معرفی شخصیت های مکمل کمیک های «ونوم»

معرفی-شخصیت-های-مکمل-کمیک-های-«ونوم»

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه Blue-ray "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" تقدیم شما میشود.

برای درک بهتر داستان های ونوم لازمه با این شخصیت ها آشنا بشوید.

همچنین برای آشنایی با ونوم در دنیای کمیک این مقاله، این مقاله و این مقاله و برای آشنایی با بهترین داستان های او این مقاله را بخوانید.

همچنین 10 دشمن برتر ونوم در این مقاله معرفی شده اند. اولین حضور ونوم در دنیای کمیک هم اینجا ترجمه شده است.

 

- کارل براک (Carl Brock)

کارل براک (Carl Brock)

«کارل براک» پدر ادی براک است. او مردی بود که عواطف و احساسات نداشت تا اینکه با همسر آینده اش «جِیمی» ملاقات کرد و عاشقش شد و برای اولین بار در زندگی خودش احساس خوشبختی کرد متاسفانه همسرش هنگام زایمان درگذشت و همین باعث شد تا از همان ابتدا از پسرش ، ادوارد (ادی)، خوشش نیاید زیرا او را مقصر مرگ همسر عزیزش میدانست. به همین دلیل همیشه با ادی بدرفتاری میکرد و او را نادیده میگرفت. وقتی هم که ادی به عنوان یک خبرنگار سر قضیه هویت واقعی «سین ایتر» دچار بی آبرویی و اخراج از محل کارش شد ، کارل او را کاملاً طرد کرد و اظهار داشت که دیگر پسری به نام ادی ندارد! در داستان های اخیر ونوم نوشته «دانی کیتس» فاش شد که کارل یک تاجر موفق بود تا اینکه ادی در دوران نوجوانی موقعی که داشت در حین مستی رانندگی میکرد، یک بچه را زیر گرفت و کشت و همین موضوع و هزینه های ناشی از آن باعث شد ورشکسته و از ادی بیشتر متنفر شود (وقتی ادی میخواست در دادگاه به جرم خود اعتراف کند، کارل او را به شدت کتک زد تا نظرش عوض شود!).

  

- دیلان براک (Dylan Brock)

دیلان براک

پس از آنکه همسر ادی براک به نام «آنه وینگ» به شدت از سوی «سین – ایتر» زخمی شد، ادی براک سیمبیوت ونوم را به او منتقل کرد تا زندگی اش را نجات دهد و با این کار او را به هیولایی به نام «شی – ونوم» تبدیل ساخت (این مقاله را بخوانید).  آنها برای چند لحظه به طور همزمان با سیمبیوت ونوم پیوند داشتند و به طور فیزیکی و ذهنی به هم متصل شدند. پس از آنکه سیمبیوت نزد ادی بازگشت، بخشی از خودش را در قالب کدکس در وجود آنه باقی گذاشت. آنه هم متعاقباً متوجه شد به طور ناگهانی و مرموزی باردار شده است و پسری به دنیا آورد به نام «دیلان» (Dylan) که در حقیقت یک نمونه ژنتیکی از سیمبیوت بود که در قالب جنینی انسانی به دنیا آمد! آنه که به شدت شوکه شده بود ، فرزند نوزادش را پیش پدر ادی (کارل براک) گذاشت و رفت و بعدش هم خودکشی کرد. کارل به عنوان پدربزرگ دیلان او را بزرگ کرد و سعی داشت محبتی که از پسر خودش دریغ کرده بود را به او بدهد ولی گاهی اوقات به شدت عصبانی میشد و کتکش میزد. دیلان برای 9 سال از وجود پدر واقعی اش بی خبر بود تا اینکه ادی در حالی که از دست مامورین دولتی در حال فرار بود به درب خانه پدرش آمد و با او ملاقات کرد ولی پدر بزرگش به او نگفت که ادی پدرش است. دیلان اولش فکر میکرد ادی برادر ناتنی اش است اما هردوی آنها به حقیقت پی بردند و از آن زمان تا به حال ادی دارد سعی میکند تا رابطه اش را با پسرش بهتر کند و بهش قول داده تا به هر قیمتی که شده ازش محافظت کنه و در بخش فینال رویداد "کارنیج مطلق" دیدیم که وقتی بین نجات دنیا و نجات پسرش گیر کرده بود، دیلان را انتخاب کرد.

دیلان یک موجود منحصر به فرد است زیرا نحوه تولد خاصی داشته که باعث شده به نوعی موجود ترکیبی از انسان/سیمبیوت تبدیل شود. او شبیه به انسان است ولی در واقع یک سیمبیوت ونوم است که در شکلی انسانی قرار گرفته. او اولش قادر نبود به طور خودآگاه قدرت هایش را کنترل کند و این قدرت ها وقتی استرس داشت یا جانش به خطر میفتاد خود به خود بروز پیدا میکردند. ولی با تمرین و به کمک راهنمایی های کنال تونست راهش رو یاد بگیره. وقتی قدرت های منحصر به فرد او فعال میشوند چشمانش به رنگ سیاه در می آیند و نوعی شاخک هایی سیمبیوتی هم ازش خارج میشوند (این عکس را ببینید).

او همچنین میتونه سیمبیوت های دیگر را حس کنه و میتونه سیمبیوت هایی را که میخوان باهاش پیوند بخورند را دفع و حتی تحت کنترل خودش دربیاره و به راحتی آنها را بکشه. او نمیتونه با سیمبیوت ها پیوند بخوره و اگر قدرت هاش فعال شده باشند و در مجاورت سیمبیوت ها باشه دچار درد شدیدی میشه. دیلان همچنین میتونه سیمبیوت ها را از راه دور کنترل کنه و از طریق چشمان آنها ببینه (کاری که فقط کنال از پس انجامش برمیاد) او این کار را از طریق برقراری ارتباط با ذهن کندویی سیمبیوت ها انجام میده. بنابراین همیشه این خطر وجود داره که کنال با برقراری ارتباط با دیلان او را تحت نفوذ خودش بگیره؛ کاری که قبلا به طوری محدودی آن را انجام داده! پس از شکست خوردن کنال در رویداد "پادشاه سیاه پوش" و جانشینی او توسط ادی براک به عنوان خدای سیمبیوت ها به نظر میاد این خطر هم رفع شده باشد زیرا اِدی با قدرت های کیهانی خود آثار کنال را از وجود دیلان پاک کرد و اون قدرت ها و قابلیت هایی که ذکر شد از او گرفته و دیلان مثل یک پسر بچه عادی شد  (اینجا را ببینید). ولی در شماره 200 از کمیک ونوم دیدیم که دیلان تیر خورد و سیمبیوت ونوم سعی کرد نجاتش بده و در نتیجه باهاش پیوند خورد و بدین ترتیب دیلان تبدیل به ونوم شد! (عکسش اینجاست). همچنین دیدیم که دیلان در دبیرستان معروف میدتاون درس میخواند و مدام هم با هم کلاسی قلدر خودش وارد درگیری میشود!

 

- رِکس استریکلند (Rex Strickland)

رِکس استریکلند (Rex Strickland)

در شماره 1 از کمیک "سرگذشت ونوم: ویتنام" (که اینجا ترجمه شده است)، نیک فیوری و ولورین به طور تصادفی با نخستین نشانه های خدای سیمبیوت ها یعنی «کِنال» در دنیای ابرقهرمانان مدرن مارول روبرو شدند. در واقع ارتش آمریکا سعی کرد موفقیت خودش در خلق ابرسربازی به نام کاپیتان آمریکا را با سربازان سیمبیوتی (sym-soldiers) تکرار کنه و آدم های عادی را با سیمبیوت ترکیب میکرد. این سیمبیوت در واقع بقایای کشف شده از همان اژدهای گرندل بود که در مورد شماره 5 از این مقاله بهش اشاره شده است. یکی از این آدم ها «رکس استریکلند» نام داشت که جان خودش را برای نجات دوستانش از دست داد ولی با یک سیمبیوت پیوند خورد و زنده شد و اسم رمزش رو «تیرانوسوروس» گذاشتند. متاسفانه نفوذ کنال روی سربازان سیمبیوتی اونقدر زیاد بود که حتی به نیروهای خودشون در ویتنام هم حمله کردند و قتل و خونریزی زیادی به راه انداختند. رکس در نبرد کشته شد ولی سیمبیوت تیرانوسوروس به خاطر اعمال خودش دچار عذاب وجدان شد. او سالها وانمود کرد که همان استریکلند است و به زندگی ادامه داد. این سیمبیوت در نهایت به لطف شرافت استریکلند از زیر کنترل کنال (خدای سیمبیوت ها) خودش را رهایی داد و علیه او شد و برای نجات جان ادی براک، آواتارِ کنال را گرفت و داخل کوره آتشین انداخت و اینجوری جان خودش را فدا کرد. در شماره 32 از کمیک های ونوم (اینجا ترجمه شده) دیدیم که سیمبیوت تیرانوسوروس و رکس استریکلند در ذهن کندویی سیمبیوت ها دوباره به هم رسیده اند.

  

- بِک آندروود (Beck Underwood)

 بِک آندروود (Beck Underwood)

«ربکا "بِک" آندروود» یک وکیل جوان بود که به یاری ستمدیدگان در شهر سان فرانسیسکو می شتافت. او با ادی براک دوست و رابطه رومانتیک کوتاه مدتی با او وقتی که ونوم لقب «محافظ مرگبار» شهر زیرزمینی را یدک میکشید برقرار کرد. در داستان The Madness، ویروس شرکتی به نام «مرکوری» باعث میشه ادی حسابی قاطی کنه و ونوم هم از کنترل خارج بشه و بخواد به نوعی خانم آندروود تجاوز کنه (!) (ونوم صورت ربکا رو جوری لیس زد که باعث شد ازش به شدت وحشت پیدا کنه! عکسش اینجاست). سپس وقتی ادی دوباره حالش خوب شد از او معذرت خواهی کرد و او هم قبول کرد ولی باهاش بهم زد! ادی هم برای اینکه دیگه در قالب ونوم جان او را به خطر نیندازه، ولش کرد و به نیویورک برگشت.

 

- آنه وینگ (Anne Weying)

آنه وینگ

«آنه وینگ» (Ann Weying) همسر سابق ادی براک بود که هم برای مدت کوتاهی سیمبیوت ونوم را بر تن کرد و به She-Venom تبدیل شد! (در مورد مربوط به «دیلان براک» گفتم که «سین ایتر» به آنه شلیک کرد و ادی مجبور شد سیمبیوت رو بهش پیوند بزنه تا جانش را نجات بده). او به عنوان شی – ونوم مرتکب قتل میشد ولی از این قتل ها لذت نمیبرد (خودش اعتقاد داشت سیمبیوت مجبورش کرده این کارها رو بکنه ولی ادی بهش گفت تا میزبان خودش نخواد، سیمبیوت نمیتونه اونو وادار به قتل کنه!). او پس از اینکه سیمبیوت ترک اش کرد دچار عذاب وجدان و اختلالات روانی شد و دست به خودکشی زد (خودش رو از پنجره پرت کرد بیرون. این تصویر را ببینید). جالبه که بدونید خانم وینگ در اولین حضورش در دنیای کمیک با موهای مشکی به تصویر کشیده شد و عینک داشت ولی سپس با موهای بلوند و بدون عینک به تصویر کشیده شد تا جذاب تر به نظر برسه! او یک وکیل موفق بود. همچنین به صورت فلش بک در کمیک های ونوم نوشته «دانی کیتس» (که اینجا ترجمه شده اند) دیدیم که وقتی آنه با سیمبیوت ونوم پیوند خورده بود از ادی براک بچه دار شده بود و وقتی بچه اش یعنی دیلان را به دنیا آورد آن را به کارل براک داد تا ازش مراقبت کنه و بهش قول داده روزی دوباره برگرده پیش پسرش ولی همانطور که گفته شد دست به خودکشی زد و دیگر نتونست پیش دیلان برگرده.

 

- جِنا کول (Jenna Cole)

جِنا کول (Jenna Cole)

یک دختر نوجوان معتاد به هروئین که وقتی ادی براک در قالب آنتی ونوم فرو رفته بود باهاش دوست شد (اولش وقتی آنتی ونوم را دید فکر کرد به خاطر مصرف مواد مخدر توهم زده!) او که به نظر میرسید اعتیادش به لطف آنتی ونوم خوب شد، به ادی کمک کرد به داخل کارتل های مواد مخدر نفوذ و نابودشون کنه ولی به طور مخفیانه همچنان مواد میزد! تا اینکه به دست قاچاقچی ها افتاد. سپس ونوم با پانیشر تیم آپ کرد تا نجاتش دهند. این اتفاق در داستان New Ways to Live رخ داد و از آن موقع به بعد دیگر خبری از این شخصیت نداریم.

 

- دکتر استیون (Dr. Steven)

دکتر استیون (Dr. Steven)

یک اخترزیست‌شناس (Astro-Biologist) در شرکت "الکمکس" که «لیز الن» او را به خدمت میگیره تا به ادی براک کمک کنه سیمبیوت خودش را تحت کنترل بگیره. او روی ویلچر میشینه بسیار باهوش است و اطلاعات بسیار خوبی درباره سیمبیوت ها داره و یک بار تونست ظرف چند ساعت یک علاج موقتی برای فروپاشی سیمبیوت پیدا کنه. دکتر استیون همیشه به لیز الن غُر میزنه که دپارتمانی که مسئولشه بودجه کافی نداره. جالبه که همیشه بهش میگن دکتر استیون ولی هیچ وقت نام کوچک او فاش نشده است! به نظر میاد او آدم بدی نباشه و انگار سعی داره به میزبانان سیمبیوت مثل فلش تامپسون یا ادی براک کمک کنه ...

 

- تانا (Tana)

تانا (Tana)

یک زیست شناس حیوانات اهل اسپانیا (با نام اصلی «جولیا فونتانا») که به عنوان نمونه آزمایشگاهی برای تست سرم دایناسوری «استگرون» مورد استفاده قرار گرفت و به یک دایناسور پرنده از نوع پتروسور تبدیل شد اما ونوم، تانا را از دست استگرون آزاد کرد و به متحد وی تبدیل شد. چندین بار هم از سوی «کریون شکارچی» مورد حمله قرار گرفته است.

  

- مِلانز (M'lanz)

مِلانز (M'lanz)

یک جنگجوی نیرومند از نژاد اسکرال که در داستان "ونوم : نخستین میزبان" اهمیت پیدا کرد که در آن پی بردیم میزبان اولیه سیمبیوت ونوم ، یک جنگجو از نژاد کری به نام «تِل-کار» بوده است (حتما این مقاله را بخوانید). تل-کار به دنبال باز پس گیری سیمبیوت خودش از ادی براک بود که ملانز سعی کرد جلویش را بگیرد. سپس شاهد تیم آپی بین ملانز و ادی علیه تل-کار بودیم. اولش همکاری آنها پر تنش بود ولی کم کم با هم دوست شدند (ادی هم با سیمبیوت «اسلیپر» پیوند خورد). سرانجام، با کمک ملانز، تل-کار خلع سلاح شد و در نهایت، توسط خودِ نژاد کری به عنوان یک جنایتکار جنگی شناخته و به سفینه‌اش تیراندازی شد! ادی و ملانز توانستند با 2 سیمبیوت‌شان به زمین بازگردند. (ملانز برای مدتی کوتاه با اسلیپر پیوند خورد!).

 

- جوبولیل ون اسکاتر (Jubulile van Scotter)

جوبولیل ون اسکاتر (Jubulile van Scotter)

یک دختر جوان اهل آفریقای جنوبی که پدرش بهش یاد داد چطور یک ملوان خوب باشد. پس از مرگ پدرش و وقتی داشت در اقیانوس آرام دریانوردی میکرد، با میزبان اصلی سیمبیوت کارنیج یعنی «کلیتوس کسدی» روبرو شد که زخمی شده بود ولی جوبولیل ازش پرستاری کرد تا اینکه به مقصدی که کلیتوس در نظرش بود رسیدند و آنجا سعی کرد به کمک کتاب شیطانی "دارک هولد" جوبولیل را دستیار سیمبیوتی خودش تبدیل کند ولی نقشه اش آنطور که میخواست پیش نرفت. اما در نهایت معلوم شد او آلوده سیمبیوت کارنیج شده و میتونه حضور کارنیج را حس کنه و یا وارد حافظه اش بشه و این باعث شد بسیار رنج بکشه. تا اینکه با ادی براک آشنا شد و دوستی خوبی بین آنها شکل گرفت. سپس وقتی خدای شیطانی به نام «کثان» یا Chthon زنده شد، ادی مجبور شد سیمبیوت تاکسین رو بهش بده و قدرت هایش در نهایت اونقدر ارتقا یافت که تونست به کمک ادی، کثان را شکست بده. او در نهایت به زادگاه خودش در آفریقای جنوبی برگشت.

 

- لِیدی هِل بِندر (Lady Hellbender)

لِیدی هِل بِندر (Lady Hellbender)

یک خانم بیگانه جنگجو‌ و نیرومند با نام اصلی مارگورت که به تازگی در کمیک های مارول خلق شده و اولش به عنوان دشمن هالک چینی (آمادیوس چو) معرفی شد ولی سرگذشت او در کمیکی از ونوم روایت شد و از طریق آن فهمیدیم که در سیاره ای زندگی میکرده و یک هیولا داشته که ازش به عنوان حیوان خانگی مراقبت میکرده و خیلی هم دوستش داشته ولی این‌ حیوان توسط پدر قماربازش قربانی میشود و این باعث میشه قلبش بشکنه. همیشه هم به عنوان یک خانم با اراده در کهکشان که علاقه زیادی به جمع آوری هیولاهای مختلف داره معرفی شده. ضمن اینکه در اغوا کردن دیگران هم ماهره! او به رابطه بین سیمبیوت ونوم و میزبانش علاقه مند شد ولی سپس چندان از سیمبیوت خوشش نیومد و در عوض شیفته ادی براک شد. ولی ادی علاقه ای بهش نشون نداده!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "پادشاه سیاه پوش" (KING IN BLACK) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-08-06 13:43
سلام
ممنون بابت مقاله.
آدم فکر نمیکنه شخصیتی مثل ونوم که قدمت خیلی زیادی در کمیک های مارول نداره، شخصیت های مکمل خیلی مهمی داشته باشه اما این مقاله نشون میده که این حرف درست نیست. خیلی از این شخصیت ها، مخصوصا در run افسانه ای دانی کیتس در کمیک های ونوم و رویداد های "کارنیج مطلق" و "پادشاه سیاه پوش" استفاده شد و بعضا در کمیک های قدیمی تری از ونوم حضور داشتند. بعضی هاشون اوریجین و انگیزه های جالبی داشتند که میشه در بعضی از داستان ها ازشون استفاده کرد. ولی بدون شک بهترین و مهم ترینشون دیلان براک پسر ادی براک هست که در کمیک های جدید ونوم نقش بسیار مهمی داشت. او یکی از محرکه هایی بود که باعث شد ادی براک به سمت قهرمان شدن پیش بره. اخلاقیات او به جا اینکه شبیه یه پسر بی اخلاق رو اعصاب باشه، قابل لمس هست. و به خاطر همین شخصیتی که میتونست به راحتی یه تین ایجر اعصاب خورد کن اضافی توی داستان باشه که نمونه های زیادی ازش وجود داره، به شخصیت دوست داشتنی و ملموسی تبدیل شد که دوست داریم بیشتر توی داستان های مارول ببینیمش. رابطه پدر و پسری او با ادی براک واقعا جذاب هست.
میگم حالا خوبه فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" فیلم خیلی بدی از آب در اومد که اینقدر دارید مقاله های جور وا جور و خیلی جالب ازش منتشر میکنید، اگر فیلم موفق میشد دیگه میخواستید، چیکار کنید؟!
با تشکر. این مقاله باعث شد اطلاعاتم از دنیای ونوم بهتر بشه.
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#2 Jastice.SLH 1400-08-06 14:53
مقاله جامع ، کامل و فوق العاده ای بود :lol:
بخدا خود سونی بیاد این مقالات رو بخونه میگه : این چه ونومی بود ما تحویل دادیم؟! :lol: (البته من خودم از رابطه بین ادی و ونوم توی فیلم هاش خیلی خوشم میاد اما از داستان پردازیش متنفرم)
ممنون از استاد ترابی بابت تهیه این مقاله واقعا گل کاشتید دستتون درد نکنه
من عاشق دیلانم :lol: اندازه اسپایدی دوستش دارم :-) شخصیتش جوریه که میتونم باهاش همذات پنداری کنم و خیلی ملموس و جذابه . از رابطه پدر و پسری ادی و دیلان هم نگم :lol: البته واقعا حیف شد که دیلان قدرتاشو از دست داد . خیلی از قدرتاش خوشم میومد :sad:

و خب آنه وینگ هم شخصیت عالی برای کمیک های ونوم بود و برعکس آنه وینگ سونی ، شخصیت پردازی قوی تری داشت و زود نرفت بعد از بهم زدن با ادی ، با یکی دیگه ازدواج کنه :-?
و سرنوشت آنه هم نشون میده که سیمبیوت ها چه مشکلات روحی و روانی میتونن برای آدم ها بوجود بیارن (البته آنه هم کار احمقانه ای کرد . ادی هم مثل آنه یه قاتل بود و اونقدر احمق نبود که خودکشی کنه و بجاش رفته رفته خودش رو اصلاح کرد و الان هم یک قهرمانه) ولی خدایی ادی و آنه خیلی به هم میان :lol:
دکتر استیون همیشه منو یاد بکستر استاکمن کمیک های لاکپشت های نینجا می اندازه :-) (البته یکم شخصیت صالح تری داره!)
و شخصیت رکس هم توی شماره های اول کمیک های جدید ونوم نقش مهمی داشت . ولی هنوز باورم نمیشه سیمبیوت ها توی جنگ ویتنام نقش داشتن :o
در مورد بقیه شخصیت ها هم نظری ندارم چون تازه شناختمشون :D
نقل قول کردن
RMB
#3 RMB 1400-08-06 15:06
با تشکر از آقای ترابی برای این مقاله عالی،من با بعضی از شخصیت ها آشنا بودم ولی بقیه رو اصلا نمی‌شناختم.
پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-08-06 15:57
سلام استاد مقاله ی فوق العاده ای بود دمتون گرم
از ظاهر دکتر استیون خیلی خوشم اومد بامزس! :lol:
دیگه ونوم این اواخر بیشتر مورد اهمیت قرار گرفته و به معنای واقعی از زیر سایه ی مرد عنکبوتی دراومده به خاطر همین فعلا یواش یواش به شخصیت های مکملش اضافه میشن و مطمئنم در آینده ی نزدیک، این مقاله به به روز رسانی احتیاج خواهد داشت! ونوم هم که دیگه از تمام شجره و جد و آبادش گرفته تا گروه خونیش (!) رو به لطف زحمات بیکران شما و نویسندگان عالی سایت میشناسیم! استاد الان سرنوشت هر کدوم از این کاراکتر ها چیه؟ به عنوان مثال الان "لیدی هل بندر" تو کمیکای مارول چی کارس؟ برام جی سواله که چرا این موارد شرح داده نشد ولی به هرحال عالی و بدون ایراد بود.
خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Frank castle
#5 Frank castle 1400-08-06 17:05
سلام
ممنون بخاطر مقاله
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-08-06 17:34
ولی اینم جالبه که اکثر شخصیت های این مقاله زن بودند!
ای ادی شیطون بلا! :lol: دیگه مرد مو رنگی و هیکلی، معلومه اینطوری میشه. خوش شانس! :lol:
جالب هم هست که اکثر شخصیت های این مقاله در run اخیر دانی کیتس حضور داشتند. خدایی دمش گرم که اینطوری از این شخصیت ها بهره برد.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-08-06 20:11
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-08-06 20:38
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...

من هم نه این شخصیت ها رو خیلی میشناختم و نه خیلی برای فیلم هیجان داشتم و به نظرم فقط لیست بازیگر های فیلم هیجان انگیز بود. ولی خیلی بده که فیلم اول یک گروه خراب بشه. چون قضیه همون خشت اول و اینا تکرار میشه. مثل این میمونه که فیلم اول انتقام‌جویان یا نگهبانان کهکشان خراب میشد که باعث میشه دیگه نشه به اون گروه تکیه کرد و داستان هاش رو با هیجان دنبال کرد. فعلا هیجانم برای سه محصول mcu بیشتر از همه است. فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست"، "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" و فصل دوم سریال "لوکی" که امیدوارم هر چه زودتر ساخته بشه.
نقل قول کردن
RMB
#9 RMB 1400-08-06 20:56
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...


نمیدونم چی بگم استاد، من دوست داشتم با توجه به تاریخچه‌ای که Eternals دارن فیلم خوبی بشه و بتونه بعد جدیدی از داستان های مارول رو ببینیم.
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1400-08-06 21:14
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله با اینکه ونوم قدمت زیادی در کمیک نداره اما شخصیت مکمل های خوبی داره برای نمونه پسرش دیلان که تو ایونت پادشاه سیاه پوش به قهرمان ها کمک کرد
از اون جایی که ادی و انسان و زندگی معمولی داره و سیمبیوت هم فضایی بعضی از این شخصیت مکمل ها فضایی و بعضی انسان هستن و البته پدرش که خب اختلاف همیشه تو خانواده هست ولی دیگه اونا همو نمی‌بینند

تشکر
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-08-06 21:33
به نقل از RMB:
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...


نمیدونم چی بگم استاد، من دوست داشتم با توجه به تاریخچه‌ای که Eternals دارن فیلم خوبی بشه و بتونه بعد جدیدی از داستان های مارول رو ببینیم.

تاریخچه خاصی دارن مگه تو مارول؟!
نقل قول کردن
RMB
#12 RMB 1400-08-07 07:16
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...


نمیدونم چی بگم استاد، من دوست داشتم با توجه به تاریخچه‌ای که Eternals دارن فیلم خوبی بشه و بتونه بعد جدیدی از داستان های مارول رو ببینیم.

تاریخچه خاصی دارن مگه تو مارول؟!

از تاریخچه منظورم ارتباطی که با ثانوس دارن یا ارتباطشون با سلستیال ها است.
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#13 Jastice.SLH 1400-08-07 14:04
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...

آره استاد واقعا موافقم
کلا گروه هایی مثل اترنالز و ناانسان ها همذات پنداری باهاشون سخته
ولی خب مارول میتونست بجای این فیلم فنتستیک فور رو سریعتر بیاره تو mcu بجای اینکه تا 2023 صبر کنیم . یا مثلا ایکس من!! مارول از 2019 رایت این شخصیت ها رو داشت که!! چرا اینقدر داره لفتشون میده؟؟؟
حالا مثلا شاید بخواد ایکس من رو بواسطه مولتی ورس بیاره ولی خب دیگه فنتستیک فور که دیگه نیاز به مولتی ورس ندارن!!!! :-?
نقل قول کردن
masiha_87
#14 masiha_87 1400-08-07 15:09
به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...

آره استاد واقعا موافقم
کلا گروه هایی مثل اترنالز و ناانسان ها همذات پنداری باهاشون سخته
ولی خب مارول میتونست بجای این فیلم فنتستیک فور رو سریعتر بیاره تو mcu بجای اینکه تا 2023 صبر کنیم . یا مثلا ایکس من!! مارول از 2019 رایت این شخصیت ها رو داشت که!! چرا اینقدر داره لفتشون میده؟؟؟
حالا مثلا شاید بخواد ایکس من رو بواسطه مولتی ورس بیاره ولی خب دیگه فنتستیک فور که دیگه نیاز به مولتی ورس ندارن!!!! :-?

این مولتی ورس الان بهانه ی ماروله! همه ی شخصیت هارو از دنیاهای مختلف در میاره میذاره تو mcu! در حالی که انگار شخصیت هایی مثل گروه ایکس من یا گرین گابلین توی دنیای ۶۱۶ کاراکتر های پایه هستن! به نظرم مولتی ورس فقط دنیای مارول رو از اصلش دور تر میکنه!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#15 AM SM BM SM 1400-08-07 15:59
#13
مارول لفتش میده چون اولا هر دو تای فرنچایز های "مردان ایکس" و "چهار شگفت انگیز" با افتضاح ترین شکل ممکن و با شکست های تجاری بزرگ تموم شدند. (به جز فیلم های ددپول ) چهار شگفت ۷با اون ریبوت خیلی بد سال ۲۰۱۵ و مردان ایکس هم با فیلم بسیار بد دارک فونیکس که هر دو هم در گیشه شکست خوردند. طبیعیه که مارول صبر میکنه تا هم عطش ما برای دیدن اونا بیشتر بشه هم سینمارو ها اون فیلم های افتضاح رو از یاد ببرند تا وقتی اسم مردان ایکس یا چهار شگفت انگیز به گوششون خورد نگن:" اَه اَه! اسمش رو نیار!" دوما هنوز فرصت مناسبش به خاطر برنامه های mcu به علاوه این وضع کرونا، جور نشده. عجله فقط باعث میشه که همه چیز خراب بشه. البته که فیلم "چهار شگفت انگیز" به کارگردانی جان واتس تایید شده و مردان ایکس هم هنوز معلوم نیست اصلا چطور میان داخل mcu. چون فرنچایز مران ایکس یکی از جریان ساز ترین و طولانی ترین فرنچایز های دنیای سینماست و طبیعی هست که احتمالا مارول سعی کنه از زیر سایه اش بیرون بیاد و دست به خلاقیت بزنه.
نقل قول کردن
king loki
#16 king loki 1400-08-07 18:35
سلام
مقاله خیلی خوبی بود
من تا قبل از خواندن مقاله فقط آنه وینگ و شخصیت های ران دانی کیتس رو می شناختم
.به نقل از Jastice.SLH:
به نقل از mtm:
به نقل از RMB:

پ.ن: استاد نظر شما درباره این نمرات پایین فیلم Eternals چیه؟ خیلی عجیبه چون نقد های اولیه همه میگفتن فیلم به شدت متفاوت و حماسی هست ولی الان نمرات فیلم منتشر شده و نشون میده فیلم ضعیف تر از ثور 2 هست. از نظر من یجای کار میلنگه، نه به تعریف های اولیه نه به نمرات ضعیف الان.

والا نظر خاصی ندارم . من که شخصا از اولش هم برای این فیلم هیجان نداشتم.به نظرم دلیلی برای ساختنش وجود نداشت.
ولی با آقای فقیه که امروز صحبت میکردم میگفت نقدها رو که خونده نتیجه گرفته مارول بعد از یک دهه فیلمسازی اومده یه فیلم به سبک فیلم های دی سی ساخته! شخصیت های ناملموس که قدرت های خدا گونه دارند تا خط داستانی بهم ریخته!
و این برای من خیلی عجیبه ...

آره استاد واقعا موافقم
کلا گروه هایی مثل اترنالز و ناانسان ها همذات پنداری باهاشون سخته
ولی خب مارول میتونست بجای این فیلم فنتستیک فور رو سریعتر بیاره تو mcu بجای اینکه تا 2023 صبر کنیم . یا مثلا ایکس من!! مارول از 2019 رایت این شخصیت ها رو داشت که!! چرا اینقدر داره لفتشون میده؟؟؟
حالا مثلا شاید بخواد ایکس من رو بواسطه مولتی ورس بیاره ولی خب دیگه فنتستیک فور که دیگه نیاز به مولتی ورس ندارن!!!! :-?

مارول از همون اول نشون داد که توی معرفی شخصیت هیچ عجله ای نداره برای برای همین تمام اعضای اولیه اونجرز رو اول توی فیلم های مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و ثور معرفی کرد، بعد تو فیلم اونجرز گرد هم آورد.
مارول هم الان در ابتدا کتاب دومه و باید با دقت حرکت کنه نمیشه همین جوری یهویی فیلم چهار شگفت انگیز رو بسازه چهار شگفت انگیز مثل اونجرز برای کتاب دومه مارول باید اول زمینه سازی این فیلم رو بکنه بعد بسازتش .
مارول همین الانش هم برای پروژه هایی هم که هنوز رسمی نشده داره زمینه سازی می‌کنه ،تاندربولت و انتقام‌جویان جوان.(حضور ویکان، سپید ،پاتریون و کید لوکی در سریال های دیزنی پلاسی مارول ، و احتمالا حضور هالک کینگ در سریال تهاجم مخفی و مانور مارول روی خبیث هایی که هنوز زنده هستند و شایعات اخیر)
بنظرم مارول قراره چهار شگفت انگیز رو در سریال تهاجم مخفی معرفی کنه و منشأ قدرت آنان رو به منشأ قدرت های سوپر اسکرال ربط بدن فعلا باید صبر کرد تا ببینیم چی میشه.
نقل قول کردن
P.B.P
#17 P.B.P 1400-09-05 14:54
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37