بررسی های سایت اسپایدی در خصوص پایان فصل ششم " ماموران شیلد " و امکان ارتباط آینده با دنیای سینمایی مارول !

بررسی های سایت اسپایدی در خصوص پایان فصل ششم " ماموران شیلد " و امکان ارتباط آینده با دنیای سینمایی مارول !

We found something ... a chance , maybe .

پس از مدتها انتظار به زودی شاهد پایان دو قسمتی فصل ششم " ماموران شیلد " خواهیم بود (چقدر زود گذشت ...!) . در کامیک کان امسال ما هواداران با خبر بسیار شوکه کننده ای در خصوص این سریال فوق‌العاده دوست داشتنی و خاطره ساز مواجه شدیم و آن این بود که سریال رسما (با تصمیم داخلی نه شبکه !) بعد از فصل هفتم به پایان خواهد رسید ! این خبر برای هواداران پروپاقرص که سالها سریال را با عشق و جان دنبال میکردند واقعا دردناک و باور ناپذیر بود ... این که ماجراجویی واقعا داره به پایان میرسه (😭) !
حال ما در این مطلب قصد داریم بیشتر ارتباط سریال با بخش سینمایی mcu در ادامه راه را مورد بررسی قرار دهیم و تئوری هایی در این خصوص ارائه کنیم ، که بیشتر شامل پایان دو اپیزودی این فصل و نگاه کلی به فصل آخر (هفتم) میشود ( اما خود فصل هفتم اختصاصا نیاز به بررسی بیشتر و طولانی تری داره که بعد از پایان فصل ششم ، در مقاله ای اختصاصی بهش پرداخته میشه ) .
میدانیم که درست پیش از آغاز پخش فصل ششم ، "جف لوب" تایید کرد که حوادث این فصل پیش از رویداد بشکن ثانوس و پودر شدن نیمی از بشریت رخ میدهد !! اما این ناممکن بود !!! چراکه در نیم فصل دوم فصل پنجم شاهد اشارات متعدد و البته هیجان انگیزی به " جنگ بینهایت " بودیم که پیشروی موازی داستان ها راعینا تایید میکرد (به قسمت دوم ایستراگ های فصل پنجم ماموران شیلد مراجعه کنید) ؛ تا جایی که متوجه شدیم فصل پنجم سریال مدت نسبتا کوتاهی پیش از بشکن ثانوس به پایان رسیده است ! از طرفی پیش از این خبردار شده بودیم که وقایع فصل ششم یکسال بعد از پایان فصل پنجم رخ میدهد ! پس اصلا باید به بشکن و رویداد Decimation اشاره میشد (چون توی بازه زمانی 5 ساله بین جنگ بینهایت و پایان بازی بودیم ) ! اما این ارتباط را که نداشتیم هیچ ، از طرفی جف لوب هم گفته بود که " وقایع این فصل قبلا از بشکن رخ میدهد " ! چیزی که محال است ...! ما هم حسابی در اون موقعیت از این ماجرا شاکی شده بودیم ! درواقع در اون مقطع تمام امیدها و اشتیاق هایی که در این خصوص داشتیم ظاهرا به باد رفته بود و اصطلاحا تمام آنچه رشته شده بود پنبه شد ! در ادامه آن اظهار اعصاب خورد کن و خارج از منطق جف لوب ، مغز متفکر دوست داشتنی سریال یعنی "جد ویدون" مصاحبه ای در همین خصوص داشت که بیشتر روی این موضوع متمرکز شده بود که < با توجه تاریخ اکران "پایان بازی" و تاریخ نامشخص روی آنتن رفتن فصل ششم به علاوه موانع ریزی که از فاصله میان بخش سینمایی و تلویزیونی ناشی میشد ، برای آنها تقریبا ناممکن بوده که در فصل ششم به این رویداد عظیم دنیای سینمایی مارول بپردازند ! و واقعا هم این اظهارات صحیح و منطقی بود ؛ هرچه نباشد این اظهارات "جد ویدون" شورانر دوست داشتنی و نویسنده اصلی سریال بود که همیشه به او ایمان داشته ایم و اظهارش برایمان سند است ! اینجا بود که اپیزود افتتاحیه فصل ششم روی آنتن رفت و گذشت و گذشت ... و از آن روز تا بحال ما سعی کردیم که بیشتر از این فکر خود را مشغول این جریان نکنیم وآنرا را کنار بگذاریم تا زمانش برسد ! بله ! درست است که ارتباط بخش سینمایی با سریال در طول فصل ششم تا به حال به کمرنگ ترین حالت خود رسیده است ، اما این بدین معنا نیست که در باقی مانده راه نمیتوانیم شاهد بازگشت دوباره این پیوستگی باشیم ! چون که ما هواداران دوآتیشه همیشه از ته دل به "ماموران شیلد" و البته مغز های متفکر و دوست داشتنی سریال یعنی "جد ویدون" ، "مریسا تنچرون" و "جف بل" ایمان داشته ایم ! "ماموران شیلد" همیشه و به هر قیمتی که شده پیرو و وفادار به لاجیک و منطق حاکم در دنیای سینمایی مارول بوده و هیچگاه آنرا زیر پا نگذاشته است (اونم طی شرایط مختلفی که سریال در طول 6 سال گذشته باهاش دست و پنجه نرم میکرده) ! و ما اکثر اینها رو مدیون اشخاص ذکر شده هستیم .
حال از خود میپرسید تمام این جریانات چگونه و با چه منطقی توجیه خواهد شد ...؟ چگونه ماموران شیلد میتواند در ادامه ثابت کند که پیوستگی خودش با بخش سینمایی را نقض نکرده و هنوز به آن وفادار است ...؟ در ادامه ، بررسی ها و تئوری هایی هم در این خصوص و هم در خصوص احتمالات مرتبط با پایان دو اپیزودی فصل ششم مطرح کرده ایم ...

 

- در پایان فصل ششم شاهد اشاره به بشکن ثانوس خواهیم بود ؟؟!!

عکس ثنوس

یکی از تئوری های محتملی که ما در خصوص ارتباط آینده سریال با بخشی سینمایی mcu مطرح میکنیم مرتبط با بخش پایانی فصل ششم میباشد . درواقع منظور ما از پایان ، لحظات پایانی( اون ثانیه های آخرکاری !) اپیزود نهایی ست ! یعنی به نحوی پودر شدن ناگهانی کارکتر ها و یا اشاره ای متفاوت به این رویداد ، " کلیفهنگر " (پیچش پایانی هیجان انگیز) فصل ششم باشد !! خیلی هیجان انگیزه ، نه ؟!
و البته از یاد نبریم که " ماموران شیلد " همواره در کلیفهنگر های پایان هر فصل و شتاب ناگهانی دادن به هیجان ما هواداران ، تخصص داشته است ! از اون جریان به جنون کشیده شدن مغز مامور کولسن در اثر پروژه تاهیتی در انتهای فصل اول و کشیده شدن جما به درون مونولیث در پایان فصل دوم گرفته ، تا دزیده شدن تیم توسط ایناک برای فرستادن آنها به آینده در سکانس پایانی فصل چهارم ! پس از این نظر شرایط کاملا محیاست .
تابحال حتی هیچ اشاره غیرمستقیمی به این اتفاق نشده ، ولی با مراجعه به مصاحبه دو ماه پیش "کلویی بنت" (بازیگر نقش دیزی جانسون) و "الیزابت هنستریج" (بازیگر نقش جما سیمونز) با TVline ، به اشتراکات شدیدا هیجان انگیز آن با این تئوری میرسیم !
کلویی بنت : < بخش موردعلاقه من از اپیزود پایانی فصل ششم ، اون ثانیه های آخرآخرشه ! چراکه اون صحنه یک پیچش و تغیبر مسیر بزرگ خواهد بود که استارت داستان ما برای فصل بعد رو میزنه . > !
الیزابت هنستریج : < تمام چیزی که من میتونم به شما بگم اینه که پایان فصل ششم ، رشد و توسعه قابل توجه و مهمی رو به نمایش میگذاره ؛ تا آخرین دقیقه های اپیزود پایانی منتظر بمونید . > !

ماموران شیلد

نکته شایان توجه این ست که کلویی بنت و هنستریج خیلی روی بخش "لحظات پایانی" (The very end) تاکید دارند که تایید میکند کلیفهنگر مورد انتظار ما (حالا اون کلیفهنگر هر چی باشه) همان موضوع مورد بحث است ! به هر حال این یکی از تئوری های محتمل و البته هیجان انگیز است ، اما این احتمال هم بسیار محتمل و شدنی است که جریان کاملا متفاوت از این قضایا باشد و ما با پایان خیره کننده دیگری روبرو باشیم ! برای همین به این قضیه فعلا فقط و فقط به عنوان یک تئوری نگاه کنید ! ما کاندید های دیگه ای هم برای پیچش پایانی فصل داریم ...! (این نکته رو بگیم که اگر پایان این فصل هیچ اشاره ای به رویداد بشکن ثانوس نداشته باشه ، میتوان اطمینان داشت که سریال در فصل آخر "به نحوی" با این ماجرا دست و پنجه نرم خواهد کرد !)

 

- آیا سرنخ قابل توجه تری از اشاره به رویداد بشکن ثانوس در ادامه سریال داریم ...؟؟

سریال مارول

بعد از اعلامیه رسمی در خصوص پایان سریال بعد از فصل هفتم ، مشخص شد که پنل Hall H کامیک کان امسال یجورایی حکم جشن داشته ... جشنی برای این 7 سال به یاد ماندنی ! و البته به دنبال همین خبر مصاحبه های ریز و درشتی با بازیگران و عوامل سریال در طول جشنواره کامیک کان شد و ما تک تک اونها رو با عشق دنبال کردیم تا اینکه در یکی از مصاحبه های به نسبت کمتر دیده شده ، به موضوع بسیار بسیار مهم و قابل توجهی برخوردیم ! خیلی مهم ! و اون موضوع چیزی نیست جز ارتباط سریال با بشکن ثانوس ...!
در واقع یکی از سوال هایی که خبرنگار IGN از شورانر و نویسندگان سریال (جد ویدون ، مریسا تنچرون و جف بل) پرسید این بود که < تیم شیلد در حین رخ دادن بشکن ثانوس کجا بودند ؟! > و ما هم یک جواب بشدت امیدوار کننده و خوشحال کننده از "جد ویدون" دوست داشتنی شنیدیم :
< یک لاجیک و منطق در خصوص این جریان هست ؛ الان واقعا نمیتونیم راجع بهش توضیح بدیم ، به خاطر دلایل اسپویلری (!!!) ... ما جزئیات این قضیه رو توی ذهن مون طرح ریزی کردیم (دقیق بهش پرداختیم) اما همونطور که میتونید تصور کنید حجم تکه های پازل زیاده و ... (ما در حال حاضر برای جلوگیری از اسپویل شدن نمیتونیم هیچی ازش بگیم !) > !
از این هیجان انگیز تر میشه ...؟!! این تاییدیه ای ست از زبان شخص "جد ویدون" که بر اساس آن میتوانیم 99.9 درصد به ارتباط سریال با رویداد "محو شدن نیمی از بشریت" در آینده امیدوار باشیم !! (چقدر خوشحال کننده ست که میشنویم هنوز هم لاجیک وجود داره و اینکه جد ویدون چقدر داره از هر جهت تمام تلاشش رو میکنه !)

به عنوان سوال نهایی پیرامون این موضوع ، خبرنگار IGN میگوید : < مشخصا بشکن ثانوس بزرگترین رویدادیه که تابحال در دنیای سینمایی مارول رخ داده ، برای همین به نظر میرسه که برای وفق دادن سریال با این جریان (به طریقی) برنامه ای وجود داره ...؟ > و جد ویدون هم جواب میده : < "به طریقی" بله > !!
و این هم ضربه نهایی ! تایید واضح تر ! پس میتوان نتیجه گرفت که پایان دو اپیزودی فصل ششم و یا فصل هفتم قطعا "به طریقی" با رویداد بشکن ثانوس در " جنگ بینهایت " دست و پنجه نرم خواهد کرد ؛ حال یا همان کلیفهنگر فصل ششم خواهد بود ، یا مستقیما در فصل هفتم ! و در کل این را در نظر داشته باشید که جد ویدون تاکید کرد این اتفاق " به نحوی " (in some way) رخ خواهد داد ، شاید او فقط قصد پراکنده کردن ذهن ما از پیشبینی داستان را دارد (چون معمول ترین راه شامل صحنه عینی پودر شدن خواهد بود !) و شاید سازگار شدن داستان سریال با " جنگ بینهایت " مقداری متفاوت تر از اون چیزی باشه که ما توی ذهنمون داریم ! ویدئوی کامل این مصاحبه از کانال آپارات اسپایدی قابل مشاهده است :

لینک دانلود و تماشا

(دقت کردید تا طرف اسم بشکن رو آورد مریسا تنچرون یک لبخند زیرپوستی زد و سرش رو پایین انداخت ؟! و البته واکنش و خنده جف بل هم تامل برانگیز بود !)

 

- پس قضیه تطابق خط زمانی با بخش سینمایی چطور حل خواهد شد ؟!

به این سوال فعلا نمیتوانیم درست حسابی و مفصل پاسخ بدیم ؛ چون اولا نیاز به بررسی طولانی و کامل دارد ، در حدی که خودش تقریبا میتواند یک مقاله مجزا باشد ! و اینکه باید به همه گزینه ها پرداخته شود ! ما میتوانیم به هرکدام از این تئوری ها ایراداتی وارد کنیم و راه حل هایی برای آنها نیز ارائه دهیم که تمامی این بخش ها کنار هم به حجم نسبتا طولانی ای از تحلیل و بررسی نیازمند است و جای آن در این مقاله نیست . برای همین فعلا به نحوی از خیر آن میگذریم ! حتی شاید به زودی سرنخ های خوبی از این قضیه دستگیرمان شود تا در آینده به طور اختصاصی ، مفصل و بهتر به آن بپردازیم .
اما می‌توانیم در عوض یک نگاه کلی به تئوری اول (که از همه محتمل تر به نظر میرسد) به شما بدهیم :
< تئوری اول ما این است که بعد از شکستن حلقه زمانی در فصل پنجم خط زمانی سریال از بخش سینمایی جدا شده است و الان دنیای موازی آن محسوب میشود ؛ در ادامه با تغییر در گذشته (بخش بعد را حتما بخوانید !) به دلایل نامعین (احتمالا جلوگیری از نابودی سیاره ایناک در گذشته و تغییر خط زمانی !) خط زمانی سریال با بخش سینمایی دوباره همگرا (Converge) و منطبق میشوند و در سیر مشترکی پیش خواهند رفت ! بنابراین در ادامه ... >
نظر شما چیست ....؟

 

- پیچش پایانی (کلیفهنگر) فصل ششم چه چیز دیگری میتواند باشد ؟؟

اگر صحنه هیجان انگیز پایانی فصل ششم ارتباطی با " جنگ بینهایت " نداشته باشد ، پس آن کلیفهنگر حیرت انگیز چیست ؟! چگونه آغازگر آخرین ماجراجویی ماموران ما در فصل نهایی است ؟!
مسلما ما پاسخ دقیقی در مقابل این سوال نداریم و نباید هم داشته باشیم ! چون اگر میشد که دقیقا ماجرا را پیشبینی یا با احتمال قوی آن را تایید کرد که دیگر "کلیفهنگر" نام نداشت ! اما با توجه به اینکه این پایان به نحوی استارت داستان فصل هفتم را میزند ، شاید بتوان تنها به تصور نزدیکی از آن دست یافت ! یعنی با استفاده از جمع آوری تکه هایی که از فصل هفتم میدانیم !
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، بعد از پایان فصل ششم همانند سال پیش مقاله ای اختصاصی از تمام بررسی ها و جزئیات مرتبط با فصل هفتم ارائه خواهد شد . اما فعلا در اینجا ما فقط به کلیت یک موضوع مهم از فصل آخر اشاره میکنیم که ممکن است به کلیفهنگر اپیزود نهایی فصل ششم نیز مرتبط باشد ! حال آن موضوع چیست ...؟!
سفر !
اما چه سفری ؟! به احتمال قوی سفر زمانی (Again !) اما اینبار به گذشته ! درست مثل " پایان بازی " ! اما این مورد را هم حتما در نظر داشته باشیم که احتمال سفر میان بعدی (یا مشابه آن) نیز وجود دارد (برای اولین بار به طور گسترده) !!
نکته مهم تر در این خصوص این است که میتواند به بازگشت کارکتر های سریال خواهر "ماموران شیلد" نیز ختم شود !! بله ، "مامور کارتر" !!!! سریالی که به ناحق کنار گذاشته شد و ما هواداران دوآتیشه هنوز که هنوز است برای آن عزاداری میکنیم ... اما الان همه چیز میتواند "واقعا" تمام و در عین حال حق مطلب ادا شود !  آن هم در یک نیم کراس اوور احتمالی با سریال فوق‌العاده " ماموران شیلد " ! چی از این بهتر !

سرنخ اصلی ما از این ماجرا ، استوری اینستاگرام "مینگ نا ون" (بازیگر نقش ملیندا می) است که بعدا توسط خود او پاک شد ! همانطور که در تصویر مشاهده میکنید ، هر کدام از این دوچرخه ها مختص یکی از بازیگران است که به مناسبت پایان فیلمبرداری به آنها هدیه میشود . دوچرخه هر کس هم با اسم شخص شده است ؛ اما میان این اسامی نام شخصی را میبینیم که ما را به تعجب وامیدارد ! "انور جوکای" (Enver gjokaj) بازیگر نقش "دنیل سوزا" در سریال مامور کارتر !!!
این تنها یکی از سرنخ هایی میباشد که ما در این خصوص یافته ایم ! سرنخ های دیگری نیز داریم که مجموعا روی فضای گذشته و سفر به گذشته در فصل آینده (به نحوی !) تاکید میکنند (مثلا این ویدئو که در کانال تلگرام سایت قرار دادیم که ممکن است به بازگشت هایدرا اشاره کند !) ! ان شاءالله به این موضوع ها به طور مفصل و با جزئیات کامل در مقاله فصل هفتم پرداخته خواهد شد ؛

اما چیزی که ما سعی داشتیم در این بخش بگوییم ، رویدادی با محوریت سفر به گذشته (یا حتی با چاشنی میان بعدی !) و حضور کارکتر های مامور کارتر در فصل هفتم و البته ارتباط کلیفهنگر پایانی فصل ششم با این قضایا بود ! یعنی اینکه کاندید ثانویه کلیفهنگر پایانی فصل ششم ، مسئله ای مرتبط با این قضایا باشد ! شاید نمایی از گذشته و حضور غیرمنتظره کارکتر های آشنا ! و یا هر پیچش دیگری که به این ماجرا مرتبط باشد (و در نتیجه داستان را برای فصل هفتم هم استارت کند !) .
البته تمام چیز هایی که در خصوص فصل هفتم گفتیم (بازگشت کارکتر های مامور کارتر وبازدید از گذشته) تنها پیشبینی ما بر اساس شواهد است و یک درصد آن هم تایید نشده است . اما کلیفهنگر هنوز هم میتواند چیزی دیگری باشد ، متفاوت از هر آنچه از ابتدای مقاله تا بحال گفتیم ؛ چون کلیفهنگر است !

 

- بازگشت "گوست رایدر" در فصل ششم ؟؟! آیا سارج با "هایو" ارتباطی دارد ؟!!


یکی از احتمالاتی که پیش از آغاز پخش فصل ششم در این مقاله داده بودیم حضور دوباره "رابی ریس/گوست رایدر" در سریال بود . البته آنموقع هیچ خبری از سریال اختصاصی گوست رایدر نبود ، اما حالا اطمینان داریم که دوباره شاهد حضور گسترده او در سریال اختصاصی اش خواهیم بود ؛ و خیلی جذاب تر خواهد بود که پیش از آن ، برای آخرین بار در سریال ماموران شیلد (محل تولد او !) حاضر شود !
در اپیزود های اخیر (10 و 11) به وضوح شاهد اشاره های جذابی به رابی ریس یا روح انتقام بودیم که احتمال حضور او در اپیزود نهایی فصل ششم را مرتبا افزایش میداد ! جالب است که کانال یوتیوب شبکه ABC آن صحنه پایانی اپیزود دهم (که فیتز درباره گوست رایدر و شباهتش با پاچاکوتیک و موجودات غیرمادی توضیح میداد) را به صورت ویدئویی مجزا آپلود کرده است (در اینجا) ، و این مورد هم به احتمال ما قوت میبخشد ! خلاصه اینکه شرایط برای حضور گوست رایدر در دو اپیزود نهایی کاملا محیاست ! باید صبر کرد و دید ...
بد نیست نگاهی به خلاصه رسمی پایان دو اپیزودی فصل ششم بیندازیم :
< در حالی که وقت زیادی باقی نمونده ، تیم شیلد مجبور میشه که به جهنم (Hell) بره و برگرده تا جلوی پایان مطلق رو بگیره > !

بله ، این هم نشانه ای دیگر ! در خلاصه رسمی گفته شده که تیم مجبور خواهد شد که به Hell برود ! اما ممکن است منظور جهنمی که ما فکر میکنیم نباشد و این Hell استعاره ای از قلمروی ترس و تاریکی یا همان زادگاه آیزل و شرایک ها باشد ! صحبت های رابی ریس در اپیزود پایانی فصل چهارم هم مهر تاییدی بر آن است !

< جهنم یه چیز نسبیه . ابعاد ، فضا ، سیارات ... همشون به هم مربوطن . خیلی هاشون جهنم محسوب میشند . > !
اینجاست که ماجرا جالب میشود ! در ادامه رابی گفت که < زمین فقط یکی از قلمروهای بیشماریه که در جنگی ابدی خواهد بود > ! و آن جنگ ابدی چیزی نیست جز همان نبرد میان خیر و شر (Good & evil) که تا ابد ادامه خواهد داشت و گوست رایدر هم مسلما در جبهه فرشتگان قرار خواهد داشت ! این مورد در واقع یکی از توجیه های حضور دوباره او و تقابلش با آیزل و شرایک ها (موجودات غیرمادی اما در جبهه اهریمن ها !) در اپیزود نهایی است ! چراکه میدانیم هدف آیزل ازاد کردن موجودات غیر مادی از قلمروی خود (و میزبان کردن تمام موجودات مادی) و به بارآوردن نابودی است و دارد قدم به قدم به آن نزدیک میشود ... و اینجاست که میتواند موقعیتی طلایی برای حضور گوست رایدر باشد !

به عنوان نکته ای پایانی در این بخش ، هیچوقت فراموش نکنید که هر اتفاقی ممکن است در پایان برای سارج بیفتد ! چراکه میدانیم کالبد و وجودیت مادی او برگرفته از نسخه ای از مامور کولسن است که در اپیزود 100ام سریال خلق شد ! اما باطن و ذات درونی او پاچاکوتیک نام دارد که از جنس موجوداتی غیرمادی همچون "روح انتقام" است ، با این تفاوت که همواره با عنوان های "پایان همه چیز" و "نابودی مطلق" از آن یاد شده ؛ و با این اوصاف بنظر میرسد که مطلقا در جبهه اهریمن ها قرار داشته باشد و شاید کسی که گوست رایدر باید با او دست و پنجه نرم کند ، پاچاکوتیک باشد ! به حال اپیزود نهایی میتواند به خیلی از این سوال ها پاسخ دهد و به خیلی از ابهامات خاتمه بخشد !
نکته بشدت عجیبی که در خصوص سارج وجود دارد شباهت های او با "هایو" است ! برای مثال حالت بصری قدرت های او مشابه ظاهر قدرت هایی ست که از هایو در فصل سوم دیدیم ! به علاوه مونولیث ها هم در فصل سوم نقش مهمی ایفا میکردند و کاملا احتمالش وجود دارد که آن جریان کری ها در فصل سوم به آیزل مرتبط باشد ! و اینکه اصلا اگر به یاد داشته باشید در فلش بک هایی که از هایو در فصل سوم مشاهده کردیم (زمانی که هنوز انسان بود و کری ها برای آزمایش روی او به زمین آمده بودند) ، بنظر میرسید که اهل آمریکای جنوبی باشد ؛ منطقه ای که آیزل و مونولیث ها در آن به عنوان اساطیر باستانی شناخته میشوند !! جالب است ، نه ؟!

به عنوان آخرین نکته جالب در خصوص این قضیه ، این هفته چشم ما به زیرنویس رسمی تریلر کامیک کان ماموران شیلد در پیچ اینستاگرام مارول خورد و با مورد عجیبی مواجه شدیم (ممکنه چیزهای مهمی لو رفته باشه !) :

همانطور که میبینید نام سارج قبل از نشانه نقل قول "گرنت" (Grant) ذکر شده است !!! گرنت ؟!! یعنی چی ؟! واقعا ؟! همان چیزی ست که ما فکر میکنیم ...؟؟!
البته این قضیه ارتباط "احتمالی" سارج با هایو و تمام مواردی که در خصوصش ارائه کردیم ، از نظر کلی کم ترین احتمال را در بین تمام دیگر پیشبینی های این مقاله دارد اما به هیچ وجه غیرممکن نیست و اصلا به همین دلیل به آن اشاره کردیم ! اما واقعا با قاطعیت نمیتوان چیزی در این خصوص گفت و باید صبر کرد و دید که این ارتباط هایی که کشف کردیم به همان چیزی که فکر میکنیم ختم خواهد شد یا خیر ...

 

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید ...

 

مهدی رضایی

Best Comicfan

 

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ های فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " - قسمت اول

ایستراگ های فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " - قسمت دوم

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 بازیگرانی که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

بازیگرانی که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

cartoon_network10
#1 cartoon_network10 1398-05-11 18:15
اسپم:
ببخشید بابت اسپم من صد سال هست میخوام این سریال رو ببینم من آدم وسواسی ای هستم مقلا فیلم حتما باید بلوری 1080p باشه . مثلا صد سال برای دانلود مامور کارتر صبر کردم تا بتونم زیرنویس سزیال رو با نسخه web-dl پیدا کنم میخواستم بدونم این سریال از فصل اولش 1080p با زیرنویس داره آخه آدم نمیتونه hdtv که 480p هست اونم با آرم abc ببینه
خیلی خیلی خیلی خیلی ببخشید بابت اسپم.
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#2 Omegaspiderman6 1398-05-12 00:41
یادمه تو یکی از قسمت های فصل ۳ یا ۴ بود که یه مانیتور پشت سر سیمنز داشت شرایک ها رو نشون میداد که در حال پرواز بودن ولی الان یادم نیست کدوم قسمت بود
نقل قول کردن
Thor
#3 Thor 1398-05-12 11:48
شرمنده بابت اسپم. بهترین نسخه دوبله پایان بازی رو از کدوم سایت دانلود کنم. دیبا مووی یا فیلم تو مووی یا دوستی ها. لطفا جواب بدین
نقل قول کردن
cartoon_network10
#4 cartoon_network10 1398-05-12 13:19
به نقل از Thor:
شرمنده بابت اسپم. بهترین نسخه دوبله پایان بازی رو از کدوم سایت دانلود کنم. دیبا مووی یا فیلم تو مووی یا دوستی ها. لطفا جواب بدین

همشون یکی هستن و بد درسته صداپیشه هاش قوی هستن ولی خیلی میکس و باند و ... مشکل داره اگر دوست داری میتونی ببینی ولی دوبله عالی یکم دیگه میاد
نقل قول کردن
Z-men
#5 Z-men 1398-05-12 20:24
میدونم که چقدر وقت باید گذاشت تا این اطلاعات رو بدست آورد و همین طور این اطلاعات را به گونه درستش کنار هم دیکه قرار داد.
دست شما درد نکنه آقای رضایی.
مناسفانه این سریال همچنان در یک سردرگمی به سر میبره، با این که نقاط فوق العاده مثبتی داره مثل جلوه های ویژه عالی ( فصل چهار، فضا و سفینه ها در فصل پنج، سارج در این فصل) ، رشد شخصیت ها ( فیتزسیمونز رو در فصل اول با الان مقایسه کنید) ، بازیگری ( باز هم ایان بازیگر فیتز) ، وفادار بودن به فصل های پیش و ارجاعات مناسب به داستان های قبلی ( سنتیپید در فصل پنجم و ...) ، قسمت ها و لحظه های به یاد ماندنی ( لحظه پیچش داستانی و گرنت وارد در فصل اول، جما در سیاره بیگانه و ..) و خیلی نکات مثبت دیگه که باعث میشه این سریال یه سریال عالی باشه ، اما و اما موضوعی که همیشه سریال رو پایین کشیده چیزیه که قرار بوده نقطه قوت اون باشه همون چیزی که این مقاله میخواد در موردش صحبت کنه، ارتباطش با mcu!!!

این سریال به عنوان اولین سریال دنیای سینمایی مارول قرار بود دنیای mcu رو گسترش بده با ۱۲ میلیون بیننده قسمت پایلوت سریال نشون میده که دنبال کنندگان mcu برای این سریال هیجان زیادی داشتند و همین طور پیشبینی هایی. خب بعد از دیدن فیلم ها و ارتباطات تنگاتنگ و جمع شدن این همه کاراکتر بزرگ تو یه فیلم و بعدش هم یه سریال به نام شیلد من هم انتظار یه سریالی داشتم که مثل فیلم ها با حصور شخصیتهای mcu این ارتباط رو حس کنم اما این گونه نبود از شیلدی که در فیلم ها دیده بودیم چیزی دست گیرمان نشد جز یک هواپیمای قدیمی و یک مامور از گور برگشته!!
نه آنقدر اجازه داشت که به فیلم ها نزدیک شود و ارتباط داشته باشد نه آنقدر بودجه داشت که از کارکترهای بزرگتری استفاده کند، جدایی بخض تلویزیونی و سینمایی مشکلات را بیشتر میکرد ما دوست داشتیم سریالی را ببینیم که الان دیزنی پلاس دارد آن ها را میسازد.
اما چاره ای نبود سریال میخواست ارتباطش را حفظ کند چون هواداران این را میخواستن، ولی در همان لابه لای این ارتباط ها قسمت هایی بود که پتانسیل داشت تا به دور از دنیای سینمایی داستان خودش را پیش ببرد و این چقدر خوب بود. از آن جا بود که من سعی کردم این گونه سریال را ببینم به عنوان یک سریال مستقل و این گونه بود لذتش بیشتر شد و ارتباطش با دنیای سینمایی در حد یک ایستر اگ گذاشتم، موضوعی که سازندگان سریال در فصل چهارم به آن رسیدند ، فصلی که بهترین فصل سریال از نظر من بود. مستقل از دنیای سینمایی و یک راهکار عالی برای جدا نشدن از آن فضا (فریمورک).

اما باز هم در فصل پنجم و ثانوس و دنیای سینمایی گریبان گیر سریال شد و حالا مشکلات عدم تطابق سیر زمانی و ...

باز هم من دوست دارم سریال مستقل از mcu پیش برود، اتفاقی که خیلی ها نپذیرفتند و سریال را رها کردند چون انتظار دیگری از سریال داشتند و نتوانستند سریال را به عنوان یک داستان مستقل بپذیرند که این باعث شد سریالی با نقاط قوت، کم بیننده شود و پایین تر سریال های آبکی cw قرار گیرد ، سریال هایی که چون شخصیت های درجه یک و دو دیسی در اون ها بودند دیده شدند، این عوامل دست به دست داد تا این سریال یک سریال underated باشد و دست کم گرفته شود. با این حال انتظاری ندارم که سریال به فیلم ها گره بخورد تنها چیزی که میخواهم یک فصل جذاب دیگر و یک پایان که در خور این سریال باشد.


طولانی شد ببخشید...
نقل قول کردن
P.Constantine
#6 P.Constantine 1398-05-12 21:44
به نقل از Z-men:
میدونم که چقدر وقت باید گذاشت تا این اطلاعات رو بدست آورد و همین طور این اطلاعات را به گونه درستش کنار هم دیکه قرار داد.
دست شما درد نکنه آقای رضایی.
مناسفانه این سریال همچنان در یک سردرگمی به سر میبره، با این که نقاط فوق العاده مثبتی داره مثل جلوه های ویژه عالی ( فصل چهار، فضا و سفینه ها در فصل پنج، سارج در این فصل) ، رشد شخصیت ها ( فیتزسیمونز رو در فصل اول با الان مقایسه کنید) ، بازیگری ( باز هم ایان بازیگر فیتز) ، وفادار بودن به فصل های پیش و ارجاعات مناسب به داستان های قبلی ( سنتیپید در فصل پنجم و ...) ، قسمت ها و لحظه های به یاد ماندنی ( لحظه پیچش داستانی و گرنت وارد در فصل اول، جما در سیاره بیگانه و ..) و خیلی نکات مثبت دیگه که باعث میشه این سریال یه سریال عالی باشه ، اما و اما موضوعی که همیشه سریال رو پایین کشیده چیزیه که قرار بوده نقطه قوت اون باشه همون چیزی که این مقاله میخواد در موردش صحبت کنه، ارتباطش با mcu!!!

این سریال به عنوان اولین سریال دنیای سینمایی مارول قرار بود دنیای mcu رو گسترش بده با ۱۲ میلیون بیننده قسمت پایلوت سریال نشون میده که دنبال کنندگان mcu برای این سریال هیجان زیادی داشتند و همین طور پیشبینی هایی. خب بعد از دیدن فیلم ها و ارتباطات تنگاتنگ و جمع شدن این همه کاراکتر بزرگ تو یه فیلم و بعدش هم یه سریال به نام شیلد من هم انتظار یه سریالی داشتم که مثل فیلم ها با حصور شخصیتهای mcu این ارتباط رو حس کنم اما این گونه نبود از شیلدی که در فیلم ها دیده بودیم چیزی دست گیرمان نشد جز یک هواپیمای قدیمی و یک مامور از گور برگشته!!
نه آنقدر اجازه داشت که به فیلم ها نزدیک شود و ارتباط داشته باشد نه آنقدر بودجه داشت که از کارکترهای بزرگتری استفاده کند، جدایی بخض تلویزیونی و سینمایی مشکلات را بیشتر میکرد ما دوست داشتیم سریالی را ببینیم که الان دیزنی پلاس دارد آن ها را میسازد.
اما چاره ای نبود سریال میخواست ارتباطش را حفظ کند چون هواداران این را میخواستن، ولی در همان لابه لای این ارتباط ها قسمت هایی بود که پتانسیل داشت تا به دور از دنیای سینمایی داستان خودش را پیش ببرد و این چقدر خوب بود. از آن جا بود که من سعی کردم این گونه سریال را ببینم به عنوان یک سریال مستقل و این گونه بود لذتش بیشتر شد و ارتباطش با دنیای سینمایی در حد یک ایستر اگ گذاشتم، موضوعی که سازندگان سریال در فصل چهارم به آن رسیدند ، فصلی که بهترین فصل سریال از نظر من بود. مستقل از دنیای سینمایی و یک راهکار عالی برای جدا نشدن از آن فضا (فریمورک).

اما باز هم در فصل پنجم و ثانوس و دنیای سینمایی گریبان گیر سریال شد و حالا مشکلات عدم تطابق سیر زمانی و ...

باز هم من دوست دارم سریال مستقل از mcu پیش برود، اتفاقی که خیلی ها نپذیرفتند و سریال را رها کردند چون انتظار دیگری از سریال داشتند و نتوانستند سریال را به عنوان یک داستان مستقل بپذیرند که این باعث شد سریالی با نقاط قوت، کم بیننده شود و پایین تر سریال های آبکی cw قرار گیرد ، سریال هایی که چون شخصیت های درجه یک و دو دیسی در اون ها بودند دیده شدند، این عوامل دست به دست داد تا این سریال یک سریال underated باشد و دست کم گرفته شود. با این حال انتظاری ندارم که سریال به فیلم ها گره بخورد تنها چیزی که میخواهم یک فصل جذاب دیگر و یک پایان که در خور این سریال باشد.


طولانی شد ببخشید...

یکی از جذابیت های سریال ماموران شیلد همین ارتباطش با MCU بوده که توی این فصل یه جورایی دورش زدند؛ با تکرار سفر های زمانی و ایده گرفتن از سریالای مشابه برای فصل بعدی که بازهم سفر در زمان هستش!
برعکس سریالای نتفلیکس یا Hulu که از همون اول تکلیفشون مشخص بوده و خیلی دوست نداشتند ارتباط خاصی با MCU داشته باشند، مامورین شیلد مرتبط ترین و تنگاتنگ ترینش رو بین تمام سریال های مارول داشته. به همین خاطر هم هستش که اصلا قابل قبول نیست بعد از این همه فراز و نشیب فوق العاده از فصل اول تا پنجم، طرفدارا اینجوری سرخورده بشن و فکر کنن با یه سریال مستقل طرفن! ناسلامتی خود شخص شخیص "ساموئل ال جکسون" توی سریال حضور داشته شخصیتی که نقش بسیار مهمی در MCU داشته و داره و خواهد داشت. حالا بیان و بگویند که این سریال مستقله توهین بزرگی به شعور و شخصیت طرفدارای ۶ سالهَ این سریاله. تازه فیوری یکی از شخصیت های حضور داشته تو سریاله، لیدی سیف و ماریا هیل هم مستقیم تو سریال حضور پیدا کرده بودند ضمن اینکه اگر قرار می بود به عنوان یه اثر مستقل بهش نگاه کرد اصلا مارول نباید کولسون رو توی فیلم کاپیتان مارول نشونش میداد که داد ملت درنیاد!
در کل به شخصه اصلا و ابدا نمی تونم به عنوان یه اثر مستقل بهش نگاه کنم مگر این که پا روی غرور و شعورم بذارم، در حال حاضر هم با سفر های زمانی در فصل پایانی به نحوی اومدن این ارتباط نداشتن فصل شیش رو حل کردند و بالاخره در رو روی ارتباط نداشتن با دنیای سینمایی نبستنش!
نقل قول کردن
P.Constantine
#7 P.Constantine 1398-05-12 22:05
البته اینم بگم خیلی طرفدارا و مخاطبای سریال باید صبور می بودن تا این اتفاق بیوفته خود من به شخصه کل این فصل رو به امید اینکه تهش این افتضاحی که سر خط زمانی رو به وجود آوردن درست کنن نونستم تحمل کنم و تا انتها نگاه نگاه کردم و خدارو شکر این مسئله "فعلا" حل شده تلقی میشه ولی اون بندگان خدایی که با بیانیهٔ جف لوب مواجه شدند و هیچ ارتباطی در طول سریال با MCU ندیدند چی باید می گفتند؟! نمیشد که همینجوری بی هیچ امیدی ۹ قسمت رو نگاه می کردند تا یهو تو کمیک کان تو یه مصاحبه تازه نویسنده و شورانر بیاد بگه آره یه قضیه ای هست و منطقی پشت این کاره!
نقل قول کردن
Z-men
#8 Z-men 1398-05-12 23:20
به نقل از P.Constantine:
البته اینم بگم خیلی طرفدارا و مخاطبای سریال باید صبور می بودن تا این اتفاق بیوفته خود من به شخصه کل این فصل رو به امید اینکه تهش این افتضاحی که سر خط زمانی رو به وجود آوردن درست کنن نونستم تحمل کنم و تا انتها نگاه نگاه کردم و خدارو شکر این مسئله "فعلا" حل شده تلقی میشه ولی اون بندگان خدایی که با بیانیهٔ جف لوب مواجه شدند و هیچ ارتباطی در طول سریال با MCU ندیدند چی باید می گفتند؟! نمیشد که همینجوری بی هیچ امیدی ۹ قسمت رو نگاه می کردند تا یهو تو کمیک کان تو یه مصاحبه تازه نویسنده و شورانر بیاد بگه آره یه قضیه ای هست و منطقی پشت این کاره!


صد البته که این سریال در mcu جریان دارد و قطعا یکی از جذابیت هاش میتونه باشه، گفتم میتونه باشه، اما متاسفانه از یک طرف دلایل شبکه‌ای مثل بودجه ، دلایل بین بخش تلویزیونی و سینمایی و دلایل دیگه باعث شده که نه تنها این ارتباط ها سریال رو جذاب نکنه بلکه سوهان روح طرفدارها شده و یک سردرگمی رو برای اون ها به وجود آورده، من قسمت پایانی رو ندیدم اما قطعا این موضوع فاصله یک ساله روی مخ بوده و خواهد بود.

منظور من از یک اثر مستقل از لحاظ داستانی است نه از لحاظ جهانی و دنیایی که سریال در اون حضور داره، من بیشتر میپسندم که سریال داستان خودش رو تعریف کنه و اشاراتش به دنیای سینمایی به عنوان ایستراگ بهش نگاه بشه این گونه دیکه توقع گره خوردن داستان و پرش زمانی و ... از لحاظ فکری راحت میشیم. اما وقتی من میبینم که بیننده های سریال به من میگن پس بقیه کجان ، اونجرز نمیدونن کولسن زنده است، چرا دیزی نباید توی اند گیم باشه و ...، ترجیح میدم بهشون بگم دنیای سینما و تلویزیون فقط ایستراگی در ارتباط هستند. همینطور که سینما هم یکی دو جا به سریال اشاره ریز داشته نباید این هم رو هم فراموش کنیم.
نقل قول کردن
Captain Majid
#9 Captain Majid 1398-05-13 15:29
اسپویل پایان فصل ۶ ..
.
.
.
.
.
.
.
.
..سلام و ممنون بابت مقاله که واقعا هیجان ۲ قسمت اخر فصل ۶ رو واسمون زیاد کرد....راستش قسمت اخرو دیدم ولی نمیدونم چرا ی خورده خورد تو ذوقم البته اینم واسه اینه که خیلی تئوری پردازی کردیم مثلا حضور گوست رایدر که نیومد یا اشاره به بشکن که نشد ولی کلیفهنگر اخر هایپو واسه فصل اخر وحشتناک بالا برد ...حضور کولسن و مبارزه با کرونیکوم ها در فصل ۷ واقعا جذاب میشه... ی نکته دیگه این که ی جا نشون میدن می مرد ولی یهو میگن زندس ادم ی جوری میشه چون مرگش احساسی بود یهو سیمنز اومد و گفت زندس ولی در کل من عاشق این سریالم و دوس ندارم تموم بشه امیدوارم ی نقد خوب واسه پایان فصل ۶ و تئوری های فصل ۷ برید که واقعا حق سریاله و خسته نباشید میگم بهتون ...ممنون
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#10 Omegaspiderman6 1398-05-13 16:02
اسپویل......

..

.
.
.
..
من که قسمت آخر نفهمیدم چی شد که یهویی اینقدر تکنولیژیشون پیشرفته شد
نقل قول کردن
P.Constantine
#11 P.Constantine 1398-05-13 16:41
به نقل از Omegaspiderman6:
اسپویل......

..

.
.
.
..
من که قسمت آخر نفهمیدم چی شد که یهویی اینقدر تکنولیژیشون پیشرفته شد

ان شاءاللّٰه در یک مقاله مفصل توضیح میدن ولی من در همین حد بگم که اون سیمونزی که آخر سریال دیدیم، سیمونز سال ۲۰۱۹ نبود، بخاطر همینم بود که یهو یه سری تغییرات عجیب و بزرگ رخ داده بود و در نهایت مربوط میشه به سفر های زمانی!
نقل قول کردن
Red_Right_Hand
#12 Red_Right_Hand 1398-05-15 12:37
امیدوارم که توی فصل بعدی یه کراس‌اور یا حداقل یک اشارات واضحی به MCU داشته باشن. (حالا سریالای دیسی رو ببینین که همش با هم کراس‌اور دارن.)
نقل قول کردن
sara
#13 sara 1398-05-16 11:47
حقیقتا من یه تئوری خفن دارم:فکر میکنم تو دو قسمت پایانی چند تا از شخصیت ها پودر میشن و در فصل هفت شخصیت های باقی مونده درست مثل اندگیم سفر های زمانی رو در پیش میگیرن تا بفهمن چه اتفاقی افتاده فکر کنم حضور بازیگر دنیل سوزا هم به این موضوع ربط داشته باشه و فکر میکنم باز هم گوست رایدر رو ببینم و انتهایی فصل هفت هم کراس آور داشته باشیم



نظرتون چیه؟؟؟
نقل قول کردن
sara
#14 sara 1398-05-16 11:51
به نقل از sara:
حقیقتا من یه تئوری خفن دارم:فکر میکنم تو دو قسمت پایانی چند تا از شخصیت ها پودر میشن و در فصل هفت شخصیت های باقی مونده درست مثل اندگیم سفر های زمانی رو در پیش میگیرن تا بفهمن چه اتفاقی افتاده فکر کنم حضور بازیگر دنیل سوزا هم به این موضوع ربط داشته باشه و فکر میکنم باز هم گوست رایدر رو ببینم و انتهایی فصل هفت هم کراس آور داشته باشیم



نظرتون چیه؟؟؟


اسپویل
.
.
.
.
.

قسمت های پایانی رو دیدم خیلی هایپ شدم ولی مطمعنم در فصل آخر بشکن تانوس اثر کنه
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#15 Omegaspiderman6 1398-05-27 15:50
ایستر اگ های فصل ۶ رو نمیزارین؟؟؟
نقل قول کردن
Best comicfan
#16 Best comicfan 1398-06-06 10:12
به نقل از Omegaspiderman6:
ایستر اگ های فصل ۶ رو نمیزارین؟؟؟

Coming soon ...
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#17 Omegaspiderman6 1399-03-01 20:45
به نقل از Best comicfan:
به نقل از Omegaspiderman6:
ایستر اگ های فصل ۶ رو نمیزارین؟؟؟

Coming soon ...

هنوز آماده نشده؟ :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#18 Omegaspiderman6 1399-04-23 22:50
به نقل از Best comicfan:
به نقل از Omegaspiderman6:
ایستر اگ های فصل ۶ رو نمیزارین؟؟؟

Coming soon ...

آقای رضایی چی شد؟؟؟
خیلی منتطریم :-) :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید