اگه مرد عنکبوتی مشروبات الکلی مصرف کنه چه اتفاقی براش میفته؟

اگه-مرد-عنکبوتی-مشروبات-الکلی-مصرف-کنه-چه-اتفاقی-براش-میفته؟

مردعنکبوتی به عنوان یک قهرمان اخلاق گرا هرگز لب به مشروبات الکلی نمیزنه و حتی به دیگران هم توصیه میکنه این کار رو نکنند ولی یکی دو بار به طور ناخواسته مشروب خورده و در این مقاله میخواهیم ببینیم چه بلایی سرش اومد!

ضمنا برای خواندن آرشیو سئوالات مربوط به مردعنکبوتی روی لینک زیر کلیک کنید:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

 

در سالهای اخیر مارول به صراحت اعلام کرده که اسپایدرمن یا پیتر پارکر هرگز هیچ نوع مشروبات الکلی مصرف نمیکنه (این مقاله را بخوانید) و علیه آن نیز تبلیغ کرده است. مثلا همانطور که اینجا گفته بودیم مارول در دهه 70 میلادی کمیکی ویژه با مشاركت كمیته جلوگیری از بدرفتاری با كودكان آمریكا منتشر كرد. این كمیك دو داستان داشت كه در آن اسپایدرمن از بدرفتاری با كودكان جلوگیری میكرد:

مرد عنكبوتي مخالف بدرفتاري با كوكان

در حقیقت در این کمیک مرد عنکبوتی از کودکان میخواست که اگر والدینی دارند که بیش از حد مشروب میخورند و این مسئله آنها را دچار مشکل کرده است، به مسئولین مربوطه موضوع را اطلاع دهند! و اسپایدرمن  حتی به قهرمانان دیگر هم توصیه کرده مشروب نخورند. به طور مثال در شماره 74 از سری سوم کمیک های Wolverine که سال 2009 منتشر شد دیدیم که نه تنها مشورب نمیخوره بلکه به ولورین که داشت پشت سرهم آبجو کوفت میکرد (!) گفت: "کاری که داری با خودت میکنی برای سلامتی ات مضره. خیر سرت تو 8 تا تیم ابرقهرمانی عضو هستی. ممکنه فکر کنی من بی غم ترین و شاد ترین قهرمان دنیا هستم ولی باور کن منم کلی تراژدی پشت سر گذاشته ام. از رو تجربه دارم بهت میگم که این راهش نیست. اینجوری پیش بری خودت رو به کشتن میدی. ...".

کمیک اسپایدرمن و ولورین

و یا در داستان فرعی منتشر شده در شماره ی 658 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که در یک بار (میخانه/مشروب فروشی) با گوست رایدر نشسته و در حالی که گوست رایدر داره حسابی مشروب میزنه، ولی اسپایدرمن داره یه لیوان شیر میخوره! (او حتی به گوست رایدر میگه که امیدواره بعد از ترک کافه رانندگی نکنه چون ممکنه تصادف کنه!).

کمیک مرد عنکبوتی - گوست رایدر

و یا اخیرا در شماره 31 از سری جدید کمیک بوک های مردعنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده، دیدیم که پیتر پارکر با رفیقش ، رندی رابرتسون، که فردا قرار بود بود عروسی کنه، تو یه کافه رستوران ملاقات میکنه و علیرغم اینکه رسمه که شب قبل عروسی به عنوان آخرین شب دوران مجردی جشن بگیرن و مشروب بخورن اما آب سفارش میده!

آب - مرد عنکبوتی

حتی گفته میشه در قراردادی که مارول با سونی برای ساخت فیلم های اسپایدرمن بسته قید شده که او هرگز آبجو نمیخورد. آقای «پل شیر»، بازیگر و کمدین آمریکایی که در دنیای کمیک گاهی نویسندگی هم میکنه، هم چندی پیش به نشریه ی "هالیوود ریپورتر" گفت که در یکی از شماره های کمیک اسپایدرمن/ددپول که نوشت، میخواست نشون بده که اسپایدرمن و ولورین با هم آبجو میخورن ولی مارول بهش گفت که اسپایدرمن هرگز آبجو نمیخوره.

هالیوود ریپورتر

یک بار هم در شماره 601 مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم که پیتر پارکر در عروسی زن عمو می با پدر آقای جیمسون، شامپاین خورد و مست کرد ولی فردا صبح معلوم شد که اصلا شامپاینی که نخورده و فقط تو ذهنش القا شده که شامپاین خورده و مست کرده!

مرد عنکبوتی - مشروب

یک بار هم در شماره 75 از سری کمیک بوکی Marvel-Team Up دیدیم که پیتر پارکر آبجو سفارش داد ولی اون رو نخورد:

کمیک مارول تیم اپ

یک بار هم در شماره 12 از کمیک Spider-Man: Unlimited به نظر رسید که پیتر داره با بن رایلی (کلون یا بدل ژنتیکی ساخته شده از روی پیتر پارکر) آبجو میخوره:

پیتر پارکر - بن رایلی

ولی در شماره بعد و در بخش نامه های دریافتی از سوی خوانندگان دیدیم که یکی از خوانندگان اعتراض کرده که چرا پیتر آبجو خورده و زیرش هم سردبیر اینگونه پاسخ داده بود: "حق با شماست. پیتر مشروب نمیخوره و به احتمال زیاد بن هم چندان اهل مشروب نیست. در واقع اونا {در شماره ی قبل} داشتند root beer (نوعی آبجوی غیر الکلی و شیرین) میخوردند".

آبجو شیرین

راستش را بخواهید فقط یک بار در کمیک های دنیای اصلی دیده شده که پیتر پارکر به خواست خودش مشروب بخوره که اونم برمیگرده به شماره 51 از سری دوم کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که در آن پیتر خیلی خوشحال بود و جشن گرفته بود چون مری جین بعد از مدتها دوباره برگشته بود پیشش:

مری جین واتسون

احتمالا مارول این دفعه رو از دستش در رفته بوده. ضمن اینکه نویسنده ی این داستان آقای «استرازینسکی» است که حتما میدونید بین سالهای 2001 تا 2007 نویسنده مردعنکبوتی بود و داستان ها و لحظات جنجالی هم کم نداشت و حتی سعی کرد ریشه قدرت های مردعنکبوتی را از حالت علمی به ماورایی – جادویی تغییر بده و یا بین گوئن استیسی و نورمن آزبورن رابطه ی نامشروع ایجاد کرد که البته بعدا معلوم شد واقعی نبوده. (آیتم شماره 6 از این مقاله و آیتم شماره 2 از این مقاله را بخوانید). بنابراین نباید این قضیه را هم جدی گرفت.

یک بار هم در شماره 0 از کمیک Spider-Man: The Lost Years دیدیم که بن رایلی اون اوایل که تازه فهمیده بود یک کلون است و بسیار ناراحت و افسرده هم شده بود، یک بار از فرط ناراحتی مشروب خورد که اثر بدی هم رویش گذاشت و عصبی و افسار گسیخته شد و به همسفر خودش که همسرش ترکش کرده بود و ورشکسته شده بود، پرخاش کرد و بهش گفت بی ارزش و چیزی نمانده بود که مچ دست صاحب کافه رو بشکونه که ناگهان به خودش اومد!

کمیک بن رایلی

اسپایدرمن - کلون

بن رایلی پارکر

بعدش وقتی بن داشت به سمت اتاقش در هتل میرفت دیدیم که استفراغ کرده و داره با خودش میگه:" چرا اونا من رو از روی مردی کپی کردن که مشروب نمیخوره؟".

کمیک lost years

(لازم به ذکره که در هتل، ناگهان حس عنکبوتیِ بن فعال شد و درب اتاق را شکست و دید که همون کسی که بهش گفته بود بی ارزش، چیزی نمانده که با شلیک گلوله خودکشی کنه. بنابراین بهش دلداری میده و ازش معذرت خواهی میکنه و بهش روحیه میده و میگه اصلا هم آدم بی ارزشی نیست. صفحاتش رو میتونید اینجا و اینجا و اینجا ببینید).

بنابراین این ایده مطرح شد که اسپایدرمن یا کلون او اگر مشروب بخورند اثراتش حتی بدتر از تاثیرش روی آدم های عادیه. و اینجا این سئوال مطرح میشه که اگر مردعنکبوتی به طور ناخواسته مست کنه، چه اتفاقی برایش میفته؟

برای پاسخ این سئوال باید برگردیم به سال 1988 و شماره 38 از کمیک Web of Spider-Man! در این داستان، پیتر پارکر و مری جین پس از ازدواج، میهمانی بزرگی در آپارتمان خودشون برگزار کردند (البته در آپارتمان قدیمی پارکر و بعدش به آپارتمان جدید خودشون نقل مکان نمودند). در میهمانی، پیتر هم مثل دیگران از پانچ که همسرش درست کرده بود میل میکرد (اصطلاح پانچ یا Punch به دسته وسیعی از نوشیدنی‌ها گفته می‌شود که به‌طور کلی حاوی میوه‌ها یا آب میوه هستند).

نوشیدنی پانچ

سپس متوجه میشه که هاب گابلین داره در شهر جولان میده. بنابراین میهمانی را ترک میکنه تا اسپایدرمن بشه. ولی نشون داده میشه که سرش درد میکنه و بیخودی میخنده و پشتک میزنه و به قول معروف حالش میزان نیست! و حتی وقتی لباس تارافکنی میکنه میبینیم که تارش خطا میره!

خطای اسپایدرمن

سپس با هاب گابلین درگیر میشه و بازهم خطا میزنه!

خطای مرد عنکبوتی

دیگه کاملا معلومه که مردعنکبوتی مست کرده و نمیتونست ضربات دقیق به هاب گابلین وارد کنه و اوضاعش خیلی خراب بود و روی سقف ماشین تو خیابون سقوط میکنه (هاب گابلین فهمیده بود که مردعنکبوتی حالت عادی نداره و مرتبا بهش با سلاح های مختلف حمله میکرد):

نبرد با هاب گابلین

ولی خوشبختانه در نهایت گلایدر هاب گابلین میشه مختل کنه و کنترلش از دست هاب گابلین خارج میشه و دیگه نمیتونه مبارزه ادامه بده. سپس وقتی پیتر به خانه برمیگرده معلوم میشه شوهرِ صاحب خانه ی بداخلاق و اعصاب خرد کن اش بوده که بدون اینکه به کسی اطلاع بده به نوشیدنی پانچ الکل اضافه کرده بوده و باعث شده تا پیتر مست کنه!

صاحب خانه پیتر پارکر

این نشون میده که مشروبات الکلی اصلا به پیتر پارکر/مردعنکبوتی نمیسازه و باعث میشه حالش خیلی بد بشه!

 

 سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2024

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

آیا حس عنکبوتی اسپایدرمن از رادار بی باک قوی تر است؟

تبلیغ مرد عنکبوتی علیه مشروبات الکلی!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

مارول ویژگی های شخصیتی پیتر پاركر/مرد عنكبوتی را منتشر كرد

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

10 دفعه ای که قهرمان های مارول برای آرمان های دنیای واقعی مبارزه کردند

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مثل یک آدم «عوضی» (JERK) رفتار کرد!

اسپایدرمن و مذهب

مارول ویژگی های شخصیتی پیتر پاركر/مرد عنكبوتی را منتشر كرد

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

10 دفعه ای که "سرگذشت" (ORIGIN) مردعنکبوتی دچار تغییر شد

رتبه بندی همه ی قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

وقتی پیتر پارکر قدرت های فوق بشری خودش را از دست داد ...

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیر فولادوند
#1 امیر فولادوند 1403-02-25 08:20
به به دلم تنگ شده واسه این سری مقالات خانوم سونیا
عالی بود و جذاب و جسورانه
نقل قول کردن
امیر فولادوند
+1 #2 امیر فولادوند 1403-02-25 08:21
بنظرم مشروبات الکلی رو به فهرست نقاط ضعف اسپایدرمن اضافه کنید ;-)
نقل قول کردن
Robert sionis
#3 Robert sionis 1403-02-25 09:44
عجب مقاله ای بود مرسی ;-)
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#4 TMNT - FAN 1403-02-25 11:31
سوپرمن هم لب به الکل نمیزنه ، دیگه نمیدونم کاراکتری هست که مثل این دو تا الکل نخوردن جز ویژگی های مهم اش باشه یا نه ... ؟
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#5 The Spectacular Burmun 1403-02-25 14:19
خب پس خداروشکر.البته امیدوارم که نویسنده های دیگه هم توی داستان های خودشون به این خط قرمز توجه کنن.
حتی تو فیلم تماشایی اسپایدرمن دور از خانه هم میبینیم که بعد از شکست مرد گداخته،میستریو به پیتر میگه بریم یه جشن بگیریم و حتی میستریو مشروب میخوره ولی پیتر داره آب میوه میخوره.
تشکر میکنم بابت نگارش این مقاله.
نقل قول کردن
Aliwo
#6 Aliwo 1403-02-28 12:57
مقاله‌ی خیلی جالبی بود و چقدر خوبه که مضرات مصرف الکل و مواد مخدر رو این طوری به نسل های جدید نشون میدن
نقل قول کردن
Mahdi علیپور
#7 Mahdi علیپور 1403-02-28 15:18
مقاله تون عالی بود و بار دیگر تشکر میکنم
ولی یک سئوال دارم
مگه بن رایلی موهایش طلایی نیست. پس چرا اینجا تو اون صفحات مربوط به کمیک lost years موهاش مثل پیتر پارکره (یعنی مشکیه)؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1403-02-28 17:32
به نقل از Mahdi علیپور:
مقاله تون عالی بود و بار دیگر تشکر میکنم
ولی یک سئوال دارم
مگه بن رایلی موهایش طلایی نیست. پس چرا اینجا تو اون صفحات مربوط به کمیک lost years موهاش مثل پیتر پارکره (یعنی مشکیه)؟

موهاش رو رنگ می‌کنه تا با پیتر متفاوت باشه.
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1403-02-28 20:51
به نقل از Mahdi علیپور:
مقاله تون عالی بود و بار دیگر تشکر میکنم
ولی یک سئوال دارم
مگه بن رایلی موهایش طلایی نیست. پس چرا اینجا تو اون صفحات مربوط به کمیک lost years موهاش مثل پیتر پارکره (یعنی مشکیه)؟

سئوال خوبی مطرح کردی
این کمیک مربوط به گذشته میشه. یعنی وقتی بن برنگشته بود
و اون موقع هنوز موهاش رو رنگ نمیکرد
ولی وقتی برگشت نیویورک ، برای اینکه با پیتر اشتباهاش نگیرن موهاش رو طلایی کرد
نقل قول کردن
E-spider
#10 E-spider 1403-02-29 07:08
کلا هر چی استاد ترابی یا خانم ساداتی بنویسن عالیه
این مقالات پاسخ به سئوالات اسپایدی هم عالین
خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید