چیزهای جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید! قسمت 47

چیزهای-جالبی-که-درباره-مردعنکبوتی-نمیدانستید-قسمت-47

این شماره را نیز مثل قسمت های قبلی تقدیم میکنیم به طرفداران پرشور مرد عنکبوتی که دوست دارند درباره گذشته و اسرار ناگفته این شخصیت بدانند!

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید که قرار بود دنباله بازی Ultimate Spider-Man ساخته بشه؟

"مردعنکبوتی نهایی" یا Ultimate Spider-Man عنوان یک ویدئو گیم تحسین شده از شخصیت مردعنکبوتی است که سال 2005 توسط شرکت "اکتی ویژن" عرضه شد و هنوز هم هواداران خاص خودش را داره. داستان این بازی که از روی سری کمیک بوکی با همین نام ساخته شد (اینجا دارن ترجمه میشن) توسط «برایان مایکل بندیس» نوشته شد و «مارک بَگلی» به عنوان طراح سری Ultimate Spider-Man با سازندگانش همکاری نزدیکی داشت و همین سبب شد که سبک کمیک بوکی قدرتمندانه و جذابی داشته باشه بسیار به مذاق هواداران دنیای کمیک خوش آمد (اینجا درباره این بازی توضیح داده شده). ما هرگز نمیدانستیم که قرار بوده قسمت دوم این بازی هم ساخته بشه ولی چندی پیش، کانسپت آرتی منتشر شد خلق شده توسط آقای «ایان هوسفلد» که مربوط به دنباله آن میشد و متعاقب آن فاش شد که قرار بود قسمت دوم هم ساخته شود ولی میسر نشد.

گفته میشه که Ultimate Spider-Man بدشانس بود که تقریبا همزمان با بازی "مردعنکبوتی 2" که براساس قسمت دوم فیلم موفق و تحسین شده Spider-Man 2 ساخته «سم ریمی» به بازار آمد، عرضه شد و چون فروشش نسبت به آن کمتر بود، اکتی ویژن از ساخت قسمت دوم منصرف شد. گفته میشه برایان مایکل بندیس قرار بود داستان قسمت دوم رو هم بنویسه و پس از کنسل شدن بازی، داستانش رو تحت عنوان "مرگ یک گابلین" در شماره های 112 تا 117 از کمیک Ultimate Spider-Man منتشر کرد که در آن هری آزبورن به «هاب گابلین» تبدیل و به دست پدرش «نورمن آزبورن» کشته شد! (این مقاله را بخوانید).

هاب گابلین

پس معلوم میشه که قرار بوده داستان قسمت دوم هم در همین رابطه بوده باشه. همچنین ادعا میشه که شخصیت گرین گابلین، خبیث اصلی داستان بوده و سازندگان قصد داشتند از او به عنوان یک کارکتر قابل بازی یا playable هم استفاده کنند (همانطور که شخصیت ونوم نیز در قسمت اول قابل بازی بود و برخی مراحل را باید با او طی میکردید). همچنین داستان بازی قرار بوده چند ماه پس از وقایع قسمت اول و در فصل زمستان و خیابان های پوشیده از برف نیویورک رخ بده.

 

- آیا میدانستید که قبل از پیوستن مردعنکبوتی به MCU، سونی قصد داشت فیلم "مردعنکبوتی علیه مردعنکبوتی شگفت انگیز" را بسازد؟!

مردعنکبوتی علیه مردعنکبوتی شگفت انگیز

سونی خیلی به موفقیت "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" دل بسته بود و میخواست از این فیلم به عنوان سکوی پرتابی برای ایجاد یک یونیورس سینمایی مرتبط با هم مثل دنیای سینمایی مارول استفاده کند و اسپین اف های متعددی مثل "شش خبیث" و "ونوم" و ... را بسازد. اما این فیلم نا امید کننده، تمام این نقشه ها را بر باد داد و برای مدتی سونی واقعا نمیدانست باید چکار کند (هنوزم نمیدونه!) تا اینکه راضی شد مردعنکبوتی را به مارول استودیوز و سونی بده و اینگونه بود که مردعنکبوتیِ تام هالند در MCU حاضر شد. اما جالبه که بدونید قبل از این اتفاق، سونی تصمیم داشت یک کراس اور سینمایی بسازه تحت عنوان "مردعنکبوتی Vs. مردعنکبوتی شگفت انگیز" با حضور مردان عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد! اطلاعات زیادی درباره این فیلم در دسترس نیست ولی میگن سونی میخواسته که سم ریمی اون رو بسازه و داستانش هم جوری بوده که پس از ملاقات این دو مردعنکبوتی از دو یونیورس متفاوت، شاهد نبردی بین اونها می بودیم و سپس با هم متحد میشدند علیه یک تهدید بزرگتر! اما همانطور که گفته شد، پس از پیوستن مردعنکبوتی به MCU پرونده این فیلم هم به بایگانی سپرده شد...

 

- آیا میدانستید که میستی نایت 4 سال قبل از خلق شدن در دنیای کمیک، در داستانی از مردعنکبوتی ظاهر شد؟!

میستی نایت

«میستی نایت» را به عنوان نخستین ابرقهرمان سیاه پوست مونث کمیک بوک های جریان غالب جهان به حساب می آورند که در ماه مارس 1975 خلق شد. همانطور که در این مقاله گفته شده است، این خانم میستی نایت افسر سابق پلیس نیویورک بوده که بازویش را در یک بمب گذاری از دست داد و به جایش یک بازوی فلزی مصنوعی کار گذاشتند که توسط تونی استارک (مرد آهنی) برایش خلق شد. او سپس به عنوان یک کارآگاه خصوصی مشغول فعالیت شد و با قهرمان مونث دیگر به نام «کالین وینگ» دوست شد که بعدا آنها زوجی مبارزه کننده با جنایت را تشکیل دادند و اسم خود را "دختران اژدها" (Daughters of the Dragon) گذاشتند. میستی نایت سابقه زیادی نیز در همکاری با لوک کیج داشته و مدتها معشوقه «آیرون فیست» بود و ... تا اینکه در شماره 64 از سری نخست کمیک بوک های Marvel Team Up که در سال 1977 منتشر شد، نکته جالبی برملا شد.

کمیک ایرون فیست و مردعنکبوتی

این کمیک که بدست زوج افسانه ای «کریس کلرمونت» و «جان بیرن» خلق شد داستان همکاری اسپایدرمن و آیرون فیست را روایت میکرد علیه خبیثی به نام «مار پولادی» (Steel Serpent). میستی نایت هم در داستان حضور پررنگی داشت و درست در آخرین پانل از صفحه آخر این داستان و وقتی قهرمانان داستان داشتند محل نبرد را ترک میکردند، دیالوگی بین اسپایدرمن و میستی نایت رد و بدل شد که نشان داد این شخصیت چند سال قبل تر نیز در یکی از داستان های اسپایدرمن دیده شده!!! خودتان ببینید:

میستی نایت - اسپایدرمن

همانطور که خواندید، اسپایدرمن به میستی میگه: "ما قبلا همدیگرو ملاقات نکردیم؟" و او هم در جواب میگه: "البته که ملاقات کردیم. شب کریسمس چند سال پیش چند تا زورگیر بهم حمله کردن و تو و اون دوستت بهم کمک کردین"!

در واقع، میستی نایت داره به شماره 1 از کمیک Marvel Team Up اشاره میکنه که سال 1972 منتشر شد، یعنی 3 سال قبل از اینکه میستی نایت در دنیای کمیک خلق بشه!! در این کمیک برجسته، مردعنکبوتی به همراه هیومن تورچ در شب کریسمس دنبال مردشنی بودند ولی در نهایت متوجه شدند او آدم چندان بدی نیست (اینجا راجع به این داستان مفصل توضیح داده شده). در طی داستان مردعنکبوتی و هیومن تورچ به دختری سیاه پوست کمک کردن که اتفاقا شباهت زیادی هم به میستی نایت داشت:

اولین حضور میستی نایت در دنیای کمیک

میستی نایت هم به همین قضیه اشاره کرد. ولی آیا نویسنده این کمیک (روی توماس) از 3 سال قبل خبر داشته که میستی نایت قراره خلق بشه و در اونجا بهش اشاره کرده بوده؟ البته که نه! در حقیقت، کریس کلرمونت احتمالاً داشته شماره های قبلی Marvel Team Up رو میخونده که احتمالا یهو چشمش به این دختر افتاده و با خودش گفته "چقدر شبیه به میستی نایته"! بعدشم منتظر یک فرصتی بوده تا تیم آپی بین او و مردعنکبوتی اتفاق بیفته و دیالوگی بنویسه و بگه که این دختر، همون میستی نایت بوده!

 

- آیا میدانستید در کمیک های مرد عنکبوتی به «مارک ویرینگو» ادای احترام شد؟

مارک ویرینگو

قبلا در این مقاله گفتم که چطور نویسنده ای به نام «تاد دی زاگو» در یکی از شماره های کمیک Sensational Spider-Man به یکی از نویسندگان مطرح مارول به نام «مارک گرونوالد» که به تازگی فوت کرده بود، ادای احترام کرد. و اینکه طراح آن داستان به نام «مارک ویرینگو» (Mike Wieringo) نیز پس از 11 سال در همان روز فوت کرد (او هم مثل گرونوالد درحالی که سن و سال زیادی هم نداشت، فوت کرد). در هر حال، پس از فوت ویرینگو، تاد دی زاگو در کمیک دیگری به او ادای احترام کرد. این کمیک شماره 7 از Spider-Man Family بود که دی زاگو آن را مشترکاً نویسنده ای دیگر «مارک وید» نوشت (مارک وید یک run خیلی خوب در کمیک بوک های "چهار شگفت انگیز" با ویرینگو از خود بر جای گذاشته بود). در واقع، دی زاگو و ویرینگو قرار بود از این داستان به صورت گسترده تر و به صورت یک مینی سریز چند قسمتی با حضور مردعنکبوتی استفاده کنند که اجل به ویرینگو مهلت نداد و فوت کرد.

کمیک spiderman family

دی زاگو و وید عمدا از خبیث گمنامی به نام «لوتر» در این داستان استفاده کردند زیرا مرحوم ویرینگو عاشق این شخصیت بود و در شماره 8 از Sensational Spider-Man نیز از او به عنوان خبیث داستان استفاده کرده بود. طراحی های «کارل کسل» هم عمدا جوری شد تا یادآور سبک طراحی ویرینگو باشد. ولی از همه مهم تر اینکه در این داستان نیز مثل اون ادای احترام به «گرونوالد»، شاهد حضور دکتر استرنج و گوی "سارا کات" بودیم: سارا کات

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-07-06 16:50
مقاله های چیزای جالبی که درباره ی مرد عنکبوتب نمیدانستید خیلی خوبن، ممنون‌که ازشون‌مینویسید
به نظرم کراس اور ۳ مرد عنکبوتی بعد از چند سال و بازگشت ویلن ها با حضور دکتر استرنج! خیلی جذاب تر از ایده ی نبرد و اتحاد دو مرد عنکبوتیه
نقل قول کردن
omid23
#2 omid23 1401-07-17 13:28
سلام
دوباره اسپایدی و دوباره یک قسمت دیگر از چیز هایی که از مرد عنکبوتی نمیدانستید!
فکرش رو نمی کردم سونی میخواسته کراس اور دو مرد عنکبوتی رو بسازه
جالب بود که میستی نایت ۴ سال قبلش توی اون کمیک مارول تیم آپ حضور پیدا کرده بوده.
ادای احترام به آقای ویرینگو هم کار جالبی بود
ممنون استاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44