10 داستان برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنكبوتی+ لینك دانلود مستقیم

spidey dewolff

اسپایدرمن داستان‌های خوب بسیاری دارد كه در 50 سال گذشته توسط تنی چند از بهترین نویسندگان و طراحان تاریخ كمیك‌ خلق شده‌اند. به همین دلیل انتخاب تنها 10 داستان برتر از میان این همه داستان كمیك‌ بوکی اسپایدرمن بسیار سخت است. با این حال 10 داستان زیر را شخصاً و با وسواس بسیاری برایتان انتخاب كرده‌ام و مطمئن هستم از خواندن آن‌ها لذت خواهید برد . 

         Webspinners Tales of Spider-Man #12  10 80x80 1282495833

webspinners12

نویسنده: پل جنكینز

طراح: جی. جی. جونز

سال انتشار: 1999

خلاصه داستان: اسپایدرمن كه به شدت تحت تاثیر خودكشی یكی از قدیمی‌ترین دشمنان خود به نام «آفتاب پرست» (Chameleon) قرار گرفته، به خانه برمی‌گردد. او به خواب می‌رود و كابوسی می‌بیند كه در آن غم‌انگیزترین لحظات زندگی اش برایش تكرار می‌شوند.

 داستانی بسیار احساسی و تكان‌دهنده كه یادآور تراژدی‌های غم‌انگیزی است كه پیتر پاركر/اسپایدرمن در طول عمرش با آنها مواجه شده. این داستان بسیار زیبا نوشته شده به طوریكه خواننده را با خود همراه می‌كند و به او نشان می‌دهد كه پیتر پاركر هرگز خودش را بابت مرگ بسیاری از عزیزانش نخواهد بخشید. در ضمن طراح داستان با استادی صفحات و پانل‌های كمیك‌ های قدیمی و كلاسیك اسپایدرمن را در دل طراحی‌های خود جای داده و تجربه‌ای ماندگار برای خواننده خلق كرده است.

لينك دانلود مستقيم اين كميك به زبان فارسي: 

 كمیك Webspinners Tales of Spider-Man ترجمه شد+ لینک دانلود

 

 The Amazing Spider-Man #200  9 80x80 1282495860

amazingspider-man200

نویسنده: مارو ولف من

 طراح: كیث پولارد

 سال انتشار: 1980

خلاصه داستان: اسپایدرمن برای آخرین بار با قاتل عمو «بن» مواجه می‌شود.

 در این داستان اسپایدرمن كه از نظر فیزیكی و روحی در بدترین شرایط ممكن قرار دارد، پس از سالها بار دیگر با قاتل عمويش روبرو می‌شود و در نتیجه آتش خشم و انتقام دوباره تمام وجودش را در بر می‌گیرد. سپس و درست هنگامی كه خواننده آماده است تا اسپایدرمن قاتل عمويش را به سزای عمل خود برساند، او به خودش می‌آید و از انتقام منصرف می‌شود. در واقع این داستان به بهترین نحو یكی از بارزترین خصیصه‌های شخصیتی پیتر پاركر/اسپایدرمن را نشان می‌دهد: او هرگز و حتی در سخت‌ترین شرایط حاضر نمی‌شود كسی را بكشد زیرا می‌داند كه با انجام چنین كاری خودش را تا حد یك قاتل پست و رذل تنزل خواهد داد.

لينك دانلود مستقيم اين كميك به زبان فارسي: 

کمیک "بازگشت قاتل عمو بن" ترجمه شد + لینک دانلود 

 

 The Amazing Spider-Man #267  8 80x80 1282495896

amazingspider-man267

نویسنده: پیتر دیوید

 طراح: باب مكلود

 سال انتشار: 1985

خلاصه داستان: اسپایدرمن مجبور می‌شود برای دستگیری یك تبهكار به شهر كوچكی برود. او در آنجا با اتفاقات جدید و بسیار خنده‌داری روبرو می‌شود.

 داستانی ساده و تك قسمتی كه از منظری منحصر به فرد به زندگی اسپایدرمن می‌نگرد و حاوی لحظات مفرح و شوخی‌های بامزه‌ای است. به طور مثال، از آنجائیكه ساختمان‌های مرتفع در دسترس اسپایدرمن قرار ندارد تا با استفاده از آنها بتواند در سطح شهر تاب بخورد و از نقطه‌ای به نقطه دیگر برود، مجبور می‌شود سوار اتوبوس شود! این داستان گواهی بر این مدعاست كه ماجراهای اسپایدرمن می‌توانند بسیار مفرح و fun باشند.

  لينك دانلود مستقيم اين داستان به زبان فارسي:

 شماره 267 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

مقاله مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن به حومه شهر میرود!

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: پیتر دیوید 

 

The Amazing Spider-Man #229-230 7 80x80 1282495933

amazingspider-man229

 نویسنده: راجر استرن

 طراح: جان رومیتا جونیور

 سال انتشار: 1982

خلاصه داستان: «بولدوزر» (Juggernaut) به نیویورك آمده تا یكی از آشنایان اسپایدرمن را به قتل برساند ولی اسپایدرمن مصمم است به هر قیمتی كه شده او را متوقف كند.

 شاید در نگاه اول هیچ چیز متمایز‌كننده‌ای در مورد این داستان به چشم نخورد زیرا بار دیگر شاهد هستیم كه یك قهرمان در مقابل یك نیروی خبیث عظیم و متوقف نشدنی قرار می‌گیرد و در پایان بر او چیره می‌شود. ولی این داستان كلاسیك دربرگیرنده یكی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی اسپایدرمن است یعنی تسلیم نشدن او در مقابل مشكلات ریز و درشت حتی اگر مجبور شود تا سر حد مرگ پیش رود. به علاوه در این داستان می‌توانید از یكی از بهترین و مهیج‌ترین مبارزات اسپایدرمن لذت ببرید.

 لينك دانلود مستقيم اين داستان به زبان فارسي:

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

مقالات مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: راجر استرن

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: جان رومیتا جونیور

 

Spider-Man/Human Torch #1-5  6 80x80 1282495962

spider-manhumantorch1

نویسنده: دان اسلات

 طراح: تای تمپلتون

 سال انتشار: 2005

خلاصه داستان: Human Torch پس از سالها از هویت مخفی بهترین دوست خود یعنی اسپایدرمن باخبر می‌شود.

این داستان 5 قسمتی به دوستی و رفاقت دیرینه اسپایدرمن و Human Torch (عضو آتشین گروه «چهار شگفت انگیز») می‌پردازد. در واقع نویسنده با احترام به تاریخ كمیك‌ های اسپایدرمن و با مهارتی مثال‌زدنی این رابطه دوستانه اما پر فراز و نشیب را دستمایه ماجراجویی‌هایی بسیار سرگرم كننده می‌كند و در نهایت موفق می‌شود به آن عمق و غنای بیشتری ببخشد. به همین دلیل هواداران قدیمی اسپایدرمن قطعاً لذت وافری از این داستان می‌برند.

لينك دانلود مستقيم تمام قسمت هاي اين داستان به زبان فارسي:

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

 

 Marvel Knights Spider-Man # 1-12 5 80x80 1282495991

mkspiderman09

نویسنده: مارك میلار

 طراحان: تری دادسون، فرانك چو

 سال انتشار: 2004

 خلاصه داستان: یكی از دشمنان اسپایدرمن از هویت مخفی او باخبر شده است. در نتیجه زن عمو «مِی» دزدیده می‌شود و جان «مری جین» نیز به خطر می‌افتد. اسپایدرمن در طول داستان می‌كوشد تا زن عموی عزیز خود را پیدا كند.

یكی از هیجان‌انگیز‌ترین و حماسی‌ترین داستان‌های تاریخ اسپایدرمن كه در آن او با تمام دشمنان مشهور و كلاسیك خود دست و پنجه نرم می‌كند و از نظر روحی و جسمی تا سر حد مرگ پیش می‌رود. یكی از نقاط قوت اصلی این داستان نحوه تعامل اسپایدرمن با دشمنان‌اش است كه بسیار بدیع و جذاب از كار درآمده. به علاوه، نویسنده آنقدر ایده‌های حیرت‌انگیز در طول داستان رو می‌كند كه خواننده مات و مبهوت می‌شود.

لينك دانلود مستقيم اين داستان به زبان فارسي:

   سری Marvel Knights Spider-Man ترجمه شد! + لینك دانلود

Spectacular Spider-Man # 73-79  4 80x80 1282496019

spectacularspider-man078

نویسنده: بیل مانتلو

 طراح: ال میلگرام

 سال انتشار: 1983

خلاصه داستان: پس از آنكه «دكتر اختاپوس» دوست و دستیار صمیمی اسپایدرمن یعنی «گربه سیاه» (Black Cat) را به شدت مجروح می‌كند، اسپایدرمن در اقدامی بی‌سابقه بازوهای مكانیكی او را بدنش بیرون می‌كشد. حالا دكتر اختاپوس درصدد انتقام برآمده و خودش را آماده مبارزه نهایی با اسپایدرمن می‌كند.

 این داستان دربرگیرنده نفس‌گیرترین مبارزه‌ای است كه اسپایدرمن تا به حال با یكی از بزرگترین دشمنان خود یعنی دكتر اختاپوس انجام داده است. در ضمن در این داستان شاهد تعمیق رابطه رومانتیك اسپایدرمن و گربه سیاه هستیم و به خوبی متوجه می‌شویم كه اسپایدرمن چقدر برای او ارزش قایل است. با این حال قطعاً قابل‌تامل‌ترین بخش داستان زمانی اتفاق می‌افتد كه پیتر پاركر تصمیم می‌گیرد پیش از نبرد سرنوشت‌ساز خود با دكتر اختاپوس نزد عزیزان و دوستان نزدیكش برود و به نوعی از آنها حلالیت بخواهد زیرا مطمئن نیست كه آیا از مبارزه با دكتر اختاپوس جان سالم بدر خواهد برد یا نه؟

مقالات مرتبط:

لینك دانلود كمیك های Spectacular Spider-Man (كامل)

بزرگان تاریخ كمیك بوك های مرد عنكبوتی: بیل مانتلو

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

  

Spectacular Spider-Man #107-110  3 80x80 1282496046

spectacularspider-man109 نویسنده: پیتر دیوید

 طراحان: ریچ باكلر

 سال انتشار: 1985

خلاصه داستان: یكی از افسران پلیس به نام «جین دی وولف» كه همواره رابطه دوستانه‌ای با اسپایدرمن داشته است، به طور فجیعی به قتل می‌رسد. اسپایدرمن در صدد بر می‌آید تا هر طور شده قاتل را بیابد و او را به سزای اعمالش برساند.

 نوعی حس واقع‌گرایانه و فضایی تیره و خشن در این داستان بیادماندنی موج می‌زند كه خواننده را تا پایان میخكوب نگه می‌دارد. در واقع، جستجوی بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر اسپایدرمن برای یافتن قاتل جین دی وولف باعث می‌شود تا او به انتهای حد تحمل خود برسد و دست به اعمالی افراطی بزند. یكی دیگر از ابرقهرمانان مشهور مارول به نام «بی باك» (Daredevil) نیز در داستان حضور دارد و نقش كلیدی در آن ایفا می‌كند زیرا در پایان باعث می‌شود تا اسپایدرمن بار دیگر از نظر روحی و رفتاری به تعادل همیشگی خود برسد.

 لينك دانلود مستقيم اين داستان به زبان فارسي:

قسمت آخر از کمیک "اسپایدرمن: مرگ جین دی ولف" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم


 

 The Sensational Spider-Man Annual # 1  2 80x80 1282496078

sensationalspider-manannual1

نویسنده: مت فراكشن

 طراحان: سالوادور لاروكا

 سال انتشار: 2007

خلاصه داستان: اسپایدرمن تحت تعقیب دولت قرار دارد. به همین دلیل «مری جین» تحت بازجویی مامورین امنیتی قرار می‌گیرد ولی او به هیچ وجه حاضر نیست محل اختفای شوهرش را لو بدهد حتی اگر مجبور شود به زندان برود.

 هیچ داستانی تا به حال نتوانسته چنین كامل و بی عیب و نقص به رابطه میان پیتر پاركر و همسرش مری جین و عشق عمیق و حقیقی میان آنها بپردازد. در حقیقت این داستان كه به نوعی روایتگر مجدد لحظات مهم مشترك در زندگی این زوج است، به زیبایی به خواننده نشان می‌دهد كه چرا باید مری جین را تا ابد به عنوان مناسب‌ترین شریك زندگی پیتر پاركر/اسپایدرمن محسوب كند.

لينك دنلود مستقيم اين كميك به زبان فارسي: 

كمیك Sensational Spider-Man Annual ترجمه شد+ لینک دانلود

  

 The Amazing Spider-Man #248  top-25-x-men-stories-20110602053407611

amazingspider-man248

نویسنده: راجر استرن

طراحان: ران فرنز، تری آستین

سال انتشار: 1984

خلاصه داستان: پسر بچه‌ای سرطانی به نام «تیم هریسون» در بیمارستان بسر می‌برد. او در دنیا تنها یك آرزو دارد: ملاقات با قهرمان مورد علاقه‌اش یعنی اسپایدرمن. اسپایدرمن كه از این موضوع آگاه شده نزد او در بیمارستان می‌رود و در آنجا حتی حاضر می‌شود هویت مخفی‌اش را برای این كودك سرطانی فاش كند تا آخرین درخواستش را برآورده كرده باشد.

 این داستان كوتاه ولی بسیار تكان‌دهنده و سوزناك به بهترین نحو ممكن جوهره انسانی پیتر پاركر/اسپایدرمن را نمایش می‌دهد و بار دیگر ثابت می‌كند كه او چه انسان شریفی است. شخصاً هر وقت آن را می‌خوانم چشمانم نمناك می‌شود و به یاد می‌آورم كه چرا اینقدر اسپایدرمن را دوست دارم.

لينك دانلود مستقيم اين كميك به زبان فارسي

 

 

 مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2012

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

مهم ترین داستان های کمیک بوکی مرد عنکبوتی + لینك دانلود مستقیم

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت اول

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت دوم

لحظات ماندگار در كمیك‌ های اسپایدرمن

بزرگان تاریخ كمیك بوک های مرد عنكبوتی

10 داستان برتر تاریخ کمیک های مرد عنكبوتي+ لینك دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan
+6 #1 Ehsan 1391-10-10 06:15
“The Death of Gwen Stacy,” Amazing Spider-Man #121-122
Web of Spider-Man #31-32
جناب مهربانی به شخصه فکر می کنم این شماره ها هم پتانسیل این رو داشتن که توی لیستتون قرار بگیرن
نقل قول کردن
mtm
+12 #2 mtm 1391-10-10 11:51
سلام آقا احسان
ممنون از نظرت
بله "مرگ گوئن استيسي" قطعا يكي از داستانهاي برتر تاريخ اسپايدرمن است ولي چون تو مقاله 10 داستان مهم


استفاده شده بود، ديگه تو اين مقاله نياورديمش.

اما دوشماره كه گفتيد بخشي ار داستان معروف Kraven's last hunt هستش. با وجود اينكه اين داستان را خيلي ها ميپسندند اما من زياد ازش خوشم نمياد! البته دليل هاي خاصي هم دارم
نقل قول کردن
banan
+10 #3 banan 1391-11-04 23:16
خب اگه قرار باشه فقط 10 تا از بهترین های اسپایدرمن رو در نظر بگیریم ، اینها انتخابهای خوبی بودند . هرچند واقعا انتخاب فقط 10 گزینه کار بسیار دشواریه .
نقل قول کردن
banan
+6 #4 banan 1391-11-13 22:56
بعد از کمیک civil war اسپایدی با هویت بر ملا شدش چیکار کرد ؟ چگونه در صدد جبرانش براومد؟ یه خواهشم داشتم . اونم اینکه یه مقاله برای تمام لباس های اسپایدی کار کنید . ;-)
نقل قول کردن
mtm
+8 #5 mtm 1391-11-13 23:47
banan عزیز!
درباره civil war و اینکه هویت مخفی اسپایدرمن چه شد، بهتر است مقاله "تاریخچه کمیک استریپ های اسپایدرمن - قسمت دوم" را بخوانی (بخش انتهایی مقاله به civil war اختصاص دارد)

