10 دیالوگ برتر انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

10-دیالوگ-برتر-انیمیشن-مرد-عنکبوتی-در-میان-دنیای-عنکبوتی

دلایل زیادی برای شاهکار دونستن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" وجود دارند و بی‌شک، دیالوگ های عالی آن هم از این دلایل هستند.

مقدمه: فیلم های مرد عنکبوتی همیشه پر بوده اند از دیالوگ ها و جملات شنیدنی (این مقاله را بخوانید)، ماندگار و تاثیرگذار. خوشبختانه Spider-Man: Across Spider-Verse هم از این قاعده مستثنی نیست و دیالوگ های شنیدنی زیادی دارد. شخصیت های زیادی در این فیلم حضور دارند و اکثر آنها، دیالوگ های قدرتمندی دارند که با تِم های اصلی فیلم در ارتباط‌‌‌‌‌ هستند. بنابراین در این مقاله قصد داریم که 10 تا از بهترین دیالوگ های این انیمیشن را براتون یادآوری کنیم.

برای دانلود "در میان دنیای عنکبوتی" به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید. ایستراگ های این انیمیشن را میتوانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید.

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" 

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 حفره داستانی در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

 

10- "تو باید انتخاب کنی بین نجات یک نفر و نجات یک دنیا؛ هر دنیایی"

"تو باید انتخاب کنی بین نجات یک نفر و نجات یک دنیا؛ هر دنیایی"

در این انیمیشن میبینیم که میگل اهارا (اسپایدرمن 2099) یک "انجمن عنکبوتی" در دنیای آینده نگرانه ی خودش به راه انداخته و کلی عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آورده تا با اختلالات میان بعدی روبرو بشه و اونا رو حل کنه. خودش میگه که یک بار بدجوری چوب این اختلال رو خورده (تشریف برده بوده دنیایی که میگل اهاراش توش به قتل رسیده بود و خودشو جایگزینش کرده تا صاحب خانواده بشه ولی این کارش سبب شد تا یک اختلال کَنون یا Canon به وجود بیاد و اون دنیا نابود بشه). این واقعه قرار بود در دنیای مردعنکبوتی هندی هم رخ بده و پدر عشق مردعنکبوتی هندی کشته بشه ولی مایلز مورالز با دخالت خودش باعث بروز یک اختلال بزرگ شد. تا دو روز دیگه هم یک اتفاق کَنونی قراره در دنیای مایلز رخ بده: پدر مایلز سروان میشه و بدست اسپات کشته میشه. پس اونا میخوان مایلز رو تو مقر خودشون زندانی کنند تا نره و پدرش رو نجات بده و اینجوری دنیاش نجات پیدا کنه! راستش رو بخواهید شاید روش و متد میگل اهارا برای خیلی ها افراطی به نظر بیاد ولی مشخصه که داره به خاطر منفعت عمومی این کارها رو میکنه.  گفتیم که او خودش قبلا در گذشته مرتکب اشتباه نابخشودنی شده و به خوبی میدونه که برای حفظ تعادل چندجهانی باید از خودگذشتی کرد. پس به مایلز میگه:

" تو باید انتخاب کنی بین نجات یک نفر و نجات یک دنیا، هر دنیایی".

"You have a choice between saving one person and saving an entire world, every world."

و همین جمله دربرگیرنده ی همه ی تنش و تضاد ایدئولوژیک بین شخصیت های اصلی این انیمیشنه.

 

9- "یعنی این روزِ کوفتی میتونه از اینم  عجیب تر بشه؟!"

اسپایدر رِکس

وقتی که مایلز داشت از دست دیگر عنکبوتی ها در مقر "انجمن عنکبوتی" فرار میکرد با یک گربه عنکبوتی که از دهنش تار میزد روبرو شد و اونقدر تعجب کرد که با خودش گفت: "یعنی این روز کوفتی میتونه از اینم عجیب تر بشه؟!".

Can this day get any damn weirder?”

و بلافاصله فهمید که بله میشه چون با یک دایناسور عنکبوتی مواجه شد! (اگر از بازدید کننده های سایت ما باشید پس خبر دارید که این دایناسور عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 66 مارول میشود و به «اسپایدر رِکس» معروف است!!! این شخصیت اخیرا و در شماره 1 از سری جدید کمیک بوک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" خلق شد که در اینجا ترجمه شده است). این جمله نمونه بارز انیمیشن های کمدی است که در این اثر بارها و بارها تماشاچی را به وجد میاورد.

 

8- "قدرت مولتی ورس در کف دست من"

"قدرت مولتی ورس در کف دست من"

"The power of the Multiverse in the palm of my hand!"

