اگر فیلم های مردعنکبوتیِ سم ریمی صحنه پس از تیتراژ داشتند ...؟

اگر-فیلم-های-مرد-عنکبوتی-سم-ریمی-صحنه-پس-از-تیتراژ-داشتند-چطوری-بودند-اسپایدرمن-سام-sam-raimi-spiderman-trilogy

فیلم های سم ریمی برای مردعنکبوتی به نوعی پیش درآمدی بودند بر MCU ولی اگر مثل فیلم های MCU دارای صحنه های پس از تیتراژ بودند، این صحنه ها چی جوری بودند و درباره چی بودند؟

مقدمه: سه گانه تحسین شده سم ریمی برای مردعنکبوتی درست قبل از آغاز دنیای سینمایی مارول (MCU)، به پایان رسید ولی اگر این فیلم های حاوی یکی از ویژگی های متداول MCU یعنی "صحنه پس از/وسط تیتراژ پایانی" بودند چی میشد؟ (برای آشنایی بیشتر با این صحنه ها، این مقاله را بخوانید) البته اگر اینطور بود این صحنه ها به عنوان نوعی تبلیغ یا تیزر برای دنباله های خود عمل میکردند یا شایدم نوعی صحنه طنز را میدیدیم چون اینجور صحنه ها نیز در MCU متداول هستند. همانطور که پیشتر در این مقاله نیز گفته بودیم، فیلم های مردعنکبوتیِ ریمی تاثیر شگرفی روی فرنچایز MCU گذاشتند و سنگ بنایی شدند برای فضایی متشکل از ابرقهرمانان که الان بر دنیای سرگرمی سلطه پیدا کرده است. به همین دلیل سخت نیست که بخواهیم تصور کنیم اگر فیلم های ریمی در MCU ساخته میشدند و صحنه های بین تیتراژ داشتند چه شکلی میشدند.

درسته که فیلم "سوپرمن" ساخته ریچارد دانر در سال 1978 اولین فیلم واقعا موفق و بِفروش (blockbuster) در ژانر اقتباس های کمیک بوکی بود و "بتمن" ساخته تیم برتون در سال 1989 باعث شد تا پتانسیل این ژانر تثبیت بشه و بازاریابی فیلم را مدرن کرد ولی این شاهکار سم ریمی در سال 2002 بود که با اون وفاداری و احترام بی سابقه به منبع اصلی (یعنی دنیای کمیک) زمینه ساز آثار مدرن ابرقهرمانی شد. درسته که فیلم های موفق سوپرهیرویی قبلی هم از منابع اصلی خود الهام گرفته بودند ولی این "اسپایدرمن" بود که حقیقتاً رگ و ریشه های کمیک بوکی خودش را بغل کرد و ثابت نمود که میتوان به طور همزمان هم طرفداران پر و پا قرص این شخصیت را راضی کرد و هم برای مخاطبین جدید نیز جذاب بود. این تریلوژی به اضافه موفقیت فرنچایز سینمایی "ایکس منِ" فاکس، صحنه را مهیای فیلم تاریخ ساز "مرد آهنی" در سال 2008 و پس از آن فیلم کراس اُوری و جاه طلبانه مارول استودیوز یعنی "انتقام جویان" نمودند که در سال 2012 توفانی در فرهنگ پاپ جهان به پا کرد. و البته همانطور که در این مقاله گفتیم، دست کم در سه مورد قرار بود نوعی ارتباط یا اشاره بین MCU و فیلم های مرد عنکبوتیِ ریمی را شاهد باشیم (مارول استودیوز سعی داشته شخصیت «تونی استارک» را به «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا» مربوط کنه و یا برج "آزکورپ" را در فیلم "اونجرز" به کار ببره. ولی سونی بهش اجازه نداده. یا گفته میشه «لویی لتریر»،کارگردان "هالک شگفت انگیز"، میخواسته که در فیلمش پیتر پارکرِ توبی مگوآیر را به صورت یک حضور افتخاری در محوطه دانشگاه نشون بده ولی سونی بازهم مخالفت کرده!). در هر حال حالا میخواهیم ببینیم اگر تریلوژی نخست مرد عنکبوتی دارای صحنه های پس از /وسط تیتراژ پایانی بودند، این صحنه چطور از آب در می آمدند!

 

- صحنه های پس از تیتراژ "مردعنکبوتی 1"

این فیلم میتونست مثلاً دو تا صحنه پس از تیتراژ داشته باشه. با توجه به دقایق پایانی فیلم و سوگند هری آزبورن در مراسم خاکسپاری پدرش برای گرفتن انتقام مرگ پدرش از اسپایدرمن، صحنه نخست میتونست تیزری باشه درباره تبدیل شدن هری به گرین گابلین که نمونه اش را در "مرد عنکبوتی 2" دیدیم: هری صدای خنده شریرانه گرین گابلین را میشنوه و پدرش را در آیینه میبینه و سپس زرادخانه سلاح و تجهیزات گابلینی اش را پیدا میکنه.

هری ازبورن - جیمز فرنکو

و اما صحنه دوم میدونست طنز آمیز باشه. یعنی ما اون آقایی که نقشش رو بروس کمبل بازی در فیلم بازی میکنه (همونی که در سکانس مسابقه کشتی کج لقب Spider-Man را به پیتر پارکر میده) رو ببینیم که دارن باهاش مصاحبه میکنند (مثل اون صحنه مونتاژی که مردم شهر داشتن نظرشون رو درباره مرد عنکبوتی میگفتن).

بروس کمبل

او مثلا میگفت: "آره اگه من نبودم الان ایشون رو با لقب Human Spider (عنکبوت انسانی، همون لقبی که خود پیتر واسه خودش انتخاب کرده بود) صدا میزدن ولی من بودم که Spider-Man رو براش انتخاب کردم"!

 

- صحنه های پس از تیتراژ "مردعنکبوتی 2"

موتور مردعنکبوتی

اولین صحنه میتونست تیزری باشه برای معرفی ونوم در فیلم بعدی. یعنی میشد مثلا ببینیم که سیمبیوت فضایی در قالب شهاب سنگ به زمین میرسه و به موتور سیکلت پیتر پارکر میچسبه!

بروس کمبل

صحنه دوم هم میتونست در ادامه صحنه خنده دار فیلم قبلی باشه. یعنی بازم بروس کمبل را ببینیم در قالب اون دربان اعصاب خُرد کن سالن نمایش که این بار مثلا استن لی میخواد بره داخل سالن ولی بهش گیر میده و نمیزاره برو داخل!!!

 

- صحنه های پس از تیتراژ "مردعنکبوتی 3"

با توجه به اینکه سونی قرار بود "مرد عنکبوتی 4" را هم با ریمی بسازه ولی در نهایت این پروژه کنسل شد (این مقاله را بخوانید) احتمالات زیادی برای صحنه های پس از تیتراژ این فیلم وجود داره. خود ریمی گفته قصد داشته از والچر و گربه سیاه در قسمت چهارم استفاده کند (با بازی «جان مالکوویچ» و «ان هتوی») پس یکی از این صحنه ها میتونسته تیزری باشه درباره این دو شخصیت برای قسمت های بعدی. برای والچر میشد با توجه به سابقه و سرگذشت او در دنیای کمیک ما «آدریان تومز» را ببینیم که مثلا از شرکت آزکورپ اخراج و بعد سوگند میخوره که از اونا انتقام بگیره و سپس ببینیم که در مخفیگاهی را باز میکنه که روی دیوارش بال های مکانیکی به چشم میخوره!

والچر - جان مالکوویچ

گربه سیاه را هم میشد مثلا ببینیم که سروان استیسی در ماشین پلیس نشسته که با بی سیم بهش اطلاع میدن که گربه سیاه دوباره دست به سرقت زده و او هم از راننده میخواد که هر چه سریع تر بره به محل! یا مثلا گربه سیاه با بازی Anne Hathaway را ببینیم که داره به تصویری از مرد عنکبوتی نگاه میکنه و معلومه بهش علاقمنده!

ان هاتوی - گربه سیاه

ریمی اخیرا فاش کرد که قرار بوده از «کریون شکارچی» هم در قسمت چهارم استفاده کنه. پس به طور مثال میشد جی. جونا جیمسون را دید که طبق معمول از دست اسپایدرمن شاکیه و بعد در روزنامه خودش خبری میخونه درباره یک شکارچی با شهرت جهانی که ادعا کرده همه حیوانات مرگبار جهان رو شکار کرده! و اینجوری به سرش بزنه که استخدامش کنه برای شکار مرد عنکبوتی!

کریون شکارچی - دیلی بیوگل

و اما اگر استودیو به ریمی فشار می آورد برای استفاده از کارنیج در قسمت چهارم، اون وقت میشد نشون داد که بخشی از سیمبیوت هنوز باقی مونده (مثلا نزد «دکتر کانرز») تا نشون داد کارنیج در قسمت بعدی میاد.

کارنیج - اسپایدرمن 4

و البته در راستای ادامه دادن صحنه های بامزه با حضور بروس کمبل و اینکه تایید شده ایشون قرار بوده در قسمت چهارم در نقش میستریو بازی کنه، میشد نشون داد او از شغل گارسونی رستوران بیکار شده و میره به منزلش و اون کلاهخود معروف میستریو رو بر سر میزاره و با خودش میگه: "دیگه وقتشه"!

 بروس کمبل - میستریو

 

خب ... نظر شما چیه؟ اگر شما بودید چه صحنه های پس از /میان تیتراژ پایانی برای سه گانه مرد عنکبوتیِ سم ریمی انتخاب میکردید؟ از خلاقیت و تخیل خودتون استفاده کنید!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

20 صحنهٔ پس از تیتراژ برتر فیلم های کمیک بوکی

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

20 سال بعد: میراث فوق العاده مرد عنکبوتیِ سم ریمی

مصاحبه سم ریمی به مناسبت بیستمین سالگرد اکران فیلم "مرد عنکبوتی"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

داغ داغ! شرح صحنه های پس از تیتراژ فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» !

10 فرضیه برتر هواداران (FAN THEORY) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

10 رفاقت برتر فیلم های مرد عنکبوتی

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

بررسی نسخه های سینمایی از عشق های پیتر پارکر درســــه گانه "سم ریمی"

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

تمامی اشارات و ارجاعات انیمیشن مردعنکبوتی خارق العاده به سه گانه مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1401-03-20 00:33
با سلام خدمت دوستان و آقای ترابی. مقاله جالبی بود. من نظر خودم میگم ولی دلی میگم لطفا ایراد نگیرین :lol: البته تا جایی که تونستم به ذهنم فشار آوردم :D

مرد عنکبوتی ۱

**صحنه وسط تیتراژ**
مرد عنکبوتی داره تاب میخوره که یهو میبینه دو نفر دارن کیف قاپی میکنن. وقتی نزدیک میشه میبینه که دزد نیستن بلکه فلش تامپسون اینکار انجام داده تا مرد عنکبوتی رو ببینه و باهاش صحبت کنه و ازش عکس بگیره. فلش تامپسون هم میگه خبر دارم کی ازت تو دیلی بیوگل عکس میگیره، اگه ببینمش کله‌شو میکنم!

**صحنه بعد تیتراژ**
توی شرکت آزکورپ در حضور هری آزبورن پروژه ارتشی نورمن آزبورن رو متخومه اعلام میکنن ولی بعدش یه شخص ناشناس رو میبینیم که یکی از شیشه‌های حاوی سرم گابلین رو میدزده.

مرد عنکبوتی ۲

**صحنه وسط تیتراژ**
پیتر برای مرد عنکبوتی عکس میاره. در عین حال یکی تو دفتر جیمسون حضور داره و به جیمسون میگه که میتونم هویت مرد عنکبوتی رو فاش کنم. اون شخصم کسی نیست جز ادی براک و اونم شروع میکنه پیتر پارکر رو سیم جین کردن... بعدشم پیتر با یک چهره نگران و مضطرب از دفتر خارج میشه.

**صحنه بعد تیتراژ**
یه سفینه فضایی داره به زمین فرود میاد که سیبیوت ونوم بهش چسبیده. (دیگه خوب شرمنده چیز دیگه‌ای به ذهنم نرسید).

مرد عنکبوتی ۳

**صحنه وسط تیتراژ**
دفتر جیمسون بروس کمبل رو میبینیم که ادعا میکنه میتونه مرد عنکبوتی رو کت بسته بیار پیشش.

**صحنه بعد تیتراژ**
یکی میاد با یک اسلحه‌ی مغناطیسی مرد شنی رو گیر میندازه. بعد یه اتاقی رو میبینیم که کنارش مرد شنی تو یه محفظه‌ای شیشه‌ای انداختنش. بعد کنارش گلایدر گابلین هست، بازوهای مکانیکی دکتر اختاپوس هست، سیمبیوت ونوم هست و... اون شخص هم میگه خوب کلسیونم داره تکمیل میشه فقط مونده برم سراغ خود مرد عنکبوتی. (خوب البته اون شخص میتونه آدرین تومز باشه یا رادریک کینگزلی)
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1401-03-20 00:37
سلام مقاله جالبی بود
توی فیلم مرد عنکبوتی ۱ صحنه پس از تیتراژ تبدیل شدن دکتر کانرز به لیزارد
توی فیلم مرد عنکبوتی ۲ صحنه پس از تیتراژ اینکه نورمن زنده هستش و داره نقشه میکشه دزدیدن مریجین مثلا توی قسمت سوم پیتر و مریجین آز هم جدا میشن و مریجین میخاد بره سفر تا از مشکلات دور باشه و بعد نورمن اونو میدزده
توی فیلم مرد عنکبوتی ۳ کریون توی آفریقا هستش و میخاد بیاد آمريکا تا مرد عنکبوتی شکار کنه و پیوند خوردن کریون با سیمبیوت ونوم
نقل قول کردن
shocker
#3 shocker 1401-03-20 13:21
از وقتی کلبه وحشتو دیدم طرفدار بروس کمپل شدم خیلی باحاله کاش مردعنکبوتی 4 ساخته میشد تو نقش میستریو میدیدیمش :P
نقل قول کردن
BlueCrown4
#4 BlueCrown4 1401-03-20 19:12
مقاله جالب و خلاقانه ای بود
ممنون از آقای ترابی
به نظرم صحنه پس از تیتراژ مردعنکبوتی 3 میتونست سیمبیوت ونوم در دست دکتر کانرز باشه که داره براش مشکلاتی پیش میاره و در کنارش به قضیه میستریو بودن بروس کمپل اشاره میشد که اون زمان اگه مردم اینو میفهمیدن منفجر میشدن. (کلا صحنه پس از تیتراژ اگه اون موقع مد بود خیلی میتونست به فیلم مردعنکبوتی 3 کمک کنه به نظرم و احتمال ساخته شدن مردعنکبوتی 4 به شدت بالا میرفت)
مردعنکبوتی 1 هم میتونست صحنه پس از تیتراژش به یه جلسه تو شرکت آزکورپ اشاره کنه که هری به عنوان جانشین نورمن انتخاب میشه.
و البته یه نکته که خواستم عرض کنم :
نوشتید صحنه پس از تیتراژ مردعنکبوتی 1 میتونست به گابلین جدید (هری) اشاره کنه. در حالی که هری تازه تو سکانس پایانی فیلم مردعنکبوتی 2 اون مخفیگاه نورمن رو پیدا کرد و فهمید تازه این داستانا چیه. یعنی در واقع اون چیزی که نوشتید یه جورایی خود صحنه پس از تیتراژ مردعنکبوتی 2 حساب میشد.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1401-03-20 19:37
به نقل از BlueCrown4:

و البته یه نکته که خواستم عرض کنم :
نوشتید صحنه پس از تیتراژ مردعنکبوتی 1 میتونست به گابلین جدید (هری) اشاره کنه. در حالی که هری تازه تو سکانس پایانی فیلم مردعنکبوتی 2 اون مخفیگاه نورمن رو پیدا کرد و فهمید تازه این داستانا چیه. یعنی در واقع اون چیزی که نوشتید یه جورایی خود صحنه پس از تیتراژ مردعنکبوتی 2 حساب میشد.

بله دقیقا منظورم چیزی مشابه با اون صحنه بود
نقل قول کردن
venom
#6 venom 1401-03-22 12:52
بسیار مقاله خلاقانه ای بود
همه ایده ها رو خودتون‌گفتین . چیزی به ذهنم‌ نمیرسه
ولی راستش فکر نکنم اون‌موقع واقعا از قبل برای استفاده از خبیث ها در دنباله ها برنامه داشتن یا به جمع بندی نهایی رسیده بودن . پس تیزر دادن درباره شون‌ در صحنه پس از تیتراژ بعید بود
نقل قول کردن
red-spider
#7 red-spider 1401-08-18 08:12
عجب مقاله زیبا و خلاقانه ای ;-)
نقل قول کردن
Mr.future
#8 Mr.future 1403-01-10 09:45
فقط تصورشو بکنید بروس کمپل آفتاب پرست میبود و در تمام این مدت برای جاسوسی تغییر هویت میداده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44