موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر گیم پلی بازی "مردعنکبوتی 2"

نقد-و-بررسی-تریلر-گیم-پلی-بازی-مردعنکبوتی-2-marvel-spiderman-اسپایدرمن-پلی-استیشن-5-تحلیل-آنالیز-موشکافی-حلاجی-نگاهی

تریلری که سونی منتشر کرده یک عالمه نکات مهم داره که حتما باید بهشون پرداخته بشه.

اگر هنوز تریلر را تماشا نکرده اید بروید اینجا.

نقد و بررسی تیزر قبلی رو هم میتونید در اینجا بخونید. این کمیک هم خوندنش لازمه:

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

برای خواندن نقد و بررسی تریلر داستانی بازی هم مقاله ی زیر را بخوانید:

موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر داستانی بازی "مردعنکبوتی 2"

در ضمن میتونید در اینجا و اینجا مقالات ما را درباره نکات پنهان بازی های قبلی بخونید. در اینجا و اینجا هم نقد دو بازی گذشته را گذاشته ایم. حالا وقتشه بریم سر وقت بررسی تریلر که خیلی وقت بود منتظرش بودیم (باورتون میشه که تنها تیزر این بازی در شهریور سال 1400 عرضه شده بود و از اون موقع حتی یه تصویر رسمی ازش نداشتیم؟!)

تریلر با سکانسی نسبتا طولانی در جنگل شروع میشود. مردی با لهجه ای زمخت که کلی هم مزدور دارد که برایش کار میکنند در جستجوی شخصی می‌گردد که از همه نظر با خودش برابری داشته باشد. کسی که بتواند او را تحت فشار قرار دهد، غافلگیرش کند، به چالش بکشد و حتی او را شکست دهد. این مرد کسی نیست جز یکی از محبوب‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی یعنی کریون شکارچی.

کریون شکارچی - بازی مردعنکبوتی

در کمیک‌ها، کریون و مرد عنکبوتی به دفعات در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. کریون همیشه به دنبال یک شکار جدید است و همیشه هدف نهایی‌اش کسی نیست جز مرد عنکبوتی. قرار داده شدن کریون به عنوان نقش منفی "مرد عنکبوتی 2" اتفاق خوشحال کننده‌ایست چرا که طی سال‌های اخیر با وجود محبوبیت بالای این شخصیت، کریون حضور چشم‌گیری در اقتباس‌های سینمایی و یا دنیای بازی‌های مرد عنکبوتی نداشته است (اینجا گفتیم که قرار بود در فیلم شاهکار "راهی به خانه نیست" حضور داشته باشد ولی در نهایت با تغییرات پیش آمده در فیلمنامه حضورش کنسل شد). و البته که حضور پررنگ او در این بازی مثل این میمونه که سونی چند تیر با یک نشون زده باشه چون حتما خبر دارید که سونی ساخت فیلم انشعابی "کریون شکارچی" با بازی «آرون تیلور جانسون» را به پایان رسانده است (اخیرا خبر اومد که درجه ی این فیلم، R است). پس حضور کریون در این بازی میتواند به شناخته شده تر شدن این شخصیت نیز کمک کند.

فیلم کریون

ضمناً این سکانس از چند نظر میتواند میتواند برایمان جالب توجه باشد. یکی اینکه لباس کریون کاملا به دنیای کمیک های مردعنکبوتی در دنیای اصلی وفادار است و سازندگان بازی سعی نکرده اند بیخودی آن را به روز رسانی کنند. خودتان مقایسه کنید:

لباس کریون

نکته ی بعدی اینه که وقتی یکی از افرادش تبلت میاره براش و تصویری از اشخاصی که در شهر نیویورک دارای قدرت ویژه هستند را نشان میده چندین شخصیت را میبینیم که البته در بازی های قبلی آنها را دیده بودیم: گربه سیاه، تومستون، اسپایدرمن، مایلز مورالز، پراولر، لیزارد، تسک مستر، کینگ پین و شوکر.

دشمنان اسپایدرمن

در این میان شخصیت «ریث» (Wraith) یا همان «سروان واتانابی» هم هستش که در بازی قبلی اسپایدرمن وی را دیدیم و در بخش DLC مربوط به «کله چکشی» دیدیم که چطور به سر این خبیث شلیک کرد و بنابراین سرنخ هایی داده شد مبنی بر اینکه قراره مثل دنیای کمیک به نوعی یاغی یا وجلنتی (کسی که خودش تصمیم میگیرد قانون را در سطح شهر اجرا کند) تبدیل خواهد شد.

سروان واتانابی

ما میتونیم ظاهر او را مشاهده کنیم:

ریث

در دنیای کمیک بوک هم که ظاهرش اینجوریه:

شبح wraith

پس آیا این یعنی که در این بازی علاوه بر حضور ریث شاهد بازگشت شخصیت های خبیثی مثل تسک مستر و کینگ پین و تومستون و یا گربه سیاه خواهیم بود؟ بنظرم یک کم بعیده که همه ی این شخصیت ها دوباره برگردند. ضمن اینکه اگر به قسمت چپ دقت کنید لیستی از کسانی که در زندان "رَفت" (Raft) زندانی هستند را مشاهده میکنید: والچر، راینو، دکتر اختاپوس، الکترو و کینگ پین:

اما از هر چیزی مهم تر اینه که سکانس ابتدایی تریلر کاملا لحن دارک و خشن و خفن بازی را به تصویر میکشه. کریون واقعا آدم بی رحمیه و حاضره برای اینکه به لذت شکار نهایی برسه دست به قتل بزنه. در هر حال این بخش به ما میگه که کریون داره میاد نیویورک تا شخصیت هایی که بهشون اشاره شد رو شکار کنه و در این راه حاضره دست به هر کاری بزنه. خودش اعلام میکنه: "شکار بزرگ شروع میشود"!

سپس داستان به شش ماه بعد میره. و میبینیم که هواپیمای افراد کریون به محله ی کویینز نیویورک میروند. همین مساله نشون میده که قراره بر خلاف بازی قبلی که کلا فقط در منطقه ی منهتن نیویورک جریان داشت، این بار محله های اطراف منهتن مثل کویینز یا بروکلین هم قابل رفت و آمد هستند و این یعنی اینکه همانطور که انتظار داشتیم نقشه ی بازی بزرگتر از قبل خواهد بود که خبر واقعا خوبیه.

محله کویینز

افراد کریون را میبینیم که دارای سلاح و تجهیزات جنگی پیشرفته هستند (در دنیای کمیک هم کریون به عنوان شخصیتی ثروتمند که اجدادش از خاندان اشرافی در روسیه بوده اند به تصویر کشیده شده) و به دنبال یک "حیوان وحشی" (beast) آمده اند که منظورشون همون لیزارد است.

افراد کریون

خب، ممکنه از خودتون سئوال کنید که چرا برای یافتن لیزارد به محله کویینز آمده اند، درسته؟ چون کویینز محله ی پیتر پارکر هستش و ظاهرا در کمیک بوک مقدمه ی این بازی (که تا چند روز دیگه ترجمه میشه و میتونید در وب سایت spidey.ir بخونیدش) نشون داده میشه که پس از وقایع داستان بازی قبلی، پیتر به خانه ی زن عموی مرحوم خودش در کویینز میره تا در آنجا زندگی کنه. ولی خود اینسامنیاک تایید کرده که اینجا خانه ی دکتر کرتیس کانرز (لیزارد) هستش! پس دوستان عزیز، خانه ای که در زیر تصویرش را مشاهده میفرمایید متعلق به زن عمو می نیست و مربوط به دکتر کانرز میشه:

خانه کانرز

(در ادامه من بیشتر به شخصیت کانرز/لیزارد در این بازی خواهم پرداخت. صبور باشید ...).

اینجا یه ایستراگ هم بدم خدمتتون و اونم اینه که وقتی تصویر داره پایین میاد میتونید زمین بازی دبیرستان معروفی که پیتر پارکر در آن درس میخوند رو ببینید: میدتاون!

میدتاون

بلافاصله میبینیم که پیتر پارکر از زیرزمین این خانه میاد بیرون در حالی که لباس سیمبیوتی بر تن داره! این واقعا غیر قابل پیش بینی بود چون انتظارش را نداشتیم لباس سیمبیوتی و قابلیت های آن را که برگ برنده ی این بازی از نظر گیم پلی هستش رو تو همون تریلر نخست به ما نشون بدن. نکته اول درباره لباس سیمبیوتی اینه که در مقایسه با دنیای کمیک در برخی از بخش های آن مثل گردن یا زیر بازوها و کنار پاها حالتی چسبنده و لزج داره (با فلش قرمز مشخص کردم):

لباس سیاه مرد عنکبوتی

این خیلی نکته جالبیه چون تو دنیای کمیک وقتی لباس سیاه تنش بود شما اصلا حس نمیکردی که حالت بیگانه داره و خیلی شیک و تر و تمیز و اطو کشیده بود! یعنی انگار از پارچه ساخته شده بود. اما اینجا تغییراتی در ظاهرش به وجود آورده اند که حس سیمبیوتی به آدم بده. و البته لباس کاملا حالت بازوها (tentacles) ی عنکبوتی داره و کاملا از لباس عادی اسپایدرمن مجزا میشه:

بازوهای سیمبیوتی

و البته حالا دلیل اون عنکبوت بزرگ سفید روی لباس اسپایدرمن ps4 مشخص میشه چون قراره بوده وقتی سیمبیوت لباس را در بر میگیره تبدیل به نماد معروف لباس سیاه بشه! البته دیزانش فرق کرده. خودتون مقایسه کنید:

و اما در ادامه کامبوهای ویژه ی لباس را شاهد هستیم که کاملا حالت تخاصمی و وحشی داره و از ضربات قبلی اسپایدرمن مجزا میشه. انیمیشن های به کار رفته در اینجا خیلی خوبن و کاملا این حس خشونت رو منتقل میکنند و نشون میدن گرافیک بازی در چه سطح بالایی قرار داره. اسپایدرمن هم انگار کاملا خودش را رها کرده و به سیمبیوت اجازه داده که با قدرت زیاد به حریفانش ضربه بزنه که نمونه ی دقیق اون وقتیه که ضربات پشت سر هم به شکم یکی از افراد کریون وارد میکنه:

صدای صداپیشه مردعنکبوتی (یوری لاونتال) هم کلفت تر و گرفته تر از قبل شده و نشون میده او داره خشن و خبیث میشه چون آشکارا داره مزدوران کریون رو تهدید میکنه! (حتما میدونید که در تمامی نسخه های لباس سیمبیوتی، شاهد تاثیرات مخرب آن بر روح و جسم پیتر پارکر بوده ایم و در اینجا هم همین قضیه داره تکرار میشه و در ادامه نشانه های دیگری بدستمون میاد که بهشون اشاره خواهم کرد). سیستم مبارزه (Combat) عوض شده و ما در این قسمت شاهد دو گجت بار هستیم، یکی در گوشه ی سمت راست و دیگری در گوشه سمت چپ:

بنظرم اون سمت راستی بین مردعنکبوتی و مایلز مشترک خواهد بود و با دکمه ی R1 فعال میشه:

ضربات مشترک

یعنی اگر شما آن را ارتقا بدهید برای هردو مردعنکبوتی ارتقا پیدا میکنه. ولی اون سمت چپی که با دکمه ی L1 فعال میشه مختص هر کدوم از اونا خواهد بود:

نکته دیگری که به ذهنم رسید این بود که لباس سیمبیوتی قراره ضربات تمام کننده یا finisher خاص خودش را داشته باشه (این ضربات را در بازی قبلی هم داشتیم) که خیلی هم باحالن و با فشردن همزمان دو دکمه دایره و مثلث فعال میشن.

فینیشر مردعنکبوتی

و اما قابلیت جدید دیگه اینه که قبلا وقتی حس عنکبوتی فعال میشد فقط میتونستیم جا خالی بدیم ولی الان میشه دفاع کرد بعدش counter کرد و به حریف ضربه زد (بنظرم تو این حالت اون علامت حس عنکبوتی به رنگ قرمز درمیاد):

و البته این ضربه که اسپایدرمن با چهار بازوی سیمبیوتی همزمان چهار حریف رو میگیره و ناکار میکنه:

ضربه مردعنکبوتی

در کل ضربات سیمبیوتی خیلی خوب و باحال بودن و اون حس عجیب و هیولا مانند سیمبیوت را داشتن و از این نظر من رو به یاد ضربات بازی Web of Shadows انداختن.

و اما سئوال اینه که سیمبیوت از کجا اومده؟ اگه یادتون باشه بازی اسپایدرمن PS4 هم درست مثل فیلم های مارول دارای صحنه پس از تیتراژ بود (دو صحنه هم داشت). در یکی از این صحنه شاهد بودیم که نورمن آزبورن داره با پسر خودش هری که بیماره و احتمالا داره میمیره، صحبت میکنه. هری داخل یک مخزن بود و اطرافش چیزی بود که به نظر سیمبیوت میومد!

نورمن بهش گفت که حتما برایش راه علاجی پیدا خواهد کرد (مادر هری هم بنا به همین بیماری نادر فوت کرده). در واقع به نظر میرسه که در این بازی درست مثل کمیک ونوم نهایی (اینجا ترجمه میشه)، لباس سیمبیوت منشاء فضایی نداره و خلق شده تا بیماری های سخت و لاعلاج را درمان کنه. در هر حال همون موقع پیش بینی کردیم که در قسمت دوم بازی روی سیمبیوت ونوم تمرکز بشه که همین طور هم شد. و البته در کمیک های دنیای MC2 و کارتون Ultimate Spider-Man هم سابقه داشته که هری آزبورن به ونوم تبدیل بشه. و اما در صحنه پس از تیتراژ بازی مایلز مورالز هم اشاره مهمی به این موضوع شد. همانطور که در این مقاله گفتیم، هری انگار در مخزن خودش بیدار شد و نورمن هم با کسی صحبت میکرد که ما صورتش رو ندیدیم ولی زیرنویس دیالوگ های رد و بدل شده مشخص میکرد که اسمش دکتر کرت کانرزه. نورمن میخواست که هری بیاد بیرون ولی کانرز مخالفت کرد و بهش گفت که "میدونم پسرتونه ولی مریضیش ممکنه..." که نورمن حرفشو قطع کرد و سرش داد زد.

پس میشه نتیجه گرفت که پس از این قضیه هری از مخزن خودش اومده بیرون و اون لباس سیمبیوت که احاطه ش کرده بود هم آزاد شده. همچنین میتونیم نتیجه بگیریم که این اولین باریه که پیتر لباس سیمبیوتی را بر تن کرده چون بعدا وقتی مایلز باهاش روبرو میشه، میگه: "لباس جدید تنت کردی؟". پس میشه گفت که پیتر اومده بوده پیش کانرز (اونا قطعا از قبل همدیگرو میشناسن) و این لباس بهش پیوند خورده که باید درباره ی جزئیاتش تا انتشار بازی صبر کنیم.

سپس پیتر پیامی رد و بدل شده بین افراد کریون رو میشنوه و میفهمه که لیزارد در بازار ماهی محله ی "هارلم" دیده شده و چون خودش از محل فاصله داره از مایلز میخواد که بره و ازش محافظت کنه. اینجا مشخص میشه که در طول گیم پلی گاهی اوقات باید بین دو مردعنکبوتی switch (جا به جایی) انجام داد و یک سری ماموریت ها را باید با مایلز انجام داد.

سیستم تاب خوردن در سطح شهر (web-swinging) در بازی های قبلی عالی بود ولی به مرور انگار کمی کُند به نظرمون اومد. یعنی اکثر گیمرها بر این عقیده بودند که کاش بشه رو در قسمت دوم سریع تر کرد و اینسامنیاک به عنوان استودیوی سازنده نشون میده که به حرف هوادارا گوش داده. چون در همون ابتدا از یک سیستمی تحت عنوان super slingshot استفاده میکنه تا با تار زدن به دو میله ی موازی و عقب رفتن مثل یک تیرکمان خودش را رها کنه!

بارها و بارها در دنیای کمیک یا انیمیشن های ساخته شده از روی مرد عنکبوتی دیده ایم که او گاهی استفاده های بسیار خلاقانه ای از تار خود میکند و وسایل مختلفی مانند چتر نجات و... را با استفاده از آنها می ‌سازد که توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید (و اولین آنها هم در شماره نخست از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رخ داد) یکی از این استفاده های خلاقانه را میتوان در جا به جایی سریع در سطح شهر پیدا کرد. یعنی مرد عنکبوتی با استفاده از تار های خود حالت قلاب مانندی را ایجاد کرده و به وسیله آن با شتاب زیادی خود را سمت به جلو منتقل میکند:

این حرکت با توجه به استفاده های متعددی که داشته بسیار معروف شده است. در فیلم "مردعنکبوتی 2" ساخته ی سم ریمی هم در نبرد اول با دکتر اختاپوس شاهد استفاده از این حرکت بودیم:

ایسترگ اسپایدرمن

همچنین در نبرد پایانی فیلم اول:

ایسترگ مردعنکبوتی

و اما اینسامنیاک برای بالا بردن سرعت جا به جایی در سطح شهر از طریق تاب خوردن، سیستم web wings را هم در بازی قرار داده. یعنی نوعی بال در زیر بغل مردان عنکبوتی قرار داده که با استفاده از آن میتوان در هوا گلایدینگ انجام داد و شناور ماند:

مردعنکبوتی وب وینگ

علاقمندان به مرد عنکبوتی حتما میدانند که web wings سابقه ی طولانی در دنیای کمیک دارد:

اسپایدرمن لباس

(در این مقاله گفته شده که اولین بار کی و کجا از آنها استفاده شده. در دنیای سینما هم مردعنکبوتی در MCU این قابلیت رو داره:

البته شاید در دنیای کمیک جنبه ی تزیینی داشتند ولی در اینجا و در فیلم های مردعنکبوتی در دنیای سینمایی مارول کاملا کاربردی هستند و برای گلایدینگ به کار میروند. حتی نوعی تونل هوا را در قالب حلقه هایی در میان ساختمان های نیویورک شاهد هستیم که باعث میشه سرعت مایلز حالت توربو پیدا کنه و خیلی سریع گلاید کنه:

سرعت مردعنکبوتی

همه ی اینها بر سرعت بازی اضافه میکنه و گرافیک و فریم ریت بازی اونقدر بالاست که شما حس نمیکنید بازی حتی برای صدم ثانیه کند میشه یا گرافیک افت میکنه. این بازم نشون میده قسمت دوم قراره از قابلیت های فنی کنسول پلی استیشن 5 استفاده بهینه انجام بده.

سپس اگه دقت کنید وقتی که مایلز به بازار غذای هارلم میرسه و داخل میره، اینسامنیاک خیلی به جزئیات دقت کرده و یک عالمه جعبه ی خاک گرفته و خرت و پرت که رو زمین ریخته مشاهده میکنیم با نورپردازی بسیار خوب و در مجموع نسبت به قسمت قبل پیشرفت زیادی را در زمینه جزئیات محیطی شاهد هستیم که بازم نشون دهنده ی اینه که گرافیک بازی بهتر شده.

گرافیک مردعنکبوتی

مایلز یک پهپاد کرکس مانند را از کار میندازه که فکر میکنم بعدا هم اونو میبینیم. بعدش یک گجت جدید رو میکنه به نام web line که خیلی کارایی داره و با اون میشه سیم یا طناب وصل کرد بین دو نقطه ی روبرو و ازش استفاده کرد تا بالای سر حریف رفت و مخفی کاری انجام داد.

وب لاین مردعنکبوتی

قابلیت جدید دیگر، double takedown هستش که با اون میتونید به طور همزمان دو حریف را با مخفی کاری از بالای سر از سر راه بردارید که در این بازی اضافه شده:

دابل تیک داون

بعدشم قابلیت یا بهتره بگیم گجت جدیدی میبینیم به نام web grabber که مایلز به پایین پرتاب میکنه و سه نفر رو همزمان به خودش میکشه و زمین گیر میکنه که البته قبلا هم بود ولی این بار میشه باهاش سه نفر رو زمین گیر کرد. بعدشم بلافاصله با قدرت ونومی (الکتریکی) خودش ضربه سهمگین جدیدی وارد میکنه به نام  Thunder Burst که اونقدر باحال بود که منو یاد انیمه ها انداخت!

ضربه مایلز مورالز

و بعدشم همراه میشه با ضربه ای به نام chain lightning (ضربه ی برقی زنجیره ای) که انگار جریان الکتریسیته مایلز رو پس از برخورد به یک حریف به دیگران نیز سرایت میده (یعنی اولش اصابت میکنه به یه مزدور خانم و بعد وقتی داره میخوره زمین به دو نفر دیگر در سمت چپ و راست میخوره):

ضربه ونومی

اینجا هم اگر دقت کرده باشید اولش نوعی حالت دفاعی بود که وقتی حس عنکبوتی قرمز شد تبدیل به حمله شد (مثل همون قابلیت پیتر با لباس سیمبیوتی).

یه چیز دیگه ... نمیدونیم چرا رنگ قدرت های الکتریسیته محور مایلز، آبی (یا سبز کم رنگ) شده:

این در حالیه که در بازی قبلی رنگش زرد یا نارنجی بود:

اشعه ونومی مایلز

شاید قدرت هاش یه جورایی ارتقا پیدا کرده ولی قطعا در بازی توضیح میدن.

و سکانس بعدی برام خیلی جالب بود چون یک جورایی وقتی مایلز میره دنبال لیزارد حس و حال ترسناک و خفنی ایجاد میشه که بازم نشون میده این بازی قراره دارک تر از قبل باشه و اینجا هم دوباره توجه به جزئیات محیطی و نورپردازی عالیه.

بازی اسپایدرمن

یک صحنه ترسناک دیگه هم بعدش هست که طی اون متوجه میشیم لیزارد پوست اندازی کرده.

پوست اندازی مارمولک

و البته اینجا اون پهپاد تجسسی کریون رو شاهد هستیم که رفیق فابریک مایلز یعنی «گنکی» که یه جورایی نابغه ی علم و فن آوریه کنترلش رو بدست آورده (فکر کنم همونیه که مایلز زد و ناکار کرد ولی آخه این یکی سالمه! پس شاید من اشتباه میکنم و این پهپاد ربطی به اون پهپاد قبلی که مایلز بهش ضربه زد نداره).

پهپاد کریون

اینجا میبینیم که کلی ماهی که دل و روده شون ریخته بیرون روی زمینه و مایلز تایید میکنه که لیزارد بزرگ تر و گرسنه تر شده.

و بعد یک صحنه بسیار خفن دیگه داریم که نشون میده پیتر چقدر قوی تر شده چون دقیقا سقف رو میترکونه و میاد پایین!

مردعنکبوتی خفن

(اولش شاید فکر کردید ونوم اومده ولی نه، خود پیتره!).

این رویارویی بین مایلز و پیتر که لباس سیمبیوت بر تن داره یک دیالوگ مهم داره چون مایلز به پیتر میگه: "لباس جدیده؟" (New Threads?).

این نشون میده این اولین باره که پیتر لباس سیمبیوتی رو برتن کرده چون مایلز اولین باره داره اونو میبینه (گنکی هم یه سوتی میده و اونو با اسم "آقای پارکر" صدا میکنه ولی سریع اشتباهش رو جبران میکنه). در تمام این صحنه پیتر بسیار جدیه (تاثیر سیمبیوت) و گنکی هم حسابی گُرخیده! نکته مهم دیگر وقتیه که گردن پیتر رو از پشت میبینیم و اگر دقت کنید سیمبیوت انگار داره به طرز چندش آوری حرکت میکنه که نشون میده یه موجود زندست!

سیمبیوت زنده است

و بعدشم که سر و کله ی لیزارد پیدا میشه و جالبه که علاقه ای به مبارزه نداره و فقط میخواد فرار کنه و اینجاست که تعقیب و گریز آغاز میشه (هم افراد کریون و هم مردان عنکبوتی به تعقیبش میپردازن). اینجا هم به نظرم اولین باریه که لیزارد رو در بازی میبینیم چون سازندگان با زرنگی ظاهر اونو قایم کردن و ما فقط پاهاش رو میبینیم تا بعدا تو اون سکانس زیرآب که به مایلز حمله میکنه حسابی ما رو غافلگیر کنن!

در تعقیب لیزارد

و اما یه سری توضیحات درباره شخصیت لیزارد و دکتر کرتیس کانرز لازمه. ایشون در بازی اول هم حضور داشتن و درسته که ما لیزارد را ندیدیم ولی طبق اطلاعاتی که از یکی از کوله پشتی های پیتر در سطح شهر دریافت کردیم متوجه شدیم که به لیزارد تبدیل شده است. یعنی وقتی این کوله پشتی را پیدا کردیم صدای خود پیتر رو میشنیدیم که میگفت:"این لوله ای هستش که نمونه خون لیزارد داخلش بود و باهاش تونستم علاجی پیدا کنم که به حالت اولش برگرده ولی افسوس که دوباره به حالت لیزاردی برگشت".

خون لیزارد

بنظرم قبلا ظاهر و جثه اش هم مثل کمیک بوک ها بوده چون در بازی اول یک نفر را دیدیم که در سکانس معرکه میهمانی هالووین لباس لیزاردی تنش بود که خیلی شبیبه دنیای کمیک بود:

لباس لیزاردی

ولی همانطور که گفته شد در صحنه پس از تیتراژ بازی مایلز مورالز، کانرز داخل آزمایشگاه با نورمن بود و نورمن سرش داد زد که پسرش رو از محفظه ی سیمبیوتی بیاره بیرون. پس میشه نتیجه گرفت که کانرز مثل دنیای کمیک گاهی اوقات به لیزارد تبدیل میشه و دوباره به هیبت انسانی خودش برمیگرده. ولی الان انگار خیلی بزرگ تر و درنده تر شده. اما چرا؟ آیا مطالعاتش روی سیمبیوت باعث شده؟

در ابتدای تعقیب چند جمله مهم از زبان پیتر میشنویم:

Can't lose Conners. Harry is dying. And he is the only one who can help.

(نباید کانرز رو از دست بدیم. هری داره میمیره و او {کانرز} تنها کسیه که میتونه نجاتش بده).

خب این خیلی مهمه. و سئوالات زیادی رو مطرح میکنه. مثلا اینکه "چه بر سر هری اومده؟ مگه سیمبیوت قرار نبود خوبش کنه؟ آیا هری به جای اینکه حالش خوب بشه به ونوم تبدیل شده؟ یا قراره به ونوم تبدیل بشه؟ این چه ربطی داره به اینکه پیتر سیمبیوت رو بر تن کرده؟ آیا برای تست کردن یا کمک کردن به هری، سیمبیوت رو پوشیده؟ این وسط چرا کانرز تنها کسیه که میتونه بهش کمک کنه؟ و چرا قبلا این کارو نکرده؟". اینا سئوالاتی هستن که در طول بازی پاسخ داده میشن ولی همین جملات پارکر مشخص میکنه که چرا اینقدر اصرار داره لیزارد به دست افراد کریون نیفته. راستی این عکس رو یادتونه از هری تو قسمت اول که نشون میده چقدر پیتر و هری و مری جین با هم دوست بودن؟!

و حالا که صحبت از ام جی شد چرا هیچی ازش نشون ندادن؟ نکنه سونی هم مثل مارول تو سالهای اخیر بخواد مری جین رو از زندگی پیتر حذف کنه؟! بعیده، چون ام جی از شخصیت های اصلی بازی اول بود و حسابی ترکوند. ولی جالبه که نشون بدن مری جین چه واکنشی نسبت به خبیث شدن احتمالی پیتر نشون میده. 

صحنه های بعدی که مایلز رو در حال تعقیب مزدوران کریون نشون میده و در حالی که داره تاب میخوره، به اونایی که سوار جت اسکی هستن ضربه میزنه و بعدش میره اونایی که سوار قایق هستن، خیلی باحال، پویا، فان، سریع و روان هستند و بار دیگر قابلیت های بالای کنسول PS5 را به رخ میکشند.

یک ایستراگ باحال هم این که در یک صحنه میشه برج اونجرز را در سمت راست مشاهده کرد:

برج اونجرز

(برج اونجرز همانطور که در مقاله ایستراگ قسمت اول گفتیم در بازی قبلی هم حضور داشت).

برج انتقام جویان

یک صحنه هم خود کریون رو نشون میده که عملیات رو رهبری میکنه:

خود کریون !

بلافاصله بعدش یک سری گردشگر رو میبینیم که با قایق دارن اونجا میپلکن و نیروی هوایی کریون (!) بهشون شلیک میکنه و این بازم نشون میده که کریون چقدر بی رحمه و قراره با یک ویلن خیلی گولاخ (!) طرف باشیم!

حمله به گردشگران

همه ی اینا به لطف چند تا کات سین (صحنه سینمایی) به ما منتقل میشن و بازم ثابت میکنن مثل قسمت اول قراره داستان به طور عالی روایت بشه (اینسامنیاک کلا در روایت داستان استاده و این خیلی برای شخصیتی مثل اسپایدرمن که کمیک بوک هاش همیشه داستان محور بوده اند جواب میده). سپس پیتر از مایلز میخواد که به مردم کمک کنه و خودش میره دنبال لیزارد و هواپیمای کریون. اینجا شاهد هستیم که انگار نیروهای کریون به سمتش نوعی بمب های سمی که دود سبزرنگ ازشون متصاعد میشه شلیک میکنن که باید ازشون جاخالی داد:

بمب های کریون

اینجا بود که یاد بمب های گرین گابلین افتادم که اگه یادتون باشه تو قسمت اول شرکت آزکورپ تولیدشون کرده بود (مورد شماره 7 از این مقاله رو بخونید):

بمب گرین گابلین

پس نکنه این نورمن بوده باشه که تجهیزات کریون رو بهش داده، ها؟

نورمن اسبورن

والا از این نورمن هر چی بگی برمیاد و تو دنیای کمیک هم سابقه داشته که تجهیزات خودش رو قبل از اینکه گرین گابلین بشه از طریق شخصیت های دیگه تست کرده باشه (مثل شخصیت «هدزمن» یا «دژخیم» که در اینجا معرفی شده).

پس از چند انیمیشن واقعا زیبا از حرکت سریع اسپایدرمن (که او هم مثل مایلز از web wings بهره داره و میتونه گلاید بکنه) و چند تا دیالوگ خفن از زبان پیتر (که بازم نشون میده داره خبیث میشه) پیتر به هواپیما میرسه و درست وقتی که میخواد بهش ضربه بزنه مایلز بهش خبر میده که مواظب باشه و اینجا بنظرم نکته ی مهمی هستش:

همانطور که دیدید حس عنکبوتی پیتر فعال نشد و خود سیمبیوت نوعی سپر برای محافظت از او درست کرد! ولی چرا؟ بنظرم بازم میخواستن بگن که پیتر تحت تاثیر سیمبیوت قرار گرفته و سیمبیوت اجازه نداد حس عنکبوتیش فعال بشه و در عوض خودش دست به کار شد! ولی اگه دقت کرده باشین قبلش تو بازار ماهی وقتی لیزارد داشت فرار میکرد حس عنکبوتی پیتر فعال شده بود:

پس این نشون میده وقتی پیتر واقعا عصبانی میشه این سیمبیوت هستش که فرمون رو بدست میگیره! (مثل اون قسمت تو کارتون Spectacular Spider-Man بود که لباس سیمبیوت فضایی بدون اینکه پیتر خبر داشته باشه با "شش خبیث" جنگید و دهنشون رو سرویس کرد!).

بهترین کارتون مردعنکبوتی

بعدشم دوباره میریم سراغ مایلز و من واقعا لذت بردم که با کات سین های عالی چقدر خوب و روان بین این دو شخصیت انتقال و transition انجام میشه. صحنه بعدی رو هم خیلی دوست داشتم چون واقعا برام دلهره آور بود. خودم رو جای مایلز گذاشتم و دیدم چقدر میتونه خوفناک باشه که زیر آبی باشی و یک خزنده بزرگ بهت حمله کنه! (یه حسی بهم میگه قراره از این صحنه های خوفناک زیاد تو بازی داشته باشیم).

قدرت نامرئی شدن مردعنکبوتی

بیچاره مایلز مجبور میشه نامرئی بشه (میدونید که نامرئی شدن از قدرت های منحصر به فرد مایلزه که در بازی قبلی هم اونو داشت. این مقاله را بخونید). بعدشم که سکانس خفنی را شاهد هستیم که لیزارد به افراد کریون و مایلز حمله میکنه و برای نخستین بار ظاهر کامل لیزارد رو نشون ما میدن:

لیزارد - بازی اسپایدرمن 2

واقعا ترسناکه! و نسخه های دیگه ای که در دنیای سینما یا انیمیشن دیده بودیم خودش رو متمایز میکنه (جثه و ظاهرش جوریه که ما رو به یاد دایناسورها میندازه).

بعدشم که حال کردم با مایلز که در حالی که به یکی از پهپادهای کریون وصله به تعقیبش میپدازه و یادش هم هست که جون آدمایی که در خطرن رو هم نجات بده و این چیزیه که از یک اسپایدرمن واقعی و وظیفه شناس انتظار داریم. و البته کلی هم جاخالی میده و لیزارد هم میپره روی یه هواپیما ، سرعت همچنان بالاست...

خیلی باحال بود! عاشق این سکانس شدم. چقدر شلوغ ولی هیجان انگیز ولی هر چیزی سر جای خودشه و اینکه اصلا حتی یه ذره بازی کند نمیشه و همه چی خیلی سیال و روان میره جلو و بازم یه نشونه از اینکه قسمت دوم هم گرافیک بالایی داره و هم از قابلیت های فنی PS5 استفاده میکنه.

و در انتها یک حرکت دو نفره را بین پیتر و مایلز شاهد هستیم که مایلز پهپاد رو انفجاری میکنه و پیتر هم با قدرت سیمبیوتی اونو پرتاب میکنه به هواپیما و باعث انفجارش میشه:

ولی لیزارد فرار میکنه. لاشه هواپیما هم چیزی نمونده که ملت رو به کشتن بده که مایلز و پیتر سر میرسن و کمکشون میکنن. اینجا به نحوه کمک کردن پیتر دقت کنید که چطور به طور بی ملاحظه ای طرف رو پرتش میکنه رو زمین و اصلا چک نمیکنه ببینه حالش خوبه یا نه، به طوری اون بنده خدا و حتی مایلز هم از رفتار پیتر تعجب میکنن!

رفتار عجیب پیتر

اینم باز یک نشونه از اینکه سیمبیوت داره روی ذهن پیتر تاثیر میذاره. و از اون واضح تر جملاتی هستن که بین پیتر و مایلز رد و بدل میشن (وقتی پیتر اصرار میکنه خودش بره دنبال لیزارد):

پیتر و مایلز

پیتر: اون {لیزارد} مال خودمه.

مایلز: مطمئنی؟ دندون های بزرگی داره ها!

پیتر: منم همین طور!

گنکی هم کاملا متوجه تغییر در پیتر شده و از مایلز میپرسه: "معمولا اینجوری نیس، نه؟" او هم پاسخ میده: "اون هرگز اینجوری نیس". همه ی این جملات شاید به نوعی نشون دهنده این هستند که نبردی بین پیتر پارکر سیمبیوتی و مایلز در پیش خواهد بود.

راستی با توجه به اینکه حضور ونوم در این بازی تایید شده به نظرتون کی قراره ونوم باشه؟ هری؟ ادی براک؟ یا شایدم خودم کریون؟! چون سابقه داشته که کریون برای قوی تر کردن خودش تن به یه چیزایی بده! ولی بنظرم سونی بدش نمیاد با توجه به اینکه فیلم های ونوم رو با حضور ادی براک (تام هاردی) میسازه در این بازی هم ادی براک رو در قالب ونوم به ما نشون بده و حتی یک اسپین آف در دنیای بازی از روی ونوم بده بیرون.

در مجموع، من که شخصا خیلی باهاش حال کردم و قبلا که already واسه بازی هایپ بودم ولی الان دیگه بیشتر هایپ شدم. این روزا واقعا واسه ما هوادارای اسپایدی جنون آمیزه. از یه طرف انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" داره میاد و بعدشم این بازی! دیگه چی میخواییم از خدا؟!

و نظر شما چیه؟ چیزی رو جا انداختم؟ بعیده! چون عمرا هیچ جای دیگه همچین تحلیل کامل و درست درمونی پیدا کنید. ولی زور خودتون رو بزنید و هرچی به ذهنتون رسید تو بخش نظرات بگید! 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر داستانی بازی "مردعنکبوتی 2"

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

10 سئوالی که قسمت دوم بازی مرد عنکبوتی باید به آنها پاسخ دهد!

اطلاعات مهمی از بازی "مرد عنکبوتی 2" لو رفت (؟)

10 شخصیت مارول که انتظار میره در بازی "مرد عنکبوتی 2" حضور داشته باشند!

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

تحلیل و بررسی تیزر تریلر معرفی بازی "مردعنکبوتی 2" پلی استیشن 5

داغ داغ! بازی "مردعنکبوتی 2" و "ولورین" انحصاری پلی استیشن معرفی شدند + تریلر

بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 پلی استیشن 5 احتمالا فروش بیشتری از GOD OF WAR بعدی داشته باشد

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز

معرفی تمامی لباس های بازی مایلز مورالز

نقد بازی های مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) بدانید

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

 10 حقیقت مهمی که باید درباره «مخترع مخوف»  بدانید

10 لباسی که میخواهیم در بازی "مایلز مورالز" PS5 ببینیم!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پراولر» (PROWLER) بدانید

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

نقد و بررسی   بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1402-03-06 15:00
از 6 صبح امروز تا ساعت 3 بعد از ظهر درگیر تهیه ی این نقد و بررسی بودم! اگر میخوایید خستگیم دربره مقاله رو با دقت بخونید هر جا ایرادی از نظر تایپی یا هر چی دیگه بود بگید درستش کنم
نقل قول کردن
BlueRED
#2 BlueRED 1402-03-06 15:32
سلام اقای ترابی اول هفتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
خسته نباشید بابت این نقد کامل فکر نکنم هیچ سایتی توی گوگل قرار باشه اینجوری نقد کنه
داستان بازی و کامبت های گیم و ایتم های جدید گیم خیلی هیجان انگیز هستن کلا میمونه گرافیک بازی که صدای پلی استیشن فن ها رو در اورده توی نمایش گرافیک گیم خیلی بالا پایین داشت وقتی کریون رو نشون میده گرافیک بازی خوبه نسباتا ولی وقتی میرن به قسمت آب واقعا گرافیک اب و اتش نگران کنندس و اون دقیقه دو خورده ایی زمان مبارزه اِنِمی ها به ترتیب میان میجنگن یعنی همه با هم نمیان یکم عجیبه امیدوارم در این شش ما روی این ایرادات کار کنن چون این بازی محکوم به گوتی شدن و به بهترین بازی سال باید تبدیل شه چون با این ایتم های جدید خیلی حیفه
متاسفانه از ونوم توی سینما زیاد خوب اون شخصیت پردازی که باید داشته باشه رو نداشته تنها توی انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده تونستن عالی به تصویر بکشنش امیدوارم توی این گیم هم همونجور که پیترپارکر رو عالی به تصویر کشیدن ونوم رو هم بکشن
نقل قول کردن
BlueRED
#3 BlueRED 1402-03-06 15:34
اقای ترابی بنظرتون فصل جدیدی از انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده امکانش هست بسازن حالا که دارن میارنش توی انیمیشن جدید مایلز خیلی حیف بود این سری
نقل قول کردن
Spiderham
#4 Spiderham 1402-03-06 15:56
استاد ترابی سنگ تموم گذاشتی! خسته نباشی!
مقاله عالی بود و تا جایی که من دقت کردم مشکل تایپی نداشت!
امسال سال فوق‌العاده ای برای طرفدار های مارول خواهد بود و شکی توش نیست :lol:
گیمپلی سیمبیوتی منو خیلی یاده Spider Man Web of Shadows میندازه و این چیز خیلی خوبیه...
نقل قول کردن
Midnight son
#5 Midnight son 1402-03-06 16:14
ممنون استاد ترابی مقاله خیلی جالبی بود
یه نظری در مورد رابطه پیتر و ام جی دارم
امکان داره چون سیمبیوت کنترل پیتر رو به دست گرفته شاهد قطع رابطه موقتی بین شون باشیم شاید هم پیتر با فیلیشیا وارد رابطه شه چون قبلا این اتفاق افتاده
قیافه لیزارد انگار داره میگه دیگه خبری از دکتر کانرز نیست آخه با اون احتمالا جهشی که لیزارد داشته و اون ظاهر ترسناک اش شاید قراره دوباره مثل اون داستان که البته توی سایت هم ترجمه کردید لیزارد کاملا کنترل رو به دست بگیره
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1402-03-06 16:18
به نقل از BlueRED:
سلام اقای ترابی اول هفتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
خسته نباشید بابت این نقد کامل فکر نکنم هیچ سایتی توی گوگل قرار باشه اینجوری نقد کنه
داستان بازی و کامبت های گیم و ایتم های جدید گیم خیلی هیجان انگیز هستن کلا میمونه گرافیک بازی که صدای پلی استیشن فن ها رو در اورده توی نمایش گرافیک گیم خیلی بالا پایین داشت وقتی کریون رو نشون میده گرافیک بازی خوبه نسباتا ولی وقتی میرن به قسمت آب واقعا گرافیک اب و اتش نگران کنندس و اون دقیقه دو خورده ایی زمان مبارزه اِنِمی ها به ترتیب میان میجنگن یعنی همه با هم نمیان یکم عجیبه امیدوارم در این شش ما روی این ایرادات کار کنن چون این بازی محکوم به گوتی شدن و به بهترین بازی سال باید تبدیل شه چون با این ایتم های جدید خیلی حیفه
متاسفانه از ونوم توی سینما زیاد خوب اون شخصیت پردازی که باید داشته باشه رو نداشته تنها توی انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده تونستن عالی به تصویر بکشنش امیدوارم توی این گیم هم همونجور که پیترپارکر رو عالی به تصویر کشیدن ونوم رو هم بکشن

یجا شنیدم یکی میگفت "آب" رو خوب در نیاوردن ! من که راستش ایرادی ندیدم. چون معمولا اتیش رو سخت میشه گرافیک کرد، نه آب! یاد اون گیر "گودال های آب" افتادم که تو قسمت اول یه سری میگفتن چرا تعدادشون کم شده!
من خودم وقتی به گرافیک فکر میکنم ، سرعت بازی ، انیمیشن بازی و نحوه حرکت شخصیت ها به ذهنم میرسه ، نه آب!
و البته یه چیزی که تو فضای مجازی هست اینه که یکی یه چیزی بگه بعد بقیه قرقره کنن!
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-03-06 16:22
به نقل از BlueRED:
اقای ترابی بنظرتون فصل جدیدی از انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده امکانش هست بسازن حالا که دارن میارنش توی انیمیشن جدید مایلز خیلی حیف بود این سری

بزرگترین حسرت من یکی بهم خوردن ازدواج پیتر و ام جی تو دنیای کمیک بود و یکی هم کنسل شدن این سریال
والا بنظرم اگه دیزنی یه ذره مغز داشت به جای انیمیشن freshman ادامه اسپکتکیولار رو میساخت . مخصوصا که الان با ساختن ادامه ایکس من و بتمن دهه ۹۰ دنباله سازی سریال های fan-favorite خیلی مد شده
نقل قول کردن
Mr. Spider
#8 Mr. Spider 1402-03-06 16:30
مقاله عالی ای بود و تمام نکات رو بررسی کردید!
فقط عذر خواهی میکنم و من اصلا در حدی نیستم که بخوام ایراد از شما ایراد بگیرم ولی چرا هیچ اشاره ای به نبرد احتمالی مایلز و پیتر برای جدا کردن سیمبیوت نکردید؟
قبلا هم در بخش گیم پلی بازی به این موضوع اشاره کرده بودم...: ((اگه دقت بکنید در بخش شعار (که حالا شده Be Greater, togather) از کلمه togather ونوم بیرون میاد ولی اشعه ونومی مایلز از بین میبرش))
مجددا به خاطر اسائه ادب این اسپایدی فن کوچک :-)
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1402-03-06 16:34
#۸:
احتمالا انتهای مقاله رو خوب نخوندی چون دقیقا به نبرد احتمالی شون اشاره شد
نقل قول کردن
Mr. Spider
#10 Mr. Spider 1402-03-06 16:43
9#:
آخ بله ببخشید :oops:
نقل قول کردن
BlueRED
#11 BlueRED 1402-03-06 16:57
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
سلام اقای ترابی اول هفتتون بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه
خسته نباشید بابت این نقد کامل فکر نکنم هیچ سایتی توی گوگل قرار باشه اینجوری نقد کنه
داستان بازی و کامبت های گیم و ایتم های جدید گیم خیلی هیجان انگیز هستن کلا میمونه گرافیک بازی که صدای پلی استیشن فن ها رو در اورده توی نمایش گرافیک گیم خیلی بالا پایین داشت وقتی کریون رو نشون میده گرافیک بازی خوبه نسباتا ولی وقتی میرن به قسمت آب واقعا گرافیک اب و اتش نگران کنندس و اون دقیقه دو خورده ایی زمان مبارزه اِنِمی ها به ترتیب میان میجنگن یعنی همه با هم نمیان یکم عجیبه امیدوارم در این شش ما روی این ایرادات کار کنن چون این بازی محکوم به گوتی شدن و به بهترین بازی سال باید تبدیل شه چون با این ایتم های جدید خیلی حیفه
متاسفانه از ونوم توی سینما زیاد خوب اون شخصیت پردازی که باید داشته باشه رو نداشته تنها توی انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده تونستن عالی به تصویر بکشنش امیدوارم توی این گیم هم همونجور که پیترپارکر رو عالی به تصویر کشیدن ونوم رو هم بکشن

یجا شنیدم یکی میگفت "آب" رو خوب در نیاوردن ! من که راستش ایرادی ندیدم. چون معمولا اتیش رو سخت میشه گرافیک کرد، نه آب! یاد اون گیر "گودال های آب" افتادم که تو قسمت اول یه سری میگفتن چرا تعدادشون کم شده!
من خودم وقتی به گرافیک فکر میکنم ، سرعت بازی ، انیمیشن بازی و نحوه حرکت شخصیت ها به ذهنم میرسه ، نه آب!
و البته یه چیزی که تو فضای مجازی هست اینه که یکی یه چیزی بگه بعد بقیه قرقره کنن!


اون قسمت فرار مایلز از لیزارد و قایق توی کات سین اگر استاپ بزنید میبینیدش و بله قرقره میکنن و قسمت نگران کنندشم همینه استاد که نکنه ی وقت سر این موضوع ی وقت متای بازی رو کم ترش کنن کلا از اون روز خیلی نگران شدم و این ترول های اکس باکس خیلی رو مخن توی توییتر همش گیر دادن به این قسمت
نقل قول کردن
BlueRED
#12 BlueRED 1402-03-06 17:03
به نقل از mtm:
به نقل از BlueRED:
اقای ترابی بنظرتون فصل جدیدی از انیمیشن اسپایدرمن فوق العاده امکانش هست بسازن حالا که دارن میارنش توی انیمیشن جدید مایلز خیلی حیف بود این سری

بزرگترین حسرت من یکی بهم خوردن ازدواج پیتر و ام جی تو دنیای کمیک بود و یکی هم کنیل شدن این سریال
والا بنظرم اگه دیزنی یه ذره مغز داشت به جای انیمیشن freshman ادامه اسپکتکیولار رو میساخت . مخصوصا که الان با ساختن ادامه ایکس من و بتمن دهه ۹۰ دنباله سازی سریال های fan-favorite خیلی مد شده

دقیقا استاد خیلی لذت میبرم هم نظر هستیم در این باره ی روزایی میام توی سایتتون اون مقاله درباره ایتم هایی که در فصل های ایندش قرار بود ببینیم رو میخونم بدجور حسرتشو میخورم ای کاش یکی این انیمیشن و یکی ادامه امیزینگ اسپایدرمن و یکی دنیای مارول توی نتفلیکس هیچ وقت کنسل نمیشد ی حالو هوای خاصی داشت
نقل قول کردن
KKH-013
#13 KKH-013 1402-03-06 18:46
سلام
مقاله خوبی بود
شما یه جای مقاله گفتید که به نظرتون قدرت های الکتریکی مایلز پیشرفت کرده و تغییر کرده ولی من یه نظر دیگه دارم ، به نظرم مایلز یاد گرفته چطور با قدرت هاش کار کنه و فهمیده که بدنش می تونه چند نوع الکتریسیته تولید کنه واسه همینه که وقتی داشت با افراد کریون می جنگید الکتریسیته ابی بود ولی وقتی داشت با پیتر و گنگی اون حرکت ترکیبی رو می زد الکتریسیته نارنجی بود خب درسته که توی کمیک بوک ها (تا جایی که من می دونم ) همچین چیزی نداشتیم ولی به نظرم کار جالب و باحالی از سوی شرکت تولید کننده بازیه، علاوه بر اون (بازم تا جایی که من می دونم) تا حالا توی دنیای سینما ، انیمیشن ، گیم و کمیک سابقه نداشته که وقتی سیمبیوت به پیتر می چسبه ، پیتر ( یا سیمبیوت) وقتی بدنش رو کنترل می کنه از خواص لجنی و افزایش حجم سیمبیوت استفاده کنه ، این نشون می ده که شرکت سازنده بازی ( شرمنده اسمش یادم نیست) می خواد با تغییر دادن جزئیات ریز در شخصیت ها و قدرت هایشان هم آن ها را مدرن و خفن تر کند و هم به کمیک بوک وفادار باشد که نشون می ده هم شرکت کار بلدیه و هم می دونه هواداران چی می خوان و به حرفشون گوش می ده
نقل قول کردن
ArmanSpidery
#14 ArmanSpidery 1402-03-06 21:48
سلام و عرض وقت بخیر
ممنون مقاله مفصل و جامعی بود
نقل قول کردن
ghost spider
#15 ghost spider 1402-03-07 05:57
خسته نباشید میگم برای تحلیل کم نظیر بازی! امیدواریم همینطور پرانرژی‌ بقیه تریلر ها هم تحلیل کنید!
عذرخواهی میکنم، الان که اشاره به Ned و Web of shadows کردید، تو باس فایت ولورین، یک تیکه بود که ولورین همچین سوالی از پیتر میپرسید: whose killer did we track in Berlin؟
پیتر هم جواب میده که: Do you really have to remind me of Ned؟:
با اینکه خوندم مقاله مربوطه رو ولی نفهمیدم که این محاوره بین اسپایدرمن و ولورین ریشه اش کجاست
نقل قول کردن
Question
#16 Question 1402-03-07 10:24
امیدوارم اینجور صحنه های هیجان انگیز توی این قسمت بیشتر قسمت های قبلی باشه

(همیشه حسرت میخورم که چرا سونی صحنه های هیجان انگیز بیشتری تو بازی هاشون میزاره ولی بازی های PC همچین چیزایی کم پیداست )
نقل قول کردن
Devil Of Hells Kitchen
#17 Devil Of Hells Kitchen 1402-03-07 13:45
سلام
خسته نباشید
کامل و جامع به هر نکته‌ای که بود پرداختید
دمتون گرم :-)
نقل قول کردن
RMB
#18 RMB 1402-03-07 16:34
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت و تشکر از استاد ترابی برای این مقاله عالی. تمام موارد بالا بشدت عالی و دقیق بود. غیر از چنتاش بقیش از دستم در رفته بود که باعث شد دوباره گیم پلی بازی رو با دقت بیشتری ببینم. واقعا اینسومنیاک بهترین گزینه برای ساخت بازی مردعنکبوتی بود. من هنوز میرم بازی مردعنکبوتی رو بازی میکنم، تا الان 5 بار از اول تا آخر بازی کردم بازی رو و هردفعه بیشتر لذت میبرم. این بازی هم قراره بترکونه و یک هیجان بی حد و اندازه به ما بده.
با تشکر
نقل قول کردن
m.spidey
#19 m.spidey 1402-03-07 18:02
عجب تحلیل جامعی. کفم برید بمولا
نقل قول کردن
spiderman amazing
#20 spiderman amazing 1402-03-07 23:31
سلام و عرض خسته نباشید به استاد عزیز ما آقای ترابی حقیقتش همه چی عالی و دقیق بود واقعا فوق العاده بود ولی یه سوال عجیبی ذهن منو درگیر کرده تو فضا ها و سایت های مختلف که میبینم خیلی از گیمرها که اکثرا طرفدار مایکروسافت و ضد سونی هستن میگفتن که کیفیتش واقعا در حد ‌‌ps5 نیس چون تو گیم پلی تو صحنه های آب و آتش خیلی افت فریم و کیفیت داشت خواستم ببینم نظرتون چیه؟ یعنی سونی میتونه تو این ۶ ماه باقی مانده کیفیت و کار و جمع و جور تحویل بده یا اینکه بازی و تاخیر میندازن؟
البته میگم از سونی و مخصوصا شرکت اینسومیناک گیمز بعیده و مطمئنم چیز شاخی تحویل میدن ولی گفتم باز نظر شماهم بدونم تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستن
نقل قول کردن
spiderman amazing
#21 spiderman amazing 1402-03-07 23:33
دقیقا استاد خیلی لذت میبرم هم نظر هستیم در این باره ی روزایی میام توی سایتتون اون مقاله درباره ایتم هایی که در فصل های ایندش قرار بود ببینیم رو میخونم بدجور حسرتشو میخورم ای کاش یکی این انیمیشن و یکی ادامه امیزینگ اسپایدرمن و یکی دنیای مارول توی نتفلیکس هیچ وقت کنسل نمیشد ی حالو هوای خاصی داشت



دقیقا آفرین خیلی حق و به جا گفتی
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1402-03-07 23:55
به نقل از spiderman amazing:
سلام و عرض خسته نباشید به استاد عزیز ما آقای ترابی حقیقتش همه چی عالی و دقیق بود واقعا فوق العاده بود ولی یه سوال عجیبی ذهن منو درگیر کرده تو فضا ها و سایت های مختلف که میبینم خیلی از گیمرها که اکثرا طرفدار مایکروسافت و ضد سونی هستن میگفتن که کیفیتش واقعا در حد ‌‌ps5 نیس چون تو گیم پلی تو صحنه های آب و آتش خیلی افت فریم و کیفیت داشت خواستم ببینم نظرتون چیه؟ یعنی سونی میتونه تو این ۶ ماه باقی مانده کیفیت و کار و جمع و جور تحویل بده یا اینکه بازی و تاخیر میندازن؟
البته میگم از سونی و مخصوصا شرکت اینسومیناک گیمز بعیده و مطمئنم چیز شاخی تحویل میدن ولی گفتم باز نظر شماهم بدونم تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستن

من بالا هم گفتم که هیچ جایی افت فریم مشاهده نکردم
زیاد به حرف دیگران توجه نکن. کافیه یکی یه چیزی بگه بقیه قرقره کنن! ایشالا اونا دچار افت فشار بشن از این حالت فشاری خارج بشن
نقل قول کردن
ABOLGAME
-1 #23 ABOLGAME 1402-03-08 08:14
سلام دستتون درد نکنه بابت همچین مقاله ای ولی بنظر من پیتر لباس سیمبیوتی خودش رو در این صحنه نگرفت چون مایلز هیچی راجب لباس جدید پیتر بهش نگفت فقط بخاطر اینکه پیتر یهو وارد شد شوکه شده بود و بنظرم اگر قراره تاثیر لباس روی اخلاق پیتر انقدر سریع باشه تقریبا هدف لباس سیاه رو از پیتر می گیره پیتر باید ببینه چطور لباس آروم آروم داره رو رفتار عملش تاثیر می ذاره نه اینکه یهویی تا لباس رو بدست آورد بزنه پدر تمام خلافکارارو در بیاره.
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1402-03-08 11:21
به نقل از ABOLGAME:
سلام دستتون درد نکنه بابت همچین مقاله ای ولی بنظر من پیتر لباس سیمبیوتی خودش رو در این صحنه نگرفت چون مایلز هیچی راجب لباس جدید پیتر بهش نگفت فقط بخاطر اینکه پیتر یهو وارد شد شوکه شده بود و بنظرم اگر قراره تاثیر لباس روی اخلاق پیتر انقدر سریع باشه تقریبا هدف لباس سیاه رو از پیتر می گیره پیتر باید ببینه چطور لباس آروم آروم داره رو رفتار عملش تاثیر می ذاره نه اینکه یهویی تا لباس رو بدست آورد بزنه پدر تمام خلافکارارو در بیاره.

وقتی مایلز پیتر رو دید بهش گفت new threads؟ یعنی "لباس جدیده؟"
و این یعنی اولین بار بود که اون رو تن پیتر میدید
نقل قول کردن
ABOLGAME
#25 ABOLGAME 1402-03-08 13:39
به نقل از mtm:
به نقل از ABOLGAME:
سلام دستتون درد نکنه بابت همچین مقاله ای ولی بنظر من پیتر لباس سیمبیوتی خودش رو در این صحنه نگرفت چون مایلز هیچی راجب لباس جدید پیتر بهش نگفت فقط بخاطر اینکه پیتر یهو وارد شد شوکه شده بود و بنظرم اگر قراره تاثیر لباس روی اخلاق پیتر انقدر سریع باشه تقریبا هدف لباس سیاه رو از پیتر می گیره پیتر باید ببینه چطور لباس آروم آروم داره رو رفتار عملش تاثیر می ذاره نه اینکه یهویی تا لباس رو بدست آورد بزنه پدر تمام خلافکارارو در بیاره.

وقتی مایلز پیتر رو دید بهش گفت new threads؟ یعنی "لباس جدیده؟"
و این یعنی اولین بار بود که اون رو تن پیتر میدید

شاید تریلر برای اسپویل نشدن داستان بعضی از صحنه ها رو دست کاری کرده چون مارول برای اینجور کار ها بی سابقه نیست مثل اولین گیم پلی marvel's spider-man ps4 که مستر نگتیو رو نشون دادن ولی تو بازی در اون صحنه هیچ خبری از خودش نبود
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1402-03-08 14:11
به نقل از ABOLGAME:
به نقل از mtm:
به نقل از ABOLGAME:
سلام دستتون درد نکنه بابت همچین مقاله ای ولی بنظر من پیتر لباس سیمبیوتی خودش رو در این صحنه نگرفت چون مایلز هیچی راجب لباس جدید پیتر بهش نگفت فقط بخاطر اینکه پیتر یهو وارد شد شوکه شده بود و بنظرم اگر قراره تاثیر لباس روی اخلاق پیتر انقدر سریع باشه تقریبا هدف لباس سیاه رو از پیتر می گیره پیتر باید ببینه چطور لباس آروم آروم داره رو رفتار عملش تاثیر می ذاره نه اینکه یهویی تا لباس رو بدست آورد بزنه پدر تمام خلافکارارو در بیاره.

وقتی مایلز پیتر رو دید بهش گفت new threads؟ یعنی "لباس جدیده؟"
و این یعنی اولین بار بود که اون رو تن پیتر میدید

شاید تریلر برای اسپویل نشدن داستان بعضی از صحنه ها رو دست کاری کرده چون مارول برای اینجور کار ها بی سابقه نیست مثل اولین گیم پلی marvel's spider-man ps4 که مستر نگتیو رو نشون دادن ولی تو بازی در اون صحنه هیچ خبری از خودش نبود

بله سابقه داشته. یادتون باشه تو گیم پلی تریلر بازی اول که پیتر دنبال هلی کوپتر میرفت هویت مستر نگاتیو رو تهش کشف کرد ولی تو بازی تغییرش دادن
ولی فعلا با این چیزی که نشون دادن اولین باریه که پیتر لباسو تنش کرده
ما هم تو بررسی مون ملاک چیزیه که عرضه شده نه چیزی که ممکنه بوده باشه
نقل قول کردن
spiderman amazing
#27 spiderman amazing 1402-03-09 01:21
به نقل از mtm:
به نقل از spiderman amazing:
سلام و عرض خسته نباشید به استاد عزیز ما آقای ترابی حقیقتش همه چی عالی و دقیق بود واقعا فوق العاده بود ولی یه سوال عجیبی ذهن منو درگیر کرده تو فضا ها و سایت های مختلف که میبینم خیلی از گیمرها که اکثرا طرفدار مایکروسافت و ضد سونی هستن میگفتن که کیفیتش واقعا در حد ‌‌ps5 نیس چون تو گیم پلی تو صحنه های آب و آتش خیلی افت فریم و کیفیت داشت خواستم ببینم نظرتون چیه؟ یعنی سونی میتونه تو این ۶ ماه باقی مانده کیفیت و کار و جمع و جور تحویل بده یا اینکه بازی و تاخیر میندازن؟
البته میگم از سونی و مخصوصا شرکت اینسومیناک گیمز بعیده و مطمئنم چیز شاخی تحویل میدن ولی گفتم باز نظر شماهم بدونم تشکر از شما منتظر پاسخ شما هستن

من بالا هم گفتم که هیچ جایی افت فریم مشاهده نکردم
زیاد به حرف دیگران توجه نکن. کافیه یکی یه چیزی بگه بقیه قرقره کنن! ایشالا اونا دچار افت فشار بشن از این حالت فشاری خارج بشن



آره واقعا زیاد دارن فشار میخورن مخصوصا مایکروسافت فنا
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1402-03-09 06:54
به نقل از ghost spider:
خسته نباشید میگم برای تحلیل کم نظیر بازی! امیدواریم همینطور پرانرژی‌ بقیه تریلر ها هم تحلیل کنید!
عذرخواهی میکنم، الان که اشاره به Ned و Web of shadows کردید، تو باس فایت ولورین، یک تیکه بود که ولورین همچین سوالی از پیتر میپرسید: whose killer did we track in Berlin؟
پیتر هم جواب میده که: Do you really have to remind me of Ned؟:
با اینکه خوندم مقاله مربوطه رو ولی نفهمیدم که این محاوره بین اسپایدرمن و ولورین ریشه اش کجاست

تو کمیک spiderman vs wolverine که تک شماره ای بود دیدیم که ولورین و اسپایدرمن با هم میرن برلین. اونجا ند لیدز کشته میشه و میرن دنبال قاتلش میگردن
اینجا فکر کنم بهش اشاره شده
spidey.ir/.../...

یا احتمالا در اینجا:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Sepehr Joker
#29 Sepehr Joker 1402-03-09 08:56
کاش زودتر بیاد بشینیم تو یوتیوب تمومش کنیم
نقل قول کردن
AA369
#30 AA369 1402-03-09 20:44
دوباره به اون حال و هوای انتظار مثل قبل عرضه نسخه اول رسیدم تریلر خیلی امیدوار کننده بود کامبت بازی پیشرفت فوق العاده‌ای کرده چه از نظر تنوع گیم پلی چه انیمیشن ها در حقیقت این بازی ۳ تا کاراکتر متفاوت داره که هر کدوم استایل ویژه خودشون رو دارن شاید تنها ایرادی که بشه بهش وارد کرد متفاوت بودن سطح بصری بازی با چیزی هست ک در شایعات ازش یاد میشد گرافیک بازی واقعا در سطح خیلی بالایی نیست و نزدیک به ریمستر اسپایدرمن برای ps5 هست، من فکر میکنم دلیلش گیم پلی سریع بازی هست چنین سرعتی مخصوصا توی گشت و گذار در جهان بازی سابقه نداشته اگر بتونن گرافیک رو چنان زیاد کنن که به تکانه حرکت اسپایدرمن ایرادی وارد نشه فکر میکنم بازی تاخیر بخوره در کل مطمئن هستم گیم پلی بازی بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی هست طوری که بر هر ضعفی میتونه غلبه کنه باز هم با یک بازی عالی طرف هستیم و اگر ضعفی در کار نباشه واقعا یک شاهکار بی نظیر ازش در میاد
نقل قول کردن
advanced spidey
#31 advanced spidey 1402-03-10 01:07
وقتی که گیم پلی بازی اومد یه اتفاق بد برام افتاده بود ولی داشتم از هیجان میمردم.
مگه میشه خدایا؟ پنجشنبه قراره اسپایدرورسو ببینم امروزم که گیمپلییییییی؟؟؟
ولی اگه بخوام راستشو بگم من واسه این گیم بیشتر منتظرم تا اسپایدرورس
چون این گیم تمام چیز های خوبی رو که باید شامل میشه! و عاشقشم مخصوصا برا منی که از سال ۲۰۱۸ دارم بازی رو بازی میکنم و عاشق اسپایدیم

و خیلی تشکر میکنم برای این نقد عالی از این گیم پلی !
نقل قول کردن
یاسین واحدی
#32 یاسین واحدی 1402-03-10 11:27
سلام ببخشید بابت اسپم
من عضو جدید سایت هستم و یه سوال از آقای ترابی دارم
چجوری مقاله بنویسیم
نقل قول کردن
ghost spider
#33 ghost spider 1402-03-10 17:06
به نقل از mtm:
به نقل از ghost spider:
خسته نباشید میگم برای تحلیل کم نظیر بازی! امیدواریم همینطور پرانرژی‌ بقیه تریلر ها هم تحلیل کنید!
عذرخواهی میکنم، الان که اشاره به Ned و Web of shadows کردید، تو باس فایت ولورین، یک تیکه بود که ولورین همچین سوالی از پیتر میپرسید: whose killer did we track in Berlin؟
پیتر هم جواب میده که: Do you really have to remind me of Ned؟:
با اینکه خوندم مقاله مربوطه رو ولی نفهمیدم که این محاوره بین اسپایدرمن و ولورین ریشه اش کجاست

تو کمیک spiderman vs wolverine که تک شماره ای بود دیدیم که ولورین و اسپایدرمن با هم میرن برلین. اونجا ند لیدز کشته میشه و میرن دنبال قاتلش میگردن
اینجا فکر کنم بهش اشاره شده
spidey.ir/.../...

یا احتمالا در اینجا:
spidey.ir/.../...

لطف کردید
نقل قول کردن
ghost spider
#34 ghost spider 1402-03-10 17:08
به نقل از AA369:
دوباره به اون حال و هوای انتظار مثل قبل عرضه نسخه اول رسیدم تریلر خیلی امیدوار کننده بود کامبت بازی پیشرفت فوق العاده‌ای کرده چه از نظر تنوع گیم پلی چه انیمیشن ها در حقیقت این بازی ۳ تا کاراکتر متفاوت داره که هر کدوم استایل ویژه خودشون رو دارن شاید تنها ایرادی که بشه بهش وارد کرد متفاوت بودن سطح بصری بازی با چیزی هست ک در شایعات ازش یاد میشد گرافیک بازی واقعا در سطح خیلی بالایی نیست و نزدیک به ریمستر اسپایدرمن برای ps5 هست، من فکر میکنم دلیلش گیم پلی سریع بازی هست چنین سرعتی مخصوصا توی گشت و گذار در جهان بازی سابقه نداشته اگر بتونن گرافیک رو چنان زیاد کنن که به تکانه حرکت اسپایدرمن ایرادی وارد نشه فکر میکنم بازی تاخیر بخوره در کل مطمئن هستم گیم پلی بازی بزرگ‌ترین نقطه قوت بازی هست طوری که بر هر ضعفی میتونه غلبه کنه باز هم با یک بازی عالی طرف هستیم و اگر ضعفی در کار نباشه واقعا یک شاهکار بی نظیر ازش در میاد

کامبت والا هسته یکسانی داره، صرفا با انیمیشن های جدید و کمی inspiration {هرچند به نظر خودم کپی} از عناوین معروف مثل batman Arkham series
جوری نیست که بگیم پیشرفت فوق العاده! پیشرفت فوق العاده میشه یک چیزی از uncharted 1 به uncharted 2
نقل قول کردن
Kian Shabdini
#35 Kian Shabdini 1402-05-30 19:02
آقای ترابی، می خواستم بگم در مورد یکی از بخش های مقالتون، درباره ی قدرت "ونومی مایلز، که در بازی اولش، مارول مردعنکبوتی: مایلز مورالز، نارنجی بود؛ ولی در این بازی جدید، رنگش آبی شده. دلیلش اینکه، در سکانس های آخر بازی، وقتی مایلز برای نجات "فن خودش،رو به طرف زمین پرت میکنه و فن رو نجات میده، بعد سپر بلاء فن میشه و نمیزاره صدمه ببینه. وقتی به هوش میاد و ... میرسه سر دستگاهی که داشت شهر نابود می کرد. وقتی داشت قدرت دستگاه رو جذب می کرد رنگ قدرت(ونومی) مایلز به رنگ آبی در آمد و ادامه داستان... . امیدوارم تونسته باشم به شما کمکی کنم. من طرفدار پروپاقرص پیج شما هستم، و هیچ پیج دیگری رو قبول ندارم؛ ممنون از ضحمت های شما.
دوستدار همیشگی شما و پیج اسپایدی و خود مردعنکبوتی،
کیان شبدینی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45