اونجایی که اسپات متوجه میشه چه قدرت های شگفت انگیزی داره و میگه "قدرت مولتی ورس (چند جهانی) در کف دست من" در واقع اشاره داره به جمله ی معروف دکتر اختاپوس در شاهکاری به نام "مردعنکبوتی 2" که وقتی داشت دستگاه فوزونی را رو فعال میکرد، گفت: "قدرت خورشید در کف دستان من" (در شاهکار دیگری به نام "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" هم به این جمله اشاره شد. مورد شماره 11 از این مقاله را بخوانید). اما از اشاره به آلفرد مولینا که بگذریم، این جمله به خوبی نشان میده که اسپات به چه تهدیدی تبدیل خواهد شد و با مقایسه با وضعیت اسفناک و مضحک این شخصیت در ابتدای داستان که حتی مایلز نیز او را مسخره کرد میتوان فهمید که قراره عقده های خودش را خالی کنه و در این میان مایلز باید بیشترین تاوان را بدهد...

 

7- "در هر دنیای دیگری، گوئن استیسی عاشق مردعنکبوتی میشه. و در هیچ کدوم از آنها پایان خوشی نداره"

https://www.spidey.ir/images/img/content/spider-verse-2/EasterEggs/part2/it_doesnt_end_well.jpg

در صحنه زیبای خلوت کردن مایلز مورالز و گوئن عنکبوتی روی ساختمان "بانک ویلیامزبورگ"، گوئن میگه: "در همه دنیاها گوئن همیشه عاشق اسپایدرمن میشه". مایلز با شنیدن این حرف دستش رو میبره طرفش ولی بعد میگه: "رابطه اونا سرانجام خوبی نداره" و مایلز دستش رو میکشه!

"In every other universe, Gwen Stacy falls for Spider-Man. And in every other universe, it doesn't end well."

این مساله نشون دهنده ی اینه که گوئن از سرنوشت غم انگیز همتایان خودش در دنیاهای دیگه باخبره و داره اشاره میکنه به داستان تاریخی "مرگ گوئن استیسی". و این جمله وقتی دردناک تر میشه که به یاد بیاریم در این اثر گوئن چه سختی هایی که نکشیده: بهترین رفیقش رو از دست داده (پیتر پارکر دنیای خودش) و پدرش هم او را طرد کرده است و حالا با این جمله داره مایلز رو هم از خودش دور میکنه ...

 

6- "خُب، برای هر چیزی یه دفعه اولی وجود داره، درسته؟"

"خُب، برای هر چیزی یه دفعه اولی وجود داره، درسته؟"

در پاسخ به دیالوگ قبلی، مایلز میگه:

"خب، برای هر چیزی یه دفعه اولی وجود داره، درسته؟". 

"Well, there is a first time for everything, right?"

این جمله به تنهایی دربرگیرنده ی کل شخصیت پردازی مایلز هستش: شجاع، نترس و همیشه خوشبین. او از شنیدن جمله ی قبلی گوئن ناامید نمیشه و حتی داره سعی میکنه که بهش دلداری و اطمینان بده که همه چی مرتب خواهد بود. در اون موقعیت واقعا نمیشه پاسخی بهتر از این را متصور بود.

 

5- "من هرگز گروه مناسب خودمو پیدا نکردم. پس مال خودمو تشکیل دادم"

"من هرگز گروه مناسب خودمو پیدا نکردم. پس مال خودمو تشکیل دادم"

در لحظات پایانی انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی"، گوئن استیسی وعده میده که مایلز هر کجا که در مولتی ورس باشه بهش کمک کنه. او گروهی از واریانت های مختلف مردعنکبوتی را گرد هم میاره تا در این راه بهش کمک کنند و اینجاست که میگه:

"من هرگز گروه مناسب خودمو پیدا نکردم. پس مال خودمو تشکیل دادم"

"I Never Found The Right Band. So I Started My Own"

این جمله به طور کاملی آرک داستانی گوئن را در این انیمیشن به سرانجام میرسونه. یعنی داره میگه که او سعی کرد خودشو تغییر بده تا بتونه خودشو در گروه های مختلف جا بده و باهاشون وفق پیدا کنه، از گروه موسیقی "یاران مری جین" در دنیای خودش تا انجمن عنکبوتیِ میگل اهارا. ولی حالا فهمیده که کی هستش و هدفش چیه و میخواد مستقل باشه و گروه خودش رو داشته باشه. این هم استعاره از اینه که نمیخواد کسی باشه که ازش میخوان باشه.

 

4- "اتفاقات بد رخ میدن؛ باعث میشن کسی بشیم که هستیم. ولی اتفاقات خوب هم در راه هستن"

 "اتفاقات بد رخ میدن؛ باعث میشن کسی بشیم که هستیم. ولی اتفاقات خوب هم در راه هستن"

درسته که «پیتر بی. پارکر» به قدر کافی در "در میان دنیای عنکبوتی" حضور نداشت و همانطور که در نقدمون در اینجا هم گفتیم با شخصیت پردازیش مشکل داشتیم اما یک صحنه معرکه با شاگرد خودش یعنی مایلز داره. او در سکانس تعقیب بزرگ جای مایلز رو پیدا و سعی میکنه بهش بفهمونه اتفاقات بدی که در زندگی یک مردعنکبوتی میفته قرار نیست که خوبی ها را بی اثر کنند:

"اتفاقات بد رخ میدن؛ باعث میشن کسی بشیم که هستیم. ولی اتفاقات خوب هم در راه هستن".

"Bad things are gonna happen; it makes us who we are. But good things are gonna happen too."

خرد و تجربه ی پیتر در قالب اسپایدرمن در این جمله به خوبی میدرخشد (هرچند که ازش توقع میرفت از همون اول بره و قضیه ی کشته شدن قریب الوقوع پدر مایلز رو باهاش در میون بذاره). کلا دیدن پیتر در نقش یک مرشد که به نسخه های جوان تر خودش نصیحت میکنه خیلی حال میده!

 

3- "یه چیزی که از مایلز یاد گرفتم: هر چیزی امکان داره"

"یه چیزی که از مایلز یاد گرفتم: هر چیزی امکان داره"

درسته که پایان "در میان دنیای عنکبوتی" یه جورایی ضدحال محسوب میشه و تماشاچی باید صبر کنه تا بفهمه آیا مایلز میتونه خودش رو خلاص کنه و پدرش رو نجات بده ولی جمله ای از زبان گوئن عنکبوتی میشنویم که بهمون امید میده. در حقیقت وقتی گوئن با پدر و مادر مایلز ملاقات دوباره ای داره بهش اطمینان میده که هر چیزی امکان پذیره و از پسرشون به عنوان کسی که اینو بهش آموخته یاد میکنه.

"یه چیزی که از مایلز یاد گرفتم: هر چیزی امکان داره".

"One Thing I've Learned From Miles: It's All Possible".

 آرک داستانی گوئن بسیار در این انیمیشن اهمیت داره چون به مرور خوشبینی ذاتی مایلز در او هم رخنه میکنه و گوئن هم دنیا رو به شیوه ای که مایلز میبینه، میبینه.

 

2- "از اینجا هر جا که میری، باید قول بدی که از اون پسر کوچولو واسه من نگهداری کنی و مطمئن بشی که هرگز فراموش نمیکنه از کجا اومده و هرگز شک نکنه که دوستش داریم و هرگز به کسی اجازه نمیده که بهش بگه به اونجا تعلق نداره"

از اینجا هر جا که میری، باید قول بدی که از اون پسر کوچولو واسه من نگهداری کنی و مطمئن بشی که هرگز فراموش نمیکنه از کجا اومده و هرگز شک نکنه که دوستش داریم و هرگز به کسی اجازه نمیده که بهش بگه به اونجا تعلق نداره".

گاهی اوقات ریو و جف (والدین مایلز) ممکنه بیش از حد مراقب و محتاط و بیش از حد نگران به نظر بیان ولی به این خاطره که اونا واقعا از ته دل عاشق پسرشون هستن. و واقعا باید خودتون پدر و مادر باشید که درک کنید چقدر سخته فرزندتون از خونه بره تا زندگی مستقل خودشو شکل بده ولی در سکانس زیبا و تاثیرگذاری که ریو با مایلز حرف میزنه شاهد هستیم که مثل یک قهرمان با اضطراب و نگرانی خودش روبرو میشه . یعنی او میدونه که نمیتونه تا ابد با مایلز باشه پس بهش یه کم روحیه میده و این حرف های دلنشین رو بهش میزنه:

"از اینجا هر جا که میری، باید قول بدی که از اون پسر کوچولو واسه من نگهداری کنی و مطمئن بشی که هرگز فراموش نمیکنه از کجا اومده و هرگز شک نکنه که دوستش داریم و هرگز به کسی اجازه نمیده که بهش بگه به اونجا تعلق نداره".

"Wherever you go from here, you have to promise to take care of that little boy for me. Make sure he never forgets where he came from. And never doubts that he's loved. And never lets anyone tell him that he doesn't belong there."

و این جملات لحظاتی رو خلق میکنن که آدم واقعا منقلب میشه و بی اختیار اشک میریزه ...

 

1- "همه بهم میگن که داستان زندگیم قراره چطور پیش بره. ولی نه. چون  قراره راه خودمو برم"

"همه بهم میگن که داستان زندگیم قراره چطور پیش بره. ولی نه. چون  قراره راه خودمو برم"

این دیالوگ گل سرسبد و سرآمد کل آرک داستانی مایلز در "در میان دنیای عنکبوتی" هستش. یعنی همه چیز این اثر قراره به این نقطه و این نتیجه گیری ختم بشه که مایلز روی پای خودش وایسه و تصمیم بگیره علیرغم همه ی هجمه ها و همه ی حرف هایی که اطرافیانش بهش میزنن، راه خودش رو بره:

"همه دارن بهم میگن که داستان زندگیم قراره چطور پیش بره. ولی نه، چون  قراره راه خودمو برم".

"Everyone keeps telling me how my story is supposed to go. Nah, I'm gonna do my own thing."

در واقع وقتی میگل و دیگر اعضای "انجمن عنکبوتی" مایلز رو تعقیب و بهش حمله میکنند او سرانجام به نظر میرسه گیر افتاده. بهش اخطار میدن که دست از ماموریت خودش برای نجات باباش برداره ولی مایلز منصرف نمیشه و تصمیم میگیره اجازه نده کسی بهش دیکته که باید چیکار کنه.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

25 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

صحنه های برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

صحنه های برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

15 دیالوگ برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" – بخش دوم

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

15 شخصیت خبیثی که از انیمیشن "مردعنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" حذف شدند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

10 واریانت برتر عنکبوتی که از انیمیشن "در سرتاسر دنیای عنکبوتی" حذف شدند

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

صحنه ی حذف شده از انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هویت مایلز مورالز دنیای شماره 42 را تایید میکند!

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Haj Peter
#1 Haj Peter 1402-07-06 08:24
خسته نباشید،
این انیمیشن دیالوگ های خیلی قشنگی داشت، خدایی انتخاب کردن در بینشون هم واقعا کار سختی...
(آقای ترابی تو شماره 1 خط چهارم ظاهرا یه غلط املاییه، فکر کنم منظورتون هجمه بود ولی نوشتید همجمه)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#2 AmirhoseinJafari2005 1402-07-06 08:28
سلام و عرض ادب خدمت آقای ترابی.
مقاله فوق العاده ای بود.
من خودم دیالوگ های ۵ و ۷ رو خیلی دوست دارم.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#3 ultimate.spider.amir 1402-07-06 08:47
عالی و با کیفیت
نقل قول کردن
داریوش
#4 داریوش 1402-07-06 11:14
استاد ترابی میخوام نظرتونو راجب تعوریم بدونم

یک تعوری دارم که میگه بچه ای که درقرار پدرش نجات بده کسی نیست جز می دی پارکر چون پیتر بی پارکر در آخرای قسمت بی احتیاطی کرد و می دی رو با خودش برد به نبرد با اسپات و ممکنه در نبرد با اسپات از دست پیتر بی پارکر لیز بخوره یا در بره پس شاید پدر مایلز اونو نجات بده و مایلز تصمیم سختی بگیره که کدومو نجات بده (بچه ی استادش یا پدر خودش) البته امید وارم همشون نجات پیدا کنند : :lol: ( من تازه با وب سایت آشنا شدم ;-) :D
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#5 The Spectacular Burmun 1402-07-06 11:33
سلام.میتونم به جرئت بگم بین تمامی مقالاتی که برای این فیلم نوشته بودید این برترین بود(نقد و ایستراگ هم جای خودشونو دارن)چون واقعا عالی بود.قشنگ به دلم نشست.و بیشتر از همه هم با رتبه دو حال کردم.چون اون حس حماسی بودن و مراقبت و دلسوزی رو کاملا تو خودش داشت.
ممنونم بابت نوشتن مقاله.
نقل قول کردن
Aref
#6 Aref 1402-07-06 13:05
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز
یه نکته ای از این دیالوگ ها که برام خیلی جالب بود و دوست دارم با شما و بقیه ی بچه ها به اشتراک بذارمش مربوط میشه به دیالوگ مامان مایلز که داره بهش میگه که (هرگز به کسی اجازه نده بهش بگه به اونجا تعلق نداره)
این دیالوگ اشاره ی مستقیم به اون صحنه داره که میگل اوهارا به مایلز میگه تو قرار نبوده مردعنکبوتی بشی و توی گوشش میگه تو به اینجا تعلق نداره. این نشون میده که سازنده ها چقدر رو این کار حرفه ای و کار درستن
نقل قول کردن
AMERETAT83
#7 AMERETAT83 1402-07-07 13:19
خسته نباشید
مقاله‌ی جذابی بود
در کل انیمیشن‌ش هم حرفای زیادی برای گفتن داشت
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-07-08 06:18
به نقل از Haj Peter:

(آقای ترابی تو شماره 1 خط چهارم ظاهرا یه غلط املاییه، فکر کنم منظورتون هجمه بود ولی نوشتید همجمه)

بله درسته. غلط تایپی بود که تصحیح شد. ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45