تمام قهرمانانی که در سریال کارتونی مردان ایکس به صورت cameo (افتخاری) حضور داشتند

تمام قهرمانانی که در سریال کارتونی مردان ایکس به صورت  cameo (افتخاری) حضور داشتند

این مقاله به مناسبت انتشار سریال ایکس من 97 بار دیگر در صفحه ی نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: سریال کارتونی مردان ایکس (X-Men) یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ است. یکی از دلایل بهترین بودن این انیمیشن استفاده از دیگر شخصیت های مارول است که به بهترین نحو ممکن از آن ها به عنوان شخصیت مکمل استفاده شده است تا یک انیمیشن کامل و پخته را تحویل دهد. در این مقاله به این شخصیت ها پرداخته میشود.

.

۱- گروه آلفا فلایت (Alpha flight)

آلفافایت،مردان ایکس، مجموعه کارتونی

گروه آلفا فلایت یک گروه کانادایی است که قبلا ولورین با آن ها کار میکرده. بعدها که ولورین به مردان ایکس ملحق میشود آن ها مدتی بعد شاکی میشوند و به دنبال متقاعد کردن ولورین برای بازگشت به کانادا هستند. آن ها در قسمت "Repo man" حضور داشتند و ولورین را به اسارت گرفتند. ولورین که به هیچ وجه حاضر نبود زیر بار حرف آن ها برود به مخافت با آن ها پرداخت و در آخر نیز پس از آزاد شدن قسم میخورد که اکر یکبار دیگر پاروی دم او بگذارند سرشان را از تنشان جدا خواهد کرد. این گروه متشکل است از: vindicator, shaman, puck, north star,snow bird, Aurora, sasquatch.

 

۲- نیک فیوری" Nicholas fury "

نیک فیوری، مردان ایکس، مجموعه کارتونی

نیک فیوری برای اولین بار در این انیمیشن در قسمت " Time fugitives " حضور داشت. او در این قسمت به صورت cameo نشان داده شد که به سخنرانی گریدون کرید(پسر سیبرتوث) درباره ویروسی که میوتانت ها دارند گوش میداد. او در قسمت " old soldiers " در مبارزه کاپیتان آمریکا و ولورین نیز ملاحظه شد. نیک فیوری در انیمیشن های تلویزیونی آیرون من و مردعنکبوتی نیز حضور داشته ولی به اون نحوی که باید شیلد را ندیدیم البته لازم به ذکر است نیک فیوری و شیلد در انیمیشن انتقامجویان قویترین قهرمانان زمین حضوری موثر داشتند.

 

۳- ماشین جنگی (war machine)

ماشین جنگی، مردان ایکس، مجموعه کارتونی

ماشین جنگی دوبار در این انیمیشن به صورت cameo حضور داشته. اولی در قسمت "Time fugitives" حضور داشت و با شیلد همکاری میکرد.حضور دیگر او نیز در قسمت The poneix saga بود که در آن برای نجات دنیا و افراد بیگناه میشتافت تا دنیا از دست موجود خبیثی به نام داکن نجات دهد. ماشین جنگی در انیمیشن آیرون من نقش پررنگی داشت و همانطور که میدانید رودی بهترین دوست تونی استارک است. در انیمیشن کارتونی مرد عنکبوتی به مردعنکبوتی برلی شکست دادن ونوم، کارنیج، بارون موردو و دورمامو کمک کرد.

 

۴- کیزار (Ka-zar)

کازار، مردان ایکس، مجموعه کارتونی

کیزار از افرادی بود که وقتی مردان ایکس توسط میوتانت های میسترسینیستر به اسارت افتادند به ولورین برای نجات آن ها کمک کرد البته همسر او شانا نیز در حجره ای دیگر زندانی شده بود. او شیری تیز دندان و باوفا به نام زوبو داست که به او کمک میکرد و همیشه همراه او بود.او در قسمت savageland,savage hearts. حضوری دیگر داشت و به مردان ایکی برای نجات استورم از دست سوران کمک کرد.

 

۵- کاپیتان آمریکا

کاپیتان امریکا،مردان ایکس،ولورین

کاپیتان آمریکا در قسمت "old soldiers" حضور داشت. او را در خاطرات لوگان در جنگ جهانی دوم ملاحظه کردیم. در آن عصر کاپیتان آمریکا در یخ زندانی نشده بود و سال ها در چنگ رد اسکال بود. در آن دوره که داستانی مشابه داستان عصر آپوکالیپس داشت پروفسور اگزاویر نیز به قتل رسیده بود و مردان ایکس و اونجرز نقطه مقابل همدیگر قرار گرفته بودند! کاپیتان آمریکا نیز که مدتی گیررداسکال افتاده بود خود را قربانی میکند تا از دست رد اسکال رها شود و پس از مدتی دوباره احیا میشود و اورا در انیمیشن اونجرز مشاهده میکنیم.

 

۶- مرد عنکبوتی

مردعنکبوتی،مردان ایکس، مجمپعه کارتونی

مردعنکبوتی در یک قسمت به صورت خیلی کوتاه حضور داشت که همراه ماشین جنگی به نجات دادن مردم از دست داکن میپرداخت. مردعنکبوتی در انیمیشن اختصاصی خودش نیز بارها کراس اورهایی با قهرمانان زیادی داشته که مثال زدنی ترین آن ها کراس اور با ولورین است.

 

۷- دکتر استرنج

دکتراسترنج، جادوگراعظم، مردان ایکس

دکتر استرنج دوبار در این انیمیشن در قسمت حماسه فونیکس به صورت cameo حضور داشته. یکی هنگامی که فونیکس برمیخیزد و یکی هم هنگامی جین گری برای نابودی سیستم محافظتی کهکشان به فضا میرود. دکتر استرنج در انیمیشن مردعنکبوتی مجومه کارتونی نیز حضور داشته که آن موقع کلیا(خواهر دورمامو) نامزد او بوده.

 

۸- ثور

ثور،مردان ایکس،فونیکس

او نیز همانند دکتر استرنج موقعی به تصویر کشیده شد که جین گری با قدرت فونیکس به فضا میرود تا سیستم محافظ کهکشان را نابود کند و از یک سیاره تغذیه کند. او در انیمیشن چهارشگفت انگیز در دوقسمت حضور داشت که نمایش قدرتمندانه گالاکتوس را در بر میگرفت‌.

 

۹- پلنگ سیاه

پلنگ سیاه،تچالا،مردان ایکس

پلنگ سیاه در دو قسمت sanctuary حضور داشت و ما او را بر روی تپه سنگی دیدیم. موقعی که مگنتو همراه جمعی از میوتانت ها برای بقای آن ها به همراه پروفسور اگزاویر و گمبیت به فضا رفت او را دیدیم. جالب است بدانید پس از کلی ماجرا و کشته شدن مگنتو و دوباره رنده شدنش و ..‌‌ هنوز پلنگ سیاه روی تپه نشسته بود(!!!) او در انیمیشن انتقام جویان نیز حضور داشته ولی متاسفانه دیالوگ های کمی داشته و چندان او را مشاهده نکردیم.

 

۱۰- یوآتو (Uatu)

اتو،واچر،مردان ایکس

یوآتور یا همان نگهبان (Watcher) یکی از موجودات کیهانی است که وقتی جین گری از زمین خارج میشود و به فضا میرود او را ملاحظه میکنیم. او در انیمیشن چهارشگفت انگیز برای هشدار به چهارشگفت انگیز درباره هجوم گالاکتوس مشاهده میشود. در ضپن جای ابدیت در این مقاله خالیست زیرا هنگام برخاستن فونیکس ابدیت را نیز میبینیم که از نخستین نیروهای کیهانی مارول است.

 

۱۱- روح سوار (Ghost rider)

گوست رایدر،مردان ایکس،مجموعه کارتونی

روح سوار در یکی از قسمت ها حضور افتخاری داشته. وقتی اگزاویر با تلپاتی ذهن گمبیت را میگردد تا حضور هنری گایریک را در آن بیابد ناگهان تصویر روح سوار را در ذهن او میبیند. علاوه بر این روح سوار در انیمیشن هالک نقشی پررنگ داشته. او در انیمیشن چهارشگفت انگیز در بازداشتن گالاکتوس سیاره خور نقش موثری داشت.

 

۱۲- Ms. marvel

کارول دانورز ملقب به میس مارول یکی از قهرمانان نام آشنای مارول بود. روگ تصادفا انرژی او را جذب میکند و از آن به بعد میس مارول به گونه ای در ذهن روگ زندگی میکند. میستیک در قسمت "Tale of rogue" خاطرات گذشته او و جذب کردن انرژی میس مارول را برایش زنده میکند و برای او توهم سازی میکند البته میسترسینیستر به میستیک همچنین دستوری را داده بود.

 

۱۳- مجازاتگر (Punisher)

پانیشر،مجازاتگر،مردان ایکس

 مجازاتگر برای اولین بار به صورت cameo در قسمت "mojovision" حضور داشت که یه تصویر مجازی بود که البته با موفقیت فراوان رو برو شد. کارگردان توانست ذات واقعی مجازاتگر را در یک تصویر مجازی نشان دهد و به مخاطب این را بفهماند که پانیشر چقدر در نبردهای تن به تن مهارت دارد. او در قسمت "Days of the future 

" نیز او را بر روی جلد یک بازی کامپیوتری دیدیم. این نشان میدهد که فرانک کسل علاوه بر اینکه یک قهرمان مطرح مارول بود به نوعی در فضای مجازی دنیای مارول نیز حضور داشت!

 

۱۴-هالک

هالک،مردان ایکس،مجموعه کارتونی

تو کارتون ها دهه۹۰ هالک به هیچ وجه با مردان ایکس کراس اور نداشت. وقتی برادرشرور اگزاویر یعنی جاگرنات به جرم و جنایت ادامه میداد اگزاویر رباتی تنومند را به شکل هالک فرستاد تا جاگرنات را متوقف سازد. جالبه که یه ربات نه چندان قوی را در قالب هالک جازد تا جاگرنات را منصرف سازد.

 

۱۵- انتقام جویان

اونجرز،انتقامجویان،ایکس من

براساس تناقصات زمانی که به وجود می آید و پروفسور اگزاویر توسط مسافران زمان به قتل میرسد.گروه اونجرز که در آن موقع اسمش اونجرز شیطانی بود که کاپیتان آمریکا و آیرون من را در اختیار نداشت متشکل از این قهرمانان بود: جاینت من، هرکولس، واسپ، بلک ویدو و اسکارلت اسپایدر. در آن دوره که براساس داستان معروف «عصر آپوکالیپس» بود ولورین، بیشاپ و استورم پروفسور اگزاویر را از مرگ نجات میدهند.

 

نويسنده و مترجم : پويا صديف

 

(Magnus)

All rights reserved © Spidey.ir 2016

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 اپیزود برتر سریال ایکس من: مجموعه کارتونی

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-men)

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men)

 10 كمیك برتر «مگنتو» (Magneto)

  10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

  6 تغییر بزرگ در كمیك های X-men

  لینک دانلود کمیک های X-Men

   اولین حضور «مگنتو» در دنیای کمیک

 10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

  كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

  كامیك بوك فارسی: شماره آخر Secret Wars Old Man Logan + لینك دانلود مستقیم

 معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: ولورین

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arkham knight
#1 arkham knight 1395-03-25 21:10
مقاله ای جذاب دوباره بر محوریت این سری جذاب... آقای صدیف این سری مقالات مربوط به انیمیشنا واقعا جای خالیشون حس می شد ، خیلی ممنونم....

اگه انیمیتد سریز قدیمیو دیده باشید فکر کنم بشه از اون کلی کراس اور در آورد.... یعنی یجورایی کل باری یونیورس مارولو اسپایدی تو اون انیمیشن کشید...
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#2 Samwel Tarly 1395-03-25 21:15
به به دومین مقاله شما از زمانی که عضو سایت شدید و این هم عالی بود.من این سریال ندیدم و نظر کاملی نمیتونم بدم اما به نظر مال کاپیتان امریکا از همه قشنگ تر میبود چون به کمیک ها هم وفادار بود اما اون قسمتی که رد اسکال اسیرش کرده رو درست نفهمیدم و اگه میشه بیشتر توضیح بدید.
نقل قول کردن
young spider
#3 young spider 1395-03-25 22:02
خب این سری کارتون و حتی سری مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی و ..... از شبکه فاکس پخش می شد و خب کراس آورهای زیادی هم داشت . حضور آیرون من و فنتستیک فور و کاپ و دکتر استرنج و دردویل و پانیشر و ... در سریال اسپایدرمن . نود میلادی واقعا سال خوبی برای انیمیشن های مارول بود .
فکر کنم اون موقع رایت انیمیشن های مارول دست فاکس بود . در ضمن این همون سری ای بود که سندمن نداشت و یه الکترو عجیب داشت و اصلا خشن نبود ( در حدی که اسپایدرمن وقتی روی پشت بام می افتاد ، نباید پرنده پرواز می کرد و می پرید . چون برای بچه ها خشن بود (!)) .
آلفا فلایت الان مارول هم در کمیک های کاپیتان مارول حضور دارد ( شماره ۱ کاپیتان مارول با ترجمه و ادیت کمیکس کرید ) .
یه چیزی که استاد هم اشاره کرد این بود که شخصیت های منفی کارتون اسپایدرمن نباید خشن و ترسناک باشند ( شش بدجنس ) ولی مستر سینستر انقدر برای بچه ها ترسناک بود .
یه چند اپیزود از اسپایدرمن هم بود که چند تا ورژن اسپایدرمن با لباس های مختلف اسپایدرمن که از زمان های مختلف دور هم جمع شده بودند و واقعا جالب بود . در آخر هم اسپایدرمن ها و فنتستیک فور و کاپ رفتند فضا و ....
یادمه که اون اپیزود بن گریم با کمک دکتر دووم یک دستگاهی ساخته بود که می تونست ثینگ ( بن گریم ) رو سریع به حالت انسانی تبدیل کنه .
یه اپیزود از اسپایدرمن هم بود که بابای فیلیشیا ( بلک کت ) رو تبدیل کردند به شخصیتی به اسم کت ( گربه ) و بعد نیک فیوری و شیلد افتاده بودند دنبالش و مثل همیشه اسپایدرمن وسط ماجرا بود .
حالا رایت انیمیشن سازی مارول دست خود مارول و دیزنی است .

یه قسمت از آلتیمیت اسپایدرمن هست که جای ولورین و اسپایدرمن عوض می شه ، یعنی لوگان در بدن پیتر و پیتر در بدن لوگان
یعی مزخرف در مزخرف . یه فاجعه . نزدیک بود با کله برم تو کیبورد
نقل قول کردن
captain spidey
#4 captain spidey 1395-03-25 22:16
ببخشید می خواستم بدونم در دهه 90 چند انیمیشن سریالی و سینمایی از شخصیت های مارول ساخته شده چون من تو فکر دانلود این سریال ها هستم اگه میشه یکی جواب بده ???????
نقل قول کردن
young spider
#5 young spider 1395-03-25 22:27
به نقل از captain spidey:
ببخشید می خواستم بدونم در دهه 90 چند انیمیشن سریالی و سینمایی از شخصیت های مارول ساخته شده چون من تو فکر دانلود این سریال ها هستم اگه میشه یکی جواب بده ???????


من چندتاشو بلدم

اسپایدرمن : مجموعه کارتونی

آیرون من

هالک

اونجرز

کاپیتان آمریکا

فنتستیک فور

همین سری آیکس من
نقل قول کردن
Nightwatcher
#6 Nightwatcher 1395-03-25 22:38
ممنون
خوب بود
من دارم قسمتهای خوبشو گلچینی دانلود میکنم. این مقاله قسمتهای جالبی رو معرفی میکنه که دوست دارم ببینم.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1395-03-25 22:43
من چند قسمت بیشتر از این سریال رو ندیدم ولی واقعا سریال قشنگی بود ، کلی هواداران رو خوشحال کرد .
هرچی اطلاعاتم راجب به این انیمیشن بیشتر میشه بیشتر دلم میخواد دنبالش رو بگیرم و ببینم !
ممنونم جناب صدیف
نقل قول کردن
captain spidey
#8 captain spidey 1395-03-25 23:24
به نقل از young spider:
به نقل از captain spidey:
ببخشید می خواستم بدونم در دهه 90 چند انیمیشن سریالی و سینمایی از شخصیت های مارول ساخته شده چون من تو فکر دانلود این سریال ها هستم اگه میشه یکی جواب بده ???????


من چندتاشو بلدم

اسپایدرمن : مجموعه کارتونی

آیرون من

هالک

اونجرز

کاپیتان آمریکا

فنتستیک فور

همین سری آیکس من

دمت خیلی خیلی گرم
نقل قول کردن
Superior avenger
#9 Superior avenger 1395-03-25 23:26
به نقل از Nightwatcher:
ممنون
خوب بود
من دارم قسمتهای خوبشو گلچینی دانلود میکنم. این مقاله قسمتهای جالبی رو معرفی میکنه که دوست دارم ببینم.

میشه بگی از کجا میشه این سریال ها رو دانلود کرد ؟
نقل قول کردن
magnus
#10 magnus 1395-03-26 18:40
ممنون بابت نظرات.
نقل قول کردن
magnus
#11 magnus 1395-03-27 09:01
به نقل از agh:
به به دومین مقاله شما از زمانی که عضو سایت شدید و این هم عالی بود.من این سریال ندیدم و نظر کاملی نمیتونم بدم اما به نظر مال کاپیتان امریکا از همه قشنگ تر میبود چون به کمیک ها هم وفادار بود اما اون قسمتی که رد اسکال اسیرش کرده رو درست نفهمیدم و اگه میشه بیشتر توضیح بدید.

ممنون بابت نظرتون. همانطور که میدانید کپ سالها در یخ منجمد شده بود خب ولی بجاش تو این story line سال ها اسیر رد اسکال بود برای همین هم خودکشی کرد تا حداقل از دست رداسکال راحت باشه ولی بعدا داستانش یجورایی مثل عصر آپوکالیپس میشه و کپ هم احیاء مییشه. تو این مقاله اول خواستم فقط به ترجمه اکتفا کنم ولی چون متن اصلی طوری بود که افرادی که این انیمیشن رو ندیدن رو سردرگم میکنه تصمیم گرفتم یه توضیح مختصری هم بدم ولی اگه سوال دیگه ای دارید در خدمتم. راستی این مقاله سومم بود ۱۰ اپیزود برتر مردان ایکس رو هم من نوشتم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44