موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر داستانی بازی "مردعنکبوتی 2"

marvel-s-spider-man-2-official-story-trailer-موشکافی-تحلیل-و-بررسی-تریلر-داستانی-بازی-مردعنکبوتی-2-آنالیز-نقد-و-بررسی-استوری-اسپایدرمن-مایلز-مورالز-مورالس-گیم-اینسامنیاک-سونی-پلی-استیشن-5-ps5

وقتشه که Marvel's Spider-Man 2 - Official Story Trailer رو ببریم زیر ذره بین سایت اسپایدی!

اگر هنوز تریلر را تماشا نکرده اید بروید اینجا.

نقد و بررسی تیزر و گیم پلی تریلر قبلی رو هم میتونید در اینجا و اینجا بخونید. این کمیک هم خوندنش لازمه:

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

در ضمن میتونید در اینجا و اینجا مقالات ما را درباره نکات پنهان بازی های قبلی بخونید. در اینجا و اینجا هم نقد دو بازی گذشته را گذاشته ایم. حالا وقتشه بریم سر وقت بررسی تریلر داستانی این بازی که یک روز و نیم پیش در جشنواره "کمیک کان سَن دیه گو 2023" به نمایش درآمد.

تریلر با مکالمه ای بین دو دوست قدیمی و صمیمی یعنی پیتر پارکر و هری آزبورن آغاز میشود. اولا اینکه محل این ملاقات دبیرستان "میدتاون" چون لوگوی این دبیرستان را مشاهده میکنیم (میدتاون دبیرستان معروف مردعنکبوتی است که پیتر پارکر در دنیای کمیک در آنجا درس میخواند).

دبیرستان اسپایدرمن

این لوگو در تریلر قبلی هم بود:

درباره هری آزبورن در نقد و بررسی تریلر قبلی (در اینجا) صحبت کردیم. خب ... او طبیعتاً پسر «نورمن آزبورن» هستش (نورمن در دنیای کمیک و سینما با هویت «گرین گابلین» شناخته میشه و در دنیای این بازی ها شهردار نیویورک محسوب میشه). در بازی قبلی متوجه شدیم هری هم مثل مادرش بیماری سخت و لاعلاجی داره و در صحنه پس از تیتراژ هم مشاهده کردیم که هری در مخزنی در آزکورپ با سیمبیوت پیوند خورده.

و اینجا انگار او از مخزن بیرون اومده و حالش خوبه.

هری ازبورن

چون دیالوگ های بین او و پیتر این رو نشون میدن.

پیتر پارکر و هری ازبورن

او میگه: "در 10 سال گذشته خیلی اتفاقات افتاده. این یه معجزه است که من الان حتی تونستم اینجا بنشینم. یه شانس دوباره بهم داده شده و میخوام ازش استفاده کنم. لازم دارم که در کنارم باشی، پیتر. ما قراره دنیا را شفا بدیم".

A lot’s happened in the past ten years. It’s a miracle I’m even here now. I got a second chance, and I’m gonna take advantage of that. But I need you with me, Pete. We’re going to heal the world.”

 این وسط اون جمله ی آخر کلیدیه. یعنی همون جمله ی "ما قراره دنیا رو شفا بدیم" و در انتهای این مقاله قراره دوباره بهش برگردیم. بنابراین تا اینجا نتیجه میگیریم که هری برگشته و حالش خوبه و میخواد که پیتر بهش کمک میکنه. من احساس میکنم هری یه شغلی به پیتر در شرکت "آزکورپ" پیشنهاد میده و در اونجاست که پیتر به سیمبیوت دسترسی پیدا میکنه. راستی، ظاهر هری هم نسبت به بازی قبل تغییر کرده (البته ما در بازی قبلی فقط عکس های قدیمی هری رو دیدیم و صداش رو شنیدیم).

هری اسیورن بازی اسپایدرمن 2

پیتر پارکر هم برگشته و من هنوزم نمیتونم چهره جدیدش رو هضم کنم! خب حتما خبر دارید که ابتدا سونی از چهره بازیگری به نام «جان بوبنیاک» (John Bubniak)  برای پیتر پارکر در بازی اسپایدرمن کنسول PS4  استفاده کرد که اتفاقا خیلی هم خوب و پخته بود. ولی بعدا برای نسخه ریمستر شده ی این بازی برای کنسول های PS5 و PC از بازیگر دیگری به نام «بن جوردن» (Ben Jordan)  استفاده کرد!

پیتر پارکر اینسامنیاک

خود سونی اعلام کرد که این کار رو کرده چون نقش آفرینی آقای جوردن بیشتر با صدای صدا پیشه ی پیتر پارکر (یوری لاونثال) هماهنگ بوده ولی همه میدونیم که سونی این کار رو کرد تا چهره ی پیتر در این بازی ها را بیش از پیش به چهره ی بازیگر فعلی مردعنکبوتی/پیتر پارکر در دنیای سینما یعنی «تام هالند» شبیه کنه. در هر حال، من که چهره اولیه را میپسندم و اصلا از این تغییر راضی نیستم. ضمن اینکه بنظرم ظاهر پیتر حتی از نسخه ریمستر شده هم بدتر شده!

سپس شاهد هستیم که مردعنکبوتی (پیتر پارکر) و مردعنکبوتیِ «مایلز مورالز» با هم از پشت بام ساختمانی به پایین میپرند و شروع به تاب خوردن در سطح شهر میکنند.

نقد و بررسی تریلر بازی marvel's spiderman 2

با توجه به رنگ های به کار رفته در این صحنه، به احتمال زیاد این ساختمان مربوط به "بروکلین ویژنز" (Brooklyn Visions) هستش یعنی همان مدرسه ویژه ای که مایلز مورالز در محله ی خودش (بروکلین) در آنجا تحصیل میکند.

بروکلین ویژنز

چون اگه یادتون باشه، مایلز تی شرت این مدرسه را بر تن داشت که لوگوی آن به رنگ آبی و زرد بود و همین رنگ ها را در این صحنه مشاهده میکنیم:

بروکلین ویژنز

حدس من این است که پیتر برای انجام کاری یا برای ادامه ی آموزش هایی که به مایلز میدهد به مدرسه ی او آمده و با هم از آنجا به پایین میپرند.

سپس شاهد معارفه ی هری آزبورن از سوی پیتر با مایلز  هستیم که در جزیره ی "کنی"  (Coney Island)رخ میده (جزیره کُنی یک منطقه مسکونی، تجاری و تفریحی است که در یک شبه جزیره در جنوب غربی بروکلین در شهر نیویورک قرار دارد و به خاطر شهربازی که در آن بنا شده شهرت دارد). به نظرم دو تا ایستراگ تو این صحنه هست: 1- اسم «بیگ ویل»  (Big Wheel)  که روی یکی از چرخ و فلک ها به چشم میخوره و هواداران مردعنکبوتی میدونند که اسم یکی از دشمنان گمنام مردعنکبوتی در دنیای کمیکه (اینجا توضیح داده شده). 2- «هایدرو»   (Hydro)که میتونه اشاره ای باشه به یکی دیگر از دشمنان مردعنکبوتی به نام «هایدرو من» (مرد آبی) که اینجا میتونید اطلاعات کاملی ازش بدست بیارید.

ایستراگ بازی مردعنکبوتی 2

اگه یادتون باشه تو مقاله "ایستراگ های بازی مایلز مورالز" یکی از ایستراگ ها به بیگ ویل اشاره داشت:

بیگ ویل

(آیتم شماره 41 در این مقاله را بخونید).

پیتر - هری و مری جین

پیتر از هری به عنوان بهترین دوست خودش یاد میکنه. ضمن اینکه از بازی قبل میدانیم که پیتر و مری جین و هری با هم همکلاسی بودند و رفیق هستند (مثل فیلم های مردعنکبوتی «سم ریمی»).

پیتر مری هری

مایلز هم به پیتر میگه: "پس شغل جدید بدست آوردی، نه؟". و البته بعدش جمله ای بین او و پیتر رد میشه که به نظرم میتونه مهم باشه. یعنی مایلز از پیتر میپرسه: "امیدوارم وقت برای آموزش خصوصی من داشته باشی" که منظورش همون تمرین های مشترکشون در قالب مردعنکبوتی هستش. پیتر هم در جواب میگه: "حالا یه کاریش میکنیم". و این یعنی نوعی حسادت در مایلز هست چون پیتر انگار که از مایلز غافل شده.

و البته یادمون نره که «مری جین» را هم در صحنه مشاهده میکنیم (در کمیک مقدمه بازی که در اینجا براتون ترجمه ش کردیم، فهمیدیم که او از ماموریت خارجی خودش در کشور "سیمکاریا" برگشته و کتابی هم در این باره نوشته و قراره در روزنامه "دیلی بیوگل" که بار دیگر آقای «جیمسون» را به عنوان ناشر خودش میبینه، کار کنه).

کمیک بازی اسپایدرمن 2

ظاهر او هم آپدیت شده. البته ویژگی اساسی صورت او حفظ شده ولی چهره ی او کمی مسن تر به نظر میاد. خودتون مقایسه کنید:

مر یجین واتسون - بازی اسپایدرمن 2

و البته این را هم در نظر بگیرید که کلا مرسومه که در قسمت های بعدی بازی های مشهور، چهره ی بازیگران دستخوش تغییر بشه. و درسته که من خیلی از چهره ی مری جین در بازی قبلی خوشم میومد (چهره اش جذاب و فریبنده بود و در عین حال باوقار و متین) اما از این هم زیاد بدم نیومد!

