10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-Force) بدانید

 10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-Force) بدانید

با توجه به حضور شخصیت های مربوط به گروه ایکس فورس (X-Force)  در فیلم "ددپول 2" لازم دیدیم در این مقاله به معرفی آنها بپردازیم.

مقدمه: گروه ایکس فورس سال 1991 به دست طراحی نامدار به نام «راب لیفیلد» (که خالق ددپول هم محسوب میشه) و نویسنده ای به نام «فابیان نیسیزا» (Fabian Nicieza) در شماره 100 از کمیک "جهش یافته های جوان" یا New Mutants خلق شد. ابتدا اعضای این گروه از خود New Mutants بودند (جهش یافته های جوان  در واقع گروهی از اعضای جوان مردان ایکس بودند که مدرسه پرفسور اگزاویر برای موجودات جهش یافته را ترک کردند تا گروه خودشان را تشکیل دهند. در این مقاله راجع به آنها اطلاعات خوبی پیدا میکنید ). ولی وقتی «کیبل» رهبر گروه شد اسمشون رو گذاشتند «ایکس فورس» (برای آشنایی با «کیبل»، این مقاله را بخوانید). در مجموع ایکس فورس نسبت به مردان ایکس از روش و متد متفاوتی برای مقابله با دشمنان تبعیت کرده اند . یعنی خشن تر بوده و روش های نظامی را ترجیح داده اند. در طول سالهای گذشته نیز این گروه تغییرات زیادی کرده و گاهی اوقات اعضایش را مزدوران، جنایتکاران و حتی دشمنان سازمان "شیلد" تشکیل داده اند! در ادامه به نکاتی که باید درباره این گروه بدانید اشاره خواهد شد.

 

10- سری اول کمیک های X-force رکورد شکنی کرده!

سری اول کمیک های X-force رکورد شکنی کرده!

وقتی راب لیفیلد و فابیان نیسیزا در سال 1991 اولین شماره از کمیک X-force خلق کردند خیلی پرفروش شد و برخی رکوردهای فروش را شکست. البته اون موقع کلا جو جوری بود که شماره 1 هر کمیکی پرفروش میشد (چون خیلی ها فکر میکردند بعدا قراره ارزشش زیاد بشه و میتونند به قیمت بالاتری بفروشنش! به همین دلیل از هر کمیک شماره 1، چند نسخه میخریدند تا نوعی سرمایه گذاری کرده باشند!) . ضمن اینکه راب لیفیلد طراحی بود که خیلی طرفدار داشت. گفته میشه بیش از 4 میلیون نسخه از شماره یک X-force به فروش رفت که هنوز هم دومین فروش برتر در تاریخ کمیک بوک در آمریکا به حساب میاد! جالبه که هر نسخه از این کمیک همراه با یک کارت مخصوص عرضه میشد تا ملت مشتاق بشن و همه کارت ها را جمع آوری کنند. به خاطر موفقیت این کمیک بود که شخصیت «کیبل» هم خیلی محبوب و معروف شد و در سریال "مردان ایکس: سریال کارتونی" حضور ثابتی پیدا کرد. بین سالهای 1992 و 1996 نیز شرکت Toy Biz یک عالمه اکشن فیگور از روی شخصیت های ایکس فورس ساخت!

- ترکیب اولیه و تغییرات بعدی

گروه x-force

راب لیفیلد برای یک سال کمیک های ایکس فورس را طراحی کرد و طرح کلی داستان های آنها را ریخت ولی بعدش مارول را ترک کرد تا بره و ناشری جدید به نام Image Comics را تاسیس کنه (به همراه دیگر طراحان ستاره آن موقع مثل «تاد مک فارلین» ، «جیم لی» و ....) ولی فابیان نیسیزا برای 40 شماره کمیک های X-Force را نوشت. ترکیب اولیه از این گروه بیشتر شامل اعضای New Mutants و یک سری چهره جدید بود مثل کیبل، شاتراستار (Shatterstar)، دومینو(Domino) ، کانن بال (Cannonball) ، وارپاث(Warpath) ، بوم – بوم (Boom-Boom) ، فرال (Feral) ، ریکتور (Rictor) ، سایرین (Siryn) و گاهی هم «سان اسپات» (Sunspot). بعد از اینکه نیسیزا از کمیک های X-Force رفت، نویسندگان دیگر سعی کردند لحن و حال و هوای آن را تغییر دهند. به طور مثال «جان فرانسیس مور» این گروه را بیشتر به عنوان گروهی که بی غم و مسولیت بودند و سعی میکردند خودشان را از چشمان مردان ایکس و کیبل دور نگه دارند، به تصویر میکشید.

جان مور

همچنین برخی از اعضای اصلی مثل کیبل، دومینو، شاتر استار و ریکتور از گروه رفتند و اعضای باقی مانده شروع کردند به سفر به دور آمریکا. حال و هوای داستان های ایکس فورس هم عوض شد و بیشتر حالت اجتماعی/انتقادی به خودش گرفت. در اواخر دهه 90 میلادی و اوایل قرن بیستم هم این گروه دستخوش تغییرات زیادی شد و حتی در مقطعی به شهر سان فرانسیسکو نقل مکان کرد.

- مارول قبلا هم یک گروه به نام ایکس فورس داشته!

 مارول قبلا هم یک گروه به نام ایکس فورس داشته!

در مقدمه گفتم که گروه ایکس فورس سال 1991 خلق شد ولی شاید براتون جالب باشه که بدونید که سال 1989 و در شماره 9 از کمیک Cloak and Dagger  دیدیم که یک شاخه مخفی از دولت آمریکا به نام M-Branch وظیفه پیدا کرده تا ابر سربازان جدید خلق کنه. بنابراین روی یک سری آدم ازمایش کرد . یعنی اونا رو در معرض اشعه های کیهانی و اشعه گاما قرار داد تا به نوعی قدرت های فوق بشری چهار شگفت انگیز و هالک را در آنها بازخلق کنه. اسم این گروه اولش بود M-Squad . بسیاری از شرکت کنندگان در آزمایش جان خود را از دست دادند ولی بازمانده ها را اسمشون رو گذاشتند: ایکس فورس. آنها که متوجه شده بودند M-Branch ارزشی برایشون قائل نیست علیه آن شورش کردند . کلوک و داگر هم بهشون کمک کردند تا از دست M-Branch نجات پیدا کنند و سپس موادی که وارد بدنشون شده بود را خارج کردند تا به زندگی عادی خودشون برگردند.

 

9- ایکس فورس گاهی اوقات با مردان ایکس دشمن بوده !

 ایکس فورس گاهی اوقات با مردان ایکس دشمن بوده !

علیرغم اینکه گروه ایکس فورس و مردان ایکس اعضای مشترک زیادی با هم داشته اند ولی خیلی وقتها بین آنها شکر آب بوده! یعنی بر خلاف مردان ایکس که از رویا و آرمان پرفسور اگزاویر برای رسیدن به دنیایی مملو از صلح تلاش میکنند اما اکثر نسخه های ایکس فورس از روش های خشن و تاکتیک های مرگبار برای مقابله با تهدیدات پیروی میکنند. همین باعث شده که خیلی وقتها بین اعضای دو گروه مشکلات و تنش هایی به وجود بیاد. به ویژه وقتی که کیبل برای اولین بار گروه ایکس فورس را تاسیس کرد. با این حال گاهی اوقات بین آنها روابط کاری خوبی هم دیده شده است و برخی از اعضای ایکس فورس برای مدتی در عمارت اگزاویر بوده اند. برخی از اعضای مهم و موسس این گروه مثل کیبل، کانن بال و دومینو نیز به گروه مردان ایکس پیوسته اند. گاهی هم اعضای سرکش مردان ایکس مثل «سایلوک» ، «فورج» و «کلاسوس» به ایکس فورس ملحق شده اند!

 

8- ددپول اولش دشمن گروه ایکس فورس بود!

 ددپول اولش دشمن گروه ایکس فورس بود

خب الان ددپول یه جور ضد قهرمان به شمار میاد و البته بیشتر تمایل داره به سمت اینکه قهرمان باشه ولی اولش که اینطوری نبود که! در واقع در چند سال ابتدایی حضورش در دنیای کمیک ددپول چیزی نبود جز یک ویلن پرحرف در کمیک های X-Force. اصلا وقتی ددپول در سال 1991 و در شماره 98 از کمیک New Mutants  خلق شد یک مزدور بی رحم بود که توسط مردی مرموز به نام Tolliver استخدام شده بود تا کیبل را به قتل برساند. اولش هم خیلی خوب داشت از پس کیبل و گروه New Mutants برمیومد تا اینکه یک حمله مخفیانه از سوی «دومینو» باعث شد تا غافلگیر بشه و شکست بخوره. اما وقتی سال 1993 اولین کمیک اختصاصی ددپول به نام Deadpool: The Circle Chase منتشر شد ددپول هم شخصیت سمپاتیکی شد و در طول ماجراجویی های بعدی اش بامزه تر، خوش اخلاق تر (البته کمی!) و قهرمان تر شد. و این اون نسخه ای است که در فیلم سینمایی ددپول در سال 2016 دیدید.

 

7- یکی خودش رو جای «دومینو» جا زده بود!

 یک نفر خودش رو جای «دومینو» جا زده بود!

همزمان با خلق ددپول در دنیای کمیک یک شخصیت دیگر نیز به نام «دومینو» خلق شد که بعدا به عنوان یکی از ستون اصلی گروه ایکس فورس خودش را تثبیت کرد (من در بخش انتهایی مقاله بیشتر راجع به او توضیح خواهم داد). اما در کمال تعجب در شماره 11 از کمیک X-Force دیدیم که در تمام این مدت دومینو یکی بوده به نام «ونسا کارلیسه» که قدرت هایش جوریه که میتونه تغییر ظاهر بوده و با اسم مستعار Copycat شناخته میشه! در واقع شخصیت خبیثی به نام Tolliver (که در بالا گفتم کارفرمای ددپول بود) او را استخدام کرده بود تا جاسوسی گروه را بکنه. دومینوی واقعی هم برای یک سال اسیر شده بود. او پس از آزادی به ایکس فورس ملحق شد. Copycat هم با ابراز شرمندگی و معذرت خواهی سعی کرد با اعضای گروه دوست بشه. دومینو همانطور که گفته شد به عضو اصلی ایکس فورس تبدیل شد و گهگاهی هم شاهد رابطه رومانتیک او با کیبل بودیم.

 

6- یک گروه ماموریت سیاه از ایکس فورس وجود داشته!

کمیک xforce

چند سال بعد از اینکه اولین تیم ایکس فورس منحل شد مارول در سال 2009 و در اقدامی جالب کمیک های "ایکس فورس" را به عنوان یک گروه انجام ماموریت های سیاه (black ops strike force) احیا کرد. این گروه به رهبری ولورین وظیفه داشت ماموریت های خشن و مخفیانه ای را برای جامعه میوتانت ها (موجودات جهش یافته) انجام دهد. چون برای همچین ماموریت هایی لباس های رنگارنگ مناسب نیستند بنابراین اعضای این گروه نسخه سیاه یا خاکستری لباس های کلاسیک خود را بر تن کردند. این رنگ تیره نشان دهنده ویژگی دارک و خشن ماموریت هایی که انجام میدادند نیز بود. البته علاوه بر ولورین، این گروه از سایکلاپس هم دستور میگرفت و جهش یافته های مرگباری همچون ایکس 23، وارپاث، ولفس بین، دومینو، آرکانجل و الکسیر (Elixir) هم عضوش بودند. سپس وقتی سایکلاپس این گروه را منحل کرد شاهد بودیم که ولورین گروهی حتی خفن تر از قبل را شکل داد که داستان هایش در کمیک Uncanny X-Force منتشر شد (به نویسندگی «ریک رمندر») . همانطور که در این مقاله گفتیم این کمیک یکی از بهترین های تاریخ ایکس منه.

یک نکته را هم لازم میدانم درباره حضور ددپول در این کمیک بهتون بگم. وقتی یکی از اعضای Uncanny X-Force نسخه نوجوان «آپوکالیپس» را به قتل رسوند، ددپول به شدت نارضایتی خودش رو اعلام کرد (این اتفاق در شماره 5 از کمیک Uncanny X-Force رخ داد). این قضیه نشون داد که او گاهی میتونه چه آدم مهربان و با وجدانی باشه.

 

5- یک گروه از ایکس فورس بوده که اعضایش دنبال شهرت بودند!

یک گروه از ایکس فورس بوده که اعضایش دنبال شهرت بودند!

تو عکس بالا اون آقاهه که وسط قرار داره و ماسک زرد به صورت زده رو میبینید؟ ایشون اسمش هست «زایتگیست» (Zeitgeist) که سال 2001 و در شماره 116 از کمیک X-force عضو این گروه شد که البته کاملا فرق کرده بود! یعنی این نسخه از ایکس فورس درباره یک سری جهش یافته بود که دنبال شهرت بودند و در شوهای تلویزیونی موسوم به Reality حضور پیدا میکردند و بعدا اسمشون شد X-Static (یعنی سال 2002 کمیک X-force کنسل شد و به جای آن کمیک X-static با شماره 1 منتشر شد) این نسخه از ایکس فورس به شدت ناپایدار و بود و خود آقای زایتگیست (که از دهانش اسید بالا می آورد!)، در اولین حضورش در دنیای کمیک کشته شد!!!

مرگ زایتگیست

ولی کمیک های X-Static مورد توجه و ستایش زیادی قرار گرفتند چون ایده منحصر به فردی داشتند. یک بار هم قرار شد «دایانا، شاهدخت ولز» (Diana, Princess of Wales). در این تیم حضور پیدا کنه (!) یعنی قرار بود زنده بشه و به صورت یک جهش یافته برگرده . خیلی هم جار و جنجال به پا شد و مارول از این ایده صرف نظر کرد. در هر حال کمیک های X-static در سال 2004 و پس از 26 شماره کنسل شدند.

 

4- رویارویی ددپول و کیبل که هیچ کس به یاد ندارد!

ددپول کیبل

از وقتی ددپول محبوب تر شد مارول هم یک عالمه داستان و کمیک منتشر کرده تا به نوعی حضور او را در تاریخچه گذشته مارول نشان دهد. در سال 2014 کمیکی چاپ شد به نام Deadpool vs. X-Force که در واقع یک رویارویی قبلا دیده نشده بین ددپول و گروه ایکس فورس را به خوانندگان نشان داد. در این کمیک «فرانسیس تالبوت» ددپول را استخدام میکنه تا به گذشته سفر کنه و جوری تاریخچه کشور آمریکا را عوض کنه که بتونه سود خوبی به جیب بزنه. کیبل هم که متوجه تغیراتی در خط زمانی (Timeline) شده، یک گروه اولیه از ایکس فورس تشکیل میده تا به گذشته سفر زمانی داشته باشند و ددپول را دستگیر کنند. پس از تعقیب و گریزی طولانی که در حین جنگ های استقلال آمریکا تا جنگ جهانی دوم رخ میده، ددپول به طور تصادفی با شلیکی ساخته شده از انرژی به تالبوت ضربه میزنه و باعث میشه تا کلا از تاریخ پاک بشه! سپس معلوم میشه کل این حادثه از تاریخ حذف شده و هر کسی هم که در آن نقش داشت فراموشش کرده!

 

3- ایکس فورس علیه ایکس فورس

ایکس فورس بر علیه ایکس فورس

پس از موفقیت هنری و مالی کمیک Uncanny X-Force در سال 2010، مارول تصمیم گرفت دو کمیک به طور همزمان با محوریت ایکس فورس چاپ کنه. بنابراین علاوه بر Uncanny X-Force، کمیکی به نام Cable and X-Force  هم چاپ کرد که در آن دختر خوانده کیبل به نام «هوپ» (Hope)، دومینو، کلاسوس و یک سری دیگر از اعضای سابق و یاغی مردان ایکس حضور داشتند. اما در کمیک Uncanny X-men این اعضا حضور داشتند: استورم، سایلوک و مسافر مشهور زمانی مارول یعنی «بیشاپ» (Bishop). بیشاپ هم مثل کیبل از آینده ای تیره و تار می آمد که در آن شخصیت های خبیث به ظالمینی ستمگر تبدیل شده اند. او متوجه شد که هوپ باعث به وجود آمدن این آینده است و تعقیبش کرد و در نهایت در شماره 16 از کمیک Uncanny X-men (که سال 2014 منتشر شد) شاهد نبردی بین این دو تیم بودیم. سپس با هم متحد شدند تا خبیثی به نام «استرایف» (Stryfe) را شکست دهند (استرایف یکی از کلون های کیبل است که در این مقاله معرفی شده)

بعد از کنسل شدن این دو کمیک، مارول سری جدیدی از کمیک های ایکس فورس را در سال 2014 منتشر کرد که اعضایش عبارت بودند از کیبل، سایلوک، فانتومکس، دکتر نمسیس و «مارو» (Marrow).

کمیک جدید xforce

این سری هم بعد از 15 شماره تموم شد. لازم به ذکره که یکی از اتفاقات مهم در این کمیک وقتی بود که کیبل (که مسوم شده بود و چیزی به پایان عمرش باقی نمانده بود از روی خودش چندین کلون ساخت).

 

2- مورد عجیب ایکس فورس در کمیک اسپایدرمن!

 مورد عجیب ایکس فورس در کمیک اسپایدرمن!

شماره 16 از کمیک Spider-Man که توسط «تاد مک فارلین» خلق شد یک کمیک غیر معمولی است. در این کمیک شاهد تیم آپی بین ایکس فورس و مرد عنکبوتی بودیم . اما چیزی که بیشتر از هر چیزی نظر آدم رو به خودش جلب میکنه اینه که به صورت Sideways چاپ شده و متن و تیتر و لوگوی کمیک به صورت افقی هستند نه عمودی! اما داخل این کمیک هم اتفاقاتی افتاد که در نوع خودش جالبه و حتما باید بدونید. گفته میشه مارول به مک فارلین اختیار تام داده بود تا با آزادی کامل سری کمیک Spider-Man رو خلق کنه. اما پس از مدتی شروع کرد به دخالت. این اختلافات در این شماره 16 به اوج خودش رسید. یعنی جایی که یک کراس اور بین اسپایدرمن و گروه X-Force علیه «جاگرنات» دیدیم. در این کمیک یکی از اعضای X-force (به نام «شاتر استار» ) با شمشیر میزنه به چشم جاگرنات . مک فارلین هم دقیقا این صحنه رو طراحی میکنه اما سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی به نظرش این صحنه خیلی خشن بوده و از مک فارلین میخواد که تغییرش بده. به عبارتی دیگه تصویری که مک فارلین خلق کرده بود این بود و کاملا نشان میده شمشیر به چشم جاگرنات اصابت کرده (این تصویر رو مک فارلین چند وقت پیش خودش در صفحه فیس بوک خودش گذاشت):

 

ولی مارول بهش فشار آورد و در نتیجه طراحی مک فارلین اینجوری شد (شمشیر فقط نزدیک چشم جاگرنات شده):

در هر حال بعد از قضیه بود که مک فارلین دیگر از دخالت های مارول به ستوه آمد و نه تنها دیگر حاضر به طراحی مرد عنکبوتی نشد بلکه کلا از مارول رفت! بعد از مدتی هم شرکت Image را به همراه دیگر طراحان مطرح دهه 90 میلادی (مثل همین آقای «راب لیفیلد» که گفتم هم خالق ددپول بوده و هم خالق ایکس فورس) تاسیس کرد ...

 

1- معرفی اعضای گروه ایکس فورس که در فیلم ددپول 2 حضور دارند

خیلی وقته که فاکس گفته میخواد فیلم اختصاصی X-Force رو بسازه و اخیرا هم اعلام شد که بالاخره این کار رو میکنه و قراره که با درجه R ساخته بشه ولی فعلا در فیلم "ددپول 2" ، شاهد هستیم که ددپول گروهی به نام ایکس فورس تشکیل میده که اعضایش را خدمت شما معرفی میکنم:  

- دومینو (Domino)

 دومینو (Domino)

دومینو (با نام واقعی «نینا تورمن») توسط فابیان نیسیزا و راب لیفیلد خلق شد . حضور نخست او در دنیای کمیک برمیگرده به شماره 98 از کمیک New Mutants (سال 1991) که البته همانطور که پیشتر در همین مقاله گفتم بعدا معلوم شد که یک نفر دیگه به نام Copycat خودش رو جای او جا زده بوده. اما خود واقعیش در شماره 8 از کمیک X-Force ظاهر شد. او جهش یافته ای است که در مبارزه تن به تن و تیراندازی مهارت زیادی داره و البته قدرت فوق بشری اش هم اینه که میتونه احتمالات را به نفع خودش تغییر بده. اکثرا از قدرت های خودش به عنوان یک مزدور استفاده میکنه. ضمن اینکه در دنیای کمیک گاهی معشوقه کیبل بوده . در فیلم ددپول 2 نقش او را خانم «زازی بیتز» بازی میکنه. او توسط ددپول استخدام میشه تا عضو ایکس فورس بشه و بهش کمک کنه تا جهش یافته نوجوانی به نام «راسل کالینز» را از دست کیبل نجات بدهند. در فیلم قدرت او خلاصه میشه به اینکه فقط "خوش شانسه"!

 

- بدلام (Bedlam)

بدلام (Bedlam)

«بدلام» با نام واقعی «جسی آرونسون» یک ابرقهرمان جهش یافته است که سال 1995 و در شماره 1 از کمیک Factor X خلق شد. اولش میتونست موج هایی تولید کنه موسوم به Bio-EM که قادر بودند به طور موقتی انواع و اقسام فن آوری را در مجاورت او غیر فعال کنند. ضمن اینکه میتونست با این قدرتش محیط رو اسکن و میدان های انرژی رو در محیط شناسایی کنه. اما بعد از اینکه شخصیتی به نام High Evolutionary (که در دنیای مارول در ایجاد تغییرات و دستکاری ژنتیکی تخصص داره) ژن جهش یافته ها را در کره زمین reset کرد ، توانایی های او گسترش یافت و الان میتونه روی مواد شیمیایی موجود در عصب های مغز انسان تاثیر بگذاره . در نتیجه میتونه توهم درد و سراسیمگی را در ذهن دیگران ایجاد بکنه. نقش او را در فیلم "ددپول 2" آقای «تری کروس» (Terry Crews) بازی میکنه. ددپول در فیلم وقتی قدرت های مختل کننده او را میبینه استخدامش میکنه تا به عضویت ایکس فورس دربیاد ولی در همون ماموریت اول و خیلی سریع ناکار میشه!

 

 - شاتر استار (Shatterstar)

شاتر استار (Shatterstar)

شاتر استار که با نام Gaveedra-Seven هم شناخته میشه، جهش یافته ای است که سال 1991 و در شماره 99 از کمیک The New Mutants خلق شد و از اعضای موسس گروه ایکس فورس در دنیای کمیک به شمار میاد. بعدش اما به یکی از کارمندان موسسه ای تحقیقاتی/کارآگاهی به نام X-Factor Investigations تبدیل شد. او میتونه امواج لرزشی تولید کنه و همچنین با استفاده از شمشیرهای خودش دریچه هایی برای تله پورت کردن ایجاد میکنه. نقش او را در فیلم "ددپول 2" آقای «لوئیز تن» (Lweis Tan) بازی میکنه و ادعا میکنه که یک بیگانه است به نام Rusty. در اولین ماموریت خودشون وقتی با چتر از هواپیما به بیرون میپره ، کشته میشه!

 

- زایتگیست (Zeitgeist)

 زایتگیست (Zeitgeist) 

در همین مقاله و در آیتم شماره 5 درباره این شخصیت توضیح دادم و گفتم که قدرتش اینه که اسید بالا بیاره! در فیلم قدرتش همینه و به همین دلیل توسط ددپول استخدام میشه. نقشش رو هم آقای «بیل اسکارشگورد» (Bill Skarsgård) بازی میکنه که اصلیتی سوئدی داره.

 

- غیب کننده (Vanisher)

غیب کننده (Vanisher)

«غیب کننده» یا «ونیشر» یکی از خبیث های قدیمی دنیای کمیک های ایکس من هستش که خیلی وقت پیش یعنی در سال 1963 و در شماره 2 از کمیک های X-Men به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد. او جهش یافته ای است که میتونه تله پورت کنه و گاهی هم با سلاح و تفنگ شلیک میکنه. البته اخیرا عضو گروه ضربت ایکس فورس در دنیای کمیک بوده. واقعا حضورش در فیلم "ددپول 2" خیلی عجیبه. و از اون عجیب تر اینه که نقشش رو «برد پیت» بازی میکنه!!! (جالبه که برد پیت اولش قرار بود نقش کیبل را در "ددپول 2" بازی کنه!) او به جای اینکه بتونه تله پورت بکنه، قدرت نامرئی شدن داره و در طول فیلم نامرئی هستش و فقط موقع مرگش مرئی میشه!

 

- پیتر (Peter)

 پیتر (Peter)

این شخصیت در دنیای کمیک سابقه ای نداره ولی در فیلم "ددپول 2" حضور داره. نقشش رو کمدینی به نام «راب دیلانی» بازی میکنه. او تبلیغ استخدام گروه ایکس فورس رو میبینه و تصمیم میگیره درخواست عضویت بده و حتی وقتی میگه که قدرت فوق بشری نداره ولی بازم ددپول قبولش میکنه و با این کار باعث ناراحتى و حسادت «دوپيندر» (راننده تاكسى ددپول) ميشه! او از معدود کسانی هستش که در ماموریت اول ایکس فورس و اون عملیات چتربازی جون سالم به در برد ولی بعدش به صورت اتفاقی و به خاطر اسید زایتگیست کشته شد! البته در انتهای فیلم ددپول با سفر به گذشته و دادن اخطار به او، باعث میشه از مرگ نجات پیدا کنه.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های  فیلم "میوتانت های جدید"

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

20 کلون برتر در دنیای کمیک

10 كمیك برتر ددپول (DEADPOOL)

معرفی ددپول

معرفی 10 دشمن برتر ددپول (DEADPOOL)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1397-03-01 18:19
خسته نباشین آقای ترابی.مقاله کامل و جامعی بود.
خیلی اعضای عجیب و غریبی داره. بازم یه شخصیت دیگه که تو یه کمیک دیگه به عنوان ویلن ظاهر شده. اونم مثل ولوورین.
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#2 AliReza.Ta 1397-03-01 19:30
یه مقاله عالی دیگه.استاد copycat همون ونسا تو ددپوله؟ من یجا خوندم نویسنده ها به خاطر اینکه مردم گیج نشن اریجینش رو تغییر دادن و متاسفانه ایکس فورس قدرت نمایی و حضور قابل توجهی تو ددپول2 نداشت و فاکس فقط بخاطر فان شدن بیشتر فیلم و سود بیشتر اونها رو اضافه کرده بود. درضمن استاد وقت تیکه پاره شدن شاتراستار خون سبز همه جا پخش شد و فک کنم این ادعای فضایی بودنشو تایید میکنه. ;-)
نقل قول کردن
superhero123
#3 superhero123 1397-03-01 22:22
خب من که ددپول 2 رو ندیده ام ولی با خوندن این مقاله شگفت انگیز متوجه شدم که دقیقا عکس کمیک ها عمل کردن. یعنی تو کمیکا کیبل میاد ایکس فورس رو تشکیل میده برای مقابله با ددپول ولی تو فیلم ددپول میاد ایکس فورس رو تشکیل میده برای مقابله با کیبل!!! :o
کلا انگاری گند زدن به ایکس فورس :-x
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1397-03-01 22:30
مرسی استاد که مثل همیشه دانش بینهایت خودتون رو درباره دنیای کمیک با ما تقسیم کردید. و البته مثل همیشه این مقاله هم بر خلاف عنوانش حاوی بیش از 10 نکته بود اما ای کاش این مقاله را همزمان با مقاله استاد مختار تو سایت نمیزاشتین چون در حقش کم لطفی شد و الان همه رفتن اونجا نظر میدن در حالی که این مقاله واقعا تخصصی هستش و قطعا به جز شما کس دیگه ای تو ایران نمیتونست ان را بنویسه.
البته ببخشید اگر جسارت کردم :oops:
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#5 Pouriya Ahmadi 1397-03-01 23:10
عالی بود.خسته نباشید.هنوز ددپول 2 رو ندیدم اما این که خیلی مسخرس همه اعضای X-Force کشته شدند؟پس اون فیلم اختصاصی که میخوان از X-Force بسازن چی میشه؟ :o
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-03-02 09:30
عجب مقاله مفید و پرباری ! عالی بود...
مشتاق شدم این تیم رو توی عالم سینما ببینم...
با این حساب فیلم Deadpool 2 میتونه جالب باشه، البته امیدوارم!

ممنون برای مقاله...
نقل قول کردن
your friend 1235
#7 your friend 1235 1397-05-21 22:56
همین تازگی فیلم ددپول 2 رو دیدم واقعا بد بود
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#8 Geralt of Rivia 1397-05-21 23:27
به نقل از your friend 1235:
همین تازگی فیلم ددپول 2 رو دیدم واقعا بد بود

فیلمش بد نبود
خیلی هم خوب بود ولی نه به خوبی قسمت اول
سگش به فیلمای دیسی می ارزید
نقل قول کردن
parsa-spider
#9 parsa-spider 1397-05-22 09:57
واقعا مقاله عالی و تمیزی بود با تشکر.
ولی یه سوال داشتم شماره 3 از کمیک های جدید مردعنکبوتی کی ادیت و ترجمه میشه واقعا منتظر این کمیک هستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید