معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (Scarlet Spider)

معرفی-10-دشمن-برتر-«اسکارلت-اسپایدر»-scarlet-spider

هم «بن رایلی» و هم «کین پارکر» در طول سالها صاحب دشمنان مهم و خطرناکی شده اند که در این مقاله میخواهیم به برترین آنها اشاره کنیم.

مقدمه: همانطور که در این مقاله گفته بودیم، چندین شخصیت هستند که از زمان داستان جنجالی "کلون ساگا" در دهه 90 میلادی، لقب «اسکارلت اسپایدر» را در کمیک بوک های مارول یدک کشیده اند ولی نسخه های اصلی همچنان کلون های ساخته شده از روی پیتر پارکر یعنی بن رایلی و کین پارکر می باشند. درسته که آنها اغلب با دشمنان معروف مرد عنکبوتی جنگیده اند ولی دشمنان مخصوص به خود را نیز داشته اند که در برهه های مختلفی عذابشان داده اند. در این مقاله میخواهیم به رتبه بندی مهم ترین این خبیث ها بپردازیم.

مقالات زیر را نیز بخوانید:

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

  

10- آرمادا (Armada)

 آرمادا (Armada)

به محض اینکه بن رایلی لباس جدیدی بر تن کرد، با خبیثی جدید هم روبرو شد که خود را «آرمادا» (Armada) نامیده بود. این شخصیت الان دیگه گمنام و فراموش شده به حساب میاد ولی در هر حال یک لباس زرهی بر تن داشت و میتونست پرواز کنه. نام واقعی اش «دیوید بریر» (David Breyer) بود و چیز زیادی از گذشته اش نمیدانیم جز اینکه یک مزدور بدون قدرت های فوق بشری بود که معمولاً برای انجام ماموریت هایی استخدام میشد. او همچنین تعدادی پهپاد کوچک داشت که میتوانستند تهدیدات جدی ایجاد کنند. آرمادا اجیر شد تا از مرکزی به نام «نورال پورت»، یک تراشه انتقال تصویر دیجیتال را به سرقت ببرد که مورد توجه اسکارلت اسپایدر قرار گرفت و نبردی بین آنها آغاز گردید که در طی آن تارهای عنکبوتی بن رایلی دچار مشکل و او مجبور شد با مشت به پهپادهای آرمادا ضربه بزند و این باعث شد او خیلی ناراحت شود، انگار که با از دست دادن پهپادهای خود یکی از عزیزانش را از دست داده! (تصویرش اینجاست). آرمادا بعدا در زمره خبیث هایی قرار گرفت که توسط «پانیشر» در "کافه بی نام و نشان" مسموم و کشته شد.

 

9- رُبات «اِسکارلت اسپایدر»

اسکارلت اسپایدر خبیث

وقتی بن رایلی در هویت اسکارلت اسپایدر با جرم و جنایت مبارزه میکرد دشمنان خودش را پیدا کرد. مثلا «کارولین ترینر» (Carolyn Trainer) تبدیل به دکتر اختاپوس جدید شد که در مورد شماره 5 همین مقاله بهش اشاره شده. کارولین یک مامور اف بی ای به نام «جو وِید» درباره مرگ دکتر اختاپوس تحقیق میکرد ولی کارولین او را گرفت و به زور تبدیلش کرد به نسخه ای پلید از اسکارلت اسپایدر! او در واقع یک رُبات نقره ای بود که توسط بن رایلی و دیگر اعضای گروه New Warriors جلویش گرفته شد (کارولین با استفاده از نوعی فن آوری واقعیت مجازی/هولوگرامی روی جو وید آزمایش کرد و وقتی وید سعی کرد فرار کنه این فن آوری باهاش پیوند خورد).

 

8- بازی بزرگ (The Great Game)

بازی بزرگ (The Great Game)

«بازی بزرگ» در واقع نام سازمانی متمول است که درآمدهای خود را از طریق امور غیرقانونی مثل قمار به دست می آورد و در دوره ای که بن رایلی در قالب اسکارلت اسپایدر ظاهر شد، در دنیای کمیک به وجود آمد ولی پس از اتمام این دوره نیز همچنان در برهه های مختلفی در کمیک بوک های مارول دیده شده است. این سازمان بن رایلی و کین پارکر را هدف خود قرار داد و مامورین یا بهتره بگیم شماری از شرکت کنندگان در شرط بندی های خود را سراغ آنها فرستاد تا بر سر برد یا باخت آنها در مبارزه قمار کند! از میان این مامورین میتوان به «جوی استیک» (خانمی که در مبارزات تن به تن استاد است و بعداً به گروه «تاندربولتس» اضافه شد)، «پول استار» (Polestar)، «اورا» (Aura) که بعدا به استخدام دکتر اختاپوس مونث درآمد و «میوز» (Muse) اشاره کرد که با همراهی «راینو» به بن و کین حمله کردند.

 

7- چاکرا (Chakra)

 چاکرا (Chakra)

"سرگذشت كلون" قطعا یكی از منفور ترین داستان های تاریخ اسپایدرمنه و سمبل تصمیمات غلطی كه ناشرین كمیك بوكی در دهه 90 میلادی میگرفتند. (البته این "سرگذشت كلون" رو با اونی كه دهه 70 میلادی چاپ شد اشتباه نگیرید چون اون یكی از 10 داستان مهم مرد عنكبوتیه). در این مقاله به ایرادات این داستان کاملا اشاره شده است. دو تا از بدترین و بیخود ترین دشمنان تاریخ اسپایدرمن به نام های « جوداسِ مسافر» و scrier تو این داستان ها خلق شدند! دو شخصیت مرموز با قدرت های جادویی که همش به صورت نامفهموم، گنگ و معماگونه حرف میزدند و آخرش هم معلوم نشد هدفشون چی بود و چی از جون پیتر پارکر ، بن رایلی (کلون پیتر) و خواننده های بیچاره میخواستند! جوداسِ مسافر نشان داده که یکی از شخصیت های قدرتمندی است که مرد عنکبوتی با آن روبرو شده است و دارای قدرت هایی است که می تواند درک انسان را به شدت تغییر دهد. ولی از پس از داستان "سرگذشت کلون" در دهه 90 تاکنون در صفحات کمیک مشاهده نشده. قدرت او در سطح بسیار بالایی قرار داشت و بسیار بعید است که او به این سادگی از دنیای مارول ناپدید شود. و اما «چاکرا» زنی بود که برای جوداسِ مسافر کار میکرد و قدرت های جالبی داشت مثل پرواز کردن و یا تبدیل به روح شدن! این شخصیت اولین بار در سال 1994 و در شماره 117 از کمیک Web of Spider-Man خلق شد. با توجه به اینکه پیتر پارکر و بن رایلی خبیث های مونث زیادی در دنیای کمیک نداشته اند، چاکرا میتونه گزینه خوبی باشه ولی متاسفانه سالهاست که دیگه خبری ازش نیست!

 

6- سالاماندر (Salamander)

سالاماندر (Salamander)

پس از آنکه کین پارکر اصلاح شد و هویت اسکارلت اسپایدر را از برادر کشته شده اش یعنی بن رایلی گرفت، خودش را درگیر با یک سری دشمنان خطرناک یافت. این دشمنان از آن طرف مرزهای جنوبی آمریکا آمده بودند و وقتی سر راهش قرار گرفتند که دختر جوانی به نام «اراسلی» (Aracely) را از دست قاچاقچیان انسان نجات داد (این دختر بعداً به قهرمانی ملقب به «هامینگ بِرد» تبدیل شد. سپس شخصیت خبیث نیرومندی به نام «سالاماندر» او و اراسلی را تحت تعقیب قرار داد. او قدرت های ارتقا یافته و آتشین داشت که ادعا میکرد از مار آتش به نام Xiuhcoatl دریافت کرده. سالاماندر از دشمنان اولیه و بسیار قدرتمند کین شد که قدرت های مرموز و عرفانی داشتند.

 

5- لیدی اختاپوس (Lady Octopus)

https://www.spidey.ir/images/img/content/dr-octopus/facts/Carolyn_Trainer__Earth-616.jpg

همانطور که در مورد شماره 9 گفته شد، در طول داستان "سرگذشت کلون" وقتی کِین دکتر اختاپوس را کشت، شاهد بودیم که کارولین ترینر تبدیل به دکتر اختاپوس جدید شد. او دختر یکی از همکاران قدیمی اوتو اکتاویوس به نام «سووارد ترینر» بود و همیشه اوتو اکتاویوس نبوغ او را تحسین میکرد. ایشون در ضمن در زنده شدن دکتر اختاپوس به وسیله فرقه Hand نیز نقش داشت. همچنین در خلق اسکارلت اسپایدر خبیث نیز نقش داشت و همانطور که در شماره های جدید کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خوانده اید این خانم مدتیه به همراه چند خبیث مونث دیگر به گروه "سندیکای شرارت" (Sinister Syndicate) ملحق شده. او در ضمن در دنیای MC2  از دشمنان اصلی «دختر عنکبوتی» نیز به حساب میاد.

 

4- لوبوها (Los Lobos)

لوبوها (Los Lobos)

برادران لوبو رهبران سابق گروه تبهکاری «لوبو» بودند که سابقا با کینگ پین در نیویورک جنگ کرده بودند، منتهی برادر بزرگتر آنها کشته شده بود و برادر و خواهر کوچکتر به نام های کارلوس و اِسمرالدا به یک سازمان ماورا الطبیعه که در فعالیت های مربوط به قاچاق انسان مشارکت داشت ، ملحق شدند که بهشون وعده داد برادر مرحوم شون رو زنده میکنه. در هر حال، لوبوها گرگینه های نیرومندی بودند که میتونستند تغییرات فیزیکی خود را کنترل کنند. کارلوس حتی تونست کین رو بکشه ولی کین در قالب هیولایی به نام "اون یکی" برگشت و به شدت مجروحش کرد.

 

3- دِسپیر (D'Spayre)

دِسپیر (D'Spayre)

او یک شیطان اهریمنی از بُعدی دیگر است و ترکیب ترس های به وجود آمده از رخدادهای فاجعه آمیز به وجود آمده. او در واقع ماموری است فرستاده شده از جانب یکی از دشمنان نیرومند به نام «ساکن تاریکی» (این مقاله را بخوانید). «ساکن تاریکی» موجودی دارک و قدرتمند از عالم قبلی است! یک نقشه کش قهار که از میان دنیاهای مختلف عبور میکند و لقب "ارباب ترس" (Lord of Fear) را به خود اختصاص داده. هر وقت ترس در دنیا بیشتر شود قدرت او نیز بیشتر میشود. او وقتی دستش از دنیای ما کوتاه مانده بود (چون تبعید و به بعدی دیگر فرستاده شده بود)، دسپیر را خلق و به زمین فرستاد تا از ترس و ناامیدی انسان تغذیه کند و جادوگری که او را تبعید کرده بود را به قتل برساند. درد و رنجی که بن رایلی قبلا در تبعید تجربه کرده بود باعث شد تا دسپیر به سمتش کشیده شود ولی در نهایت در مبارزه با اسکارلت اسپایدر شکست خورد.

 

2- خانواده کریون

خانواده کریون

بن رایلی وقتی جانشین اسپایدرمن شد هرگز با کریون شکارچی اصلی یعنی «سرگی کراوینُف» روبرو نشد زیر این شخصیت همچنان پس از داستان تاریخی "آخرین شکار کریون"، مرده پنداشته میشد. اما با پسر او به نام ولادمیر کراوینف درگیر شد ولی این کین بود که در نبردی، ولادیمیر را کشت و باعث شد تا خاندان کراوینُف از کین کینه به دل بگیرد (برای آشنایی با اعضای این خانواده، این مقاله را بخوانید). به همین دلیل سالها بعد شاهد بودیم که خانوادۀ کریون طی داستان «شکار بی‌رحمانه» و با قربانی‌کردن کِین (که خود را جای اسپایدرمن اصلی جا زده بود) سرگی را به زندگی بازگرداندند و ... در واقع آنها خیال میکردند اسپایدرمن واقعی یعنی پیتر پارکر را کشته اند. به همین دلیل وقتی سرگی زنده شد حالت طبیعی نداشت و گفته شد که نفرین شده و نفرینش هم این است که فقط مرد عنکبوتی اُریجینال میتواند او را بکشد! بنابراین خانواده کریون و به ویژه دختر آنها به نام «آنا» از دشمنان قسم خورده کین پارکر هستند.

 

1- شغال (The Jackal)

شغال (The Jackal)

«پرفسور مایلز وارن» ملقب به شغال از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی و مسبب به وجود آمدن بلاهای زیادی در زندگی او و کلون های اوست. شغال بود که بن رایلی و کین را به وجود آورد و با خلق کلون های دیگر مثل کلون گوئن استیسی باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای پیتر پارکر شد. او در زندگی بن رایلی هم همواره نقشی مخرب و خبیثانه داشته است. در واقع بن رایلی پس از کشته شدن به دست گرین گابلین برای مدتی زیادی مرده پنداشته میشد بود تا اینکه چندی پیش و طی رویداد "توطئه کلونی" (اینجا ترجمه شده) برگشت و معلوم شد همونیه که زیر ماسک شغال بوده و در هیبت رئیس شرکت نیو تکنولوژی داشته عزیزان و دشمنان پیتر رو زنده میکرده. دلیل خبیث شدن او نیز مشخص شد: مایلز وارن به عنوان خالق او مدام زنده ش میکرده و میکشتتش! در واقع او 27 بار بن را کشت و دوباره زنده ش کرد تا یک پروسه جدید ساخت کلون را تست کند. ولی بن هر 27 دفعه را به یاد داشت و این باعث جنون و خباثت او شد. مایلز وارن علاقه خاصی داره که بن رایلی را زجر بده و نابودش کنه و قطعاً بزرگترین دشمن او به شمار میاد و خواهد آمد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال» 

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

شماره 20 از کمیک "اسكارلت اسپایدر" ترجمه شد!

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر"

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-08-15 13:53
من خیلی از شغال خوشم میاد و فقط حیف که قربانی بعضی داستان های بد شد و امیدوارم تو این سری جدید شاهد بازگشت تمام عیار شغال باشیم .
خانواده کریون هم که به نظر قراره برگردند و از بقیه لیست خوشم نیومد همون بهتر که دیگه پیداشون نشه .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-08-15 14:28
سلام
ممنون بابت مقاله.
بن رایلی شاید مجموعه مهم و مشهوری از خبیث ها نداشته باشه، اما قطعا بعضی ها بودند که حسابی سد راهش شدند و مزاحمت براش ایجاد کردند. به هر حال او در دورانی اسکارلت اسپایدر بود و حتی مرد عنکبوتی بود و این مسئله باعث شد که با دشمنان سرشاخ بشه. از این گذشته کین هم عنوان اسکارلت اسپایدر رو بر عهده داشته و در این مدت دشمنانی هم داشته که همونطور که میشه در مقاله خوند مهم ترینشون خانواده کریون بود. این قضیه خبیث هم برای بن رایلی در کمیک های جدیدش خیلی مهمه و این یه چالش بزرگ سر راه نویسندگان جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که بتونند خبیث های چالش برانگیزی رو برای بن رایلی دست و پا کنند. مهم ترین موارد این لیست "خانواده کریون" و "شغال" هستند. کریون شکارچی یکی از دشمنان اسپایدرمن شناخته میشه اما خانواده او با کین در داستان هایی سرشاخ شدند. فداکاری کین برای پیتر پارکر یکی از زیباترین لحظات اسپایدرمن در دنیای کمیک بود و باعث ارتقا شخصیت کین شد. شغال هم واقعا بن رایلی رو بارها عذاب داد. هم در سرگذشت کلون دهه ۷۰ هم در سرگذشت کلون دهه ۹۰ و البته در داستان توطئه کلونی او خیلی بن رو آزار داد و میشه گفت او مهم ترین دلیل بن رایلی برای خبیث شدن بود و باعث شد بن واقعا اذیت بشه.
واقعا مقاله عالی بود که حتی برای اسکارلت اسپایدر هم که خیلی دشمنان خاصی نداره چنین مقاله ای روی سایت میاد.
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-08-15 15:04
سایت تخصصی اسپایدرمن تبدیل شده به خود اسپایدرمن! واقعا این همه مقاله از شخصیت های ریز و درشت، معروف و محبوب... در یک کلام واقعا فوق العاده بود.
بعضی هاشون مثل چاکرا و دسپیر رو به هیچ وجه نمیشناختم.
امیدوارم اسکارلت اسپایدر در ران جدید "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خوش بدرخشه.
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-10-08 15:32
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37