نسخه های عجیب و غریب از «تومستون» (Tombstone) در دنیای کمیک!

لونیه-تامپسون-لینکلن-لینکولن-سنگ-قبر-توم-استون-تومبستون-لانی-آلونزو-النزو-tomstone-لونی-دنیاهای-موازی-نسخه-های-عجیب-و-غریب

پس از معرفی کامل تومستون در این مقاله و حالا که بار دیگر نام این شخصیت در کمیک های اخیر "مردعنکبوتی شگفت انگیز" بر سر زبان ها افتاده ما باشید تا نسخه های دیگر او را نیز در دنیاهای موازی مارول بهتون معرفی کنیم!

 

10- تومستون در دنیای MC2

تومستون دخترعنکبوتی

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «می دی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). در این دنیا خیلی طول کشید تا توم استون را دیدیم. او از سوی «سیلورمین» اجیر شد تا دختر عنکبوتی را بکشد. علیرغم گذشت چند سال ولی تومستون همچنان ورزیده و قدرتمند بود و دخترعنکبوتی را حسابی به زحمت انداخت. تا اینکه وسط مبارزه تومستون متوجه وجود کلون دختر عنکبوتی شد (درباره کلون او ملقب به Mayhem یا »دخترعنکبوتی آبی» میتونید در اینجا اطلاعات بدست بیارید). تومستون به کلون دخترعنکبوتی گفت که دیگر دخترعنکبوتی را کشته و همین باعث خشم فراوان او شد و به همین دلیل تومستون را کشت! جالبه که تومستون ابتدا او را مسخره کرد که جرئت کشتنش رو نداره (چون قهرمان ها آدم کش نیستن) ولی کلون دخترعنکبوتی با استفاده از قابلیت های سیمبیوتی خودش او را خفه کرد!!!

 

9- تومستون در کمیک های Cage

در سری کمیک بوکی "کیج" که با عنوان Marvel MAX منتشر شد و محتوای مختص خوانندگان بزرگسال داشت، با نسخه ای از تومستون موجه شدیم که ظاهری عادی و واقع گرایانه تری داشت (پوستش بنفش بود و موهای بور و دندان های عادی داشت). او برای خودش در محله هارلم دار و دسته داشت و درگیر یک نبرد تمام عیار با رقیبان خودش مثل «کله چکشی» شد.

 

8- تومستون دنیای شماره 9411

تومستون دنیای شماره 9411

تومستون در دنیای کمیک بارها به عنوان مزدوری که از سوی روسای مافیا اجیر میشه یا بهشون خدمت میکنه به تصویر کشیده شده است و این اتفاق در دنیای شماره 9411 مارول هم افتاد. یعنی دیدیم که برای «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» کار میکند و با «سیلور سیبل» هم جنگید و به شانه اش آسیب جدی وارد کرد!

 

7- مارشال استون

مارشال استون

همانطور که در این مقاله گفته شد، در دنیای شماره 18136 مارول، تی چالا شاهزاده واکاندا بود ولی پدرش توسط «اریک مگنوس» (مگنتو) که میخواست گنجینه های کشورش را به سرقت ببرد، کشته شد. او برای انتقام گرفتن از او به غرب وحشی آمد و به هفت تیر کشی تبدیل شد که جلیقه ضد گلوله ساخته شده از ویبرانیوم میپوشید و گلوله های ویبرانیومی هم شلیک میکرد! بهش لقب «کینگ» داده بودند. اخیرا و در شماره 36 از کمیک های "مایلز مورالز" (اینجا ترجمه شده است) دیدیم که مایلز در سفرهای میان بعدی خودش به این دنیا سر زد و با این نسخه از پلنگ سیاه نیز دیدار داشت. در این دنیا ما نسخه ای از تومستون هم دیدیم ملقب به «مارشال استون» که یک وکیل فاسد بود که یک سری اراذل و اوباش را رهبری میکرد.

 

6- تومستون در دنیای نوآر (دنیای شماره 90214)

تومستون در کمیک های Cage

دنیای نوآر مارول دنیای سیاه و خشنی است که با خوندن این مقاله اطلاعات خوبی درباره اش به دست می آوردید. در این دنیا که در دهه 30 میلادی آمریکا و دوران گنگسترها جریان دارد ما تومستون را در کمیک های «لوک کیج» دیدیم. او در محله هارلم نیویورک متولد و بزرگ شده بود و تنها آلبینو در این محله بود (آلبینو یا زال تن به کسی میگوید که به دلیل یک نقص ژنتیکی فاقد فاقد رنگ دانه های پوست، مو و چشم است). به همین دلیل پدرش از ظاهر او بیزار بود ولی مادرش با او مهربانی میکرد. او در نهایت به یک تبهکار تبدیل و خودش را تومستون نامید.

  

5- تومستون آدمخوار (Cannibal Tombstone)

http://www.spidey.ir/images/img/content/flesh-eating-spiderman-foes/tombstone.jpg

در کمیک 4 قسمتی  Marvel Universe Vs. The Punisher  که در اینجا ترجمه شده است، دنیایی را دیدیم که در آن شخصیت های مارول به "پاتوژن‌"(عاملی بیماری زا) مبتلا میشوند که باعث میشود به شکارچیانی تبدیل شوند که گوشت انسان میخورند. ولی پانیشر که نسبت به آن مصون بود، وظیفه خودش دید تا هر کسی که بهش مبتلا شده را بکشه. در این کمیک شاهد بودیم که به خاطر ابتلا شدن مردم شهر به آن پاتوژن‌، قبیله هایی شکل گرفتند. مثلا اسپایدرمن هم که به عنوان "بیمار صفر" (patient 0) شناخته میشود، رهبر قبیله ای شده که در منهتن حکومت میکند. ویلسون فیسک (کینگ پین) هم به تازگی مبتلا شده و گوشت انسان میخوره و بهش لقب "پادشاه مرگ" داده اند. او موفق شده بود بین قبیله های مختلف جنگ راه بندازه تا اینکه اونقدر ضعیف بشوند که یا از شهر بروند یا اینکه به قبیله او ملحق بشوند. تومستون هم در این دنیا از افراد کینگ پین بود و تحت تاثیر اون بیماری قرار گرفت و به خوردن گوشت انسان پرداخت!

 

4- تومستون در دنیای شماره 20051

تومستون در دنیای شماره 20051

در این دنیا تومستون یکی از افراد خانواده مافیایی "تورینو" بود که موبایل سروان استیسی را ربود و باهاش به گوئن استیسی پیام فرستاد تا او را به ایستگاه مترو بکشاند و سپس از گوئن عکس گرفت و برای سروان استیسی فرستاد. در نهایت او در مبارزه با اسپایدرمن و کاپیتان آمریکا شکست خورد و دار و دسته اش نیز دستگیر شدند.

 

3- تومستون در دنیای شماره 92164

تومستون در دنیای شماره 92164

سال 1992 داستانی در شماره 44 از سری کمیک بوکی What if…? منتشر شد که درباره این بود که اگر سیمبیوت ونوم، با پانیشر (فرانک کسل) پیوند خورده بود چی میشد! ما تومستون را در داستان دیدیم که واسطه ای بود که برای کینگ پین و سندیکای تبهکاری اش کار میکرد ولی به طور وحشیانه ای توسط پانیشر ونومی کشته شد!

 

2- تومستون جنگ های پنهان

تومستون جنگ های پنهان

به این تومستون لقب "جنگ های پنهان" داده شده چون در کمیک های فرعی از این رویداد خلق شدند و ما اینجا کمیکش را براتون ترجمه کرده ایم. در شماره دوم این کمیک که در دنیای شماره 22191 مارول روایت میشد، شاهد بودیم که شهردار نورمن آزبورن نسخه ای از شش خبیث متشکل از دکتر اختاپوس، عقرب، الکترو، والچر، سندمن و کریون شکارچی را میفرسته سراغ گروه "مبارزین عنکبوتی". تومستون هم به عنوان یکی از شخصیت های خبیث در داستان حضور داشت و دیدیم که به همراه کارنیج در اسکله دارن از دو نفر حرف میکشن (مردعنکبوتی نوآر در تعقیب شان بود). در نهایت او و کارنیج در رویارویی با مبارزین عنکبوتی شکست خوردند. یک لحظه جالب داستان هم جایی بود که «خوک عنکبوتی» پای تومستون رو گاز گرفت!!! داستان جالبیه که دعوت میکنم حتما در اینجا آن را بخوانید.

 

1- اِسکال خاکستری (Grey Skull)

اِسکال خاکستری (Grey Skull)

اخیرا در شماره 1 از سری کمیک بوکی "وات ایف مایلز مورالز ...؟" با دنیایی آشنا شدیم که در آن مایلز مورالز به جای اینکه مردعنکبوتی شود به کاپیتان آمریکا تبدیل شده بود! او با خبیثی جنگید به نام «اسکال خاکستری» که در واقع ترکیبی از رد اسکال (دشمن شماره 1 کاپیتان آمریکا) و تومستون! او از روسای سابق گروه تروریستی A.I.M بود که به تاجر اسلحه تبدیل شده بود و نسخه ای از سرم ابرسرباز را هم به خودش تزریق کرده بود که برایش عوارض داشت و پوستش را به آن حالت درآورده بود. او به دنبال فعال کردن نسخه ای از مکعب کیهانی بود تا باهاش به دنیاهای دیگر بره ولی با دخالت مایلز مورالز کاپیتان آمریکایی و انفجاری که رخ داد، بدنش تجزیه شد و مُرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی شخصیت های مكمل كمیك های مرد عنكبوتی – رابی رابرتسون

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (HAMMERHEAD) بدانید

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Re_za
#1 Re_za 1401-06-12 23:13
من عاشق تومستونم. شخصیتش و ظاهرش جوریه که به کمیک های دردویل هم میخوره و داستان های خوبی هم توش نقش داشته
نقل قول کردن
Re_za
#2 Re_za 1401-06-12 23:14
استاد اگه زحمتی نیس یه تاپ تن هم از داستان های برتر تومستون بنویسید لطفا
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#3 SpiderGoblin 1401-06-13 13:22
خیلی مقاله خوبی بود و همیشه از آشنایی با نسخه های alternate شخصیت های کمیک بوکی استقبال میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید