آیا فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" به قضیه "سرگذشت کلون" (Clone Saga) ربط خواهد داشت؟!

آیا فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" یه قضیه "سرگذشت کلون" (Clone Saga) ربط خواهد داشت؟!

یک ایستراگ عجیب در تریلر نخست فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" پیدا شده که تئوری فوق العاده ای را به ما نشان میدهد.

آقای احمد فقیه نویسنده برجسته و زبده سایت Spidey.ir پس از انتشار نخستین تریلر فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" یک مقاله تحلیلی فوق العاده برایش نوشتند و به قول معروف دل و روده این تریلر را درآوردند! در این مقاله که میتونید اینجا آن را بخوانید، ایشون به برخی ایستراگ ها هم اشاره کردند که فوق العاده بود. ولی دیروز سایت CBR یک ایستراگ دیگر پیدا کرد که ممکنه تئوری عجیبی رو تقویت کنه. در بخشی از تریلر دیده میشه که پیتر پارکر در مغازه آقای دلمار یک سری وسایل برمیداره:

 ایستراگ فیلم اسپایدرمن

واقعا عجیب بود که یک فریم رو اختصاص بدن به وسایلی که پیتر از اونجا برمیداره. ولی حالا مشخص شده که یک ایستراگ احتمالا مهم در آن هست که به عدد 144 اشاره داره. اولا که یک عدد 1 دلار اون سمت چپ هستش. بعدش هم داخل اون پلاستیک 4 تا ear plug دیده میشه. و بعدشم که 4 تا چیز دیگه:

ایستراگ فیلم مرد عنکبوتی

خب حالا اینا رو که کنار هم بذاریم چی میشه؟ 144 و این عدد مهم هستش. چون در این شماره بود که در واقع یکی از داستان های بسیار مهم اسپایدرمن در دنیای کمیک به نام "سرگذشت کلون" (Clone Saga) شروع شد!!! خوشبختانه این داستان به طور کامل توسط سایت ما ترجمه شده (اینجا). بنابراین شما میتونید برید و این شماره رو بخونید. ولی به طور خلاصه بگم که در این شماره بود که ما به طور کامل با کلون گوئن استیسی آشنا شدیم! یعنی گوئن استیسی قبلا تو اون داستان معروف "مرگ گوئن استیسی" به دست گرین گابلین کشته شده بود که در این شماره برگشت .

کلون گوئن استیسی

بعدش البته معلوم شد خودا واقعی اش نیست و کلونی است که پرفسوری به نام "مایلز وارن" ملقب به شغال از روی او ساخته بوده. اما بعدش اوضاع پیچیده تر شد چون معلوم شد یک کلون دیگر از روی پیتر پارکر ساخته شده که اسمش بعدا شد « بن رایلی» و ... ما قبلا اینجا به طور کامل این داستان رو پوشش داده ایم. پس من دیگه توضیح تکراری نمیدم و خودتون میتونید برید و بخونید.

کلون ساگا

خب حالا از خودتون ممکنه بپرسید که اینا چه ربطی ممکنه داشته باشه به فیلم "دور از خانه". خب ببینید،  داستان سرگذشت کلون و اون شماره 144 وقتی بود که پیتر پارکر از سفر به اروپا (پاریس) برگشته بود. و در "دور از خانه" هم او به اروپا میره!

مرد عنکبوتی اروپا

پس این خودش میتونه یه دلیل خوب باشه. دلیل دیگر اینه که بارها در خبرهای مختلف (مثل این) داشتیم که سونی و مارول از یه سری بازیگر برای نقش گوئن استیسی تو فیلم "دور از خانه" تست گرفته اند. و ایشون قراره یکی از هم کلاسی های جدید پیتر در اروپا باشه. پس ما احتمالا گوئن استیسی را که در سرگذشت کلون از شخصیت های اصلی بود در فیلم داریم.

گوئن استیسی mcu

 البته باید قبول کرد سرگذشت کلون یک داستان نسبتا پیچیده است که شاید در نگاه نخست تماشاچی نتوانه باهاش ارتباط برقرار کنه. چون درباره همزادها و کلون سازی و ... اینجور چیزاست ولی این نکته را نباید از یاد برد که الان در عصر تازه ای از دوران اقتباس های کمیک بوکی هستیم که در آن به قول معروف زده اند به سیم آخر! یعنی شما ببینید انیمیشنی مثل "سفر به دنیای عنکبوتی" چه ایده کمیک بوکی خالصی داره و به مردان و زنان عنکبوتی از دنیاهای موازی میپردازه ولی اینهمه با استقبال گرم منتقدین و تماشاچیان مواجه شد. یا همین فیلم "جنگ بینهایت" که میتوان ادعا کرد کمیک بوکی ترین و پیچیده ترین اثر اثر ابرقهرمانی تاریخه و اینقدر ملت رو درگیر خودش کرد که شد چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما. بنابراین اسپایدرمن در دنیای سینما هم میتونه بزنه به سیم آخر و برای یکی از کمیک بوکی ترین و اغراق آمیز ترین داستان های اسپایدرمن در فیلم "دور از خانه" زمینه سازی کنه. همچنین مارول با این کار میتونه پای کلون های محبوب اسپایدرمن مثل بن رایلی یا کین را به دنیای سینما باز کنه.

ben reilly kaine

از سوی دیگر از یادمون نرود که ما از نحوه تبدیل شدن پیتر به مرد عنکبوتی در MCU با خبر نیستیم . بنابراین میشه حتی سرگذشت یا origin پیتر را به مسائل ژنتیکی ربط داد و پای دکتر مایلز وارن را هم اینطوری به داستان باز کرد. و جالبه که تو قسمت اول یعنی "بازگشت به خانه" اون معلم فیزیک پیتر در دبیرستان اسمش "مونیکا وارن" بود!!!

مونیکا وارن

 

نظر شما چیست؟

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کلون ساگای نهایی" (ULTIMATE CLONE SAGA) ترجمه شد + لینک دانلود

كلون ساگا (CLONE SAGA)

قسمت آخر از داستان "سرگذشت كلون" (CLONE SAGA) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم!

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه 

مرد عنکبوتی در بازگشت به خانه 2 به اروپا میرود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

iron_thor
#1 iron_thor 1397-11-02 15:35
:-| :-| :-| :-| :-|
من دیگه حرفی ندارم :-|
این دیگه چجور ایستر اگه ؟ :o :-|
نقل قول کردن
New VENOM
#2 New VENOM 1397-11-02 16:03
یعنی اینا چه دقتی دارن :o :-? :eek:





فکر کنم بالای ۳۰ بار تریلر رو دیدن که تونستن این ایستراگ رو پیدا کنن
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1397-11-02 16:11
تئوری دیوانه کننده‌ای ـه!
شاید تا ۹-۱۰ سال پیش بهتر بود قضیهٔ کلون‌ها و ... توی دنیای کمیک باقی بمونه؛ چون اولاً به مقدار گنگ و پیچیده‌ست و ثانیاً داستان‌‍ش به سینمای شبه-رئالیستی که وجود داشت نمی‌خورد.
اما الان با ایده‌های دیوانه‌واری که بین آثار کمیک‌بوکی دیده می‌شن و به قول آقای ترابی "زدن به سیم آخر"، جا برای همچین ایده‌هایی باز شده.
برای مثال، سالی که قسمت اول Avengers اومد، کی فکرش ـو می‌کرد یه روز با ایده‌هایی مثل "نابودی نصف عالم"، "کری/اسکرال" یا "سفرهای زمانی" در سینمای کمیک‌بوکی روبرو بشیم؟!
فقط این می‌تونه از دو جهت به فیلم آسیب بزنه؛
یکی اینکه توی فیلم علاوه بر «میستریو» و گروه «المنتالز»، قرارهای به رومانس بین پیتر و میشل و روابط شخصیت‌ها پرداخته بشه (ناسلامتی فیلم اسپایدرمنه ها!) باید به قضیهٔ کلونینگ و انگیزهٔ «شغال» (احتمالی) و ... پرداخته بشه که فیلم‌نامه رو خیلی شلوغ می‌کنه و یه اثری مثل Amazing Spider-Man 2 رو تحویل هوادار می‌ده.
و دومی اینکه توی دنیای کمیک زمانی Clone Saga رخ داد که به گوئن مفصل پرداخته شده بود و از مرگ متأثر‌کننده‌‍ش برای پیتر گذشته بود (که خودش شخصیت پیتر رو یه پله بالغ‌تر کرد). در حالی که هنوز گوئنی توی سینما معرفی نشده که حالا بخواد عاشق پیتر بشه و بمیره و چند بار کلون بشه و ...!
همین باعث می‌شه نه تنها رومانس معرکهٔ پیتر و گوئن رو به خوبی نبینیم (یا اصلاً نبینیم!)، فیلم از رگه‌های کمیک‌بوکی خودش هم دور بشه.

به هر حال، این تئوری واقعاً خوبه و بالاخره راه رو برای ورود شخصیت‌هایی مثل «اسکارلت اسپایدر» و «کین» و «شغال» برای ورود به سینما باز می‌کنه و چیز جدیدی تحویل مخاطب می‌ده؛ اما ریسک عملی کردنش خیلی بالاست توی این محدودهٔ زمانی زندگی پیتر و فیلم رو خیلی شلوغ می‌کنه.
من که می‌گم در حد ایستراگ ـه ولی احتمالش هست که توی دنبالهٔ این فیلم این ایده رو داشته باشیم!
نقل قول کردن
xp_marvel
#4 xp_marvel 1397-11-02 16:39
یک خبر دارم فک کنم به این خیلی مرتبطه.یکی از ادم های مارول(کمیک نویس)اسمشو یادم نیست.به هر حال.گفته که مارول استودیو داره روی یک پروژه مخفی کار میکنه با دیدن این خبر فک کنم مربوط به این باشه شایدم مربوط به xman :/
باید صبر کرد و دید امیدوارم تو اسپایدرمن 3 به این موضوع ها پرداخته شه چون همین الانم فیلم زیادی شلوغه.تو قسمت 3 ایشالا ددپولم باشه :lol:
نقل قول کردن
spider-venom
#5 spider-venom 1397-11-02 16:47
من همون اولین باری که پوسترش رو دیدم حدس زدم که ربط به سرگذشت کلون ها مرتبط باشه ولی جدیش نگرفتم اگه کمیک رو خونده باشید ام جی نمی ره با پیتر و شاید مارول درست گفته باشه و میشل فقط یه همکلاسی پیتر ه :oops:
نقل قول کردن
ctothejay
#6 ctothejay 1397-11-02 19:57
خبر داغ:
Spiderman Into the Spiderverse نامزد اسکار بهترین انیمیشن شده
بلک پنتر هم نامزد بهترین فیلم، میکس صدا، ادیت صدا، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس شده.
اونجرز3 هم نامزد بهترین جلوه های ویژه.
نقل قول کردن
hosien
#7 hosien 1397-11-02 21:23
من میتونم به 2 دلیل این نظریه رو رد کنم
1-ما در کمیک های توطعه کلونی اصلا میستریو را نداشتیم و اصلا عناصر در اون کمیک نبودند
2-الان مارول در اوج خودش قرار داره و باید همه چی رو باید زوم کنه روی جنگ بینهایت و پایان بازی و این آخرای فاز 4 پس اصلا منطقی نیست که بره توی یه چیز بی ربط مثل توطعه کلونی
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1397-11-02 21:46
خبر خیلی جذابی بود. ولی بنظرم احتمالش خیلی کمه. فکر میکنم که مارول بیشتر روی شیش خبیث کار میکنه تا این داستان. چون عشقهای درجه یک پیتر پارکر یعنی گووئن و مری جین هنوز نیستن. شاید ممکنه به دلیل حضور همین اسپایدی تو اروپا پای کریون شکارچی هم باز بشه. که خیلی دوس دارم هر چه سریعتر ببیمنش تو قاب سینما :cry:
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-11-02 21:55
به نقل از hosien:
من میتونم به 2 دلیل این نظریه رو رد کنم
1-ما در کمیک های توطعه کلونی اصلا میستریو را نداشتیم و اصلا عناصر در اون کمیک نبودند
2-الان مارول در اوج خودش قرار داره و باید همه چی رو باید زوم کنه روی جنگ بینهایت و پایان بازی و این آخرای فاز 4 پس اصلا منطقی نیست که بره توی یه چیز بی ربط مثل توطعه کلونی

البته میستریو تو اوایل داستان بود
ولی اگر هم نبود دلیل نمیشد چون قراره مگه همه چیز دزست مثل کمیکش باشه؟!
پایان بازی هم چه ربطی به جزییات داستان اسپایدرمن داره آخه؟!
نقل قول کردن
jonah hex
#10 jonah hex 1397-11-03 01:09
ایستراگ جذابیه ولی احتمالش تو این موقعیت کمه
نقل قول کردن
RMB
#11 RMB 1397-11-03 15:27
سلام ، آقای ترابی ببخشید بابت اسپم میخواستم بدونم شما کمیک های جدید friendly neighborhood Spider-Man خوندید چون اواخر شماره ۱ مشخص شد که زن عمو می سرطان داره و فکر کنم وخیم باشه که احتمالا یعنی قضیه one more day اثرش از بین رفته چون پیتر و مری جین هم پیش هم برگشتن ، نظر شما چیه ؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1397-11-03 15:41
#11:
ببخشید به جای آقای ترابی جواب میدم ولی ترجمهٔ اون کمیک در حال انجامه... (البته همین‌جا بابت تأخیر در ترجمه عذر می‌خوام)
شما هم لطفاً اسپویل نکنید.
نقل قول کردن
moein0080
#13 moein0080 1397-11-03 17:12
یه سوال چرا مارول از ویلینایی که تو دیگر فیلمای اسپایدرمن بودن استفاده نمیکنه ؟
نقل قول کردن
seyedalisheykhi
#14 seyedalisheykhi 1397-11-03 19:53
به نقل از moein0080:
یه سوال چرا مارول از ویلینایی که تو دیگر فیلمای اسپایدرمن بودن استفاده نمیکنه ؟

خب فکر کنم مارول همیشه می خواد چیز های جدیدی رو نشون بده. چیز هایی که تا حالا دیده نشدن.
نقل قول کردن
rocket racer
#15 rocket racer 1397-11-04 16:47
می دونید ولی حالا نکته اصلی چیه . اینه همون طور که دیکه تو کمیک کسی رو دست ران استنلی و استیو دیتکو و جان رومیتا دیکه بلند نمیشه فکر نکنم دیکه شاهکار هایی مثل اسپایدرمن 1و 2 تکرار بشن ای کاش این سونی بی شعور از اسپایدرمن یه چیزی مثل هری پاتر در میاورد اگه این کار رو میکرد الان ما از 15 سالگی پیتر تا ازدواجش رو تو سینما هم داشتیم شک نکینید فروشش هم بیشتر میشد الان شما اگه با نرخ تورم حساب کنی و اینکه بازار چین جه قد بزرگ شده میبینی که هوم کامیکنگ وسری امیزینک اصلا خوب کار نکردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید