نسخه های عجیب و غریب از «کارنیج» (Carnage) در دنیای کمیک!

نسخه-های-عجیب-و-غریب-از-کارنیج-carnage-در-دنیای-کمیک-دنیاهای-موازی-کارنج

پس از معرفی حقایق جالب از شخصیت «کلیتوس کسدی» ملقب به کارنیج در اینجا حالا زمان آن فرا رسیده که با نسخه های مختلف او از جهان های موازی نیز آشنا شوید!

 

10- کارنیج در دنیای MC2

 کارنیج در دنیای MC2

دنیای شماره 982(ملقب به MC2) را اولین بار در کمیک بوک های دختر عنکبوتی دیدیم. در این دنیا، کارنیج به عنوان نمونه شماره 297 (Specimen 297) شناخته میشد و با یکی از دوستان دختر عنکبوتی به نام «موس منسفیلد» پیوند خورد (او میخواست پدرش را که سرطان داشت با استفاده از سیمبیوت مداوا کند). او همچنین برادر کوچکتر دختر عنکبوتی را نیز آلوده و او را به نسخه کوچولویی از خودش تبدیل کرد.

ینجامین پارکر - کارنیج

دختر عنکبوتی در نهایت از سلاح صوتی خبیثی به نام Reverb استفاده کرد تا سیمبیوت و آثار آن را از بین ببرد. سپس در خط زمانی احتمالی در این دنیا دیدیم  که چطور دولت از نمونه های دیگر سیمبیوت کارنیج استفاده کرد تا سلاح های زنده ای به نام «بیو-غارتگران» (Bio-Predators) تولید کنه تا جلوی کلون دختر عنکبوتی به نام «هرج و مرج» یا «مِیهِم» (Mayhem) رو بگیره (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

بیو غارتگران

این کلون ، دختر عنکبوتی واقعی را کشت و به یک پارتیزان خشن تبدیل شد. اما «بیو-غارتگران» از کنترل خارج شدند و دنیا را نابود کردند. «هرج و مرج» که به اشتباه خود پی برده بود به گذشته سفر کرد و خودش را قربانی کرد تا جلوی نسخه گذشته اش را بگیرد تا دختر عنکبوتی را نکشد و بدین ترتیب از نابودی دنیا در آینده جلوگیری کند.

  

9- کارنیج سال 1602

کارنیج سال 1602

"1602" نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! مرد عنکبوتی این دنیا «پیتر پارکوآ»نام دارد که بهتره برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید. در این دنیا گروهی خبیث هست به نام "شش نوازان خبیث" (Sinister Sextet) که توسط «کارنیج» خلق شده و اعضایش عبارت از :  هاب گابلین، کریون، میستریو، لیزارد ،  الکترو  و البته خود کارنیج! این نسخه از شش خبیث داشت از یک کلیسا دزدی میکرد با گروه "مبارزان عنکبوتی" مواجه شد و همگی شکست خوردند ولی الکترو موفق به فرار شد. درباره کارنیج هم باید بگوییم که نام واقعی اش در این دنیا، «کَنیس کسدی» (Canice Cassidy) بود که باور داشت به یک دیو یا شیطان پیوند خورده! او بسیار بی رحم بود و سادیسم داشت و دیدیم که هنگام سرقت از کلیسا، کشیش آنجا را شکنجه داد!

 

8- کارنیج دنیای شماره 65

مری جین کارنیج

دنیای شماره 65 مارول در اصل متعلق به شخصیت «گوئن عنکبوتی» است (این مقاله را بخوانید). در رویداد "پادشاه سیاه پوش" که در اینجا ترجمه شده، کمیکی به نام "پادشاه سیاه پوش: گوئنوم علیه کارنیج" چاپ شد که در آن دیدیم «مری جین» این دنیا مورد حمله سیمبیوت های «کنال» قرار گرفت و به زور با آنها پیوند خورد و در نتیجه تبدیل شد به کارنیج! این کارنیج در واقع به وسیله نفرت/حسادت مخفی مری جین نسبت به گوئن عنکبوتی تقویت میشد و در نهایت شکست خورد و دوباره به حالت اول خودش بازگشت.

  

7- کارنیج آلتمیت

کارنیج آلتمیت

در دنیای کمیک بوک های آلتمیت، سیمبیوت ها به جای آنکه منشاء فضایی داشته باشند، در آزمایشگاه و توسط پدر «پیتر پارکر» و پدر «ادی براک» خلق شده اند. کارنیج وقتی ساخته شد که دکتر «کرت کانرز» (لیزارد) مقداری از خون پیتر و خون خودش را با لباس اُریجینال ونوم ترکیب کرد. کارنیج دنیای آلتمیت تنها در یک شرایط می توانست زنده بماند و آن هم تغذیه کردن از مردم و DNA آنها بود (درست مثل یک خون آشام!) و در نهایت گوئن استیسی را نیز به همین روش کشت‌. مرد عنکبوتی نبرد سختی با این کارنیج داشت و در نهایت او را شکست داد و با انداختنش داخل یک دودکش آن را کشت! همچنین لازم به ذکره که وقتی گوئن دوباره زنده شد (داستانش اینجا ترجمه شده است)، آیرون من توضیح داد که کارنیج یک کلون کامل و عالی از گوئن با تمام خاطراتش ساخته تا به عنوان میزبانش عمل کند. خوانندگان بعدا فهمیدند که در واقع این کلون توسط دستیار کرت کانرز (بن رایلی) و دکتر اختاپوس و با استفاده از DNA گوئن و کارنیج ساخته شده است. داستانش اینجا ترجمه شده است. میتونید داستان زنده شدن گوئن را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

6- بیزارنیج (Bizarnage)

 بیزارنیج (Bizarnage)

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "آمالگامکه در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای آمالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) برخی از این شخصیت ها بسیار جالب بودند. به طور مثال در این دنیا کارنیج با «بیزارو» ترکیب شده و «بیزارنیج» نامیده میشد! او دشمن «اسپایدر – بوی» بود که خودش ترکیبی از مرد عنکبوتی و سوپربوی بود! این شخصیت تنها در یک شماره دیده شد.

 

5- پیتر پارکر دنیای شماره 15

پیتر پارکر دارک

کمیک های Exiles واقعا فوق العاده بودند (مخصوصا شماره های 1 تا 25 از سری اولش) . در این کمیک گروهی از قهرمانان از دنیاهای مختلف مارول در قالب گروهی به نام Weapon X، ماموریت های خاصی را انجام میدادند. در شماره 12 که سال 2002 چاپ شد ما شاهد یکی از بدترین نسخه های مرد عنکبوتی بودیم که بهش میگفتند The Spider. او پیتر پارکری بود که در دنیای خودش (دنیای شماره 15 مارول) یک قاتل روانی بود و به 67 حبس ابد محکوم شده بود!!! ضمن اینکه با سیمبیوت کارنیج هم پیوند خورده بود. او عضو گروه Weapon X شد ولی قصدش کمک نبود بلکه میخواست به دنیاهای دیگه بره و آنجا را هم به خاک و خون بکشه. آخرش با اشعه آتشین «فایراستار» از پا درآمد.

 

4- کارنیج آدم خوار (!)

کارنیج آدم خوار (!)

دنیای شماره 11080 مارول، بسیار وحشتناک است زیرا در یک بیماری عجیب باعث شده تا جمعیت زمین آدم خوار شوند! کارنیج از اون دسته شخصیت هایی بود که خیلی خوب خودش را با این بیماری وفق داد و کاملا پذیرای آن شد! دیدیم که دارد با ونوم میجنگد ولی دیگر خبری ازش نشد (ونوم این دنیا به دست پانیشر کشته شد).

 

3- کارنیج دنیای شماره TRN664

کارنیج دنیای شماره TRN664

کارنیج در این دنیا شبیه به یک خزنده بود ولی میزبان آن همچنان کلتوس کسدی بود! او در کنار یک سری دیگر از آدم کش ها استخدام شد تا «ددپول» این دنیا را بکشد ولی خودش به دست ددپول کشته شد.

  

2- کارنیج دنیای شماره 32231

کارنیج دنیای شماره 32231

در این دنیا کارنیج سرانجام موفق شد ادی براک و سیمبیوت ونوم او را بکشد! به همین دلیل بدون اینکه کسی توان رقابت با او را داشته باشد دست به طغیان و آدم کشی زد تا اینکه دکتر استرنج زامبی شده از دنیای شماره 22249 او را احضار و نابودش کرد!

 

1- کارنیج زامبی

کارنیج زامبی

در سری دوم کمیک های "زامبی های مارول" شاهد بودیم که «اِلسا بِلاد استون» به همراه یک بچه در دنیای شخصیت های زامبی شده بودند که با نسخه زامبی شده کارنیج مواجه شدند. السا سر او را به سوی «سارون» زامبی شده پرت کرد و اینجوری بود که تونست او را بکشه!

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2024

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کلون ساگای نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

 شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

کمیک مشترک جوکر و کارنیج ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

 نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-07-13 12:51
سلام خدمت همگی
مقاله عالی بود. خیلی لذت بردم.
دنیاهای بزرگ و کوچیک مارول پر از غافلگیری هستن و واقعا شخصیت های جالبی درونشون زندگی میکنه. کارنیج هم دست کمی از بقیه ی شخصیت ها نداره و میشه گفت که در هر دنیایی، یک جور برای شخصیت ها دردسر درست میکنه. یه سوال :-) گزینه ی ۲ همونی بود که تو کمیک های دنیای ونومی شاهدش بودیم؟ فک میکردم برای دنیای اصلی باشه :-? ! از گزینه های ۱ و ۳ و ۵ و ۶ و ۹ واقعا تعجب کردم.
ممنون بابت مقاله ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-07-13 13:05
سلام
ممنون بابت مقاله.
فکر کنید خود کارنیج که در حالت معمولی شخصیت عجیب و غریبی هست نسخه های عجیب و غریب تر از خودش داشته باشه! خب به هر حال اون ظاهر و قیافه سیمبیوتی و جذاب کارنیج باعث میشه که ایشون هم توی مولتی ورس نسخه های خشن تر، دیوانه تر و ترسناک تر و شاید هم عجیب تر داشته باشه. اما میشه گفت هرچی بشه تقریبا توی تمام نسخه های کارنیج یک چیزی ثابته: یک ظاهر قرمز رنگ ترسناک و میل او به کشت و کشتار! مثلا ظاهر مورد ۲ یا دنیای mc2 خیلی باحال هستند و آدم رو جذب میکنند. بیشترشون هم در داستان ها نقش خاصی نداشتند اما بعضی های مثل مورد ۱۰ و مورد ۵ داستان و نحوه پیراششون برام جالب بود. "بیزارنیج" هم یعنی ترکیب دو موجود که شخصیت پردازی خیلی جالب و خاصی ندارند که همونطور هم که توی مقاله ذکر شد مدت کوتاهی حضور داشتند. با خوندن مورد ۹ هم فهمیدم نسخه های بی رحم تر از کارنیج خودمون هم وجود داره! در کل این مقاله باعث شد تا با کارنیج های دنیاهای موازی بیشتر آشنا بشم. کسی چه میدونه شاید یه موقعی یکی از اینا در جایی به کار بره.
فقط ببخشید من یک سوال دارم. عکس بالای مقاله یک نوع کارنیج دیگه رو نشون میده.
spidey.ir/.../...
این کارنیج مال دنیای خاصی هست یا عکس فقط تزئینیه؟ چون انگار "پلنگ سیاه" هست که با سیمبیوت ترکیب شده (!) اما اینکه سر انگشت هاش سیاه هستند و یک جور جلوه های سیمبیوتی سیاه هم داره به کارنیج مورد ۲ یعنی دنیای 32231 میخوره.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-07-13 13:09
سلام
خیلی ممنون از آقای ترابی بابت مقاله
10 من این داستان خوندم بند خدا می مجبور شد از یا دستگاه استفاده کنه و برای مدتی شنوایی بنجامین مشکل پیدا کرده بود
۹ من این کمیک نخوندم ولس خب نیل گیمن یکی از بهترین نویسنده ها این ایدو اجرا کرده
۸ این کمیک به لطف این سایت خوندم چون سیمبویت از نفرت تغذیه میکنه و مرجین هم از گوئن به دلایل زیاد نفرت داشت کارنیج بهش مسلط شد و البته به کمک گوئن حالش خوب شد
۷ به نظرم بندیس نباید گوئن تبدیل به یه آدم خوش گذرونش می‌کرد ولی خب کارنیج مثل همیشه خطرناک
۶ و ۵ برام جال بودن بیزاریج
در مورد موارد دیگه نظر ندارم

خسته نباشید میگم
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-07-13 13:30
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
فکر کنید خود کارنیج که در حالت معمولی شخصیت عجیب و غریبی هست نسخه های عجیب و غریب تر از خودش داشته باشه! خب به هر حال اون ظاهر و قیافه سیمبیوتی و جذاب کارنیج باعث میشه که ایشون هم توی مولتی ورس نسخه های خشن تر، دیوانه تر و ترسناک تر و شاید هم عجیب تر داشته باشه. اما میشه گفت هرچی بشه تقریبا توی تمام نسخه های کارنیج یک چیزی ثابته: یک ظاهر قرمز رنگ ترسناک و میل او به کشت و کشتار! مثلا ظاهر مورد ۲ یا دنیای mc2 خیلی باحال هستند و آدم رو جذب میکنند. بیشترشون هم در داستان ها نقش خاصی نداشتند اما بعضی های مثل مورد ۱۰ و مورد ۵ داستان و نحوه پیراششون برام جالب بود. "بیزارنیج" هم یعنی ترکیب دو موجود که شخصیت پردازی خیلی جالب و خاصی ندارند که همونطور هم که توی مقاله ذکر شد مدت کوتاهی حضور داشتند. با خوندن مورد ۹ هم فهمیدم نسخه های بی رحم تر از کارنیج خودمون هم وجود داره! در کل این مقاله باعث شد تا با کارنیج های دنیاهای موازی بیشتر آشنا بشم. کسی چه میدونه شاید یه موقعی یکی از اینا در جایی به کار بره.
فقط ببخشید من یک سوال دارم. عکس بالای مقاله یک نوع کارنیج دیگه رو نشون میده.
spidey.ir/.../...
این کارنیج مال دنیای خاصی هست یا عکس فقط تزئینیه؟ چون انگار "پلنگ سیاه" هست که با سیمبیوت ترکیب شده (!) اما اینکه سر انگشت هاش سیاه هستند و یک جور جلوه های سیمبیوتی سیاه هم داره به کارنیج مورد ۲ یعنی دنیای 32231 میخوره.
با تشکر.

سلام! ببخشید جوابتونو میدم ؛ ولی نمیدونم چرا خوندن کامنت های شما همیشه یه حال خاصی داره! بدون اغراق میگم. راستش منم سر اون عکس تیتر مقاله برام یه سری سوال پیش اومد. فکر میکنم یک چیزی تو مایه های فتوشاپ های تو سایت ردیت یا برنامه ی پینترست باشه چون وقتی تو اینترنت گشتم چیز خاصی پیدا نکردم :-?
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1400-07-13 15:09
به نقل از AM SM BM SM:

فقط ببخشید من یک سوال دارم. عکس بالای مقاله یک نوع کارنیج دیگه رو نشون میده.
spidey.ir/.../...
این کارنیج مال دنیای خاصی هست یا عکس فقط تزئینیه؟ چون انگار "پلنگ سیاه" هست که با سیمبیوت ترکیب شده (!) اما اینکه سر انگشت هاش سیاه هستند و یک جور جلوه های سیمبیوتی سیاه هم داره به کارنیج مورد ۲ یعنی دنیای 32231 میخوره.
با تشکر.

این عکس یکی از کاور واریانت های کمیک های پلنگ سیاه به مناسب رویداد کارنیج مطلق بود. کلا در رویداد کارنیج مطلق کاور واریانت های زیادی طراحی شدند که قهرمانان مارول رو در حالت آغشته به کارنیج نشون میدادن. میتونی نمونه های دیگه رو اینجا ببینی:
uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

uplooder.net/.../...

این عکس هم چون عکس header مقاله اس فقط حالت تزئینی داره.
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-07-13 18:07
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
#5 چه عکس های تزئینی زیبایی مخصوصا فنتستیک فورش.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37