بازیگران نقش مردعنکبوتی در سینما چند سالشون بود؟

بازیگران که برای نقش مردعنکبوتی انتخاب شدند چند ساله بودند؟

در تمامی نسخه های سینمایی، مردعنکبوتی یک دانش آموز دبیرستانی بوده ولی آیا بازیگرانی که نقشش رو بازی کردند هم نوجوان بودند؟

مقدمه: تا به حال سه بازیگر بالغ نقش پیتر پارکر/مردعنکبوتی را در دنیای سینما بازی کرده اند. ابتدا توبی مگوآیر این نقش را در سال 2002 در اثر تحسین شده ی سم ریمی ایفا کرد. پس از دو دنباله، اندرو گارفیلد این نقش را در فیلم از ریبوت "مردعنکبوتی شگفت انگیز" ساخته ی مارک وب بازی کرد. و در نهایت تام هالند پس از توافق بین سونی و مارول این نقش را در دنیای سینمایی مارول بر عهده گرفت (او علاوه بر سه فیلم سولو، در سه فیلم مرتبط با اونجرز هم حضور یافت). حتما یادتون هست که در این مقاله نتیجه گیری کردیم که در دنیای کمیک وقتی پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد و به قدرت های فوق بشری عنکبوتی دست یافت، 15 ساله بوده. ولی آیا بازیگرانش هم همین سن بودند یا مسن تر بودند؟ این سئوالیه که در این مقاله بهش پاسخ میدهم.

ضمنا برای خواندن آرشیو سئوالات مربوط به مردعنکبوتی روی لینک زیر کلیک کنید:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

مقالات زیرا را هم بخوانید:

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر از تام هالند بهتره

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

 

وقتی فیلمبرداری "اسپایدرمن" شروع شد توبی مگوآیر 26 سالش بود

توبی مگوایر - مردعنکبوتی

پس از سالها کش و قوس سرانجام فیلم اسپایدرمن ساخته ی سم ریمی در سال 2002 روانه ی اکران جهانی شد. فیلمبرداری این فیلم رسما از در سال 2001 شروع شد. آن موقع توبی، 26 ساله بود در حالی که پیتر پارکر در فیلم یک نوجوان 17 ساله در سال آخر دبیرستان بود. جالبه که جیمز فرانکو (بازیگر نقش هری آزبورن) و کرستن دانست (بازیگر نقش مری جین) نیز به ترتیب 23 و 19 ساله بودند. همین اختلاف سنی بالا باعث شد برخی از گزینه های سم ریمی انتقاد کنند. اما خوبیش این بود که در قسمت های دوم و سوم که شخصیت های اصلی به نظر بالغ تر شدند، با سن بازیگران خودشون بیشتر مَچ و هماهنگ شدند و در نتیجه دیگر کسی نسبت به اختلاف سنی مشکلی نداشت.

 

اندرو گارفیلد مسن ترین بازیگر مردعنکبوتی بوده

اندرو گارفیلد مسن ترین بازیگر مردعنکبوتی بوده

البته نیکلاس هاموند بازیگر نقش پیتر پارکر/مردعنکبوتی در سریال تلویزیونی "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که دهه ی 70 میلادی پخش شد هم 27 ساله بود ولی باید گفت که اندرو گارفیلد با 27 سال سن، مسن ترین بازیگری است که نقش این شخصیت را در دنیای سینما بازی کرده. در واقع، فیلمبرداری "مردعنکبوتی شگفت انگیز" در ماه دسامبر سال 2010 آغاز شد و آن موقع اندرو 27 ساله بود، در حالی که نقش پیتر پارکری را بازی میکرد که بار دیگر قرار بود یک دانش آموز دبیرستانی 17 ساله باشد! قسمت دوم، 2 سال بعد اکران شد و ما پیتر پارکر را در مراسم فارغ التحصیلی دیدیم که یعنی او باید آن موقع 18 ساله میبود در حالی که وقتی فیلمبرداری شروع شد (در سال 2013)، اندرو 30 سالش شده بود!

 

تام هالند از نظر سنی از همه به پیتر پارکر نزدیک تر بوده

تام هالند - مردعنکبوتی

مارول سعی کرد روی مردعنکبوتی نوجوان در دبیرستان تمرکز کنه و بنابراین در اولین فیلمی که تام هالند نقش مردعنکبوتی را بازی کرد ("کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی")، قرار بود پیتر پارکر یک نوجوان 15 ساله باشه. موقع فیلمبرداری (سال 2015) تام هالند 18 سالش بود. همین اختلاف سنی کم باعث شد تا بینندگان بهتر با این قضیه کنار بیان که به تونی استارک به چشم یک پدر و مرشد نگاه میکنه. هنگام فیلمبرداری "مردعنکبوتی: بازگشت به خانه"، تام 20 سالش شد. "مردعنکبوتی: دور از خانه" از نظر زمانی 5 سال بعد از بشکن ثانوس رخ میده و چون پیتر موقع پودر شدن، 16 سال داشت پس در این فیلم هم 16 ساله است. این در حالیه که تام موقع فیلمبرداری "دور از خانه"، 22 ساله بود. "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" هم بلافاصله پس از "دور از خانه" رخ میده. پس پیتر هنوزم 16 یا شایدم 17 ساله است. با توجه به اینکه فیلمبرداری این فیلم در سال 2020 آغاز شد، تام آن موقع 24 سال سن داشت.

 

شامیک مور هم اختلاف سنی زیادی با اسپایدرمن داره

درسته که شامیک مور در "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" جای پیتر پارکر حرف نزد ولی جای مایلز مورالزی حرف زد که اسپایدرمن اصلیِ این انیمیشن تحسین شده بود. مایلز در این اثر قراره 14 ساله باشه در حالی که شامیک اون موقع 23 ساله بود!

 

نتیجه گیری: با وجود اینکه تام هالند از نظر سن به پیتر پارکر دنیای کمیک نزدیک تره ولی در کل همه ی بازیگران مردعنکبوتی از نسخه کمیک بوکی مسن تر بوده اند.

 

 سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

پاسخ به سئوالات مربوط به مردعنکبوتی

وقتی پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد چند ساله بود؟

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

اولین های مرد عنكبوتی (آرشیو)

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! (آرشیو)

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر از تام هالند بهتره

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1402-02-13 14:20
به اندروگارفیلد نمیخورد که ۲۷ سالش باشه و قسمت دوم ۳۰ سالش...
نقل قول کردن
Doc Ata
#2 Doc Ata 1402-02-13 17:42
من تصویر پس زمینه ی ذهنم این بود که طبیعتا چون فیلم اسپایدرمن سم ریمی قدیمی ترین و اولین فیلمه اسپایدرمنه( البته میدونید که منظورم فیلم شناخته شده هستش وگرنه قبل از اون هم فیلم های قدیمی تری بوده)،حتما برای اینکه بازیگر فیلم باتجربه و ... باشه، یک بازیگر سن بالا انتخاب می کنن که مناسب نقش باشه ولی با کم کم گذشتن زمان علاوه بر تجربه بالا، معیاری مثل کم بودن سن برای نزدیک تر شدن بازیگر به نقش پیترپارکر انتخاب کردن(که این معیار در زمان قدیم نبوده) پس فرضا نتیجه ی آدم این می شد که توبی مگوآیر باید پیرترین باشه...
ولی بازیگر اندرو گارفیلد رکورد هارو شکسته :D
نقل قول کردن
abolfazl2
#3 abolfazl2 1402-02-13 20:14
خب طبیعیه
استودیو ها ریسک آوردن بازیگرای نوجوون رو نمی‌کردن

ولی مارول استودیو چون برای شخصیت هاش برنامه طولانی مدت داشت نمیتونست بازیگر های مسن تر بیاره(فرض کنید به بجای تام هالند در بازگشت به خانه یه بازیگر ۲۶ ساله میاوردن؛اونوقت برای راهی به خانه نیست حداقل ۳۰ سالش میشد و باید نقش یه پسر ۱۷ ساله رو بازی میکرد)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-02-13 20:17
تریلر جدید در میان دنیای عنکبوتی:
www.aparat.com/v/cOhye
نقل قول کردن
123654
#5 123654 1402-02-14 19:50
عشق ابدی فقط اندرو خان گارفیلد
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#6 amirmahdi 1381 1402-02-14 22:22
به نقل از 123654:
عشق ابدی فقط اندرو خان گارفیلد

مرحبا به این سلیقه
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1402-02-15 00:57
به نقل از mtm:
تریلر جدید در میان دنیای عنکبوتی:
www.aparat.com/v/cOhye

فوق العاده ست قسمت قبلش... اصلا واقعا یه شاهکار غیرقابل توصیفه...
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#8 SpiderGoblin 1402-02-16 06:15
درسته که توبی و اندرو موقع ایفای نقش مردعنکبوتی/پیتر پارکر نوجوان نبودن ولی چون به قول معروف بیبی فیس (baby face) هستند آدم چندان متوجه اختلالف سنی شون نمیشد
نقل قول کردن
BlueCrown4
#9 BlueCrown4 1402-02-17 19:04
ممنونم از خانم ساداتی فر بابت نگارش این مقاله جالب.
درباره توبی مگوایر و اختلاف سنی توبی مگوایر با کریستن دانست و جیمز فرانکو در مقاله گفته شد. اتفاقا بسیاری از افرادی که فیلم ها رو دیدند و سن بازیگران رو نمیدوسنتن شاید حتی فکر کردن که کریستن دانست سن بالاتری هم داره در حالی که تنها 19 سال داشته و کاملا به سن کاراکتر میخورده! چون کلا توبی مگوایر چهره به شدت بیبی فیسی داشته و سنش خیلی کمتر میخورده و به نظرم اتفاقا سم ریمی از لحاظ انتخاب بازیگر توی اون سه گانه معرکه عمل کرده و واقعا هر کسی به درستی انتخاب شده و سر جای درست نشسته.(در اسپایدرمن 3 شاید بریس دالاس هاوارد بازی خیلی خوبی ارائه نداده باشه که اونم به علت کمبود اسکرین تایم این کاراکتره.)
درمورد اندرو گارفیلد هم من واقعا نمیدونستم که انقدر سنش بالا بوده و بهش نمیخورد 27 سالش باشه. ولی به نظرم سنش کمی بالاتر از نقش یه پسر مدرسه ای میخورد و یه پسر جوون خیلی بیشتر بهش میخورد! (چون اساسا کاراکتر پررویی هم داشت :lol: )
درمورد تام هالند هم که به نظرم یه انتخاب فوق العاده هوشمندانه و درست انجام شد. به طرز درستی دست روی یک نوجوون برای ایفای نقش پیترپارکر گذاشتن که کاملا بهش میخوره. وقتی به درستی و دقیق بودن این انتخاب مطمئن میشیم که اون بازی عالی و درست تام هالند در نقش یه پسر 15 ساله رو توی فیلم بازگشت به خانه(Homecoming ) میبینیم! کاملا بیننده باهاش همذات پنداری میکنه.
نقل قول کردن
BlueCrown4
#10 BlueCrown4 1402-02-17 19:14
آقای ترابی یه سوال هم داشتم ازتون. میخواستم نظرتون رو جویا بشم. میشه گفت حتی چندین ساله که این سوال در ذهنم مونده:
به نظر شما چرا نمره سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی انقدر توی سایت IMDb (چه دوست داشته باشیم چه نه معتبرترین سایت فیلم از نگاه نمرات مردمی و مردم هستش) به نسبت کیفیت سه گانه پایین هستش؟!
میدونم 2 تا نمره 7.4 نمره خوبیه و شاید بگید 6.3 هم مناسب مردعنکبوتی 3 باشه. ولی خب میدونیم و به چشم دیدیم کیفیت و محبوبیت فوق العاده این سه گانه رو. کللللی فیلم ابرقهرمانی دیگه توی سایت IMDb نمره بیشتری از فیلم Spider-Man 1,2 گرفتن (در حالی که بسیاری مثل من و شما موافقن که مردعنکبوتی 2 بهترین فیلم ابرقهرمانی-کمیک بوکی تاریخ سینماست).
قطعا نمره IMDb خیلی هم مهم نیست ولی در هر صورت نمیشه بی اعتنا بود بهش. نظر شما چیه در مورد دلیلش؟ به نظرم همین الان اگه همین سه گانه ساخته میشد میتونست نمرات بالای 8 بگیره با این کیفیت فیلم های جدید ابرقهرمانی که داره روانه بازار میشه!!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-02-18 09:15
به نقل از BlueCrown4:
آقای ترابی یه سوال هم داشتم ازتون. میخواستم نظرتون رو جویا بشم. میشه گفت حتی چندین ساله که این سوال در ذهنم مونده:
به نظر شما چرا نمره سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی انقدر توی سایت IMDb (چه دوست داشته باشیم چه نه معتبرترین سایت فیلم از نگاه نمرات مردمی و مردم هستش) به نسبت کیفیت سه گانه پایین هستش؟!
میدونم 2 تا نمره 7.4 نمره خوبیه و شاید بگید 6.3 هم مناسب مردعنکبوتی 3 باشه. ولی خب میدونیم و به چشم دیدیم کیفیت و محبوبیت فوق العاده این سه گانه رو. کللللی فیلم ابرقهرمانی دیگه توی سایت IMDb نمره بیشتری از فیلم Spider-Man 1,2 گرفتن (در حالی که بسیاری مثل من و شما موافقن که مردعنکبوتی 2 بهترین فیلم ابرقهرمانی-کمیک بوکی تاریخ سینماست).
قطعا نمره IMDb خیلی هم مهم نیست ولی در هر صورت نمیشه بی اعتنا بود بهش. نظر شما چیه در مورد دلیلش؟ به نظرم همین الان اگه همین سه گانه ساخته میشد میتونست نمرات بالای 8 بگیره با این کیفیت فیلم های جدید ابرقهرمانی که داره روانه بازار میشه!!

والا من که نه imdb رو قبول دارم و نه چندان با نمراتش اشنا هستم
این مساله هم برام خیلی عجیبه چون مخصوصا اخیرا حس میکنم اقبال عمومی نسبت به سری ریمی حتی از قبل هم بیشتر شده
ولی گمان کنم از قدیم یه سری متعصبین به آثار نولان و بتمن هاش از قصد به فیلم های مردعنکبوتی ریمی نمرات پایین تو imdb میدادن
در این راستا این مطلب هم خوندنش خالی از لطف نیست:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
BlueCrown4
#12 BlueCrown4 1402-02-18 13:39
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:
آقای ترابی یه سوال هم داشتم ازتون. میخواستم نظرتون رو جویا بشم. میشه گفت حتی چندین ساله که این سوال در ذهنم مونده:
به نظر شما چرا نمره سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی انقدر توی سایت IMDb (چه دوست داشته باشیم چه نه معتبرترین سایت فیلم از نگاه نمرات مردمی و مردم هستش) به نسبت کیفیت سه گانه پایین هستش؟!
میدونم 2 تا نمره 7.4 نمره خوبیه و شاید بگید 6.3 هم مناسب مردعنکبوتی 3 باشه. ولی خب میدونیم و به چشم دیدیم کیفیت و محبوبیت فوق العاده این سه گانه رو. کللللی فیلم ابرقهرمانی دیگه توی سایت IMDb نمره بیشتری از فیلم Spider-Man 1,2 گرفتن (در حالی که بسیاری مثل من و شما موافقن که مردعنکبوتی 2 بهترین فیلم ابرقهرمانی-کمیک بوکی تاریخ سینماست).
قطعا نمره IMDb خیلی هم مهم نیست ولی در هر صورت نمیشه بی اعتنا بود بهش. نظر شما چیه در مورد دلیلش؟ به نظرم همین الان اگه همین سه گانه ساخته میشد میتونست نمرات بالای 8 بگیره با این کیفیت فیلم های جدید ابرقهرمانی که داره روانه بازار میشه!!

والا من که نه imdb رو قبول دارم و نه چندان با نمراتش اشنا هستم
این مساله هم برام خیلی عجیبه چون مخصوصا اخیرا حس میکنم اقبال عمومی نسبت به سری ریمی حتی از قبل هم بیشتر شده
ولی گمان کنم از قدیم یه سری متعصبین به آثار نولان و بتمن هاش از قصد به فیلم های مردعنکبوتی ریمی نمرات پایین تو imdb میدادن
در این راستا این مطلب هم خوندنش خالی از لطف نیست:
spidey.ir/.../...


ممنونم از پاسخگوییتون. مقاله رو هم دوباره خوندم.(مدت ها قبل هم خونده بودمش)
کلا همه نمرات مشکلات خودشون رو دارن(هیچ کدومشون تو همه موارد مرجع کاملی نیستن) ولی خب IMDb چون افراد تعصبی و بی فکر دسترسی راحت بهش دارن راحتتر میتونن اونو تحت تاثیر بذارن.
در رابطه با بیشتر شدن علاقه مردم نسبت به سه گانه ریمی هم کاملا منم موافقم. اگه یه سر به مقالات مختلف و سایت های مختلف و یوتیوب و... بزنیم میبینیم که نظر مردم به شدت نسبت به این سه گانه مثبت تر شده. (خصوصا نظرشون راجع به مردعنکبوتی 3 که تو سال خودش منفی بود الان به شدت متعادل شده)
نقل قول کردن
hassan91
#13 hassan91 1402-02-19 11:20
به نظرم تا الان انتخاب بازیگرای مرد عنکبوتی عالی بوده. شاید بیربط باشه ولی یکی از چیزیایی که من همواره بابت سن حسرت میخورم، سن ویلم دفو توی سری ریمی بود در زمان فیلمبرداری سن ویلم دفو ۴۲ سالش بوده، مرگ نورمن با گلایدر خودش یکی از سکانسهای به شدت شوک آوره فیلمای سوپر هیرویی هستش ولی ای کاش نورمن عین کمیکها دچار فراموشی میشد و واسه فیلم سوم و چهارم برمیگشت. چی میشد اگه گابلین خفته میموند و بعد مرگ هری، یهو گابلین تو ذهنش بیدار میشد و نورمن تسخیر میکرد. قطعا ویلم دفو میتونست سکانسهای ماندگاری خلق کنه. گرچه تو نو وی هوم هم همونقدر خوفناک بود ولی حیف که مثل توبی خیلی سنش رفته بالا :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44