10 صحنه در فیلم های مرد عنکبوتی که حتی از فیلم های بتمن دارک تر هستند!

10-صحنه-در-فیلم-های-مرد-عنکبوتی-که-حتی-از-فیلم-های-بتمن-دارک-تر-هستند-تاریک-dark-spiderman-batman-اسپایدرمن

اصل این مقاله از سایت CBR گرفته شده ولی با محتوای مقالات سایت خودمون تکمیل تر و غنی تر شده است.

مقدمه: رابطه میان اسپایدرمن و بتمن همانند روشنایی و تاریکی است. داستان های بتمن همیشه (پس از دهه 80) نماد تاریکی و خشونت بوده است و اما در داستان های اسپایدرمن که همیشه نماد روشنایی و پر از انرژی می‌باشد، در کمال تعجب ما به طور اسنثنا شاهد صحنه های دارکی در داستان های او بودیم. به خصوص در فیلم های او که این موضوع به اوج خود رسیدند!

توصیه میشه مقالات زیر را هم بخوانید:

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

20 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» (JERK) رفتار کرد!

 

10- پیتر پارکر توسط والچر تهدید می‌شود

مایکل کیتون - والچر

در فیلم "اسپایدرمن: بازگشت به خانه" تصویر مایکل کیتون از آدریان تومز، ممکن این ترسناک نباشد اما او جنبه های زیادی از شخصیت والچر را به نمایش گذاشت. او شوکر را با یک تفنگ پرتو نابود کرد و او در طی یکسری ماجرا، به پیتر پارکر برخورد کرد. وقتی تومز هویت مخفی پیتر را کنار گذاشت، پیتر را با اسلحه تهدید کرد. قطعاً نوجوانان با شکنجه های روانی غریبه نیستند. اما هیچ نوجوانی نباید چیزی به این وحشتناکی را تجربه کند!

 

9- پیتر پارکر به مری جین ضربه میزند

پیتر پارکر مری جین واتسون را نادیده می‌گیرد

در طول دو فیلم اول مرد عنکبوتی سم ریمی، پیتر پارکر برای جلب نظر مری جین به هیچ وجه تسلیم نشد. پس چرا وقتی او و مری جین در یک رابطه متعهدانه قرار گرفتند، اینقدر بد رفتار می کرد؟ یعنی حتی قبل از اینکه سیمبیوت کنترل زندگی پیتر پارکر را در دست بگیرد و پیتر در مرد عنکبوتی 3 تبدیل به انسان خودخواهی شود، او قبلاً نشانه هایی از نادیده گرفتن مری جین را نشان می داد و حاضر نبود هویت مخفی اش را به بهانه اینکه جانش به خطر میفتد برایش فاش کند. این موضوع را در قالب بوسه ای با گوئن استیسی در یک کنفرانس مطبوعاتی عمومی نشان می دهد که باعث ناراحتی شدید مری جین میشود چون این بوسه را قبلا با مری جین تجریه کرده بود. او با این کار نقطه دید مری جین را به طور کامل تغییر داد. و البته اوج بی رحمی در رفتار پیتر را میشه در صحنه کاباره  دید که پیتر عمدا گوئن رو به اونجا میبره تا حرص مری جین رو دربیاره و در نهایت به مری جین که موقع دعوای پیتر از پشت سر بهش نزدیک شده بود ضربه میزنه (البته به صورت غیرعمد) و باعث میشه روی زمین بیفته. آنچه را که می خواهید در مورد رابطه های عاشقانه بروس وین بدانید، بتمن هرگز با هیچ یک از شریک های عاشقانه اش در فیلم ها به اندازه پیتر پارکر بی رحمانه رفتار نکرد!

 

8- دکتر استرنج باعث شد دنیا هویت مخفی مرد عنکبوتی را فراموش کند

دکتر استرنج - نو وی هوم

در فیلم شاهکار "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" با درک اینکه تنها راه محافظت از مولتی ورس MCU این بود که خودش را از حافظه همه پاک کند، مرد عنکبوتی حواس دکتر استرنج را پرت کرد که مطمئن شد تنها افراد خاصی هویت او را به یاد داشته باشند. زمانی که طلسم دکتر استرنج انجام شد، خانواده و دوستانش دیگر او را نمی شناسند، پیتر بدون هیچ حامی تنها می ماند. حتی بتمن همیشه آلفرد را در کنار خود داشته است ولی پیتر در انتهای فیلم تک و تنها بدون هیچ یار و یاوری باقی ماند...

 

7- پیتر پارکر نزدیک بود از خط قرمز خودش عبور کند و به یک قاتل تبدیل شود

پیتر پارکر نزدیک بود از خط قرمز خودش عبور کند و به یک قاتل تبدیل شود

پس از مرگ عموبن در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اسپایدرمن مصمم شد تا قاتل عمویش را به دست عدالت بسپارد. به قدری که او با اراذل و اوباش درگیر شد که خبرش در تمام شهر نیویورک پخش شد. او خلافکاران را  با تارش از ساختمان پرت میکرد و راه تنفس آنها را به وسیله وب شوتر خود می‌گرفت! بتمن در گذشته تاکتیک های مشابهی را برای القای ترس به کار گرفته بود. اما در مورد مرد عنکبوتی، این لحظه بسیار شخصی تر بود! البته این فیلم صحنه های دارک بیشتری مربوط به شخصیت لیزارد داشت که بسیاری از آن‌ها در ذهن هواداران حک شده است زیرا به شدت پرتنش از آب درآمدند!

 

6- تبدیل مکس دیلون به الکترو/تبدیل ادی براک به ونوم

مکس دیلن

در میان تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی، هیچ سکانس تبدیل شخصیت به شروری به اندازه الکترو دردناک نیست. "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" تمام تلاش خود را می کند تا مکس را به عنوان یک فرد تنها معرفی کند. مکس در استخری از مارماهی های تغییر یافته ژنتیکی می‌افتاد که او را گاز گرفتند که شاهد صحنه هولناکی بودیم. پس از آن، جسد او به سردخانه منتقل می‌شود و از خواب بیدار می‌شود.

ادی بروک - ونوم

همچنین حیفم اومد از تبدیل ادی براک به ونوم در فیلم "مرد عنکبوتی 3" چیزی نگم که باعث خلق صحنه ای بسیار پرتنش و دارکی شد. فضاسازی تاریک و موسیقی حماسی که با صدای ناقوس کلیسا هماهنگ بود بار دیگر ثابت کرد که سم ریمی چقدر در ساخت سکانس های ترسناک تبحر دارد!

 

5- نورمن آزبورن برای تبدیل شدن به گرین گابلین دچار جنون می‌شود

نورمن آزبورن برای تبدیل شدن به گرین گابلین دچار جنون می‌شود

در فیلم "مرد عنکبوتی" ساخته سم ریمی در سال 2002، در سکانسی که بعد از سکانس تبدیل شدن پیتر به مرد عنکبوتی رخ میده، نورمن آزبورن را داریم که چاره ای نداره جز اینکه اون فرمول ارتقا دهنده خصوصیات فیزیکی را روی خودش امتحان کنه. چه مشکلی میتونه پیش بیاد؟ خب .. همه چی چون پای یه فیلم از مرد عنکبوتی در میانه! نورمن به شدت شروع میکنه به لرزیدن، جیغ زدن و چشماش سفید میشه و از اینجا دارای زور بازو و چابکی فرابشری میشه و به شخصیت دارک تر خودش فرو میره. نوع فیلمبرداری متلاطم این صحنه که سم ریمی در آن تبحر داره به همراه بازی فوق العاده ویلم دفو و موسیقی متن موثر دنی الفمن باعث ترسناک تر شدن صحنه میشود که مشخصه قراره ادای دینی مدرن باشه به قصه کلاسیک "دکتر جکیل و مستر هاید" چون او دستیار خودش (دکتر استرام) را میکشه و از اینکه نیمه خبیث وجودش را فرا گرفته لذت میبره. این اولین نمونه از بازگشت سم ریمی به ریشه های خودش در ژانر وحشت بود و قطعاً آخرین آن نبود!

 

4- مرد عنکبوتی با توهمات میستریو روبرو می‌شود

مرد عنکبوتی با توهمات میستریو روبرو می‌شود

یک صحنه برجسته در فیلم "دور از خانه" شامل ساخت یک سری توهم میستریو بود که از لحاظ فیزیکی و احساسی مرد عنکبوتی را به چالش می کشید. ساخت یکی از خیره کننده ترین و حساس ترین صحنه های فرنچایز. میستریو واقعیت را برای پیتر پارکر منحرف کرد. عمیق ترین و تاریک ترین ترس ها به یاد ماندنی ترین این لحظات زمانی است که مرد آهنی زامبی شده از قبر خود خارج می‌شود. لحظه ای که طرفداران MCU هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

3- گوئن استیسی سقوط میکند و گردنش میشکند و میمیرد

گوئن استیسی سقوط میکند و گردنش میشکند و میمیرد

تا به امروز، مرگ گوئن استیسی دارک ترین لحظه در کمیک های مرد عنکبوتی بوده است و این صحنه در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" به تصویر کشیده شد. چیزی که این سکانس را بسیار ویرانگر کرد نحوه وقوع آن بود. همانطور که گوئن در سقوط آزاد از برج ساعت پایین می‌افتد، اسپایدرمن در تلاشی ناامیدکننده برای نجات او، تار عنکبوتی اش را شلیک می‌کند. زمانی انجام شد که خیلی دیر شده بود. سر گوئن با زمین برخورد کرد و گردنش شکست و پیتر نتوانست جانش را نجات دهد.

 

2- گرین گابلین زن عمو می را به طرز وحشیانه ای به قتل میرساند

https://spidey.ir/images/img/content/no-way-home/2nd-trailer/Spider-Man-Aunt-May-death.jpg

هر چقدر هم که دنبال کردن داستان های مرد عنکبوتی به دلیل از دست دادن عزیزانی مانند عمو بن و گوئن استیسی غم انگیز است، این دو شخصیت در کمیک ها و فیلم ها به سرنوشت غم انگیزی دست می یابند. زن عمو می، از طرف دیگر سرنوشت یکسانی در فیلم"نو وی هوم" داشت. بسیاری با پیتر سروکار دارند که تلاش می کنند به دشمنانش کمک کنند. متأسفانه، این به قیمت جان اطرافیانش تمام می‌شود. پس از آشکار شدن جنبه تاریک نورمن آزبورن، او بمب کدو تنبلی را به سمت پیتر و زن عمو می پرتاب کرد که باعث زخمی شدن زن عموی پیتر شد و سپس چنین مرگی همه چیز را دارک تر و غم انگیزتر کرد.

 

1- دکتر اختاپوس به یک هیولا تبدیل می‌شود!

https://www.spidey.ir/images/img/content/top-30-movie-moments/dr-octopus-wakes-up.jpg

در "مرد عنکبوتی 2" که به قول آقای ترابی می‌توان به عنوان "مصائب پیتر پارکر" (The Passions of Peter Parker) توصیفش کرد، اتو اکتاویوس از یک مربی دوست داشتنی به یک قاتل دیوانه تبدیل می شود. از آنجایی که جراحان به دنبال آزمایشی که به اشتباه انجام شد، به شدت تلاش می‌کردند بازوهای مکانیکی اتو را از بدن او خارج کنند، هوش مصنوعی داخل بازوها باعث خلق کشتاری تمام عیار شد و به‌طور سیستماتیک پزشکان را به طرز وحشیان ای به قتل رساند. این سکانس پزشکان به طرز وحشیانه ای با چاقو، برق گرفتگی و خفگی جانشان را از دست می‌دهند. این جنایات به لطف زوایای دوربین خلاقانه ریمی به یاد ماندنی‌تر می‌شوند. فقط یک بار یک فیلم مرد عنکبوتی آنقدر دارک شد که تبدیل به یک فیلم ترسناک شد. نزدیک‌ترین فیلم‌های بتمن که به فیلم ترسناک تبدیل شدند از طریق سم ترس مترسک بود!

 

امیرحسین جعفری

AmirhoseinJafari2005

منبع: سایت cbr

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

ترسناک ترین نقش آفرینی ها در فیلم های ابرقهرمانی

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

20 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

10 دفعه ای که ابرقهرمانان کمیک بوکی دشمنان خود را لت و پار کردند!

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» (JERK) رفتار کرد!

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

10 خبیثی که تقریبا زندگی مرد عنکبوتی را نابود کردند!

 رتبه بندی 10 داستان احساسی/عاطفی مرد عنکبوتی

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

20 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

رتبه بندی 15 داستان شوکه کننده تاریخ مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1402-10-06 09:58
بسیار مقاله عالیی بود
نکته جالب توجه اینه که اکثر موارد به جای اینکه محیط تیره و تاری رو برای رسوندن حس دارک بودن به مخاطب انتخاب کنند،از مفهوم و عمق داستان دارک هستن
با تشکر
نقل قول کردن
محمدعلی
#2 محمدعلی 1402-10-06 11:54
سم ریمی و ت بی مگوایر بهترینن بعد اندرو گارفیلد و تام هالند
کاشکی میشد تا توبی پیر تر نشده بسازنش4.5.6 مردعنکبوتیو
نقل قول کردن
E-spider
#3 E-spider 1402-10-06 12:03
این مقاله نشون داد که "سایه در میان آنهایی که از بیشترین آفتاب و نور برخوردارن بیشتر است"
مردعنکبوتی لایته ولی وقتی دارک بشه، دارک بودنش بیشتر به چشم میاد
نقل قول کردن
E-spider
#4 E-spider 1402-10-06 12:04
به امید یه داستان دارک و خفن و "خیابونی" در قسمت های مردعنکبوتی تام هالند در mcu
تام نشون داده در شاهکار نو وی هوم که میتونه کاملا ازپس ایفای نقش یه مردعنکبوتی دارک بربیاد
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#5 The Spectacular Burmun 1402-10-06 13:21
کاملا مقاله به حق بود و ترجمه روان آقا امیرحسین به بهتر شدن اون خیلی کمک کرد.
حالا سری نولان و برتون یه چیزی،چون نولان واقع‌گرایانه بود و برتون نسبت به ویلن هایی که نمایش داد دارک بودن.ولی DCEU فقط یه تلاش احمقانه میکرد تا از دارک نایت تریلوژی تقلید کنه و فقط تو سر همدیگه میزدن(بله دیگه،وقتی زک بی استعداد رو بذاری بالاسر کار همین میشه)امیدوارم با حضور جیمز گان،سری فیلم های DCU و بتمن اونا موفق تر باشن(ضمن اینکه سری مت ریوز هم هست و اونا هم موفقن)
در مورد فیلم های اسپایدی هم کاملا رتبه بندی منصفانه ای بود و تمامی رتبه ها درست بود.
نقل قول کردن
ehsan69p
-1 #6 ehsan69p 1402-10-06 15:12
دخالت سلیقه و جبهه داشتن نویسندگان این سایت علیه دنیای کمیک دیسی واقعا عجیبه.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-10-06 16:05
به نقل از ehsan69p:
دخالت سلیقه و جبهه داشتن نویسندگان این سایت علیه دنیای کمیک دیسی واقعا عجیبه.

منظورت سایت cbr هستش دیگه، نه؟ چون مقاله رو سایت cbr نوشته که منبعش رو هم ذکر کردیم
که من بازم اینجا میارم:
www.cbr.com/.../
و یه سئوال، نویسنده سایت cbr دقیقا چه بدی از دیسی گفته؟!
اینکه گفته این صحنه ها دارک تر هستن به ساحت مقدس دیسی توهین کرده؟!
یه کم بزرگ بشید ...
در ضمن یادآوری میکنم که وب سایت اسپایدری بهترین مقالات و کمبک ها رو برای دیسی نوشته و ترجمه کرده
نقل قول کردن
the phantom
#8 the phantom 1402-10-06 17:25
به نقل از ehsan69p:
دخالت سلیقه و جبهه داشتن نویسندگان این سایت علیه دنیای کمیک دیسی واقعا عجیبه.

یک سئوال هم بنده دارم از شما: "دخالت سلیقه" یعنی چی استاد؟!!!@
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45