10 حقیقت جالبی که باید درباره سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1967 بدانید

10-حقیقت-جالبی-که-باید-درباره-سریال-کارتونی-مردعنکبوتی-در-سال-1967-بدانید-فکت-فکتس-facts-trivia-انیمیشن-تلویزیونی-اولین-نخستین-اسپایدرمن

قراره در این مقاله اطلاعات جالبی درباره اولین اقتباس صورت گرفته از روی اسپایدرمن خارج از دنیای کمیک که باعث محبوبیت بیشتر او شد کسب کنید.

مقدمه: نخستین سفر اسپایدرمن به دنیای انیمیشن و قاب كوچك تلویزیون در سال 1967 و در قالب سریال كارتونی شبكه ABC آمریكا صورت گرفت و در آن پیتر پاركر به عنوان عكاسی جوان برای روزنامه «دیلی بیوگل» و ناشر همیشه عصبانی‌اش یعنی «جی. جونا جیمسون» كه از اسپایدرمن متنفر است، كار می‌كرد و گاهی نیز به طور محجوبانه‌ای به منشی او یعنی «بتی برنت» علاقه رومانتیك نشان می‌داد. بارزترین ویژگی این مجموعه 52 اپیزودی این بود كه سازندگانش نهایت سعی خود را می‌كردند تا در مصرف بودجه محدودی كه در اختیار داشتند، صرفه‌جویی نمایند. به همین دلیل حركت كاراكتر‌ها به طرز غیر‌قابل‌باوری محدود بود و تنها روی سر، بازوها و پاهای لباس اسپایدرمن تار عنكبوت به چشم می‌خورد (زیرا انیماتورها وقت نداشتند روی تمام لباس او تار بكشند!).

2 3

به علاوه، آن‌ها به طور مفرطی از صحنه‌‌های تكراری یا Stock Footage استفاده می‌كردند. برای مثال، سكانس‌های تاب خوردن اسپایدرمن در سطح شهر (web-swinging) یا صحنه‌‌هایی كه او در آن‌ها تغییر لباس می‌داد، تقریباً در تمام اپیزودها یكسان بود و به جرأت می‌توان ادعا كرد كه حدود 30% هر اپیزود را Stock Footage تشكیل می‌داد! با این وجود، شكل ظاهری كاراكترها و هم‌چنین اكثر خطوط داستانی با كمیك‌ های اولیه اسپایدرمن مطابقت داشته و تركیب نسبتاً قابل قبولی از كمدی و اكشن در مجموعه یافت می‌شد. از این گذشته، بسیاری از دشمنان مشهور اسپایدرمن مثل «میستریو»، «لیزارد»، «گرین گابلین»، «دكتر اختاپوس» و... برای اولین‌بار از طریق همین مجموعه به دنیای انیمیشن راه یافتند. ولی با ورشكسته شدن شركت سازنده یعنی Grantray-Lawrence، مسئولیت تولید فصول دوم و سوم به «رالف باكشی» انیماتور معروف و شركت Krantz Films سپرده شد. بودجه‌ای كه باكشی داشت از قبل هم كمتر بود و در نتیجه اپیزودهای تحت نظارت او، بسیار شتاب‌زده‌تر بودند و صحنه‌های تكراری بیشتری در آن‌ها دیده می‌شد. همچنین از فصل دوم به بعد شخصیت های اریجینال بیشتری بکار گرفته شدند که قبلا هرگز در دنیای کمیک آنها را ندیده بودیم.

4 7   

در واقع باكشی تا توانست انیمیشن اپیزودهای قبلی را مورد بازیافت قرار داد و حتی در كمال تعجب دو اپیزود از فصل سوم را كاملاً از روی یكی از سریال‌های كارتونی قبلی خود كپی كرد! در ضمن، او برای آن‌كه دستش باز باشد، اکثر دشمنان كلاسیك اسپایدرمن را از داستان‌ها حذف و به جای آن‌ها از هیولاهای كلیشه‌ای و سبزرنگی كه اكثراً قدرت‌های جادویی داشتند، استفاده كرد! لحن و ظاهر مجموعه نیز تاریك‌تر و استیلیزه شد. در هر حال شاید این مجموعه الان كمی مضحك و ماقبل تاریخی به نظر برسد (به ویژه اپیزودهایی كه باكشی ساخت) ولی در زمان خود بسیار محبوب بود و بینندگان تلویزیونی را به خوبی با اسپایدرمن آشنا كرد. نكته مهم و تاریخی درباره مجموعه، موسیقی و ترانه تیتراژ آغازین آن بود. ترانه مذكور كه با عبارت Spider-Man, Spider-Man, does whatever a spider can شروع می‌شد، به شهرتی بی‌نظیر دست یافت و برای همیشه در حافظه بینندگان حك شد، به گونه‌ای كه خیلی‌ها اسپایدرمن را با آن می‌شناسند! (برای کسب اطلاعات کامل درباره این ترانه اینجا را کلیک کنید).

 

1- دو تن از شخصیت های سریال قرار بود ما را به یاد «فلش تامپسون» و «لیز الن» بیندازند!

دو تن از شخصیت های سریال قرار بود ما را به یاد فلش تامپسون و لیز الن بیندازند!

فلش تامپسون و لیز الن در این سریال حضور نداشتند (فلش در دنیای کمیک قلدر مدرسه بود که پیتر پارکر رو خیلی اذیت میکرد و لیز الن هم یه جورایی دختری بود که پیتر بهش علاقه داشت). اما در عوض دو کاراکتر جدید که به آنها شباهت هایی داشتند خلق شدند به نام های «ری رابینسون» و «سزوان شاو». رابینسون را نمیشد قلدر مدرسه لقب داد ولی مثل فلش ستاره فوتبال بود. ضمنا پدرش هم یک کارخانه دار بود و به همین دلیل ما رو به یاد «هری آزبورن» در دنیای کمیک مینداخت. سوزان شاو هم انگار ترکیبی بود از لیز الن، گوئن استیسی و مری جین واتسون. او  هم کلاسی پیتر بود که بهش علاقه داشت (به نظر میرسید ظاهر سوزان در هر اپیزود فرق میکرد!).

 

2- «بلوتو» ما را یه یاد سیمبیوت فضایی مینداخت!

بلوتو ما را یه یاد سیمبیوت فضایی مینداخت!

یکی از ایپزودهای فصل دوم، Blotto نام داشت و در آن یک تهیه کننده ی سینما موجودی دارک به نام بلوتو خلق و با استفاده از وسیله ای آن را زنده میکند. ظاهر این هیولا و قدرت های آن ما را به یاد سیمبیوت فضایی میندازد که 16 سال بعد در کمیک های مردعنکبوتی خلق شد!

 

3- این سریال یک زن عنکبوتی داشت!

این سریال یک زن عنکبوتی داشت

در این سریال شخصیتی حضور یافت به نام «کارول» (Carol)؛ زنی که قدرت هایی شبیه به اسپایدرمن داشت! این در حالیه که شخصیت زن عنکبوتی تقریبا 10 سال بعد در دنیای کمیک خلق شد. البته کارول از یک سیاره ی بیگانه آمده بود که اهالی آن یونیفرم های آبی و قرمز شبیه به لباس اسپایدرمن بر تن داشتند.

 

4- برخی از خبیث های این سریال، اُریجینال بودند!

سریال های کارتونی مردعنکبوتی گاهی اوقات یک عادت عجیبی از خودشون نشون میدادند و آن این بود که خبیث هایی اُریجینال خلق میکردند که تقریبا هیچ کدومشون هرگز وارد دنیای کمیک نشدند. این مساله خیلی عجیبه. چون اسپایدرمن دارای متنوع ترین دشمنان در دنیای کمیک است و معلوم نیست چرا سازندگان این کارتون ها به جای استفاده حداکثری از ویلن های دنیای کمیک، از کاراکترهای های اریجینالی استفاده میکردند که اغلب ظاهر و قابلیت های بسیار کلیشه ای داشتند! در هر حال این اتفاق برای این سریال هم افتاد. یکی از این خبیث ها «پارافینو» نام داشت که در دو اپیزود حضور یافت (این سریال کلا علاقه خاصی داشت که خبیث هایی خلق کنه که بیگانه فضایی و یا دکتر و دانشمندان دیوانه و پلید بودند و در ادامه مقاله به چند مورد دیگر اشاره خواهیم کرد).

پارافینو

او صاحب یک موزه موم (Wax Museum) بود و میخواست مردعنکبوتی را به یکی از مجسمه های ساخته شده از موم موزه خودش تبدیل کند! او در یک قسمت هم مجسمه های کنترل شده خودش رو فرستاد تا دست به سرقت بزنند و با اسپایدرمن رو در رو شدند.

دو خبیث دیگر هم بودند که دو انگار از روی دو کاراکتر معروف مارول کپی برداری کرده بودند، یعنی از «ثور» و «مگنتو»!

بولتون (Bolton) و دکتر مگنتو (Dr. Magneto)

اولین آنها، «بولتون» نام داشت که یک جنگجوی مریخی بود که یک پتک داشت و میتونست صاعقه شلیک کنه و قصد داشت طلای جهان ما را بدزدد! (خیلی هم احمقانه از مردعنکبوتی شکست خورد!). همانطور که تصویرش را دیدید، شباهت غیرقابل انکاری به ثور دارد ولی سازندگان سریال برای ردگم کردن گفتند که یک جنگجوی اهل مریخ است! (ولی معلوم نیست چرا شبیه به واکینگ هاست!). و مورد دوم هم، «دکتر مگنتو» بودش که هم اسمش و هم قابلیتش از روی «مگنتو» (دشمن بزرگ «مردان ایکس») کپی برداری شده بود. او دانشمندی بود که یک تفنگ مغناظیسی داشت, برخلاف مگنتوی دنیای کمیک، جهش یافته نبود و قدرت فوق بشری نداشت و جالبه که ظاهرش ما رو به یاد « آلبرت اینشتین»، فیزیکدان مشهور جهان مینداخت!

«ویولن زن» نیز محصول همین سریال بود.

ویولن زن - مردعنکبوتی

او کسی بود که به رهبر یک گروه موسیقی راک حمله و ازش طلب باج کرد زیرا از این نوع موسیقی متنفر بود و فقط موسیقی کلاسیک را می پسندید! از ویولن الکترونیکی خودش میتونست ارتعاشات صوتی شلیک کنه! او را نیز مثل دو مورد قبلی هرگز در دنیای کمیک ندیده ایم. دیگه همین دیگه! چیز دیگه ای نداریم ازش بگیم جز اینکه یکی از دشمنان خیلی خیلی قدیمی کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک هم «ویولن زن» نام داشته. البته او هیچ ربطی به این ویولن زن نداشت و یک قاتل نازی بود که با ویولن خودش دست به کشتار میزد. عکسش اینجاست.

و اما در بین این همه آدم فضایی و هیولا و پرفسورها و دکترهای خبیث که سریال مردعنکبوتی در سال 1967 تحویل داد، این یکی از همه مسخره تر و بیخود تر بود: غول آدم برفی! اسپایدرمن در اپیزود شماره 42 از این مجموعه که اسمش Trouble With Snow بود، باید با آدم برفی عظیم الجثه ای می جنگید که با واکنش های شیمیایی و نیروی برق زنده شده بود و با هر بارش برف، بزرگتر می شد!

آدم برفی (Snowman)

پیتر پارکر از سوی آقای جیمسون فرستاده شد تا از این آدم برفی عکس برداری کند ولی او در هیبت اسپایدرمن باهاش جنگید. منتهی مشکلش این بود که اونقدر سرد بود که تارهایش یخ میزد! بنابراین مردعنکبوتی از یک کابل مسی برای تخلیه برق درون آدم برفی بهره گرفت و ذوبش کرد!

 

5- کرت کانرز در این سریال هر دو دستش رو داشت!

کارتون لیزارد

 درست مثل بسیاری از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی، لیزارد هم نخستین حضورش را در دنیای انیمیشن در این سریال تجربه کرد. نکته عجیب درباره او اینکه دکتر کانرز هر دو دست خود را داشت در حالی که حتما میدونید او در دنیای کمیک یک دستش قطع شده بود و برای اینکه دستش دوباره رشد کنه روی مارمولک ها آزمایش کرد و ... ولی در این سریال چون میخواست "تب باتلاق" را درمان کند به موجودی به نام «لیزارد من» (Lizard-Man) تبدیل شد! دلیل این تغییرات این بود که سازندگان سریال اجازه نداشتند شخصیتی که صاحب نقص عضو هستش رو به تصویر بکشند چون فکر میکردند برای مخاطب کم سن و سال نامناسبه! البته بدون در نظر گرفتن این نکته باید گفت که اپیزود اولی که لیزارد در آن بود به نخستین حضور او در دنیای کمیک از نظر داستانی بسیار وفادار بود.

 

6- سازندگان سریال اجازه نداشتند از کریون شکارچی و آفتاب پرست استفاده کنند!

کریون شکارچی و آفتاب پرست قرار بود در این سریال ظاهر بشن ولی چون در یک سال قبل در نخستین انیمیشن ساخته شده براساس شخصیت های مارول یعنی Marvel Super Heroes  به کار برده شده بودند نتونستند ازشون استفاده کنند ولی در عوض از شخصیتی مشابه و اُریجینالی به جای آنها استفاده شد. یعنی به جای کریون، از کاراکتری به نام «هارلی کلیوندون» (Harley Clivendon) که یک شکارچی استرالیایی بود استفاده شد:

«هارلی کلیوندون» (Harley Clivendon)

به جای آفتاب پرست هم از شخصیتی جدید به نام «چارلز کامئو» (Charles Cameo) استفاده شد (خداییش اسمو حال کردین؟!).

چارلز کامئو

او هم مثل آفتاب پرست میتونست تغییر قیافه بده. یعنی یک بازیگر سابق بود که به سرقت روی آورده بود و از دانش خود در گریم و افکت های فیزیکال در این راه بهره میگرفت.

 

7- سازندگان سریال مری جین را با گوئن استیسی اشتباه گرفته بودند!

اولین کارتون مرد عنکبوتی (1970-1967)

اولین حضور مری جین در دنیای انیمیشن برمیگرده به اولین انیمیشن اسپایدرمن در سال 1967. البته نسخه ای که از مری جین دیدیم خیلی عجیب بود. «پگ دیکسون» جایش حرف زد. او دوست پیتر پارکر بود و خواهر زاده رئیس پلیس شهر هم بود! حالا این رئیس پلیس چه نام داشت؟ سروان «نِد استیسی»! پس میبینید که سازندگان این انیمیشن به نوعی او را با گوئن استیسی اشتباه گرفته بودند! او فقط یک بار در سریال دیده شد و ظاهرش هم به مری جین دنیای کمیک نمیخورد.

 

8- گرین گابلین در این سریال خیلی فرق داشت!

مرد عنکبوتی (1970-1967)

همانطور که حتما اطلاع دارید نخستین حضور گرین گابلین و بسیاری از دیگر دشمنان معروف اسپایدرمن در خارج از دنیای کمیک بوک در نخستین سریال کارتونی مرد عنکبوتی که در دهه 60 میلادی ساخته شد، اتفاق افتاد. صداپیشه او «لِن کارلسون» بود و در سه اپیزود ظاهر شد. او شاید از نظر ظاهری به دنیای کمیک شباهت داشت ولی از نظر شخصیت پردازی خیلی بی ربط و off بود! یعنی بسان سارقی به تصویر کشیده شد که به جای استفاده از تجهیزات بر پایه فن آوری یا کینه داشتن از پیتر پارکر، در امور مربوط به ماوراء الطبیعه و شعبده بازی و جادو تخصص و علاقه داشت! ضمن اینکه ما اصلا نورمن آزبورن را در این سری ندیدیم که واقعا عجیب بود! گفته میشه دلیلش این بوده که سازندگان این سریال نظرات استن لی رو لحاظ میکردن و استیو دیتکو (طراح نابغه ای که به همراه لی، مردعنکبوتی رو خلق کرد) نقشی در تولید این سریال نداشت (استن لی و جان رومیتا به ترتیب مشاور داستان و طراحی در این سریال بودند) و اگر یادتون باشه در این مقاله گفته بودیم که وقتی برای اولین بار گرین گابلین خلق شد، کلا قرار بود یه جور دیگه باشه. یعنی استن لی این مشخصات رو به دیتکو داده بوده تا از رویش گرین گابلین رو خلق کنه: عوامل یک فیلم سینمایی مشغول فیلمبرداری هستند که یک مقبره مصری پیدا میکنند. در داخل آن یک دیو یا شیطان باستانی هستش که آزاد میشه و اسمش هست گرین گابلین! ولی با مخالفت دیتکو، گرین گابلین از حالت دیو و ماورایی خارج شد. پس بنظر میرسه استن لی در این سریال خواسته بود گرین گابلین به ایده ی اولیه خودش نزدیک تر باشه!

 

9- دو اپیزود از این سریال با استفاده از صحنه های تکراری کارتون Rocket Robin Hood  ساخته شدند!

گفتیم که متاسفانه سازندگان این سریال از همان اول با بودجه محدودی مواجه بودند و به همین دلیل ما در هر قسمت شاهد صحنه های تکراری تاب خوردن مرد عنکبوتی در سطح شهر بودیم. البته فصل اول این سریال کیفیت قابل قبولی داشت ولی پس از آن شرکت سازنده ورشکسته شد و بنابراین آنها مجبور شدند دو اپیزود را کاملا با استفاده از انیمیشنی که قبلا در سریال Rocket Robin Hood ساخته بودند، بسازند!!! "راکت رابین هود" در بین سالهای 1966 تا 1969 توسط همان شرکتی ساخته شد که کارتون مرد عنکبوتی را هم ساخت و کلا ایده ساده ای داشت و از اهمیت بسیار کمی هم در دنیای انیمیشن برخوردار است. در واقع این سریال داستان های رابین هود و رفقایش را روایت میکرد منتهی این بار در فضا!

کارتون راکت رابین هود - rocket robin hood

در هر حال یکی از اپیزودهای فصل دوم مرد عنکبوتی به نام "فانتوم از اعماق زمان" (Phantom From The Depths Of Time) کاملا با استفاده از یکی از اپیزودهای Rocket Robin Hood به نام  "از تهدید به تهدید" (From Menace to Menace) ساخته شد. خودتان تصویر سمت چپ را با تصویر سمت راست مقایسه کنید:

فانتوم از اعماق زمان

کارتون مرد عنکبوتی دهه 60

 

10- نام دو تن از خبیث های سریال از استن لی الهام گرفته شده بود!

در یکی از اپیزودهای این سریال، دو برادر دوقلو داشتیم به نام های استن و لی پترسون که سارق بودند و لقب «مگس انسان نما» را به خود اختصاص داده بودند!

دوقلوهای مگس انسان نما

آنها در سطح شهر دست به سرقت زدند ولی اسپایدرمن دستگیرشان کرد. سپس برگشتند و برای اسپایدرمن پاپوش دوختند ولی در نهایت او آنها را دستگیر و خودش را تبرئه کرد. گفته میشه که سالها بعد «برایان مایکل بندیس» براساس دوقلوهای مگس انسان نما، دو شخصیت مشابه در سری کمیک بوکی Ultimate Spider-Man خلق کرد (عکسشان اینجاست).

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

10 حقیقت جالبی که باید درباره سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1981 بدانید

20 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بدانید

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) بدانید

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

سوتی های سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی"

بهترین اپیزودهای انیمیشن "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" براساس امتیاز سایت IMDB

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!

5 انتقاد از کارتون جدید مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید درباره سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" بدانید

10 دلیلی که نشان میدهد چرا هواداران مرد عنکبوتی همچنان عاشق سریال SPECTACULAR SPIDER-MAN هستند!

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

مستندی درباره سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ERFANTOXIC
#1 ERFANTOXIC 1402-04-14 06:51
ممنون مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
Nobodyghost2023
#2 Nobodyghost2023 1402-04-14 13:34
بسم الله الرحمن الرحیم
چه سمی بود این سریال؟!!
نقل قول کردن
Arsenal
#3 Arsenal 1402-04-14 22:10
مقاله خیلی خوب و جالبی بود چون من سریالو ندیدم بعضی از مورد ها واسم خیلی جالب بود ممنون از شما اقای ترابی عزیز
موقعی ک داشتم مقاله رو میخوندم میگفتم تو دلم ایکاش یه مقاله اینجوری درباره سریال مردعنکبوتی مجموعه کارتونی جدید نوشته بشه خیلیا باهاش خاطره دارن و بنظرم خیلی سریال مهجوریه
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-04-14 22:18
به نقل از Arsenal:

موقعی ک داشتم مقاله رو میخوندم میگفتم تو دلم ایکاش یه مقاله اینجوری درباره سریال مردعنکبوتی مجموعه کارتونی جدید نوشته بشه خیلیا باهاش خاطره دارن و بنظرم خیلی سریال مهجوریه

درباره اونم مینویسیم
نقل قول کردن
نینجای یخی
#5 نینجای یخی 1402-04-15 10:23
سلام . مقاله ی خوبی بود . مرسی . مورد شماره ی نهم بنظرم اصلا جرم حساب میشه :D جایی رو سراغ ندارین این کارتون رو با زیرنویس داشته باشه ؟ تیم اسپایدی داشت چندین سال پیش دوبلش میکرد ولی تا قسمت ۶ بیشتر نرفت . به هرحال ممنون
نقل قول کردن
Sina33
#6 Sina33 1402-04-17 17:44
کاش ادامش رو بسازن مطمئنم خیلی جالب میشه
نقل قول کردن
Sina33
#7 Sina33 1402-04-17 17:46
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-04-17 20:57
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن
نقل قول کردن
Majic
#9 Majic 1402-04-18 21:36
من قسمت مربوط به میستریو رو دیدم به شدت شبیه کمیکش بود دقیقا انگار همون بود با ی تفاوت های بسیار جزئی در بعضی صحنه ها
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1402-04-18 22:23
سلام...مقاله خیلی خوبی بود... ممنون
نقل قول کردن
رض
#11 رض 1402-04-19 13:03
سلام گوینده این مرد عنکبوتی هنوز زندست ؟
نقل قول کردن
رض
#12 رض 1402-04-19 13:05
به نقل از mtm:
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن

اون قسمت مربوط به اسکورپیون هم خوبه ولی درکل به نظرم سریال جالبی هستش
نقل قول کردن
علی قدرتی
#13 علی قدرتی 1402-04-19 20:05
به نقل از رض:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن

اون قسمت مربوط به اسکورپیون هم خوبه ولی درکل به نظرم سریال جالبی هستش

فقط فصل اولش قابل تحمله
نقل قول کردن
علی قدرتی
#14 علی قدرتی 1402-04-19 20:06
به نقل از Majic:
من قسمت مربوط به میستریو رو دیدم به شدت شبیه کمیکش بود دقیقا انگار همون بود با ی تفاوت های بسیار جزئی در بعضی صحنه ها

بله . بنظرم قسمت میستریوش از همه بهتره. خیلی هم شبیه کمیکه
نقل قول کردن
علی قدرتی
#15 علی قدرتی 1402-04-19 20:09
به نقل از رض:
سلام گوینده این مرد عنکبوتی هنوز زندست ؟

سال ۲۰۲۱ فوت کرد )در سن ۹۱ سالگی(
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-04-19 20:10
به نقل از علی قدرتی:
به نقل از رض:
سلام گوینده این مرد عنکبوتی هنوز زندست ؟

سال ۲۰۲۱ فوت کرد )در سن ۹۱ سالگی(

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1402-04-20 10:23
با اینکه سریال های اون زمان خیلی به صورت محدود (چه از لحاظ داستانی، چه طراحی) انجام می‌شد و نمی‌دونم چرا همیشه اون حس و حال انیمیشن های دهه ۴۰ تا ۶۰ رو خیلی دوست دارم... شاید بخاطر نزدیکی‌شون به کمیک بوک باشه! (از لحاظ بصری و طراحی)
نقل قول کردن
Sina33
#18 Sina33 1402-04-20 15:38
به نقل از علی قدرتی:
به نقل از رض:
سلام گوینده این مرد عنکبوتی هنوز زندست ؟

سال ۲۰۲۱ فوت کرد )در سن ۹۱ سالگی(

خدا رحمتش کنه
نقل قول کردن
Sina33
#19 Sina33 1402-04-20 15:42
به نقل از رض:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن

اون قسمت مربوط به اسکورپیون هم خوبه ولی درکل به نظرم سریال جالبی هستش

اون قسمتش هم که گابلین و الکترو و والچر با مرد نامرئی همکاری میکنن هم جالبه
نقل قول کردن
Sina33
#20 Sina33 1402-04-20 15:44
به نقل از رض:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن

اون قسمت مربوط به اسکورپیون هم خوبه ولی درکل به نظرم سریال جالبی هستش

اون قسمت هم که گابلین و الکترو و والچر با مرد نامرئی همکاری میکنن هم جالبه
نقل قول کردن
رض
#21 رض 1402-04-27 18:43
به نقل از mtm:
به نقل از علی قدرتی:
به نقل از رض:
سلام گوینده این مرد عنکبوتی هنوز زندست ؟

سال ۲۰۲۱ فوت کرد )در سن ۹۱ سالگی(

spidey.ir/.../...

خدا رحتمش کنه ناراحت شدم
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#22 ArmanSpidery 1402-05-15 20:17
با اینکه الان یک ماه از زمان انتشار این مطلب جالب پیرامون اولین سری مرد عنکبوتی دوست داشتنی ( The lovely spiderman ) میگذره ولی در این روز انتشار ، تولّد ۲۲ سالگی بنده قرار داشت که این مطلب هم همچون مطالب قبل تاثیر محسوسی بر من داشت با این تفاوت که این بار در روز تولّدم قرار داشت ، شاید لوس یا بچگانه به نظر برسد ولّی من همواره توجه خاصی به این روز داشتم و خوشحالم بار دیگر مطالب شخص شخیص زحمت کشی چون جناب ترابی مهربانی ( واقعا مهربانانه با ما کودکان سرگردان که پناهی جهت تسکین و کمال نیاز داشتیم رفتار کردند ) توانست ما را به شور و شعفی وصف ناشدنی برساند
نقل قول کردن
رض
#23 رض 1402-05-18 21:49
به نقل از Sina33:
به نقل از رض:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina33:
بهترین قسمت سریالش کدوم قسمته ؟

فصل اولش بد نیس
قسمت های مربوط به دکتر اختاپوس، میستریو و الکترو و لیزارد خوبن

اون قسمت مربوط به اسکورپیون هم خوبه ولی درکل به نظرم سریال جالبی هستش

اون قسمت هم که گابلین و الکترو و والچر با مرد نامرئی همکاری میکنن هم جالبه

آره اونو دیدم باحال بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید