10 حقیقت مهمی که باید درباره "اسکادران برتر" (Squadron Supreme) بدانید

ناوگروه-گردان-سوپریم-عالی-والا-تاریخچه-معرفی-شخصیت-فکت-facts-حقایق-مهم-نکته-اسکادران-برتر-squadron-supreme

به مناسبت انتشار "تولد مجدد قهرمانان" و حضور برجسته "اسکادران برتر" در این رویداد این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: آنها بزرگترین قهرمانان در عالم هستند، افسانه های زنده ای که به طور خستگی ناپذیری کار میکنند تا از زمین علیه تمامی انواع خطرات محافظت نمایند. رهبر آنها آخرین در نژاد خود است. در هر دو طرف او یک میلیونر نابغه با فن آوری پیشرفته و آینده نگرانه دیده میشود و البته یک یک نامیرای نیرومند از جزیره ای آرمان گرایانه. دیگر اعضای تیم را یک تندرو، یک حلقه به دست، جادوگری نیرومند و دیگر قهرمانان تشکیل میدهند. اگر این توصیف به شدت شما را به یاد "جاستیس لیگ" می اندازد کاملا حق دارید ولی منظور ما در واقع گروه "اسکادران برتر" مارول بود! این تیم سال 1969 و در شماره 69 از کمیک Avengers خلق شد تا عمداً خوانندگان را به یاد جاستیس لیگ بیندازد و داستان غریبی در پس خلقت آن قرار دارد. درسته که هیچ وقت به موفقیت "جاستیس لیگ" نرسید (و قرار هم نبود که برسند) ولی تاریخچه آن به همان اندازه افسانه آمیز و مملو از پیچش های نامتعارف است.

 

1- اسکادران برتر در نتیجه توافق بین دو نویسنده خلق شد!

در اوایل دهه 70 میلادی اتفاق جالبی افتاد! در اون زمان «مایک فردریش» نویسنده کمیک Justice League of America بود و «روی توماس» هم نویسنده کمیک Avengers. آنها با هم قرار گذاشتند که به طور مخفیانه کراس اوری را در کمیک های خود بین مارول و دی سی شروع کنند! بنابراین جاستیس لیگ شروع کرد به مبارزه با گروهی به نام "قهرمانان آنگر" (Champions of Angor) که در واقع نسخه ای از اونجرز بود:

"قهرمانان آنگر" (Champions of Angor)

بعدا در شماره 3 کمیک Justice league Quarterly، اعضای جدیدی بهش اضافه شد تا بیش از پیش شبیه به اونجرز شوند:

انتقام جویان دی سی

و گروه اونجرز هم در شماره 69 از کمیک خود با "اسکادران خبیث" (Squadron Sinister( جنگید که در حقیقت نسخه ای از جاستیس لیگ بود:

"اسکادران خبیث" (Squadron Sinister

همانطور که در تصویر دیدید، اعضایش از سمت چپ به راست عبارت بودند از «دکتر اسپکتروم»، «هایپریون»، «نایت هاک» و «ویزر» که قرار بود خواننده را به ترتیب به یاد گرین لنترن، سوپرمن، بتمن و فلش بیندازند (جالب آنکه مارول در عصر طلایی کمیک بوک نیز یک شخصیت تندرو داشت به نام ویزر که در اینجا معرفی شده است).

در واقع شخصیت خبیث «گرند مستر» که در عالم مارول به برگزاری رقابت بین ابرقهرمانان شهره است، اسکادران خبیث را پدید آورد تا با اعضای اونجرز مقابله کنند. این گروه پس از آن نیز چند باری در دیگر عناوین مارول دیده شد تا اینکه در شماره 85 از کمیک اونجرز که سال 1971 منتشر شد، گروه "اسکادران برتر" (Squadron Supreme) رونمایی شدند که در واقع نسخه قهرمانانه همان "اسکادران خبیث" بودند.  یعنی گفته شد که گرند مستر اسکادران خبیث را برپایه اسکادران برتر پدید آورده بوده.

اسکادران برتر

حالا جالبه که من تو برخی سایت ها میخونم که میگن مارول گروه "اسکادران برتر" رو از روی دی سی و جاستیس لیگ کپی کرده! خب عزیز من وقتی اطلاعات نداری و تاریخچه کمیک بوک رو نمیدونی بیخودی حرف نزن. فلسفه شروع این گروه همانطوری که گفتم از توافق دو نویسنده شروع شد تا گروه های مشابه ای خلق کنند تا یک جور ایستراگ باحال خلق کنند! دی سی «قهرمانان آنگر» رو خلق کرد تا هجویه ای بر اونجرز باشه و مارول هم "اسکادران برتر" رو که هجویه ای بر جاستیس لیگ بود. همین و بس! و البته شاید از خود بپرسید که چه بر سر "قهرمانان آنگر" آمد؟ در واقع این تیم برخلاف "اسکادران برتر" خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد زیرا دیزاین شخصیت هایش و ایده ای که پشت اریجین آنها بود اصلا خوب نبود و البته در کمال تعجب همتایان دو عضو اصلی اونجرز یعنی کاپیتان آمریکا و هالک در آن حضور نداشتند! چندی پیش وب سایت CBR در این مقاله به دلایل فراموش شدن این تیم در انتشارات دی سی پرداخت. این در حالی است که اسکادران برتر همچنان در مارول و داستان هایش حضور قدرتمندی دارد و نسخه های مختلفی از آن را شاهد بوده ایم.

کمیک squadron supreme

 

 

2- یکی از اعضای اسکادران خبیث به گروه "مدافعین" پیوست، یکی هم به "اترنالز" وصل شد

 «نایت هاک» با نام واقعی «کایل ریچموند» (Kyle Richmond)

یکی از اعضای اصلی گروه "اسکادران خبیث" ، «نایت هاک» با نام واقعی «کایل ریچموند» (Kyle Richmond) بود که در مورد قبلی گفتیم براساس شخصیت بتمن در "جاستیس لیگ" خلق شده بود. در شماره های 13 و 14 از سری نخست کمیک های Defenders که سال 1974 منتشر شد ، او به این تیم مراجعه کرد و به آنها کمک کرد تا با هم تیمی های سابقش مبارزه کنند. سپس عضو گروه شد! آن موقع آقای «لن وین» نویسنده کمیک های "مدافعین" بود و اظهار داشت که با اضافه کردن نایت هاک به گروه در واقع دوست داشت شخصیتی را در اختیار داشته باشد که سابقه و تاریخچه ای در دنیای کمیک نداشته باشد تا بتواند به راحتی و هر جور که میخواد ازش استفاده کنه، بدون اینکه نگران این باشه که حضورش در این سری میتونه چه تاثیری روی عناوین دیگر مارول داشته باشه. نایت هاک به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه "مدافعین" در این تیم حضور داشت و البته به صورت جسته و گریخته او را در سری های دیگر نیز دیدیم. به طور مثال در یکی از آرک های داستانی طولانی و مهم که سال 1979 شروع شد دیدیم که نایت هاک تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. نویسنده این آرک بعدها فاش کرد که میخواسته در پایان آن نایت هاک را برای همیشه به زندان بیندازه ولی قبل از اینکه بتونه تصمیم خودش را عملی کنه، دوره اش در این سری به اتمام رسید. راستی، در این مقاله گفته بودیم که به نایت هاک در دنیای سینمایی مارول هم اشاراتی شده است.

 هایپریون (Hyperion)

و اما هایپریون به عنوان رهبر و عضو اصلی اسکادران برتر چندین بار حتی در گروه اونجرز نیز دیده شده اما اخیرا یکی از نسخه های این شخصیت از یک دنیای موازی را به «ابدی ها» ربط دادند! «مارکوس میلتون» ملقب به «هایپریون» اولین بار در شماره 1 از سری پنجم کمیک های Avengers خلق شد ( به دست «جاناتان هیکمن») . او آخرین بازمانده از نژاد ابدی ها هستش (البته در دنیای دیگر) . وقتی دنیای او با دنیای دیگری برخورد کرد، به دنیای اصلی مارول آمد. مدتی را زیر نظر دانشمندان گروه تروریستی A.I.M سپری کرد تا اینکه اونجرز او را نجات داد و در چند ماموریت این گروه را همراهی کرد. سال 2015 و به خاطر رویداد معروف «جنگ های پنهان» (که در اینجا ترجمه شده است)، به یکی از زیر شاخه های اونجرز به نام Multiversal Avengers پیوست که هدفش فهمیدن دلیل اصلی برخورد دنیاها با هم بود. هایپریون و هم تیمی های او در نبرد با قدرتمند ترین موجودات مالتی ورس مارول یعنی «بیاندرز» (که در اینجا معرفی شده اند) کشته شدند. البته بعد از پایان رویداد جنگ های پنهان ، هایپریون و بسیاری دیگر از قهرمانان مارول دوباره زنده شدند. در هر حال او به عنوان کسی که از نژاد ابدی ها میباشد، میتونه انرژی کیهانی جذب کنه که باعث میشه قدرت های زیادی داشته باشه. او در شماره 4 از سری پنجم کمیک های Avengers خودش رو وسط دو دنیا گذاشت تا از برخورد آنها با یکدیگر جلوگیری کنه!!! یک بار هم شهر آتلانتیس را از اقیانوس درآورد و به هوا برد!! بنابراین هنوز دقیقا حد نهایی قدرت او مشخص نشده چون همیشه کارهایی میکنه که آدم شاخ درمیاره.

 

3- اسکادران برتر، "واچمن" مارول بود!

واچمن مارول

در سال 1985 یعنی یک سال قبل از اینکه «آلن مور» و «دِیو گیبونز» با سری Watchmen دنیای کمیک بوک را تا ابد یک تکان اساسی دادند و ژانر ابرقهرمانی را "واسازی" (Deconstruction) کردند ، نویسنده ای بسیار تاثیرگذار در تاریخ مارول به نام «مارک گرونوالد» (Mark Gruenwald) به همراه طراحی به نام «باب هال» سری اختصاصی Squadron Supreme را شروع کردند. در این سری 12 قسمتی آنها به شیوه خود ژانر ابرقهرمانی را شخم زدند و واسازی کردند. در واقع گرونوالد این ایده را مطرح کرد که اگر روزی "جاستیس لیگ" تصمیم بگیرد برای نجات واقعی بشریت ، دنیا را تسخیر کند و جنگ ها و قحطی و جنایت را ریشه کن نماید چه پیش می آید. چیزی که در مقابل دیدگان خوانندگان قرار گرفت دنیایی بود که در آن قهرمانان به طور غیرعامدانه ای اجتماعی فاشیستی خلق کردند که در آن بشریت شروع به ترسیدن از کسانی میکند که سابقا آنان را محافظین خود میدانست. برخلاف Watchmen که محدود های ژانر ابرقهرمانی را را شکست تا کلیشه ها را نابود و از نو بسازد، اما گرونوالد ساختارشکنی خود را در بطن همون محدوده های شناخته شده کمیک های ابرقهرمانی انجام داد.

 

4- جنگ داخلی اریجینال را در کمیک های "اسکادران برتر" شاهد بودیم!

جنگ داخلی اسکادران برتر

در سال 2016 هواداران دنیای سینمایی مارول در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" این فرصت را پیدا کردند تا سرانجام نبردی را بین قهرمانان محبوب خود در دنیای سینما شاهد باشند و دیدیم که چطور گروه انتقام جویان به دو دسته متضاد تقسیم شد و رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و در نبردی هیجان انگیز در فرودگاه با هم جنگیدند. همانطور که احتمالا میدانید نام و موضوع اصلی این فیلم از رویداد بسیار مهم مارول در سال 2007 گرفته شده بود که در اینجا آن را برایتان ترجمه کرده ایم. اما شاید تنها هواداران سری کمیک بوکی اختصاصی "اسکادران برتر" بدانند که نبرد فرودگاه برایشان خیلی آشنا بوده زیرا همچین نبردی در شماره 12 این سری نیز اتفاق افتاد! یعنی در فینال بزرگ داستان ، نایت هاک نصف تیم را علیه نصف دیگر آن رهبری میکند که رهبرشون هایپریون بود و این نبرد در یک پروازگاه رخ میدهد. البته درسته که همه از نبرد فیلم "جنگ داخلی" جان سالم به در بردند ولی در نبرد "اسکادران برتر" چنین نبود ...

 

5- اولین رُمان گرافیکی "اسکادران برتر" حاوی خاکستر نویسنده بود!

رُمان گرافیکی "اسکادران برتر"

سری مشهور و تحسین شده "اسکادران برتر" که در مورد شماره 3 بهش اشاره شد، خیلی سریع تحت الشعاع کمیک Watchmen قرار گرفت و در حقش اجحاف شد در حالی که ایده بکر خودش را قبل از watchmen شروع کرده بود. اما این سری حالت کالت (cult) پیدا و هواداران پر و پا قرص خاصی برای خودش دست و پا کرد. مرحوم گرونوالد (که خیلی زود و نابهنگام چشم از دنیا فرو بست) اعتقاد داشت این سری یکی از بهترین آثارش بود. با این حال مارول تا سالها این سری رو به صورت مجموعه کالکت شده (رمان گرافیکی)، تجدید چاپ نکرد. اما پس از حمله قلبی گرونوالد در سال 1996 که منجر به مرگ او شد (در سن 43 سالگی) وصیت نامه اش به مارول تحویل داده شد که در آن خواسته بود جسدش را سوزانده و خاکسترش را در جوهر چاپ یک کمیک مخلوط کنند! مارول هم برای برآورده ساختن وصیت او ، خاکسترش را با چاپ نخستین مجموعه جمع آوری شده "اسکادران برتر" به صورت رمان گرافیکی در سال 1997 ترکیب کرد!

 

6- احیای گروه در سری کمیک بوک های MAX

کمیک supreme power

در سال 2003، مارول "اسکادران برتر" را به عنوان یکی از عناوین سری کمیک بوک های MAX که لحن و محتوای بزرگسالانه داشتند ، بازخلق کرد. این سری Supreme Power نام داشت که نویسنده اش «جی. مایکل استرازینسکی» و طراحش نیز «گری فرانک» بود. در این سری ، تیم اسکادران برتر در دنیایی جدید به تصویر کشیده شدند و اعضایش سرگذشت و اریجین های جدیدی پیدا کردند. در Supreme Power ، هایپریون به عنوان یک سلاح مخفی از سوی دولت آمریکا به کار گرفته شد. به جای ویزر از «بِلِر» (Blur) استفاده شد تا تندروی تیم باشد. نایت هاک نیز در تعقیب یک قاتل سریالی دارای قدرت های فوق بشری بود. این سری هم بسیار تحسین شده و موفق از نظر فروش از آب درآمد ولی هر شماره از آن با تاخیر زیادی منتشر شد و چند باری هم ریبوت شد این موجب نارضایتی هواداران گردید.

 

7- مرگ و نابودی "اسکادران برتر"

مرگ و نابودی "اسکادران برتر"

علیرغم اینکه نسخه MAX از "اسکادران برتر" شروع بسیار خوبی داشت ولی همانطور که گفته شد، تاخیرهای فراوان و یک سری تغییراتی که در نویسنده و طراح سری به وجود آمد که نارضایتی خوانندگان را به دنبال داشت و وقتی سری کمیک بوک های MAX کنسل شدند، شخصیت های اسکادران برتر بار دیگر کنار گذاشته شدند و برای مدتی کسی سراغشان را نگرفت. تا اینکه در شماره 24 از سری New Avengers سر و کله شون پیدا شد. منتهی اوضاع به نفع آنها نبود و «نیمور» و گروه «توطئه گر» (Cabal) با حمله به دنیای آنها، تعدادی از اعضایشان را کشتند! سپس در رویداد "جنگ های پنهان" بار دیگر این تیم را دیدیم که به دست "اسکادران خبیث" نابود شدند.

 

8- تشکیل نسخه جدید با حضور اعضایی از دنیاهای دیگر

تشکیل نسخه جدید با حضور اعضایی از دنیاهای دیگر

نایت هاک تنها بازمانده نسخه MAX از تیم اسکادران برتر یعنی Supreme Power بود که در مورد قبلی گفته شد نابود شدند. سپس نویسنده ای به نام «جیمز رابینسون» از این نسخه از نایت هاک استفاده کرد تا اعضای مختلفی ازاسکادران برتر در سرتاسر مولتی ورس را انتخاب و گروه جدیدی را تشکیل دهد. این نسخه جدید یه جورایی خبیث بود و رگه هایی از "اسکادران خبیث" در آن دیده میشد زیرا برای انتقام گرفتن از نیمور به دلیل مشارکت در قتل برخی از اعضای Supreme Power، آتلانتیس را نابود کردند و نیمور را کشتند! در هر حال، پس از چند ماموریت ناموفق و کشته شدن چندین اعضا یا گیر افتادن آنها در برخی از دنیاهای دیگر، این نسخه از اسکادران برتر نیز به کار خود پایان داد.

 

9- اسکادران برتر آمریکا

اسکادران برتر آمریکا

جدیدترین نسخه از اسکادران برتر که در رویداد "تولد مجدد قهرمانان" نیز حضور دارد، "اسکادران برتر آمریکا" (Squadron Supreme of America) است که سال 2018 و در شماره 700 از کمیک Avengers معرفی شد. این گروه از سوی «فیل کولسون» و به دستور «ژنرال راس» تشکیل شد زیرا نگران بودند که دولت شاید دیگر نتواند به انتقام جویان اعتماد کند. بنابراین این تیم دولتی بود تا به جای انتقام جویان مورد استفاده قرار بگیرد. تا اینکه حقیقت تاریکی درباره آنها فاش شد: اعضای این تیم در واقع شبح یا تمثال هایی بودند که توسط «مفیستو» خلق شده بودند! ادامه داستان را خودتون در اینجا بخونید...

 

10- حضور در دنیای انیمیشن

تا به امروز حضور اسکادران برتر در خارج از دنیای کمیک تنها به انیمیشن محدود بوده است. اولین حضور آنها در یکی از اپیزودهای کارتون بچگانه The Super Hero Squad Show بود:

کارتون superhero squad squad

اما حضور آنها در سریال کارتونی Avengers Assemble چشم گیرتر بود. اعضای این تیم در این کارتون را هایپریون، زاردا، نایت هاک، اسپید دیمون، دکتر اسپکتروم و نوک تشکیل میدادند.

آنها بیگانه هایی بودند که به دنبال فرمانروایی بر سیاره خود بودند و وقتی مردم ازشان تبعیت نکردند آن را نابود کردند. هایپریون به زمین آمد تا همین بلا را بر سرش بیارد و سپس به گروه توطئه گرِ «رد اسکال» پیوست. در فصل دوم آنها از سنگ واقعیت استفاده کردند تا مردم را متقاعد سازند که قهرمان هستند و انتقام جویان هم خبیث هستند! ولی در نهایت شکست خوردند و به زندان "والت" افتادند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "تولد مجد قهرمانان" (HEROES REBORN) ترجمه شد + لینک دانلود

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

15 حضور مخفیانه شخصیت های مارول و دی سی در کمیک های یکدیگر!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

معرفی 20 عضو "اترنالز" (ETERNALS)

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت اول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-02-26 16:36
وای وای استاد

شرمنده سلام یادم رفت ! حالا سلام

دستتون درد نکنه استاد مقاله عالی بود. از اون مناسبتی های جذاب!
تشکیل این تیم چه خفن بود؟ والا خیلی خوشم اومد از رفتار دو نویسنده.

مورد ۵ چه جذاب و زیبا بود. اشکم در اومد :cry:

دستتون درد نکنه استاد عزیز
نقل قول کردن
Agent bishop
#2 Agent bishop 1400-02-26 16:48
به جز اون قضیه توافق دیگه هیچی ازشون نمی‌دونستم . جالبه که تو خیلی از سایت ها داستان اسکادران برتر رو جزو ده برتر مارول میدونند .
نقل قول کردن
Ghost Rider
#3 Ghost Rider 1400-02-26 17:30
به به
واقعا شماره 4 خیلی جالب بود
ببخشید استاد شما نظرتون راجع avengers assemble چیه؟
من آخر فصل 1 هستم
میترسم مثل همه ی فیلم و انیمیشن هایی یشه که دیدم و حال کردم بعد اومدم اینجا دیدم همشون بد بودن :lol:
نقل قول کردن
Bucky WS
#4 Bucky WS 1400-02-26 18:33
ببخشید مورد شماره 9 (اسکادران برتر آمریکا) همونیه که الان تو رویداد heroes reborn حضور دارن، درسته؟
چون شخصیت ها که همون شکلی هستن و کولسون هم هست
پس مفیستو پشت قضیه است
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#5 Amir-Ali-2020 1400-02-26 18:41
استاد نمیدونم واقعا شما رو چی خطاب کنم ولی واقعا نابغه ای هستید که با شوق و ذوق وصف ناپذیر خودتون برای دنیای کمیک ایران زحمت میکشید . به نظرم شما نامبر وان تاریخ کمیک بوک ایران هستید و خواهید بود. واقعا کی پیدا میشه به مناسبت یه سری کمیک بیاد از قبل برنامه ریزی کنه و همچین مقاله ای بنویسه؟ خیلی دوستتون دارم. ایشالا صد سال سایه تون بالا سر کمیک بوک در ایران باشه
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#6 Amir-Ali-2020 1400-02-26 18:42
به نقل از Ghost Rider:

ببخشید استاد شما نظرتون راجع avengers assemble چیه؟
من آخر فصل 1 هستم
میترسم مثل همه ی فیلم و انیمیشن هایی یشه که دیدم و حال کردم بعد اومدم اینجا دیدم همشون بد بودن :lol:

واقعا بهتر نبود اسپم ندی تو این مقاله حرفه ای؟
در ضمن استاد چندین بار گفتن که از انیمیشن های مارول در شبکه دیزنی اکس دی خوششون نمیاد که طبیعتا شامل این کارتون هم میشه
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#7 Amir-Ali-2020 1400-02-26 18:43
به نقل از Bucky WS:
ببخشید مورد شماره 9 (اسکادران برتر آمریکا) همونیه که الان تو رویداد heroes reborn حضور دارن، درسته؟
چون شخصیت ها که همون شکلی هستن و کولسون هم هست
پس مفیستو پشت قضیه است

بله باید خودشون باشن
ضمن اینکه نویسنده هر دو سری جدید اونجرز و هیروز ریبورن آقای جیسون آرون هستن
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-02-26 20:05
بینظیر بود... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1400-02-26 20:11
به نقل از Ghost Rider:
به به
واقعا شماره 4 خیلی جالب بود
ببخشید استاد شما نظرتون راجع avengers assemble چیه؟
من آخر فصل 1 هستم
میترسم مثل همه ی فیلم و انیمیشن هایی یشه که دیدم و حال کردم بعد اومدم اینجا دیدم همشون بد بودن :lol:

آقای ترابی از انیمیشن Avengers: Earth's Mightiest Heroes خوششون میاد... از نظر منم بینظیره... آقای ترابی سریال Avengers Assemble رو خیلی متوسط و معمولی توصیف کردند... از نظر منم انیمیشن خوبی نبود مخصوصا دیزاین هاش... در عوض هم داستان و به خصوص دیزاین سریال Earth's Mightiest Heroes فوق العاده بود...
نقل قول کردن
Ghost Rider
#10 Ghost Rider 1400-02-26 20:24
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از Ghost Rider:
به به
واقعا شماره 4 خیلی جالب بود
ببخشید استاد شما نظرتون راجع avengers assemble چیه؟
من آخر فصل 1 هستم
میترسم مثل همه ی فیلم و انیمیشن هایی یشه که دیدم و حال کردم بعد اومدم اینجا دیدم همشون بد بودن :lol:

آقای ترابی از انیمیشن Avengers: Earth's Mightiest Heroes خوششون میاد... از نظر منم بینظیره... آقای ترابی سریال Avengers Assemble رو خیلی متوسط و معمولی توصیف کردند... از نظر منم انیمیشن خوبی نبود مخصوصا دیزاین هاش... در عوض هم داستان و به خصوص دیزاین سریال Earth's Mightiest Heroes فوق العاده بود...
شما فقط دوست دارین اسپم بدید؟

خیلی عذر میخوام ولی اسکادران برتر در انیمیشن avengers asseble حضور دارن و در مقاله هم گفته شده
پس در واقع اسپم شدیدی نبود و حتی میشه گفت اصلا اسپم نبود
حالا شما بزرگی خودتون ببخشید
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-03-02 09:15
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله عالی بود.
اصلا این شخصیت ها را نمی شناختم ولی در کل جالب بودند،امیدوارم مارول این شخصیت ها را در دنیایش استفاده کنه.
مورد ۵ هم خیلی کارش عالی بود.
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#12 TMNT - FAN 1402-12-05 17:32
مقاله شگفت انگیزی بود آقای ترابی ، به شخصه با اون بخش مربوط به * واچمن * واقعا متعجب شدم
باید امیدوار بود مارول به اشتباهات خودش ادامه نده و دست از ریبوت کردن مداوم این گروه برداره تا یه سری نویسنده کاربلد بیان و فرمون قصه های اونها رو دست بگیرن و ایده های بکر و ناب جدید و حیرت انگیزی رو کنن که حسابی بترکونه
چون روی این گروه حساسیت آنچنانی نیست پس میشه دست نویسنده ها باز تر باشه و زیاد نگران تبعات تصمیمات خودشون نباشن ، واقعا حیفه پتانسیل عظیم این گروهه که بی ثبات باشه یا حتی اعضاش به صورت خبیث به تصویر کشیده بشن همون ابرقهرمان / ضد قهرمان خیلی بهتره
شخصا همیشه نسبت به نظرات شخصی شما راجب عناوین مختلف بسیار کنجکاوم ، نظرتون راجب کمیک واچمن چیه ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37