تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

تحلیل-تریلر-انیمیشن-سینمایی-مرد-عنکبوتی-در-میان-دنیای-عنکبوتی-across-spiderverse-اسپایدرمن-بخش-اول-نقد-و-بررسی-آنالیز

شب گذشته نخستین تریلر کامل از دنباله سفر به دنیای عنکبوتی منتشر شد و این هم نقد تحلیل سایت اسپایدیه برای آن ...

اگر هنوز تریلر را ندیده اید به اینجا روید.

ابتدا اجازه بدهید یک مقدمه ای داشته باشیم از اینکه ما تا قبل از انتشار تریلر چه اطلاعاتی درباره ش داشتیم:

بر کسی پوشیده نیست که "سفر به دنیای عنکبوتی" نقطه اوج انیمیشن در سالهای گذشته بود. این اثر با ترکیب سبک سنتی انیمیشن با استایل انیمیشن های دهه 80 میلادی و انیمیشن سه بعدی (رایانه ای) چیزی را ارائه داد که قبلاً کسی نظیرش را ندیده بود. و احتمالا درخشان ترین جنبه در "سفر به دنیای عنکبوتی" مربوط میشد به سبک بصری یا بهتره بگیم اون کارگردانی هنری (art direction) که از دنیای کمیک الهام گرفته بود. واقعا دیگه لازم نیست بگیم که این انیمیشن سبکی داشت که به رگ و ریشه های منحصر به فرد کمیک بوک به طور "خلاقانه" ای احترام میگذاشت و این مدیوم را به جلو هل میداد و انگار یک کمیک بوک زنده بود. و آنطور که متوجه شده ایم سازندگان قسمت دوم قراره از جدیدترین فن آوری هایی که در دنیای انیمیشن وجود داره بهره بگیرند که از فن آوری های سال 2018 خیلی جلوتر هستند و حتی بودجه ای به اندازه 150 میلیون دلار در اختیار دارند که از بودجه ای فیلم اول (90 میلیون دلار) بیشتره! همچنین تهیه کنندگان و مغز متفکر این انیمیشن یعنی فیل لرد و کریس میلر چند روز پیش در جشنواره "سینما کان" گفتند: "قسمت دوم خیلی بزرگتر از قسمت قبلی است و رکورد بیشترین تعداد انیماتور را در میان تاریخ فیلم های سینمایی انیمیشن دارد. داستان در شش دنیای مختلف گسترده شده (برخلاف قسمت قبل که داستان فقط روی دنیای مایلز متمرکز بود) و این یعنی قسمت دوم، 6 برابر از قسمت اول بزرگتر است. همچنین تعداد شخصیت ها از 40 به 240 افزایش خواهد یافت!".

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده از "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"، قرار است در دو بخش ساخته شود که بخش دوم "تحت عنوان "فراتر از دنیای عنکبوتی" با یکسال تاخیر یعنی در سال 2024 عرضه خواهد شد. بنابراین مشخصه که قراره داستان بسیار بزرگ و حماسی را در آن شاهد باشیم زیرا قراره مثل فیلم های "جنگ بینهایت" و "پایان بازی" در دو قسمت عرضه بشه. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده که مایلز مورالز باید با تیم عنکبوتی جدیدی به جنگ خبیثی بسیار نیرومند برود که قبلاً نظیرش را ندیده ایم! همچنین روز گذشته یکی از کارگردانان قسمت دوم تایید کرد که خبیث اصلی قسمت دوم و سوم کسی نیست جز «اسپات» (The Spot) که همواره یکی دشمنان درجه دو یا سه در میان خبیث های معروف مردعنکبوتی بوده و قابلیت ایجاد پورتال (دریچه) داره و از طریق آنها میتونه به دنیاها و ابعاد دیگه سفر کنه (اینجا این شخصیت را معرفی کرده ایم).

اسپات the spot

طبق اطلاعات منتشره، بدن اسپات پوشیده شده از پُرتال های میان بعدی (که شبیه "جوهر زنده" هستند) و میتونند او را هر جا که میخواهد بفرستند. او همچنین میتونه از هوای خالی پرتال درست کنه و به میل خودش اشیاء و آدم ها رو از طریق آنها تله پُرت کنه! سازندگان قسمت دوم همچنین تایید کرده اند که اسپات قرار نیست کاستوم تنش باشه و چیزی که میبینیم همون پوست بدنشه! همچنین قراره داستان اسپات به نوعی تکمیل کننده داستان مایلز مورالز باشه!

البته از مدتها قبل با انتشار تصویری رسمی میدانستیم که اسپات تو فیلم هست ولی راستش فکر نمیکردیم که او خبیث اصلی هر دو قسمت باشه! همچنین خلاصه داستان جدیدی که از قسمت دوم منتشر شد نشان داد قراره بر سر نحوه برخورد با خبیث فیلم، نبردی بین مایلز مورالز و دیگر عنکبوتی ها در بگیره. میشه حدس زد که احتمالا مثل فیلم "راهی به خانه نیست" قراره شاهد این باشیم که مایلز مخالفت میکنه مثلا با کشتن «اسپات» و در نتیجه دیگر عنکبوتی ها باهاش درگیر میشن چون حدس میزنیم اسپات اختلال بزرگی در مولتی ورس به وجود آورده یا شاید هم دنیا یا دنیاهایی رو نابود کرده باشه و البته اینها فعلا حدس و گمانه ... همچنین طبق اطلاعاتی که چندی پیش از اسباب بازی ها و دیگر محصولات منتسب به این اثر منتشر شد (در اینجا) متوجه شدیم این عنکبوتی ها در قسمت دوم به عنوان شخصیت های مهم حضور دارند ولی در تریلری که شب گذشته پخش شد دیده نشدند: اسپایدرپانک (اینجا معرفی شده است) و یک زن عنکبوتی سایبورگی (!)

اسپایدر پانک - زن عنکبوتی سایبورگی

سونی ساعاتی پیش این کانسپت آرت را از spider-punk منتشر کرد:

اسپایدر پونک

بن رایلی (کلون مردعنکبوتی و ملقب به اسکارلت اسپایدر):

بن رایلی - 2099

همچنین تایید شده که پاویتر پرابهاکار ملقب به مردعنکبوتی هندی نیز جزو شخصیت های اصلی قسمت دومه و این هم کانسپت آرتی از ظاهر اوست که با دنیای کمیک خیلی فرق داره (برای آشنایی با شخصیت مردعنکبوتی هندی بروید اینجا):

مردعنکبوتی هندی

و حالا بریم سراغ بررسی تریلر ....

 

تریلر با نشان دادن صحنه ای از مکالمه بین مایلز و مادرش آغاز میشه که بنظرم خوش سلیقه بودن سازنده تریلر رو نشون میده و البته ثابت میکنه که مثل همیشه در بطن همه ی داستان های برتر مردعنکبوتی لحظات عاطفی و دیالوگ های احساسی با عزیزان وجود داره (برخلاف بسیاری از ابرقهرمانان که بیشتر روی جنبه های ابرقهرمانی و قدرت های فوق بشری و صحنه های اکشن متمرکز هستند).

مایلز و مادرش

این صحنه با کلیت فیلم قبلی هم در هماهنگی قرار داره زیرا در آن هم رابطه مایلز با پدر و مادرش بسیار کلیدی بود و نقش عمده ای در بلوغ شخصیتی او ایفا کرد. در ضمن، مادر مایلز (ریو) چندان نقش بزرگی در قسمت اول نداشت و او بیشتر با پدرش (جفرسون) و توقعات بزرگی که از پسرش داشت درگیر بود. بنظرم دلیلش این بود که در قسمت اول سازندگان بیشتر میخواستند روی جنبه "سیاه پوست بودن" مایلز مانور بدن و اینکه او یک مردعنکبوتی سیاه پوسته و ... ولی در قسمت دوم با توجه به اینکه مادر مایلز اهل آمریکای جنوبی است، قراره به این بخش شخصیت او بیشتر پرداخته بشه. ضمن اینکه با توجه به مشکلات و چالش های عاطفی یا حرفه ای که قراره در قسمت دوم برای مایلز پیش بیاد پس پرداخت بیشتر به مادر او که میتونه ستون عاطفی مایلز بشه یک اقدام منطقیه (البته این رو هم یادمون نره که در بازی های مردعنکبوتی در کنسول ps4 و ps5   وقتی پدر مایلز کشته شد، ریو بسیار به چشم آمد و نقش مهمی را در بازی اختصاصی مایلز ایفا کرد زیرا میخواست که عضو شورای شهر بشه).

مادر مایلز مورالز

ریو در تریلر به مایلز یادآوری میکنه که او و شوهرش چقدر زحمت کشیدند تا پسرشون حس کنه بهش عشق ورزیده میشه و به جایی تعلق داره. او همچنین این نگرانی را هم داره که ممکنه مایلز توسط دوستان و کسانی احاطه بشه که مثل پدر و مادرش قدرش رو ندونند. و این بسیار طبیعی و ملموسه زیرا هر مادری وقتی پسرش به این سن میرسه و قراره وارد اجتماع بشه نگران میشه. در کل این صحنه نشان دهنده رابطه ی قوی و عاطفی بین مایلز و مادرشه. اگر ریو در قسمت دوم بیشتر نقش داشته باشه و مثلا شاهد باشیم که مایلز با او به زبان غیرانگلیسی (یعنی زبان اسپانیولی) حرف میزنه، اون وقت تنوع فرهنگی و شخصیتی مایلز بیشتر نمود پیدا میکنه و این در نهایت به نفع فیلم تموم میشه. ضمن اینکه واژگانی که ریو بکار میبره و همچنین لحن صحبت هاش جوریه که انگار خبر داره مایلز، مرد عنکبوتیه. البته شاید هم اشتباه میکنم ولی تا جایی که یادم میاد در پایان فیلم قبلی پدر و مادر مایلز از زندگی دو گانه او خبردار نشدند.

بعدشم یک جورایی شاهد یک recap یا خلاصه داستان قسمت قبلی هستیم. یا بهتره بگیم صحنه های نمادین اون فیلم بهمون نشون داده میشه (اعتراف میکنم با شنیدن دوباره تم موسیقی به یاد ماندنی و حماسی قسمت اول یه جوری شدم. یعنی منقلب شدم و بهم یادآوری شد چقدر قسمت اول رو دوست دارم...) مثل خریدن لباس مردعنکبوتی از مرحوم استن لی (واقعا عجب کامئوی زیبایی بود. مورد شماره 1 از این مقاله را بخوانید).

استن لی مایلز مورالز

و یا امتحان کردن لباس مردعنکبوتی، تمرین کردن با پیتر بی. پارکر و ...

پیتر بی پارکر - مایلز

رابطه اش با گوئن عنکبوتی و کراشی که بهش داره و صحنه های مربوط به بدست آوردن اعتماد به نفس و تبدیل شدن به مردعنکبوتی و ...

گوئن عنکبوتی

صحنه هایی هم هست که بنظر جدید میاد و تاب خوردن مایلز رو در سطح شهر نشون میده:

اسپایدرمن - تاب خوردن

اینها واسه خاطر اینه که نشون بدن مایلز در قالب مردعنکبوتی جا افتاده و کاملا اعتماد بنفس لازم رو بدست آورده. به ویژه با نشون دادن صحنه های که با تارهای خودش مانع از برخورد خودرو با عابرین پیاده میشه:

اسپایدرمن - خودرو

و البته این صحنه ی جالب که مایلز یک هات داگ میگیره و بعد پولش رو با تار به سینه فروشنده میچسبونه:

مایلز - مردعنکبوتی - ساندویچ

و البته در دنیای کمیک سابقه داشته که مردعنکبوتی مثلا از دکه روزنامه فروشی روزنامه خریده و  بعدش از بالا پولش رو با تار به فروشنده فرستاده پایین! و یا در شماره 141 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) اسپایدرمن را دیدیم که خیلی گرسنه است ولی نمیتونه بره رستوران چون به قول خودش با لباس اسپایدرمنی "هر جا بره شر میشه"! پس تصمیم میگیره با زدن تار همبرگرهای یک بنده خدا را ازش بگیره که البته کار درستی نیست چون اون آقا احتمالا وقت گذاشته و برای خودش غذا تهیه کرده. ولی در پانل های بعدی اسپایدرمن با خودش میگه که الان چند دلار میفرسته پایین تا پول غذا را به اون بنده خدا داده باشه ولی ناگهان توهم «میستریو» از راه میرسه و او فرصت این کار را پیدا نمیکنه.

گرفتن غذای یک رهگذر!

و اما در میان صحنه هایی که رابطه چالش آمیز او با پدرش در قسمت اول را یادآوری میکنند ما این صحنه رو داریم:

مایلز و پدرش

بنظرم قراره شاهد نوعی جر و بحث بین مایلز و پدر و مادرش باشیم که طبیعیه چون مایلز به سن بلوغ رسیده و ممکنه با پدر و مادرش اختلافاتی داشته باشه و این صحنه هم انگار او با ناراحتی داره ازشون دور میشه و شاید صحنه صحبت کردن های ریو با مایلز بعد از این صحنه رخ بده (چهره متعجب بابای مایلز نشون میده که مایلز کاری کرده که انتظارش رو نداشته!).

خب ما به اتاق مایلز میرسیم که روی تخت خوابش دراز کشیده و این ما رو میبره به اولین تیزری که از قسمت دوم در سال گذشته منتشر شد و اینجا اون رو مورد بررسی قرار دادیمش که نشون میداد گوئن میاد به مایلز سر بزنه و ...

مایلز مورالس

نکته جالب توجه اینه که روی پیراهن مایلز عدد 42 نوشته. این عدد بسیار مهمه و در قسمت قبل هم بارها به صورت صورت ایستراگ بهش اشاره شد (مورد شماره 84 از این مقاله را بخوانید).

عدد 42- مایلز مورالز

ضمن اینکه تهیه کننده این انیمیشن تایید کرده که عدد 42 اشاره ای هم هست به شماره پیراهن «جکی رابینسون» که نخستین بازیکن بیسبال در تاریخ لیگ حرفه ای آمریکا بود و اگه یادتون باشه فیلمی تحت عنوان "42" در سال 2013 اکران شد با شرکت «چدویک بوزمن» (بازیگر مرحوم نقش پلنگ سیاه) که داستان زندگی این بازیکن را روایت میکرد. و البته روی پیراهن مایلز نوشته بروکلین که اشاره داره به محله ای که او در آن زندگی میکنه.

جکی رابینسون 42

و گوئن از طریق پورتال وارد میشه و دست مایلز رو میگیره تا به سفری در مولتی ورس (چند جهانی) بروند:

گوئن اسپایدر

و سپس تصویری را میبینیم از جایی که شاید بشه بهش گفت نوعی "مرکز عنکبوتی" در مولتی ورس و اینجاست که اون کامئوهای دیوانه وار تریلر شروع میشه با شرکت مردان و زنان و حیوانات (!) عنکبوتی از دنیاها و ابعاد مختلف!

مرکز عنکبوتی

و حالا قبل از اینکه به معرفی این افراد عنکبوتی بپردازیم، اشاره ای کنیم به بازگشت پیتر بی. پارکر محبوب!

پیتر بی پارکر

آره درست دیدید او کریر نوزاد داره! و میدونید این یعنی چی؟ یعنی پس از وقایع فیلم اول تونسته با همسرش مری جین آشتی کنه و صاحب بچه شده اند! (تا چِش اون سردبیرا و نویسنده های مارول دربیاد که اصرار دارن پیتر و مری جین نباید با هم باشن و بچه داشته باشن) و میدونید چی از اینم بهتره؟ این که سونی همین چند ساعت پیش کانسپت آرتی از بچه ی پیتر بی. پارکر منتشر کرده و اسم این بچه رو مشخص کرده: مِی دِی!!!

می دی پارکر

آره! می دی خیلی اسم مهمیه چون علاقمندان به دنیای کمیک میدونند که پیتر و مری جین صاحب بچه ای شدند که گفته شد در بدو تولد توسط نورمن آزبورن سر به نیست شده (این مقاله را بخوانید) ولی بعدش در سری تحسین شده و پرطرفدار "دختر عنکبوتی" معلوم شد در دنیا MC2 زنده است و جانشین پدرش شده تا با جرم و جنایت مبارزه کنه! این مقاله رو بخونید تا با دختر عنکبوتی آشنا بشید. و البته این رو هم بدونید که طبق گزارش های سایت های خارجی، روی باکس اکشن فیگور شخصیت «پیتر بی. پارکر» اینطور نوشته: "او بین محافظت از مایلز و پیوستن به مردعنکبوتی با تجربه تر (مردعنکبوتی 2099) گیر افتاده". و صحنه زیبای دیگری که صدای مادر مایلز رویش به گوش میرسه و مایلز و گوئن رو نشون میده در حالی که روی ساختمان بلندی در دنیای مایلز و  به صورت سر و ته نشسته اند و گوئن به مایلز تکیه میکنه که نشان از عشق میان آنها داره که از قسمت اول به صورت غیرمستقیم به رابطه رومانتیک میان آنها اشاره شده بود:

عشق بین مایلز و گوئن

و حالا میرسیم به بخشی که میدونید خیلی منتظرش هستید: معرفی عنکبوتی هایی که در مرکز عنکبوتی دیده میشوند! اولا اینکه به نظرم این شخصیت ها قرار نیست نقش مهمی در داستان داشته باشند و فقط یه جور کامئو یا ایستراگ و ادای احترام هستند. به عقیده من شخصیت های اصلی قسمت دوم علاوه بر مایلز و گوئن و پیتر پی. پارکر همان هایی هستند که در بالا بهشون اشاره شد و در تریلر نیستند، یعنی اسپایدرپانک، زن عنکبوتی سایبورگی، مردعنکبوتی هندی و اسکارلت اسپایدر (بن رایلی) و البته جسیکا درو و مردعنکبوتی 2099 که در ادامه مقاله بیشتر بهشون میپردازیم. و احتمالا شاهد بازگشت مردعنکبوتی نوآر، خوک عنکبوتی و پنی پارکر هم باشیم که در قسمت اول حضور داشتند. حالا بریم سراغ معرفی عنکبوتی های تریلر. من حول و حوش 40 تا رو شناسایی کردم ولی بعید نیست که کسی از دستم در رفته باشه که لطفا اگه موارد دیگر هم هست در بخش نظرات بگید.

تمام عنکبوتی های تریلر در میان دنیای عنکبوتی - 1

1-  مِی دی پاركر  دنیای شماره 982 (ملقب به «دختر/ زن عنكبوتی»)

دختر عنکبوتی

او در  دنیای شماره 982 که بهش MC2 هم گفته میشود،  دختر واقعی پیتر پاركر است كه پس از بازنشسته شدن پدرش به مبارزه با جرم و جنایت روی آورد. او و برادرش ، «بِنجامین پارکر» در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش زیادی داشتند. قبلا مقاله كامل و مفصلی درباره او نوشته ایم كه برای خواندن آن اینجا را كلیك كنید. سری اول کمیک بوک های او بسیار محبوب و خواندنی بودند و هواداران بسیار متعصب و فراوانی هم داشتند. اما در رویداد "دنیای عنکبوتی" و با کشته شدن پدر و مادر این شخصیت (این مقاله را بخوانید) به نظر رسید مارول عمداً کاری کرد که دیگر حضور محسوسی در دنیای کمیک نداشته باشد و لقب «دختر عنکبوتی» را با آنیا کورازون در دنیای اصلی خود بدهد!

2- مرد عنکبوتی در لباس بنیاد آینده (Future Foundation)

future foundation spiderman

"بنیاد آینده" (Future Foundation)، در حقیقت موسسه ای بود که توسط آقای «رید ریچاردز» (رهبر گروه «چهار شگفت انگیز») تاسیس شد. تا اینکه پس از مرگ «جانی استورم» (عضو آتشین گروه چهار شگفت انگیز)، از اسپایدرمن خواسته شد تا به این موسسه بپیوندد و جای او را پر کند. اسپایدرمن هم قبول کرد و لباس مخصوص بنیاد آینده را پوشید. این لباس خصوصیات مخفی کاری دارد و به اسپایدرمن و هم تیمی هایش کمک میکرد تا ماموریت های مخفی را بهتر به انجام برسانند.

3- مردعنکبوتی در "لباس زرهی شماره 2" (Spider-Armor MK II)

لباس زرهی شماره 2 (Spider-Armor MK II)

پیتر این لباس ضدگلوله را وقتی درست كرد كه به طور مقطعی "حس عنكبوتی" (spider-sense) خودش را از دست داده بود. بنابراین به ناچار آن را ساخت تا از آسیب گلوله در امان بماند. پیتر از این لباس برای شكست دادن قاتلی خطرناك به نام Massacre استفاده كرد.تا مدتها نمونه ای از این لباس در شركت "صنایع پاركر" نگهداری میشد. این لباس  وب شوترهایی در بخش ساعد داشت  و همچنین میتوانست تارهای مغناطیسی شلیك كند. این تارها فركانس های رادیویی را مختل میكنند و پیتر آنها را ساخت تا بتواند بمب هایی كه Massacre كار گذاشته بود را قبل از انفجار خنثی كند.

4- مردعنکبوتی تنومند در لباس "تهدیدات و مخاطرات"

مردعنکبوتی تنومند در لباس "تهدیدات و مخاطرات"

این مردعنکبوتی تنومند به نظر میرسه لباسی بر تن داره که اخیرا در کمیک های مردعنکبوتی دیدیم. یعنی وقتی آقای جیمسون و نورا وینترز تصمیم گرفتند چیز بزرگتری را خلق کنند و بنابراین به کمک دوستان وینترز یک وب سایت خبری به نام "تهدیدات و مخاطرات" (Threats & Menaces) را شروع کردند که البته بیشتر به خبرهای جنجالی میپردازه. یعنی هدفش اینه که کاربران اینترنتی را با پرداختن به شایعات درباره ابرقهرمانان و ابرشروران به سمت خودش بکشونه. آنها با اسپایدرمن هم یک معامله کردند و بهش یک لباس جدید ابرقهرمانی با فن آوری بالا پیشنهاد دادند که در آن دوربین مخفی کار گذاشته شده بود تا مبارزات و ماجراجویی های او را ضبط کند و آنها از این طریق بتوانند آنها را به صورت زنده برای هواداران پخش کنند!

5 و 6- پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی های PS4 و PS5 

بازی های مردعنکبوتی

این دو نفر هم پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی های کنسول سونی هستند (البته لباس مایلز بی شباهت به لباس مردعنکبوتی برتر نیست!)

 

تمام عنکبوتی های تریلر در میان دنیای عنکبوتی - 2

7- پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

پیتر پاركر دنیای شماره 2301 (ملقب به "اسپایدرمن مانگایی")

در این دنیا پیتر پاركر آخرین بازمانده  از فرقه نینجا های عنكبوتی  است. سپس عموی او توسط «ونوم» كشته میشود. او سپس متوجه میشود كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد. او با دختری به نام «مری جین» هم آشنا میشود. مری جین تصمیم میگیرد راه و روش نینجاهای عنكبوتی را انتخاب كند (عکسش اینجاست).در هر حال نیروهای این پیتر پارکر  درست مثل اسپایدرمنی است كه در دنیای اصلی زندگی میكند (البته تارهای او به صورت ارگانیك از بدنش خارج میشود).

8- مردعنکبوتی پلیس از دنیای شماره 19119 (Spider-Cop)

مردعنکبوتی پلیس

این واریانت از مردعنکبوتی را در رویداد "قیامت عنکبوتی" دیدیم که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است.

9-مردعنکبوتی کشتی کج کار

من که انصافا نتونستم اطلاعاتی از این مردعنکبوتی پیدا کنم ولی یکی دو تا سایت خارجی میگن مردعنکبوتی کشتی کج کاره که برای یه لحظه تو کمیک "دنیای عنکبوتی" دیده شده! 

10- «مِری جین واتسون» از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

مری جین واتسون از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

این مری جین مربوط به دنیای کمیک معروف و تحسین شده "تجدید عهد" میشود. در این كمیك شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. ضمنا با خبیثی بسیار نیرومند روبرو هستیم به نام «ریجنت» که اکثر قهرمانان معروف و قدرتمند مارول را شکست داده و قدرت هایشان را دزدیده و حالت نوبت اسپایدرمن است! مری جین در این کمیک لباس مخصوصی بر تن کرد  که عکسش اینجاست.

11– «آنا مِی پارکر» از دنیای شماره 18119 (ملقب به «آنی»)

آنا می پارکر از دنیای شماره 18119

«آنا می پارکر» (Anna May Parker) که بیشتر با نام «آنی» صدا زده میشود، دختر پیتر پارکر و مری جین واتسون است. در واقع او چند سال پیش و در یکی از بهترین داستان های مرد عنکبوتی به نام "تجدید عهد" که در دنیای شماره 18119 مارول جریان داره، خلق شد (برای خواندن این داستان زیبا به اینجا بروید). در این دنیا خبیثی به نام «ریجنت» تونسته بود قهرمانان دارای نیروی فوق بشری را شکست بدهد و قدرت های آنها را به خودش منتقل کند. پیتر پارکر هم سالها خودش را مخفی کرده بود ولی دوباره به عرصه برگشت. آنی قدرت های عنکبوتی خودش را از پدرش به ارث برده و در کنار والدین خودش با اسم مستعار "بچه عنکبوتی" (Spiderling) با دشمنان شهر میجنگه.

12- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

- می رایلی از دنیای شماره 803 (ملقب به «لیدی اسپایدر»)

یکی از جالب ترین شخصیت هایی که در رویداد "دنیای عنکبوتی" خلق شد اسمش بود «می رایلی» از دنیای 803 که به  Lady Spider   شهرت داشت. او در قرن 18 میلادی زندگی میکرد و قدرت های فوق بشری عنکبوتی نداشت ولی با اختراعات خود تونسته بود به یک قهرمان تبدیل بشه. بعدا هم به گروه Web Warriors ملحق شد (این کمیک  رو  بخونید). در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم حضور داشته (بروید اینجا).

13- مردعنکبوتی در لباس زرهی شماره 4 (Spider-Armor MK IV)

لباس زرهی شماره 4  (Spider-Armor MK IV)

این لباس جدید و پیشرفته از اواخر سال 2015 توسط مرد عنكبوتی در دنیای كمیك مورد استفاده قرار گرفت. اولش دقیقا معلوم نبود پیتر پاركر چطور آن را ساخته (چون وقایع پس از رویداد "جنگ های پنهان" ابتدا به طور كامل مشخص نشده اند) ولی در هر حال پیتر قطعا آن را در "صنایع پاركر" و از روي لباس هاي زرهي قبلي ساخته بود. در ضمن، پیتر یك نسخه از آن را به دستیارش «پراولر» (Prowler) داد تا به عنوان بدلش عمل كنه و دیگران نتونند هویت مخفی اش را حدس بزنند.

14– لباس Undies

در یکی از مأموریت‌های بازی اسپایدرمن PS4، اسکورپیون به مردعنکبوتی سم تزریق میکنه و مردعنکبوتی به دنبال سرم این سم می‌گرده. زمانی که مردعنکبوتی خودشو درمان می‌کنه،خودش رو در این ظاهر میبینه و سریعا لباسش رو عوض می‌کنه. زمانی که بازی رو 100% کنید این لباس براتون آزاد میشه. مردعنکبوتی فقط شورت پاشه و ماسک به صورت داره!

15- لباس Fear Itself

لباس fear itself

در داستان Serpent's War، تونی استارك و كوتوله های نیداویلیر" (Dwarves of Nidavellir) به بسیاری از قهرمانان مارول زره دادند تا با «كول بورسون» و لشگر او موسوم به Worthy بجنگند. یكی از این زره ها هم به مرد عنكبوتی داده شد (اخرش هم به دستور «اودین» این زره  از مرد عنكبوتی گرفته و توسط تونی نابود شد). دقیقا معلوم نیست این لباس چه قابلیت هایی داشت ولی معلوم بود چون از تكنولوژی آزگاردی در آن به كار رفته شده بود، پس از مقاومت بالایی برخوردار است. روی بازوهای زره نوعی تیغ به كار رفته بود.

16-  اِسپایدر ساید (Spidercide)

spidercide اسپايدر سايد - كلون اسپايدرمن

«اسپایدر ساید» هم یكی دیگر از كلون هایی بود كه شغال با استفاده از DNA اسپایدرمن ساخت ولی همچنان در محفظه های آزمایشگاهی نگه داشت تا در موقع لزوم از او استفاده كند. اسپایدر ساید خودش را پیتر پاركر اصلی میدانست (!) و به دستور شغال به پیتر، بن رایلی و كین حمله كرد (شغال بعدا گفت كه تنها هدفش از خلق اسپایدر ساید كشتن پیتر و كلون های او بوده است) در هر حال او علاوه بر دارا بودن  تمام نیروهای اسپایدرمن، میتوانست اندازه خود را بزرگ یا كوچك كند و یا بدنش را به حالت نیمه مایع درآورد و آنها را تغییر شكل دهد(بنابراین میتوانست اجزای بدنش را به صورت سلاح های تیز و برنده درآورد) او در نهایت به شغال خیانت كرد و سپس كشته شد.

17- «جسیکا درو» از دنیای شماره 1610 (ملقب به زن عنکبوتی دنیای آلتمیت)

جسیکا درو از دنیای شماره 1610 (ملقب به زن عنکبوتی دنیای آلتمیت)

در كمیك  های "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)، دكتر اختاپوس موفق شد 5 كلون از روی پیتر پاركر بسازد كه یكی از آنها زن عنكبوتی نام داشت! (تصورش را بكنید! یعنی یك پیتر پاركر مونث! مطمئن هستم دیدار با كلونی كه همه چیز آن مثل خودت است و فقط جنسیت اش فرق میكند، تجربه چندش آوری میباشد!)  در هر حال، بعدها حافظه او پاك شد تا دیگر خاطرات پیتر در ذهنش نباشد و حافظه جدید یك زن به او داده شد! (البته او هنوز خاطرات پیتر را در ذهن داشت!) نكته جالب دیگر این است كه او نام «جسیكا درو» را برای خود برگزید و علاوه بر لقب «زن عنکبوتی»، به عنوان «بلک ویدو» نیز در دنیای آلتمیت شناخته میشود!

 

تمام عنکبوتی های تریلر در میان دنیای عنکبوتی - 3

18- مرد عنکبوتی در لباس ماسك پاكتی  (Bag-Man)

لباس پاكتي مرد عنكبوتي bag man

 در شماره 258 از كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" اسپایدرمن فهمید كه لباس سیاه فضایی در حقیقت یك موجود زنده است كه سعی دارد رابطه سیمبیوتیك (همزیستانه) با او برقرار كند (براي كسب اطلاعات بيشتر اين مقاله را بخوانيد). او نزد گروه "چهار شگفت انگیز"  (Fantastic Four) رفت و از آنها خواست تا این لباس را مورد بررسی قرار دهند.  در نتیجه خودش بدون لباس ماند. تا اینكه Human Torch (عضو آتشین چهار شگفت انگیز) لباس آبی رنگ  معروف این گروه را به او داد تا موقتاً بر تن كند. ولی از آنجائیكه چهار شگفت انگیز ماسك بر صورت نمیزنند، اسپایدرمن مجبور شد از یك پاكت به عنوان نقاب استفاده كند!

19- مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

از روی کفش و شلوارش حدس میزنم مرد عنکبوتی انگلیسی باشه! نام واقعی اش هست «ویلیام "بیلی" برادوک» (William Braddock)   " Billy" و عضو "سپاه کاپیتان بریتانیا" بود . درباره گذشته اش اطلاعات چندانی نداریم ولی در رویداد دنیای عنکبوتی به ارتش عنکبوتی پیوست تا با وارثان مقابله کنه. بعدش هم یه جورایی رهبر گروه Web Warriors به حساب میومد. اما در رویداد "قیامت عنکبوتی"  به طور ناگهانی و غیر منتظره به دست "وارثان" کشته شد!

20- «فلش تامپسون»  دنیای شماره  78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

فلش تامپسون  از   دنیای 78127 (ملقب به «كاپیتان اسپایدر»)

در این دنیا «فلش تامپسون» همكلاسی پیتر پاركر به نیروهای عنكبوتی دست یافت!  (یعنی او به جای پیتر پاركر توسط عنكبوتی رادیو اكتیو گزیده شد). او هم برای كسب پول تصمیم گرفت در مسابقات كشتی كج شركت كند ولی به صورت تصادفی حریف خود را كشت. او سپس تصمیم گرفت با انتخاب هویت «كاپیتان اسپایدر» به یاری دیگران بشتابد. نیروهای او درست مثل اسپایدرمنی بود كه در دنیای اصلی زندگی میكند. ایشون هم در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

 

تمام واریانت های عنکبوتی

21- مرد عنکبوتی کیهانی

همانطور که در این مقاله گفته بودم، برای مدتی محدود در کمیک های مرد عنکبوتی ، پیتر پارکر به نیروهای کیهانی موسوم به "انیگما" (the Enigma Force) دست یافت و تبدیل شد به قهرمانی بسیار نیرومند به نام «کاپیتان یونیورس». اما در دنیای دیگری از مارول به نام دنیای شماره 13، مرد عنکبوتی متفاوتی را دیدیم که برای همیشه با این نیرو پیوند خورده بود!

22- پيتر پاركر از دنياي شماره 13989

گرگ عنکبوتی

اطلاعات خاصي از او در دسترس نيست. احتمالا پيتر پاركری بوده كه يك موجود گرگ نما ميشده! در رویداد دنیای عنکبوتی بدست یکی از وارثان به نام کارن کشته شد.

 

واریانت های اسپایدرمن

23- مردعنکبوتی سریال تلویزیونی ژاپنی (Supaidaman)

مردعنکبوتی ژاپنی

مردعنکبوتی سریال معروف ژاپنی اسپایدرمن که اواخر دهه 70 میلادی پخش میشد. اینجا اطلاعات خوبی ازش میتونید پیدا کنید.

24- «جولیا کارپنتر» (ملقب به «زن عنکبوتی»)

 «جولیا کارپنتر» (ملقب به «زن عنکبوتی»)

در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) یك گروه مخفی دولتی كه ماموریت داشت ابرقهرمان تولید كند نزد خانمی به نام «جولیا كارپنتر» آمد و او را متقاعد كرد تا در آزمایشات آنها شركت كند. در این آزمایشات به طور تصادفی به جولیا تركیبی از زهر عنكبوت و عصاره گیاهان عجیب و غریب تزریق شد و او به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت و بدین ترتیب دومین زن عنكبوتی خلق شد. لازم به ذكر است كه پس از آنكه «مادام وِب» (همان پیر زنی كه در داستان های اسپایدرمن میتواند آینده را ببیند) به قتل رسید، نیروهای او به جولیا منتقل شد و او اكنون به مادام وب جدید داستانهای اسپایدرمن تبدیل شده است (ظاهرش هم اینجوری شده). البته با توجه به اینکه الان مدتیه لباس جولیا کارپنتر رو به آنیا کورازون دادن پس شاید ایشون آنیا کورازون باشن.

25- عقرب در دنیای آلتمیت مارول (Ultimate Marvel)

 در کمیک های Ultimate Spider-man شاهد اقتباسی از روی داستان "سرگذشت کلون" بودیم که خیلی هم فرق داشت و در واقع به جای شغال این دکتر اختاپوس و دکتر کانرز بودند که پشت قضیه ساختن کلون بودند. داستان از شماره 97 Ultimate Spider-Man شروع شد (سال 2006) و در آن شاهد کلون های متنوعی از روی پیتر بودیم.

 

اسپایدرمن های مختلف

26- مردعنکبوتی دنیای دورمامو (Dormammu-Verse)

مردعنکبوتی دنیای دورمامو (Dormammu-Verse)

به نظر میرسه این مردعنکبوتی همونی باشه که در بازی Spider-Man unlimited دیدیم که توسط دورماموی خبیث خلق شده و البته قبلا هم همانطور که در این مقاله گفته بودیم در دنیای کمیک و در دنیای شماره ۵۱۱۳ او را دیده بودیم!

 

اسپایدرمن جهان های دیگر

27- مردعنکبوتی در لباس زرهی شماره 1 (Spider-Armor MK I)

مردعنکبوتی در لباس زرهی

اسپایدرمن این  لباس زرهی را در تنها در شماره 100 از كمیك Web of Spider-Man   بر تن نمود. او این لباس را درست كرد تا به كمك آن بر شخصیت های خبیثی به نام New Enforcers پیروز شود. لباس زرهی  به خوبی به او كمك كرد تا در مقابل حملات و اشعه های شلیك شده توسط  آنها از خود محافظت كند.

28- مردعنکبوتی دیجیتالی (Digital Spider-Man)

به نظرم این واریانت از مردعنکبوتی را در رویداد "قیامت عنکبوتی" دیدیم که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است.

 

مردعنکبوتی دنیاهای دیگر

29-  اسپایدرمن دنیای شماره 8101 (ملقب به Spider-Monkey)

 «اسپایدر میمون» (Spider-Moneky)

این اسپایدرمن در دنیای میمون ها زندگی میکرد و به همين دلیل  «اسپایدر میمون» (Spider-Monkey) نام دارد! او در مقایسه با اسپایدرمن اصلی بی تجربه و مغرور تر بود و دغدغه های زیادی نداشت! او مشكلی هم با كشتن شخصیت های  خبیث نداشت و شعارش این بود: "اگر شخصیت های خبیث نمیخواهند اصلاح شوند پس باید بمیرند"! به طور مثال او با دستان خودش «دكتر اكتاویویس» را كشت!

30- پیتر پاركر دنیای شماره 9997

پیتر پاركر دنیای 9977

پیتر پاركر در این دنیا با مری جین ازدواج كرده و یك دختر به نام «می» دارد. البته مری جین مدتها پیش به خاطر ابتلا به سرطان مرده است. اسپایدرمن بازنشسته شده و در اداره پلیس مشغول خدمت است. ضمناً هویت مخفی او  برای مردم شهر آشكار شده و همه میدانند كه او پیتر پاركر است.

31- اسپایدر مکانیک (Spider-Mechanic)

اسپایدر مکانیک (Spider-Mechanic)

به نظرم میاد این مردعنکبوتی لباسی بر تن داره که سال 2020 در شماره 9 از کمیک Marvel Action: Avengers دیدیم. در اون داستان گروه خبیث A.I.M برای مدتی کوتاهی او را شستشوی مغزی داد.

32- وایت ویدو (White Widow)

وایت ویدو

یک خانم عنکبوتی از دنیای شماره 23233 که از قدرت های خودش مثل ترشح سم عنکبوتی به عنوان یک ابرقهرمان استفاده میکنه.

 

اسپایدرمن جهان های دیگر

33- مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

رنگ و ظاهر این مردعنکبوتی شبیه به نسخه ای هستش که یکی از دشمنان چهارشگفت انگیز در شماره 104 از کمیک What If خلق کرد.

34- اسكارلت اسپایدر (Scarlet Spider)

لباس اسكارلت اسپايدر

«بن رایلی» (Ben Reilly)، يكي از كلون یا نسخه هاي شبیه سازی شده از روي پیتر پاركر بود (یعنی انساني بود كه در آزمايشگاه به وجود آمده بود و  از نظر ظاهر و نیروهای فوق بشری درست به پیتر پاكر/اسپایدرمن شباهت داشت). او هم میخواست مثل اسپایدرمن یك ابرقهرمان باشد و به همین دلیل لباسی برای خودش درست كرد كه شبیه لباس اسپایدرمن باشد ولی در عین حال با آن تفاوت هایی هم داشته باشد.

35- وِب من (Web-Man)

وبمن webman

نوعی کلون خبیث از مردعنکبوتی که در دهه ی 70 میلادی و در شماره 25 از کمیک Spidey Super Stories که در دنیایی دیگر جریان داشت، خلق شد.

36- مردعنکبوتی سریال کارتونی Spider-Man Unlimited 

 اینم از مردعنکبوتی سریال ضعیف مردعنکبوتی در دهه 90 میلادی یعنی Spider-Man Unlimited که در این مقاله راجع بهش توضیحات کافی داده شده است.

 

اسپایدرمن ابعاد دیگر

37- مردعنکبوتی در لباس آهنی (Iron Spider)

iron spider armor لباس ایرون اسپایدر
در جریان داستان معروف "جنگ داخلی"  (Civil War)، اسپایدرمن ابتدا طرفدار  «تونی استارک» یا همان «مرد آهنی» (Iron Man)  بود و اعتقاد داشت که ابرقهرمانان باید تحت نظر دولت کار کنند. این لباس آهنی نیز شخصاً از سوی مرد آهنی به پیتر پارکر داده شد و تفاوت های اساسی با لباس کلاسیک اسپایدرمن داشت زیرا بازوهای مکانیکی عنکبوت مانند، قابلیت گلایدینگ، اسکنرهای داخلی، تقویت کننده ای صوتی و بصری، قابلیت مخفی کاری و  رادار گریزی و ... داشت.

38- کین ملقب به «اسکارلت اسپایدر»

کین ملقب به «اسکارلت اسپایدر»

«كین» هم درست مثل «بن رایلی» یكی از كلون های پیتر پاركر است. منتهی چون پروفسور «مایلز وارن» (شغال) هنوز آزمایشات كلونینگ خود را تكمیل نكرده بود، دچار نوعی بیماری به نام "فروپاشی كلونی" (Clone Degeneration) گردید به همین خاطر او زخم های وحشتناكی روی صورتش داشت و نه تنها مجبور بود همواره صورت خود را بپوشاند بلكه بايد لباس خاصی بر تن ميكرد تا سلول های بدنش به طور كامل دچار فروپاشی نشوند. من قبلا در این مقاله راجع به این شخصیت توضیحات کافی داده ام. فقط یادتون باشه که در دنیای کمیک اولش «بن رایلی» لقب «اسکارلت اسپایدر» داشت ولی الان این لقب به کین داده شده است.

 

زن عنکبوتی سیاه

39- جسیکا درو (ملقب به زن عنکبوتی)

خب، حتما طرفداران مردعنکبوتی میدونند که در دنیای کمیک بوک، جسیکا درو یک خانم سفیدپوست هستش که قدرت های عنکبوتی داره (اینجا به طور کامل او را معرفی کرده ایم). اما در این انیمیشن با نسخه دیگری از این شخصیت مواجه هستیم که از دنیایی موازی است و سیاه پوسته! ولی گفته شده او بارداره (جسیکا دروی دنیای اصلی هم مدتی باردار بود و الان صاحب یک پسربچه هستش). البته در این مقاله گفته بودیم که در دنیایی دیگر مارول یک زن عنکبوتی سیاه پوست داره:

زن عنکبوتی سیاه پوست

و در تریلر دیدیم که به طور خفن با موتوری ویژه وارد میشه و با نسخه ای از والچر میجنگه!

والچر زن عنکبوتی

 البته اگر یادتون باشه چندی پیش شرح 15 دقیقه ابتدایی این انیمیشن رو که در جشنواره "سینما کان" به نمایش درآمده بود را برایتان تو سایت گذاشتیم (در اینجا).به نظرم برید حتما بخونیدش چون اطلاعات خوبی درباره گوئن عنکبوتی و جسیکا دروی سیاه پوست و حتی والچر بهتون میده (مثلا اینکه گوئن با پدرش که افسر پلیسه مشکل داره و پدرش میخواد گوئن اسپایدر رو دستگیر کنه، دستکاری در ابعاد مختلف باعث شده تا خبیث ها از دنیاهای اشتباهی سردربیارن و به همین دلیل والچر وارد دنیای گوئن عنکبوتی میشه و ناگهان مردعنکبوتی 2099 و جسیکا درو با موتورش میان تا به گوئن کمک کنند و یا اینکه این نسخه از والچر لهجه ی ایتالیایی داره و ...). در هر حال مشخصه که این جسیکا درو قراره نقش مهمی در داستان قسمت دوم داشته باشه و از شخصیت های اصلیه.

 

مردعنکبوتی دنیاهای دیگر

40- پویزن اسپایدرمن از دنیای شماره 17952

پویزن اسپایدرمن از دنیای شماره 17952

این مردعنکبوتی به نظر میاد همونی باشه که در رویداد "دنیای ونومی" (اینجا ترجمه شده) دیدیمش و از نسل پویزن هاست که با سیمبیوت ها در جنگ هستند (درباره ارتباط میان سیمبیوت ها و پویزن ها، این مقاله را بخوانید).

 

میگویل اهارا

41- میگل اهارا ملقب به مردعنکبوتی 2099

این و حالا میرسیم به کسی که شاید مهم ترین عنکبوتی قسمت دوم بعد از خود مایلز مورالز باشه یعنی «میگل اهارا» ملقب به مردعنکبوتی 2099 (کمیک هاش رو اینجا میتونید به زبان  فارسی بخونید) همانطور که اسمش نشون میده ایشون مربوط به آینده دور میشه و در نسخه ی آینده نیویورک زندگی میکنه. دوست ندارم زیادی سرتون رو درد بیارم چون میتونید با مراجعه به این مقاله از سر تا پیاز این شخصیت رو در بیارید. او در صحنه پس از تیتراژ قسمت اول دیده شد و این وعده به ما داده شد که قراره تو قسمت دوم باشه (عکسش اینجاست). در تیزری که سال قبل از این انیمیشن پخش شد هم حضور داشت و دیدیم که داره با مایلز زد و خورد میکنه (عکسش اینجاست). اسکار ایزاک بازیگر مطرح سینما جای او صحبت میکنه که این اواخر حسابی با حضور در نقش «مون نایت» خوش درخشیده. خودش گفته تنها به این شرط در این کار حاضر شده که شخصیتش خسته کننده نباشه (او همچنین اظهار داشت که مرد عنکبوتی 2099 برخلاف دیگر مردان عنکبوتی اهل جوک گفتن نیست و بسیار جدیه!) کریس میلر و فیل لرد هم بهش اطمینان داده اند که میگل اوهارا از شخصیت های بسیار جذاب و پیچیده داستان است. صحنه مبارزه او با مایلز که در تیزر پخش شده دیدیم، نشون میده که به لطف حضور آقای Joaquim Dos Santos به عنوان یکی از کارگردانان این انیمیشن قراره با صحنه های اکشن معرکه ای همراه باشیم. میگل اوهارا همیشه از شخصیت های بسیار محبوب هواداران اسپایدرمن بوده و آرزوی دیدنش را بر روی پرده سینما داشته اند و این بار قراره به آرزوی خود برسند. و اما در تریلر یک صحنه مهمی است که میگل را در حال تماشای کلیپی میبینه که به نظر میاد خودش در کنار دخترش به نام «گابریلا» باشه (البته تا جایی که من میدونم در دنیای کمیک سابقه نداشته که میگل اهارا صاحب دختری به نام گابریلا باشه) :

گابریلا اهارا

نوع نگاه غم زده میگل نشون میده اتفاقی برای دخترش افتاده و این توضیح میده که چرا اینقدر عصبانیه و لابد یه خاطر همینه که با مایلز به مشکل برمیخوره (بر سر نحوه مقابله با مسبب این اتفاقات یعنی «اسپات»).

این صحنه هم مایلز و گوئن و پیتر بی پارکر را در انگار در مقر میگل اهارا نشون میده و به نظر میاد او داره درباره اهمیت محافظت از تایم لاین های مختلف بهشون توضیح میده:

مقر میگل اهارا

در ضمن، نوعی رنگ زرد در لباس او به چشم میخوره که حدس میزنم رنگ قرمز لباسش تکنولوژیکی باشه. یعنی در جاهای مختلف تغییر کنه و مثلا زرد بشه. سپس میبینیم که همه چیز علیه مایلز میشه و عنکبوتی های دیگه شروع میکنن به تعقیب او! (یکی از اونا اون گوشه سمت چپ که با فلش مشخص کردم به نظر میاد لباس مردعنکبوتی برتر رو پوشیده):

مایلز علیه بقیه

همونطور که گفتم خلاصه داستان منتشره نشون میده مایلز سر نحوه برخورد با خبیث داستان قراره با بقیه به مشکل بربخوره و احتمالا به همین خاطره افتادن دنبالش!

و اما شات بعدی به نظر میاد خیلی مهم باشه و علت اصلی دشمنی میگل اهارا با مایلز رو در فیلم روشن کنه: میگل داره با سرعت میره به سمت مایلز که  به نظر میرسه داخل نوعی محفظه آزمایشی قرار داره و نورهای سبز رنگ عجیبی هم دور و برش به چشم میخورن که انگار توسط یک عنکبوت عظیم مکانیکی دارند به دورش تنیده میشن!

شبکه تار  و پود هستی

آیا این نوعی دستگاه تله پورت کردن هستش یا شاید هم منبع انرژی دنیای عنکبوتی (چیزی معادل "شبکه تار و پود هستی و سرنوشت" در دنیای کمیک)؟ آیا مایلز خودسرانه دست به کاری میزنه که نباید بزنه و میگل به همین خاطر اینقدر عصبانی شده؟

شات بعدی هم بنظر من گوئن رو نشون میده که در نوعی سپر انرژی بدست میگل اهارا زندانی شده! گوئن میگه: "ما قراره آدم خوبا باشیم!" و میگل هم جواب میده: "هستیم"!

گوئن در زندان

و بعدش شاهد تعقیب و گریز و مبارزه بین او و مایلز در دنیای 2099 هستیم:

مبارزه مایلز با میگل اهارا

در مجموع یک تریلر بسیار خوب و هیجان انگیز که همه چیز داشت و در عین حال چیز خاصی از داستان رو لو نداد و خیلی از سورپرایزها و شخصیت های مهم رو گذاشت برای بعد و البته ما رو به شدت برای دیدن فیلم هایپ کرد! همچنین تریلر به خوبی استایل منحصر به فرد و کمیک بوکی این انیمیشن رو نشون داد و به ما یادآوری کرد قراره با اثری به مراتب بزرگ تر و حماسی تر از قسمت قبل روبرو باشیم.

 

نظر شما چیه دوستان؟ راستی، چیزی رو از قلم نینداختم؟ اگر انداختم تو بخش نظرات بگید!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اطلاعات جدید درباره انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" منتشر شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی جایزه بهترین انیمیشن سال BAFTA را تصاحب کرد

خبر داغ داغ داغ! "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" برنده جایزه گلدن گلوب شد!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1401-09-23 15:36
از ساعت 6 صبح تا الان داشتم این بررسی رو مینوشتم! واقعا سخت و طاقت فرسا بود و قطعا غلط های تایپی و ایرادات ویرایشی زیاد داره. اگر شما چیزی دیدید بگید تا اصلاح کنم
نقل قول کردن
blaksummerz
#2 blaksummerz 1401-09-23 16:00
این همه مدت فکر میکردم پیتر بی پارکر مال دنیای ۶۱۶ هست ولی الان معلوم شد که مال mc2 هستش!
وقتی صحنه ی اسپایدر من های مختلف شروع شد چشمام سیاهی رفت!من انتظار داشتم که فوقش ۴،۵ تا اسپایدرمن وجود داشته باشن ولی مثل اینکه فیل لرد و کریس میلر میدونن که هوادارا چی میخوان
بی صبرانه منتظرش هستم...
نقل قول کردن
Doc Ata
#3 Doc Ata 1401-09-23 18:05
مقاله ی بسیارعالی ای بود و من هیچ ایراد و اشکالی را داخلش پیدا نکردم
نقل قول کردن
BornaT
#4 BornaT 1401-09-23 21:30
مقاله جامع خفنی بود
تریلر از وقتی همه اسپایدی ها رو نشون داد مخم ترکید فکرش رو هم نمیکردم هیچوقت این همه اسپایدی یه جا ببینم دمشون گرم
:-)
دم شما هم برای این مقاله خفن هم گرم
نقل قول کردن
MOEIN 2004
#5 MOEIN 2004 1401-09-23 23:18
به نقل از mtm:
از ساعت 6 صبح تا الان داشتم این بررسی رو مینوشتم! واقعا سخت و طاقت فرسا بود و قطعا غلط های تایپی و ایرادات ویرایشی زیاد داره. اگر شما چیزی دیدید بگید تا اصلاح کنم

بله سخت و طاقت فرسات ولی سخت تر از آن اینکه وقتی این انیمیشن اکران شد باید ایسترگ های این رو باید پیدا کرده و آنرا بررسی کرد
نقل قول کردن
the phantom
+1 #6 the phantom 1401-09-23 23:23
عالی بود استاد‌ . بازم ترکوندید
نقل قول کردن
the phantom
+1 #7 the phantom 1401-09-23 23:24
نمیدونم اینم یه جور ایستراگه یا نه ولی تو اون کمیک زن عنکبوتی سیاه داره با والچر میجنگه . تو تریلر هم با والچر جنگید!
نقل قول کردن
the phantom
+1 #8 the phantom 1401-09-23 23:26
به نقل از MOEIN 2004:
به نقل از mtm:
از ساعت 6 صبح تا الان داشتم این بررسی رو مینوشتم! واقعا سخت و طاقت فرسا بود و قطعا غلط های تایپی و ایرادات ویرایشی زیاد داره. اگر شما چیزی دیدید بگید تا اصلاح کنم

بله سخت و طاقت فرسات ولی سخت تر از آن اینکه وقتی این انیمیشن اکران شد باید ایسترگ های این رو باید پیدا کرده و آنرا بررسی کرد

تو دنیا اگه یه سایت و یه نفر بتونه بنویسه سایت اسپایدی و استاد ترابیه
شک نکن
ایشون ایستراگ های نو وی هوم و کلی فیلم و انیمیشن رو نوشتن. اینم مینویسن
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-09-23 23:29
به نقل از the phantom:
نمیدونم اینم یه جور ایستراگه یا نه ولی تو اون کمیک زن عنکبوتی سیاه داره با والچر میجنگه . تو تریلر هم با والچر جنگید!

نکته ی جالبی بود :-)
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1401-09-23 23:30
کاربرا دقت کنن فک کنم یه سری لینکا رو یادم رفته تو مقاله بذارم
اگه چیزی دیدید بفرمایید تصحیح کنم
نقل قول کردن
omid23
#11 omid23 1401-09-24 08:14
تحلیل واقعا عالی بود
معلومه که روش خیلی وقت گذاشته و کلی زحمت کشیده شده
من دیروز که تریلرو دیدم خیلی هیجان زده شدم. اصلا باورم نمی شد این همه عنکبوتی توی کارتون هست!
اون موقع خودم چندتایی رو (۱,۵,۱۲,۱۸,۳۸,۳ ۹,۴۱) رو شناسایی کردم ولی حسابی منتظر بودم تا سایت تحلیلش کنه و بقیه رو هم بشناسم
ولی یه چیزی رو اصلا باورم نمیشه! پیتر بی.پارکر بچه داره!!!!!
اسمش هم می دیه!!!!!!!!(کاش مارول هم از خر شیطون پیاده شه و رابطه پیتر و مری جین رو برگردونه :cry: )
به هر حال به شدت هایپ شدم برای این انیمیشن و منتظرم که زودتر اکران بشه.
نقل قول کردن
Daniel
#12 Daniel 1401-09-24 10:54
به شدت منتظر اومدن این شاهکار هستم
مقاله هم مثل همیشه عالی و کامل بود
نقل قول کردن
omiDeadpool
#13 omiDeadpool 1401-09-24 17:26
یه مقاله شاهکار دیگه از سایت اسپایدی. کل سایتای دیگه جمع بشن نمبتونن یه مقاله اینجوری بنویسن
نقل قول کردن
omiDeadpool
#14 omiDeadpool 1401-09-24 17:27
به نقل از the phantom:
نمیدونم اینم یه جور ایستراگه یا نه ولی تو اون کمیک زن عنکبوتی سیاه داره با والچر میجنگه . تو تریلر هم با والچر جنگید!

چه خوب گفتی
اتفاقا ژستی که گرفته موقع حمله به والچر هم شبیه اون کمیکه (شیوه لگد زدنش)
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1401-09-24 21:23
شماره ۳۸ رو از زوایای دیگه بهش نگاه کردم بنظرم کین نیست و لباس عایق بندی شده است!


البته در بازی ps4 هم بود:
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1401-09-25 13:28
اگه کسی عکس مرد عنکبوتی دیجیتالی (شماره ۲۸ ) رو پیدا کرد بده بزاریم تو مقاله.
نقل قول کردن
Mr. Spider
+1 #17 Mr. Spider 1401-09-25 17:46
سلام!
من عضو جدید سایتم و این اولین کامنتیه که مینویسم
چند ساله که با اسپایدی آشنا شدم و مقالاتش رو می خونم.
این تحلیل هم مثل تمام مقاله های دیگه اسپایدی عالی و دقیق بود.
من خودم دو مورد از مرد عنکبوتی ها رو تونستم شناسایی کنم که توی متن نیومده.(البته خب فکری که میکنم دقیق دقیق نیست و یه مقدار هر کدومشون تفاوت جزئی دارن)

(نمی دونم لینکه میاد یا نه)
اولیش که بیشتر هم اطمینان دارم اونیه که سمت چپ تصویره
لباسش خیلی شبیه لباس velocity بازی ps4ـه

اونی هم که سمت راسته الیاف لباسش مخصوصا من رو یاد اون لباس آخری که توی نو وی هوم پیتر پوشید میندازه

راستی
من لباس مردعنکبوتی دیجیتالی رو یادم نمیاد اما چون 6 تا دست داره شاید اون نورمن آزبورنی باشه که مردعنکبوتی بود

ممنون
نقل قول کردن
AP-omega
#18 AP-omega 1401-09-25 19:12
مرد عنکبوتی کشتی کج کار ممکنه از پیتر پارکر های باشه که تازه به قدرت هاش دست پیدا کرده.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#19 Captain-spidey 1401-09-25 22:29
سلام خسته نباشید استاد مقاله عالی بود
راستش بنظرم اینکه ایده اصلی فیلم دوباره مثل راهی به خانه نیست در مورد اینکه "مایلز نمیخواد خبیث فیلم کشته بشه" نباشه یکم کلیشه‌ای میشه احتمالا
نقل قول کردن
stranger616
#20 stranger616 1401-09-26 18:41
به نقل از mtm:
اگه کسی عکس مرد عنکبوتی دیجیتالی (شماره ۲۸ ) رو پیدا کرد بده بزاریم تو مقاله.

استاد من اینو پیدا کردم
uplooder.net/.../...
نقل قول کردن
Ehsan Nissan
#21 Ehsan Nissan 1401-09-26 20:44
به نقل از blaksummerz:
این همه مدت فکر میکردم پیتر بی پارکر مال دنیای ۶۱۶ هست ولی الان معلوم شد که مال mc2 هستش!
وقتی صحنه ی اسپایدر من های مختلف شروع شد چشمام سیاهی رفت!من انتظار داشتم که فوقش ۴،۵ تا اسپایدرمن وجود داشته باشن ولی مثل اینکه فیل لرد و کریس میلر میدونن که هوادارا چی میخوان
بی صبرانه منتظرش هستم...

یه چیزی بگم؟ پیتر بی پارکر مال همون دنیای 616 هست و دخترشم در واقع دختر پیتر اصلی محسوب میشه
توی مورد شماره 49 این مقاله spidey.ir/.../...
در واقع پیتر بی پارکر دقیقا مال دنیای اصلی مارول هست!
وای خدا، یعنی بالاخره مارول راضی میشه پیتر دوباره متأهل شه و به یه پدر تبدیل شه!
البته با این رویکردی که فعلا مارول پیش گرفته، مثل حالا حالاها پیتر و ام‌جی به هم نمیرسن...
نقل قول کردن
Ehsan Nissan
#22 Ehsan Nissan 1401-09-26 20:46
اما جدی همین مقاله‌ها و همین زحمات بی‌وقفه‌ست که سایت رو یه سرو گردن بالاتر از هر سایت کمیک بوکی دیگه‌ای تو ایران میکنه
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1401-09-28 06:09
به نقل از stranger616:
به نقل از mtm:
اگه کسی عکس مرد عنکبوتی دیجیتالی (شماره ۲۸ ) رو پیدا کرد بده بزاریم تو مقاله.

استاد من اینو پیدا کردم
uplooder.net/.../...

مرسی ولی فک کنم این فن مید باشه
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1401-09-30 12:48
مرسی بابت تحلیل. بی وقفه منتظر اومدن این اثر هنری هستم. ولی نمیدونم چرا چند وقته دیگه مثل سابق هایپ نمیشم :sad:
یک نکته ای در مورد زن عنکبوتی (جسیکا درو) به ذهنم رسید. اونم اینکه این نسخه از زن عنکبوتی (تا اونجایی که خودم میدونم) در دنیای کمیک توانایی پرتاب تار مثل اکثر نسخه های کاراکتر عنکبوتی نداره. بلکه به جاش venom blast یا اشعه ونومی رو داره که مثل برق عمل میکنه و خود مایلز مورالز هم این توانایی رو برخلاف پیتر پارکر داره. اما در تریلر میبینیم که گویا زن عنکبوتی نه تنها توانایی پرتاب تار رو داره بلکه به نظر میرسه تارهاش اورگانیک باشه و اینکه تو تصویر پست هم هست از سرانگشتانش تار پرتاب میشه.
البته الان به یاد ندارم کاراکتری بوده که این شکلی تار پرتاب کنه یا نه؟
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1401-10-14 13:33
فکر کنم اینم ارزش تماشا رو داشته باشه:
www.aparat.com/v/Lx95S
نقل قول کردن
blaksummerz
#26 blaksummerz 1401-10-14 18:53
به نقل از mtm:
فکر کنم اینم ارزش تماشا رو داشته باشه:
www.aparat.com/v/Lx95S

بسیار زیبا بود
مرحبا
نقل قول کردن
outside_comic
#27 outside_comic 1401-11-08 22:02
جدیدا حضور مردعنکبوتی خارق‌العاده در این انیمیشن تایید شده سریالی که بی نظیر بود و متأسفانه کنسل شد، خیلی هایپم برا این انیمیشن واقعا بی نظیره و ما حداقل برای لحظاتی از حضور تعداد زیادی اسپایدی لذت میبریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45