همونطور که گفتم این صحنه و این دیالوگ ها مهم ن. چون نوعی تنش بین پیتر و مایلز رو نشون میدن. یعنی پیتر انگار تمرکز لازم رو نداره و حواسش پرته. حالا این میتونه به خاطر شغل جدیدش باشه یا به خاطر بازگشت مری جین یا شاید اثرات سیمبیوت. و از طرف دیگه، مایلز هم معلومه که همچنان دوست داره یک مردعنکبوتی خوب و کارکشته بشه و واقعا میخواد که پیتر براش وقت بگذاره. و تا یادمون نرفته از ظاهر نه چندان جدید مایلز هم یاد کنیم که به نظرم نسبت به قبل بهبود یافته:

مایلز مورالز - بازی اسپایدرمن 2

در صحنه ی بعدی شاهد پیاده شدن افراد کریون شکارچی از هواپیماهای خودشون هستیم. در نقد و بررسی تریلر قبلی برای اولین بار با کریون شکارچی مواجه شدیم و فهمیدیم که برای شکار موجودات و انسان های دارای قدرت های فوق بشری به همراه مزدوران خودش عازم نیویورک میشه.

سپس در جایی که شاید یک آزمایشگاه بزرگ و وسیع باشه (چون درخت و گیاه زیادی داخلش میبینیم) یکی از افراد کریون با هیبت خرس مانند ظاهر میشه تا با اسپایدرمن رو در رو بشه.

ظاهرش منو به یاد «گریزلی» که یکی از دشمنان عجیب و درجه 3 مردعنکبوتی محسوب میشه، انداخت (درباره ش میتونید اینجا اطلاعات کسب کنید).

گریزلی - اسپایدرمن

بعدش پیتر یه متلک بامزه بهش میندازه ("خبر نداشتم اینجا خرس هم داره!") و با هم درگیر میشن.

بعدش صحنه ای از گیم پلی بازی به نمایش در میاد و پیتر را در حالت گلاید (معلق ماندن در هوا) در آسمان شهر نشان میده:

برج آزکورپ

(قبلا در نقد تریلر قبلی به طور مفصل درباره قابلیت جدید لباس او یعنی Web Wings (وِب وینگز) که به او و مایلز امکان گلایدینگ میده توضیح دادیم). در ضمن اگر دقت کنید میتونید برج آزکورپ را هم در این صحنه مشاهده کنید.

سپس مری جین را میبینیم که پیتر بهش میگه: " یه اسم دیگه واست دارم: کریون".

مری جین گیم اسپایدرمن

این نشون میده که مری جین داره روی پرونده ای کار میکنه که کریون هم به اون مربوط میشه و احتمالا در طول بازی بارها مری جین درگیر اتفاقات مربوط به کریون میشه و اسپایدرمن هم اونو نجات میده و ...!

و بعدش هم کریون را مشاهده میکنیم و افرادش رو که با اون جت اسکی های خودشون در تعقیب «لیزارد» هستند و در تریلر قبلی اون رو مشاهده کردیم:

افراد کریون

صحنه بعدی هم در نوع خودش جالبه و پیتر را میبینیم که لباس گارسون های رستوران را پوشیده!

پیتر پارکر گارسون

این معلومه که مربوط به یکی از ماموریت های مخفی کاری بازی میشه که در قسمت قبل مری جین و مایلز زیاد انجامش میدادن. من یاد بازی های "آنچارتد" افتادم و البته اون صحنه باحال انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" که در اون «پیتر بی. پارکر» و «گوئن عنکبوتی» در ضیافت ادای احترام به مردعنکبوتی حاضر شدند و پیتر، مری جین رو دید و فیلش یاد هندوستان کرد!!!

پیتر بی پارکر

اینجا هم پیتر با یکی از اون سگ های رُباتی کریون اینا (!) درگیر شده:

ربات سگ

تو تریلر گیم پلی قبلی هم این ربات ها رو دیده بودیم و اونجا هم علیرغم اینکه پیتر لباس سیمبیوتی تنش بود ولی انگار براش یه مقدار دردسر ایجاد کرد. ولی بنظرم پیتر وقتی لباس سیمبیوتی بر تن داره بهتر و راحت تر از پس از این ربات ها برمیاد.

و این صحنه هم بسیار مهمه چون انگار تایید میکنه که مثل دنیای کمیک، سیمبیوت منشا، فضایی داره!

منشا سیمبیوت ها

خب ما امیدوار بودیم مثل کمیک های آلتمیت ونوم (که اینجا دارن ترجمه میشن)، سیمبیوت منشاء زمینی داشته باشه چون اینجا هم مثل اونجا سیمبیوت قراره خاصیت درمانی داشته باشه اما انگار اشتباه میکردیم چون این صحنه به وضوح نشان میده که سیمبیوت مثل یک شهاب سنگ تو فیلم "مردعنکبوتی 3" از فضا به زمین سقوط کرده. یه آقایی هم بدجوری اصرار داره که کسی به سیمبیوت صدمه نزنه. به همین دلیل حس میکنم یکی از دانشمندان آزکورپ مثل دکتر «کرتیس کانرز» یا حتی «آلیستار اسمایت» باشه. شاید هم «دونالد مِنکن» باشه که در دنیای کمیک و سینما و انیمیشن دستیار «نورمن آزبورن» در آزکورپ بوده. چون منکن در فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" حضور داشت و اتفاقا به درخواست هری، "نیش عنکبوت" را بهش تزریق کرد و باعث شد به "گابلین" تبدیل بشه.

دونالد منکن

و با این دیالوگ مایلز به پیتر هم خیلی حال کردم که بهش گفت: "میدونی که اگه بهم نیاز داشته باشی فقط کافیه یه تماس کوچولو باهام بگیری" چون داره نشون میده رابطه ی بین پیتر و مایلز داره خراب میشه و پیتر دیگه انگار به مایلز اعتماد نداره.

و کلا خیلی دوست دارم که شاهد باشم حضور سیمبیوت در این بازی و تاثیرات مخرب و منفی اون چی جوری رابطه ی میان شخصیت ها رو خراب میکنه.

و برای من خیلی عجیب بود که با بازگشت «مارتین لی» ملقب به «مستر نگاتیو» (Mr. Negative) روبرو بشم!

مارتین لی

او ریش گذاشته و موهای بلندی داره و انگار برای مدتی در جایی مثل زندان نگهداری میشده. یادتون هست که ایشون مسئول قتل پدر مایلز در قسمت اول بود (راستش دقیقا یادم نیست آخر بازی اول چی به سرش اومد و آیا قدرت هاش رو از دست داد یا دستگیر شد یا ...؟ هر کی یادشه تو بخش نظرات بهم بگه).

آقای منفی

و مشخصه که مایلز میخواد ازش انتقام بگیره چون بهش میگه: "تو اصلا نمیدونی چه چیزی رو ازم گرفتی". همین باعث میشه آدم شک کنه که نکنه در حداقل از بخشی از بازی، مایلز بره و برای مقابله با مارتین لی با سیمبیوت پیوند بخوره!

مایلز و آقای منفی

همچنین اگر به پس زمینه دقت کنید مردعنکبوتیِ پیتر پارکر را میبینید که انگار داره به مردم کمک میکنه و توربین کشتی هم اون پشت هست و آدم حس میکنه که یک حادثه ای در منطقه ای بندری از شهر پیش اومده.

این هم به نظرم خانم «یوری واتانابی» هستش که به یک وجلنتی به نام «ریث» (شبح) تبدیل شده:

ریث مردعنکبوتی بازی اسپایدرمن 2

در این تصویر ما میتونیم مردعنکبوتی را در سمت چپ تصویر مشاهده کنیم ولی سمت راستی مشخص نیست کیه (هری؟ شاید!).

در هر حال، شخصیت «ریث» (Wraith) یا همان «سروان واتانابی»، در بازی قبلی اسپایدرمن حضور داشت و در بخش DLC مربوط به «کله چکشی» دیدیم که چطور به سر این خبیث شلیک کرد و بنابراین سرنخ هایی داده شد مبنی بر اینکه قراره مثل دنیای کمیک به نوعی یاغی یا وجلنتی (کسی که خودش تصمیم میگیرد قانون را در سطح شهر اجرا کند) تبدیل خواهد شد.

سروان واتانابی

ما در تریلر قبلی ظاهرش رو در تبلت کریون مشاهده کردیم:

ریث

در دنیای کمیک بوک هم که ظاهرش اینجوریه:

شبح wraith

این صحنه هم مهمه چون مادر مایلز (ریو) را نشون میده که داره با مردعنکبوتیِ پیتر صحبت میکنه. بهش میگه: "مایلز همه ی فکر و ذکرش اینه که چطور یه مردعنکبوتی بهتر باشه و چطور به تو کمک کنه". (البته صداش شبیه به صدای مری جین هم هست. پس شاید مری جینه که داره این حرفا رو به پیتر میزنه).

