15 حقیقتی که باید درباره شخصیت آکوامن (Aquaman) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت آکوامن (Aquaman) بدانید

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "آکوامن: قلمرو گمشده" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 برای آشنایی با 10 داستان برتر آکوامن، این مقاله و برای آشنایی با دشمنان مطرح او این مقاله را بخوانید. 

همچنین توصیه میشه حتما این مقاله را هم بخونید تا بفهمید قبل از آکوامن کدام قهرمان ها و شخصیت های مشابه دیگر بودند که قابلیت نفس کشیدن زیر آب را داشتند!

 

15- آکوامن تمایل به کشتن داره!

آکوامن تمایل به کشتن داره!

بتمن از تفنگ و سلاح خوشش نمیاد. سوپرمن اخلاقیات و قواعد خاص خودش رو داره و ... ولی آکوامن از این نظر انعطاف پذیر تره! البته درسته که سعی میکنه روش های غیر مرگبار برای شکست دادن و خلاص شدن از دست دشمنان خودش پیدا کنه ولی نسبت به دیگر قهرمانان دی سی صبرش در کشتن دشمنانش کم تره. بارزترین نمونه وقتی بود که پدر «بلک مانتا» را کشت (برای آشنایی با بلک مانتا ، این مقاله را بخوانید). البته میشه گفت این قتل به طور تصادفی رخ داده ولی باعث شده خصومت بین آکوامن و بلک مانتا بسیار شدید و شخصی گردد. ضمن اینکه از یاد نبریم آکوامن اگه حس کنه کشتن دیگران باعث محافظت از نزدیکانش یا آتلانتیس میشه، در این کار درنگ نمیکنه.

 

14- آکوامن توسط دلفین ها بزرگ شده است!

آکوامن توسط دلفین ها بزرگ شده است!

اریجین (origin) یا سرگذشت آکوامن چند بار در دنیای کمیک تغییر کرده است (کلا دی سی زیاد سرگذشت شخصیت هاش رو تغییر میده). یعنی در کمیک های مدرن تر دی سی شاهد بودیم که او فرزند «آتلانا» (ملکه آتلانتیس) و جادوگری پلید به نام «آتلان» است. اسمش رو هم گذاشتند «اورین» (Orin). متاسفانه اورین موهای بلوندی داشت که در فرهنگ آتلانتیسی ها به جوری نفرین است . بنابراین طبق سنت قدیمی او را روی تپه های مرجانی ول کردند تا بمیره. اورین این قابلیت رو داشت که بیرون از آب هم نفس بکشه و میتونست با حیوانات ارتباط برقرار کنه. به همین دلیل دلفین ها پیدا و بزرگش کردند. مادر دلفینی او ، «پورم» نام داشت و مثل بچه های خودش او را دوست میداشت! تا اینکه اورین با یک نگهبان فانوس دریایی آشنا شد که بهش راه و رسم انسان بودن را یاد داد.

  

13- آکوامن دیگه با ماهی ها حرف نمیزنه!

آکوامن دیگه با ماهی ها حرف نمیزنه!

معمولا آکوامن رو مسخره میکنند به خاطر قدرتش در صحبت کردن با ماهی ها! راستش رو بخواهید اولش که در دنیای کمیک خلق شد به زبان ماهی ها حرف میزد. این قدرت در مقایسه با قدرت های اعضای دیگر گروه "جاستیس لیگ" یه جورایی خنده دار و بی مصرف بود و انگار که فقط باید ماموریتی در آب یا اقیانوس انجام میشد که آکوامن به درد گروه بخوره. ولی الان در دنیای کمیک دیگه با ماهی ها حرف نمیزنه. البته میتونه به صورت تله پاتیک با ماهی ها یا دیگر موجودات دریایی ارتباط برقرار کنه یا کنترلشون کنه . قدرت های فوق بشری دیگری هم داره. مثلا بنیه و زور بازوی بالایی داره، سرعتش بالاست، ضد گلوله است ، با هیولاهای دریایی به راحتی مقابله میکنه و ...

  

12- دست آکوامن زیاد قطع میشه!

دست آکوامن

این اتفاق برای آکوامن یه جورایی تکرار شده است! در دهه 1990 میلادی، دی سی میخواست آکوامن را یک شخصیت خفن جلوه دهد. بنابراین در سال 1994 در کمیک شماره 2 آکوامن نوشته «پیتر دیوید»، آکوامن دست خود را از دست داد. او با خبیثی به نام Charybdis درگیر شد و درحین مبارزه Charybdis قدرت آکوامن را در ارتباط با موجودات دریایی جذب کرد و بعد دست آکوامن را به داخل یک دریاچه پر از ماهی های پیرانا (نوعی ماهی گوشت خوار) فرو کرد و هنگامی که آرتور دستش را از آب بیرون آورد بسیار شوکه شد زیرا فقط یک تکه استخوان کوچک از دستش باقی مانده بود. چند سال بعد پس از مردن و دوباره زنده شدن آکوامن، در طی نبرد با «بلک مانتا» دوباره همان دستش را از دست داد. پس از اینکه در شماره 19 از کمیک Brightest Day جلوی جنگی بین آتلانتیس و دنیای بالای آب را گرفت ، آکوامن به یک water elemental تبدیل شد و دوباره هر دو دست خودش را به دست آورد. جالبه که این اتفاق در دنیای انیمیشن هم اتفاق افتاده و در سریال کارتونی "جاستیس لیگ" دیدیم که آکوامن برای نجات جان بچه خودش مجبور شد خودش دست خودش رو قطع کنه!

  

11- آکوامن یک پسر داشت که به طور غم انگیزی کشته شد

آکوامن یک پسر داشت که به طور غم انگیزی کشته شد

در سال 1977 شاید كسی انتظارش را نداشت شاهد داستان تلخ و تاریكی در كمیك های «آكوامن» باشد و در آن بخواند كه پسر آكوامن به نام «آرتور كاری جونیور» كشته شود (به پسرش لقب Aquababy داده بودند) در این كمیك تاریخی برای اولين بار شاهد كشته شدن یك بچه در كمیكی ابرقهرمانی بودیم ... پسر آكوامن توسط دشمن شماره يك او یعنی بلک مانتا دزدیده و در محفظه ای كه دارد پر از هوا میشود، زندانی میشود. سپس آكوامن مجبور میشه با دستیار خودش بجنگه چون اگر نجنگه مانتای سیاه پسرش رو میكشه. آكوامن پسرش را با پرتاب چنگك خودش آزاد میكنه ولی دیگه خیلی دیر شده و پسرش مرده.. البته راستش رو بخواهید میگن که شخصیت Aquababy با استقبال خوبی از جانب خوانندگان مواجه نشده بود و دی سی میخواست جوری او را حذف کنه ولی کشتن یک بچه در دنیای کمیک شاید حرکت جالبی نبود و باعث خلق شدن لحظات تلخی شد. ضمن اینکه بعد از این اتفاق شاهد بودیم که در کمیک های آکوامن او با همسرش «مِرا» هم به مشکل برخورده. آکوامن اعتقاد داشت مرا زیادی ذهنش رو درگیر مرگ بچه شون کرده و بنابراین ولش کرد و رفت با زن های دیگه!

  

10- آکوامن میتونه طلسم خواب رو بشکنه!!!

 آکوامن میتونه طلسم خواب رو بشکنه!!!

در بالا (مورد شماره 13) به برخی از قدرت های آکوامن اشاره کردیم ولی قطعا این یکی که میخوام براتون نقل کنم خیلی عجیبه! سال 2000 یک شخصیت خبیث جدید در کمیک های جاستیس لیگ رونمایی شد به نام «ملکه افسانه های پریانی» (The Queen of Fables). ایشون سمبل خباثت بود در دنیای افسانه های پریان! و البته میشد گفت که در واقع همون ملکه پلید افسانه "سفید برفی و هفت کوتوله" بود! او فرض میکنه که «واندروومن» دخترشه و چون از خودش زیباتره نفرینش میکنه و در نتیجه واندروومن به خواب ابدی میره! خیلی از اعضای جاستیس لیگ سعی میکنند واندروومن رو بیدار کنند ولی نشد و از پس جادوی این نفرین برنیامدند. تا اینکه جناب آکوامن با یک بوسه طلسم را شکست! چرا؟ چون به بوسه یک شاهزاده نیاز بود و آکوامن هم شاهزاده آتلانتیسه دیگه! و البته اینجا حیفم میاد که به این نکته اشاره نکنم که یک بار در کمیک بوک های قدیمی آکوامن اشاره شد به یکی از قدرت های مخفی آکوامن: باد شدن مثل یک بادکنک!!!

اون وقت دی سی هی نِق میزنه که چرا کسی آکوامن رو جدی نمیگیره!

  

9- نیزه سه شاخ آکوامن از خودش قدرت داره

 نیزه سه شاخ آکوامن از خودش قدرت داره

آکوامن یک قهرمانی هستش که خودش به قدر کافی قدرت داره. همانطور که گفته شد میتونه موجودات دریا رو کنترل کنه، به سرعت حرکت و شنا کنه و از نظر زور بازو با سوپرمن رقابت کنه. او هم درست مثل ثور یا واندروومن (که یکی چکش داره و دیگری کمند)، یک سلاحی داره که دارای قدرت های شگفت انگیزیه: نیزه سه شاخ (trident). این نیزه در واقع نیزه «نپتون» (خدای دریاها) هستش و در تاریخ کمیک های آکوامن قدرت های متنوع و مختلفی رو از خودش بروز داده است. ضمن اینکه کاملا با سبک مبارزه آکوامن هم هماهنگه. میتونه جزر و مد دریا و یا شرایط جوی را هم کنترل یا حتی اشیا را غیب کند یا به اشکال دیگر دربیاورد! کلا خواص جادویی زیادی داره و میگن توسط غول تک چشم (cyclops) و با ترکیب فلزی مقاوم به نام "آدامانتین" و عصاره وجود نپتون ساخته شده است (جالبه که در دنیای مارول هم به فلزی با نام مشابه داریم که در این مقاله معرفی شده است). انرژی هم میتونه از خودش ساطع کنه و هر کسی که آن را به دست بگیره میتونه به دریاها و اقیانوس فرمان بده!

 

8- آکوامن، همسر بسیار قدرتمندی داره!

 آکوامن، همسر بسیار قدرتمندی داره!

عشق بین آکوامن و همسرش «مِرا» (Mera) در دنیای کمیک خیلی معروفه . درسته که رابطه اونا شاید گاهی اوقات تلخ شده و با مشکلاتی همراه بوده ولی در هر صورت اونقدر عمیق بوده که این همه سال دوام آورده. ضمن اینکه رابطه عاشقانه اونا منجر به ازدواج هم شده . بچه دار هم شدند ولی متاسفانه همونطور که تو همین مقاله گفته شد، فرزند اونا به دست دشمن شماره یک آکوامن یعنی «بلک مانتا» کشته شد همین که چنین تراژدی سختی رو پشت سر گذاشته اند نشون میده که رابطه عمیقی بین آنها جریان داره (با وجود آنکه مرا ، آکوامن را مقصر مرگ فرزند خودش میدونست). جالبه که بدونید اولین باری که مرا با آکوامن ملاقات کرد قصد داشت او را به قتل برسانه ولی چون بهش علاقمند شده بود نتونست این کار رو بکنه. عشق و علاقه و تعهد اونا باعث شده از پس بسیاری از مشکلات بربیان. و قطعا اینکه آدم پادشاه جایی مثل "آتلانتیس" باشه یقین بدونید که مشکلات زیادی هست که باید باهاشون روبرو بشه! مرا نه انسانه و نه از اهالی آتلانتیس. او یک ملکه تبعید شده از دنیای دیگر است که بهش میگن "بُعد آکوا" (Dimension Aqua)! مرا میتونه بین دنیاها سفر کنه یا چِگالی آب رو تغییر بده و به همین دلیل میتونه آب رو به اشیا جامد تبدیل کنه! قدرت های تله پاتیک هم داره و تقریبا دو زیست محسوب میشه. در مجموع بسیار زن قدرتمندی است که خیلی هم به محافظت از خانواده اش اهمیت میده.

  

7- آکوامن یک برادر ناتنی خبیث دارد! 

 آکوامن یک برادر ناتنی خبیث دارد!

«اُشن مستر» یا «ارباب اقیانوس» برادر ناتنی آکوامن است و نام اصلیش «اورم» (Orm) میباشد. اریجین و سرگذشت او بارها و بارها تغییر کرده است ولی معمولا همیشه به عنوان کسی که میخواهد جای برادرش رو به عنوان پادشاه آتلانتیس تصاحب نماید، به تصویر کشیده میشود. در کمیک های قدیمی و کلاسیک آکوامن او فرزند «تام کاری» (پدر آکوامن) و زنی به نام «مری سالیوان» بود. هیچ قدرت فوق بشری هم نداشت (چون کاملا انسان بود) ولی به آکوامن حسودی میکرد و لباس ویژه ای ساخت تا باهاش بجنگه. پس از رویداد Crisis on Infinite Earths، اریجین او تغییر کرد و به فرزند خوانده تام کاری تبدیل شد. اما در کمیک های مدرن آکوامن و به خصوص پس از ریبوت New 52، او بار دیگر برادر ناتنی آکوامن شده است. اما این دفعه پسر مادر آکوامن یعنی «آتلانا» هستش. یعنی بعد از اینکه آتلانا با تام کاری که انسان بود ازدواج کرد و آکوامن را به دنیا آورد، مجبور شد با مردی از آتلانتیس ازدواج کنه و «اورم» را به دنیا آورد. بعد از مرگ پدرش، اورم مادرش رو میکشه و تاج و تخت آتلانتیس را برای خودش برمیداره و اینچنین با آکوامن روبرو میشه.

  

6- آکوامن صاحب ارتش بزرگیه

 آکوامن صاحب ارتش بزرگیه

آکوامن درسته که یک ابرقهرمانه ولی یادمون نره که پادشاه آتلانتیسه و قابلیت های دیگه ای هم داره. یعنی در موقع لزوم نه تنها میتونه لشگری از موجودات مختلف دریا رو بسیج کنه بلکه چون آتلانتیس قلمرو بزرگیه پس ارتش و سربازان بزرگی داره که تحت فرمان وی هستند. ضمن اینکه مثلا میتونه کوسه ها رو متقاعد کنه تا بیفتن به جون دشمنانش یا باعث بشه اقیانوس اونقدر موج بزرگ تولید کنه که شهرهای ما مورد هجوم سیل و سونامی قرار بگیره! ضمن اینکه در سیاست هم بسیار سررشته داره.

  

5- مِرا تنها عشق آکوامن نبوده!

مِرا تنها عشق آکوامن نبوده!

گفتم که عشق بین آکوامن و مرا بسیار معروف و افسانه ایه. حتی مرگ فرزندشون یا وقایع سری کمیک های New 52   هم نتونست اونا رو برای همیشه از هم دور کنه و در سری rebirth دوباره بهم پیوستند. با این حال هردوی اونا ماجراهای عشقی دیگری هم داشته اند! معروف ترین اونا وقتی بود که آکوامن و مرا با هم قهر بودند و مرا به نوعی شده بود شخصیت خبیث. اینجا بود که عشقی بین آکوامن و دختری به نام «دلفین» شکل گرفت! (البته بیچاره اسمش دلفین بود ، با اون حیوونه اشتباه نگیریدش!!!) ایشون دختری بود که از نظر ژنتیکی تغییر و جهش یافته شده بود و یک بار هم وقتی با آکوامن تو تخت خواب بودن مرا از راه میرسه و ...! آکوامن با خانم دیگری به نام Kako در آلاسکا هم آشنا بوده که ازش بچه دار هم شد! وقتی شهر «سان دیه گو» زیر آب رفت هم با خانمی به نام «استر ماریس» آشنا شد. میگن سالهاست که آکوامن چشمش واندروومن رو هم گرفته ولی اون بهش کم محلی میکنه! در عوض خانمی به نام «ماکسیما» هم از آکوامن خوشش میاد که آکومن بهش کم محلی میکنه! (البته ماکسیما کلا تو عالم دی سی زیاد دنبال شوهر میگرده!) مرا هم تو اون بُعد خودش کم معشوقه نداشته ....

  

4- بیست سال طول کشید تا آکوامن روی جلد کمیک ظاهر بشه!

20 سال طول کشید تا آکوامن روی جلد کمیک ظاهر بشه!

خب انصافا الان دیگه آکوامن شخصیت معروفی به حساب میاد و قطعا به لطف فیلم موفقی که الان روی پرده داره محبوب تر هم خواهد شد. ولی همیشه اینطور نبوده. یعنی اوضاع براش اونقدر خراب بود که برای دی سی به قدر کافی مهم نبود که روی جلد کمیک ها ازش استفاده بکنه!!! و از یاد نبریم که آکوامن سال 1941 خلق شد ولی تقریبا 20 سال طول کشید که بیاد روی جلد! یعنی ما سال 1960 و در شماره 28 از کمیک Brave and the Bold که اولین حضور گروه جاستیس لیگ بود! یعنی حتی اون موقع هم مجبور شدن از آکوامن روی جلد استفاده کنند چون بالاخره عضوی از گروه بود و باید روی کاور دیده میشد! 

  

3- آکوامن سریال تلویزیونی داشته!

سریال آکوامن

خب ... همه میدونیم اقای «جیسون موموآ» نقش آکوامن را در دنیای سینمایی دی سی بازی میکنه. ولی قبل از او ما دوبار این شخصیت را در سریال های تلویزیونی دیده بودیم. اولین بار در سریال "اسمال ویل"! نقش او را «آلن ریچسان» بازی میکرد که از شرکت کنندگان مسابقه مشهور American Idol بود. او در چندین اپیزود و سیزن مختلف این نقش را بازی کرد و حتی در انیمیشن Justice League: The New Frontier به جای آکوامن حرف زد. او در فصل 10 سریال اسمال ویل به همراه همسرش، «مرا» (با بازی «النا ساتین») دیده شد که بهش درباره ریشه های آتلانتیسی اش آموزش داد. در سال 2006 هم شبکه CW قرار بود سریال آکوامن را بسازه ولی این سریال کنسل شد . منتهی پایلوت آن ساخته شد ولی پخش نشد که میتوان آن را از اینترنت دانلود کرد. عجیبه که نقش آکوامن را «جاستین هارتلی» بازی کرد که شاید بدونید نقش «گرین اروو» را در سریال اسمال ویل بازی کرده بود!

  

2- آکوامن دستیار زیاد داشته!

آکوامن دستیار زیاد داشته!

اسم بتمن تو دنیای کمیک بد در رفته واسه خاطر این که «دستیار» (sidekick) زیاد داشته ولی لازمه بدونید آکوامن هم دست کمی از بتمن نداره! مثلا «تولا» (Tula) که اولین «آکواگِرل» (Aquagirl) بود و به دست خبیثی به نام Chemo کشته شد (بعدا زنده شد). «آکواگرل 2» اسمش بود «لورِنا مارکز» که وقتی سن دیه گو زیر آب رفت به این عنوان دست یافت. یک آکواگرل دیگر هم که اسمش «مارینا» (Mareena) بود که مختص سریال Batman Beyond   خلق شد. اولین پسر بچه ای که به عنوان دستیار آکوامن و با لقب «آکوالَد» (Aqualad) شناخته شد، اسمش «گارث» بود که بعدا هویت Tempest رو برای خودش برگزید. در رویداد Brighest Day شاهد بودیم «جکسون هاید» تبدیل شد به آکوالد. در کارتون تحسین شده "یانگ جاستیس" نیز دیدیم که پسری به نام Kaldur'ahm لقب «آکوالد» رو به خودش اختصاص داده و ...

  

1- آکوامن دستیار اختاپوس داشته!

1- آکوامن دستیار حیوان هم داشته!

آکوامن نه تنها دستیار انسان داشته بلکه حیوانات دریایی هم دستیارش بوده اند! گفتم که او میتونه با موجودات زیر دریا ارتباط برقرار کرده و کنترلشون کنه البته این کنترل با بردگی فرق داره! یعنی یه جورایی سیمبیوتیک هستش : آکوامن از اقیانوس محافظت میکنه و اقیانوس و موجوداتش به آکوامن کمک میکنند. با عقل هم جور درمیاد که آکوامن دستیار حیوان هم داشته باشه. مثلا یه اختاپوس بنفش داشت به نام Topo! در تصویر زیر هم مشاهده میکنید که ایشون میتونست موسیقی هم اجرا کنه!!!! (اون وقت دی سی تا سالها دنبال این میگشت که بفهمه چرا ملت آکوامن رو مسخره میکنن!).

در سری های بعدی Topo رو تغییرش دادن تا زیادی ضایع نباشه! (تبدیلش کردن به پرستار بچه آکوامن). و البته از یاد نبریم که آکوامن توسط دلفین ها بزرگ شده پس میشه گفت خواهر و برادراش همه دلفین بودند!!!

  

مهدی ترابی مهربانی

منبع : سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 لباس برتر آکوامن (AQUAMAN)

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

10 کمیک برتر آکوامن (AQUAMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

این 5 قهرمان معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

marvel boy
#1 marvel boy 1397-10-03 16:04
خیلی عالی بود چقدر درمورد اکوامن یاد گرفتم.ممنون فقط یک سوال چون بعد اکران هر فیلم این سایت درمورد شخصتیاش مثل اکوامن مقاله میده برا ی ققنوس سیاه هم درمورد جین مقاله هست اره؟
نقل قول کردن
Amir097
#2 Amir097 1397-10-03 16:38
واقعا مقاله جالب بود. جدی جدی DC نمی دونسته چرا Aquaman مسخره می کنن و جدی نمی گرفتن؟؟؟
ببخشید شخصت های مثل Aqualad که خیلی منطقی باشن داریم چه تو Marvel چه DC ؟
نقل قول کردن
old man omid
#3 old man omid 1397-10-03 17:53
خشته نباشید استاد.بسیار تشکر از مقاله.مقالاتی که این چند روزه برای اکوامن در سایت قرار دادین بسیار عالی و مفید بودن.
نقل قول کردن
marvel boy
#4 marvel boy 1397-10-03 21:53
این فیلم اکوامن نسبت به دیگر فیلم های دیسی بهتره امیدوارم سریال دووم پاترولم خوب بشه اخه گروه خوبیه تایتان ها که خوب شدن اینا هم خوب بشن عالیه فقط میشه درمورد تمامی اعضای گروهشون مقاله بزارین و درموردشون توضیح بدین؟چون بعضیهاشونو نمیشناسم
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-10-03 22:06
واقعا برخی داستان هاش خیلی خوبن ولی بعضی عواملی مثل بادبادک شدن باعث شده تا این شخصیت اینجوری مورد حمله قرار بگیره.
خیلی عالی خسته نباشین آقای ترابی
نقل قول کردن
Frank castle
#6 Frank castle 1397-10-04 13:35
سلام
ممنون از مقاله خوبتون.خیلی جالب بود.
جالبه که اون اختاپوس که توی شماره یک بشه اشاره کردید توی فیلم اکوامن هم بود و داشت درام میزد.
فقط یه سوال داشتم
میخواستم بدونم سایت برنامه ای داره که هفت قلمرو دریا ها رو معرفی کنه؟
در صورت تمایل من میتونم اگر بهم منبع بدید ترجمه کنم.
موفق باشید.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-10-04 14:08
به نقل از Frank castle:

فقط یه سوال داشتم
میخواستم بدونم سایت برنامه ای داره که هفت قلمرو دریا ها رو معرفی کنه؟
در صورت تمایل من میتونم اگر بهم منبع بدید ترجمه کنم.
موفق باشید.

این مقاله خوبیه:
llink.ir/99i6
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1397-10-04 14:48
#7
سلام.
نهایتا تا پنجشنبه قبل از ظهر براتون ایمیلش میکنم.
نقل قول کردن
Frank castle
#9 Frank castle 1397-10-09 01:28
سلام اقای ترابی
ببخشید بخاطر بدقولیم.امیدوار م از دست بنده دلگیر نشده باشید .متاسفانه تا به امروز نتونستم مقاله رو اماده کنم.
امیدوارم کیفیت کار مطلوب حضرت عالی باشه.
موفق باشید.
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#10 The Red Spider Skull 1402-10-11 10:08
هرچند از شخصیت آکوامن حالم بهم میخوره و مخصوصا از ورژن DCEU زک اسنایدر متنفرم ولی مقاله ی خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37