آقای امیر حسین زاده چند وقتی است که دارند روی مقاله ای درباره تمام لباس های اسپایدرمن کار میکنند، آماده که شد روی سایت قرار میگیرد. کلاً این مقاله و تمام مقالات درخواستی شما به تدریج در سایت قرار داده خواهد شد
منظورم اینه که دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره ;-)
نقل قول کردن
سیاوش
+2 #6 سیاوش 1391-12-02 16:49
ببخشید آخر بعضی کمیکا نوشته Annual ... یعنی چی؟ :-?
نقل قول کردن
mtm
+8 #7 mtm 1391-12-03 12:36
سوال خوبی پرسیدی
عناوین کمیک استریپی معمولاً در طول سال یک بار یه شماره ویژه چاپ میکنند که بهش میگن annual
مثلاً عنوانی مثل Amazing spider-man هر ماه یک شماره ازش به چاپ میرسید، (پس هر سال 12 شماره ازش بیرون میومد) . علاوه بر آن، در آن سال ، یک شماره هم به اسم amazing spider-man annual ازش چاپ میشد. annual ها معمولاً صفحات بیشتری نسبت به کمیک های ماهانه دارند و داستانشون هم اغلب self-contained است (یعنی در همون شماره شروع میشه و همون جا هم تموم میشه و ادامه پیدا نمیکنه)
نقل قول کردن
امیر
+1 #8 امیر 1392-01-13 20:44
بیشتر کمیک ها عالی بود تشکر
نقل قول کردن
سیاوش
+1 #9 سیاوش 1392-01-14 13:19
ببخشید یه سوال دارم و یه درخواست:
1-ultimate spider-man (آلتیمیت کامیکس نه ها آلتیمیت) چند شماره بود؟
این سوال بود حالا درخواست:
2-لینک تورنت آلتیمیت اسپایدرمن رو دارید؟من هر چی تو گوگل گشتم درست حسابی نبود!
نقل قول کردن
mtm
+5 #10 mtm 1392-01-15 15:00
1- ultimate spider-man کمیکی بود که جلد اولش از سال 2000 تا 2009 چاپ شد. این کمیک 133 شماره داشت و بعد از آن relaunch شد و جلد دومش به بازار آمد
2- من فایل تورنتی که سایتش فیلتر نباشه پیدا نکردم. ولی ظاهراً یک بنده خدایی پیدا شده که داره تمام کمیک های اسپایدرمن رو دانلود میکنه تا روی دی وی دی رایت کنه. این ultimate ها هم باید توش باشه
نقل قول کردن
sboy
+2 #11 sboy 1392-01-17 01:23
اقای ترابی جان معذرت میخوام از این سوال ام. من میخوام کمیک 14 قسمتی maximum carnage مردعنکبوتی را بگیرم میخوام بگم خوب است بگیرم؟داستان قشنگی دارد. بعد دارم کلکسیون کمیک های پانیشر را می گیرم . میداننم جاش این جا نیست ولی بگم بد نیست . داستان های خوب دارد میدانید بگویید.دستتان درد نکند.
نقل قول کردن
mtm
+3 #12 mtm 1392-01-17 22:03
maximum carnage داستانی است که که من اونو مثل یک اکشن بی مخ و کم عمق میدونم . اگه دنبال یک کمیک استریپ پرنگ و لعاب میگردی و به اکشن و زد و خورد اهمیت میدی میتونه واست بد نباشه ولی اگه زبان انگلیسی ات اونقدر خوبه که بخواهی وارد لایه های زیرین داستانی بشی و چیزی بخونی که مرتبط است با ذات اسپایدرمن من اصلا توصیه اش نمیکنم!
در مورد پانیشر هم چندان اطلاعاتی ندارم ولی میگن داستان هایی که garth ennis نوشته خوبه البته بازم بگم که داستاش چندان اکشن نیست
نقل قول کردن
sboy
+4 #13 sboy 1392-01-17 22:40
من هر وقت خواستم کمیکی از مارول بگیرم سراغ شخصیت درجه یکم مردعنکبوتی می روم چون داستان هایش واقعا جذاب و اکشن فوق العاده دارد. از تمام دشمن های مردعنکبوتی کارنج و ونوم را دوست دارم چون اسپایدرمن ماجراهای باحالی با ان ها دارد. بعد اسپایدرمن اگه پول برام موند deadpool را می گیرم. همه داستا هاش جذاب نیست و اکشن زیاد دارد ولی تک و توک می شه کمیک های خوبی پیدا کرد. ولی هر وقت برم اول اسپایدرمن
نقل قول کردن
SamueL
+2 #14 SamueL 1392-01-19 00:52
ممنون واقعا عالی بودن
میشه بگید چرا در بعضی از این کمیک ها اسپایدرمن لباس مشکی اش را بر تن دارد ولی در فیلم اشاره شده بود که رفتار اسپایدر من را منفی میکند?
نقل قول کردن
mtm
+6 #15 mtm 1392-01-19 01:30
خواهش ميكنم
درباره لباس سياه نكته مهمي هست كه بايد بدانيد.
ببينيد اسپايدرمن لباس سياه رنگ فضايي رو براي اولين بار تو شماره 252 مجله amazing spider-man كه سال 1984 به چاپ رسيد به تن كرد:
samruby.com/.../...

اسپايدرمن تا چند وقت اين لباس رو ميپوشيد تا به تدريج فهميد روش تاثير بدي ميذاره و بدنشو خسته ميكنه

i.newsarama.com/.../...

تا اينكه تو شماره 258 فهميد كه اين لباس يك موجود زنده است. اونوقت به كمك fantastic four از شرش خلاص شد



بدين ترتيب اين موجود فضايي به دست fantastic four افتاد و يه جايي زندانيش كردن. تا اينكه فرار كرد و دوباره خودشو به پيتر چسبوند اما پيتر به كمك ناقوس كليسا دوباره از شرش خلاص شد (مثل فيلم "اسپايدرمن 3")

اما گربه سياه كه فكر ميكرد اسپايدرمن تو لباس سياه خوش تيپ تر به نظر ميرسه يه لباس سياه دوخت و از اسپايدي خواست تا گاهي اوقات اونو بپوشه. اين لباس اصلا فضايي نبود و هيچ تاثير بدي نميذاشت . يعني درست مثل لباس هميشگي اسپايدرمن بود منتهي به رنگ سياه! اسپايدرمن وقتي فهميد كه لباس هيچ تاثير بدي نداره متقاعد شد كه بعضي وقتها بپوشتش

spidey.ir/.../...

اين لباس سياهي هم كه شما دو اين دو تا داستان ميبيني همين لباسه نه اون لباس فضايي! توضيحاتم كافي بود؟
نقل قول کردن
beelzebub
+1 #16 beelzebub 1392-01-19 11:34
مثل هميشه عالي! فقط چرا از داستان هاي جديد اسپايدي چيزي انتخاب نشده؟ اكثرا كار هاي استن لي رو انتخاب كرديد... :-*
نقل قول کردن
mtm
+2 #17 mtm 1392-01-19 11:53
تو بخش بهترین ها هم به قدر کافی از جدید ها هست یعنی به نظرم از تمام دهه ها (به جز دهه 90 که حضیض ذلت داستان های اسپایدی بود) داستانی هست
البته به نظر من از سال 2007 به این ور یعنی بعد از اون The Sensational Spider-Man Annual # 1 که من عاشقشم، اسپایدرمن دیگه داستان فوق العاده و تاپی نداشته

اگر شما داستان جدیدی به ذهنت میرسه بگو بحث کنیم. البته خیلی داستان های دیگست که عاشقشونم ولی لیست top 10 خیلی محدوده و نمیشه همشونو توش گذاشت. مثلا این داستان ها رو هم خیلی دوست دارم:

spider-man death and destiny #1-3



amazing spider-man #519-524 (new avengers



و خیلی های دیگه ...
نقل قول کردن
beelzebub
+2 #18 beelzebub 1392-01-19 12:22
اين داستان مرگ كريون شكارچي چطور؟
ecx.images-amazon.com/.../...

براي مثال اين داستان كه توش خيلي چيز ها از شخصيت kraven رو براي من معلوم كرد :-*
نقل قول کردن
mtm
+5 #19 mtm 1392-01-19 12:48
این داستان محبوب خیلی هاست ولی من زیاد ازش خوشم نمیاد چون اسپایدرمن هیچ انتقامی از kraven نمیگیره

بعدشم kraven عددی نبود و اصلا جزو آدم بدهای در جه یک اسپایدرمن محسوب نمیشد که بخام بهش اهمیتی بدم و به قول شما خیلی چیزا از شخصیتش برام معلوم بشه.

I honestly believe that the real reason people rave about this storyline is because the villain literally blows his brains out at the end. Look, of all of Spidey's classic villains, Kraven was the lamest. I never liked Kraven, and I never cared for his "half-brother" Puma who could at least turn himself into an animal. So, Kraven knocks Spidey out, buries him, dresses like him to ruin his reputation, then blows his own brains out. Whoopee. And Spidey never gets to really even the score, but rather we have to settle for a battle with Vermin the Rat-Man, whose presence also
interfered with my enjoyment of "The Child Within" storyline

This story also unfortunately started a trend of "Spidey is a mental case" storylines which continued with "The Mad Dog Ward" literally right after "Kraven's Last Hunt," and then there was "The Child Within," then "Lifetheft," "Pursuit," and "Beware the Rage of a Desperate Man" in quick succession, followed by the two agonizing years of the Clone Saga, and even after that we had a four part Chameleon story in which he tried to make
Spidey doubt his identity

در کل شما اطلاعاتت درباره کمیک خوبه ولی یادمه قبلا هم زیاد از civil war تعریف میکردی و این به من نشون میده که هر چی رو اغلب تو اینترنت ازش تعریف میشه یا سروصدا به پا میکنه رو چشم بسته به عنوان یه اثر معرکه قبول میکنی
شاید منم مثلا 10 سال پیش اینطور بودم ولی وقتی تجربه ات بیشتر میشه به بصیرت بیشتری درباره کمیک استریپ دست پیدا میکنی و به قول معروف زود جو گیر نمیشی
نقل قول کردن
beelzebub
+3 #20 beelzebub 1392-01-19 13:56
در مورد اين نظرتون چيه؟

comicbookrevolution.net/.../.. .

البته يكي از بهترين هاي من داستان nothing can stop juggernaut هست كه البته جديدا شد something can stop juggernaut :lol:
نقل قول کردن
mtm
+1 #21 mtm 1392-01-19 14:20
نه! البته خوبه ولی فوق العاده نیست . کلا این مرتیکه Loeb فقط اون long halloween و یکی دو تا کار دیگه بتمنش خیلی خوبه
من این داستانو یه سفارش یه دوست خریدم و خوندم ولی بعدا فروختمش!


I really did like the first part, and not just because it started with a big full color picture of the Green Goblin's grinning puss. There was actually some movement in the story as we were introduced to all of the characters, and Gwen and Peter started exchanging "come hither" looks. In part two, a comment by Gwen leads Peter to discover a method to defeat the Rhino, which reminds us that Stan had originally created Gwen as an intelligent, scientifically- inclined young woman - perhaps the equal of Peter Parker
But then, nothing much happens. We get a lot of large, pretty, colorful panels with minimal dialogue, but we really learn nothing more about Gwen than we already knew or why Peter is attracted to her other than she gives him a hard on. It appears in part 6 that she admires Peter because when everyone else runs from danger, he runs into it - but doesn't this contradict the Gwen in the original Stan Lee/John Romita run who was worried that Peter was a craven coward, even to the point of privately sequestering Flash Thompson back in issue #78 of Amazing Spider-Man to find out what Peter's deal was - or the Gwen in issue #108 who was crying that "whenever there was danger...you always leave and run off...Flash and the others called you a coward!" Oh yeah, we don't care about continuity, only consistency. Speaking of which, Blue twists around the order of several events to fit into the context of this particular tale - but in doing so, it doesn't improve upon the original re-telling, which is the only reason to take such liberties. In this version, much of the supervillain action at the time was all at the behest of ho-hum villain Kraven, whom Spidey flattens with little effort in Part 6, after a relentless build-up.



شما اگه میخواهی یه داستان فوق العاده از پیتر و گوئن بخونی ، اینو بخون:

samruby.com/.../...

اون nothing can stop the juggernaut v رو منم خیلی دوست دارم و تو top 10 خودمم هم گذاشتمش ;-)
نقل قول کردن
hmm
+3 #22 hmm 1392-02-24 20:03
برای خوندنشون چه نرم افزاری لازمه؟
نقل قول کردن
mtm
+4 #23 mtm 1392-02-24 23:43
برای خواندن این کمیک یا هر کمیک دیگر به صورت اسکن شده، بهتر است از نرم افزار CDisplay استفاده كنيد كه میشود آن را از اينترنت دانلود كرد:
www.cdisplay.me/

