رتبه بندی اقتباس های راینو (Rhino) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی ویدئویی

رتبه-بندی-اقتباس-های-راینو-rhino-در-دنیای-سینما،-انیمیشن-و-بازی-ویدئویی

فرصتی که دوباره نصیب بنده شد تا چند رتبه بندی دیگر از ویلن های اسپایدرمن را شرح دهم.

مقدمه: راینو (کرگدن) یکی از شرورهای شناخته شده اسپایدرمن به حساب می‌آید که توسط استن لی و جان رومیتا سینیور در شماره 41 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 1966 خلق شد. گرچه جزو دشمنان شماره اول اسپایدرمن محسوب نمی‌شود اما به نوبه خود در طول سالها، از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است و به همین دلیل به گروه شش خبیث (Sinister Six) پیوسته است. در این مقاله به تمامی حضور او در خارج از دنیای کمیک می‌پردازیم.

مقالات زیر را هم درباره راینو بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از راینو در دنیای کمیک!

 

20. The Amazing Spider-Man (1990)

The Amazing Spider-Man (1990)

قبلاً در اینجا توضیح داده شد که یک بازی ویدئویی در سال 1990 برای کنسول دستی گیم بوی عرضه شد و بخاطر گیم پلی افتضاحی که داشت، مورد انتقاد قرار گرفت. راینو یکی از باس فایت (Boss Fight) های این بازی بود که هیکل کوچکی داشت و تقریباً اندازه اسپایدرمن بود! تنها کاری که می‌شد انجام داد این بود که به طور متوالی به او ضربه زد تا نوار سلامتی اش به اتمام برسد.

  

19. Spidey and His Amazing Friends (2021)

Spidey and His Amazing Friends (2021)

در سال 2021 کمپانی دیزنی دست به ساخت سریالی جدید از مرد عنکبوتی برای کودکان کم سن و سال با عنوان "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش" منتشر کرد که دو فصل دوام آورد (اینجا دانلودش کنید). این سریال خط داستانی کلیشه ای و بی‌مزه ای داشت و مورد استقبال قرار نگرفت‌. در این حین، راینو نیز یکی از شخصیت های مهم این سریال بود که ظاهری گوگولی (!) و بچگانه ای داشت و زمین تا آسمان با نسخه کمیکی اش متفاوت بود!

 

18. Spider-Man: The Animated Series - Video Game (1995)

Spider-Man: The Animated Series - Video Game (1995) راینو

پس از ساخته شدن چندین بازی ناموفق از سوی کمپانی "Acclaim Entertainment" نوبت به ساخت یک بازی جدید بر اساس انیمیشن محبوب "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" رسید که برای سگا جنسیس منتشر شد و طبق معمول از همان فرمول بازی های قبل پیروی می‌کرد. گیم پلی بازی پر بود از باگ های مختلف به همراه سیستم کنترل دشوار که کیفیت این بازی را به طرز قابل توجهی پایین برد. راینو هم طبق معمول یکی از باس فایت های بازی بود و باید با او در یک اسکله مبارزه کرد که به شدت آزار دهنده بود. زیرا اسپایدرمن باید با کمک نارنجک او را شکست دهد!

 

17. Spider-Man: Toxic City (2009)

Spider-Man: Toxic City (2009) بازی

این بازی که در سال 2009 برای گوشی های جاوا منتشر شد، به لحاظ بصری به کمیک های Ultimate شباهت داشت. ویلن هایی از جمله راینو در بازی حضور داشتند و برای شکست دادن او می‌بایست آجرهای ریخته شده در کف خیابان را برداشت و به سر او پرتاب کرد.

  

16. Spider-Man: Friend or Foe (2007)

Spider-Man: Friend or Foe (2007) بازی

این بازی براساس سه گانه سم ریمی برای کنسول های نسل خود در سال 2007 منتشر شد که تمامی ویلن های این سه گانه در بازی حاضر بودند. گرچه به غیر از آنها، ویلن های دیگری از جمله راینو در بخش هایی از بازی آماده برای مبارزه با اسپایدرمن بودند. یکی از دلایلی که باعث سقوط این بازی شد، محیط بسیار شلوغ آن بود. تنوع در باس فایت ها به قدر کافی وجود نداشت و می‌توان گفت باس فایت راینو نیز فرق چندانی نکرده بود. در کل این بازی به دلیل نزدیک بودن به حال و هوای فیلم های سم ریمی به شهرت رسیده است.

 

15. Ultimate Spider-Man: Total Mayhem (2010)

Ultimate Spider-Man: Total Mayhem (2010) بازی

یکی از بهترین بازی های اسپایدرمن برای آیفون و اندروید در سال 2010 توسط کمپانی فرانسوی گیم‌لافت (Gameloft) منتشر شد که گرافیک و دیزاین زیبا و جذابی داشت که از کمیک های Ultimate الهام گرفته شده بود. دلایل زیادی از جمله گرافیک، صداگذاری و سیستم مبارزه و تار زدن در سطح شهر برای دفاع از این بازی می‌توان گفت. اما با وجود این نکات مثبت، باس فایت های ضعیفی داشت و راینو هم یکی از باس فایت های آسان و فراموش شده این بازی بود.

 

14. The Amazing Spider-Man: The Video Game (2012)

پس از دخالت های نابجای سونی، سرانجام به کنسل شدن قسمت چهارم مرد عنکبوتی سم ریمی و ریبوت آن توسط مارک وب، با بازی اندرو گارفیلد ختم شد. در سال 2012 اولین قسمت از فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نمایش درآمد و با بازخوردهای مثبت و متوسطی همراه بود. در همان سال، بازی ویدئویی این فیلم توسط Activision منتشر شد که با نقدهای متوسطی روبه‌رو شد (اینجا نقدش کرده ایم). از نکات مثبت این بازی می‌توان به سیستم کنترل روان و گرافیک جذاب اشاره کرد. راینو که در این بازی حضور داشت، می‌شد با جاخالی دادن بازیباز، به دیوار برخورد کند که به وضوح برگرفته از بازی تحسین شده مرد عنکبوتی 2000 بود.

 

13. Spider-Man (2017)

سریال جدید اسپایدرمن به همراه حال و هوای تازه توسط دیزنی در سال 2017 کلید خورد و قبلاً در اینجا گفته بودیم که جایگاه بالایی نزد هواداران اسپایدرمن ندارد زیرا از داستان و شخصیت پردازی سطحی رنج می‌برد اما در مجموع سرگرم کننده بود زیرا اولویت سازندگان بر صحنه های اکشن بود. راینو یکی از ویلن های این سریال بود که تغییرات عجیبی کرده بود. از جمله اضافه شدن شلوار برای او که تماشاچی را یاد هالک می‌انداخت و شاهد صحنه های اکشن نه چندان جالب از او بودیم.

 

12. Spider-Man: Mysterio's Menace (2001)

 Spider-Man: Mysterio's Menace (2001) بازی

گفته بودیم که موفقیت فوق العاده بازی اسپایدرمن 2000 موجب ساخت یک دنباله برای پلی استیشن یک و دو اسپین آف (Spin-off) برای کنسول های دستی از جمله گیم بوی کالر شد. نسخه گیم بوی ادونس با در نظر گرفتن میستریو به عنوان تهدید اصلی منتشر شد که با تحسین منتقدان همراه بود زیرا معتقد بودند که سازندگان با طراحی دقیق مراحل توانستند جنب و جوش و تحرک بالای اسپایدرمن را به تصویر بکشند. یکی از باس فایت های بازی راینو ظاهر می‌شود که به بازیباز حمله ور می‌شود و بازیباز برای ضربه زدن به او ابتدا می‌بایست جاخالی دهد. در ضمن کات سین های این بازی به شدت جذاب و کمیکی ساخته شده بودند.

