نگاهی به نسخه طولانی تر فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست": آیا ارزش تماشای مجدد را در سالن سینما دارد؟

نگاهی-به-نسخه-طولانی-تر-فیلممردعنکبوتی-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-آیا-ارزش-تماشای-مجدد-را-در-سالن-سینما-دارد؟-نقد-و-بررسی-مور-فان-استاف-more-fun-stuff-لینک-دانلود

More Fun Stuff صحنه های جدیدی را به "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" اضافه میکند و ما میخواهیم آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

چه صحنه هایی به نسخه طولانی تر "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" اضافه شده اند؟ (شرح تفصیلی + لینک دانلود و تماشا)

مقدمه: "اسپایدرمن: نو وی هوم" قطعا موفق ترین و تماشاگرپسند ترین فیلم فاز 4 MCU تا این لحظه است و چند روزیه که به لطف تصمیم سونی به سالن سینماهای جهان برگشته است و با صحنه های جدید برگشته تا به این فیلم ابرقهرمانی جدید اضافه کند (میتونید در اینجا راجع به صحنه های جدید اطلاعات کسب کرده و آنها را دانلود/تماشا کنید). نسخه یا کات (cut) دارای صحنه های اضافه (که بهشون ورژن های "اکستندد" یا extended گفته میشه) چیز جدیدی در ژانر ابرقهرمانی نیستند و "راهی به خانه نیست" هم لحظات و صحنه های داشت که از اکران سینمایی اش در ماه دسامبر سال 2021 حذف شدند. با این حال هواداران اسپایدرمن احتمالا دارند با خود می اندیشند که آیا این نسخه جدید ارزش تماشای مجدد در سینما ها را دارد یا نه؟ چون اولش قرار بود این صحنه ها در نسخه نمایش خانگی گنجانده شوند که اینطور نشد و البته احتمال زیادی هست که علیرغم اعلام سونی، این نسخه هم بعد از مدتی سر از دیسک های بلوری یا نسخه های دیجیتالی درآورد! پس واقعا آیا نیاز است که یک تماشاچی بار دیگر بلیت تهیه کند و به پای تماشای آن در سالن های سینما بنشیند؟ باید دانست که نسخه جدید، قطعا تغییراتی در فیلم میدهد ولی اینکه آیا آن را بهبود میبخشد یا نه و ارزش تماشای مجدد را دارد، در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. و از یاد نبریم که تا اینجا بنظر میرسد واکنش ها به این نسخه ها ضد و نقیض بوده. یعنی خیلی ها پس از تماشا آن را عالی و دارای صحنه هایی که لازم بود در نسخه اصلی باشند توصیف کرده و خیلی های دیگر نیز آن را غیرضروری و تنها دارای صحنه های کمدی که هیچ چیزی به داستان فیلم اضافه نمیکنند دانسته اند!

نقد نسخه طولانی مردعنکبوتی راهی به خانه نیست

پس از حضور در فیلم "کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی" و دو فیلم اختصاصی و دو حضور در فیلم های اونجرز، نسخه MCU از اسپایدرمن با نقش آفرینی تام هالند سرانجام در فیلم "راهی به خانه نیست" شبیه به نسخه ی دنیای کمیک بوک ها شد زیرا با الهام از یکی از بدترین داستان های تاریخ مردعنکبوتی (one more day) یکی از بهترین فیلم های تاریخ اقتباس های کمیک بوکی را تحویل ما داد. "نو وی هوم" نه تنها بازگشت 5 ابرشرور از فرنچایزهای سینمایی قبلی اسپایدرمن را رقم زد (شامل گرین گابلینِ ویلم دفو که همچنان یکی از بهترین آنتاگونیست های این ژانر به شمار میرود) بلکه توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد هم در آن برگشتند که به همراه شیمی شگفت انگیز بین این زوج سه تایی مولتی ورسی به بزرگترین نقطه قوت فیلم تبدیل شد.

اندرو گارفیلد

طبیعتاً هواداران "راهی به خانه نیست" به سینماها رجعت خواهند کرد تا نسخه اکستندد آن را نیز تماشا کنند و با عنوانی مثل More Fun Stuff  (به معنای "چیزهای باحال بیشتر") آدم فکر میکنه که پس نسخه طولانی نقاط قوت اصلی را گسترش میده، یعنی تعامل بین سه مردعنکبوتی و همچنین صحنه های بیشتر از گرین گابلین. ولی در واقع ما در این نسخه صحنه های جدیدی داریم که تمرکز بیشتری دارند روی زندگی جدید پیتر پارکر پس از فاش شدن هویت دو گانه اش و همچنین یک صحنه پس از تیتراژ جدید که توضیح خوبیه برای طلسمِ تا حدی گیج کننده ی دکتر استرنج در پایان فیلم که اونهم البته تمرکز داره روی زندگی دوگانه پیتر پارکر. پس اونایی که امیدوار بودند صحنه های اکشن بیشتری با حضور سه مردعنکبوتی و گرین گابلین تماشا کنند، ناامید خواهند شد ولی در نهایت نسخه دارای صحنه های اضافی، نسخه برتر "راهی به خانه نیست" است. اما در عین حال، صحنه های جدید توجیه کننده خوبی برای بازگشت به سالن های سینما نیستند، بلکه این خودِ فیلمه که چنین چیزی را توجیه میکنه.

 

صحنه های جدید چطور فیلم را تغییر میدهند؟

اکثر صحنه های جدید در More Fun Stuff مربوط به قبل از زمانی میشوند که پیتر پارکر و دکتر استرنج به طور تصادفی پای شخصیت های دیگر را از ابعاد دیگر به دنیای سینمایی مارول باز میکنند. بازجویی های سازمان "کنترل خسارت"، بخش های خبری دیلی بیوگل و بخش های مربوط به مصاحبه های بتی برنت همگی در همین راستا هستند. با این حال برجسته ترین تغییرات ایجاد شده در فیلم مربوط به صحنه مربوط به دستگیر شدن یک کیف قاپ به دست مردعنکبوتی (که نقشش رو «هری هالند»، برادر تام هالند، بازی میکنه) میشود که باعث میشه مردم توی خیابون بحث کنند که آیا اصلا درسته که نوجوانی با این سن و سال کم چنین کارهای ابرقهرمانانه ای را انجام بده یا نه. بعدش هم یک هوادار میستریو، رنگ سبز رو میریزه روی لباس مرد عنکبوتی که حتما یادتون هست تو نسخه اصلی با چه بدبختی تونست پاکش کنه. این صحنه به اضافه صحنه های جدید مربوط به دبیرستان پیتر پارکر، به بینندگان ایده بهتری میدونه درباره اینکه برملا شدن هویت مخفی اسپایدرمن چه تاثیراتی روی زندگی پیتر پارکر گذاشته است.

داداش تام هالند

اما شاید مفیدترین اضافات در این نسخه مربوط به صحنه پس از تیتراژ پایانی جدیدی باشه که پس از طلسم نهایی دکتر استرنج جریان داره و نشون میده که پاک شدن پیتر از حافظه مردم جهان به چه شکلی صورت گرفته است. در حقیقت، پیتر یا در ویدئوها و عکس های بتی برنت غایبه یا صورتش پوشانده شده و این ثابت میکنه که نه تنها دنیا او را فراموش کرده بلکه اسناد و مدارک مربوط به او نیز در همین راستا تغییر پیدا کرده اند. این صحنه برای بینندگانی متوجه تاثیرات طلسم نشده بودند یا پایان فیلم براشون کمی گیج کننده بود بسیار مفید است و به نظر میاد بهتر بود در نسخه اصلی نیز گنجانده میشد.

 

صحنه های اضافه شده، کم رمق هستند

بررسی نسخه صحنه های اضافه مردعنکبوتی نو وی هوم

درسته که اون صحنه جدید پس از تیتراژ و چند لحظه ی جدید طنزآمیز مورد استقبال قرار خواهند گرفت ولی آنهایی که منتظر دیدن صحنه های بیشتر با حضور سه مردعنکبوتی یا گرین گابلین بودند قطعا مایوس میشوند. ما فقط چیزی در حدود سه دقیقه دیالوگ بیشتر بین مردان عنکبوتیِ تام هالند، توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد داریم. متاسفانه اون نبرد مفقوده بین مردعنکبوتیِ توبی مگوآیر و گرین گابلینِ ویلم دفو در این نسخه هم بکار نرفته و تنها چیزی که ممکنه برای هواداران راضی کننده باشه اینه که از لا به لای دیالوگ های جدید میشه اشاراتی درباره امکان بازگشت مردان عنکبوتی سابق به دنیای سینما پیدا کرد. در مجموع، باید اعتراف کرد که صحنه های جدید و اضافه شده آن چیزی نیستند که هواداران خواستار آنها بودند و حتی اون صحنه اضافه با حضور مت مورداک نیز چیزی نیست که بزرگترین هوادار چارلی کاکس را از فرط خوشحالی از خود بیخود کنه!

 

آیا نسخه طولانی تر "راهی به خانه نیست" ارزش تماشای مجدد در سالن سینما را دارد؟

مت مورداک هپی هوگان

علیرغم اضافات کم رمق و بعضا مایوس کننده، اما More Fun Stuff نسخه برتر فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" است. صحنه های جدید به طور یکپارچه و بدون اینکه متوجه افت ریتم بشوید در فیلم اصلی گنجانده شده اند و هرگز جریان داستان را دچار اختلال یا سکته نمیکنند. به همین دلیل این نسخه بسیار بهتر از نسخه Spider-Man 2.1 سم ریمی است زیرا صحنه های اضافی آن نسخه، ضرباهنگ فیلم را مختل  و اضافاتی داشت که حواس مخاطب را از داستان اصلی این شاهکار بزرگ تاریخ سینما پرت میکرد و از نظر تدوین هم مشکل داشت. ولی این مشکلات اصلا در نسخه طولانی تر "راهی به خانه نیست" به چشم نمیخورد.

نسخه 2.1 مردعنکبوتی 2

پس در مجموع، خودِ فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" لایق تماشای مجدد در سینما است، ولی صحنه های جدید به خودی خود ارزشش رفتن به سینما را ندارند.

 

نظر شما درباره این نسخه چیست؟

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چه صحنه هایی به نسخه طولانی تر "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" اضافه شده اند؟ (شرح تفصیلی + لینک دانلود و تماشا)

داغ ! صحنه های حذف شده به نمایش درآمده در نسخه طولانی "مردعنکبوتی : راهی به خانه نیست" منتشر شد !!

خبر داغ داغ: نسخه طولانی فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" اواخر تابستان امسال در سینماها به نمایش در می آید!

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش اول

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش دوم

کانسپت آرت (CONCEPT ART) های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

کانسپت آرت (CONCEPT ART) های فوق العاده از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

avenger2024
#1 avenger2024 1401-06-18 01:08
فکر میکنم همگی سر این قضیه تواق داشته باشیم که هدف اصلی انتشار این نسخه بیشتر درآمدش بود تا اضافه کردن محتوایی بر فیلم. چون همونطور که خودتون هم گفتید، بر فیلم محتوای خاصی اضافه نشده. این نسخه به عنوان extended version میتونست محتوای بیشتر و بهتری داشته باشه که نداشت. نه فقط هم محتواهای اکشن مثل rematch پیتر 2 و گرین گابلین یا محتواهای فن سرویس مثل صحنه های بیشتر از چارلی کاکس. من خودم به شخصه دوست داشتم با توجه به اینکه می تو این فیلم کشته میشه، تو این فرصتی که بود یکم بیشتر رو رابطه می و پیتر کار میشد.
درضمن مقاله هم عالی بود
نقل قول کردن
thor_fan
-1 #2 thor_fan 1401-06-18 19:27
ممنون از مقاله خوبتون
با عرض پوزش .. فیلم اصلی هم ارزش ریواچ نداره
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-06-18 20:23
به نقل از thor_fan:
ممنون از مقاله خوبتون
با عرض پوزش .. فیلم اصلی هم ارزش ریواچ نداره

فک کنم فیلم اشتباهی دیدی چون امتیازات بالا از منتقدین و هواداران و همچنین فروش ۲ میلیاردی فیلم بدون اکران در چین خلاف اینو میگه ولی اشکالی نداره چون عادت داریم کاربرای مثل تو هر از گاهی بیان یه عقده گشایی کنن برن. الان ارضا شدی؟! نشدی شب بیا دوباره نظر بده منم شدیدتر حقایقو بهت گوشزد میکنم شاید ارضا شدی :-)
نقل قول کردن
amir_avengers
#4 amir_avengers 1401-06-18 21:29
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:
ممنون از مقاله خوبتون
با عرض پوزش .. فیلم اصلی هم ارزش ریواچ نداره

فک کنم فیلم اشتباهی دیدی چون امتیازات بالا از منتقدین و هواداران و همچنین فروش ۲ میلیاردی فیلم بدون اکران در چین خلاف اینو میگه ولی اشکالی نداره چون عادت داریم کاربرای مثل تو هر از گاهی بیان یه عقده گشایی کنن برن. الان ارضا شدی؟! نشدی شب بیا دوباره نظر بده منم شدیدتر حقایقو بهت گوشزد میکنم شاید ارضا شدی :-)

استاد این بابا تا جایی که من یادمه با انواع و اقسام اسامی "ثور" اومده تو سایت یه مزخرفی گفته رفته و حسابی هم جوابشو گرفته ولی به قول شما هنوز "ارضاء" نشده و شیفتگی خاصی به اینجا داره :-* به قول شما آدم یاد اون جوک شکارچیه و خرسه میفته :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45