20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (Morbius)

ایستراگ-easter-egg-ها-و-اشارات-فیلم-موربیوس-morbius-نکات-مخفی-پنهان-موربیس-خون-آشام-سونی-مایکل-ارجاعات-اسرار-راز-مخفی-ایسترگ

میدونم خیلی دیر شده ولی به نظرم دونستن اینا خالی از لطف نیست ...

احتمالاً از خودتون میپرسید که بعد از این همه وقت چرا مقاله ی ایستراگ فیلم "موربیوس" اومده تو رو سایت اسپایدی؟ راستش رو بخواهید این مقاله رو خیلی وقت پیش نوشته بودم ولی گُمش کردم! (داستانش طولانیه). و درسته که فیلمش چنگی به دل نزد (البته من شخصاً اونو بیشتر از فیلم های "ونوم" دوست داشتم) ولی به نظرم چند تا ایستراگ مهم و باحال داره که باید درباره شون بدونید.

یک نکته مهم هم اینکه در تریلرهای این فیلم یک سری ایستراگ به فیلم ها و دنیای مردعنکبوتی وجود داشت که در این مقاله و این مقاله بهشون اشاره کرده بودیم ولی در فیلم اصلی حذف شدند و اثری ازشون نبود! مثل این پوستر مردعنکبوتی روی دیوار که در تریلر موربیوس بود ولی تو فیلمش نبود (!):

مردعنکبوتی - فیلم موربیوس

خوندن مقالات زیر هم بهتون توصیه میشه:

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 چیز در مورد فیلم "موربیوس" که با عقل جور در نمی آید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" بدانید

اولین حضور "موربیوس" در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

10 دشمن برتر «موربیوس»

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

10 کمیک برتر موربیوس

 

1- اشاره به ریشه یونانی موربیوس

در ابتدای فیلم وقتی فلش بک زده میشه به 25 سال پیش تا گذشته مایکل موربیوس را مشاهده کنیم، کشور یونان به ما نشان داده میشود.

اشاره به ریشه یونانی موربیوس

در دنیای کمیک نیز موربیوس به عنوان کسی که اصلیتی یونانی دارد و در این کشور به دنیا آمده نشان داده شده است.

سرگذشت موربیوس

او در شهر نافپلیو از یونان و در خانواده ای فرهنگی به دنیا آمد (مادرش صاحب کتاب فروشی بود و پدرش نویسنده، هنرمند و فیلمساز مشهوری بود) ولی به دلیل بیماری اش به او اجازه نمیدادند بیرون از خانه برود و با بچه های دیگر بازی کند و تنها همبازی اش پسری به نام «نیکوس» بود.

 

2- دکتر امیل نیکولاس

در فیلم «جرد هریس» نقش دکتر امیل نیکولاس(Emil Nicholas)   را بازی میکند که مدیر بیمارستانی است که مایکل موربیوس از کودکی و وقتی بیماری نادر خون داشت در آنجا بستری میشد.

دکتر امیل نیکولاس

او مهربان و دلسوز است و نقش نوعی پدر را برای مایکل بازی میکند و اوست که لوسین (مایلو) را نزد مایکل میبرد و باعث میشود با هم دوست شوند اما در نهایت بدست مایلو که به حالت خون آشامی درآمده کشته میشود. در دنیای کمیک ما شخصیتی با نام مشابه داریم به نام «امیل نیکوس» (Emil Nikos). اولین بار این شخصیت را در شماره 102 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که مربوط به اولین حضور موربیوس در دنیای کمیک میشه و اینجا ترجمه شده.

امیل نیکولاس

او بسان همکار موربیوس که سعی دارد کمکش کند تا علاجی برای بیماری اش پیدا کند به تصویر کشیده شد که پس از تبدیل شدن مایکل به خون آشام، توسط او کشته شد:

بعدها اطلاعات بیشتری درباره ش فاش و معلوم شد که او در دوران کودکی که دوست صمیمی مایکل موربیوس بود که با هم بزرگ شدند و به دانشگاه رفتند:

موربیوس و دوستش

امیل زندگی اش را وقف یافتن علاجی برای بیماری مایکل کرد و با هم برنده جایزه نوبل در رشته بیولوژی شدند.

ولی همانطور که پیشتر گفته شد، امیل نخستین کسی بود که وقتی موربیوس به خون آشام تبدیل شد، قربانی اش شد. بعداً جسد او توسط «مارتین بنکرافت» پیدا و توسط «بارون بلاد» به یک خون آشام تبدیل شد و با موربیوس به دشمنی پرداخت.

امیل نیکوس

همانطور که خواندید و دیدید، شخصیت پردازی او در فیلم کاملا با دنیای کمیک فرق دارد. در واقع، سازندگان فیلم شخصیت پردازی او در دنیای کمیک را تا حد زیادی به دوست مایکل موربیوس در فیلم یعنی «مایلو» که خبیث میشود، داده اند!

 

3- مردان ایکس

مردان ایکس موربیوس

دکتر نیکولاس به مایکل میگوید که در نیویورک مدرسه ای است برای "کودکان با استعداد" که اشاره دارد به مدرسه «چارلز اگزاویر» برای جهش یافته ها که به مدرسه برای کودکان بااستعداد معروف است و گروه مردان ایکس در آن تربیت شده اند (برای آشنایی با این مدرسه، این مقاله را بخوانید).

مدرسه اگزاویر

البته این نخستین باری نیست که در دنیای فیلم های سونی براساس شخصیت های مرتبط با مردعنکبوتی به مردان ایکس اشاره میشود و همانطور که در این مقاله گفتیم، در فیلم "ونوم 2" نیز شخصیت «شیریک» به عنوان یک جهش یافته یا Mutant معرفی شد.

 

4- لوسین کراون

دوست دوران بچگی موربیوس که علیل است، «لوسین کراون» نام دارد که البته موربیوس از همان ابتدا او را مایلو صدا میزند.

لوسین کراون

مایلو در ادامه با بازی خوب «مَت اسمیت» به دشمن اصلی موربیوس تبدیل میشود.

مایلو موربیوس

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، ما شخصیت مشابهی در دنیای کمیک داریم به نام «لاکسیاس کراون» (Loxias Crown) که  ترکیبی است از یک خون آشام و  موجودی جهش یافته و بیشتر با گروه مردان ایکس و اسپایدرمن مبارزه کرده تا موربیوس! (لقبش هم هست Hunger). ولی ربطش به موربیوس اینه که توسط او به یک خون آشام زنده تبدیل شده. بنابراین به نوعی همتای خبیث موربیوس در دنیای کمیک بدل گشته است. او قبلاً مامور سازمان تروریستی "هایدرا" بود و با گروه های مافیایی شهر به رهبری «کینگ پین» و «کله چکشی» نیز درگیری هایی داشته است. او در ضمن ارتشی از گانگسترهای خون آشامی در اختیار داشت که در حمله مرد عنکبوتی و بلید به مخفیگاهش نابود شدند.

دشمن موربیوس

البته همانطور که در مورد شماره 2 گفته شد، شخصیت پردازی مایلو در این فیلم کاملاً از «امیل نیکولاس» در دنیای کمیک الهام گرفته است!

دشمن خون آشام موربیوس

او در فیلم از علاج موربیوس استفاده میکند و خودش را به یک خون آشام تبدیل میکند و دست به قتل میزند و بلا موربیوس نبرد میکنه ولی در نهایت با پادزهری که موربیوس درست میکنه از پا درمیاد.

 

5- جایزه نوبل

جایزه نوبل

در فیلم شاهد هستیم که موربیوس به دلیل دستاوردهای خودش در زمینه هماتولوژی و البته ساختن خون مصنوعی (که بیش از پنیسیلین جون انسان ها را نجات داده است) برنده جایزه نوبل میشه (البته اون رو قبول نمیکنه).

جایزه موربیوس

در دنیای کمیک و در شماره 102 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده است) که برای اولین بار سرگذشت و origin موربیوس در آن روایت شد از زبان خود این شخصیت شنیدیم که برنده جایزه نوبل شده است.

 

6- مارتین بَنکرافت

مارتین بَنکرافت

«مارتین بَنکرافت» (Martine Bancroft) شخصیت مهمیه در داستان های موربیوس و معشوقه اصلی او به شمار میاد که از اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک حضور داشته. در فیلم نقشش رو خانم «آدریا آرجونا» بازی میکنه و مثل همکار موربیوس در آزمایشگاه عمل میکنه که البته بهش علاقه رومانتیک هم داره ولی در دنیای کمیک، منشی مایکل موربیوس بود.

بنکرافت

همچنین بسان دختری سفید پوست با موهای بلوند نشان داده شده ولی در فیلم ظاهری آمریکای لاتینی با موهای مشکی و پوستی سبزه دارد.

عشق موربیوس - دوست دختر

سپس مارتین نوشته های موربیوس را پیدا کرد و متوجه شد چه بلایی به سر او آمده است. او با ناراحتی قضیه را به رید ریچاردز (رهبر گروه "چهار شگفت انگیز") اطلاع داد. بعدش مارتین به فرقه "نظم نوین" ملحق شد تا از این طریق بتواند جلوی صدمه زدن موربیوس به دیگران را بگیرد. ولی خبر نداشت که همه این ماجراها زیر سر خبیثی به نام Daemond بود تا موربیوس را به آنجا بکشاند و بکشد اما در این راه ناکام ماند. مارتین سپس عمارتی را خریداری کرد تا آزمایشگاهی در آن راه بیندازد و بتواند به موربیوس کمک کند تا شفا پیدا کند ولی این عمارت جن زده بوده و خون آشامان واقعی در آن زندگی میکردند که به مارتین حمله کردند و او را کشتند.

کمیک ترسناک مارول

از وقتی هم که مارتین زنده شده یک خون آشام بوده و با موربیوس جنگیده است ولی موربیوس هنوز به او علاقه دارد! و جالبه که در فیلم هم مایلو به مارتین ضربه مرگبار وارد میکنه و موربیوس میره بالای سرش و مجبور میشه از خونش بخوره و در پایان فیلم ناگهان مارتین را میبینیم که زنده و انگار به یک خون آشام تبدیل شده!

بنکرافت مارتین

 

7- دیلی بیوگل

خانم بنکرافت یک نسخه از روزنامه معروف "دیلی بیوگل" را در دست دارد و ازش نقل قول میکند.

دیلی بیوگل موربیوس

حتما میدونید که این روزنامه در دنیای مردعنکبوتی بسیار مهم است (این مقاله رو بخوانید) و پیتر پارکر و خیلی از شخصیت های فرعی داستان هایش به آن مربوط هستند و توسط آقای «جیمسون» اداره میشه.

دیلی بیوگل ونوم

همچنین لوگوی "دیلی بیوگل" شبیه به فیلم های ونوم است و شاید به این دلیل اینجوریه که تا این احتمال رو تقویت کنه که فیلم "موربیوس" نیز در همان دنیای فیلم های ونوم جریان داره!

 

8- اشاره به مردعنکبوتیِ اندرو گارفیلد؟

در همان روزنامه فوق الذکر تیتری هست که نظر ما را به خودش جلب میکند: "90 روزه که از آخرین باری که یک ابرقهرمان دیده شده میگذرد" (90 Days since last superhero sighting).

تیتر دیلی بیوگل

خب این تایید میکنه این دنیا ابرقهرمان داره و البته به نوعی تایید کننده ی خبرهایی است که این دنیا را با دنیای فیلم های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" یکی میداند چون در انتهای "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" دیدیم که مردعنکبوتیِ اندرو گارفیلد پس از کشته شدن «گوئن استیسی» خودش را برای مدتی بازنشسته کرد.

اندرو گارفیلد اسپایدرمن

پس داستان این فیلم میتونه پس از این واقعه رخ بده. که البته اینم باز با عقل جور درمیاد چون اون وقت داستان فیلم "موربیوس" در سال 2014 رخ میده (سال اکران "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2")، نه در سال 2022! و این میتونه توضیح بده چرا در این فیلم اینقدر اشاره به موبایل و فضای مجازی کم هستش و در عوض اینقدر روزنامه دست ملت میبینیم! (تو فیلم های "ونوم" هم زیاد روزنامه دیدیم ولی واقعا تو سال 2022 دیگه کی روزنامه میخونه در حالی که هر نوع اخباری تو اینترنت موجوده؟!).

 

9- لیزارد

بنکرافت به موربیوس یادآوری میکنه که میدونه داره DNA انسان را با DNA خفاش ها ترکیب میکنه تا شاید به راه حلی دست پیدا کنه تا خودش را درمان کنه.

این موضوع ما را به یاد دکتر «کرتیس کانرز» ملقب به «لیزارد» در دنیای کمیک های مردعنکبوتی میندازد زیرا او نیز برای رشد مجدد بازوی از دست رفته اش رفت به سراغ ترکیب دی ان ای انسان با مارمولک ها و در نهایت نیز به هیولایی مارمولکی تبدیل شد.

لیزارد موربیوس

و جالبه که در اولین حضور موربیوس در دنیای کمیک نیز شخصیت کانرز/لیزارد حضور داشت!

 

10- کریون شکارچی

وقتی موربیوس میره برای ملاقات با دوست قدیمی خودش یعنی مایلو، با چند نفر گردن کلفت مواجه میشه که محافظ مایلو هستند. او دلیل استخدامشون رو میپرسه و مایلو میگه که از یک جنتلمن روسی تو ورق بازی برده و این باعث شده تا از دستش عصبانی بشه و واسه همینه محافظ واسه خودش استخدام کرده:

کریون موربیوس

این مرد روسی احتمالا اشاره داره به «کریون شکارچی» (از دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی) که حتما خبر دارید سونی فیلم اختصاصی ش رو با بازی «آرون تیلور-جانسون» ساخته و چیزی هم نمونده که اکران بشه!

فیلم کریون شکارچی

(میتونید در اینجا نقد و تحلیل ما رو برای نخستین تریلر این فیلم بخونید).

 

11- هورایزون (Horizon)

موربیوس به مایلو میگه "ما دلمون واست تو هورایزون تنگ شده".

هورایزون (Horizon)

هورایزون نام آزمایشگاهی است که موربیوس و همکارانش در آن کار میکنند و البته علاقمندان به مردعنکبوتی خبر دارند که این مکان از لوکیشن های مهم در داستان های این قهرمانه.

هرایزن لابز

شما میتونید در اینجا اطلاعات کافی درباره هورایزون به دست بیارید. در آیتم شماره 8 این مقاله هم گفتیم که موربیوس با هورایزون هم ارتباطاتی داشته. و در ادامه فیلم تصویری از ساختمان هورایزون را هم میبینیم:

 

12- اشاره به سرگذشت (Morbius) موربیوس در دنیای کمیک

مایکل موربیوس برای تست آزمایش خود با کشتی به آب های بین المللی می رود.

جالبه که در اولین حضور این شخصیت در دنیای کمیک نیز او را در کشتی دیدیم که پس از کشتن خدمه آن به درون آب پرید و سر از خانه تابستانی دکتر کانرز درآورد و در آنجا با مردعنکبوتی روبرو شد.

کمیک morbius

در فیلم هم او پس از اینکه در کشتی مزدوران را کشت، به درون آب پرید. و البته آخرین مرحله از آزمایشات موربیوس که در دنیای کمیک به همراه دوستش انجام داد در داخل کشتی بود!

 

13- تاثیر گاز گرفتن موربیوس

تاثیر گاز گرفتن موربیوس

در دنیای کمیک، موربیوس ضرورتاً اگر کسی را گاز بگیرد به خون آشامی مثل خودش تبدیل نمیشود. البته چندین بار وقتی کسی وقت کسی را گاز گرفت او را مثل خودش به خون آشامی زنده تبدیل کرد (مثلا مرد جوانی به نام جفرسون بولت در شماره 3 از کمیک Marvel Team-Up یا «امیلیو» در شماره 7 از کمیک Spectacular Spider-Man یا «ویک اسلاتر» که در اینجا راجع بهش توضیح داده شده است).

در واقع ما در دنیای کمیک هرگز دلیل این موضوع را نفهمیده ایم و به نظر میاد نویسنده ها به میل خودشان در این باره عمل میکنند! در فیلم هم همین طوره و او با گاز گرفتن دیگران آنها را میکشد ولی به خون آشام تبدیل نمیکند.

 

14- قدرت های فوق بشری موربیوس در هیبت انسانی

در فیلم هر وقت عطش خون آشامی موربیوس به اتمام میرسه به ظاهر انسانی خودش برمیگرده و خوش تیپ تر و عضلانی هم میشه و تا اون زمان محدود سپری نشه و دوباره به وضعیت مریض و علیل خودش برنگرده، قدرت های خودش رو داره:

جرد لتو - موربیوس

ولی در کمیک های موربیوس او در اکثر اوقات پس از تبدیل شدن به خون آشام، ظاهر خون آشام مانند و ترسناک خودش را حفظ کرده و دیگر به حالت انسانی برنگشته.

البته برای مدتی ظاهر انسانی هم داشت (درست مثل فیلم) ولی مساله اینه که وقتی به ظاهر انسانی خودش درمیومد قدرت فوق بشری نداشت:

(اون آقاهه که داشت کتک میخورد، موربیوس بود!)

تا اینکه دچار جهش ژنتیکی شد و تونست در هیبت انسانی خودش هم قدرت هایی از خودش بروز بده:

ولی همانطور که گفتیم، او در دنیای کمیک اکثراً در هیبت هیولایی/خون آشامی خودش به تصویر کشیده میشود.

 

15- ادای احترام به خالق "نوسفراتو"

وقتی موربیوس از داخل کشتی درخواست کمک اضطراری میکنه نام کشتی رو بر زبان میاره: "ال اس وی مورنائو" (LCV Murnau).

مورنائو

مورنائو از اسم کارگردان فیلم "نوسفراتو" یعنی « فریدریش ویلهلم مورنائو» گرفته شده است.

نوسفراتو

"نوسفراتو"، فیلمی سیاه و سفید و بسیار تاریخی و تاثیرگذار در ژانر فانتزی/ترسناک است. این فیلم در سال 1922 بر اساس رمان "دراکولا" اثر «برام استوکر» ساخته شد. همچنین، این فیلم نخستین فیلم تاریخ سینما در ژانر ترسناک است.

 

16- مامور «استراود»

مامور «استراود»

«سایمون استراود» (Simon Stroud) که نقشش را یک بازیگر سیاه پوست به نام «ترسی گیبسون» بازی میکنه، مسئول رسیدگی به پرونده قتل های مربوط به موربیوس است. او در فیلم مامور اف. بی.آی است ولی در دنیای کمیک مامور سازمان سیا بود که به سازمان شیلد پیوست.

سایمون استرود

او با موربیوس و دیگر موجودات شبه – خون آشام مبارزه کرد.

ولی شاهد همکاری اش با موربیوس برای مبارزه با خون آشامان واقعی و هیولای خبیثی به نام "چشمان جهنمی" (Helleyes) بودیم (در شماره 29 از کمیک Adventure into Fear).

 

17- اشاره به «ونوم»

اشاره به ونوم در فیلم موربیوس

دستیار استراود در فیلم میگه "ما از اون قضیه سان فرانسیسکو تا الان همچین کشتاری نداشتیم" که اشاره ای است به فیلم های ونوم.

فیلم venom

(اتفاقات فیلم های ونوم در شهر سان فرانسیسکو رخ میدن).

 

18- "دکتر هو"

مت اسمیت (بازیگر نقش مایلو در این فیلم) رو با ایفای نقش اصلی در مجموعه مربوط به "دکتر هو" (Dr. Who) میشناسند. او نقش نسخه ای از «دکتر هو» به نام "دکتر یازدهم" را بازی کرده.

دکتر هو

در فیلم هم وقتی دکتر نیکولاس ازش میپرسه "در مقیاس 1 تا 10 چقدر درد داری؟"، پاسخ میده "یازده" که به همین مساله اشاره داره.

ایستراگ دکتر هو

ایستراگ دکتر هو

 

19- موربیوس با هودی

هودی

در فیلم موربیوس را با ظاهری که متشکل از یک کلاه هودی است میبینیم که اشاره داره به ظاهر غالب او در سری دوم کمیک بوک های "موربیوس: خون آشام زنده" که انتشارش از سال 2013 شروع شد:

کمیک استریپ morbius

(در اینجا میتونید بررسی این سری را بخوانید).

 

20- ادای احترام به لباس کلاسیک موربیوس

ادای احترام به لباس کلاسیک موربیوس

موربیوس در انتهای فیلم نوعی رَدا یا کت بلند بر تن دارد (در سکانس مبارزه با مایلو) که آستر آن به رنگ بنفش است. در واقع لباسش هنگامی در سکانس نهایی فیلم در کنار خفاش ها به پرواز در می آید جوری میشود که علاقمندان به دنیای کمیک را به یاد لباس کلاسیک او بیندازد که اِلمان های بنفش در آن به کار رفته بود.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

اولین حضور "موربیوس" در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

10 چیز در مورد فیلم "موربیوس" که با عقل جور در نمی آید!

7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس"

10 دشمن برتر «موربیوس» (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید"

معرفی 11 فیلم مربوط به مرد عنکبوتی که پس از موربیوس منتشر خواهند شد

10 شخصیت دنیای کمیک که احتمالاً خبر نداشتید در کمیک های اسپایدرمن خلق شدند!

10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

اولین حضور "موربیوس" (MORBIUS) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

نقد و بررسی نخستین تریلر منتشر شده از فیلم "موربیوس"

بررسی تریلر دوم "موربیوس": این فیلم در کدام عالم مارول جریان دارد؟

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

داغ داغ! صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس" فاش شد! + لینک دانلود و تماشا (ارتباط با دنیای عنکبوتی)

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : موربیوس خون آشام

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

TMNT - FAN
#1 TMNT - FAN 1402-11-26 10:45
حتی با وجود اینکه خیلی وقت از اکران فیلم موربیوس میگذره ولی بازم خوندن این مقاله خالی از لطف نیست
ممنون از دست و پنجه شما آقای ترابی
راستی کسی اخبار فیلم مادام وب رو دنبال میکنه ؟
امتیازش حرف نداره : ۲۹ از ۱۰۰ !!!
سونی شاهکار بی همتایی جدید رو میکند ...
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#2 TMNT - FAN 1402-11-26 10:51
تازه فیلم های کریون شکارچی و ونوم ۳ هم واسه امسال قراره اکران بشن
چه سالی بشه این سال با سونی ...
باشه تا در آینده نه چندان دور پارت دوم انیمیشن اسپایدرمن : به آن سوی جهان عنکبوتی دوباره آبروی نداشته سینمای کمیک بوکی سونی رو بخره
امسال فیلم ابرقهرمانی ای که بیشترین هایپ براش هست فیلم ددپول ۳ / ددپول و ولورین هست
نسبت به فیلم جوکر ۲ : جنون مشترک هم نمیشه زیاد خوش بین بود
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1402-11-26 12:53
مقاله جالبی بود و نسبت به دو فیلم ونوم بیشتر به ریشه موربیوس وفادار بود تا الباقی کاراکتر ها.
بیشترین موردی که جذبم کرد مورد ۸ بود.البته یه ایراد داره:تو فیلم امیزینگ ۲،مطبوعات ادعا کردن که«۲ماه معادل ۶۰ روز»اسپایدی غیبت داشته.اما اینجا گفتن ۹۰ روز.بااینحال موارد ذکر شده این احتمال رو بیشتر میکنن(مثل استفاده بیشتر از روزنامه و ...)
موارد ۱۰،۱۷و ۱۸ هم جالب بودن.کلا از اشارات فیلم ها به آثار سینمایی دیگه خیلی لذت میبرم.
در کل این فیلم شاید بمب سونی باشه و بدترین اثر اسپایدی،ولی من قبول ندارم.چون موربیوس بهتر میتونه نقش یه آنتی هیرو یا حداقل هیرو رو بازی کنه تا ونوم و کریون و ...ایده فیلم و عوامل اون هم عالین اما در اجرا ضعف داره.یه تفاوتی هم که با دو فیلم ونوم داره اینه که بازیگر نقش اصلی عملکرد آنچنان خوبی نداره اما نقش مکمل فوق‌العاده اس!کلا مت اسمیت هرنقشی بهش بدن عالی بازی میکنه.از سریال شاهکار تاج تا دکتر هو و...
۲#
خود دی‌سی فنا وقتی فهمیدن قراره موزیکال باشه و لیدی گاگا نقش هارلی کوئین رو بازی میکنه قطع امید کردن.همه الان قبول دارن که فیلم اول هم بیخودی انقدر فروش کرد.خیلی ایراد داشت!تا وقتی امثال راننده تاکسی و ... هستن هیچکس این فیلم رو تو لیست مجددش نمیذاره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45