چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است

چرا-مردعنکبوتیِ-تام-هالند-به-دنیای-کمیک-وفادار-است

برخی از هواداران اعتقاد دارند که مردعنکبوتی در MCU از منبع اصلی خود یعنی کمیک بوک ها فاصله میگیرد ولی در واقع او وفادار ترین اقتباس سینمایی است که تا به حال از روی اسپایدرمن ساخته شده.

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 حقیقت مهمی که باید درباره تام هالند بدانید

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

 

حقیقت اینه که نمیشه گفت همگان از نحوه ی به تصویر کشیده شدن مردعنکبوتی توسط تام هالند در MCU راضی هستند و در حالی که فیلم های او در عالم MCU بسیار پرطرفدار هستند (هم از نظر امتیاز منتقدین و هم از نظر فروش) اما برخی از هواداران که خود را طرفداران اصیل مردعنکبوتی میدانند از او رضایت ندارند. در واقع برخی از میگویند که مردعنکبوتی تام هالند خیلی با دنیای کمیک فرق دارد و به نظر میرسه تنها دلیلشون هم اینه که او زیادی با قهرمانان دیگر در MCU همکاری داره و یا اینکه مشکلات مالی کمتری داره و اینکه روی عمو بن کمتر تکیه میشه و اینها او را از روح اصلی خودش فاصله میندازه و ... به عقیده ی اونا، فقط نحوه به تصویر کشیده شدن مردعنکبوتی/پیتر بدست توبی مگوآیر هستش که دقیقا به دنیای کمیک وفاداره ولی اگر خوب به کمیک های اولیه اسپایدرمن به قلم استن لی و استیو دیتکو نگاه کنیم متوجه میشویم که تا حد قابل توجهی با فیلم های مردعنکبوتی سم ریمی فرق دارند چون جنبه های فان بیشتری داشتند و پیتر به اندازه ی فیلم ریمی اینقدر درگیر مرگ عمویش نبود.

یکی از بحث هایی که زیاد شنیده میشه اینه پیتر پارکرِ تام هالند زیادی به جامعه بزرگ ابرقهرمانی وصل هستش در حالی که مردعنکبوتی در دنیای کمیک همیشه یک تک رو یا loner بوده. ولی این حرف کاملا غلطه چون اولین کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز که سال 1963 منتشر شد (اینجا ترجمه شده) با حضور چهار شگفت انگیز بود که مردعنکبوتی سعی کرد به این گروه ملحق بشه. بعد از اون هم هیومن تورچ (جانی استورم) از این گروه اونقدر در داستان های مردعنکبوتی حضور یافت که به رفیق فابریک پیتر تبدیل شد (این مقاله را بخوانید) و حتی صحبت های او بود که در شماره سوم از سری اول کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز به پیتر دلداری داد تا پس از شکست از دکتر اختاپوس دوباره روحیه پیدا کنه.

بعد از چهار شگفت انگیز هم او با قهرمانان بسیاری دیگر مثل دردویل و دکتر استرنج و ... در دنیای کمیک بوک مراوده داشت ولی نقش چهار شگفت انگیز پررنگ تر بود. و اگر دقت کنید متوجه میشوید که نقش چهار شگفت انگیز در کمیک های مردعنکبوتی شبیه به نقش مرد آهنی در MCU است: او مشتاقه که به یک گروه ابرقهرمانی ملحق بشه که از قهرمانان با تجربه تر تشکیل شده اند ولی دست رد به سینه اش میزنند و به زودی متوجه میشه که باید روی پاهای خودش بایسته. و هیومن تورچ هم نقش رفیقی رو بازی میکنه که اسپایدرمن باهاش درد و دل میکنه (مثل تونی استارک) و جالبه که اسپایدرمن در شماره 3 از کمیک سالیانه ی خودش سعی کرد عضو اونجرز هم بشه ولی نتونست. و خب چون ما در MCU چهار شگفت انگیز را نداشتیم پس سازندگان فیلم های اسپایدرمن تام هالند به جای آنها از تونی استارک استفاده کردند. و البته که در پایان "راهی به خانه نیست" او روی پای خودش ایستاد و ارتباطش به طور کامل با دنیای قهرمانان شهر قطع شد.

ضمن اینکه در کمیک های New Avengers که اینجا ترجمه شده اند و از سال 2005 تا 2012 بدست برایان مایکل بندیس نوشته شدند، پیتر پارکر عضو اونجرز شد و همانجا بود که با تونی استارک بسیار رفیق شد و تونی به حل مشکلات مالی پیتر کمک زیادی کرد و حتی وقتی بی خانمان شدند از پیتر پارکر دعوت کرد تا به همراه زن عمو و همسرش (مری جین) به برج اونجرز نقل مکان کنند و در آنجا زندگی کنند. و در ضمن این تونی استارک بود که در دنیای کمیک برای پیتر زره آیرون اسپایدر را خلق کرد که در دنیای سینما هم همین طور بود. و البته که مردعنکبوتی در دنیای کمیک به جز اونجرز عضو دیگر تیم ها نیز بوده که در این مقاله میتونید درباره شون بخونید. و از همه مهم تر اینه که سونی اولش که شروع کرد به ساختن فیلم های اسپایدرمن، به رایت دیگر شخصیت های مارول دسترسی نداشت و سم ریمی هم طبعا نمیتونست از اعضای اونجرز و دکتر استرنج و چهار شگفت انگیز و ... تو فیلم های اسپایدرمن استفاده کنه. پس به ناچار مردعنکبوتی به شکل یک loner به تصویر کشیده شد و شاید اگر رایت اونا رو داشتند از خیلی وقت قبل تر شاهد حضور دیگر قهرمانان مارول در فیلم های اسپایدرمن بودیم.

درباره ی مشکلات مالی پیتر پارکر باید گفت که مثل دنیای کمیک مشکلات مالی داره ولی مثل فیلم های توبی مدام بهشون اشاره نمیشه. شما را ارجاع میدهیم به صحنه ی حذف شده از فیلم "دور از خانه" که میتونید در اینجا آن را تماشا کنید و پیتر مجبوره برای اینکه خرج سفرش به اروپا را دربیاره کلکسیون اکشن فیگورهای خودش را بفروشه. در پایان "راهی به خانه نیست" هم دیدیم که در چه آپارتمان داغونی شروع به زندگی کرد. درباره عمو بن هم سازندگان فیلم های اسپایدرمن MCU به درستی تصمیم گرفتند که origin مردعنکبوتی را برای سومین بار در دنیای سینما تکرار نکنند چون میدانستند که علاقمندان به کمیک و سینما به خوبی با آن آشنایی دارند. آنها در ضمن خلاء عمو بن را به خوبی با زن عمو می پر کردند و این زن عمو می بود که در "راهی به خانه نیست" به پیتر درس مسئولیت پذیری داد و مرگ تراژیکی داشت که در راستای همان مرگ عمو بن بود و حتی تاثیرگذار تر ظاهر شد. و این رو هم از یاد نبردید که در کمیک های اولیه اسپایدرمن خیلی بندرت به عمو بن اشاره شد و سالها طول کشید که جمله ی معروف "با قدرت زیاد، مسئولیت می آید" را به او نسبت دادند (این مقاله را بخوانید).

و یک نکته ای هست که نشان دهنده هوش مارول و کوین فایگیه: ما دو بار در سالهای نسبتا اخیر شاهد روایت اُریجین اسپایدرمن بوده ایم. واقعا و واقعا دیدن سه باره این اریجین عقلانی نیست. بنابراین بهترین و نبوغ آساترین روش اینه که شما نحوه تبدیل شدن پیتر به صورت یک ابرقهرمان را در طول داستان نشون بدی و این همون کاریه که در تریلوژی مرد عنکبوتی در MCU انجام داده اند. واقعا شما در MCU مسئولیت پذیر تر شدن پیتر رو میبینید. مخصوصا در "دور از خانه" که پیتر در پایان داستان نسبت به قهرمان شدن مسئولیت پذیر تر شد و البته اوجش رو هم در پایان "راهی به خانه نیست" شاهد بودیم که چطور پیتر اونقدر به بلوغ رسید که تصمیم گرفت برای محافظت از جان عشقش، حقیقت رو ازش پنهان کنه و این کاری بود که در فیلم های قبلی هم به نوعی انجام داده بود.

در هر حال بعد از اینهمه فیلم اسپایدرمن واقعا نمیشه انتظار داشت یه مُدل بهش پرداخت. منم شخصا پیتر پارکرِ فیلم "مرد عنکبوتی 2" دلخواه منه. کلا دهه 70 و 80 میلادی اسپایدرمن رو دوست دارم چون برای من اسپایدرمن یعنی دورانی که دانشجو بود ولی خودخواهیه اگه بخواهم فقط و فقط تو این دوران اونو ببینیم چون من دوست دارم. بارها گفته ام .. رشد در حرکت است نه سکون. متاسفانه مشکل اکثر کسانی که تو ایران از نسخه از پیتر پارکر در MCU ایراد میگیرن همینه. همش ذهنشون با فیلم های سم ریمی هستش ولی چون با یک نسخه از مردعنکبوتی بیشتر خاطره داریم و باهاش بزرگ شدیم دلیل نمیشه که بی دلیل نسخه های دیگه رو بکوبیم و ایراد بگیریم. و چون پیتر دنیای سینمایی مارول نوجوانه میگن فیلمای جدید بچه گانه است در حالی که از نظر من "دور از خانه" و "راهی به خانه نیست" ترسناک ترین فیلم اسپایدرمن هستند. اتفاقا چند سال پیش یه مقاله تو سایت cbr هم همینو میگفت. اینجا بخونیدش چون مقاله جالبیه: "دور از خانه ترسناک ترین فیلم MCU است".

و اما مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفاداره چون همچنان یک نوجوان معمولیه که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. او در دنیای کمیک مدام اشتباه میکنه و یک انسان جایز الخطاست و شما دیده اید که در MCU چقدر اشتباه کرده و اوج اون برمیگرده به فیلم "راهی به خانه نیست". او همچنان مثل دنیای کمیک در ایجاد تعادل بین زندگی عادی و حرفه ی ابرقهرمانی مشکل داره که در "بازگشت به خانه" دیدیم که چقدر دوست داشت در استخر با دوستانش باشه ولی مجبور بود بره و در قالب اسپایدرمن درباره والچر تحقیق کنه و کلی نمونه ی دیگر مثل اون موقع که لیز الن را ول کرد تا بره با باباش بجنگه و .... او درست مثل دنیای کمیک خاکی و قابل باوره و اتفاقاً لحظات کمدی که در فیلم های MCU شاهدش هستیم بیش از پیش یادآور حال و هوای کمیک های اولیه اسپایدرمن هستیم.

برخی هم به غلط میگویند که چرا پیتر پارکر MCU بچه است! در حالی که نمیدونند او از اولش هم یک نوجوان دبیرستانی بود که مردعنکبوتی شد و اصلا به خاطر نوجوان بودنش بود که از دیگر قهرمانان متمایز شد و در سالهای اول در دبیرستان بود و باز هم تاکید میکنم که فیلم های MCU بیش از دیگر فیلم های اسپایدرمن حال و هوای دوران کمیک های استن لی و استیو دیتکو را زنده میکنند. و اتفاقا خود استیو دیتکو بارها تاسف خورد که چرا در دنیای کمیک اینقدر زود پیتر را از دبیرستان فارغ التحصیل کرد (این مقاله را بخوانید). و به همین خاطره که در کمیک های Ultimate Spider-Man   که اینجا ترجمه شده اند شاهد بودیم که پیتر از اول تا انتها در دبیرستان به تصویر کشیده شد. پس واقعا چرت و پرته که بگیم مردعنکبوتی چرا در MCU یک نوجوان دبیرستانیه. ضمن اینکه در پایان "راهی به خانه نیست" به دانشگاه راه یافت.

همچنین دیگر جنبه های بسیار مهم و حیاتی از ذات مردعنکبوتی مثل روحیه تسلیم ناپذیری، سبک مبارزه متفاوت، پر انرژی بودن، بذله گو بودن و ... را بارها در مردعنکبوتی تام هالند مشاهده کرده ایم ولی برخی دوست دارند فقط روی چیزهایی تکیه کنند که بارها در فیلم های قبلی دیده بودیم در حالی که سازندگان MCU دوست داشتند روی چیزهایی تکیه کنند که قبلا در فیلم های اسپایدرمن دیده نشده بودند تا باطراوت باشند. و دلیل اصلی هم همینه که برخی شکایت میکنند. یعنی تمرکز فیلم های ریمی روی بخش تراژیک اسپایدرمن بود: اینکه پیتر خودش رو مدام مقصر مرگ عموش میدونست و فشارهایی که حرفه ی قهرمانی روی زندگی عادی پیتر وارد میکرد. ولی در MCU مسئولیت پذیری پیتر به شکل دیگر نشون داده میشه. به عبارتی دیگر، او به دیگران کمک میکنه نه به خاطر اینکه گذشته را جبران کنه چون به نظرش این کار درستیه که باید انجام داد. پس متوجه منظورم میشوید؟ هر دوی اسپایدرمن های توبی مگوآیر و تام هالند به ذات اصلی مردعنکبوتی وفادار هستند (یعنی به "مسئولیت پذیری") ولی هر یک به شیوه ی خودشون به اون میپردازند. و نکته ی مهم تر اینه که در فیلم های MCU، پیتر پارکر از کمک به مردم "لذت" میبره و اسپایدرمن بودن برایش نوعی ماجراجوییه و شوخ طبعی هایش و خوش بینی اش منعکس کننده ی همین مطلب هستند.

من خودم شخصا از اینکه تونی استارک لباس اصلی اسپایدرمنو درست کرد مشکلی ندارم. چون اون خودش قبلش برای خودش لباس دم دستی درست کرده بود و داشت قهرمان بازی میکرد (در فیلم "بازگشت به خانه") و اتفاقا با تکیه بر همین لباس بود که والچر رو شکست داد، نه لباس مدرنی که تونی بهش داده بود و این تم اصلی فیلم اول بود که "این لباس نیست که از آدم یک قهرمان میسازه". ولی شاید معدود مشکلاتی که من با سری فیلم های مرد عنکبوتی تو MCU دارم اینه که چرا پیتر خودش تو ایده دیزاین کلاسیک لباسش مشارکت نداشت؟ )یعنی منظورم لباس قرمز و آبی کلاسیک تو فیلم جنگ داخلیه). من هیچ وقت با این قضیه کنار نیومدم و اصلا برام قابل قبول نیست لباس کلاسیکو رو کسی دیگه به جز پارکر طراحی کنه. حالا بعدش هر کی میتونه بیاد و چه میدونم لباس آیرون اسپایدر و ... هر چی دیگه براش بسازه ولی دیزاین کلاسیک مقدسه و فقط پیتر باید ایده ش رو پیاده کنه. و البته کلا قضیه لباس تکنولوژیک و اینکه میگن پیتر زیر سایه تونی بود و ... اصلا برام مقبولیت نداره چون همونطور که گفتم که پیتر خودش و به تنهایی با لباس اولیه خودش والچر و اون هواپیما رو تو جزیره زمین گیر کرد و شکستش داد کاملا نشون داد به خودش متکی است.

در کل من برای خودم قضیه رو حل کرده ام و به فرمولی جادویی دست یافته ام که بهم نشون میده یک اقتباس کمیک بوکی فیلم خوبیه یا نه. میگم باید به ذات شخصیت وفادار باشن. حالا محیط پیرامونی و سن و سال و حال و هوا میتونه هر چیزی باشه. مهم اینه که این ذات دست نخورده بمونه و انصافا پیتر پارکر در MCU ذاتش همونیه که باید باشه. حالا این وسط فرعیات مهم نیست چون اقتضای دوران ما هستند. یکی میگه چرا پیتر قبلا خودش با نخ و سوزن لباسش رو درست کرد ولی تو "دور از خانه" با دم و دستگاه تونی! این واقعا فرعیات هستش. شما تو دهه ی دوم قرن بیست و یکم هستی و باید با این مختصات فیلم بسازی و گرنه شخصیتت جوری میشه که مخاطب دیگه نمیتونه باهات ارتباط برقرار کنه. و البته که در انتهای "راهی به خانه نیست" پیتر با چرخ خیاطی برای خودش لباس جدید درست کرد ...

من شخصا به عنوان کسی که خودش رو بزرگترین طرفدار مردعنکبوتی میدونه از همه ی فیلم های مردعنکبوتی تا حد و اندازه خاصی خوشم میاد و ازشون لذت میبرم. اونا مثل بچه هام میمونن که نمیتونم بینشون فرق بذارم و طردشون کنم. همشون هم به نظرم به ذات مردعنکبوتی وفادار هستند از مردعنکبوتی های سم ریمی گرفته تا امیزینگ اسپایدرمن های اندرو گارفیلد و البته مردعنکبوتی MCU. حالا درجه ی وفاداری شون به ذات اسپایدرمن ممکنه در لحظات و صحنه هایی فرق کنه ولی من همه شون رو دوست دارم چون به نظرم همشون حس قهرمانی که باید ایثارگر، شجاع، الهام بخش، خوش بین و مسئولیت پذیر باشه را به بیننده القا میکنند و این برای من همون اسپایدرمنه. ولی در عین حال درک میکنم که چرا برخی از تام هالند و اسپایدرمنش مثل قبلی ها استقبال نمیکنند چون براشون توبی مگوآیر نوستالژیکه و باهاش خاطره دارند و ضمن اینکه شاید چون با دنیای کمیک آشنایی کامل ندارند به غلط فکر میکنند که از دنیای کمیک فاصله گرفته ولی واقعا اینطور نیست ولی راستش را بخواهید دیگه شنیدن این حرفا برای من مهم نیست چون ممکنه هر کسی ترجیحات خودش رو داشته باشه ولی از نظر من سری فیلم های اسپایدرمن هر کدوم جنبه های مختلفی از این شخصیت را برایم پوشش میدهند و برای من توبی و اندرو و تام همشون مردعنکبوتی هستند  و مثل بچه های خودم میمونن چون اتفاقا منم سه تا پسر دارم ....

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 حقیقت مهمی که باید درباره تام هالند بدانید

10 دلیل برای اینکه سه گانه مرد عنکبوتی تام هالند از توبی مگوآیر بهتره

۱۵ لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

20 نکته جذاب از پشت صحنه ساخت فیلم راهی به خانه نیست

20 سال بعد: میراث فوق العاده مرد عنکبوتیِ سم ریمی

بررسی نسخه های سینمایی از عشق های پیتر پارکر درســــه گانه "سم ریمی"

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی توبی مگوآیر ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

10 نکته دربارهٔ شخصیت «ام‌جی» در فیلم SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که احتمالاً متوجه‌شان نشدید!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی» (SAM RAIMI)

10 تاثیر فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی بر روی دنیای سینمایی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1402-12-13 11:13
یهویی امروز نشستم این مقاله رو نوشتم. زیاد بهش فکر نکردم و قطعا حالتی پراکنده داره و غلط هایی تایپی! لطفا ایرادات را متذکر بشید تا درست بشن
نقل قول کردن
Carnage 2024
#2 Carnage 2024 1402-12-13 12:15
ممنون استاد بابت مقاله ولی بنظرم نیازی بهش نبود چون کسانی که تو ذهنشون نسبت به توبی یا اندرو تعصب دارن خیلی وقته دارن علیه تام جبهه میگیرن. دلایلی هم که میارن اصلا مستدل نیس. بنظر خود من تریلوژی اسپایدرمن در mcu از همه بهتر و موفق تره . هم میانگین نمرات منتقدین بهش بهتره و هم فروشش. چون تریلوژی سم ریمی که مردعنکبوتی 3 موفق نبود و اون ور هم اسپایدرمن شگفت انگیز 2 توقعات رو برآورده نکرد ولی هر سه عنوان مردعنکبوتیِ تام هالند خوب بودن. ولی من به قول شما همه شون رو دوست دارم جون تو هر سری به جنبه ی خاصی از مردعنکبوتی پرداخته شد: سگانه ریمی: تراژدی، سری امیزینگ: رومانس و سگانه MCU: مسئولیت پذیری
نقل قول کردن
بابایی
#3 بابایی 1402-12-13 12:18
استاد یه سری تو ایران هستن شما یه سال باهاشون بحث کنی و دلیل بیاری بازم میگن سری تام هالند بیخوده و واسه بچه هاس! چون با سری های قبلی نوستالژی دارن
یه سری هم که دارن الان با سری تام هالند بزرگ میشن تا 15، 20 سال دیگه همین حس رو نسبت به دیگران دارن و فقط اسپایدرمن mcu رو برتر میدونن ولی شما به عنوان یه هوادار واقعی همیشه حرف حق رو میزنی و همه رو دوست داری
نقل قول کردن
Sina3
#4 Sina3 1402-12-13 13:53
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1402-12-13 14:30
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد
نقل قول کردن
chad_kroeger_-_hero_
#6 chad_kroeger_-_hero_ 1402-12-13 14:51
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