(اول cdisplay را دانلود و اجراش کنید بعد فایل کمیک مذکور را بگیرید. سپس فایل خودش خود به خود قابلیت باز شدن با Cdisplay پیدا میکند. خیلی راحت و ساده است و برای کمیک خوندن عالی!)
نقل قول کردن
werta
+4 #24 werta 1392-02-25 15:18
دمتون گرم جناب mtm ارزوم رو براورده کردین.بسیار ممنون! :-)
نقل قول کردن
werta
+1 #25 werta 1392-02-26 10:13
ببخشید مثه این که نظرم رو اشتباه دادم!وقتی که کمیک هارو دانلود کردم رفتم دیدم کمیک ها شکلشون فرق کرده (یعنی همون فایلشون. یعنی شبیه اون نرم افزاری نیست که سه تا کتاب بنفش روی همند.) و شکلشون شبیه همین نرم افزاریه که یه برگه سفیده گوشش کمی تا خورده و توی برگه هم چند تا نرم افزاره.الان هم متاسفانه تمام کمیک هارو پاک کردم.به نظرتون چی کار کنم. :oops:
نقل قول کردن
mtm
+2 #26 mtm 1392-02-26 13:39
تشکر آقا معین
مرسی که این همه برای این سایت وقت میگذارید
زحمت شما شد ببخشید
نقل قول کردن
werta
#27 werta 1392-02-28 15:38
بسیار ممنون. :-)
نقل قول کردن
ارشیا غفاری
#28 ارشیا غفاری 1392-03-13 11:18
عالی بود همشون باید رتبه ی اول میگرفتن.
نقل قول کردن
javad
-1 #29 javad 1392-04-28 02:41
یه چیزی تو این مطلب اشتباهه اونم اینه:
Marvel Knights Spider-Man کمیک 12 قسمتی نبود بلکه 22 قسمتی بود شما اشتباها گفتین 12 قسمتیه و فقطم 12 قسمت ازش گذاشتین.
درستش میکنید؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #30 mtm 1392-04-28 13:11
نه ما نگفتیم کل مجموعه 12 قسمته! ما گفتیم شماره 1 تا 12 که توسط مارک میلار نوشته شده جزو بهترین هاست! از شماره 12 به بعد زیاد جالب نبود
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #31 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-06-19 14:23
مقاله ی خیلی خوبی بود استاد.
شماره 248 tasm توی سریال مردعنکبوتی : مجموعه کارتونی ، یک اقتباس ازش شده بود ، فک کنم.
من خودم خیلی وقت پیش با دوبله و کیفیت کم اون سریال رو دیدم. توی یک قسمتش پیتر رفت پیش یک دختر که عاشق اسپایدی بود و حسابی با هم بازی کردن ، بعدش رفتن توی سطح شهر تاب بخورن که دک اک اومد ، اسپایدی رو گروگان گرفت و دیگه کلی جنگ و اینا ، از آخرش دختره ، اسپایدی رو که حافظش پاک شده بود نجات داد و حافظش رو برگردوند ، اسپایدی هم برای تشکر هویت مخفی اش رو برای اون دختره فاش کرد.
نقل قول کردن
Human Torch
#32 Human Torch 1395-02-29 07:29
واقعا اين داستان ها فوق العاده هستن و هر كدوم انگار ژانر مخصوص به خودشون رو دارن
يكى از داستان ها بار احساسى بيشترى داره و دراماتيكه
يك داستان بار كمدى بالايى داره و ژانرش طنزه مثل مرد عنكبوتى به حومه شهر ميرود
داستان آخرين شكار كريون دارك و جديه (البته تو اين ليست نيست منم مثل استاد ترابى چون مردعنكبوتى از كريون انتقام نميگيره بعد از زنده به گور شدنش و كلا كار خاصى نميكنه،زياد از اين داستان لذت نمى برم)
يك داستان دوباره ژانر دراماتيك داره و اگر احساساتى باشى باهاش اشك ميريزى مثل داستان پسر سرطانى كه واقعا غم انگيزه
از اسم كاربريم معلومه كه چقدر عاشق دوستى جانى استورم(human torch)با پيتر پاركر(مرد عنكبوتى)هستم و داستانى كه در ليست هستش يكى از بهترين داستان هاى اين دو دوست جاودان كميك ها به قلم دن اسلات هستش
البته من از سرى شواليه هاى مارول :مرد عنكبوتى هم فوق العاده لذت بردم چون ما در اين داستان با يك مرد عنكبوتى تمام عيار طرفيم
عمه مى هويت مخفى پيتر رو ميدونه و اين رابطشون رو فوق العاده عميق تر كرده
مرى جين هميشه هميار و همراه پيتره و اين دو عاشق و مكمل هم هستند
پيتر در قالب مرد عنكبوتى بسيار با تجربه و قوى ظاهر ميشه
پيتر در دبيرستان تدريس ميكنه
بدبدختى هاى پيتر با ربودن عمه مى توسط فردى ناشناس شروع ميشه و با پيتر زجر كشيده خواننده همذات پندارى ميكنه و ....
اين ليست اگر به جاى top 10 ,١٥ تاى برتر بود من كه حتما داستان تجديد عهد اسلات هم قرار ميدادم،استاد هم فكر ميكنم اين كار رو ميكرد
نقل قول کردن
kia spider
#33 kia spider 1395-06-14 00:06
می دونم خیلی مطلب قدیمه ولی به عنوان یه طرفدار درجه 4( :oops: ) مرد عنکبوتی وظیفمه این نظر رو بفرستم
----------
top10 من:
10-#12 Webspinners Tales of Spider-Man
9-سرگذشت کلوناخرین شکار کرون
8-اخرین شکار کرون
7-#1 TheSensational Spider-Man Annual
6-مرد عنکبوتی و هیومن تورچ
5-هیچ چیز نمی تواند جلوی بلدزر رو بگیرد
4-مرد عنکبوتی شگفت انگیز 200#
3-مرگ جی دی الف
2-شوالیه های مارول-مرد عنکبوتی
1-مرد عنکبوتی شگفت انگیز 248#
-------------
پ.ن:شاید نظرم تغییر کنه چون من هنوز شماره 4 این لیست(اقای ترابی)رو نخوندم :-*
نقل قول کردن
amin Hajati
#34 amin Hajati 1401-02-08 09:18
درود مقاله عالی بود و خیلی کمکم کرد تا با کمیک های برتر مردعنکبوتی آشنا بشم.
نقل قول کردن
Midnight son
#35 Midnight son 1402-03-11 10:09
یه شاهکار دیگه از استاد ترابی
با شماره یک خیلی موافقم و توی انیمیشن مردعنکبوتی ۱۹۹۲یه اشاره ای انگار شده بود بهش با این تفاوت که جای یه بچه بیمار اسپایدرمن با یه دختر که طرفدار دو آتیشه اش بود دیدار میکرد
با اجازه تون استاد یه داستان دیگه ام هست که به نظر من خیلی به مقاله تون میخوره
مرگ زن عمو می توی کمیک اسپایدرمن ps4
البته هم کمیک و هم بازی صحنه ماندگاری و در عین حال اینکه غم انگیز بود خلق کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید