10 حقیقت مهمی که باید درباره «پسر عنکبوتی» (Spider-Boy) بدانید

10-حقیقت-مهم-فکت-فکتس-اسپایدربوی-اسپایدر-بوی-پسر-عنکبوتی-پسرعنکبوتی-spider-boy-بیلی-بریگز-bailey-briggs-تاریخچه-معرفی-شخصیت-کاراکتر

اخیرا شخصیت جدیدی در داستان های مردعنکبوتی خلق شده به نام «بیلی بریگز» ملقب به پسر عنکبوتی که ادعا میکنه دستیار اسپایدرمن بوده و بهش در مبارزه با جنایت کمک میکرده ولی کسی او را به یاد نداره! 

 

1- پسر عنکبوتی در یک نگاه

اسپایدر بوی (Spider-Boy)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 7 از سری چهارم کمیک های Spider-Man (آوریل 2023)

شاید تنها دستیار واقعی مردعنکبوتی کسی نباشه جز «پسر عنکبوتی» یا «اسپایدر بوی» که در شماره ی آخر رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" بدست نویسنده با سابقه کمیک های مردعنکبوتی به نام «دن اسلات» و طراحی به نام «هامبرتو راموس» خلق شد و هیچ کسی او را به یاد نداره! (کمیکش اینجا ترجمه شده) در شماره های انتهایی این داستان دیدیم که چطور در تمام این مدت این سیلک بوده که عنکبوتی برگزیده بوده و با شکست دادن شاثرا، مردعنکبوتی (پیتر پارکر) هم دوباره برگشت (بدست نوعی بُت یا مجسمه ی طلایی عنکبوتی متعلق به نام «نیث» که البته چند تا عنکبوتی دیگر رو هم برگردوند). اما ناگهان یک عنکبوتی دیگر هم زنده شد به نام «بِیلی بریگز» (Bailey Briggs) ملقب به پسر عنکبوتی که هیچ کس او را به یاد نیاورد ولی خودش اصرار داشت که بگه مدتها دستیار اسپایدرمن بوده و حتی یک جانفشانی برای پیتر هم کرده که احتمالا باعث شده از حافظه دیگران پاک شود.

اولین حضور اسپایدر بوی

نکته قابل ذکر درباره توانایی هایی او این است که وقتی اولین بار او را دیدیم فاقد وب شوتر بود و نمیتوانست تاراندازی کند یا در سطح شهر تارافکنی کند!

 

2- سرگذشت (Origin) و نحوه ی بدست آوردن قدرت های فوق بشری

در شماره نخست از کمیک های اختصاصی Spider-Boy که فهمیدیم که بیلی بریگز یک پسر بچه بود که در مرکز ف.ی.س.ت زندگی میکرد. یک روز او و دیگر کودکان بی سرپرست بدست یک دانشمند خبیث به نام «مادام مانستراسیتی» (Madame Monstrosity) ربوده شدند که DNA او را با یک عنکبوت ترکیب کرد و اینگونه شش چشم اضافه پیدا کرد:

اریجین اسپایدر بوی

سرگذشت اسپایدر بوی

(مادام مانستراسیتی شیفته آن است که انسان ها را با حیوانات ترکیب کند و موجودات پیوندی بسازد).

مادام مانستراسیتی

پسر عنکبوتی خودش ادعا میکنه (چون دیگران چیزی یادشون نمیاد) که تونست به کمک مردعنکبوتی (پیتر پارکر) از آزمایشگاه مادام مانستراسیتی فرار کنه.

سپس به لطف قدرت های عنکبوتی خودش تبدیل شد به دستیار پیتر پارکر و او را در برخی از ماجراجویی هایش همراهی کرد و حتی با برخی از متحدین او مثل بی باک و چهار شگفت انگیز نیز ملاقات نمود.

اسپایدر بوی - چهار شگفت انگیز

(آقای شگفت انگیز بهش کفش های خاصی داده که با استفاده از آنها میتونه به در و دیوار بچسبه و روشون راه بره. این در حالی است که پیتر پارکر برای راه رفتن روی در و دیوار یا باید کفش هایش را دربیاره یا اینکه کفش های خیلی نازکی به پا کنه).

 

3- پسر عنکبوتی توسط بی باک آموزش و تعلیم دیده است

پسر عنکبوتی همچنین ادعا میکنه که پس از آنکه توسط مردعنکبوتی از دست مادام مانستراسیتی فرار کرد با بی باک ملاقات کرد و او نیز به درخواست مردعنکبوتی او را آموزش داد:

بی باک - پسرعنکبوتی

بی باک همچنین بهش آموزش داد تا بتونه با تمرکز از شر اون شش چشم اضافه خلاص بشه و دوباره شبیه به کودکان عادی به نظر برسه:

دردویل - پسر عنکبوتی

 

4- پسر عنکبوتی با مردعنکبوتی برتر هم ملاقات کرده

در شماره 1 از سری جدید کمیک های "مرد عنکبوتی برتر" که سال 2023 منتشر شد متوجه شدیم که پسر عنکبوتی با مردعنکبوتی برتر هم ملاقات داشته (برای آشنایی با مردعنکبوتی برتر این مقاله و برای خواندن کمیک های او به زبان فارسی به اینجا بروید). در واقع، وقتی دکتر اختاپوس وارد ذهن و بدن پیتر پارکر شده بود و اسم خودش را مردعنکبوتی برتر گذاشته بود، با پسر عنکبوتی آشنا شده بود و با هم همکاری میکردند (مردعنکبوتی برتر حتی برای پسر عنکبوتی وب شوتر درست کرده بود). تا اینکه یک روز پسر عنکبوتی متوجه شد که مردعنکبوتی برتر افراد مستر نگاتیو را به قتل رسونده و به این مسئله اعتراض کرد و بهش گفت که اخیرا متوجه شده خیلی تغییر کرده (البته مردعنکبوتی برتر اعتقاد داشت اونا به زودی دوباره زنده میشن).

مرد عنکبوتی برتر - بیلی بریگز

سپس مستر نگاتیو باعث شد تا پسر عنکبوتی به طور مقطعی خبیث بشه و با مردعنکبوتی برتر مبارزه کنه. در نهایت مردعنکبوتی برتر، پسر عنکبوتی را شکست داد و او را به چهار شگفت انگیز سپرد.

 

5- یکی از دشمنان پسر عنکبوتی، «هلی فینو» نام دارد!

وقتی در آزمایشگاه مادام مانستراسیتی زندانی بود، با پسر دیگری به نام Eli دوست شد و بیلی بهش به شوخی لقب Hellifino (هلی فینو) داد.

دوست پسر عنکبوتی

تا اینکه مادام مانستراسیتی این لقب را شنید و از آن ایده گرفت و Eli را به یک موجود ترکیبی از انسان و فیل و کرگدن تبدیل کرد! (این باعث شد که بیلی خودش را مقصر بدونه). سپس در زمان حال دیدیم که هلی فینو به یکی از دشمنان پسر عنکبوتی تبدیل شده و مادام مانستراسیتی او را فرستاده تا پسرعنکبوتی رو برایش دستگیر کنه و در نهایت به یاد آورد که پسر عنکبوتی یکی از مخلوقاتش بوده.

دشمن پسر عنکبوتی - spiderboy

در ادامه هیلی فینو وقتی متوجه شد پسر عنکبوتی در واقع همان دوست سابق خودش بوده از دستورات مادام مانستراسیتی سرپیچی کرد و حاضر نشد او را به مادام مانستراسیتی تحویل بده.

 

6- قدرت های منحصر به فرد پسر عنکبوتی

پسر عنکبوتی قدرت های عنکبوتی مثل پیتر پارکر دارد ولی قابلیت های منحصر به فردی هم دارد که او را از دیگر مردان عنکبوتی متمایز میکند. مثلا حس عنکبوتی او تکامل یافته تر است و همچون سایکومتری عمل میکند.

حس عنکبوتی پسر عنکبوتی

یعنی او ذهن و جسم او میتونه متصل بشه کسانی که در خطر هستند و اینجوری تصاویری میبینه از گذشته ی اخیر و شرایط فعلی کسی که قراره او را نجات بده و وقتی آن افراد از خطر دور شوند، تصاویر ذهنی پسر عنکبوتی هم متوقف میشوند.

در ضمن او هم مثل ونوم نسبت به حس عنکبوتیِ پیتر پارکر مصون است (یعنی حس عنکبوتی پیتر نمیتونه او را شناسایی کنه).

او همچنین میتونه نوعی سم فلج کننده از طریق دندان های مار مانند خودش به دیگران تزریق کنه و دیدیم که یک بار از این قدرت علیه الکترو استفاده کرد تا شکستش بده:

دندان های اسپایدربوی

او در ضمن میتونه هر وقت که میخواد از اون شش چشم عنکبوتی اضافه اش استفاده کنه و در جهات مختلف ببینه.

 

7- یک شخصیت دیگر نیز به نام «بیلی بریگز» در کمیک های مارول وجود دارد!

روح بیلی بریگز

گفتیم که پسر عنکبوتی با نام اصلی بیلی بریگز به دست «دن اسلات» خلق شده ولی جالب و البته عجیبه که دن اسلات در سال 2004 و در شماره 3 از سری کمیک بوک های She-Hulk نیز شخصیتی خلق کرد که او نیز بیلی بریگیز نام داشت! (انگار دن اسلات از این اسم خیلی خوشش میاد!). او طراح اصلی شرکت هوانوردی همر بود که وقتی میلیون ها دلار به این شرکت ضرر زد به دست مدیر ارشد خودش به قتل رسید ولی روحش روی زمین باقی موند (چون کار ناتمامی داشت که باید تمامش میکرد)! روح او به دروغ دوست دختر سابقش را به عنوان قاتلش معرفی کرد و وقتی مشخص شد که دروغ گفته توسط دکتر استرنج در "قفس سیتوراک" زندانی شد! (در کل این نسخه از بیل بریگز سرگذشت عجیبی داشته!).

 

8- اولین پسر عنکبوتی مشترکا بدست مارول و دیسی خلق شد!

 اولین پسر عنکبوتی مشترکا بدست مارول و دیسی خلق شد!

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام  Marvel Vs. Dc   که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "آمالگامکه در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای آمالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از این شخصیت ها بسیار جالب بودند. به طور مثال در این دنیا «اسپایدر – بوی» را داشتیم که ترکیبی از مرد عنکبوتی و سوپربوی بود! وقتی یک سازمان تحقیقاتی به نام "پروژه کادموس" سعی کرد کلونی از روی ابرسرباز بسازد از DNA یکی از محققین به نام پیتر پارکر استفاده کردند ولی پروژه آنها مورد انفجار قرار گرفت و پیتر پارکر کشته شد ولی کلون او زنده ماند و ژنرال راس او را به فرزندخواندگی قبول کرد و اسمش را «پیتر راس» گذاشت.

سرگذشت spider-boy

آنها مثل یک خانواده برای هم شدند تا اینکه ژنرال راس به دست یک زورگیر کشته شد در نتیجه پیتر که قدرت های فوق بشری مثل قابلیت کنترل جاذبه، راه رفتن روی در و دیوار و ... داشت لباسی مبدل بر تن کرد و به پروژه کادموس برگشت و تفنگی به نام وب شوتر به دست آورد که تارهای عنکبوتی مصنوعی شلیک میکرد. 

سرگذشت spiderboy

او سپس عکاسی شد برای "دیلی بیوگل" و ... دشمنان جالبی هم داشت مثل بیزارنیج، شاه لیزارد و ... که در اینجا و اینجا معرفی شده اند.

 

9- پسر عنکبوتی در دنیاهای دیگر

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد و چند تا پسرعنکبوتی هم در آنها وجود دارند که به شرح زیر معرفی میشوند:

- ماکسیمیلیان مورالز-استیسی (Maximilian Morales-Stacy)

ماکسیمیلیان مورالز-استیسی (Maximilian Morales-Stacy)

در دنیای شماره 8 مارول، این پسرعنکبوتی را داریم. او پسر مایلز مورالز و گوئن استیسی در دنیای خود است و خواهری هم دارد به نام «شارلوت» که با لقب دخترعنکبوتی شناخته میشود. آنها عضو گروه ابرقهرمانی به نام "هشت شگفت انگیز" (The Amazing Eight) هستند که میتونید در اینجا تصویرشون را مشاهده کنید.

 

- میگ – اِل گاند (Mig-El Gand)

میگ – اِل گاند (Mig-El Gand)

این پسرعنکبوتی مربوط به دنیای شماره 12772 میشود و نسخه ی سال 2099 از پسر عنکبوتی یا همان پیتر راس که در آیتم قبلی معرفی اش کردیم میباشد. او صد سال را در زندانی موسوم به "منطقه فانتوم منفی" سپری کرد زیرا در نبردی بین اسپایدر بوی و یکی از دشمنانش در معرض تشعشعات سمی قرار گرفته بود و سپس توسط "لژیون نگهبانان کهکشانی 2099" آزاد شد و سپس نوعی سرم استخراج شده از DNA عنکبوت بهش تزریق شد که باعث شد تا تشعشعات سمی از او خارج شود ولی همچنین به چابکی فوق بشری و قدرت شلیک تار عنکبوتی از نوک انگشتانش دست یافت و اسم خودش را پسر عنکبوتی گذاشت.

 

- بنجامین سیمونز (Benjamin Simmons)

بنجامین سیمونز (Benjamin Simmons)

در دنیای شماره 9411 شاهد بودیم که پسر بچه ای به نام بنجامین عاشق مردعنکبوتی دنیای خودش بود و به او در یکی از نبردهایش با هاب گابلین کمک کرد. مردعنکبوتی هم به نشانه ی قدردانی وب شوتر خودش را بهش هدیه داد و او هم در خواب و خیال خودش را پسر عنکبوتی فرض میکرد!

 

10- مارول شخصیت هایی هم به نام «اسپایدر کید» (Spider-Kid) دارد!

استیل اسپایدر - عنکبوت پولادی

«اُلی اُسنیک» (Ollie Osnick) خیلی وقت پیش یعنی در سال 1982 در شماره 72 از کمیک Spectacular Spider-Man خلق شد. او نوجوانی چاق و با استعداد بود که عاشق دکتر اختاپوس بود! به همین دلیل با نبوغ خودش بازوهای مکانیکی ساخت و به خودش لقب Kid Ock داد. او دست به کار خلافی زد و اسپایدرمن با دکتر اختاپوس اشتباهش گرفت و وقتی فهمید که فقط یک پسر نوجوان است وی را به خانه اش برگرداند. از این به بعد اُلی عاشق و شیفته ی مردعنکبوتی شد و بازوهایش را به شکل پاهای عنکبوت درآورد و یک لباس مردعنکبوتی هالووینی هم بر تن کرد و اسمش رو گذاشت «اسپایدر کید» (Spider-Kid) و سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه و حتی با مرد قورباغه ای (Frog Man) و وزغ (Toad) یکی تیم ابرقهرمانی تشکیل داد به نام "وصله های ناجور" (The Misfits)! اما دست آخر فهمید که به درد این کارا نمیخوره و تصمیم گرفت یک بچه ی عادی باشه. البته بعدها اتفاقاتی برایش افتاد و با لقب «اِستیل اِسپایدر» شناخته شد که توصیه میشه برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید.

اسپایدر کید (Spider-Kid)

در دنیای شماره 218 نیز شاهد بودیم که چطور پدر و مادر پیتر پاکر در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند و در نتیجه پیتر نزد عمو و زن عمویش بزرگ شد. ولی عمو بن به شدت با او بدرفتاری میکرد و همین باعث شد تا پیتر نام «چارلی پارکر» را برای خودش انتخاب کند. او سپس سر از زندان درآورد و البته در این میان به قدرت های عنکبوتی هم دست یافت و بهش لقب اسپایدر کید دادند. تا اینکه به اصرار «کین» (کلون مردعنکبوتی) به عضویت ارتش عنکبوتی درآمد تا با خاندان وارثان مقابله کند. شما میتوانید کمیک "نیروی عنکبوتی" را که این شخصیت برای اولین در آن خلق شد را در اینجا با ترجمه ی فارسی بخوانید.

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2024

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

قسمت آخر از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك DC VS MARVEL ترجمه شد! + لینك دانلود مستقیم

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

شخصیت هایی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Gotham-Knight
#1 Gotham-Knight 1402-10-10 14:18
استاد دستتون بابت مقاله دبد و عالی درد نکنه.
منکه میشناختمش ولی هیشکی نمیشاخت ولی انگار با همه سوپرهیرو ها سر و سری داره . منتظرم ببینم چی میشه :-)
نقل قول کردن
AMERETAT83
#2 AMERETAT83 1402-10-10 20:38
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-10-11 09:24
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟

سری های اصلی مردعنکبوتی برتر به طور کامل تو سایت ترجمه شدن و نیازی به ترجمه سری جدید که به لعنت خدا هم نمی ارزه و داستانش کاملا بی ارزشه، نیست
سری های جدید هم ترجمه نمیکنیم چون متاسفانه کاربران سایت به خودشون زحمت نظر دادن نمیدن و تیم ترجمه و ادیت ما کاملا بی انگیزه شدن
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#4 The Red Spider Skull 1402-10-11 10:06
بسیار مقاله خوب و مفیدی بود
نقل قول کردن
AMERETAT83
#5 AMERETAT83 1402-10-11 11:51
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟

سری های اصلی مردعنکبوتی برتر به طور کامل تو سایت ترجمه شدن و نیازی به ترجمه سری جدید که به لعنت خدا هم نمی ارزه و داستانش کاملا بی ارزشه، نیست
سری های جدید هم ترجمه نمیکنیم چون متاسفانه کاربران سایت به خودشون زحمت نظر دادن نمیدن و تیم ترجمه و ادیت ما کاملا بی انگیزه شدن

ای بابا :sad:
به هرحال ممنون که با تمام این شرایط بد پای جامعه‌ی کمیک بوکی ایران موندین
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-10-11 13:16
به نقل از AMERETAT83:
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟

سری های اصلی مردعنکبوتی برتر به طور کامل تو سایت ترجمه شدن و نیازی به ترجمه سری جدید که به لعنت خدا هم نمی ارزه و داستانش کاملا بی ارزشه، نیست
سری های جدید هم ترجمه نمیکنیم چون متاسفانه کاربران سایت به خودشون زحمت نظر دادن نمیدن و تیم ترجمه و ادیت ما کاملا بی انگیزه شدن

ای بابا :sad:
به هرحال ممنون که با تمام این شرایط بد پای جامعه‌ی کمیک بوکی ایران موندین

11 سال زحمت بکشی، از جیبت هزینه کنی بدون حتی یک ریال درآمد، با بهترین کیفیت ممکن ترجمه/ادیت کنی و مقاله بنویسی، از وقت و کار و زندگیت بزنی و کمیک رایگان در اختیار قرار بدی ولی یه تشکر خشک و خالی ازت نکنن واقعا زور داره
حالا سری های قبلی که تکمیل نشدن رو خودم تعهد اخلاقی حس میکنم که تموم کنم و ادامه بدم ولی سری های جدید رو دیگه شرمنده ....
نقل قول کردن
omid23
#7 omid23 1402-10-11 23:16
سلام
تشکر می کنم برای این مقاله تخصصی و عالی. این شخصیت اسپایدر بوی که همین اواخر خلق شده، به نظرم خیلی جالب نیست و فقط یه ترفند دیگه واسه درآمدزایی بیشتر از ماروله. البته چیزی که تا حالا بهش اشاره نشده اینه که چطوری این شخصیت از ذهن همه پاک شده؟ امیدوارم نویسندگان پاسخ این سوال رو هم بدن.
نقل قول کردن
AMERETAT83
#8 AMERETAT83 1402-10-12 20:42
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟

سری های اصلی مردعنکبوتی برتر به طور کامل تو سایت ترجمه شدن و نیازی به ترجمه سری جدید که به لعنت خدا هم نمی ارزه و داستانش کاملا بی ارزشه، نیست
سری های جدید هم ترجمه نمیکنیم چون متاسفانه کاربران سایت به خودشون زحمت نظر دادن نمیدن و تیم ترجمه و ادیت ما کاملا بی انگیزه شدن

ای بابا :sad:
به هرحال ممنون که با تمام این شرایط بد پای جامعه‌ی کمیک بوکی ایران موندین

11 سال زحمت بکشی، از جیبت هزینه کنی بدون حتی یک ریال درآمد، با بهترین کیفیت ممکن ترجمه/ادیت کنی و مقاله بنویسی، از وقت و کار و زندگیت بزنی و کمیک رایگان در اختیار قرار بدی ولی یه تشکر خشک و خالی ازت نکنن واقعا زور داره
حالا سری های قبلی که تکمیل نشدن رو خودم تعهد اخلاقی حس میکنم که تموم کنم و ادامه بدم ولی سری های جدید رو دیگه شرمنده ....

دشمنتون شرمنده
کاملا حق میدم
شما به اندازه‌ای که لیاقت داشتید مورد توجه قرار نگرفتید
سایت شما بود که منو با بهترین کاراکتر تاریخ آشنا کرد و باعث شد من با جهان وسیع کمیک آشنا بشم
واسه همین واقعا قلبم به درد میاد که یک سایت با این حجم از مقالات و اطلاعات و با همچین اعضای با سواد و زحمتکشی مورد بی توجهی قرار میگیره در حدی که حتی یه تشکر خشک و خالی هم ازش دریغ میشه
و میدونم که تا همینجا هم که موندین به خاطر عشق خالص‌تون به این کار هست
خواهش می کنم ناامید نشید که امید کل جامعه‌ی کمیک بوکی ایران به شما هست
به امید روزی که قدر این زحمات بی بدیل شما دانسته بشه :-)
نقل قول کردن
ariArahmatI
#9 ariArahmatI 1402-10-12 20:45
این کی خلق شد کی این همه کمیک از روش منتشر شد :lol:
نقل قول کردن
Hoseininjast
#10 Hoseininjast 1402-10-13 13:02
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
به نقل از mtm:
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید استاد ترابی
مقاله‌ی جذابی بود
برنامه‌ای برای ترجمه‌ی کمیک جدید اسپایدرمن برتر و همین اسپایدر-بوی ندارید؟

سری های اصلی مردعنکبوتی برتر به طور کامل تو سایت ترجمه شدن و نیازی به ترجمه سری جدید که به لعنت خدا هم نمی ارزه و داستانش کاملا بی ارزشه، نیست
سری های جدید هم ترجمه نمیکنیم چون متاسفانه کاربران سایت به خودشون زحمت نظر دادن نمیدن و تیم ترجمه و ادیت ما کاملا بی انگیزه شدن

ای بابا :sad:
به هرحال ممنون که با تمام این شرایط بد پای جامعه‌ی کمیک بوکی ایران موندین

11 سال زحمت بکشی، از جیبت هزینه کنی بدون حتی یک ریال درآمد، با بهترین کیفیت ممکن ترجمه/ادیت کنی و مقاله بنویسی، از وقت و کار و زندگیت بزنی و کمیک رایگان در اختیار قرار بدی ولی یه تشکر خشک و خالی ازت نکنن واقعا زور داره
حالا سری های قبلی که تکمیل نشدن رو خودم تعهد اخلاقی حس میکنم که تموم کنم و ادامه بدم ولی سری های جدید رو دیگه شرمنده ....



سلام وقتتون بخیر
اول یه خسته نباشید بگم بهتون و تشکر کنم بابت این همه تلاش و زحمتی که کشیدید
دو پیشناهاد داشتم براتون
۱ - قسمتی به عنوان حمایت به سایت اضافه کنید که بتونیم دونیت کنیم و هرکس به اندازه خودش حمایت مالی بکنه از سایت
۲ - میتونید یک قسمت vip اضافه کنید و یک سری کمیک هارو اونجا قرار بدید و یک سری امکانات به افرادی که vip هستند بدید مثلا بتونن درخواست عکس بدن برای ادیت یا اسمشون رو رنگی یا عوض کنن و ...
بنده برنامه نویسم و هرکمکی ازم ساخته باشه براتون انجام میدم تا یکم کمک کرده باشم و هم به پیشرفت سایت خوبتون کمکی کرده باشیم، اگر نیاز داشتید با ایمیل بنده در تماس باشید.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-10-13 13:13
#10:
نه مساله پول نیست. ممنون. یازده سال بدون یک ریال درآمد داریم سایت رو جلو میبریم ، بعد از این هم میبریم. مشکل همونطور که گفتم اینه که مترجم ها و نویسنده ها بی انگیزه شدن و دیگه مایل نیستن سری جدید کار کنن
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#12 The Spectacular Burmun 1402-10-16 15:09
کاراکتر جالبیه.از این تم که زندگیت پیش بره بعد یکی در بیاد بگه من یه نسخه از توام یا به کمکت نیاز دارم خیلی خوشم میاد.هرچند مارول دیگه واقعا داره گندشو در میاره.حالا بن رایلی یا مایلز مورالز خوبن و موفقیت به همراه دارن.ولی دیگه اینا فکر نمیکنم کاری از پیش ببرن.
ممنون بابت اینکه کاری کردید اگر شخصیت مهمی شد،ازش اطلاعات داشته باشیم.
#11
نه میتونم بگم درک میکنم نه میتونم بگم اینجور آدما رو درک نمیکنم چون یه هفته اس تو سایت آنلاین نشدم.هیچی هم نمیتونم بگم.فقط میتونم بگم شرمنده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37