10 حقیقت مهمی که باید درباره «لوتر» (Looter) بدانید

حقیقت-فکت-فکتس-facts-حقایق-لوتر-غارتگر-چپاولگر-دزد-نورتون-فستر-نرتن-looter-تاریخچه-دشمن-مردعنکبوتی-بیوگرافی-معرفی-شخصیت-مرد-شهاب-سنگی-meteor-man

در این مقاله با یکی از بیخودترین دشمنان اسپایدرمن آشنا میشوید. در واقع او آنقدر بیخوده که تا به حال در خارج از دنیای کمیک بوک دیده نشده!!!

 

1- لوتر (Looter) در یک نگاه

لوتر - looter

نام واقعی: نورتون جی. فِستِر (Norton G. Fester)

خلق شده توسط: استن لی و استیو دیتکو

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 36 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (می 1966)

لوتر قطعا بی مصرف ترین دشمنی هستش كه در دوران كلاسیك مرد عنكبوتی خلق شد؛ یعنی در دورانی که استن لی و استیو دیتکو در حال خلق شماری از بهترین داستان ها و شخصیت های دنیای مردعنکبوتی بودند. نام واقعی اش «نورتون فستر» است. فستر دانشمندی بی پول بود كه روزی به یك شهاب سنگی كه به سطح زمین برخورد كرده بود ، دست پیدا ميكنه و قدرت های فوق بشری نصيب اش ميشه و تصمیم میگیره از اونا برای بدست آوردن پول استفاده كنه. این شخصیت هیچ وقت درجه یک نبوده و در داستان مهمی از اسپایدرمن حضور نداشته است و جالبه که اونقدر بی اهمیت بوده که تا به حال (یا تا امروز که این مقاله نوشته شده) هرگز در هیچ یک اقتباس های مردعنکبوتی در خارج از دنیای کمیک مثل دنیای انیمیشن، فیلم یا گیم حضور نداشته است! ولی با این حال در تعداد نسبتا قابل توجهی از کمیک های مردعنکبوتی حضور داشته و به همین دلیل لازمه که باهاش آشنا بشوید.

hl,hg lsv,ri g,jv

قدرت های فوق بشری لوتر (که از همان گاز ساطع شده از شهاب سنگ فضایی بدست آمد) شامل توان جسمی، بُنیه، استقامت و چابکی حداکثری و پرش های بلند میشد. به همین دلیل از نظر جسمانی به کسی مثل کاپیتان آمریکا شباهت یافت و در نتیجه میشه گفت شاید از نظر قدرت فیزیکی از اسپایدرمن قوی تر باشه! او اغلب از تفنگی موسوم به Dazzle Gun استفاده میکنه تا نور شدیدی ایجاد کنه که جلوی دید دیگران رو میگیره و بهش اجازه میده پا به فرار بذاره! همچنین از یک بالن گازی استفاده میکنه که باهاش میتونه پرواز کنه. همچنین یک بار هم دیدیم که اسباب و وسایل خبیث های دیگری مثل «استیلت من»، «شوکر»، «یونیکورن» و ... را دزدیده تا قدرت هاش رو افزایش بده اما باز هم نتونست مردعنکبوتی رو شکست بده!

 

2- سرگذشت لوتر

آقای نورتون جی. فستر همیشه یک دانشمند آس و پاس و عجیب بود و همکارانش او را خُل و چِل قلمداد میکردند! اما یک روز یک شهاب سنگ غیرعادی پیدا کرد که بر روی زمین سقوط کرده بود. او که از یافته خودش بسیار هیجان زده شده بود سعی کرد برای انجام آزمایش با آن شهاب سنگ بودجه تامین کنه ولی به هر سرمایه گذاری مراجعه کرد به در بسته خورد.

سرگذشت لوتر

بنابراین خودش دست بکار شد و وقتی داشت روی شهاب سنگ کار میکرد گازی از آن خارج شد که باعث شد قدرت بدنی و سرعت و چابکی اش افزایش پیدا کنه!

نورتون فستر

فستر تصمیم گرفت از قدرت های خودش برای دزدی و سرقت استفاده کنه و پس از مدت کوتاهی متوجه شد بیشتر دوست داره یک سارق باشه تا دانشمند! بنابراین اسم خودش را «لوتِر» گذاشت (Looter در زبان انگلیسی به معنی «غارتگر» یا «چپاولگر» است).

دشمن بیخود مردعنکبوتی

با این حال بعد از اینکه سعی کرد یک شهاب سنگ دیگر پیدا کنه تا قدرت هاش رو استمرار ببخشه، با مردعنکبوتی روبرو شد و در نبردی هوایی از او شکست خورد و به پلیس تحویل داده شد.

اسپایدرمن و لوتر

 

3- او لقبش را به «مرد شهاب سنگی» تغییر داد!

دومین حضور لوتر در دنیای کمیک بوک برمیگرده به داستانی دو قسمتی که در شماره های 33 و 34 از کمیک Marvel Team-Up منتشر شد. در این داستان متوجه شدیم که لوتر در زندان بود که یکی هم سلولی هایش مسخره اش کرد که چرا این همه مدت از قدرت هایش استفاده نکرده تا از زندان فرار کنه! (او همچنین به لوتر گفت که هیچ عددی نیست و خیلی بدبخته!).

فرار لوتر از زندان

لوتر هم عصبانی شد و از زندان گریخت! سپس دیدیم که شهاب سنگی را از منزل قهرمانی به نام «کایل ریچموند» ملقب به نایت هاک (Nighthawk) به سرقت ببره. اینجا بود که با مردعنکبوتی روبرو شد و فهمیدیم که چون اسم لوتر را مسخره میکردن تصمیم گرفته لقبش رو به «مرد شهاب سنگی» (Meteor Man) تغییر بده!

مردشهاب سنگی

در هر حال مردعنکبوتی به همراه همکار نایت هاک در گروه «مدافعین» به نام «ولکری» تونست یک بار دیگر لوتر را شکست بده (لوتر بار دیگر به اصابت شمشیر ولکری به بالون خودش به زمین سقوط کرد و برای هفته ها در بیمارستان بستری شد):

اسپایدرمن ولکری

مردعنکبوتی - ولکری

جالبه که صحنه ای که مردعنکبوتی سوار بر اسب ولکری میشه به نوعی در فیلم رکوردشکن "انتقام جویان: پایان بازی" هم بکار رفت):

مردعنکبوتی - ولکری

 

4- لوتر یک بار جثه اش حسابی بزرگ شد!

کمیک spetacular

در شماره 41 از کمیک Spectacular Spider-Man که در سال 1980 منتشر شد ما نورتون فستر را در دانشگاه معروف "امپایر استیت" دیدیم که سعی داشت اجزایی از یک آزمایش مربوط به انرژی ریزموج (microwave) دست پیدا کنه تا قدرت هاش رو افزایش بده. این مساله باعث شد بار دیگر با اسپایدرمن و قهرمان دیگری به نام «بیل فاستر» روبرو بشه (برای آشنایی با بیل فاستر، این مقاله را بخوانید). فستر یک انتقال دهنده ساخت تا انرژی داخل شهاب سنگ های خودش را به ریزموج تبدیل و پس به سیستم عصبی خودش منتقل کنه. بدین ترتیب سایز او بسیار بزرگ شد:

لوتر بزرگ میشود

ولی حواسش نبود که دستگاهش داره زیادی انرژی جذب میکنه و در نتیجه انفجاری رخ داد و تا مدتها فکر میکردیم که کشته شده.

مرگ ظاهری لوتر

 

5- او برای مدتی بی خانمان شد

فستر از انفجار جان سالم بدر برد ولی ذهنش کاملا بهم ریخت و در شماره 39 از کمیک Web of Spider-Man دیدیم که به یک آدم بیخانمان و دائم الخمر تبدیل شده. او یکی از اموال یکی از دوستان زن عمو می به نام «ناتان لوبنسکی» را به سرقت برد و دوباره با مردعنکبوتی روبرو شد.

این بار مردعنکبوتی که بسیار خشمگین بود، بدجوری او را کتک زد، به طوری که پلیس ها مجبور شدند جلویش را بگیرند!

کتک خوردن لوتر

 

6- او با بن رایلی هم مبارزه کرده است

در دهه ی 90 میلادی شاهد بودیم که فستر بار دیگر با هویت لوتر در داستان های مردعنکبوتی ظاهر میشه. به ویژه در این دهه او را در سری کمیک های Sensational Spider-Man که توسط نویسنده ای به نام «تاد دی زاگو» و طراحی به نام «مارک ویرینگو» خلق میشد، دیدیم (گفته میشه که ویرینگو عاشق شخصیت لوتر بود و به همین دلیل چند بار از او استفاده کرد! همچنین در این مقاله گفته بودیم که پس از مرگ ناگهانی آقای ویرینگو، در کمیک Spider-Man Family بهش ادای احترام و بار دیگر از لوتر در آن کمیک استفاده شد). او در شماره 8 از این سری با کلون مردعنکبوتی به نام «بن رایلی» که آن موقع جانشین اسپایدرمن شده بود جنگید و جالبه که تونست شکستش بده و با تارهای خودش اسیرش کنه:

بن رایلی لوتر

ولی حواسش نبود که تارهای مردعنکبوتی بعد از یک ساعت شل میشن و از بین میرن! بنابراین بن رایلی خودش رو آزاد کرد و شکستش داد!

بن رایلی لوتر 2

 

7- او روی پروژه مرموزی کار میکرد که هرگز دقیقا معلوم نشد چیه!

در همان داستانی که در مورد قبلی بهش اشاره شد فهمیدیم که لوتر سلاح های شرورهای دیگر را دزدیده تا قدرت هاش را تقویت کنه. او ضمنا داشت روی شهاب سنگی کار و تحقیق میکرد که مرموز بود. خودش ادعا میکرد که حتی مامورین شیلد به دنبالش هستند تا شهاب سنگ رو ازش بگیرن ولی همانطور که گفته شد بدست بن رایلی شکست خورد. در نهایت مامورین شلید از راه رسیدند و او را با خود بردند:

لوتر - شیلد

در شماره 27 از Sensational Spider-Man بار دیگر دیدیم که لوتر شهاب سنگ بدست گرفته (آن را به تفنگ خودش وصل کرده بود) و در کمال تعجب داشت مرتب باهاش حرف میزد!

شهاب سنگ

او همچنین ادعا میکرد که شهاب سنگ قدرت شگفت انگیزی داره! (در حالی که اسپایدرمن بار دیگر بهش گفت که "بابا این فقط یه سنگه!"). آخرش هم با یه مشت شکست خورد و ما دقیقا متوجه نشدیم که قدرت های عجیب که ادعا میکرد شهاب سنگ داره چیه و چرا داشته باهاش حرف میزده!

اسپایدرمن هورنت

(مردعنکبوتی که آن موقع در هویت «هورنت» فرو رفته بود شکست خورد. اینجا رو بخونید تا بفهمید مردعنکبوتی چرا این هویت را برای خودش انتخاب کرده بود).

 

8- مردعنکبوتی یک بار شورت لوتر رو کشید سرش!!!

در طول داستان "سلطنت تاریک" (Dark Reign) که در آن نورمن آزبورن با دغل بازی و نیرنگ به ریاست شیلد نائل آمده بود، مردعنکبوتی بار دیگر لوتر را حین سرقت دید و با تار خودش او را دیوار چسبوند:

لوتر در کمال پررویی بهش گفت که الان دیگه نورمن همه کاره شده و بنابراین خیلی زود قراره از زندان آزاد بشه. مردعنکبوتی هم با شنیدن این حرف یه شوخی دستی حسابی باهاش میکنه و میذاره میره (شورتش رو میکشه رو سرش!!!).

کمیک دارک رین

 

9- «مردعنکبوتی برتر» لوتر را مور ضرب و شتم قرار داد!

یکی دو بار در کمیک های Superior Foes of Spider-Man دیدیم که لوتر در گردهمایی های خبیث های گمنام و بدردنخور شرکت میکند تا با هم درد و دل کنند. او فاش کرد که مرد عنکبوتی برتر (دکتر اختاپوس که در جلد پیتر فرو رفته بود) حسابی مورد ضرب و شتم قرارش داده.

مردعنکبوتی برتر - لوتر

به همین دلیل آسیب زیادی دیده بود و روی ویلچر نشسته بود:

لوتر روی ویلچر

 

10- او یک بار هم تانک عنکبوتی را به سرقت برد!

در شماره 9 از سری سوم کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده) که مربوط به رویداد بزرگ "دنیای عنکبوتی" میشد، دیدیم که لوتر برای گرفتن از مردعنکبوتی برتر به مقر او (جزیره عنکبوتی) رفته و تانک عنکبوتی او را به همراه یک سری وسایل دیگر به سرقت برده!

تانک عنکبوتی

اما به راحتی توسط مردعنکبوتی و سیلک شکست خورد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

15 ابرخبیثی که اسم ضایع دارند!

شماره 9 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

چیزهای جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید! قسمت 47

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

بدترین لباس های ابرقهرمانان (SUPERHEROES) در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Question
#1 Question 1401-12-14 13:30
سلام

درخواست درست کردن یه مقاله رو داشتم

کمیک های خیلی زیادی از مرد عنکبوتی هست و سری های مختلف با اسم های مختلف

میشه لطفا توی یه مقاله اسم این سری های مختلف رو ( به ترتیب سال انتشار یا time line ) ذکر کنید ؟
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-12-14 14:30
به نقل از Question:
سلام

درخواست درست کردن یه مقاله رو داشتم

کمیک های خیلی زیادی از مرد عنکبوتی هست و سری های مختلف با اسم های مختلف

میشه لطفا توی یه مقاله اسم این سری های مختلف رو ( به ترتیب سال انتشار یا time line ) ذکر کنید ؟

والا ما مقاله را درست نمیکنیم ، مینویسیم! ولی در هر حال اول سری امیزینگ منتشر شد، بعدشم marvel team up، بعدش spectacular Spider-Man ، بعدشم web of Spider-Man و بعدشم سری Spider-man و بعدشم sensational spider-man
و البته از نظر اینکه از نظر زمانی ، داستان ها رو به باید به چه ترتیبی خوند قبلا تو اینترنت انجام شده میتونید برید به این لینک:
comicsbackissues.com/.../...
نقل قول کردن
123654
#3 123654 1401-12-15 06:45
کل مقاله درباره این بود که لوتر چقدر بدبخته و یه بازنده است ولی همین بنظرم نکته ی برجسته این شخصیته که باعث میشه از بقیه متمایز بشه
نقل قول کردن
Tony Stark
#4 Tony Stark 1401-12-15 07:11
من از اریجین لوتر خوشم اومد
منو یاد داستان های علمی تخیلی دهه ی 50 میلادی انداخت
نقل قول کردن
Doc Ata
#5 Doc Ata 1401-12-15 14:33
برای لوتر دل آدم میسوزه ولی چیکار کنیم دیگه از دانشمند بودن رو میاره به دزدی باید پای لرزشم بشینه ;-) . برای مورد 7 به نظرم اگه در اینده دوباره موضوع این ازمایش رو بیارن وسط شاید بد نشه و میتونن ازش استفاده ببرن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37