 

11. Spider-Man (1967)

اولین کارتون راینو

اولین انیمیشن اسپایدرمن با آهنگ مشهورش که نقش پررنگی در فرهنگ عامه آمریکا داشت، یکی از آثار قابل قبول دهه 60 محسوب می‌شود که فصل اول این سریال جذاب و تماشایی از آب درآمد. راینو همچون دیگر شخصیت ها با تم و حال و هوای سریال هماهنگ بود و به مکان های مختلفی از جمله راه آهن حمله می‌کرد و به همین بهانه اسپایدرمن به کمک مردمان بی‌گناه می‌شتافت. این ایده روی کاغذ ساده ترین و ابتدایی ترین داستان نبرد بین خیر و شر به حساب می‌آید. اما در دهه 60 ایده های نابی محسوب می‌شدند و در کمال محدودیت ها (تحرک شخصیت ها با فریم های کمتر و رنگی شدن آنها به وسیله تکنی‌کالر)، این انیمیشن سریالی نتیجه مطلوبی به همراه داشت.

 

10. The Amazing Spider-Man 2 (2014)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

و در نهایت فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز با پایان تلخ مرگ گوئن استیسی به پایان رسید و پیتر پارکر جوان با روحیه ای داغون و پریشان بر سر مزار گوئن می‌رود. بخش کوچک جذابیت این فیلم، قطعا حضور راینو بود که در پایان فیلم او در درون زره آهنی غول پیکر خودش دیدیم که به نبرد مرد عنکبوتی می‌رود. نام واقعی او در این فیلم الکسی سیتسویچ بود که عضو مافیای روسیه بود. او در این فیلم کم عقل و همچنین خنده دار به تصویر کشیده شد و زمانی که از اسپایدرمن در اوایل فیلم شکست خورد، در اواخر فیلم با زرهی غول پیکر مجهز به مسلسل ظاهر شد. همانطور که می‌دانید، حضور راینو در این فیلم کوتاه بود و فرصت معرفی بیشتر از او نشد و به همین دلیل در این رتبه قرار می‌گیرد.

  

9. Ultimate Spider-Man (2012)

سریالی که توسط دیزنی تولید و با تنفر هواداران ختم شد. زیرا از طرفی این سریال به هیچ وجه حد و اندازه سریال "اسپایدرمن خارق العاده" نبود. بنابراین دیزنی این سریال را جانشینی برای سریال قبلی تولید کرد که موفقیت آمیز نبود. از طرفی دیگر چیزی که باعث عدم جذابیت سریال شد، فضای جلف و شوخی بیش از حد بود! اسپایدرمن همانند یک دلقک رفتار می‌کرد و بسیاری از کارهای شخصیت ها احمقانه بود. در کل این سریال به دلیل عدم ثبات در ساختار و اتمسفر رنج می‌برد و این سریال هرچه جلوتر می‌رفت، حال و هوای بهتر و جدی تری به خود می‌گرفت. در همین حین شاهد حضور راینو بودیم که به اسپایدرمن و اعضای گروه نیک فیوری حمله میکند. در کل شاهد اکشن و هیجان خوبی از راینو بودیم که نبرد آنان تماشایی از آب درآمد.

 

8. Spider-Man 3: The Video Game (2007)

بازی اسپایدرمن 3 که پس از یکی از بهترین بازی های کمیک بوکی (اسپایدرمن 2) منتشر شد و همانند فیلمش نقدهای متوسطی گرفت و منتقدین از گرافیک و باگ های درون بازی انتقاد کردند. با این وجود باس فایت های جذابی داشت. از جمله مبارزه با راینو که بسیار خلاقانه بود. بازیباز می‌بایست سوار راینو شود و به وسیله تارهای عنکبوتی او را همانند اسب کنترل کند تا به دیوار برخورد کند که دقیقاً همین فرمول برای حضور او در بازی Web of Shadows مورد استفاده قرار گرفت.

 

7. Lego Marvel Super Heroes (2012-2017)

Lego Marvel Super Heroes (2012-2017) بازی

بدون شک بازی های "ابرقهرمانان مارول" یکی از بهترین بازی های کمیک بوکی به شمار می‌روند. این بازی های لگویی که اغلب جهان باز (Open World) بودند، توانست جایگاه ویژه ای در نزد هواداران به دست بیاورد. ویلن های اسپایدرمن نیز در این بازی ها حضور داشتند. از جمله راینو که جثه هالک را در بازی داشت و می‌توانست موانع جلوی راهش را از بین ببرد.

 

6. Ultimate Spider-Man (2005)

Ultimate Spider-Man (2005) بازی

"مرد عنکبوتی نهایی" یکی از بهترین بازی های اسپایدرمن به حساب می‌آید و توانست تمامی عناصر کمیک بوکی را حفظ و رعایت کند. (گرافیک این بازی و بازی های دیگری از جمله Superman: Shadow of Apokolips با تکنیک سایه زنی سل (Cel Shading) ساخته شد که باعث خلق تصاویر فانتزی و کمیکی در بازی ها و انیمیشن ها می‌شود.) قطعا نقطه قوت این بازی مربوط به مراحل بازی با ونوم است که هواداران از بازی با آن سیر نمی‌شوند! اما یکی از باس فایت های سخت این بازی قطعا راینو بود که اسپایدرمن باید به سر او در موقعیت های خاص ضربه می‌زد تا سلامتی او به حداقل برسد. او در این بازی ظاهری غول پیکر و ماشینی داشت.

 

5. Spider-Man 2: The Video Game (2004)

فیلم مرد عنکبوتی 2 به کارگردانی سم ریمی که تا به امروز به عنوان بهترین اقتباس از اسپایدرمن در سینما محسوب می‌شود، در سال 2004 همزمان با اکران فیلم، نسخه بازی ویدئویی توسط Activision برای کنسول های نسل خود منتشر شد که مانند فیلم، یک شاهکار بود. گیم جذاب و تاکید بیشتر بر روی واقعیت (از جمله اتصال تارها به ساختمان ها) و سبک جهان باز جذابیت بازی را دوچندان کرد. راینو در نسخه پلی استیشن 2، گیم کیوب و ایکس باکس حضور داشت و ظاهری غول آسا داشت که بازیباز را به هوار پرتاب می‌کرد! تنها با پرش های بلند میشد به سر او ضربه وارد کرد (این مقاله را بخوانید).

  

4. Spider-Man: Insomniac Games (2017-2023)

مجموعه بازی های اسپایدرمن ساخته شده توسط کمپانی اینسامنیاک در بین سال های 2017 تا 2023 یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 و 5 را همانند یک اثر هنری خلق کردند و بدون شک حضور راینو در این سری بازی های، یکی از بهترین ها محسوب می‌شود. او در بازی های مارولز اسپایدرمن و مایلز مورالز حضور داشت. گرافیک خارق العاده، تحرک و جنب و جوش در گیم پلی یک نبرد حماسی و معرکه ای را خلق می‌کند.

  

3. Spider-Man (2000)

Spider-Man (2000) بازی

بازی شاهکار و بی‌نظیر مرد عنکبوتی برای پلی استیشن یک که با آغاز دهه 2000 منتشر شد و همگان را انگشت به دهان گذاشت و با تحسین منتقدین مواجه شد. این بازی از باس فایت های مختلفی از جمله دکتر اختاپوس کارنیجی که پس از گذشت دو دهه هنوز به یاد ماندنی است، تشکیل شده است. یکی از این باس فایت ها، راینو بود که با رفتن به سمت موانع و سپس پریدن به سمت دیگر، باعث گیر کردن شاخ او و سپس دچار برق گرفتگی می‌شد. این ایده به قدری جالب و جذاب بود که در اغلب بازی های اسپایدرمن، فرمول از پا درآوردن راینو شد!

 

2. Spider-Man: The Animated Series (1994)

کارتون rhino

همانطور که اینجا گفته بودیم، این انیمیشن سریالی در سال 1994 آغاز شد که در نهایت 5 فصل دوام آورد. از تیتراژ آغازین (Intro) پر انرژی گرفته تا اکثر اپیزودهای وفادار به کمیک های اسپایدرمن و دارای داستانی جذاب شناخته می‌شود. اما متاسفانه به دلایل کمبود وقت و بودجه، رفته رفته هر فصل با کیفیت پایین تری عرضه می‌شد. اما بسیاری از اپیزود های این سریال بسیار تماشایی و دیدنی از آب درآمدند. حضور راینو در این سریال پررنگ بود و یکی از بهترین حضور او در خارج از دنیای کمیک محسوب می‌شود و بیشترین نزدیکی را به شخصیت پردازی کاراکترها داشت.

  

1. The Spectacular Spider-Man (2008)

کارتون خارق العاده اسپایدرمن

قطعا این انیمیشن سریالی یکی از بهترین اقتباس های مرد عنکبوتی در تمام دوران به حساب می‌آید. انیمیشن مرد عنکبوتی خارق العاده با دیزاین فانتزی و جذاب و داستان های حماسی در واقع هدیه ای برای هواداران شخصیت شماره یک مارول بود که متاسفانه پس از دو فصل با داستانی ناتمام به پایان رسید. طراحی شخصیت ها و شخصیت پردازی ها نظیر نداشتند و بسیاری از ابرشرورهای اسپایدرمن در این سریال از جمله راینو حاضر بودند که در قسمت های ابتدایی او به دیلی بیوگل حمله می‌کند و در همان حین پیتر پارکر لباس ابرقهرمانی اش را بر تن می‌کند و به نبرد این کرگدن وحشی می‌رود. به جرئت می‌توان گفت که بهترین اقتباس خارج دنیای کمیک از راینو و بسیاری از شخصیت ها، سریال مرد عنکبوتی خارق العاده می‌باشد.

 

امیرحسین جعفری

AmirhoseinJafari2005

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از راینو در دنیای کمیک!

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

نقد بازی رایانه‌ای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

تصاویر فوق العاده از «راینو» (RHINO)

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

اولین تصویر از «راینو» و «گرین گابلین» در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"!

نخستین تصویر رسمی از «پل جیاماتی» در نقش «راینو»

كانسپت ارت جالب از فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ariArahmatI
#1 ariArahmatI 1402-10-28 14:17
من از ظاهر رباتیک راینو مرد عنکبوتی نهایی بیشتر خوشم میاد
نقل قول کردن
رض
#2 رض 1402-10-28 15:44
مقاله خوبی بود ولی خداییش بهترین اقتباس راینو مال بازی های مرد عنکبوتی اینسامنیاک هست
نقل قول کردن
sirmgamer
#3 sirmgamer 1402-10-28 19:45
آقای جعفری درود بر شما
و واقعا احسنت به این انگیزه ی بسیار زیادتون واسه نوشتن مقاله
نقل قول کردن
E-spider
#4 E-spider 1402-10-30 06:44
به نقل از ariArahmatI:
من از ظاهر رباتیک راینو مرد عنکبوتی نهایی بیشتر خوشم میاد

ولی من حالم ازش بهم میخوره
نقل قول کردن
ans a erret
#5 ans a erret 1402-10-30 13:44
به نقل از E-spider:
به نقل از ariArahmatI:
من از ظاهر رباتیک راینو مرد عنکبوتی نهایی بیشتر خوشم میاد

ولی من حالم ازش بهم میخوره

دقیقا اصلا حسی که باید رد منتقل نمیکنه
نقل قول کردن
ans a erret
#6 ans a erret 1402-10-30 13:47
من کاربر جدیدم خوشحالم که بعد از چندین سال عضو سایت اسپایدی شدم درباره مقاله هم اقای معفری یه خسته نباشید میگم بابت این مقاله خیلی خوب و بنظرم راینو بازی های اینسامنیاک از همه ظاهر خفن تری داره ولی شخصیت پردازی راینو در انیمیشن اسپایدرمن خارق العاده بهتر از همه هست
نقل قول کردن
Flynn
#7 Flynn 1403-01-24 20:06
WOW just what I was looking for. Came here
by searching for Tou
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45