مامان مایلز مورالز

این بازم نشون میده که پیتر به دلیل سیمبیوت داره تغییر میکنه و آدم بدی میشه و مایلز هم مصممه تا بهش کمک کنه و اینکه مایلز اصرار داره که در قالب یک قهرمان رشد کنه. و خب .. اینسامنیاک ممکنه تو این صحنه داره به ما حقه میزنه. یعنی حس میکنم تو این صحنه پیتر لباس سیمبیوت بر تن داره ولی عمدا اون رو عوضش کردن!

صحنه بعدی رو در تریلر قبلی دیده بودیم (پیتر با قدرت سیمبیوت خودش سقف محل اختفای لیزارد رو میترکونه میاد پایین!). صدای مایلز رو هم میشنویم که میگه: "پیتر چه مرگش شده؟".

و در ادامه باز هم صحنه ی مهمی میبینیم که مری جین از پیتر ترسیده و به مایلز میگه: "دست خودش نیست. برو بهش کمک کن!".

مر یجین ونوم

این تایید میکنه که پیتر اونقدر تحت تاثیر اثرات مخرب سیمبیوت قرار گرفته که حتی عشقش هم ازش وحشت کرده و داره ازش قایم میشه! و این نکته ی جالبیه چون اگه یادتون باشه (و تو این مقاله هم گفتیم) مری جین در دنیای کمیک همیشه از ونوم و سیمبیوت فضایی وحشت داشته.

اینجا هم مایلز وارد عمارتی میشه و با افراد کریون مبارزه میکنه:

با توجه به سر حیوان تاکسیدرمی شده که روی دیوار مشاهده میشه میتوان به راحتی حدس زد که اینجا عمارت کریون هستش. تو دنیای کمیک هم سابقه داشته که وی صاحب عمارتی بزرگ و مجلل در نیویورک بوده باشه. تو بازی نا امید کننده "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" محصول سال 2014 هم کریون یک عمارت در شهر داشت که میشد واردش شد و در آنجا حیواناتی که شکار کرده بود به نمایش در آمده بودند و باید در هیبت پیتر پارکر ماموریت عکس برداری انجام میدادید:

اسپایدرمن شگفت انگیز 2

این هم جالبه چون درگیری پیتر با لباس سیمبیوتی با لیزارد رو نشون میده و نعره ای که لیزارد میکشه باعث ایجاد مزاحمت برای سیمبیوت شده:

سیمبیوت لیزارد

این نشون میده درست مثل دنیای کمیک، سیمبیوت به صوت نقطه ضعف داره (نقطه ضعف دیگه ش چیه؟ آفرین! درست گفتید! آتیش!).

در این صحنه هری به پیتر میگه: "این رویای ما بود" (“This was our dream.”)

خب من بیش از هر چیز میخوام بدونم اون هلی کوپتر آزکورپ اونجا چیکار میکنه؟!!! هری باهاش اومده بوده؟ و چرا وسط خیابون پارک شده؟! و البته جمله ای که هری میگه بار دیگر نشون میده آدم خوبیه و یا سعی داره آدم خوبی باشه و اگه یادتون باشه ماموریت های فرعی قسمت قبلی نشون میداد که تو کار تحقیقات و حفاظت از محیط زیست و ایناست! (چون مادرش یک وکیل/دانشمند محیط زیست بوده و هری میخواد آرزوهای مادر مرحومش رو محقق کنه).

این صحنه هم تو تریلر قبلی بود:

تو بررسی قبلیم گفتم که تو دنیای کمیک وقتی پیتر لباس سیاه تنش بود شما اصلا حس نمیکردی که حالت بیگانه داره و خیلی شیک و تر و تمیز و اطو کشیده بود! یعنی انگار از پارچه ساخته شده بود. اما اینجا تغییراتی در ظاهرش به وجود آورده اند که حس سیمبیوتی به آدم بده. و البته لباس کاملا حالت بازوها (tentacles) ی عنکبوتی داره و کاملا از لباس عادی اسپایدرمن مجزا میشه.

و در اینجا هری را میبینیم که کاملا مشخصه دچار معلولیت هستش چون داره به کمک عصا راه میره:

هری اسبورن

خب سئوالی که مطرح میشه اینه که آیا این صحنه مربوط به زمان حال میشه یا گذشته؟ یعنی آیا مربوطه به قبل از اینکه سیمبیوت با هری تماس پیدا کنه؟ و اگر مربوط به زمان حال میشه آیا نشون میده که هری دوباره قراره معلول و ناتوان بشه؟ این یعنی اینکه سیمبیوت از وجودش رفته؟

اینجا هم پیتر را میبینیم در لباس سیمبیوتی که دارای با افراد کریون مبارزه میکنه و کنترلش رو از دست میده و بازوهای سیمبیوتی ازش بیرون میان:

به نظرم اینجا همون جایی هستش که در اون صحنه ی روبرو شدن پیتر با اون یارو خرسیه (!) دیدیم.

و البته مری جین هم نگران پیتره و مایلز هم یه ضربه اشعه ونومی میزنه.

تو نقد قبلی گفتم که نمیدونیم چرا رنگ ضربه ش، آبی شده در حالی که قبلا زرد و نارنجی بود:

و این اولین صحنه ای هستش که از نورمن آزبورن کبیر در بازی مشاهده میکنیم:

جالبه که نسبت به بازی قبلی فرق چندانی از نظر ظاهری نداشته و هنوزم شبیه به اون مرتکیه، دونالد ترامپه! و البته ما او را روبروی هری میبینیم که بهش میگه: "نمیخوام تو رو هم از دست بدم". و مخرنی که سیمبیوت در آن است را در پشت سرشون قرار داره. با توجه به صحنه های پس از تیتراژ بازی های قبلی این میتونه حالت فلش بک داشته باشه و مربوط به زمانی بشه که نورمن از پسرش خواسته تا برای مداوا شدن به مخزن نگهدارنده ی سیمبیوت وارد بشه.

و هری که با عصبانیت عصای خودش رو به پنجره ی شیشه ای اتاقش پرتاب میکنه و باعث شکستگی اون میشه که باز هم نشانه ای است از درماندگی هری برای مداوا شدن:

و اما میرسیم به بخش هیجان انگیز تریلر در انتهای اون که اختصاص داره به جناب «ونوم»! خب معلوم بود و از قبل هم اعلام شده بود که ونوم در این بازی حضور داره. منتهی هویت او پنهان مانده بود. حتی رسما اعلام شد که «ادی براک» (میزبان اصلی ونوم در دنیای کمیک) در این بازی حاضر نیست. بنابراین خیلی ها با خودشون حدس میزدند که ونوم میتونه کی باشه. اکثرا بر این باور بودند که هری آزبورنه که به خاطر سیمبیوتی که قراره مداواش کنه، به ونوم تبدیل میشه. تریلر هم انگار اینو تایید میکنه. چون هری را از پشت سر میبینیم و صدای ونوم رو میشنویم (با صدای خفن آقای «تونی تاد») که میگه: "ما قراره دنیا را شفا بدیم":

تونی تاد

و این همون جمله ای هستش که در ابتدای تریلر از زبان هری به پیتر شنیدیم! و البته با شخصیت پردازی هری هم جور درمیاد چون ایشون میخواد دنیا رو به جای خوبی تبدیل کنه و ... (یه نکته ای هم که نمیدونم عمدی هستش یا یه جور ایراد فنی اینه که اگه دقت کنید تو این صحنه انگار برای چند لحظه برق ساختمون های روبرو قطع میشه!).

و بعدش انتظار ها به پایان میرسه و ونوم رو میبینیم در حال زد و خورد با هواپیماهای کریون و فرود اومدنش در یک نقطه شلوغ از شهر (فکر کنم "میدان تایم" باشه) در حالی که خودروهای کریون احاطه ش کردن:

ونوم بازی مردعنکبوتی 2

خب .. این با اون شایعات قبلی جور در میاد که میگفتن ونوم در برخی مراحل یک شخصیت قابل بازی یا Playable هستش چون این صحنه جوریه که انگار بازیباز میتونه کنترل ونوم رو به دست بگیره.

در هر حال این صحنه ظاهرا تایید میکنه که هری، ونومه. و این قبلاً سابقه داشته چون در کارتون Ultimate Spider-Man  هم هری به ونوم تبدیل شد (این مقاله را بخوانید):

داستان هم جوریه که کاملا طبیعی به نظر میرسه و تریلر هم کلی سرنخ داد که هری ونومه (مخصوصا اون جمله ای "ما قراره دنیا رو شفا بدیم"). ولی به نظرتون یه کمی زیادی تابلو نیس؟ یعنی تو این دوره و زمونه کی میاد تو تریلر اینقدر واضح لو بده که هویت شخصیت به این مهمی مثل ونوم کیه، ها؟ خودم شخصا فکر میکنم "اینسامنیاک گیمز" بهمون حقه زد تا باور کنیم هری، ونومه! البته شایدم باشه. ولی خودم فکر میکنم حداقل به طور مقطعی شخصیت های دیگری هم در طول بازی به ونوم تبدیل بشن (حتی خود پیتر پارکر یا شاید هم مایلز!).

درباره ظاهر ونوم هم باید بگم که برای من خیلی معمولیه و چیز شاخی نیست! از این بهتر هم میتونست باشه ولی در کل خوب و رضایت بخشه (هر چند که برام اصلا مهم نیست چون ونوم هرگز از شخصیت های مورد علاقم نبوده!).

در مجموع، بسیار از تریلر راضی بودم. چون به عنوان کسی که همیشه داستان براش از طراحی و گرافیک مهم تر بوده، بسیار خوشحالم که تریلر نشون داد داستان بازی رو خیلی دقیق و با حوصله روش کار کردند. یعنی درام و ظرافت و لایه های مختلفی  داره و مشخصه هر شخصیت برای خودش یک آرک مشخص داره که قراره با آرک های دیگران به خوبی تلاقی پیدا کنه: آرک پیتر مربوط میشه به سیمبیوت و اینکه چطور خودش رو از خبیث شدن رها کنه، آرک مایلز مربوط میشه به اینکه چطور یک مردعنکبوتی بهتر باشه و به پیتر کمک کنه و در این راه با چالشِ بزرگِ انتقام گرفتن از قاتل پدرش (مستر نگاتیو) روبرو میشه، آرک مری جین مربوط میشه به مسئولیت های جدیدش در "دیلی بیوگل" و البته کمک به بهترین دوستش یعنی پیتر پارکر و در نهایت، آرک هری هم مربوط میشه به اینکه چطور از امکانات و قابلیت های جدیدش به نفع بشریت استفاده کنه و خودش را از میراث شوم پدرش رهایی ببخشه و ... البته گرافیک و گیم پلی بازی هم خارق العاده است ولی برای من، داستان همیشه اولویت اوله و واقعا خوشحالم که قراره مثل قسمت اول یک داستان معرکه و جامع رو تجربه کنم.

 

نظر شما چیست؟ آیا با تحلیل من موافق هستید؟ نکته ای بود که از چشم من پنهان مانده باشه؟ به نظر شما "ونوم" کیه؟ نظر بدید لطفا!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر گیم پلی بازی "مردعنکبوتی 2"

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

10 سئوالی که قسمت دوم بازی مرد عنکبوتی باید به آنها پاسخ دهد!

اطلاعات مهمی از بازی "مرد عنکبوتی 2" لو رفت (؟)

10 شخصیت مارول که انتظار میره در بازی "مرد عنکبوتی 2" حضور داشته باشند!

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

تحلیل و بررسی تیزر تریلر معرفی بازی "مردعنکبوتی 2" پلی استیشن 5

داغ داغ! بازی "مردعنکبوتی 2" و "ولورین" انحصاری پلی استیشن معرفی شدند + تریلر

بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 پلی استیشن 5 احتمالا فروش بیشتری از GOD OF WAR بعدی داشته باشد

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز

نقد بازی های مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) بدانید

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

 10 حقیقت مهمی که باید درباره «مخترع مخوف»  بدانید

10 لباسی که میخواهیم در بازی "مایلز مورالز" PS5 ببینیم!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (PROWLER) بدانید

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

نقد و بررسی   بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

D.D
#1 D.D 1402-04-31 14:17
عجب نقدی بود واقعا عالی بود جناب ترابی عزیز
من فکر میکنم میزبان ونوم هری نباشه چون به قول شما اینسامنیاک گیمز نمیاد آنقدر راحت هویت ونوم رو لو بده.
بازم تشکر.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#2 The Spectacular Burmun 1402-04-31 14:38
سلام.خسته نباشید چون تحلیل عالی بود.
به نظر منم اینسامنیاک جنگ زرگری شروع کرده چون محاله انقدر راحت هویت سیمبیوت رو لو بده(به قول شما تو این دوره و زمونه که«سراسر دنیای عنکبوتی»نشون نداد داستان درباره کنونه!)اما،اگر خیلی راحت بخوایم نگاه کنیم و زحمت ندیم،میفهمیم هری ونومه.درباره اینکه کیا لباس سیمبیوتی رو میپوشن یا از اون استفاده میکنن،غیر از پیتر مایلز و هری رو مطمئنم.شده باشه برای ده ثانیه ما هری رو در غالب ونوم میبینیم.
نقل قول کردن
مجتبی اورعی
#3 مجتبی اورعی 1402-04-31 14:39
پیش بینی من اینه که آخر بازی خیلی دارکه و پیتر مجبور میشه هری رو بکشه چون داره ونوم تسخیرش می کنه. اونجا هویت پیتر برای نورمن لو میره و نورمن برای انتقام تصمیم می گیره تبدیل به گرین گابلین بشه و تو این راه سراغ کمک گرفتن از دکتر اختاپوس هم میره. و قسمت سوم به عنوان قسمت نهایی قراره داستان نبرد پیتر و نورمن باشه
نقل قول کردن
Arshiya
#4 Arshiya 1402-04-31 14:49
ای باریکلله آقای ترابی ، باریکلله دمتون گرم از وقتی
تریلر اومد همینجوری سایتو رفرش میکردم که ببینم مقاله اومده رو سایت یا نه ، گفتم اولین نفر یه خسته نباشید بگم ، بعد برم بخونم .
ببینید دوس داشتم یه مسئله ای رو با دوستان به اشتراک بزارم
ببینید همه یه نظری دارن ، یه تئوری هایی توی ذهن آدم شکل میگیره که دوس داره با اهلش در میان بزاره ،
اولا که خیلی هیجان انگیزه بعد این همه مدت یبار دیگه ونومو توی دنیای بازی میبینیم ، ( نه به عنوان یه گیمر حرفه ای، به عنوان شخصی که بیشتر اوقاتشو صرف بازی میکنه ) واقعا برام هیجان انگیزه . اما ، توی کل فضای مجازی و یوتوب و … همه میان میگن اینسامنیاک توی پنهان کردن راز ها ضعیف تر از راک استدیه ( همون قضیه جیسون بودن آرکام نایت) ، که آقا ونوم همون هریه و به این دلیل و به اون دلیل تابلوعه و اینا…
من یه نظر دیگه ای دارم ، نه تنها اینسامنیاک توی پنهان کردن راز توی بازی قویه بلکه خیلیم خوب میتونه گیمر جماعتو گمراه کنه ، مثلا میاد یه جمله ای رو توی تریلر قرار میده که هم از هری میشنویم هم از ونوم . دوستان محترم خودشون اولا با زبون تایید کردن ونوم هری نیست (اخبار بازیو دنبال کرده باشید میدونید ) ونوم خیلی بیشتر از این حرفاس که بیاد از پیتر کنده بشه بره بچسبه به یکی دیگه ، مطمئن باشید اینسامنیاک خیلی بهونه بهتری واسه یه میزبان جدید برای سیمبیوت ، تدارک میبینه ، من میگم کی ؟ من میگم میزبان جدید کریون هستش
چرا ؟ هیکلش میخوره ، خوی حیوونیش میخوره ، اصلا همه چیش بیشتر میاد کریون باشه ، سازنده چی گفته ، گفته به ذات شخصیاتا وفادار مونده ولی از نو آوری هم ترسی نداره. حالا نظر دوستان هم صد البته محترمه ، این فقط نظر شخصیمه
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#5 Armin_Marvel 1402-04-31 14:51
موشکافی خوبی بود ممنون از زحمتی که کشیدید برای این مقاله
خیلی دوست داشتم ظاهر ونوم رو ببینم که دیدم و از نظر من خوب‌ بود.
هری که میدونم قطعا ونوم بازی هست و بنظرم حداقل پیتر یک بار ونوم میشه (اگه نشه حیفه واقعا) و دوست دارم مایلز رو هم در نقش ونوم ببینم.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#6 The Spectacular Burmun 1402-04-31 15:21
من میگم میزبان جدید کریون هستش
چرا ؟ هیکلش میخوره ، خوی حیوونیش میخوره ، اصلا همه چیش بیشتر میاد کریون باشه ، سازنده چی گفته ، گفته به ذات شخصیاتا وفادار مونده ولی از نو آوری هم ترسی نداره. حالا نظر دوستان هم صد البته محترمه ، این فقط نظر شخصیمه
در مورد اینکه کریون ونوم باشه،اولا که به نظرتون احترام میذارم.هرکسی نظر و طرز فکر خودشو داره.اما کریون,بین اینهمه گزینه برای من آخریه.دلایلی هم که آوردید بد نیس اما کمی دور از ذهنه(چون داشت با افراد کریون هم میجنگید)
نقل قول کردن
اسپایدر پارکر
#7 اسپایدر پارکر 1402-04-31 15:25
سلام. خسته نباشید عالی بود.
من فکر می‌کنم پیتر همون ونوم باشه. وابستگی‌ش به سیمبیوت انکار ناپذیر و فکر نمی کنم سیمبیوت به این راحتی از پیتر جدا بشه و بره سراغ هری. دلیل آزردگی و خشم هری هم می‌تونه به این مربوط باشه.
من فکر می‌کنم می‌تونیم توی این قسمت شاهد مرگ پیتر پارکر هم باشیم. چون که مایلز هست و احتمالا همون تراژدی به درون دنیای عنکبوتی اتفاق بیافته (وای غیر قابل تحمله!).
نقل قول کردن
اسپایدر پارکر
#8 اسپایدر پارکر 1402-04-31 15:26
به نقل از مجتبی اورعی:
پیش بینی من اینه که آخر بازی خیلی دارکه و پیتر مجبور میشه هری رو بکشه چون داره ونوم تسخیرش می کنه. اونجا هویت پیتر برای نورمن لو میره و نورمن برای انتقام تصمیم می گیره تبدیل به گرین گابلین بشه و تو این راه سراغ کمک گرفتن از دکتر اختاپوس هم میره. و قسمت سوم به عنوان قسمت نهایی قراره داستان نبرد پیتر و نورمن باشه

تصور اون پیرمرد در هیبت گرین گابلین غیرقابل تصوره!
نقل قول کردن
اسپایدر پارکر
#9 اسپایدر پارکر 1402-04-31 15:34
راستی آقای ترابی خبری از انیمیشن Spiderman : freshman year ندارید؟
ظاهراً ساختش متوقف شده درست میگم؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-04-31 15:39
به نقل از اسپایدر پارکر:
راستی آقای ترابی خبری از انیمیشن Spiderman : freshman year ندارید؟
ظاهراً ساختش متوقف شده درست میگم؟

شما فکر کنم کانال سایت رو دسترسی نداری درسته؟
چون خبرش رو دادیم که یه شرکت خفن انیمه سازی داره روش کار میکنه
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1402-04-31 15:39
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*
نقل قول کردن
D.D
#12 D.D 1402-04-31 15:55
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

آخرش فکر میکنم داک آک زد آن و پارس کرد بعدم معلوم نشد چه بلایی سرش اومد
نقل قول کردن
Mrnavid
#13 Mrnavid 1402-04-31 16:19
من میگم ونوم همون هری هستش.درسته ادم حس میکنه اینسومنیاک داره حقه میزنه که فکر کنم هری ونومه ولی خب نمیدونم حس من میگه خوده هری ونومه.درکل دل تو دلم نیست بازی بیاد و بازیش و کنم.مطمئنم یکی از بهترین اثرای اینسومنیاک میشه این نسخه حتی از نسخه اولم بهتر.چون نظر خودم اینه داستان نسخه دوم فوق العادست.نسخه اولم فوق العاده بود خودم ۵بار فتحش کردم عاسق داستان بازی بودم.ولی مقایسه که میکنم حس میکنم این نسخه جدید قراره بترکونه ی داستان خیلی دارک و خفن.مطمئنم پرفروش ترین بازی میشه
نقل قول کردن
رض
#14 رض 1402-04-31 16:19
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

وقتی که تو شکست مرد عنکبوتی ناموفق عمل کرد دکتر اختاپوس عصبانی شد و با یه ضربه پرتش کرد به دیوار
نقل قول کردن
D.D
#15 D.D 1402-04-31 16:22
به نقل از D.D:
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

آخرش فکر میکنم داک آک زد آن و پارس کرد بعدم معلوم نشد چه بلایی سرش اومد

اشتباهی نوشتم پارس
لت و پار کرد
نقل قول کردن
Arshiya
#16 Arshiya 1402-04-31 16:27
چه بر سر مستر‌نگاتیو اومد ؟
اخر بازی فقط یک دیالوگ بین پیتر و مارتین لی رد و بدل میشه
مارتین : ازبورن باید سزای کارشو ببینه
پیتر : میدونم ، ولی این راه درستی نیست مارتین
دکتر اختاپوس میاد یه ضربه بهش میزنه پرت میشه و …
ما دیگه هیچی از مستر نگاتیو تو بازی نه میبینیم نه میشنویم
من که شونصد دفعه پلی دادم ندیدم ، حالا شاید جا انداختم،
ولی پیش بینیم این بود که رفته رفت.
لباسیم که پوشیده بود مهر تایید میزنه چون نارنجیه
نقل قول کردن
ABOLGAME
#17 ABOLGAME 1402-04-31 16:40
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

سلام من تا جایی که یادم میاد قدرتاش رو از دست نداد ولی پیتر انقدر زدش که دیگر انرژی کافی برای مبارزه نداشت و آخر می بینیم که یک حس پشیمونی تو صداش هست و بعد بازی تو روزنامه میشه خواند که نوشته where's Li و نمی دونیم به کجا انتقالش دادن ولی به احتمال زیاد همون زندان RAFT هستش.
نقل قول کردن
اسپایدر پارکر
#18 اسپایدر پارکر 1402-04-31 17:53
به نقل از mtm:
به نقل از اسپایدر پارکر:
راستی آقای ترابی خبری از انیمیشن Spiderman : freshman year ندارید؟
ظاهراً ساختش متوقف شده درست میگم؟

شما فکر کنم کانال سایت رو دسترسی نداری درسته؟
چون خبرش رو دادیم که یه شرکت خفن انیمه سازی داره روش کار میکنه

من تازه دارم اخبار شما رو جدی دنبال می‌کنم.
بی صبرانه منتظریم.
نقل قول کردن
Ultimate-Spidey
#19 Ultimate-Spidey 1402-04-31 19:58
سلام و درود برشما؛ ممنون از تحلیل موشکافانه واقعا لذت بردم. اما حدس من درمورد ونوم: من هم مثل بقیه فکر می کنم تو این بازی ونوم حداقل دو میزبان داره اما اون میزبانی که داره با هری حرف میزنه به نظر کسی نیست جز خود پیتر پارکر! می دونیم اون دیالوگ ما قراره دنیا رو شفا بدیم بین هری و پیتر رد و بدل شده پس یکی از این دو نفر هستن و به قول شما اینقدر راحت نمیگن میزبان ونوم هری هست و نکته دیگه اینکه کلا ما زیاد دیدیدم وقتی سیمبیوت با میزبان خودش حرف میزنه که بهش پیوند خورده باشه و مثل ونوم تو فیلم تکه ای از سیمبیوت جدا میشه و با میزبان صحبت می کنه در صورت که ما تو این تریلر وقتی صدای ونوم میاد هیچ اثری ازش رو بدن هری نمی بینیم( البته همه اینا ممکنه گمراه کننده باشن ولی فرض من اینه که اون ونومی که با هری صحبت می کنه پیتر پارکره!) راستی صرفا جهت بهبود مقاله میگم استاد ترابی درمورد بازوهای سیمبیوتی تو مقاله به جای "داره" نوشته شده "دارای" بازهم ممنون از شما
نقل قول کردن
amirap
#20 amirap 1402-04-31 21:02
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

فک کنم افتاد زندان ولی قدرتاش همراهش هست و شاید یه باس فایت در نقش مایلز داشته باشیم باهاش و مایلز سعی کنه بکشتش ولی پیتر اجازه نده به عنوان یه مردعنکبوتی با تجربه
نقل قول کردن
advanced spidey
#21 advanced spidey 1402-04-31 22:11
یعنی خدا شاهده سه روزه که هر چند بار یک بار ساعت سن دیگو رو میبینم فقط واسه مارول اسپایدرمن ۲ !
قدیمیا می‌دونن من چقد بازی اینسامینیاک رو دوست دارم و
این برا منی که پنج ساله هر دوتا بازی قبلی رو بازی میکنم خیلی ذوق مرگ کنندست!
امیدوارم پی اس فایو بکشه پایین بتونم بخریم!
نقل قول کردن
Spiderfan
+1 #22 Spiderfan 1402-05-01 09:41
سلام و خسته نباشید
خیلی بررسی خوب و کاملی بود و به نکات ظریفی اشاره شد،دوتا نکته که تو متن پرسیده بودید رو من جواب براشون دارم،اولی اینکه مستر نگتیو آخر بازی قبلی صرفا افتاد زندان Raft و بلایی سر قدرتاش نیومد،تو رویاروییش با مایلز هم انگار لباس زندانی ها رو داره،دومی هم اینکه مایلز هنوز برق زرد خودشو داره همونطور که تو نمایش گیم پلی بازی دیدیم(اون آخر که پهپاد رو با برق زد و پیتر پهپاد رو پرت کرد)فقط برق آبی هم به قدرتاش اضافه شده که تریلرا رو اون بیشتر مانور میدن،اون برق آبی هم اضافه شدنش بخاطر اینه که تو بازی مایلز مورالز،آخرش مایلز کل راکتور نیوفرم رو جذب خودش کرد
نقل قول کردن
Arshiya
#23 Arshiya 1402-05-01 11:12
#22
باریکلله ، فوق العاده حواس جمع با دقت ،
اصلا حواسم نبود مایلز نیوفرم و جذب کرده بود تو خودش
نقل قول کردن
AMERETAT
#24 AMERETAT 1402-05-01 15:39
ممنون به خاطر این بررسی کامل‌تون
واقعا این ظاهر پیتر پارکر رو دوست ندارم، پیتر پارکر نسخه‌ی اولیه خیلی چهره‌ی معقول تر و باحال تری داشت
این یکی چهره حتی جزئیات صورت کمتری داره به نظر من و حتی شاید نتونه احساس غم و شادی رو به اندازه‌ی چهره‌ی اولیه تو قیافه‌ی پیتر پارکر خوب به تصویر بکشه
راجع به مارتین لی هم آخرین صحنه‌ای که ازش بود این بود که در نبرد با اسپایدرمن شکست خورد بعدش داک آک وارد صحنه میشه پیتر رو چندبار به در و دیوار می کوبه و له می کنه وقتی هم که مارتین لی رو میبینه صرفا بهش میگه بی مصرف(useless) و اونو هم پرت می کنه کنار(حقیقتش فکر می کردم چون خبری دیگه ازش نبود احتمالا مرده، چون پیتر که با اون پرت کردن های داک آک تا دم مرگ رفت)
نقل قول کردن
BlueRED
#25 BlueRED 1402-05-01 16:45
درود اقای ترابی عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه
برای هویت ونوم اگر اولین تریلر رو یادتون باشه مال یکی دوسال پیش ونوم رو برای اولین بار نشون داد و صورت و شونه هاش کاملا مشخص بود و روی شونه هاش هیچ رنگ سفیدی نشان از اینکه علامت عنکبوت باشه نبود و جیم رایان گفته بود این تریلر از روی بازی ضبط شده حالا نکته اینه که اون ونومی که در تریلر اول دیدیم با اونی که توی تریلر چند روزه پیش دیدیم از این لحاظ فرق داشتن و بنظرم اونی که توی تریلر اول بود میتونه کریون باشه چرا چون صدای کریون توی تریلر اول بود و بنظرم گفت و گوش بیشتر میتونه با سیمبیوت باشه و توی تریلر جدید میخواستم بگم ونوم پیتره ولی فکر نکنم باشه چون قبلا سونی فکر میکنم حدود یک ماه پیش یک ارت از بازی نشون داد که پیتر و مایلز دارن با ونوم با این ظاهر میجنگن ولی احساس میکنم از لحاظ قدو هیکل ونومی که توی ارت بود بزرگ تر از این بود و شایدم میتونه این ونومی که نشون داد حتی مایلزم برای مدتی کوتاه باشه چون قدو هیکل از این دو تصویری که از ونوم بود کوچیک تر بود و یادمون نره Insomniac Games گفته روایت یک چیز بسیار جدیده نظر شما چیه ایا موافقین ؟ خوشحال میشم نظرتون رو بگید
نقل قول کردن
BlueRED
#26 BlueRED 1402-05-01 16:46
به نقل از Arshiya:
ای باریکلله آقای ترابی ، باریکلله دمتون گرم از وقتی
تریلر اومد همینجوری سایتو رفرش میکردم که ببینم مقاله اومده رو سایت یا نه ، گفتم اولین نفر یه خسته نباشید بگم ، بعد برم بخونم .
ببینید دوس داشتم یه مسئله ای رو با دوستان به اشتراک بزارم
ببینید همه یه نظری دارن ، یه تئوری هایی توی ذهن آدم شکل میگیره که دوس داره با اهلش در میان بزاره ،
اولا که خیلی هیجان انگیزه بعد این همه مدت یبار دیگه ونومو توی دنیای بازی میبینیم ، ( نه به عنوان یه گیمر حرفه ای، به عنوان شخصی که بیشتر اوقاتشو صرف بازی میکنه ) واقعا برام هیجان انگیزه . اما ، توی کل فضای مجازی و یوتوب و … همه میان میگن اینسامنیاک توی پنهان کردن راز ها ضعیف تر از راک استدیه ( همون قضیه جیسون بودن آرکام نایت) ، که آقا ونوم همون هریه و به این دلیل و به اون دلیل تابلوعه و اینا…
من یه نظر دیگه ای دارم ، نه تنها اینسامنیاک توی پنهان کردن راز توی بازی قویه بلکه خیلیم خوب میتونه گیمر جماعتو گمراه کنه ، مثلا میاد یه جمله ای رو توی تریلر قرار میده که هم از هری میشنویم هم از ونوم . دوستان محترم خودشون اولا با زبون تایید کردن ونوم هری نیست (اخبار بازیو دنبال کرده باشید میدونید ) ونوم خیلی بیشتر از این حرفاس که بیاد از پیتر کنده بشه بره بچسبه به یکی دیگه ، مطمئن باشید اینسامنیاک خیلی بهونه بهتری واسه یه میزبان جدید برای سیمبیوت ، تدارک میبینه ، من میگم کی ؟ من میگم میزبان جدید کریون هستش
چرا ؟ هیکلش میخوره ، خوی حیوونیش میخوره ، اصلا همه چیش بیشتر میاد کریون باشه ، سازنده چی گفته ، گفته به ذات شخصیاتا وفادار مونده ولی از نو آوری هم ترسی نداره. حالا نظر دوستان هم صد البته محترمه ، این فقط نظر شخصیمه


نظرتون رو دوست داشتم جالب بود خیلی
نقل قول کردن
KKH-013
#27 KKH-013 1402-05-01 16:47
تحلیل خیلی خیلی دقیقی بود
نقل قول کردن
The amazing A.M
#28 The amazing A.M 1402-05-01 19:23
سلام بر همه گی و استاد بزرگ وار ترابی خوشبختانه یا بدبختانه من بازی مرد عنکبوتی رو بازی نکردم و نمی تونم بازی کنم با وجود این همه تعریف فقط بگم خدا قوت
نقل قول کردن
advanced spidey
#29 advanced spidey 1402-05-01 22:21
سلام من یه نظری دارم که گفتم با شما هم به اشتراک بزارم
من میگم اون لحظه ای که سیمبیوت رو نشون میدن(همون موقعی که انگاری از تو فضا اومده) کسی که به عنوان لیدر می‌ره در واقع کرت کانرز هستش!
یعنی من میگم این صحنه فلش بک به قدیمه
چون اگه دقت کنید داداشمون هنوز دستش سرجاشه
یعنی اونو پیدا می‌کنه و با اون یه راه درمان واسه هری پیدا می‌کنه بعدشم دستش بنا به دلایلی قطع میشه و لیزارد میادو.......
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#30 Spiderman 2030 1402-05-01 23:04
سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان.
داشتم آخرین کارهای مربوط به ارائه پروژه برنامه نویسیم دانشگاهم رو انجام میدم که ناگهان یه ایده به ذهنم رسید و گفتم با شما دوستان علی الخصوص استاد ترابی عزیز در میان بذارم.


ببینید دوستان !شاید میشه گفت بزرگ ترین سوالی که الان هممون داریم اینه که ونوم کیه؟؟درسته ؟ من بگم با اجازه؟ونوم کسی نیست جز نورمن آزبورن !!شاید عجیب باشه ولی با دلیل میگم خدمتتون .
ببینید الان اکثرا ونوم میگن هریه ولی آقای ترابی خب حرفی زدند.تو این دوره زمونه کی میاد همچین حرکتی کنه و یه دیتیل اساسی رو لو بده؟!!
ببینید بنظر من ونوم همون طور که دیدیم ونوم هری رو پس میرنه به خاطر ضعف بدنیش و جسمی و اینکه بیماره.
بعد ضمنا میدونیم پیتر و مایلز قطعا اون ونوم نهایی نیستند.پیتر تهش ونوم شه در حد همون کمیک های آلتیمیته که وبسایت ترجمه کرده و توصیه اکید میکنم حتما بخونید.
میمونه کریون.خب اخه کدوم عاقلی میاد به تجهیزات خودش حمله میکنه و ضرر بخودش بزنه با توجه به بخش پایانی تریلر؟؟؟!پس کریونم حذف.
میمونه عمو نورمن.موقعی که بازی اول تموم میشه دیدید دستش رو میزنه به شیشه و سیمبیوتم تمایل نشون میده!!ممکنه طی یه جریانی سیمبیوت با نورمن پیوند بخوره و بشه ونوم نهایی!ایده جالبی میاد ،هان ،نه؟!
بنظر من تریلر نقش گمراه کننده داشته و هی زوم الکی کرده رو هری .راستیتش همون طور که آقای ترابی بارها گفتند هری واقعا نمیتونه یه ویلن باشه!البته امیزینگ 2 رو کات کنیدا!

ببخشید بابت پرحرفیم،ممنون میشم هر کی نظرشو در این باره بهم بگه.
نقل قول کردن
advanced spidey
#31 advanced spidey 1402-05-02 02:02
#30
سلام آقا علی خوبی؟ ایشالا ارائه پروژت هم به خوبی و درستی پیش بره
میخواستم بگم که هر کسی یه تئوری ای داره و هر کس یه نظری داره که من بهشون احترام میزارم چون همه عقایدشون یکی نیست و هر کس یه جور فکر می‌کنه
و تئوری شما هم خیلی جالب بود اما یه چیزی هست که باید بگم بهتون:
«ونوم هری رو پس میزنه بخاطر ضعف بدنیش و جسمیش و اینکه بیماره»
این جمله شما من رو بجوری کرد
چون بارها تجربه به من ثابت کرده که ونوم فقط یه میزبان میخواد که بتونه کنترلشو بدست بگیره،مثل اون باشه که از یک چیز متنفر باشه و طرز فکرشون یکی باشه.
میخوام یه مثال بزنم
اون اپیزود از کارتون spectacular رو یادتونه که اسپایدرمن بدون اینکه خبر داشته باشه با لباس سیمبیوتی زد دهن سینستر سیکس رو سرویس کرد؟
یعنی پیتر کلا خواب بوده و خود سیمبیوت ونوم اینکارو کرده (اما خب اینجا ونوم پیترو به یه کارایی مجبور کرده و طرز فکرشو عوض کرده چون می‌خواسته مثل خودش باشه)
یا فیلم ونوم( نمی‌دونم دو بود یا یک) که ادی با سیمبیوت دعواش میشه بعدش ونوم می‌ره یه نفر دیگه رو تحت کنترل خودش در میاره
البته هر چی میزبان قدرتمند تر بهتر!
یعنی اگه یادتونه نورمن دو یا چند بار سیمبیوت بهش پیوند خورده ((تو دنیای کمیک!) اما تا جایی که یادم میاد فقط سیمبیوت کارنیج بود)
اون رویدادو اسمشو یادم نمیاد اما اونجایی که گابلین/نورمن با کارنیج یا همون سیمبیوت کارنیج پیوند میخوره چقد پدرسوخته میشه و اسپایدی با سیمبیوت ونوم پدرش در میاد تا شکستش بده!
در آخر باید بگم که امکانش هست نورمن بخاطر مرگ پسرش عصبانی باشه و با سیمبیوت پیوند بخوره
چون اینسامینیاک خودش همیشه مارو شوک می‌کنه!
یاعلی
نقل قول کردن
New VENOM
#32 New VENOM 1402-05-02 08:37
ونوم فقط ادی براک! :cry:
نقل قول کردن
New VENOM
#33 New VENOM 1402-05-02 08:38
استاد تو دنیای کمیک هم سابقه داشته هری تبدیل به ونوم بشه؟
نقل قول کردن
Spider-Kang
#34 Spider-Kang 1402-05-02 09:58
به نقل از New VENOM:
استاد تو دنیای کمیک هم سابقه داشته هری تبدیل به ونوم بشه؟


والا هری رو فکر نکنم ولی سابقه داشته هم نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند بخوره هم نورمی(پسر هری) با کارنیج و هم ونوم پیوند بخوره
نقل قول کردن
Spider-Kang
#35 Spider-Kang 1402-05-02 10:17
به نقل از Arshiya:
ای باریکلله آقای ترابی ، باریکلله دمتون گرم از وقتی
تریلر اومد همینجوری سایتو رفرش میکردم که ببینم مقاله اومده رو سایت یا نه ، گفتم اولین نفر یه خسته نباشید بگم ، بعد برم بخونم .
ببینید دوس داشتم یه مسئله ای رو با دوستان به اشتراک بزارم
ببینید همه یه نظری دارن ، یه تئوری هایی توی ذهن آدم شکل میگیره که دوس داره با اهلش در میان بزاره ،
اولا که خیلی هیجان انگیزه بعد این همه مدت یبار دیگه ونومو توی دنیای بازی میبینیم ، ( نه به عنوان یه گیمر حرفه ای، به عنوان شخصی که بیشتر اوقاتشو صرف بازی میکنه ) واقعا برام هیجان انگیزه . اما ، توی کل فضای مجازی و یوتوب و … همه میان میگن اینسامنیاک توی پنهان کردن راز ها ضعیف تر از راک استدیه ( همون قضیه جیسون بودن آرکام نایت) ، که آقا ونوم همون هریه و به این دلیل و به اون دلیل تابلوعه و اینا…
من یه نظر دیگه ای دارم ، نه تنها اینسامنیاک توی پنهان کردن راز توی بازی قویه بلکه خیلیم خوب میتونه گیمر جماعتو گمراه کنه ، مثلا میاد یه جمله ای رو توی تریلر قرار میده که هم از هری میشنویم هم از ونوم . دوستان محترم خودشون اولا با زبون تایید کردن ونوم هری نیست (اخبار بازیو دنبال کرده باشید میدونید ) ونوم خیلی بیشتر از این حرفاس که بیاد از پیتر کنده بشه بره بچسبه به یکی دیگه ، مطمئن باشید اینسامنیاک خیلی بهونه بهتری واسه یه میزبان جدید برای سیمبیوت ، تدارک میبینه ، من میگم کی ؟ من میگم میزبان جدید کریون هستش
چرا ؟ هیکلش میخوره ، خوی حیوونیش میخوره ، اصلا همه چیش بیشتر میاد کریون باشه ، سازنده چی گفته ، گفته به ذات شخصیاتا وفادار مونده ولی از نو آوری هم ترسی نداره. حالا نظر دوستان هم صد البته محترمه ، این فقط نظر شخصیمه



و البته که توی دنیای کمیک شاهکار داستان زندگی مردعنکبوتی هم سابقه داشته کریون با ونوم پیوند بخوره
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#36 Spiderman 2030 1402-05-02 11:12
به نقل از New VENOM:
استاد تو دنیای کمیک هم سابقه داشته هری تبدیل به ونوم بشه؟

خیر،فقط تو انیمیشن آلتیمیت اسپایدرمن به ونوم و آنتی ونوم تبدیل مبشه.
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1402-05-02 11:22
به نقل از New VENOM:
استاد تو دنیای کمیک هم سابقه داشته هری تبدیل به ونوم بشه؟

من یادم نیست ولی تو کمیک های اسپایدر گرل تو دنیای mc2 سابقه داشته که پسر هری یعنی نورمی به ونوم تبدیل بشه


spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#38 Spiderman 2030 1402-05-02 11:24
به نقل از advanced spidey:
#30
سلام آقا علی خوبی؟ ایشالا ارائه پروژت هم به خوبی و درستی پیش بره
میخواستم بگم که هر کسی یه تئوری ای داره و هر کس یه نظری داره که من بهشون احترام میزارم چون همه عقایدشون یکی نیست و هر کس یه جور فکر می‌کنه
و تئوری شما هم خیلی جالب بود اما یه چیزی هست که باید بگم بهتون:
«ونوم هری رو پس میزنه بخاطر ضعف بدنیش و جسمیش و اینکه بیماره»
این جمله شما من رو بجوری کرد
چون بارها تجربه به من ثابت کرده که ونوم فقط یه میزبان میخواد که بتونه کنترلشو بدست بگیره،مثل اون باشه که از یک چیز متنفر باشه و طرز فکرشون یکی باشه.
میخوام یه مثال بزنم
اون اپیزود از کارتون spectacular رو یادتونه که اسپایدرمن بدون اینکه خبر داشته باشه با لباس سیمبیوتی زد دهن سینستر سیکس رو سرویس کرد؟
یعنی پیتر کلا خواب بوده و خود سیمبیوت ونوم اینکارو کرده (اما خب اینجا ونوم پیترو به یه کارایی مجبور کرده و طرز فکرشو عوض کرده چون می‌خواسته مثل خودش باشه)
یا فیلم ونوم( نمی‌دونم دو بود یا یک) که ادی با سیمبیوت دعواش میشه بعدش ونوم می‌ره یه نفر دیگه رو تحت کنترل خودش در میاره
البته هر چی میزبان قدرتمند تر بهتر!
یعنی اگه یادتونه نورمن دو یا چند بار سیمبیوت بهش پیوند خورده ((تو دنیای کمیک!) اما تا جایی که یادم میاد فقط سیمبیوت کارنیج بود)
اون رویدادو اسمشو یادم نمیاد اما اونجایی که گابلین/نورمن با کارنیج یا همون سیمبیوت کارنیج پیوند میخوره چقد پدرسوخته میشه و اسپایدی با سیمبیوت ونوم پدرش در میاد تا شکستش بده!
در آخر باید بگم که امکانش هست نورمن بخاطر مرگ پسرش عصبانی باشه و با سیمبیوت پیوند بخوره
چون اینسامینیاک خودش همیشه مارو شوک می‌کنه!
یاعلی



مرسی،ممنون ،خب خداروشکر اوکی بود ارائه.
ببین سیمبیوت خب منطقا خب فقط به یه میزبان نیاز داره تا بتونه همه چیش رو اوکی کنه ولی صرفا اینم نیست،تو مقاله ای که تو وبسایت هست سیمبیوت تو یه حراجی توسط ادی به فروش میرسه و توسط آنجلو خریداری میشه (کمیکش تو سایت ترجمه شده)آنجلو سعی میکنه با داشتن سیمبیوت و شکست دادن پیتر خودش رو به پدرش که فک کنم از رئسای خلافکاری بود اثبات کنه که از اسپایدرمن شکست خورد و فرار کرد و سیمبیوتم دید این بشر ضعیفه به طرز بدی اونو موقعی که داشت از ساختمان ها میپرید رهاش کرد و اونم مرد،به این خاطر میگم قدرت میزبان و ... برای سیمبیوت مهمه و من این قدرت رو به شخصه تو هری نمیبینم و هری همچین روحیاتی نداره که بخواد بشه یه ابرشرور و بخواد همه جا رو بهم بریزه ،حتی موقعی که هم گابلین بود واقعا در حد و اندازه نورمن نبود.
نقل قول کردن
advanced spidey
#39 advanced spidey 1402-05-02 12:12
#38
ای ببخشید اون داستانو یادم رفته بود :D
هیچکس به اندازه نورمن نمیشه!
ولی من فک کنم فاینال باس اسپایدرمن ۲‌ گرین گابلین باشه (یعنی امیدوارم که باشه!)
آقای ترابی بنظر شما بهتر نبود تو ایونت رد گابلین بجای هامبرتو راموس یه نفر دیگه طراحیشون میکرد؟(فک کنم دو سه شماره آخر هامبرتو راموس بود!)
Giuseppe camuncoli خیلی گزینه بهتری بود!
نقل قول کردن
mtm
#40 mtm 1402-05-02 14:55
به نقل از advanced spidey:

آقای ترابی بنظر شما بهتر نبود تو ایونت رد گابلین بجای هامبرتو راموس یه نفر دیگه طراحیشون میکرد؟(فک کنم دو سه شماره آخر هامبرتو راموس بود!)
Giuseppe camuncoli خیلی گزینه بهتری بود!

کلا هر راموس هر چی کمتر طراحی کنه بهتره!
نقل قول کردن
advanced spidey
#41 advanced spidey 1402-05-02 15:13
#40
والا
نقل قول کردن
H.
#42 H. 1402-05-02 15:34
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*[/quo من[quote name="mtm"]کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

سلام و ممنون بابت تحلیل دقیقتون
ما تو آخر بازی اول دیدیم که doc. octopuse همه‌ی دشمنان اسپایدرمن رو متحد میکنه و وقتی که اسپایدرمن مارتین لی رو شکست میده ، اون رو از اون شیطانی که درونشه جدا میکنه و وقتی خود دکتر اکتاپوس سر میرسه اون رو با بازوی‌ هشت‌پاش (آخرین اختراعش) به یه طرف پرت میکنه و خطاب بهش میگه
useless
(به‌دردنخور)
که بنظر من بخاطر این و جدا شدنش از اهریمن ، دیگه راه شرّ رو ادامه نمیده
(علاوه بر چهره‌ی مظلوم و بیگناه‌ش تو همین تریلر جدید)
و این آخرین چیزیه که از این شخصیت میبینیم
نقل قول کردن
advanced spidey
#43 advanced spidey 1402-05-02 23:26
یه فکت جالب بگم؟ :D
وقتی تریلر داستانی اومده بود کلا قاطی کرده بودم از هیجان و مغزم ترکیده بود!
مثلا صحنه اولی که پیتر و هری دارن باهم صحبت میکنن وقتی هری گفت:"I got a second chance"
صدای توبی مگوایر تو گوشم اومد که میگه:
"?What about my uncle did you give him a CHANCE"
:lol: :lol:
نقل قول کردن
advanced spidey
+1 #44 advanced spidey 1402-05-04 00:38
آقای ترابی جان من جواب بدید چون دارم دیوونه میشم!
داشتم تو توئیتر می‌گشتم که یهو یه فکری به ذهنم رسید!
من میگم اینسامینیاک به یه دلیلی هری رو نشون میده !
یعنی میگم هری آنتی ونومه! (من نمیگم بقیه هم هستن)
بزارید با یکم تحلیل بگم:
همون طور که شما گفتید فایتی که بین پیتر و اون یارو گریزلی مانند رخ میده همون جایی هستش که بلک سویت رو میبینیم!

اگر دقت کرده باشید من تو عکس سوم با دایره مشخص کردم که اونی که تو پشت پیتره... هریه !(تریلرو 4k ببینید بعدش اونجا و زوم کنید متوجه میشوید)
من میگم این‌جایی که افراد کریون اومدن یه جایی هستش که سیمبیوت رو نگه میدارن! و افراد کریون هم اومدن بدزدنش!
خب یعنی کجا؟ یکی از آزمایشگاهای ازکورپ! که یکی موفق به شکستنش میشه و بعدش پیتر برای مراقبت از هری با سیمبیوت پیوند میخوره و کنترلش رو از دست میده ! یعنی اینجا اولین باری هستش که سیمبیوت رو میبینیم

و بعدش پیتر ونوم میشه که بعدش هم هری آنتی ونوم میشه و با کمک مایلز پیترو نگه میدارن!
من هر وقت به این فکر میکنم کلا می‌ترکم !
استاد شما چی فک میکنین؟
نقل قول کردن
سپهر
-1 #45 سپهر 1402-05-08 12:16
کامیک د لست رونین رو ترجمه کنید
نقل قول کردن
mtm
#46 mtm 1402-05-08 13:13
به نقل از سپهر:
کامیک د لست رونین رو ترجمه کنید

چشم قربان. امر دیگه ای ندارین؟
اون وقت این کمیک که فرمودی چه ربطی به اسپایدرمن یا تحلیل بازی اسپایدرمن 2 داشت؟!
و چون ما زبانمون ضعیفه میپرسم که منظورت از "د لست رونین" همون "آخرین رونین" هست دیگه، نه؟ گفتم یه وقت کمیک دیگه ای رو اشتباها ترجمه نکنیم
نقل قول کردن
Mizekar_Gamer_YT
#47 Mizekar_Gamer_YT 1402-05-08 14:15
سلام آقای ترابی عزیز به نظر من ایمزامنیاک نمیاد لو بده تموم کیه اما حدس من اینه که پیتر باشه و ونومی بودن های مقتعی باشه چون تو تریلر خیلی به سیمبیوتی بودن پیتر و رفتارش زوم کرد . و به نظر من از ps5 پیتر رو خیلی زشت کردن و همچنین مری جین رو هم خیلی زشت کردن.
نقل قول کردن
Mizekar_Gamer_YT
#48 Mizekar_Gamer_YT 1402-05-08 16:57
به نقل از mtm:
کسی جواب سئوال مستر نگایتو منو نداد :-*

تا اونجایی که من یادمه پیتر انقدر روش تا دیگه نمی تونست بجنگد و از قدرتاش استفاده کنه و فکر کنم بردنش Raft چون که لباس نارنجی تنش بود
نقل قول کردن
rayan
-1 #49 rayan 1402-05-10 15:30
سلام همه مقاله عالی بود فقط یک چیز.
اخر تریلر وقتی هری رو از پشت سر دیدیم ونوم نگفت ما قراره دنیا رو شفا بدیم.
گفت ما قراره دنیارو بکشیم.
بجای کلمه heal از کلمه kill استفاده کرد!!!!!!
نقل قول کردن
mtm
#50 mtm 1402-05-10 17:49
به نقل از rayan:

اخر تریلر وقتی هری رو از پشت سر دیدیم ونوم نگفت ما قراره دنیا رو شفا بدیم.
گفت ما قراره دنیارو بکشیم.
بجای کلمه heal از کلمه kill استفاده کرد!!!!!!

نخیر. دقیقا از همون جمله ی هری استفاده کرد. میتونی با زیرنویس انگلیسی رسمی خود سایت سونی تماشا کنی
نقل قول کردن
advanced spidey
#51 advanced spidey 1402-05-26 14:04
استاد چون اسپم میشد اینجا مطرح میکنم
ببینید وقتی که خودشون گفتن کریون کاتالیزور بازی هستش بنظرتون شانسش هست که وقتی پیتر سیمبیوت رو داره با کریون بجنگه و کریون شلیک‌ کنه بهش؟ چون وقتی تو گیم پلی دمو کریون سرش رو از سفینه میاره بیرون یه تفنگ دستشه! درست میشه عین داستان آخرین شکار کریون!
بزارید بیشتر توضیح بدم:
چند روز پیش داشتم دوباره داستان آخرین شکار کریون رو میخوندم و گفتم وقتی پیتر با کریون مبارزه کنه امکانش هست که کریون یدونه بهش شلیک کنه و زنده به گورش کنه و پیتر عصبانی بشه و تبدیل به ونومی که تو تریلر دیدیم بشه و مایلز به کمک wraith یا وولورین پیترو شکست بده و بعدش سیمبیوت بره به میزبان بعدیش؟ البته هنوز نمی‌دونیم که دنیای وولورین به دنیای ۱۰۴۸ وصله
نقل قول کردن
محمد 23
#52 محمد 23 1402-07-23 08:50
شاید سکانسی که هری و پیتر تو مدرسه حرف میزنن برای زمان حال نباشه. پیتر دیگه دانشجو یا دانش آموز نیست و سنش بالاتر از این حرفاست که تو مدرسه باشه
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#53 ultimate.spider.amir 1402-07-23 09:58
به نقل از محمد 23:
شاید سکانسی که هری و پیتر تو مدرسه حرف میزنن برای زمان حال نباشه. پیتر دیگه دانشجو یا دانش آموز نیست و سنش بالاتر از این حرفاست که تو مدرسه باشه

خب یعنی نمیشه دو تا دوست در زمان حال برن تو مدرسه قبلی شون با هم از گذشته حرف بزنن و خاطره بازی کنن؟!
نقل قول کردن
Spider-Kang
#54 Spider-Kang 1402-08-16 18:10
به نقل از مجتبی اورعی:
پیش بینی من اینه که آخر بازی خیلی دارکه و پیتر مجبور میشه هری رو بکشه چون داره ونوم تسخیرش می کنه. اونجا هویت پیتر برای نورمن لو میره و نورمن برای انتقام تصمیم می گیره تبدیل به گرین گابلین بشه و تو این راه سراغ کمک گرفتن از دکتر اختاپوس هم میره. و قسمت سوم به عنوان قسمت نهایی قراره داستان نبرد پیتر و نورمن باشه


چی شد؟ این دوستمون انگار یا از آینده اومده بود یا از سازنده های بازی بوده!!
نقل قول کردن
mtm
#55 mtm 1402-08-16 20:32
به نقل از Spider-Kang:
به نقل از مجتبی اورعی:
پیش بینی من اینه که آخر بازی خیلی دارکه و پیتر مجبور میشه هری رو بکشه چون داره ونوم تسخیرش می کنه. اونجا هویت پیتر برای نورمن لو میره و نورمن برای انتقام تصمیم می گیره تبدیل به گرین گابلین بشه و تو این راه سراغ کمک گرفتن از دکتر اختاپوس هم میره. و قسمت سوم به عنوان قسمت نهایی قراره داستان نبرد پیتر و نورمن باشه


چی شد؟ این دوستمون انگار یا از آینده اومده بود یا از سازنده های بازی بوده!!

آره واقعا خیلی عجیب بود :o
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45