10 حقیقت مهمی که باید درباره «پاویتر پرابهاکار» ملقب به «مردعنکبوتی هندی» بدانید

spider-man-india-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-پاویتر-پرابهاکار-ملقب-به-مردعنکبوتی-هندی-بدانید-فکتس-تاریخچه-بیوگرافی-معرفی-شخصیت-کاراکتر-پاوتیر-pavitr-prabhakar-پاویتیر-پاویتر-پراباکار

به بهانه حضور در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن در میان دنیای عنکبوتی" تصمیم گرفتیم «مرد عنکبوتی هندی» را برایتان معرفی کنیم.

 

1- او در سال 2005 خلق شد

کمیک مردعنکبوتی هندی

مارول در سال 2005 تصمیم گرفت با انتشار یک کمیک بوک 4 قسمتی یک نسخه از مردعنکبوتی برای مردم هند خلق کند به نام Pavitr Prabhakar و این وظیفه را به طور کامل به نویسندگان و طراحان هندی به نام های «جیوان جی. کاگ» (Jeevan J. Kang)، «سورش سیتارامان» (Suresh Seetharaman) و «شاراد دیواراجان» (Sharad Devarajan) سپرد و آنها هم سعی زیادی کردند تا جای ممکن یک نسخه ی بومی شده از مردعنکبوتی خلق کنند (مثلا نشان دادند که پاویتر در مدرسه کریکت بازی میکند که ورزش مورد علاقه ی هندی ها است) و کلی اصطلاحات رایج در زبان هندی را نیز در طول داستان بکار بردند ولی در عین حال ذات این شخصیت را با مردعنکبوتی دنیای اصلی مطابقت دادند. در واقع آن سالها شخصیت مردعنکبوتی به لطف دو فیلم سینمایی بسیار موفقی که سم ریمی از رویش ساخته بود به محبوبیت بالایی نزد مردم هند دست یافته بود و مارول قصد داشت با خلق یک مردعنکبوتی هندی بیش از پیش این شخصیت را در دل و جان مردم این کشور پهناور و پرجمعیت عزیز کنه. در هر حال، دنیایی که این مردعنکبوتی در آن زندگی میکند، دنیای شماره 50101 مارول لقب گرفته است. شما میتونید کمیک این شخصیت را در اینجا دانلود کنید.

 

2- پاویتر پرابهاکار از نظر شخصیتی شباهت های بسیاری با پیتر پارکر دارد

پیتر پارکر هندی

در شماره نخست از کمیک بوک های Spider-Man: India با جوانی پرتلاش و باهوش آشنا شدیم به نام Pavitr Prabhakar که یک پسر ساده ی هندوستانی بود از دهکده ای دورافتاده که به همراه عمو و زن عمویش به نام های «بهیم» و «مایا» به شهر مومبای (بمبئی) نقل مکان میکنند. پدر و مادرش چند سال پیش فوت کرده بودند. دیگر دانش آموزان در مدرسه ی جدید او را مسخره و "داهاتی" صدایش میکنند. همچنین میداند که عمویش به سختی پول و هزینه ی تحصیل او را تامین میکند. خلاصه روزگار سختی دارد و خواننده را کاملا را به یاد داستان های اولیه ی مردعنکبوتی نوشته ی «استن لی» و «استیو دیتکو» مینداخت.

 

3- سرگذشت و نحوه ی بدست آوردن نیروهای فوق بشری

هر چه قدر شخصیت پردازی یا ذات پاویتر شبیه به پیتر پارکر است اما اُریجین یا Origin او با نسخه ی اصلی تفاوت های بسیاری دارد. یعنی برخلاف پیتر پارکر که توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد و به قدرت های فوق بشری دست یافت، پاویتر که داشت از سوی قلدرهای مدرسه تعقیب میشد با یک فرد عرفانی یا بهتره بگیم «یوگی» (Yogi) ملاقات میکنه که قبلا هم او را در رویاهایش دیده بود (یوگی به گونه‌ای گسترده‌تر به ریاضتکشانِ مدیتیشن در شماری از دین‌های هندی از جمله هندوئیسم، آیین بودایی و جین گفته می‌شود).

