معرفی اولین افرادی که به هویت مخفی مردعنکبوتی پی بردند!

معرفی-اولین-افرادی-که-به-هویت-مخفی-مردعنکبوتی-پی-بردند

در این مقاله میخواهیم به ترتیب 10 نفری که از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر شدند را بهتون معرفی کنیم.

مقدمه: همیشه محافظت از هویت مخفی اسپایدرمن، برای او از اهمیت خاص و بالایی برخوردار بوده است، حتی اگر او اشتباه کند و در شرایط دشواری باشد. او با برخی از خطرناکترین خبیث هایی که قدم در شهر نیویورک میگذارند مبارزه میکند و از این روست که او جایگاه ممتازی در بین قهرمانان برای خود دست و پا کرده است. مردعنکبوتی به مرد مسئولیت پذیر دنیای کمیک معروف است و در تمام وظایفش حتی محافظت از هویت مخفی خود، جدی است. با این حال ابرقهرمانان زیادی نیستند که مثل او اهمیت خاصی برای هویت مخفی خویش قائل باشند. حتی اگر اشتباه هم بکند، حفاظت از هویت مخفی وی همیشه جز اولویت های او بوده و است. ما قبلاً در این مقاله به معرفی روش هایی پرداخته بودیم که او از آنها برای حراست از هویت خویش استفاده میکند. اما در طول تاریخ چندین بار پیش آمده که کسانی از هویت مخفی وی باخبر شده باشند. در این مقاله میخواهیم 10 تای اول را به شما معرفی کنیم.

خواندن مقالات زیر هم توصیه می‌شود:

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

چه کسانی از هویت مخفی اسپایدرمن باخبرند؟

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

10 کاوری که هویت مخفی اسپایدرمن را لو دادند

10 شیوه ای که مرد عنکبوتی با آن از هویت مخفی خود محافظت میکند

 

1- نورمن آزبورن (گرین گابلین)

گرین گابلین - پیتر پارکر

در كمیك های اولیه مرد عنكبوتی، گرین گابلین نقشه های ساده ای داشت: حكومت بر شهر و در دست گرفتن كنترل گروه های خلافكار شهر. او خصومت شخصی با مرد عنكبوتی نداشت ولی ازش به شدت متنفر بود چون جلوی نقشه هاش می ایستاد. تا اینكه در شماره 39 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز، گرین گابلین دست به كاری زد كه تا آن موقع هیچ كدام از دیگر دشمنان مرد عنكبوتی موفق به انجامش نشده بودند: دستگیر كردن مرد عنكبوتی، برداشتن ماسك از روی صورتش و پی بردن به هویت مخفی او! در حقیقت در این كميك، گرین گابلین و مرد عنكبوتي هر دو از هویت مخفی یكدیگر آگاه شدند. همین جا نقطه آغازی شد بر سالها خصومت و كینه عمیق بین گرین گابلین و مرد عنكبوتی. شاید بهتره بگیم بین نورمن آزبورن و پیتر و پاركر و حتی خانواده های آنها. از اين جا به بعد بود كه نوع رابطه و تعامل بین آنها كاملا دگرگون شد و باعث شد تا گرین گابلین دشمن شماره یك مرد عنكبوتی شود و هر جا كه میتونست و هر طور كه میخواست به پیتر و نزدیكانش ضربه بزنه. به قول معروف دشمني آنها ديگر بوي خون ميداد! جالبه كه از همون اول هم گابلین رفت سراغ یكی از نزدیكان پیتر (یعنی زن عمو می). در هر حال اگر این اتفاق نمی افتاد و گابلین از هویت اسپايدرمن آگاه نمیشد شاید دیگر بلاهایی كه در این لیست به آنها اشاره شده، اتفاق نمی افتادند. میتونید این داستان مهم رو در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

2- سروان جورج استیسی

کاپیتان جرج استیسی

سروان جورج استیسی از اعضای محترم و بازنشسته پلیس نیویورك بود كه از بازنشستگی درآمد تا روی پرونده ای كه اسپایدرمن در آن نقش داشت، تحقیق كند. او بر خلاف خیلی از همكارانش نظر مثبتی درباره مرد عنكبوتی داشت و فعالیت هایش را برای جامعه مفید میدانست. او در ضمن پدر اولین عشق حقیقی مرد عنكبوتی یعنی «گوئن استیسی» بود و با وجود آنكه از چندی قبل و به لطف تحقیقات خود به هویت مخفی پیتر پاركر پی برده بود ولی هرگز آن را به كسی لو نداد (دقیقا معلوم نیست که او کی هویت مخفی اسپایدرمن مخفی را کشف کرد ولی چون حضور او در دنیای کمیک بعد از قضیه پی بردن نورمن اتفاق افتاد پس طبیعتاً او پس از نورمن به حقیقت پی برد). وقتی در شماره 90 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" نبرد شدیدی بین مرد عنكبوتی و «دكتر اختاپوس» در گرفت (اینجا ترجمه شده است) او سعی كرد جان كودكی را که نزدیك بود زیر آوار گیر كند، نجات دهد ولی خودش جانش را از دست داد. سروان استیسی در لحظات آخر زندگی از اسپایدرمن خواست تا مراقب دخترش باشد.

 

3- اسپنسر اسمایت

اسپنسر اسمایت مردعنکبوتی

پروفسور «اسپنسر اسمایت» مخترعی بود که آقای جی. جونا جیمسون سراغش رفت و ازش خواست رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و اسم ربات را «قاتل عنکبوت»(Spider-Slayer)   گذاشت و از مرد عنکبوتی شکست خورد! بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند. ربات های قاتل عنکبوت در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مُرد ... در هر حال در شماره 105 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" آخرین رباتی که پروفسور اسمایت برای جیمسون ساخت را شاهد بودیم. جیمسون خیال میکرد داره ربات رو کنترل میکنه ولی کنترل اصلی دست خود اسمایت بود که قصد داشت با استفاده از ربات تجهیزات حساسی رو به سرقت ببره. اسمایت این تجهیزات رو میخواست تا باهاش به سیستم اسکنرهای ویدئویی شهری دسترسی پیدا کنه و با همین سیستم هم تونست هویت مخفی اسپایدرمن را بفهمه (ولی اسپایدرمن موفق شد متقاعدش کنه که هویتش رو اشتباهی فهمیده). در واقع اسمایت موفق شد وقتی پیتر داره لباس مرد عنکبوتی میپوشه ازش فیلم بگیره. ولی بعدش پیتر یک ماسک پلاستیکی از صورت خودش ساخت تا اسمایت خیال کنه صورتی که دیده یک ماسک بوده! به علاوه، اسمایت پیتر پارکر رو نمیشناخت پس اصلا مهم نبود که صورت پیتر رو دیده ...

 

4- هری آزبورن

«هری آزبورن» (که نام اصلیش «هارولد آزبورن» است) دوست صمیمی پیتر پارکر بود. وقتی برای اولین بار در کمیک های مرد عنکبوتی حضور یافت یک پسر لوس و دوست نداشتنی بود. او با پیتر رفتار خوبی نداشت ولی به مرور به دوستان خوبی برای هم تبدیل شدند. پدرش (نورمن آزبورن) همیشه او را در ناز و نعمت بزرگ کرده بود ولی معلوم بود هری از پدرش خوشش نمی آید چون نورمن همیشه پسرش را تحقیر میکرد چون عقیده داشت بسیار ضعیف است و نمیتواند میراث دار خوبی برای خانواده آزبورن باشد. هری خودش میدانست که چقدر پدرش را نا امید کرده. همین موارد باعث شد برای مدتی به مواد مخدر معتاد و به مشکلات روحی دچار شود. وقتی پدر هری کشته شد (و معلوم شد گرین گابلین بوده) مشکلات روحی و جسمی او بدتر شد. هری تصمیم گرفت برای مدتی راه پدر را برود و گرین گابلین شود تا انتقام خودش را از پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بگیرد. اما قبلش او در شماره 134 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" هویت اسپایدرمن را کشف کرد (پیتر با لباس مردعنکبوتی به آپارتمان مشترکشان آمده بود تا کارتریج وب شوترهایش را عوض کند و موقع رفتن از پنجره هری او را دید:

هری ازبورن کمیک

سپس در شماره بعد هری وقتی پیتر داشت دوش میگرفت، لباس کثیف اسپایدرمنی را در کشوی پیتر پیدا کرد و کاملا مطمئن شد پیتر پارکر همان مردعنکبوتی است:

 

5- مایلز وارن

پروفسور «مایلز وارن» ملقب به «شغال» یكی از اساتید پیتر پاركر در دانشگاه بود و به طور مخفیانه ای به «گوئن استیسی» عشق می ورزید. او بعد از كشته شدن گوئن دیوانه شد و از آنجائیكه اسپایدرمن را مسئول مرگ او میدانست هویت «شغال» را برای خود برگزید تا از اوانتقام بگیرد. او برای اینكار دو "كلون" (نسخه شبیه سازی شده بیولوژیكی) تولید كرد: یكی از روی گوئن استیسی و دیگری از روی پیتر پاركر/اسپایدرمن! (البته بعدا معلوم قبل از خلق بن رایلی ، نسخه اولیه او را نیز خلق کرده بود که دچار نقایصی بود و به کین پارکر معروف شد). شغال در نهایت در نبرد میان اسپایدرمن و نسخه شبیه سازی شده اش كشته شد اما بعداً دوباره  زنده شد  بارها از روی خودش و دیگران کلون ساخته و بارها هم مرده ولی برگشته چون معلوم شده اونی که مرد ، کلونش بوده و ...! در ضمن او یكی از معدود دشمنان اسپایدرمن است كه از هویت مخفی اش خبر دارد.

مایلز وارن

دقیقاً معلوم نیست که او اولین بار چه زمانی هویت مخفی اسپایدرمن را کشف کرد ولی گفته میشه اندکی پس از وقایع شماره 140 که در آن او پیتر پارکر را گروگان گرفت تا مردعنکبوتی را به دام بندازه این اتفاق افتاد.

 

6- بارت هَمیلتون

بارت هَمیلتون

«بارت همیلتون» روانشناسی بود كه مسئول مداوای هری آزبورن شد ولی در جلساتی كه با او داشت شیفته شخصیت گرین گابلین شد. تا اینكه سعی كرد خودش هم یك گرین گابلین باشد ولی در نهایت كشته شد. او هم هرگز نتوانست یك گرین گابلین حسابی باشد و در مدتی كه نورمن آزبورن در داستان های مرد عنكبوتی حضور نداشت و مرده پنداشته میشد، جانشین شایسته ای برایش باشد. در حقیقت او هرگز نتوانست محل اختفای فرمول گابلینی را پیدا كند (چون هری از آن بی خبر بود) و به همین خاطر نتوانست به نیروهای فوق بشری دست یاید. در هر حال همیلتون در یکی از جلسات روانشناسی خود با هری تونست اسرار او را بشنود که شامل هویت مخفی گرین گابلین اسپایدرمن نیز میشد. او در نهایت وقتی میخواست با سرنگونی «سیلورمین» به رئیس مافیای شهر تبدیل شود با هری درگیر شد و در انفجار بمبی که برای کشتن مردعنکبوتی ساخته بود، کشته شد و از آن موقع دیگر اثری ازش دیده نشد تا اینکه «شغال» (بن رایلی) در رویداد "توطئه کلونی" از رویش یک کلون ساخت.

 

7- یوآتو

یوآتو

شخصیتی که او را با اسم «واچر» میشناسیم، در حقیقت «یوآتو» (Uatu) نام دارد. یوآتو اولین و معروف ترین واچر است. او روی بخش آبی‌ رنگ کره ماه زندگی میکند و مسئول تماشای سیاره زمین است، به همین دلیل او نقش مهمی در داستان های مارول دارد. او اولین بار در شماره 13 از کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شد. هنگامیکه چهار شگفت انگیز در طی نبردی با «شبح سرخ» (Red Ghost) به کره ماه رفته بودند، برای اولین بار واچر را دیدند. در نهایت واچر تصمیم گرفت حافظه آنها را پاک نکند. در نتیجه چهار شگفت انگیز اولین انسان هایی بودند که از وجود واچر آگاه شدند. بنابراین ارتباط طولانی بین واچر و چهار شگفت انگیز ایجاد شد. همچنین به نظر میرسد که یوآتو پایبندی چندانی به قانون عدم دخالت ندارد و بار ها آن را زیر پا گذاشته است. در هر حال، در نخستین شماره از کمیک "وات ایف ...؟" (که مربوط به دنیایی میشد که در آن مردعنکبوتی به گروه چهار شگفت انگیز ملحق شده بود) دیدیم که او به عنوان راوی داستان و کسی که از اسرار دنیاهای موازی آگاه است، از هویت مخفی مردعنکبوتی نیز باخبر است (پس با توجه به قدمت بالای این شخصیت میتوان گفت که او در واقع اولین کسی بود که در عالم از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر بوده است!).

 

8- کاریون

کاریون

کاریون اُریجینال را اولین بار در شماره 25 از کمیک Peter Parker, The Spectacular Spider-Man (منتشره در ماه دسامبر   1978) دیدیم. او خبیثی بسیار مرموز بود و ظاهری ترسناک داشت. در اولین حضورش سراغ گروه تبهکاری معروف دنیای مارول یعنی «ماژیا» رفت و بهشون گفت که نقشه ای داره برای کشتن مرد عنکبوتی و به زودی سر مرد عنکبوتی رو بهشون تحویل میده! در کمال تعجب او از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بود و به جای اینکه به اسپایدرمن حمله کنه به پیتر پارکر حمله کرد و او را مقصر مرگ «گوئن استیسی» دانست! همین موضوع باعث شد تا خوانندگان خیلی از این کاراکتر مرموز استقبال کنند. آنها از خود میپرسیدند که کاریون کیست و از کجا میداند پیتر پارکر همان مرد عنکبوتی است و از کجا از رابطه بین پیتر و گوئن خبر دارد؟ این رمز و راز تا چند شماره ادامه یافت ... سپس کاریون چندین بار سعی کرد تا پیتر پارکر/مرد عنکبوتی را بکشد تا اینکه او را دستگیر کرد و براش فاش نمود که در واقع کلونی از پرفسور مایلز وارن (شغال) است! بدین ترتیب دلیل تنفر او از پیتر پارکر مشخص شد زیرا حافظه و خاطرات مایلز وارن را داشت و میدونید که وارن عاشق گوئن استیسی بود و از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشت و او را مقصر مرگ عشقش میدانست!

 

9- دنیس کارادین

دنیس کارادین

«دنیس کارادین» همان قاتل معروف «عمو بن» است. جالبه که نام واقعی او تا سال 1996 هرگز فاش نشده بود (ما حتی کاملا مطمئن نیستیم نام کوچکش «دنیس» باشد!!!) از گذشته او هم اطلاعات خاصی در دسترس نیست ولی گفته میشه در جوانی به زندان افتاده و در آنجا هم بند یک خلافکار با سابقه به نام «داچ مالون» شده. او فهمید که مالون ثروت زیادی را در یکی از خانه های معمولی محله کوئینز نیویورک پنهان کرده است. سپس متوجه شد که این ثروت بزرگ در خانه بِن پارکر (عموی پیتر) است. او به آنجا میرود و با عموی پیتر درگیر میشود و در نهایت عمو بن میمیرد. سپس مرد عنکبوتی او را در یک انبار متروکه گیر می اندازد و در کمال تعجب متوجه میشود همان سارقی است که چند روز پیش میتوانست جلویش را بگیرد ولی نگرفت. مرد عنکبوتی دنیس را تحویل پلیس داد و درس مسئولیت پذیری یاد گرفت. سالها بعد دنیس از زندان آزاد شد و سعی کرد به کمک «میستریو» دوباره دنبال ثروت مالون بگردد ولی در خانه زن عمو می چیزی پیدا نکرد. به همین دلیل سعی کرد زن عمو می را زندانی و از او بازجویی کند. در نهایت پیتر او را در شماره 200 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" پیدا کرد و حتی بهش گفت که مرد عنکبوتیه و سالهاست که دنبالشه. اما در لحظه آخر دنیس (که فکر میکرد پیتر حتما به خاطر قتل عمو بن میکشتش)، از ترس سکته قلبی کرد و مرد. برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

10- فلیشیا هاردی

بلک کت

در دهه 80 میلادی و در سری کمیک بوک های Spectacular Spider-Man شاهد اوج گرفتن رابطه عاشقانه او با «فلیشیا هاردی» ملقب به «گربه سیاه» بودیم. در شماره 87 این کمیک اسپایدرمن تصمیم گرفت هویت خودش رو برای گربه سیاه فاش کنه ولی جالب اینه که گربه سیاه اصلا از این خبر خوشش نیومد . یعنی به کل ناامید شد از این که فهمید زیر ماسک اسپایدرمن یه آدم معمولی و غیر جذاب به نام پیتر پارکر هست! از این جا بود که اختلاف بین آنها شروع شد و در نهایت به جدایی آنها انجامید...

 

  مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

منبع: سایت CBR

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «هری آزبورن» (HARRY OSBORN) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره «کاریون» (CARRION) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: بازگشت قاتل عمو بن!

چه کسانی از هویت مخفی اسپایدرمن باخبرند؟

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

10 کاوری که هویت مخفی اسپایدرمن را لو دادند

10 حقیقت مهمی که باید درباره «واچر/ناظر» (WATCHER) بدانید

10 شیوه ای که مرد عنکبوتی با آن از هویت مخفی خود محافظت میکند

10 کمیک برتر "چه می‌شود اگر...؟"

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

"مرگ سروان جرج استیسی" ترجمه شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ سروان جورج استیسی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1401-05-13 17:34
خب عنوان این مقاله هست اولین افرادی که با خبر شدن. وگرنه بعد اینها هم خیلی اتفاقات راجع به هویت مخفی مرد عنکبوتی رخ داده.
هویت مخفی مرد عنکبوتی یکی از جذابیتهای اون محسوب میشه. بازی کردن با هویتش، داستانهای هیجان انگیزی تحویلمون داده.
در حال حاضر تا جایی که میدونم جی جونا جیمسون، نورمن آزبورن، فلیشا هاردی، مری جین، ادی براک و فلش تامپسون از هویتش خبر دارن. بعلاوه چهار شگفت انگیز و تعدادی از اعضای انتقام جویان.
خوب کلونش بن رایلی هم از این قضیه خبر داره.
البته من یادمه تو رویداد کارنیج مطلق احتمالا کلتوس کسدی از هویتش با خبر شد :-?
نقل قول کردن
MS-Spidey
#2 MS-Spidey 1401-05-14 13:55
مقاله خیلی خوبی بود ممنون از استاد ترابی.
استاد من یه سوالی داشتم که مربوط به مقاله نیست...
میخواستم بدونم چرا کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو از شماره یک ترجمه نکردید؟چون من کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو تازه شروع کردم به خوندن و متوجه شدم از شماره یک ترجمه نشده.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1401-05-14 15:19
به نقل از MS-Spidey:
مقاله خیلی خوبی بود ممنون از استاد ترابی.
استاد من یه سوالی داشتم که مربوط به مقاله نیست...
میخواستم بدونم چرا کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو از شماره یک ترجمه نکردید؟چون من کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو تازه شروع کردم به خوندن و متوجه شدم از شماره یک ترجمه نشده.

به نقل از MS-Spidey:
مقاله خیلی خوبی بود ممنون از استاد ترابی.
استاد من یه سوالی داشتم که مربوط به مقاله نیست...
میخواستم بدونم چرا کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو از شماره یک ترجمه نکردید؟چون من کمیک های مرد عنکبوتی برتر رو تازه شروع کردم به خوندن و متوجه شدم از شماره یک ترجمه نشده.

ترجمه کردیم:
b2n.ir/g05445
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44