10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» (J. Jonah Jameson) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-جی-جونا-جیمسون-j-jonah-jameson-بدانید-فکت-تاریخچه-بیوگرافی-معرفی-شخصیت-کارکتر-کرکتر-جوناه-جان-آقای-facts

تصمیم گرفتیم حالا که دوباره  جی. کی سیمونز دوست داشتنی در قالب جی. جونا جیمسون در فیلم جدید اسپایدرمن حضور یافته این مقاله را تقدیم شما کنیم.

مقدمه: جی. جونا جیمسون یکی از شخصیت های بسیار شاخص و مهم در سه گانه مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بود و اونقدر این آقای سیمونز خوب این نقش رو بازی کرد که انگار به دنیا آمده بود تا جیمسون باشد و باعث شد از نقش آفرینی او به عنوان یکی از برترین ها یاد شود. او در فرنچایز دوم ("مرد عنکبوتی شگفت انگیز") غیبت داشت ولی در کمال خوشحالی هواداران در صحنه پس از تیتراژ فیلم "مرد عنکبوتی دور از خانه" برگشت و الان با فیلم  "راهی به خانه نیست" روی پرده سینماهای جهان حاضر است. و البته این شخصیت پای ثابت داستان های مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بوک بوده که اولش از مرد عنکبوتی متنفر بود و از هر فرصتی برای خراب کردن وجهه او استفاده میکرد و سالها اینطور بود ولی اخیرا شخصیت مثبت تری پیدا کرده و کلا تاریخچه بسیار مهم و در هم تنیده ای با پیتر پارکر/مرد عنکبوتی دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم فکت های ضروری درباره این شخصیت را بهتان ارائه کنیم. راستی، این کمیک هم کاملا به جیمسون اختصاص داره و داستانش شگفت انگیزه!

البته یادتون نره که حتما چهار مقاله زیر را هم بخوانید زیرا کاملا مرتبط با جی. جونا جیمسون هستند و اطلاعات شما را تکمیل میکنند:

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

10 چیزی که نشان میدهد جی. جونا جیمسون آدم بدی نیست!

تمام دفعاتی که جی. کی. سیمونز در نقش آقای جی. جونا جیمسون ظاهر شده!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

 

1- جی. جونا جیمسون سالهای زیادی صاحب روزنامه دیلی بیوگل بود

جیمسون دیلی بیوگل

"دیلی بیوگل" در واقع یکروزنامه یا نشریه تبلیغاتی تخیلی در شهر نیویورک در داستان های مرد عنکبوتی است. این روزنامهٔ داستانی با الهام از روزنامه‌های نیویورک دیلی نیوز و نیویورک پست خلق شده‌است. پیتر پارکر سالها به عنوان عکاس پاره وقت برای این نشریه کار میکرد (او از خودش در قالب اسپایدرمن عکس میگرفت و به آن میفروخت!) و خیلی از شخصیت های مهم مکمل داستان های او مثل بتی برنت، جو رابرتسون، فردریک فازول و ند لیدز در آن حضور داشته اند. صاحب دیلی بیوگل كه بخش زیادی از عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی کرد، جی. جونا جیمسون نام دارد. او بسیار اصرار داشت به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است و بارها با پول این نشریه ابر خبیث هایی ساخته یا در خلق آنها مشاركت داشته تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند. پس از آنکه جیمسون به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد، مسئولیت خود را به معاونش یعنی «جو رابرتسون» واگذار نمود. در سالهای گذشته دیلی بیوگل از حالت نشریه بیرون آمده و به یک آژانس خبری تبدیل شده است که در فضای مجازی هم بسیار فعال است. دیلی بیوگل همچنین برجسته ترین و مهم ترین رسانه دنیای مارول است و در رویدادهای مهمی مثل "جنگ داخلی" به آن استناد میشد.

دیلی بیوگل daily bugle

دیلی بیوگل در دنیای سینما بیش‌ترین محبوبیت خود را مدیون فیلم های مرد عنکبوتی و البته نقش آفرینی شگفت انگیز آقای «جی. کی. سیمونز» در نقش جی. جونا جیمسون است. 

 

2- جی. جونا جیمسون چندین ابرشرور خلق کرده است!

جیمسون عقرب

جی. جونا جیمسون همه کار کرد تا مردم را علیه اسپایدرمن کنه. او سرمقاله هایی نوشت که در آن مرد عنکبوتی به عنوان تهدید (Menace) ی برای کل شهر معرفی میشد. همچنین اخبار را جوری در می آورد و در "دیلی بیوگل" منتشر میکرد که انگار مرد عنکبوتی مسبب خرابی ها و بدبختی ها ناشی از حمله ابرشرور ها میباشد. به همین دلیل خیلی ها منجمله نیروی پلیس در صدد برآمدند مرد عنکبوتی را متوقف و دستگیر کنند. ولی وقتی تلاش هایش به نتیجه دلخواه او نرسید تبدیل به نوعی ابرشرور شد! یعنی سعی کرد ابرشرورهایی خلق کنه یا در خلق آن مشارکت داشته باشه که بتونند مرد عنکبوتی را شکست دهند. اولین آنها «مک گارگن» بود که به لطف کمک مالی و حمایت جیمسون تبدیل به شروری ملقب به «عقرب» شد (این مقاله را بخوانید). او از «میستریو» هم حمایت کرد تا مرد عنکبوتی را بدنام کنه او همچنین کمک کرد تا ربات هایی موسوم به Spider-Slayer ساخته بشن تا مرد عنکبوتی را بکشند! (قبلا در این مقاله همه این ربات ها را معرفی کرده بودیم). بنابراین در آن دوران جیمسون به بدی ابرشرورهایی بود که اسپایدرمن باهاشون مواجه میشد.

 

3- پیتر پارکر سالها عکس های مرد عنکبوتی را به جیمسون میفروخت!

بعد از مرگ عمو بن، پیتر و زن عمویش می دچار مشکلات اقتصادی زیادی شدن.برای همین پیتر سعی کرد که به زن عمویش کمک کنه. چون در عکاسی هم مهارت داشت با استفاده از یه دوربین عکاسی از مرد عنکبوتی (خودش!) و مبارزه هایش با دشمن ها عکاسی میکرد. برای این کار همیشه دوربین رو با تار به جایی میچسبوند و دوربین هم به طور خود کار از او و دشمنانش عکس میگرفت!

دوربین مرد عنکبوتی

بعد هم پیتر با هزار زحمت عکس ها رو به جی.جونا جیمسون، سردبیر بداخلاق روزنامه "دیلی بیوگل" میفروخت! و جیمسون هم چندرغاز پول بهش میداد و هرگز هم حاضر نشد پیتر رو به استخدام رسمی دیلی بیوگل دربیاره!

پیتر پارکر عکاس

البته خود جیمسون از چاپ عکس های اسپایدرمن که آن موقع پیتر پارکر به طور اختصاصی برایش می آورد خیلی سود میبرد چون باعث پرفروش تر شدن روزنامه اش میشد. ضمن اینکه چون پیتر خودش موقع نبردهایش با دشمنانش این عکس ها را میگرفت لذا از عکس های دیگر عکاسان هیجان انگیزتر و دقیق تر بودند. بعدا او یک سنسور متحرک به دوربینش اضافه کرد تا هر وقت از جلوی دوربین رد میشه به طور اتوماتیک ازش عکس بگیره. در طول سالها دوربین او پیشرفته تر شده است. او حالا از دوربین های دیجیتالی و کوچک تر استفاده میکند که در کمربندش جا داده میشد تا دیگه موقع مبارزه به مشکلی برنخوره یا مجبور نباشه دوربینش را در جایی کار بگذاره تا ازش عکس بگیره.

جنگ داخلی جیمسون

البته این مساله بعدا برای پیتر گران تمام شد و جیمسون ازش شکایت کرد زیرا در رویداد "جنگ داخلی" دیدیم که مرد عنکبوتی (که ابتدا در گروه مرد آهنی بود) به تشویق تونی استارک هویت مخفی خودش را در مقابل دوربین های تلویزیونی فاش کرد. خب این شاید به نظر برسه که اتفاق خوبی بوده باشه زیرا جیمسون و دیلی بیوگل هم طرفدار ایده ثبت نام از ابرقهرمانان که مرد آهنی از آن حمایت میکرد، بود. ولی جیمسون وقتی فهمید مرد عنکبوتی ، پیتر پارکر است و در تمام این سالها عکس های خودش را به او میفروخته به شدت عصبانی شد و احساس کرد بهش خیانت شده. بنابراین به طور رسمی از پیتر شکایت کرد و اصلا هم بی خیال نشد. در این میان جو رابرتسون به خاطر طرفداری از پیتر اخراج شد. دست آخر هم مرد عنکبوتی به جیمسون اجازه داد در ازای این که کتکش بزنه از شکایت خودش صرف نظر کنه! و البته بعدش هم که قضایای داستان "یک روز دیگر" پیش آمد و هویت مرد عنکبوتی بار دیگر در ذهن مردم جهان مخفی شد.

این نکته رو هم لازمه که بدونید که در دنیای کمیک بوک های "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man)، پیتر پارکر به طور مستقیم برای دیلی بیوگل و آقای جیمسون کار نمیکرد و در عوض روی وب سایت این روزنامه فعالیت میکرد ولی زیاد رویش وقت نمیگذاشت (شماره 8 از این سری رو بخونید که در اینجا ترجمه شده است).

دنیای مرد عنکبوتی نهایی

همچنین در این دنیا دیلی بیوگل بعدا به یک روزنامه کاملاً آنلاین و به وب سایت تبدیل شد (این اتفاق پس از وقایع رویداد Ultimatum و آسیب دیدن ساختمان دیلی بیوگل روی داد) این ایده در MCU (دنیای سینمایی مارول) هم به کار رفته و در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" نیز دیدیم که جیمسون یک وب سایت دارد به نام www.thedailybugle.net   که در واقع یک وب سایت واقعی است که سونی آن را تاسیس کرده و میتونید مطالب آقای جیمسون را در آن بخونید!

سایت دیلی بیوگل

 

4- جی. جونا جیمسون ته قلبش پیتر پارکر را مثل پسر خودش دوست داشت

  جی. جونا جیمسون ته قلبش پیتر پارکر را مثل پسر خودش دوست داشت

درسته که جیمسون از مرد عنکبوتی با تمام وجود متنفر بود اما رابطه خوبی با پیتر پارکر داشت. درسته لحظاتی بود که اون دو تا با هم دعوا میکردند (چون جیمسون خسیس بود و حاضر نبود پولی که پیتر بابت عکس هایش لایق دریافت بود را بهش بده!) ولی جیمسون به او مثل پسر خودش نگاه میکرد چون پیتر از دوران دبیرستان برایش کار کرده بود و به نوعی برایش احساس مسئولیت میکرد. ما این مساله را به وضوح در مراسم ازدواج پیتر و مری جین واتسون دیدیم که چطور جیمسون از خوشحالی اشک میریخت ...

 

5- جیمسون روزنامه اش را از دست داد

هاب گابلین - جیمسون

جیمسون سالها از دیلی بیوگل استفاده میکرد تا مرد عنکبوتی را بدنام کنه ولی در عین حال روزنامه نگاران فوق العاده ای هم برایش کار میکردند مثل فردریک فازول یا بن یوریک که گزارش های تحقیقاتی خوبی تهیه میکردند. این باعث شد تا دشمنان زیادی برای جیمسون و بیوگل درست بشه. یکی از آنها هاب گابلین بود که خبر داشت جیمسون بوده که در خلق شخصیت پلید عقرب نقش داشته. بنابراین سعی کرد از جیمسون اخاذی کنه ولی او در اقدامی جالب و با نشان دادن شرافت ژورنالیستی خودش تصمیم گرفت نقش خودش را در این قضیه قبول کنه و بنابراین به عنوان سردبیر دیلی بیوگل از سمت خودش کناره گیری کرد و این مسئولیت را به همکار و دوست قدیمی خودش یعنی «جو رابرتسون» واگذار کرد.

جیمسون استعفا دیلی بیوگل

او البته همچنان به عنوان ناشر بیوگل باقی ماند. ولی یک بار وقتی جیمسون سکته قلبی بدی کرد، همسرش دیلی بیوگل را به یکی از رقبای او به نام «دکستر بنت» (Dexter Bennet) فروخت. دکستر بنت اسم روزنامه رو به "دی بی" (The DB) تغییر داد (حالا معلوم نیست منظورش از DB حروف اول اسم خودش بود بود یا دیلی بیوگل!).

 قضیه فروخته شدن دیلی بیوگل به دکستر بِنِت

دکستر بنت دیلی بیوگل را کاملا تبدیل کرد به به یک نشریه زرد و بی محتوا که مطالبش اکثرا جنجالی و درباره رسوایی های اخلاقی سلبریتی ها و ... بود. خیلی از کارمندان دیلی بیوگل شامل پیتر پارکر در اعتراض به این مساله آنجا را ترک کردند و به Front Line پیوستند. سپس الکترو به ساختمان DB حمله کرد و در نبردی با اسپایدرمن آنجا نابود  و دکستر بنت هم فلج شد.  همسر جیمسون در نهایت سهام دیلی بیوگل را از او خرید و جیمسون دوباره صاحب دیلی بیوگل شد. 

 

6- جی. جونا جیمسون شهردار نیویورک شد و جوخه ضد عنکبوتی را تشکیل داد

  جی. جونا جیمسون شهردار نیویورک شد و جوخه ضد عنکبوتی را تشکیل داد

گفتیم که جیمسون دیلی بیوگل را از دست داد و الان مدتهاست که دیگه جو رابرتسون همه کاره این روزنامه است و داره سعی میکنه در عصر دیجیتال آن را حفظ کنه. در هر حال جیمسون، در دوره ای چیزی به دست آورد که قدرتش حتی از دیلی بیوگل بیشتر بود: سمت شهرداری شهر نیویورک! او در انتخابات شرکت کرد و تونست شهردار بشه. او سپس دستور داد تا "جوخه ضد عنکبوتی" (Anti-Spider Squad) ساخته بشه برای مبارزه با اسپایدرمن! این جوخه درسته که از فن آوری شبیه به ربات های قاتل عنکبوت استفاده میکرد ولی در واقع نیروهای پلیس بودند که داخل لباس های زرهی قرار داشتند:

- جوخه ضد عنکبوتی (Anti-Spider Squad)

در شماره 604 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که جوخه ضد عنکبوتی با اسپایدرمن درگیر شد ولی چون اسپایدرمن در مقابل یک ابرشرور ازشون محافظت کرده بود دیگر حاضر نشدند باهاش مبارزه کنند و دست از مبارزه کشیدند و این باعث عصبانیت جیمسون شد.

سپس در رویداد "ملت گابلین" بار دیگر شاهد جوخه ضد عنکبوتی بودیم و واقعا ربات بودند. قرار بود با نیروهای گابلین شاه بجنگند و به همین دلیل اسمشون اول بود "قاتلین گابلین" (Goblin Slayers) ولی جیمسون نشون داد هدف اصلی اش همچنان مرد عنکبوتی است!

"قاتلین گابلین" (Goblin Slayers)

 برخی از کارمندان جیمسون به نشانه اعتراض بر سر اینکه چرا باید از آنها علیه اسپایدرمن استفاده شود استعفا دادند. مرد عنکبوتی برتر به کمک اسپایدرمن 2099 (میگل اهارا) آنها را شکست داد. در نهایت هم جیمسون هم استفاده از آنها را متوقف کرد.

 

7- پدر جی. جونا جیمسون با زن عموی پیتر ازدواج کرد!

جیمسون خانواده مهمی در دنیای کمیک داره. مثلا پسر فضانوردش به نام «جان جیمسون» از اون شخصیت های مکمل مهم مرد عنکبوتیه. ما همه این شخصیت ها را در این مقاله معرفی کرده ایم و دیگر لزومی نیست آنها را در اینجا نیز تکرار کنیم. در این میان اما چند سال پیش ما با پدر آقای جیمسون آشنا شدیم. اسمش بود John Jonah Jameson, Sr که البته بیشتر با لقب «جِی جیمسون» شناخته میشد (این خاندان جیمسون باید همیشه اسم هاشون با حرف J شروع شه!) . ایشون سالها بود که با پسرش قطع رابطه کرده بود و واسه همین بود که تا به حال وی را در دنیای کمیک ندیده بودیم. تا اینکه به نیویورک آمد و اتفاقا توسط مرد عنکبوتی نجات پیدا کرد و ازش خوشش اومد و بنابراین خیلی خجالت کشید از اینکه پسرش این همه مدت درباره اسپایدرمن اشتباه میکرده. جِی جیمسون سپس با زن عمو می آشنا شد و سریعا رابطه بین آنها به گرمی گرایید و به ازدواج انجامید!

جی جیمسون

آنها سپس بعد از اتفاقاتی که در نیویورک افتاد تصمیم گرفتند به شهر بوستون نقل مکان کنند. ولی بعدا دوباره به نیویورک برگشتند. سپس قضایای مرد عنکبوتی برتر پیش اومد و دکتر اختاپوس رفت در جسم و ذهن پیتر پارکر و ... تا اینکه پیتر پارکر برگشت و شرکت "صنایع پارکر" هم موفق شد و "بنیاد عمو بن" تاسیس شد برای کمک به اقشار آسیب پذیر . جِی و زن عمو می هم عضو این بنیاد شدند. اما ناگهان جی بیمار شد و در گذشت.

 

8- جی. جونا جیمسون یک پادکست موفق درست کرد

جی. جونا جیمسون یک پادکست موفق درست کرد

 گفتیم که در سالهای اخیر آقای جیمسون دیگر صاحب یا ناشر دیلی بیوگل نیست و زمام امور را به رابی رابرتسون سپرده. و البته او را هرگز نمیشه ساکت کرد و باید برای اظهار نظر کردن همیشه برای خودش تریبون خاصی داشته باشه! (مثلا او برای مدتی صاحب شبکه های تلویزیونی به نام "حقیقت" بود) ضمن اینکه فهمید در این دوره زمونه میشه از روزنامه عبور کرد و با خلق یک پادکست به مخطبین بیشتری دست یافت (البته این پیشنهاد از سوی یکی از کارکنان سابقش در دیلی بیوگل به نام «نورا وینترز» به او داده شد).

حتی اخیرا وقتی مرد عنکبوتی قبول کرد تا به طور اختصاصی با جیمسون در این پادکست مصاحبه کنه، آمار شنوندگان او رکورد زد! (قضیه اش رو اینجا بخونید).

  

9- جی. جونا جیمسون الان دیگه میدونه پیتر پارکر همون مرد عنکبوتیه

کمیک مرد عنکبوتی خارق العاده

سال 2017 مارول تصمیم گرفت سری جدیدی از کمیک های "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" (PETER PARKER: THE SPECTACULAR SPIDER-MAN) را منتشر کنه. نویسنده ای برتر به نام «چیپ زدارسکی» را نیز مامور این کار کرد. او هم به زیبایی 23 کمیک نوشت که همگی اینجا ترجمه شده و در آنها سعی شد حال و هوای داستان های کلاسیک اسپایدرمن تداعی بشه. اتفاقات مهمی هم در آنها افتاد مثل حضور خواهر پیتر پارکر (تِرزا پارکر) و ... اما قطعا مهم ترین این اتفاقات در شماره 6 این کمیک رخ داد زیرا در آن آقای جیمسون پس از این همه سال از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد! بله! پس از سالها پیتر پارکر تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برای جیمسون فاش کنه! ما دیدیم که جیمسون که این همه سال از اسپایدرمن متنفر بوده حالا دیگه سمتی در روزنامه "دیلی بیوگل" نداره و وب سایتی زده که اونجا داره به اسپایدرمن فحش میده! اما مساله ای پیش اومد که اسپایدرمن حاضر شد باهاش مصاحبه اختصاصی بکنه. در حین مصاحبه فهمید که جونا این همه ازش متنفر بوده چون همیشه او را آدمی میدونسته که مسئولیت پذیری بلد نیست و به همین خاطر هم ماسک میزنه. پیتر دید که جونا واقعا الان دیگه همه چیز خودش رو از دست داده و خیلی داغونه و ناگهان تصمیم گرفت هویت خودش رو برای جونا فاش کنه! از اون موقع به بعد هم با هم خوب شدن و جونا فهمید که اسپایدرمن در تمام این سالها چه آدم مسئولیت پذیر و چه قهرمان شریفی بوده است. پس از این اتفاق شاهد بودیم که نوعی تعامل جالب و جذاب بین جیمسون و اسپایدرمن پدید آمده است.

 

10- جی. جونا جیمسون اخیرا کمک کرد تا مرد عنکبوتی صاحب لباس جدیدی بشه!

جیمسون لباس جدید مرد عنکبوتی

جیمسون و نورا وینترز چندی پیش تصمیم گرفتند چیز بزرگتری را خلق کنند و بنابراین به کمک دوستان وینترز یک وب سایت خبری به نام "تهدیدات و مخاطرات" (Threats & Menaces) را شروع کردند که البته بیشتر به خبرهای جنجالی میپردازه. یعنی هدفش اینه که کاربران اینترنتی را با پرداختن به شایعات درباره ابرقهرمانان و ابرشروران به سمت خودش بکشونه. آنها با اسپایدرمن هم یک معامله کردند و بهش یک لباس جدید ابرقهرمانی با فن آوری بالا پیشنهاد دادند که در آن دوربین مخفی کار گذاشته شده بود تا مبارزات و ماجراجویی های او را ضبط کند و آنها از این طریق بتوانند آنها را به صورت زنده برای هواداران پخش کنند! این کار کمک کند پیتر بتونه پول کافی برای پرداخت صورت حساب های خودش را به دست بیاره ولی بعد از مدت کوتاهی فهمید که این کار با ذاتش در تضاده و باعث میشه جان برخی به خطر بیفته و به همین دلیل لباس را به جیمسون برگردوند و باعث شد تا او دوباره از دستش شاکی بشه!

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک سالانه "داستان زندگی مرد عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

10 چیزی که نشان میدهد جی. جونا جیمسون آدم بدی نیست!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

شماره 39 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 840 سابق!)

معرفی تمامی قاتل های عنکبوتی (SPIDER-SLAYERS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره عقرب (SCORPION) بدانید

تصاویر فوق العاده از «جی جونا جیمسون» (JJJ)

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

نقش کلیدی «استیو دیتکو» در خلق و شکل گیری شخصیت «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی»

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

10 حقیقتی که باید درباره «پوما» (PUMA) بدانید

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 3

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 5

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

پویان S.V.G.
#1 پویان S.V.G. 1400-10-12 18:34
اگه جیمسون یک ویلین برای مرد-عنکبوتی به حساب میاد، یکی از خبیث های مورد علاقم در داستان های اپسایدی هستش! :-)
واقعا کارکتر منحصر به فرد و یونیکی داره، هیچکس به خوبی جیمسون نمیتونه اینطوری اسپایدی رو بد جلوه بده و مردم رو بر علیهش کنه...
اها راستی من هنوز متوجه نشدم دلیل اصلی تنفر جیمسون نسبت به مرد-عنکبوتی چیه، مرد نقاب داری که زن اولشو کشته؟ حسادت؟ برتر دونستن پسر خودش به عنوان یک قهرمان نسبت به اسپایدی؟ یا...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-10-12 19:26
سلام
ممنون بابت مقاله.
جی جونا جیمسون یکی از شخصیت های مکمل دنیای اسپایدرمن هست که من خیلی دوستش دارم و همیشه در داستان های مهمی حضور داشته. ایشون دم به دقیقه داشته توی روزنامه اش به اسپایدرمن فحش میداده و اون رو نزد مردم یک تحدید معرفی میکرده. اما باز هم اون خیلی وقت ها به کمک پیتر اومده و ازش حمایت کرده. اون یک شخصیت یه دنده و لجباز و کاریزماتیک هست که خوندن داستان هاش همیشه لطف خودش رو داشته. جیمسون به دلیل حضور در سه گانه سم ریمی در دنیای سینما خیلی معروف تر شد و جی کی سیمونز نقشش رو عالی بازی کرد. میتونم بگم انتخاب جی کی سیمونز برای نقش جی جونا جیمسون بهترین انتخاب برای بازیگران فیلم های کمیک بوکی بود (البته انتخاب رابرتسون داونی جونیور برای تونی استارک هم همینطور بود) و توی کل این جهان شاید کسی بهتر از جی کی سیمونز نمیتونست انقدر عالی این نقش رو توی دنیای سینما نشون بده. حالا او توی mcu هم برای بازی کردن این نقش بازگشته و توی فیلم راهی به خانه نیست هم گوشه ای از نقش آفرینی اون رو دیدیم. راستش من چیز خاصی درباره جیمسون ندارم بگم چون همه چیز قبلا گفته شده و خودم هم جاهایی گفتم و الان هرچی بگم تکرار مکررات میشه. در کل مقاله واقعا پر و پیمون بود.
با تشکر.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-10-12 21:11
به نقل از پویان S.V.G.:

اها راستی من هنوز متوجه نشدم دلیل اصلی تنفر جیمسون نسبت به مرد-عنکبوتی چیه، مرد نقاب داری که زن اولشو کشته؟ حسادت؟ برتر دونستن پسر خودش به عنوان یک قهرمان نسبت به اسپایدی؟ یا...

قبلا یه مقاله کامل درباره ش نوشته بودیم:
b2n.ir/g99763
نقل قول کردن
Hellblazer
#4 Hellblazer 1400-10-13 12:48
عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی گرامی و دیگر دوستان، مقاله‌ی خیلی خوب و کاملی بود؛ جای خالیش حس میشد؛ فکر می‌کردم مورد ۱۰ «حضور در دیگر گونه های سرگرمی» باشه ولی دیدم که اوه! خود این مورد یک مقاله‌ی ۱۳ موردی داره! (البته باید بروزرسانی بشه و بشه ۱۴ مورد و فیلم «راهی به خانه نیست» هم بهش اضافه بشه.)
شخصیت جیمز جونا جیمسون (ملقب به 3G) :lol: :-) ;-) (حتی توی انیمیشن سریالی «مرد عنکبوتی: مجموعه‌ی کارتونی» هم اسم شبکه‌ی اخبار جیمسون J3 بود!)، خیلی جذاب و منحصر به فرده، اخلاقش، رفتارش، روحیات و خلقیاتش، اسم گذاشتن رو خبیث‌ها و...
تقریبا هم نقطه‌ی برعکس فلش تامپسون هست که پیتر رو اذیت می‌کرد ولی از طرفداران بزرگ مرد عنکبوتی بود؛ جیمسون هم پیتر رو خیلی دوست داره ولی با مرد عنکبوتی حال نمی‌کنه! البته عبارت «حال نمی‌کنه!» با ارفاق در نظر گرفته شده و همه می‌دونیم جیمسون از اسپایدرمن متنفره! :-| :-*
استاد به نظر شما، جی. کی. سیمونز، در نقش پری (فکر کنم اسمش همین بود، سردبیر دیلی پلنت) هم می‌تونه به اندازه‌ی جیمسون خوب ظاهر بشه؟ (البته توی شماره‌ی ۱ از کمیک مارول علیه دی‌سی لوئیس لین به کلارک میگه که کلا سبک اون (جیمسون) با پری فرق می‌کنه.)
(جالبه که توی لیگ عدالت زک اسنایدر، جی. کی. سیمونز در نقش کمیسر گوردون بازی کرده بود! :o )
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-10-14 10:03
استاد ترابی ممنون بابت مقاله
این از اون مقاله هایی بود که شدیدا جای خالیش در سایت احساس میشد؛ اما از اونجایی که کلی مقاله درمورد اسپایدر_من نوشتید که تقریبا در همشون از جونا اطلاعات دادید، آدم فک میکرد از قبل نوشته شده. مقاله عالی بود من اشتباهات تایپی ندیدم. خسته نباشید! حالا نظرم درمورد گزینه ها...
"دیلی بیوگل" که تقریبا مهمترین عنصر شخصیت "جی جونا جیمسون" به شمار میره. مخصوصا از اونجایی که حداقل ۴/۵ قسمت از ۵ قسمت زندگی اون با دیلی بیوگل پیوند خورده، تو دنیای سینما هم با اون شناخته شده و در کل طبیعیه مارول بیاد به هر نحوی این روزنامه رو گسترش و معرفی کنه.
جی جی به عنوان کسی که از مرد_عنکبوتی به دلیل های واقعا چرت و پرت و نامعلوم (البته فک کنم دیگه معلوم شده باشه ولی اونقدر زیادن که در نهایت چرت و پرت بیشتر به حساب نمیان!) متنفره، طبیعیه به خاطر کینش، ابر شرور های زیادی رو خلق کنه. یعنی من اونجایی که عمق ماجرا پی بردم که تو سری انیمیشنی، باعث خلق "آفتاب پرست" شد!
پیتر واقعا روش خوبی رو واسه عکاسی انتخاب کرد! هم دردسرش کمتره هم پولش به قول معروف راحت الحلقومه!!! منم بودم همچین کاری میکردم :-* راستی اون ماجرای دیلی بیوگل آنلاین انصافا ایده ی جالبی بود. به نظرم توی دنیای ۶۱۶ هم باید واسش یه فکری بکنن چون کسی نمیاد دیگه روزنامه بخونه!
اون گریه کردن جونا سر مراسم عروسی پیتر رو از من بپرسید میگم احتمالا رابی خیلی بازوش رو فشار داده خدایی بعیده ازش :lol: حالا دور از شوخی این رابطه اگه به صورت آشکارا نمایش داده میشد هیچ لطفی نداشت! قبول دارید؟ جیمسون به خاطر همین عصبانی بودنشه که همیشه بامزس!
اینکه یه سردبیر بیاد و روزنامش رو از دست بده خیلی طبیعیه اما اینکه همچین روزنامه ای که تو کل عالم مارول حرف اول رو میزنه از دور خارج بشه، نه تنها طبیعی نیست بلکه بعدش کلا تابلوئه بالاخره به صاحبش برمیگرده! اصلا مارول هیچ وقت یه تغییر به این شکل رو ابدی نذاشته! اون DB هم جالب بود!
من موندم کی میاد به جیمسون رای بده! آخه اصلا شهرداری بهش نمیخوره. هر وقت کت و شلوار میپوشه احساس میکنم تو دهه ی ۶۰ زندگی میکنم (دهه ی ۶۰ اونا نه! دهه ی ۶۰ خودمون)




خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
نوید
#6 نوید 1403-01-10 00:51
اونجا که جیمسون هویت عکاس مرد عنکبوتی رو لو نمیده (مرد عنکبوتی 1)»»»»»»
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37