سرگذشت مردعنکبوتی هندی

قلدرهای مدرسه با دیدن یوگی پا به فرار میگذارند. سپس یوگی به پاویتر میگه که به خاطر ذات خوبش و به خاطر اینکه خباثت جدیدی آزاد شده تا دنیا را فرا بگیرد، از سوی خدایان انتخاب شده است تا آواتار آنها باشد و به نیروهای عنکبوتی دست یاید! او طوری حرف میزند که انگار تبدیل شدن پاویتر به یک قهرمان سرنوشت او بوده.

قدرت های مردعنکبوتی هندی

سپس میبینیم که پاویتر به نیروهای فوق بشری دست یافته و لباسی شبیه به مردعنکبوتی بر تن دارد!

اسپایدرمن هندی

 

4- نحوه ی تبدیل شدن به یک قهرمان

خب میدونیم که تراژدی بخش لاینفک تمامی عنکبوتی های عالم است و پاویتر پرابهاکار هم از این قاعده مستثنی نیست! یعنی همیشه انگار پای یک "عمو" در میان است که باید کشته بشه تا عنکبوتی داستان راه و رسم مسئولیت پذیری یاد بگیره. در شماره نخست از کمیک "مردعنکبوتی هندی" هم با عموی پاویتر به نام «بهیم» (Behim) آشنا میشه که انسان بسیار خوب و صالحی است و حتی اون شعار معروف "با قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به همراه می آید" را بر زبان می آورد:

و بلافاصله پس از اینکه به قدرت های عنکبوتی خودش دست پیدا میکنه شاهد هستیم که یک زورگیری در شهر اتفاق میفته (اراذل و اوباش با چاقو شروع به تهدید یک زن کرده بودند) پاویتر هم که حسابی بابت قدرت های جدیدش ذوق زده شده بود و با عمویش قرار داشت و میخواست هر چه زودتر بره تا درباره قدرت هاش با او صحبت کنه، بیخیال قضیه شد و با خودش فکر کرد که پلیس حتما یه کاری میکنه. اما عمو بهیم که آن اطراف بود تصمیم گرفت به یاری خانم بشتابه و مورد اصابت ضربات چاقو قرار میگیره و کشته میشه.

مرگ عمو بهیم

و اینجوری پاویتر خودش رو در مرگ او گناهکار میدونه و سعی میکنه از اون به بعد از قدرت های خودش در راه کمک به مردم استفاده کنه.

 

5- دشمن اصلی او «گرین گابلین» است

گرین گابلین هندی

نورمن آزبورن در دنیای مردعنکبوتی هندی، تاجری بی رحم به نام «نالین اوبری» (Nalin Oberoi) در شهر مومبای است كه دهكده های هند را غارت میكند تا طلسمی پیدا كند و با استفاده از ان به دنیای دیوها و شیاطین دسترسی يابد. همین طلسم سرانجام او را به دیوی سبز رنگ بدل میسازد که بی شباهت به گرین گابلین در دنیای کمیک بوک های آلتمیت (Ultimate) نیست.. او به دهكده ی زادگاه پاویتر پرابهاکار حمله میكند و آن را به آتش میكشد و معلوم میشود از سوی دیوها و شیاطینی که سابقا به زمین حمله کرده بودند ماموریت پیدا کرده تا با اجرای مراسمی باستانی، دریچه ای باز کرده و زمینه ی حضور مجدد دیوها را در کره ی زمین پس از هزاران سال مهیا کند. سپس از سوی همین نیروهای تاریک به او گفته میشود که به سراغ پاویتر پرابهاکار که به تازگی از سوی خدایان انتخاب شده تا سد راهشان شود برود و نابودش کند.

گرین گابلین در نهایت زن عمو و دوست دختر پاویتر را گروگان گرفت و در حالی که سعی داشت در پالایشگاه خود دریچه باستانی شیطانی را باز کند، با مردعنکبوتی جنگید و حتی سعی کرد او را وسوسه کند تا به نیروهای تاریکی ملحق شود ولی پاویتر با به یاد آوردن حرف های عمویش تونست بر او غلبه کنه و با گرفتن طلسم شیطانی باعث بشه به شکل انسانی خودش برگرده.

بعدا روزنامه های نوشتن که نالین اوبری حافظه اش را از دست داده و مجنون شده و در یک تیمارستان بستری اش کرده اند.

 

6- مردعنکبوتی هندی با دکتر اختاپوس هم نبرد کرده

دکتر اختاپوس هندی

دکتر اختاپوس در دنیای مردعنکبوتی هندی توسط گرین گابلین به دیوی جادویی تبدیل شد تا پاوتیر را پیدا کند. او بدنبال این بود که دوباره به شکل انسانی خودش برگردد و گرین گابلین بهش وعده داده بود که اگر مردعنکبوتی را پیدا و تحویلش دهد، دوباره انسانش میکند. به همین دلیل دکتر اختاپوس با قدرت های دیومانندی که از گرین گابلین دریافت کرده بود با مردعنکبوتی نبرد کرد و ازش شکست خورد. اما در نهایت با فهمیدن نقشه ی نهایی گرین گابلین (که میخواست با باز کردن دریچه ای شیاطین و دیوهای باستانی را به دنیا برگرداند) نظرش عوض شد و موقعی که داشت به مردعنکبوتی کمک میکرد تا عزیزانش را (که توسط گرین گابلین گروگان گرفته شده بودند) نجات دهد، به دست گرین گابلین کشته شد. به نظر میرسید ظاهرش از دیوی شش دستی در آیین هندوها به نام اَسوراها اقتباس شده باشد.

 

7- دنیای مردعنکبوتی هندی، ونوم هم دارد!

هنگام مبارزه با گرین گابلین شاهد بودیم که سعی کرد با طلسم خود، پاویتر را فاسد کند. قدرت های طلسم که از دیوی که گرین گابلین احضار کرده بود نشات گرفته بودند، به نوعی سعی داشتند روح و جسم پاویتر را تسخیر کنند و دیدیم که برای لحظاتی لباس پاویتر به رنگ سیاه درآمد و ظاهر این دیو هم ما را به یاد ونوم انداخت! ولی در نهایت همانطور که گفته شد، پاویتر با به یاد آوردن حرف های عمویش تونست خودش را خلاص کنه و بعد طلسم را در دریا انداخت. در پایان داستان دیدیم که طلسم در دریا به شکل سیمبیوت ونوم درآمده:

ونوم هندی

چند سال بعد وقتی پاویتر به گروه "مبارزان عنکبوتی" پیوست شاهد بودیم فرقه ای اون طلسم رو بدست آورده و دیوی ونوم مانند را احضار کرده که شیاطینی سیاه رنگ و فاقد شکل ثابت را آزاد و انسان ها را به هیولا تبدیل کرده است. پاویتر به همراه یارانش به مومبای رفتند تا مردم را نجات دهند. در آنجا پاویتر به همراه لیدی اسپایدر به مخفیگاه آن دیو رفتند و باهاش جنگیدند و با نابود کردن طلسم، دیو ونومی را شکست دادند.

ونوم در دنیای شماره 50101

البته در پایان داستان دیدیم که مردعنکبوتی نوآر تکه ای از جسم دیو را برداشته تا بر رویش مطالعه کند.

 

8- عشق مردعنکبوتی هندی، «میرا جاین» است

میرا جاین (Meera Jain) در واقع نسخه ی مری جین (عشق اصلی پیتر پارکر در دنیای اصلی مارول) در دنیای مردعنکبوتی هندی است که پاویتر بهش علاقه دارد.

میرا جاین

میرا جاین همکلاسی پاویتر بود که برخلاف دیگران باهاش بدرفتاری نمیکرد و پاویتر هم بهش علاقمند شد. سپس گرین گابلین که متوجه رابطه ی آنها شده بود، میرا جاین را گروگان گرفت (به همراه زن عموی پاویتر). بعد دیدیم که در پالایشگاه خود و هنگامی که میخواست پای شیاطین و دیوهای باستانی را به زمین باز کند، آنها را گرفته و میخواهد به پایین بیندازد که کاملا معلوم بود از صحنه ای مشابه در انتهای فیلم "مردعنکبوتی 1" ساخته ی سم ریمی الهام گرفته است!

گابلین هندی

گابلین هردوی آنها را به پایین انداخت و پاویتر هم به دنبالشون رفت ولی فقط تونست زن عمویش رو بگیره.

گابلین هندی

اما میرا جاین به دست دکتر اختاپوس نجات داده شد. سپس پاویتر هویت مخفی خودش رو برای میرا جاین فاش کرد:

پاویتر و مری جین

 

9- حضور در رویدادهای مهم مردعنکبوتی

مردعنکبوتی هندی در سالهای گذشته در چندین رویداد مهم در کمیک های اسپایدرمن حضور داشته. اولین آنها "دنیای عنکبوتی بود" که در آن توسط مردعنکبوتی برتر استخدام شد تا با ملحق شدن به ارتش عنکبوتی ها با وارثان مبارزه کند (این رویداد در اینجا ترجمه شده است). در رویداد "جنگ های پنهان" (اینجا ترجمه شده است) هم کمیکی چاپ شد تحت عنوان SECRET WARS: SPIDER-VERSE که اونم اینجا به طور کامل ترجمه شده و در آن با دیگر عنکبوتی ها به نام های گوئن عنکبوتی، خوک عنکبوتی، مردعنکبوتی نوآر، مردعنکبوتی انگلیسی و آنیا کورازون یک تیم تشکیل دادند.

تیم عنکبوتی

پس از داستان، مارول یک سری دیگری تحت عنوان Web Warriors منتشر کرد که مردعنکبوتی هندی در کنار دیگر قهرمانان عنکبوتی از دنیاها و زمان های گوناگون گردهم آمد اند تا از طریق شبکه "تار و پود هستی" به دنیاها یا زمان هایی که در آنها مشکلی پیش آمده بروند و به مردم کمک کنند (این کمیک هم در اینجا ترجمه شده است).

مردعنکبوتی هندی

ضمن اینکه او در رویداد "قیامت عنکبوتی" هم حضور داشت (اونم اینجا ترجمه شده!). در این رویدادها و کمیک ها متوجه شدیم مردعنکبوتی هندی بسیار باهوش است و در اختراع کردن تبحر ویژه ای دارد.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

مردعنکبوتی هندی در دنباله ی انیمیشن موفق و تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" به نام Across the Spider-Verse حضور داره و «کاران سونی» به جایش حرف میزنه. او یکی از شخصیت های اصلی در این اثر است و دنیای او هم از دنیاهایی هستش که در فیلم بهش پرداخته میشه. او ابتدا یکی از اعضای "انجمن عنکبوتی" به رهبری «میگل اهارا» بودش.  دنیای مردعنکبوتی هندی (زمین شماره 50101) باحال بود و پاویتر هم یک واریانت باحال از اسپایدرمن بود. ما در طول داستان دیدیم که اسپات و مایلز مورالز به این دنیا رفتند. سپس اسپات به مرکز "الکمکس" رفت و قدرت هایش را افزایش داد و باعث شد حادثه ای پیش بیاد که در آن جان دوست دختر پاویتر (که یک سروان پلیس است) به خطر بیفته. این یک اتفاق Canon بود و باید حتما رخ میداد ولی با دخالت مایلز از آن پیشگیری شد. بعدش دیدیم که افرادی از انجمن عنکبوتی اومدن تا از نابودی و فروپاشی آن جلوگیری کنند. در نهایت هم دیدیم که او به سمت مایلز و گروهی که گوئن عنکبوتی برای کمک به او تشکیل داده بود رفت.

در ضمن ظاهرش هم خیلی با دنیای کمیک بوک فرق کرده بود!

اسپایدرمن هند

همچنین این شخصیت در بازی "مردعنکبوتی نامحدود" یکی از شخصیت های قابل باز کردن بود.

بازی مردعنکبوتی هندی

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

لينك دانلود كميك هاي مرد هندي

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

10 نسخه عجیب و غریب از "دکتر اختاپوس" در دنیای کمیک !

كامیك بوك فارسی : شماره آخر SECRET WARS: SPIDER-VERSE + لینك دانلود مستقیم

اسپایدرمن و مذهب

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

omid23
#1 omid23 1402-02-07 19:26
سلام
ممنون بابت مقاله
من واقعا چیز زیادی از این شخصیت نمی دونستم به جز مورد ۹ و البته اینم میدونستم که هندیه :lol:
۱- اینکه مارول یک مرد عنکبوتی هندی خلق کنه باعث فروش بیشتر توی هند میشه و به نظر من خیلی طبیعی هستش.یه سوال مرد عنکبوتی چینی تا حالا خلق نشده؟ چون چین هم جز کشورهایی هست که سود زیادی برای شرکت ها داره و توی مقالات سایت هم خونده بودم که مارول توی فیلم آیرون من ۳ چند تا صحنه مختص چین خلق کرده.
۲- باید هم اینجوری باشه.چون اگه به ذات مرد عنکبوتی وفادار نبود شخصیت خوبی نمی شد.
۳-این هم خوبه که اریجینش فرق میکنه چون فکر نمیکنم عنکبوت رادیواکتیو توی هند پیدا بشه(!) و یه سوال هم که دارم اینه که مشخص شد اون"خباثت جدید آزاد شده که قرار است دنیا را فرا بگیرد" چی بود؟منظورش همون گرین گابلین بوده؟
۴- چیز خاصی ندارم که بگم جز اینکه"همیشه پای یک عمو در میان است"
۵ و ۶ و ۷- مثل دنیای اصلی که منشا بیشتر خبیث ها آزکورپه،اینجا هم منشا بیشتر خبیث ها همون دیو های تاریک هستن.
۸ و ۹-نظر خاصی ندارم
۱۰- امیدوارم توی انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی هم جز شخصیت های موفق باشه
نقل قول کردن
abolfazl2
#2 abolfazl2 1402-02-07 23:18
اگر ایرانی هم داشتیم احتمالا اسمش میشد پدرام پاکدل :lol:
نقل قول کردن
Green Spider
#3 Green Spider 1402-02-08 11:12
هنوزم مقاله های فکت این سایت بی نظیره :lol:

مرد عنکبوتی هندی شخصیت جالبی داره واقا دوست دارم بدونم توی across the spider verse چجوری خودش و دنیاش به تصویر کشیده میشه

مورد دوم خط هفتم فکر کنم باید صدایش باشه که به اشتباه صداپیش نوشته شده
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1402-02-08 12:55
به نقل از Green Spider:


مورد دوم خط هفتم فکر کنم باید صدایش باشه که به اشتباه صداپیش نوشته شده

مرسی که اطلاع دادی
درست شد
نقل قول کردن
Midnight son
#5 Midnight son 1402-02-10 23:01
درود بر استاد ترابی
مقاله خوب و کاملی در مورد اسپایدرمن هندی نوشتید
یه سوال چرا یه مسابقه توی سایت برگذار نمیکنید و به اعضا پیشنهاد نمیدید که هر کدوم پیتر پارکر ایرانی خودشون رو خلق کنند
یا خودتون یه اسپایدرمن ایرانی خلق کنید و در مورد اینکه چه تاریخچه و پیشینه ای میشه براش نوشت توضیح بدید
نقل قول کردن
spring panther
#6 spring panther 1402-02-13 06:18
به نقل از omid23:

۱- اینکه مارول یک مرد عنکبوتی هندی خلق کنه باعث فروش بیشتر توی هند میشه و به نظر من خیلی طبیعی هستش.یه سوال مرد عنکبوتی چینی تا حالا خلق نشده؟ چون چین هم جز کشورهایی هست که سود زیادی برای شرکت ها داره و توی مقالات سایت هم خونده بودم که مارول توی فیلم آیرون
۳-این هم خوبه که اریجینش فرق میکنه چون فکر نمیکنم عنکبوت رادیواکتیو توی هند پیدا بشه(!) و یه سوال هم که دارم اینه که مشخص شد اون"خباثت جدید آزاد شده که قرار است دنیا را فرا بگیرد" چی بود؟منظورش همون گرین گابلین بوده؟

مردعنکبوتی چینی اگه بود تا حالا استاد هزار تا فکت راجع بهش زده بودن تو سایت ولی احتمالا اسلات و رفقا میخوان یکی بزودی خلق کنن :lol:
2- اون خباثت جدید همون سیمبیوت تو این دنیا بود که در قالب دیو و شیاطین خودش رو بروز داد
نقل قول کردن
spring panther
#7 spring panther 1402-02-13 06:18
منم از این خوشم اومد که مارول ریش و قیچی رو داد به دست طراح و نویسنده هندی تا همه چیز رو بومی سازی کنن
اینکه همه چیز به دیو و شیاطین ربط پیدا کرد به فرهنگ هندوها و حتی ایران باستان میخوره و باهاش تطابق داره
نقل قول کردن
Doc Ata
#8 Doc Ata 1402-02-13 18:44
کاستوم پاوتیر در انیمیشن خیلی جالب شده و انگار بیشتر حالت هندی اش رو حفظ کرده.
به هرحال امیدوارم بعدها اگه اسپایدرمن کم آوردن یه اسپایدرمن ایرانی هم طراحی کنن;-)
#1:
به نظرم ممکنه واقعا داخل یکی از داستان های مولتیورسی حضور داشته ولی به خاطر درهم برهمی این داستان ها و مهم نبودن این کاراکتر چشممون بهش نخورده چون مولتی ورس معمولا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد نسخه های موازی مختلفی از اسپایدرمن به نمایش می ذاره و سعی می کنه بیشترشون هم جدید باشن ولی در کل محتوایی ندارن.برای همینه که در اینترنت هم به هر زبانی بزنیم اسپایدرمن چینی پیدا نمیشه:-*
البته احتمالش هست که این شخصیت رو برای راند اخر کنار گذاشتن که در اخر به بهترین شکل و طراحی نشون داده بشه
نقل قول کردن
Spider-Kang
#9 Spider-Kang 1402-03-17 17:57
به نقل از Doc Ata:
کاستوم پاوتیر در انیمیشن خیلی جالب شده و انگار بیشتر حالت هندی اش رو حفظ کرده.
به هرحال امیدوارم بعدها اگه اسپایدرمن کم آوردن یه اسپایدرمن ایرانی هم طراحی کنن;-)
#1:
به نظرم ممکنه واقعا داخل یکی از داستان های مولتیورسی حضور داشته ولی به خاطر درهم برهمی این داستان ها و مهم نبودن این کاراکتر چشممون بهش نخورده چون مولتی ورس معمولا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد نسخه های موازی مختلفی از اسپایدرمن به نمایش می ذاره و سعی می کنه بیشترشون هم جدید باشن ولی در کل محتوایی ندارن.برای همینه که در اینترنت هم به هر زبانی بزنیم اسپایدرمن چینی پیدا نمیشه:-*
البته احتمالش هست که این شخصیت رو برای راند اخر کنار گذاشتن که در اخر به بهترین شکل و طراحی نشون داده بشه


حقیقتا خیلی تصمیم خلاقانه و به جایی بود تغییر کاستوم پاوتیر توی انیمیشن ، چون من حس میکنم یه جورایی کاستومش توی کمیک زیادی غیر طبیعی باشه ، یعنی یه پسر نوجوون هندی هیچ وقت همچین لباسی طراحی نمیکنه(لباس قرمز مردعنکبوتی به همراه یه ردای سفید هندی!) مثل این میمونه که لباس مردعنکبوتی ایرانی ، کاستوم اسپایدی به علاوه یه امامه باشه!!
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#10 Armin_Marvel 1402-03-29 16:01
اولش خیلی با مردعنکبوتی هندی حال نمیکردم ولی بعدش که توی شاهکار مردعنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی اومد خیلی ازش خوشم اومد. کاستومی هم که توی انیمیشن طراحی کرده بودن خیلی قشنگ تر از کمیکش بود. اریجینش هم جالب بود.
الان من نزدیک یه هفته‌س که درگیر تلفظ اسمش هستم :lol:
پاویتر پرابهارکر خیلی عجیبه نمیدونم درست نوشتم یا نه :-*
ممنون از آقای ترابی از مقاله خوبتون :-)
نقل قول کردن
RMB
#11 RMB 1402-04-18 00:09
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. مرد عنکبوتی هندی یک جالب ترین نسخه های موازی مردعنکبوتی است. این شخصیت هم از نظر داستانی، هم از نظر کاستوم، هم از نظر المان های مورد استفاده در داستان هاش خاص است که بعد از حضورش در انیمیشن آن سوی دنیای عنکبوتی محبوب تر شده. امیدوارم در آینده بیشتر این شخصیت رو ببینیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37