتی خواست به طور دائمی باهاش پیوند بخوره، اسپایدرمن آن را رد کرد زیرا روی رفتار و ذهنش تاثیر مخربی میگذاشت. سیمبیوت که حس تلخ طرد شدن پیدا کرده بود، با اِدی براک پیوند خورد و خبیثی به نام «ونوم» به وجود آمد و پس از آن موجودی به مراتب خبیث و وحشی و بی رحم تر به نام کارنیج خلق شد و البته دیگر سیمبیوت های خطرناک. پس اگر اسپایدرمن قادر بود این سیمبیوت را کنترل و پیوند خوردن با آن را مهار کند، جان های بی شماری را میشد نجات داد. سیمبیوت ها شدیداً قدرتمند هستند و شاید یک اسپایدرمنِ مسن تر و باتجربه تر میتونست تصمیم بهتری در این رابطه بگیره.

 

7- دبرا ویتمن اعتقاد دارد پیتر پارکر باهاش روراست نبوده

او به قدر کافی با «دبرا ویتمن» دلسوزانه تر رفتار نمیکرد

«دبرا ویتمن» (Debra Whitman)  دختری بود که پیتر در دانشگاه "اِمپایر اِستیت" باهاش آشنا شد و رابطه رومانتیک باهاش برقرار کرد (دبرا منشی دپارتمان بیوفیزیک بود) ولی انصافاً پیتر اونطور که باید و شاید بهش محبت نکرد در حالی که مشخص بود دبرا مشکلات روحی – روانی زیادی داره (مشخص شد شوهر سابق دبرا او را کتک میزده). دبرا ویتمن در دورانی وارد داستان های اسپایدرمن شد که یکی از بدترین ها بود. یعنی زمانی که «دنی اونیل» نویسنده کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شده بود. در واقع، اونیل اصرار عجیبی داشت از دبرا ویتمن به عنوان معشوقه اصلی پیتر استفاده کنه و نوع رابطه آنها واقعا جالب نبود چون پیتر همش مجبور بود او را ترک کنه و بره به یه مساله ابرقهرمانی رسیدگی کنه در حالی که دبرا بهش التماس میکرد تنهاش نگذاره و ما را به یاد رابطه معیوب پیتر و بتی برنت در داستان های اولیه مرد عنکبوتی مینداخت. البته حتی آن موقع هم ما کلی لحظه مثبت و خاطره انگیز بین پیتر و بتی داشتیم ولی رابطه پیتر و دبرا خالی از این لحظات بود و انگار همش فقط میخواست از دست دبرا فرار کنه! از همه مهم تر اینکه پیتر وقتی با بتی بود خیلی خام و بی تجربه بود ولی از خودمون میپرسیدیم حالا که پیتر سابقه بودن با گوئن استیسی و مری جین رو داره چرا وارد همچین رابطه ای با دبرا شده؟! در هر حال مشکلات روحی و روانی دبی باعث شد او دچار توهمات و اسکیزوفرنی خفیف بشه و به این نتیجه برسه پیتر همان مرد عنکبوتیه! و پیتر چیکار کرد؟ پس از مشورت با یک روانپزشک نزد دبرا رفت تا با شوکه کردنش این توهم رو از سرش بیرون کنه! (این مقاله را بخوانید).

 

6- فیوژن، اسپایدرمن را مقصر مرگ پسرش میداند

فیوژن (Fusion)

«وین مارکلی» (Wayne Markley) از دشمنان گمنام مردعنکبوتی در دنیای کمیکه با نام مستعار «فیوژن» شناخته میشه. او در شماره های 30 تا 32 از سری دوم کمیک های Peter Parker: Spider-Man حضور یافت و چون پسرش هنگام تقلید از روی کارهای اسپایدرمن کشته شده بود، می خواست از او انتقام دردناکی بگیره! وقتی اسپایدرمن برای نخستین بار با فیوژن روبرو شد او بسیار بسیار نیرومند بنظر می رسید و میتونست قدرت های هر قهرمان یا ابرشرور دیگری را از خودش بروز بده! او حتی با انفجاری باعث مرگ 300 آدم بی گناه شد! سپس فیوژن ضربه ای به اسپایدرمن وارد کرد که گردنش را شکست! همه اینها ضربات شدید روحی و روانی را به اسپایدرمن وارد کردند. ولی واقعا چطور می شد چنین چیزی را باور کرد؟! تا اینکه معلوم شد فیوژن گردن اسپایدرمن را نشکسته و قدرت هایش نیز در واقع از قدرت های ذهنی او در ایجاد خود تلقینی و کنترل ذهن دیگران نشات می گیرند!

 

5- کارلی کوپر به خاطر مردعنکبوتی مورد حمله ی گرین گابلین قرار گرفت

«كارلی كوپر» كه یك كارآگاه پلیس و البته دوست دختر سابق پیتر پاركر بود، حتما برای خوانندگان كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" آشناست چون او كسی بود كه با تحقیقاتش فهمید «دكتر اختاپوس» وارد جسم و ذهن پیتر پاركر شده. او در شماره 25 كمیك "مرد عنكبوتی برتر" و در جریان داستان بزرگ "ملت گابلین" دچار حادثه بدی شد. یعنی وقتی بالای سر قبر خالی اكتاویس بود، توسط یكی از مزدوران گرین گابلین به نام «شرور» (Menace) گروگان گرفته شد. سپس گرین گابلین سعی كرد شكنجه اش بده تا درباره اسپایدرمن ازش اطلاعات بگیره و هویت مخفی اش رو كشف كنه. ولی كارلی زیر بار نرفت و در نتیجه گابلین از سرم معروف خودش استفاده و او را تبدیل به موجودی گابلینی به نام «هیولا» (Monster) كرد. در پایان این داستان كارلی دوباره به حالت اول خودش برگشت ولی معلومه هنوز آثار روحی و جسمانی این كار رویش باقی مانده.

 

4- مری جین به خاطر حرفه ی ابرقهرمانی شوهرش بارها دچار استرس شده است

مری جین از ونوم وحشت دارد

پس از ازدواج پیتر پارکر و مری جین، او اغلب از پیتر پارکر در حرفه اش به عنوان اسپایدرمن حمایت می کرد. هرچند زمان هایی بود که نقش ابرقهرمانی پیتر باعث میشد بین آنها فاصله بیافتند اما مری جین هیچ وقت از دشمنان ابرشرور نمیترسید زیرا کلا شخصیت بسیار قوی دارد و بارها در مقابل آنها قد علم کرده است (این مقاله را بخوانید). البته یک استثنا در این میان وجود دارد؛ ونوم! عمده ترین دلیل وحشت مری جین از ونوم به دلیل این بود که سیمبیوت فضایی زمانی بخشی از وجود پیتر پارکر بود و اعمال او را کنترل میکرد و حتی باعث تغییر شخصیت پیتر شده بود. پس از اینکه سیمبیوت ونوم به ادی براک پیوست، مری جین به خانه برگشت و ونوم را در سایه ها دید و فکر کرد شوهرش، پیتر، است. در نتیجه وقتی متوجه شد اشتباه میکنه به شدت به وحشت افتاد و این ترس از ونوم در وجودش نهادینه شد به طوری که  از پیتر خواهش کرد که هیچ وقت مشکی نپوشد چون او را یاد ترسش از ونوم می انداخت! از این موارد زیاد در زندگی مری جین رخ داده و میتوان به طور کلی ادعا کرد که زندگی اش به طور منفی تحت الاشعاع حرفه ی ابرقهرمانی پیتر قرار گرفته است و حتی الان هم که دیگر زن و شوهر نیستند این مساله ادامه دارد و اخیرا دیدیم که بودن در کنار پیتر باعث شد که به بعدی دیگر برود و در آنجا با خبیثی به «رَبین» روبرو شوند و سپس مری جین برای مدتی طولانی در آن بعد گیر افتاد که لطمات زیادی به مری جین وارد کرد. همچنین خوانندگان داستان های مردعنکبوتی به خوبی میدانند که نورمن آزبورن کاری کرد که فرزند به دنیا نیامده ی پیتر و مری جین از بین برود (این مقاله را بخوانید).

 

3- مرگ عمو بن باعث شد تا زندگی می پارکر تباه شود

مردعنکبوتی عمه می

یقینا بزرگترین اشتباه و حسرت پیتر پارکر/مردعنکبوتی در همان اولین حضور او در دنیای کمیک (شماره 15 فانتزی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده است) رخ داد که سبب شد یکی از عزیزانش به نام عمو بن به قتل برسد. در واقع، وقتی پیتر به قدرت های فوق بشری خودش دست یافته بود و به عنوان یک نوجوان مغرور و بی مسئولیت برای پول درآوردن به انجام نمایش در تلویزیون روی آورده بود، یک سارق را دید ولی جلویش را نگرفت. سپس همین سارق چند روز بعد دست به سرقت از خانه ی عمو و زن عموی پیتر زد (در این مقاله توضیح داده شده که چرا تصمیم به سرقت از آن خانه گرفته بود) و عموی پیتر را هم به قتل رساند. پیتر هم با بازگشت به خانه و مطلع شدن از کشته شدن عمویش به تعقیب سارق پرداخت و او را در انباری که پنهان شده بود گیر انداخت و شوکه شد وقتی فهمید این سارق همانی است که چند روز پیش اجازه داده بود فرار کند. و اینگونه بود که او خودش را مسئول قتل عمویش دانست و فهمید که باید از قدرت هایش به طور مسئولانه استفاده کند و تبدیل به یک قهرمان شد ولی هرگز خودش را بابت این اشتباه خودخواهانه نخواهد بخشید. ضمن اینکه همین تصمیم اشتباه باعث شد تا زن عموی عزیزش (می پارکر) بیوه شود و تا آخر عمر با فقدان شوهر مهربانش مواجه باشد.

 

2- معامله ی پیتر پارکر با شیطان زندگی مشترکش با مری جین را نابود کرد

معامله با شیطان

درباره داستان منفور "یک روز دیگر" (One More Day) تا دلتان بخواد در سایتمون حرف زده ایم (در اینجا، اینجا یا مثلا اینجا) و من نمیخوام بار دیگر همه چیز را تکرار کنم. خلاصه داستانش اینه که پیتر پاركر برای نجات زن عموی سالخورده‌اش، با شیطان (كه در عالم تخیلی مارول، «مفیستو» نام دارد) معامله میكند! یعنی شیطان در ازای نجات جان زن عمو مِی، زندگی زناشویی پیتر و مری جین را از بین میبرد و كاری میكند كه انگار آنها هرگز با هم ازدواج نكرده‌اند! یعنی هیچ کس (حتی خود مری جین و پیتر) یادشون نمیاد با هم ازدواج کرده اند !!!!) بعد یه داستان دیگه به نام One Moment in Time چاپ شد و در آن نشان داده شد که مفیستو تاریخ را عوض کرده یعنی پیتر در اصل سر مراسم عروسیش دیر رسیده بوده و مری جین هم دیگه از تصمیمش برای ازدواج با او منصرف شده!!!! پس بنابراین الان رابطه مری جین و پیتر مثل دوران قبل از عروسیشونه یعنی مری جین میدونه پیتر اسپایدرمنه، پیتر ازش خواستگاری کرده ولی چون دیر رسیده مری جین دیگه نمیخواد باهاش ازدواج کنه!!! خب دلیل چاپ این داستان کاملا روشنه چون مارول سالها بود که دنبال راهی میگشت تا پیتر پارکر را دوباره مجرد کنه (چون به نظرش خوانندگان کم سن و سال نمیتونند با یک قهرمان متاهل ارتباط برقرار کنند!) ولی از همه اینا گذشته، واقعا پیتر چرا باید با شیطان معامله کنه؟ اصلا او چه حقی داشت که برای نجات جان زن عموی سالخورده اش زندگی مشترک خود با همسرش را از او بگیره؟ اینها سئوالاتی هستند که بنظرم به جای پیتر پارکر، نویسنده و مغز متفکر داستان باید بهشون پاسخ بده ...

 

1- اگر گوئن استیسی دوست دختر پیتر پارکر نبود کشته نمیشد

كشتن گوئن استیسی

درباره این یكی بارها و بارها در سایت ما مقاله نوشته شده و بحث شده. داستان غم انگیز مرگ گوئن استیسی یكی از مشهور ترین داستان های داستان های تاریخ كمیكه و اونقدر مهمه كه آغاز گر دوره جدیدی در تاریخ كمیك شد. چه كسی فكرش را میكرد كه در اوج دوران معصومیت در عالم كمیك ناگهان عشق واقعی قهرمان شماره یك مارول كامیكس توسط دشمنش كشته بشه؟ پیتر تا حالا هیچ وقت نتونسته مرگ گوئن رو به دست فراموشی بسپاره و همیشه در عذاب بوده چون خودش رو هم به نوعی مقصر میدونه و از اون بدتر این كه نتونست به قولی كه به پدر گوئن داد عمل كنه و نذاره آسیبی به دخترش برسه. نكته دیگه ای كه اوضاع را پیچیده تر كرد و باعث شد وضعیت داستان های مرد عنكبوتی دراماتیك تر بشه این بود كه در پاپان داستان گرین گابلین هم توسط گلایدر خودش كشته شد. و برای سالهای سال پسرش كه دوست صمیمی پیتر بود، اسپایدرمن را مقصر میدونست! یعنی ببینید واقعا پیتر ما چی كشید: از یه طرف عشق اش توسط یك شخص واقعا پلید كشته شد ولی جامعه ازش خبر نداشت و باید خودش تنهایی این غم را تحمل میكرد. از طرفی هم مردم شهر و بهترین دوستش، اسپایدرمن را مسئول كشته شدن نورمن آزبورن و گوئن میدانستند.  واقعا بدبختی از این بیشتر؟  در هر حال پس از مرگ گوئن پیتر دیگر هرگز آن آدم سابق نبود زیرا میدونست که گرین گابلین برای ضربه زدن به او بود که مرگ غم انگیز گوئن را رقم زد. به عبارتی دیگر، گوئن تاوان عشق خودش به پیتر را با مرگ خودش داد ...

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ضایع ترین / خجالت آورترین لحظات تاریخ مردعنکبوتی در دنیای کمیک

10 مشکلی که در داستان های فعلی مردعنکبوتی وجود دارند و باید حل شوند

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک!

10 کلیشه رایج در داستان های مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 تراژدی بزرگ مرد عنکبوتی

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» (JERK) رفتار کرد!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" بدانید

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

وقتی پیتر پارکر قدرت های فوق بشری خودش را از دست داد ...

10 دفعه ای که پیتر پارکر نخواست مرد عنکبوتی باشه !

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HERO_X
#1 HERO_X 1402-04-28 11:35
شماره ۸ با سه تا شماره اول واقعاً حق بود ، یعنی هیچ جوره نمیشه گفت که پیتر مقصر نبوده
نقل قول کردن
HERO_X
#2 HERO_X 1402-04-28 11:39
من موندم الان مارول با مجرد کردن پیتر باعث شده واقعاً فروش کمیک های اسپایدرمن بیشتر بشه یا نه بدتر کمتر شده ؛ کسی می‌دونه ؟
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#3 بارمان بزرگی 1402-04-28 12:57
خیلی مقاله جالب و متفاوتی بود.با توجه به صحبت های اخیرتون درباره اینکه به طور تخصصی فقط برای اسپایدی کار میکنید،دیگه فکر نمیکردم مقاله تازه ای پیدا بشه.اما مثل همیشه تمام تفکرات و انتظارات رو دور زدید(مثل زمانی که به پلنگ سیاه و سرتاسر دنیای عنکبوتی ۸ دادید.در صورتی که سایت متا هردورو برترین فیلم های کمیک بوکی میدونه) و مقاله ای نوشتید که از ته دل ناراحت شدم(به خصوص برای رتبه ۲ و ۱)
واقعا ممنون که این سایت رو دارید و با ارادت خودتون بهش،به نوعی به ما و بقیه هم کمک میکنید. :-)
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#4 ArmanSpidery 1402-04-28 14:06
سلام جناب ترابی
وقتی صحبت از " آسیب زدن به زندگی دیگران " به عنوان یک موضوع منفی می شود این آسیب زمانی بهتر معنا پیدا می کند که یا خود مردعنکبوتی / پیتر پارکر از عمد و با اراده و اختیار منجر به انجام شده باشد یا تبعات و نتایج یک اقدام یا عمل خودخواسته از او باشد با این معنی بعضی موارد این لیست اصلا نمی تواند اشتباه یا گناه خود پیتر باشد برای هر کدوم از موارد یک توضیح کوتاه می نویسم :

۱۰ : این مورد برمیگردد به حسادت یا اشتیاق اولیه خود کلش برای تبدیل شدن به کسی مثل مرد عنکبوتی
۹: همانطور که در تیتر هم گفتید پیتر تقصیری در این اقدام نداشت و در حال انجام کار دیگری بود
۷: این مورد تا حدی قابل قبوله جدا از اصرار دنیل اونیل ولی بخش مهمیش برمیگرده به مشکلات روحی خود دبرا ویتمن
۶: پس باید تمام ابرقهرمانان و حتی الگو ها و بزرگان تاریخ را مواخذه و اعدام کرد
۵: این مورد هم در زندگی ابرقهرمانان اجتناب ناپذیره و بالاخره ممکنه پیش بیاد یعنی پیتر یا باید کلا حرفه اش رو بزاره کنار یا دوستان و خانواده اش
۱: این مورد تا حدی از اراده پیتر پارکر خارج بود ولی مسئولیت و تعهدی که پیتر داشت رو نتونست خوب پایدار نگه داره
نقل قول کردن
Fire wake with me
#5 Fire wake with me 1402-04-28 14:30
استاد دیگه فقط برای اسپایدرمن مقاله میرید؟
عمو مختار کجاس ممکنه یه روزی به سایت برگرده؟
و البته ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
FIRDOK
#6 FIRDOK 1402-04-28 18:21
همه موارد عالی و به جا بودن ( به خصوص شماره ۱ تا ۳ ) اما باید قبول کنیم تو بعضی از موارد کاری از دست پیتر ساخته نبود
نقل قول کردن
Fire wake with me
#7 Fire wake with me 1402-04-28 22:14
کاش این فیلم ها با این کارگردان ها ساخته میشد
بتمن با ارنوفسکی یا فینیچر
اسپایدرمن با ویلنو
واچمن دیوید لینچ
جوکر اسکورسیزی
.................
البته فینیچر میخواسته اسپایدرمن بسازه ولی زیاد سبک دارک فینیچر به اسپایدی نمیخوره
استاد نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
Fire wake with me
#8 Fire wake with me 1402-04-28 22:24
اقای ترابی خارج از دنیای کمیک فیلم مورد علاقتون چیه؟
کارگردان مورد علاقتون کیه؟
و سریال چی سریال مورد علاقتون کیه؟
و صد البته کتاب مورد علاقتون چیه؟
ممنون میشم پاسخ بدین واسم جالبه بدونم
نقل قول کردن
Fire wake with me
#9 Fire wake with me 1402-04-28 22:26
البته جواب های خودم
فیلم..فایت کلاب و اودیسه فضایی
کارگردان..کوبریک و اسکورسیزی
سریال..بریکینگ بد و تویئن پیکس
کتاب..جنایات و مکافات و ۱۹۸۴
نقل قول کردن
Fire wake with me
#10 Fire wake with me 1402-04-28 23:34
البته ویلنو زیادم مناسب اسپایدی نیس
نقل قول کردن
Spideyfan
+1 #11 Spideyfan 1402-04-29 00:46
من واقعا از خوندن مقاله های شما لذت می برم
چونکه بیشتر مردم بیشتر چیزا رو از رو جلدش می بینن در حالی که شما گوشه به گوشه اون چیز رو می بینید برای مثال مقاله تون درباره انیمیشن spider man across the spider verse رو وقتی خوندم دیدم واقعا حرفاتون درسته و اصلا هیچکس همچین چیزی رو مثل شما تو یه انیمیشن ندید
مقاله های شما یه چیز دیگه هستن چونکه شما یه کمیک بوک یا فیلم رو از یه زاویه نمی بینید بلکه از زوایای مختلف می بینید که باعث میشه خواننده وقتی مقاله های شما را می خونه چیز های بیشتری رو از یه کمیک بوک بگیره و بفهمه
در کل مقاله های شما واقعا بی نظیر هستن و هیچ جای جهان نمی تونم مقاله هایی مثل مقاله های شما پیدا کنم
در کل مقاله های شما یه چیز دیگه است
نقل قول کردن
AMERETAT
#12 AMERETAT 1402-04-29 01:29
مهم ترین شخص تو کل مقاله نبود
پیتر پارکر
واقعا مرد عنکبوتی به هیچکس به اندازه‌ی پیتر پارکر صدمه نزد، افراد متفاوت این لیست صدمات متفاوت دیدن ولی پیتر پارکر در تک تک اونا باهاشون سهیم بود و اشک ریخت
مرگ گوئن استیسی رو که دیگه نگم
پیتر رو نابود کرد
ممنون بابت مقاله‌ی جذابتون
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-04-29 07:55
به نقل از Fire wake with me:
اقای ترابی خارج از دنیای کمیک فیلم مورد علاقتون چیه؟
کارگردان مورد علاقتون کیه؟
و سریال چی سریال مورد علاقتون کیه؟
و صد البته کتاب مورد علاقتون چیه؟
ممنون میشم پاسخ بدین واسم جالبه بدونم

سئوالات سخت پرسیدی!
خب طبیعتا منم در دوره های خاص آثار متفاوتی رو محبوب خودم مبدونستم
مثلا یادمه در یه مقطعی در نوجوانی عاشق فیلم "طالع نحس" (The Omen) ریچارد دانر بودم و یادمه چه اثر شگرفی روی ذهن من گذاشت! بعد که بزرگتر شدم یادمه فیلم "هفت" دبوید فینچر برام خدا بود! یا بتمن های تیم برتون . یادمه سال ۲۰۰۰ با فیلم اول "ایکس من" خیلی خیلی زیاد حال کردم‌
. مخصوصا با ولورینش ولی الان واقعا حوصله ش رو ندارم!
ولی فبلم هایی که در همه ی این دوران هرگز از لیست top 10 من خارج نشده اند عبارتند از: ترمیناتور ۲، سه گانه ارباب حلقه ها، سه گانه بازگشت به آینده (مخصوصا قسمت دومش)، جنگ ستارگان ۱ (امید تازه) و "ایندیانا جونز ۳" ، "مظنونین همیشگی"، "بیل را بکش" "از پلیس بپرس" و چند تا فیلم "جکی چان" (!!!) و ...
درباره سریال ها هم چیزی که الان به ذهنم میرسه سریال لاست و 11.22.63 هستش. این اواخر به شدت مجذوب سریال استرنجر تینگز شدم و البته کارتون آبشار جاذبه رو در کنار پسرم و به اصرار پسرم دیدم و عجیب برام جذاب بود!
نویسنده محبوب همه دورانم هم ژول ورن هستش که در کودکی پولام رو جمع میکردم تا کتاباش رو بخرم و تقریبا همه ی داستان هاش رو خوندم
حالا اینا یادم بود ولی فکر کنم حتما بیشتر هم یادم میاد :-|
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-04-29 08:10
به نقل از Spideyfan:
من واقعا از خوندن مقاله های شما لذت می برم
چونکه بیشتر مردم بیشتر چیزا رو از رو جلدش می بینن در حالی که شما گوشه به گوشه اون چیز رو می بینید برای مثال مقاله تون درباره انیمیشن spider man across the spider verse رو وقتی خوندم دیدم واقعا حرفاتون درسته و اصلا هیچکس همچین چیزی رو مثل شما تو یه انیمیشن ندید
مقاله های شما یه چیز دیگه هستن چونکه شما یه کمیک بوک یا فیلم رو از یه زاویه نمی بینید بلکه از زوایای مختلف می بینید که باعث میشه خواننده وقتی مقاله های شما را می خونه چیز های بیشتری رو از یه کمیک بوک بگیره و بفهمه
در کل مقاله های شما واقعا بی نظیر هستن و هیچ جای جهان نمی تونم مقاله هایی مثل مقاله های شما پیدا کنم
در کل مقاله های شما یه چیز دیگه است

ممنون از نظرات شما
من فکر میکنم دلیلش این باشه که نوشتن درباره این شخصیت برای من یه جور حس وظیفه اس و یا ادای دین.‌برای من نوشتن تو این سایت با بقیه فرق داره. چون قطعا مترجم ها و نویسنده های روزنامه ها و سایت ها و ... بابت یه مبلغ مشخص یه مقاله ای یا موضوعی دریافت مبکنند و انجامش میدن. یعنی میخام بگم کارشونه. یا فلان منتقد رو میگن بهش برو درباره فلان فیلم یا فلان انیمیشن نقد بنویس ولی قضیه من فرق داره. چون همه چی دلیه واسه همین کم کاری نمیکنم . هنوزم یه تریلر از شخصیتای مورد علاقم میاد مثل بچه ها ذوق میکنم و وقت میزارم سریع برم تحلیلش کنم یا برم کامل ترین مقاله ایستراگ رو براش بنویسم! ضمن اینکه اینا ثمره سالها مطالعه و تسلط به انگلیسی و فیلم دیدن و گیم بازی کردن و کتاب نوشتن و ... ایناس! تعریف از خود نباشه ولی خب فرقه بین کسی مثل من که حداقل ۲۵ ساله تو سطح اول مطبوعات ایران مطلب نوشته و نوجوان ۱۳ ساله ای که با ۴ تا فیلم دیدن داره تو کانال های تلگرامی به خیال خودش مقاله مینویسه (البته با کمال احترام به همه نوجوان های۱۳ ساله). پس انچه شما تو این سایت میخونی ترکیبی هستش از تخصص + تجربه+ عشق و علاقه + احساس وظیفه
نقل قول کردن
advanced spidey
#15 advanced spidey 1402-04-29 08:53
#13
دیگه همه می‌دونن شما عاشق بازگشت به آینده هستید ;-)
تو نقد homecoming راجبش خیلی صحبت کردین
آقای ترابی من وقتی داشتم اینو درست میکردم خیلی بغض کردم.
بخاطر اینکه کمتر از یک دقیقه کل خاطراتم زنده شد و قصد داشتم با این خاطرات خودم،شما و بقیه بچه ها رو زنده کنم
uupload.ir/.../...
همیشه در مورد فن اسپایدرمن بودن شما رو الگوی خودم قرار دادم :D
و میخوام نظر شما رو درباره ی این ویدیو بدونم
چون به قول بعضیا :همین نظرانه که منو به ادامه کار ترغیب میکنه ;-)
نقل قول کردن
Fire wake with me
#16 Fire wake with me 1402-04-29 08:55
به نقل از mtm:
به نقل از Fire wake with me:
اقای ترابی خارج از دنیای کمیک فیلم مورد علاقتون چیه؟
کارگردان مورد علاقتون کیه؟
و سریال چی سریال مورد علاقتون کیه؟
و صد البته کتاب مورد علاقتون چیه؟
ممنون میشم پاسخ بدین واسم جالبه بدونم

سئوالات سخت پرسیدی!
خب طبیعتا منم در دوره های خاص آثار متفاوتی رو محبوب خودم مبدونستم
مثلا یادمه در یه مقطعی در نوجوانی عاشق فیلم "طالع نحس" (The Omen) ریچارد دانر بودم و یادمه چه اثر شگرفی روی ذهن من گذاشت! بعد که بزرگتر شدم یادمه فیلم "هفت" دبوید فینچر برام خدا بود! یا بتمن های تیم برتون . یادمه سال ۲۰۰۰ با فیلم اول "ایکس من" خیلی خیلی زیاد حال کردم‌
. مخصوصا با ولورینش ولی الان واقعا حوصله ش رو ندارم!
ولی فبلم هایی که در همه ی این دوران هرگز از لیست top 10 من خارج نشده اند عبارتند از: ترمیناتور ۲، سه گانه ارباب حلقه ها، سه گانه بازگشت به آینده (مخصوصا قسمت دومش)، جنگ ستارگان ۱ (امید تازه) و "ایندیانا جونز ۳" ، "مظنونین همیشگی"، "بیل را بکش" "از پلیس بپرس" و چند تا فیلم "جکی چان" (!!!) و ...
درباره سریال ها هم چیزی که الان به ذهنم میرسه سریال لاست و 11.22.63 هستش. این اواخر به شدت مجذوب سریال استرنجر تینگز شدم و البته کارتون آبشار جاذبه رو در کنار پسرم و به اصرار پسرم دیدم و عجیب برام جذاب بود!
نویسنده محبوب همه دورانم هم ژول ورن هستش که در کودکی پولام رو جمع میکردم تا کتاباش رو بخرم و تقریبا همه ی داستان هاش رو خوندم
حالا اینا یادم بود ولی فکر کنم حتما بیشتر هم یادم میاد :-|

خیلی خیلی ممنون سلیقتون عالیه و البته منم هفت رو خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
AMIRMAHDI
#17 AMIRMAHDI 1402-04-29 11:07
آقای ترابی راستش من خودم رو در حدی نمیدونم که این کامنت رو بدم ولی حالا دلم رو به دریا میزنم
راستش از نظر من بهترین نویسنده تاریخ فقط اورسولا لو گویین بزرگه من وقتی اولین بار رمان هاش رو خوندم تاثیر شگرفی بر روی من گذاشت و بهم ثابت کردم بهترین داستان ها حتما نباید بزرگ و پرهیاهو باشند درواقع تمام داستان هایی که مینویسه یجور حس و حال دلنشین خاصی دارند و من به عنوان کسی که تمام معلوماتم از مردعنکبوتی و... رو مدیون شما هستم خیلی دوست دارم حداقل شاهکار a wizard of earthsea رو بخونید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1402-04-29 11:55
مقاله واقعا خوب و تخصصی بود. لذت بردیم از کنکاش درون اسپایدی.
به نقل از Fire wake with me:
البته جواب های خودم
فیلم..فایت کلاب و اودیسه فضایی
کارگردان..کوبریک و اسکورسیزی
سریال..بریکینگ بد و تویئن پیکس
کتاب..جنایات و مکافات و ۱۹۸۴

من کنار اسم کارگردانان دیوید لینچ رو هم میارم(جالبه که نام کاربری شما هم اسم یکی از فیلم‌های او هست، که پیش درآمد سریال توئین پیکسه). به خاطر شاهکار‌های کله‌پاک‌کن و جاده مالهالند.
البته کارگردانان زیاد دیگه‌ای هم هستند. برگمان، فورد، ملویل، تا جدید‌تر‌ها و فینچر و غیره.
اما این سه نفر (مخصوصا کوبریک) جایگاه متفاوتی برام دارند.
سریال هم بیکینگ بد رو هستم و صدالبته بهتره با ساول تماس بگیری. توئین پیکس هم فقط به خاطر فصل ۳ که عالیه. سوپرانو‌ها هم هست تازه. تازگی هم دو تا سریال عالی دیدم. بَری و کارآگاه حقیقی.
اما فیلم سخته. خیلی سخته. واقعا نمیشه. با اودیسه فضایی موافقم(پرتقال کوکی رو هم از کوبریک خیلی دوست دارم، درواقع تمام فیلم‌هاش).
به نقل از Fire wake with me:
کاش این فیلم ها با این کارگردان ها ساخته میشد
بتمن با ارنوفسکی یا فینیچر
اسپایدرمن با ویلنو
واچمن دیوید لینچ
جوکر اسکورسیزی

آخ آخ واچمن دیوید لینچ، چه چیزی بشه.
اسکورسیزی همین الانش هم دوتا فیلم جوکر داره. راننده تاکسی و پادشاه کمدی. شاید اسم جوکر روشون نباشه، اما فیلم‌های خیلی خوبی هستند و خیلی هم کارشون بهتر از فیلم اختصاصی جوکر هست.
بتمن آرنوفسکی رو خیلی نیستم. نه که کارگردان بدی باشه، ولی سبکش بیشتر به اینکه به فیلم‌های ابرقهرمانی بخوره، مثل لینچ مال فیلم‌هایی مثل واچمن که تقریبا ضدابرقهرمانی هستند.
ویلنوو به نظرم برای بتمن مناسب‌تره.
من دوست دارم ادگار رایت یه فیلم ابرقهرمانی از اسپایدرمن یا فلش بسازه. وای خدایا، چی میشه!
تارانتینو هم فیلم مثلا پانیشر یا دردویل یا از این دست شخصیت‌ها رو بسازه.
#13
مظنونین همیشگی پایانش فقط! خیلی خوب بود.
بیل را بکش هم برای من بهترین تارانتینو نیست ولی خیلی دوستش دارم، به همه ژانر‌ها لامصب توی دو فیلم ادای احترام میکنه. این جمله تبلیغاتی بیل را بکش ۲ هم خیلی جالب بود:
"انتقام غذاییه که سردش خوشمزه تره".
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1402-04-29 12:23
به نقل از AMIRMAHDI:
آقای ترابی راستش من خودم رو در حدی نمیدونم که این کامنت رو بدم ولی حالا دلم رو به دریا میزنم
راستش از نظر من بهترین نویسنده تاریخ فقط اورسولا لو گویین بزرگه من وقتی اولین بار رمان هاش رو خوندم تاثیر شگرفی بر روی من گذاشت و بهم ثابت کردم بهترین داستان ها حتما نباید بزرگ و پرهیاهو باشند درواقع تمام داستان هایی که مینویسه یجور حس و حال دلنشین خاصی دارند و من به عنوان کسی که تمام معلوماتم از مردعنکبوتی و... رو مدیون شما هستم خیلی دوست دارم حداقل شاهکار a wizard of earthsea رو بخونید

ممنون که معرفی کردی حتما میخونمش
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1402-04-29 12:24
#18:
من همیشه دوست داشتم مردعنکبوتی دیوید فینچر، ولورین کوئینتین تارانتینو و چهار شگفت انگیز رابرت زمه کیس رو ببینم
و البته ایکس من استیون اسپیلبرگ و کاپیتان امریکای ایناریتو :-*
نقل قول کردن
AMIRMAHDI
#21 AMIRMAHDI 1402-04-29 13:20
به نقل از mtm:
به نقل از AMIRMAHDI:
آقای ترابی راستش من خودم رو در حدی نمیدونم که این کامنت رو بدم ولی حالا دلم رو به دریا میزنم
راستش از نظر من بهترین نویسنده تاریخ فقط اورسولا لو گویین بزرگه من وقتی اولین بار رمان هاش رو خوندم تاثیر شگرفی بر روی من گذاشت و بهم ثابت کردم بهترین داستان ها حتما نباید بزرگ و پرهیاهو باشند درواقع تمام داستان هایی که مینویسه یجور حس و حال دلنشین خاصی دارند و من به عنوان کسی که تمام معلوماتم از مردعنکبوتی و... رو مدیون شما هستم خیلی دوست دارم حداقل شاهکار a wizard of earthsea رو بخونید

ممنون که معرفی کردی حتما میخونمش

بعث افتخار منه و البته بسیار خرسند میشم که بعد از خوندنش نظرتون رو همینجا بگید...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1402-04-29 13:53
به نقل از mtm:
#18:
من همیشه دوست داشتم مردعنکبوتی دیوید فینچر، ولورین کوئینتین تارانتینو و چهار شگفت انگیز رابرت زمه کیس رو ببینم
و البته ایکس من استیون اسپیلبرگ و کاپیتان امریکای ایناریتو :-*

توی فیلم "شبکه اجتماعی" فینچر، مارک زاکربرگ بی شباهت به پیتر نیست، قدرت ابرقهرمانیش هم هوش سرشارشه! فرقش اینه درحالی پیتر قهرمانه که زاکربرگ رو یه جورایی میشه ویلن اون فیلم حساب کرد(حالا ویلن نمیشه گفت! یه خرده زیادیه).
ولورین از اون شخصیت‌های ساکت و کاریزماتیک معمول تارانتینو هست. از عروس توی بیل را بکش تا جانگو و سرگرد وارن هشت نفرت انگیز و...
ایناریتو (یا حتی آلفونسو کوآرون) هم یه پلان سکانس فوق‌العاده بگیره از کاپیتان، دیگه تموم اصلا!!
یه دونه دیگه هم به ذهن من رسید.
هالک گیرمو دل تورو!
چون همه ميدونند این آقا چقدر به سینمای هیولایی ارادت داره.
یا حتی موج سوار نقره‌ای از کسی مثل کوبریک. همه میدونیم که کوبریک با فیلم‌هاش ته فلسفه رو درآورده، موج سوار هم یه شخصیت فلسفی!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#23 AM SM BM SM 1402-04-29 14:00
در ضمن کلینت ایستوود هم، هم برای بازی و هم کارگردانی فیلم ولورین عالیه.
من فکر کنم جز top 10 آقای ترابی ماتریکس هم باشه که نگفتنش.
نقل قول کردن
Captain dc
#24 Captain dc 1402-04-29 17:32
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟
نقل قول کردن
FIRDOK
#25 FIRDOK 1402-04-29 21:05
آقای ترابی نمی‌دونم این سوالو بپرسم یا نه اما چون حال و هوای کامنتا به سمت سوال پرسیدن از شما اومده میپرسم :
سه چهار روز پیش داشتم تو یه سرور دیسکورد با اعضای سرور گپ میزدم که یهو یکی از افراد حاضر در چت برگشت گفت مطمئنه در گیم های بعدی سری ویدیو گیم اسپایدر من insomniac شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی خواهیم بود و این شخص خیلی هم تاکید داشت مدرک و منبع بسیار معتبری هم داره اما هرچقدر اصرار کردم قبول نکرد‌ منبعش رو در اختیار من بزاره
بگذریم به نظر شما چقدر امکان داره این اتفاق بیوفته و ما شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی باشیم ؟
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1402-04-29 21:27
به نقل از AM SM BM SM:

من فکر کنم جز top 10 آقای ترابی ماتریکس هم باشه که نگفتنش.

آره ماتریکس 1 رو یادم رفت
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1402-04-29 21:27
به نقل از FIRDOK:
آقای ترابی نمی‌دونم این سوالو بپرسم یا نه اما چون حال و هوای کامنتا به سمت سوال پرسیدن از شما اومده میپرسم :
سه چهار روز پیش داشتم تو یه سرور دیسکورد با اعضای سرور گپ میزدم که یهو یکی از افراد حاضر در چت برگشت گفت مطمئنه در گیم های بعدی سری ویدیو گیم اسپایدر من insomniac شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی خواهیم بود و این شخص خیلی هم تاکید داشت مدرک و منبع بسیار معتبری هم داره اما هرچقدر اصرار کردم قبول نکرد‌ منبعش رو در اختیار من بزاره
بگذریم به نظر شما چقدر امکان داره این اتفاق بیوفته و ما شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی باشیم ؟

بعیده. به نظرم این سری بازی ها قرار نیست یه سمت مولتی ورس و گوئن عنکبوتی و ... برن
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1402-04-29 21:28
به نقل از Captain dc:
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟

قسمت 1 رو دوست داشتم ولی بقیه رو نه
نقل قول کردن
advanced spidey
#29 advanced spidey 1402-04-29 22:32
#27
من یه تئوری قبلاً راجب حضور گوئن داده بودم ولی نمیخواستم به عنوان گوست اسپایدر حضور داشته باشه
چون به قول گانکه that's a lot man like a lot a lot
مگه اینسامینیاک خودش توئیت رسمی ننوشته که:
«کی گفته گوئن استیسی تو دنیای ما مرده؟»
منم گفتم خب چرا که نه بریم یه تئوری بدیم واسش. خب تئوری من اینجوریه که:
اولای بازیه که میبینیم این دزدایی که ما تو بازی های قبل باهاشون میجنگیدیم دارن کشته میشن! بعدش پیتر و مایلز میفهمن که کار wraith بوده ! یعنی سروان واتانابی! خب هیچ سروان نیست که به این رسیدگی کنه نه؟ همینجا بهترین موقع هستش که کاپیتان استیسی رو معرفی کنن! و بعدش کله تاری ها با کاپیتان حرف میزنن و...
که یهو کاپیتان میگه منم یه دختر دارم که تازه قراره دانشگاشو شروع کنه!
مگه ما تو کمیک مقدمه بازی ندیدیم که مایلز به پیتر میگه دارم دانشگاه رو شروع میکنم؟
و بلع این بهترین راهه که گوئن استیسی رو معرفی کنن! (و شاید شاهد رابطه چوچولو بین مایلز و گوئن باشیم!)
نقل قول کردن
FIRDOK
#30 FIRDOK 1402-04-29 23:25
به نقل از mtm:
به نقل از FIRDOK:
آقای ترابی نمی‌دونم این سوالو بپرسم یا نه اما چون حال و هوای کامنتا به سمت سوال پرسیدن از شما اومده میپرسم :
سه چهار روز پیش داشتم تو یه سرور دیسکورد با اعضای سرور گپ میزدم که یهو یکی از افراد حاضر در چت برگشت گفت مطمئنه در گیم های بعدی سری ویدیو گیم اسپایدر من insomniac شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی خواهیم بود و این شخص خیلی هم تاکید داشت مدرک و منبع بسیار معتبری هم داره اما هرچقدر اصرار کردم قبول نکرد‌ منبعش رو در اختیار من بزاره
بگذریم به نظر شما چقدر امکان داره این اتفاق بیوفته و ما شاهد اسپایدر گوئن به عنوان یک شخصیت قابل بازی باشیم ؟

بعیده. به نظرم این سری بازی ها قرار نیست یه سمت مولتی ورس و گوئن عنکبوتی و ... برن

آقای ترابی والا نظر منم همینه اصلا احساس میکنم نظر همه همینه ! 8) اما نمی‌دونم چه اصراری داشت منبع موثق داره :lol:
نقل قول کردن
Farid pishro
#31 Farid pishro 1402-04-29 23:34
به نقل از mtm:
به نقل از Captain dc:
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟

قسمت 1 رو دوست داشتم ولی بقیه رو نه

سلام علیکم حالا اگر اشکالی نیست منم یه گفت و گوی کوتاهی با شما داشته باشم
تو خیلی از مقالات و مطالب خارجی که نگاه کردم در مورد بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ و حتی گونه ابرقهرمانی در تمامشان سریال بتمن مجموعه کارتونی است و حتی خیلی وقتها اوله اما نمی دونم چرا مرد عنکبوتی خارق العاده حضور نداره یا اگه هم باشه در رده های آخره !! به نظرتون اینم قضیه اش مثل فیلم دارک نایت / شوالیه تاریکی میمونه که در ذهنیت و انتظار خیلی از سایت ها و مطالب اون رو برترین فیلم کمیک بوکی میدونن
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1402-04-30 00:17
به نقل از Farid pishro:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain dc:
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟

قسمت 1 رو دوست داشتم ولی بقیه رو نه

سلام علیکم حالا اگر اشکالی نیست منم یه گفت و گوی کوتاهی با شما داشته باشم
تو خیلی از مقالات و مطالب خارجی که نگاه کردم در مورد بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ و حتی گونه ابرقهرمانی در تمامشان سریال بتمن مجموعه کارتونی است و حتی خیلی وقتها اوله اما نمی دونم چرا مرد عنکبوتی خارق العاده حضور نداره یا اگه هم باشه در رده های آخره !! به نظرتون اینم قضیه اش مثل فیلم دارک نایت / شوالیه تاریکی میمونه که در ذهنیت و انتظار خیلی از سایت ها و مطالب اون رو برترین فیلم کمیک بوکی میدونن

من سایت های دیگه رو نمیدونم و اهمیتی هم‌ نمیدم (هر چند تو سایت های خارجی هرجا از اسپایدرمن خارق العاده سخن به میان میاد با احترام ازش یاد میشه و بهترین اقتباس اسپایدرمن میدوننش)
ولی من اینجا دلیل برتری ش رو توضیح دادم:

spidey.ir/.../...
من شخصا خیلی بتمن مجموعه کارتونی رو دوست دارم. بعضی اپیزودهاش واقعا شاهکارن ولی اپیزود متوسط و زیر متوسط هم خیلی داره
فصل های آخرش هم واقعا سطحشون پایینه
نقل قول کردن
Farid pishro
#33 Farid pishro 1402-04-30 13:08
به نقل از mtm:
به نقل از Farid pishro:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain dc:
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟

قسمت 1 رو دوست داشتم ولی بقیه رو نه

سلام علیکم حالا اگر اشکالی نیست منم یه گفت و گوی کوتاهی با شما داشته باشم
تو خیلی از مقالات و مطالب خارجی که نگاه کردم در مورد بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ و حتی گونه ابرقهرمانی در تمامشان سریال بتمن مجموعه کارتونی است و حتی خیلی وقتها اوله اما نمی دونم چرا مرد عنکبوتی خارق العاده حضور نداره یا اگه هم باشه در رده های آخره !! به نظرتون اینم قضیه اش مثل فیلم دارک نایت / شوالیه تاریکی میمونه که در ذهنیت و انتظار خیلی از سایت ها و مطالب اون رو برترین فیلم کمیک بوکی میدونن

من سایت های دیگه رو نمیدونم و اهمیتی هم‌ نمیدم (هر چند تو سایت های خارجی هرجا از اسپایدرمن خارق العاده سخن به میان میاد با احترام ازش یاد میشه و بهترین اقتباس اسپایدرمن میدوننش)
ولی من اینجا دلیل برتری ش رو توضیح دادم:

spidey.ir/.../...
من شخصا خیلی بتمن مجموعه کارتونی رو دوست دارم. بعضی اپیزودهاش واقعا شاهکارن ولی اپیزود متوسط و زیر متوسط هم خیلی داره
فصل های آخرش هم واقعا سطحشون پایینه

منم همینو میگم ولی حتی تو اون سایت های خارجی مثل cbr یا screenrent یا مرد عنکبوتی خارق العاده نیست ( ولی مثلا young justice است یا مرد عنکبوتی ۱۹۹۴ !! ) یا تو رده های بعدیه !!
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#34 ArmanSpidery 1402-04-30 22:08
به نقل از mtm:
به نقل از Farid pishro:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain dc:
آقای ترابی نظرتون درباره سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب چیه ؟

قسمت 1 رو دوست داشتم ولی بقیه رو نه

سلام علیکم حالا اگر اشکالی نیست منم یه گفت و گوی کوتاهی با شما داشته باشم
تو خیلی از مقالات و مطالب خارجی که نگاه کردم در مورد بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ و حتی گونه ابرقهرمانی در تمامشان سریال بتمن مجموعه کارتونی است و حتی خیلی وقتها اوله اما نمی دونم چرا مرد عنکبوتی خارق العاده حضور نداره یا اگه هم باشه در رده های آخره !! به نظرتون اینم قضیه اش مثل فیلم دارک نایت / شوالیه تاریکی میمونه که در ذهنیت و انتظار خیلی از سایت ها و مطالب اون رو برترین فیلم کمیک بوکی میدونن

من سایت های دیگه رو نمیدونم و اهمیتی هم‌ نمیدم (هر چند تو سایت های خارجی هرجا از اسپایدرمن خارق العاده سخن به میان میاد با احترام ازش یاد میشه و بهترین اقتباس اسپایدرمن میدوننش)
ولی من اینجا دلیل برتری ش رو توضیح دادم:

spidey.ir/.../...
من شخصا خیلی بتمن مجموعه کارتونی رو دوست دارم. بعضی اپیزودهاش واقعا شاهکارن ولی اپیزود متوسط و زیر متوسط هم خیلی داره
فصل های آخرش هم واقعا سطحشون پایینه

یکی از معما های بنده هم تو سینما نمره imdb مرد عنکبوتی ۲ است . یعنی این فیلم نمره اش ۷/۳ باید باشه ؟
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#35 Geralt of Rivia 1402-12-23 07:44
تازه خوندمش. خیلی مقاله ی خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45