استاد کلا ملت فک میکنن هر چیزی که فان باشه یا توش شوخی هم باشه، پس در نتیجه غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس!
الان این دوستمون هم میگه از فضای جدید فیلمای اندرو خوشش میاد در حالی که نمیدونه که یک داستان بی عیب و نقص از مردعنکبوتی همه چی داره از شوخی گرفته تا تراژدی و فان و اکشن و ...
و به قول شما فیلمی مثل نو وی هوم یا فار فرام هوم خیلی هم ترسناک هستن و مضمون های بسیار جدی هم دارن ولی دوستان متاسفانه به خاطر نادانی یا شایدم سن کم چون اون وسط 4 تا شوخی هم میشه فوری میگن من ازش خوشم نمیاد چون غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس و ...
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#7 The Spectacular Burmun 1402-12-13 15:22
تا مدتها فکر میکردم مقاله موسیقی های فیلم های اسپایدرمن برترین مطلب سایته(چون خودم خوره موسیقی هستم و هروقت اون مقاله دوباره آپدیت بشه نظرم رو واسش مینویسم.شایدم امروز فردا ولی الان مهم نیس)اما با قاطعیت میتونم بگم این مقاله رو مختص خودم میبینم.قبلا تو نقد دور از خانه گفتم که چقدر از وضعیت فعلی تریلوژی اسپایدرمن MCU در ایران ناراحتم.این مقاله نامه ای عاشقانه به من(و امثال من)بود که سه گانه تام‌هالند رو برترین اقتباس اسپایدرمن میدونیم.
مردم ایران اینطور فکر میکنن که باید فیلم رو ببین بعد کمیک بخونن.قبلا تو سایت اشاره شده.بخاطر همینه در سایت هایی مثل گیمفا و ویجیاتو،وقتی میرم و به دفاع از این تریلوژی میپردازم،مورد تمسخر قرار میگیرم.دیسلایک میخورم و سبک شمرده میشم.ولی برام اهمیت نداره.چون یه بار استاد درباره شاهکار مورد علاقه ام گفت:سطح فهم بعضیا از این شاهکار خیلی پایین تره که بفهمنش.
مشکل عمده آدمایی که این تریلوژی رو دوست ندارن تام هالنده.هروقتم ازشون میپرسم الحمدالله لالن!بعد میرن امثال فیلم های تل‌ماسه رو میبینن که تیموتی شالامی،بازیگر نقش اولش هم‌دوره تام هالنده.
چند وقت پیش تو خود گیمفا یه مطلبی از تریلوژی دوم بود که یه کند ذهنی(!)اومد اظهارات چرت و پرت کرد.جوابشو دادم.چیزی رو گفتم که خیلی وقت بود تو دلم مونده بود:اگه انقدر این تریلوژی منفور بود انقدر فروش میکرد یا نمرات عالی بدست میاورد؟تو اکثر سایت ها که بری نگاه کنی،نمرات این فیلم ها به ترتیب از اول تا آخر رو به افزایش بوده و این یه تریلوژی قهرمانی هستش!تریلوژی که از اول تا آخر پیشرفت باشه.نه مثل دارک نایت که آخرش خراب کرد یا سم ریمی که عاشقشم،ولی با قسمت سوم بدترین فیلم اسپایدی ساخته شد.
اگه تام‌هالند بد بود،مارول که دنبال بازیگر نیست بلکه دنبال«استعداده» و جاناتان میجرز رو فقط بخاطر اتهاماتش اخراج کرد،میذاشت یک ثانیه تام بمونه؟!
اون یارو اومد و گفت باهات مخالفم منم گفتم به جهنم.برام اهمیت نداره.همونجا هم کسایی هستن که عاشق این سه گانه هستن،ولی میترسن مطرح کنن.
باید فن این کاراکتر باشی تا براش اینجوری له‌له بزنی.
دوتا جمله نمادین تو مطلب بود که دیدم خودمم اینطور فکر میکنم:بین هیچ‌کدوم از فیلم های اسپایدرمن فرق نمیذارم و یه لذت خاص میبرم.دقیقا!فیل م های اسپایدی(جز SSU) هرگز جزو بدترین ها نیستن و فقط دو فیلم متوسط و ناامید کننده داریم.
دومین جمله این بود که هر سه بازیگر اسپایدی رو مثل پسرام دوست دارم.حالا من که پسر ندارم و اینجوری واسم حرف زدن زوده( :lol: )ولی واقعا و قلبا میگم،چه توبی،چه اندرو و تامی رو مثل برادر های نداشته ام میدونم.
در آخر هم باعث افتخارمه که طرفدار اسپایدی هستم.هرروز،تو دبیرستان و جاهای مختلف،سرم رو با افتخار بالا میگیرم و میگم من باعث خوشحالیمه که طرفدار چنین کاراکتر فوق‌العاده ای هستم و چنین اقتباس های موفق و شاهکاری داشته.
ممنونم که چنین مقاله ای رو نوشتید.ممنونم.م منونم که مثل یه راهنما همراهم هستید و بهم یاد میدید مسیر رو اشتباه نرم.نیازی نیست حضوری ببینمتون یا سر کلاس هاتون بشینم،من اینجوری ازتون درس یاد میگیرم.به جرعت اعلام میکنم مقاله ای که دارم واسش نظر میدم برترین نمونه و مطلبی بوده که تاحالا خوندم.
با موفقیت رو به جلو...
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#8 TMNT - FAN 1402-12-13 17:19
بسیار عالی بود این مقاله ، چه زیبا هم به اتمام رسونین مطلب رو با اون جمله * اتفاقا خودمم سه تا پسر دارم * واقعا کیف کردم خدا حفظ کنه فرزندانتون رو برای شما
این مقاله هم در کنار امثال خودش که خیلی وقت پیش توی سایت نوشته شدن کاملا قانع کننده هستن بخصوص اگه شخصی که مطلب رو میخونه گارد سفت و سختی نداشته باشه
به شخصه قبلا هم گفتم که اختباص mcu از اسپایدرمن در مقایسه با سایر اختباص ها ( چه لایو اکشن و چه سایر موارد ) مورد نامبر وان من نیست ولی تا زمانی که منطقی باشیم و احترام به نظرات دیگران رو رعایت کنیم ( چیزی که متاسفانه بین ما ایرانی ها خیلی کمه ) تنش و درگیری لفظی ایجاد نخواهد شد اگه من تام هالند مورد اولم نیست میتونم وقتی یکی میاد و میگه : تام هالند عالیه
در جوابش بگم : آره عالیه ولی برای من توبی یه چیز دیگه ست
نه اینکه مثلا بگم : تام هالند ! اون که واسه بچه فوفولاست ...
من خودم همین چند روز پیش فیلم * بتمن ۱۹۸۹ * رو دیدم و راستش زیاد خوشم نیومد ولی وقتی یکی بگه : این فیلم واقعا عالی بود
هرگز در جوابش نخواهم گفت : اهه ، توام با اون سلیقه مزخرفت ...
بلکه خواهم گفت : بله خیلی خوب بود ولی من بتمنه مت ریوز رو بیشتر دوست داشتم
درسته از دید شخص من فیلم * اسپایدرمن : راهی به خانه نیست * با شاهکار بودن فاصله داره ولی اگه کسی بگه : این فیلم فقط فن سرویس بود
در جوابش خواهم گفت : نخیر ، اگه فقط فن سرویس بود اسپایدرمنه اندروگارفیلد فقط میومد چهار تا دیالوگ با تام و توبی میگفت و چهار تا تار هم پرتاب میکرد و میرفت ولی اون با نجات دادن ام جی به رستگاری واقعا زیبا و دلنشینی میرسه که سونی عرضه نداشت به طرفداران بده
امیدوارم نظرم رو بدون اینکه باعث سو برداشتی بشه یا به کسی بر بخوره رسونده باشم
نقل قول کردن
Sina3
#9 Sina3 1402-12-13 22:10
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود
نقل قول کردن
Sina3
#10 Sina3 1402-12-13 22:17
به نقل از chad_kroeger_-_hero_:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

استاد کلا ملت فک میکنن هر چیزی که فان باشه یا توش شوخی هم باشه، پس در نتیجه غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس!
الان این دوستمون هم میگه از فضای جدید فیلمای اندرو خوشش میاد در حالی که نمیدونه که یک داستان بی عیب و نقص از مردعنکبوتی همه چی داره از شوخی گرفته تا تراژدی و فان و اکشن و ...
و به قول شما فیلمی مثل نو وی هوم یا فار فرام هوم خیلی هم ترسناک هستن و مضمون های بسیار جدی هم دارن ولی دوستان متاسفانه به خاطر نادانی یا شایدم سن کم چون اون وسط 4 تا شوخی هم میشه فوری میگن من ازش خوشم نمیاد چون غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس و ...

چه ربطی داره الان فکر کنم اسپایدرمنی که بیشترین شوخی رو کرده باشه و بیشترین متلک رو انداخته باشه اسپایدرمن اندرو هست و همه این چیزایی که گفتی رو اسپایدرمن اندرو داشت من خودم با اون صحنه ای که نورمن تو آینه با خودش حرف میزد تو
فیلم مرد عنکبوتی ۱ بیشترین میترسیدم و استرس میگرفتم تا فیلم دور از خانه و بنظرم ترسناک ترین چیز فیلم های تام هالند همون ویلیام دفو بود تو نقش گابلین تو فیلم راهی به خانه نیست
نقل قول کردن
نینجای یخی
#11 نینجای یخی 1402-12-13 22:21
سلام بر اهالی محترم سایت
من از این مقاله لذت بردم چون به شخصه عاشق تمام عنکبوتی های سینما هستم اما نسخه ی ام سی یو همیشه برام یه چیز دیگه بوده . من خیلی خوب می توانم باهاش ارتباط برقرار کنم و حتی در خیال خودم باهاش گفت و گو کنم یا حتی ساید کیک او شوم یا حتی چند باری هم باهاش جنگیدم و زدمش :D من یه عنوان یک پسر ۱۱ ساله ( حالا نمی دونن بهش میگن کودک یا نوجوان ) که از ۹ سالگی تقریبا دارم کمیک می خونم ( این اشنایی من با کمیک هم داستان جالبی داره که بعداً تعریف میکنم ولی جالب ترین چیزش اینه که همزمان با اکران نو وی هوم من طرفدار اسپایدرمن شدم . ) علاقه ام به مرد عنکبوتی با نام هالند گره خورده و مرد عنکبوتی اصلی سینما از نظر من که خیلی هم محترم نیست نسخه ام سی یو با بازی تام هالند هستش . خوشحالم که آقای مهدی هم حرف من رو تایید می کند .
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1402-12-13 23:32
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود

تعدادی از بهترین استفاده از حس عنکبوتی که اتفاقا تو فیلمای دور از خانه و راهی به خانه نیست بود! اونجایی که پهپادهای میستریو رو داغون میکنه حرف نداشت
و تا قبل از لو رفتن هویت او برای عموم پیتر mcu بیخودی ب ای کسی هویتش رو فاش نکرد. مثلا ند و انت می که اتفاقی فهمیدن و ام جی ام نشون دهنده ی هوش بالاش بود و در راستای کمیک بوک ها.دیگه کجا الکی هویت‌سازی فاش کرد؟
لباس رو هم درسته که تونی ساخت و منم باهاش مشکل داشتم وای مهم این بود که بدون اتکا بهش تونست والچر رو شکست بده. این تم اصلی بود
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-12-13 23:40
به نقل از Sina3:
به نقل از chad_kroeger_-_hero_:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

استاد کلا ملت فک میکنن هر چیزی که فان باشه یا توش شوخی هم باشه، پس در نتیجه غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس!
الان این دوستمون هم میگه از فضای جدید فیلمای اندرو خوشش میاد در حالی که نمیدونه که یک داستان بی عیب و نقص از مردعنکبوتی همه چی داره از شوخی گرفته تا تراژدی و فان و اکشن و ...
و به قول شما فیلمی مثل نو وی هوم یا فار فرام هوم خیلی هم ترسناک هستن و مضمون های بسیار جدی هم دارن ولی دوستان متاسفانه به خاطر نادانی یا شایدم سن کم چون اون وسط 4 تا شوخی هم میشه فوری میگن من ازش خوشم نمیاد چون غیر جدیه، پس در نتیجه مال بچه هاس و ...

چه ربطی داره الان فکر کنم اسپایدرمنی که بیشترین شوخی رو کرده باشه و بیشترین متلک رو انداخته باشه اسپایدرمن اندرو هست و همه این چیزایی که گفتی رو اسپایدرمن اندرو داشت من خودم با اون صحنه ای که نورمن تو آینه با خودش حرف میزد تو
فیلم مرد عنکبوتی ۱ بیشترین میترسیدم و استرس میگرفتم تا فیلم دور از خانه و بنظرم ترسناک ترین چیز فیلم های تام هالند همون ویلیام دفو بود تو نقش گابلین تو فیلم راهی به خانه نیست

پسر منم از ویلم دفو بیشتر می‌ترسید تا گرین گابلین تو فیلم اسپایدرمن ۱! ولی اینا بحث سلیقه س. خیلی ها هم من شنیدم از سکانس توهمات میستریو زیاد میترسن یا واسه خود من سکانسی که تام تو نو وی هوم حس عنکبوتیش هشدار میده و نورمن خبیث و مبارزه ش تو آپارتمان هپی واقعا دلهره آور بود
نقل قول کردن
Sina3
#14 Sina3 1402-12-13 23:58
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود

تعدادی از بهترین استفاده از حس عنکبوتی که اتفاقا تو فیلمای دور از خانه و راهی به خانه نیست بود! اونجایی که پهپادهای میستریو رو داغون میکنه حرف نداشت
و تا قبل از لو رفتن هویت او برای عموم پیتر mcu بیخودی ب ای کسی هویتش رو فاش نکرد. مثلا ند و انت می که اتفاقی فهمیدن و ام جی ام نشون دهنده ی هوش بالاش بود و در راستای کمیک بوک ها.دیگه کجا الکی هویت‌سازی فاش کرد؟
لباس رو هم درسته که تونی ساخت و منم باهاش مشکل داشتم وای مهم این بود که بدون اتکا بهش تونست والچر رو شکست بده. این تم اصلی بود

ممنون بابت جوابتون و اتفاقا یکی دیگه از مشکلات منم با این سری نحوه فهمیدن ند و زن عمو می به هویت اسپایدرمن بود اسپایدرمن یک شخصیته که دارای هوش و حواس فرا انسانی هست و خدایی ند به اون گندگی رو ندید که نشسته رو تخت یا صدای زن عمو می رو نشنید که اومده خونه ؟ یا پیتر میستریو رو میشناخت که ندیده ماسکش رو برداشت و هویتش رو براش فاش کرد ؟
درمورد حس عنکبوتی هم بله ما صحنه های خوبی رو دیدیم که چند موردش رو گفتید ولی وقتی میستریو برای پیتر توهم درست کرد چرا حس عنکبوتیش بهش هشدار نداد که قطار داره میاد یا وقتی پیتر اون عینکه رو داشت میداد به میستریو اون موقع چرا حس عنکبوتی کار نکرد ؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1402-12-14 11:21
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود

تعدادی از بهترین استفاده از حس عنکبوتی که اتفاقا تو فیلمای دور از خانه و راهی به خانه نیست بود! اونجایی که پهپادهای میستریو رو داغون میکنه حرف نداشت
و تا قبل از لو رفتن هویت او برای عموم پیتر mcu بیخودی ب ای کسی هویتش رو فاش نکرد. مثلا ند و انت می که اتفاقی فهمیدن و ام جی ام نشون دهنده ی هوش بالاش بود و در راستای کمیک بوک ها.دیگه کجا الکی هویت‌سازی فاش کرد؟
لباس رو هم درسته که تونی ساخت و منم باهاش مشکل داشتم وای مهم این بود که بدون اتکا بهش تونست والچر رو شکست بده. این تم اصلی بود

ممنون بابت جوابتون و اتفاقا یکی دیگه از مشکلات منم با این سری نحوه فهمیدن ند و زن عمو می به هویت اسپایدرمن بود اسپایدرمن یک شخصیته که دارای هوش و حواس فرا انسانی هست و خدایی ند به اون گندگی رو ندید که نشسته رو تخت یا صدای زن عمو می رو نشنید که اومده خونه ؟ یا پیتر میستریو رو میشناخت که ندیده ماسکش رو برداشت و هویتش رو براش فاش کرد ؟
درمورد حس عنکبوتی هم بله ما صحنه های خوبی رو دیدیم که چند موردش رو گفتید ولی وقتی میستریو برای پیتر توهم درست کرد چرا حس عنکبوتیش بهش هشدار نداد که قطار داره میاد یا وقتی پیتر اون عینکه رو داشت میداد به میستریو اون موقع چرا حس عنکبوتی کار نکرد ؟

فکر کنم شما کلا کاربرد حس عنکبوتی رو اشتباه گرفتی! اگه اینطور بود که اسپایدرمن تو همه ی داستانش فقط کافی بود به حس عنکبوتی تکیه کنه و تمام! اینجوری که نیس! اونجوری از سوپرمن هم قوی تر میشد! میشد یه شخصیت شکست ناپذیر و خطا ناپذیر چون هر کاری میخواست بکنه بهش میگفت "نکنیا! عینکو نده، این یارو میستریو خطرناکه! اوف میشی"!!!!
:D
اینجوری که دیگه اختیار و اراده ای واسش باقی نمی‌ماند!
حس عنکبوتی نسبت به خودی ها هشدار نمیده و اینطوری تو کمیک ها هم هویتش رو کشف کردن
از نظر منطق داستانی ، ند باید هویتش رو کشف میکرد تا کارکردش تو داستان شکل بگیره. باید میدونست که اسپایدرمنه تا بتونه کمکش کنه . تو کمیکا هم خبر داره
زن عمو می هم تو کمیکا خبردار شد و اتفاقا شخصیتش عمیق تر شد و بهتر شد
اینجا هم باید می‌فهمید تا بشه مرشد پیتر تا بهش درس مسئولیت پذیری بده که داد، اونم به بهترین شکل
و اتفاقا ما پیتر رو دوست داریم و درکش میکنیم چون مثل خودمون خطا کاره و اونجا هم عینکش داد هم حتما آدم خوشبین و بی تجربه و کم سن سالی مثل او همین کارو میکرد
و راستی، پیتر هوش فرا بشری نداشته و نداره!
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#16 TMNT - FAN 1402-12-14 12:27
یه سئوال فنی ...
کسی میتونه توضیح بده پیتر چرا توی فیلم راهی به خانه نیست از استرنج نخواست به جای اینکه کاری کنه مردم هویت مخفی شو فراموش کنن کاری کنه مردم میستریو رو فراموش کنن ؟
نقل قول کردن
استاد
#17 استاد 1402-12-14 17:22
به نقل از TMNT - FAN:
یه سئوال فنی ...
کسی میتونه توضیح بده پیتر چرا توی فیلم راهی به خانه نیست از استرنج نخواست به جای اینکه کاری کنه مردم هویت مخفی شو فراموش کنن کاری کنه مردم میستریو رو فراموش کنن ؟

احتمالا این کار از نطر فنی قابلیت اجرا نداشته ولی دلیل ساده اینه که به ذهنش نرسیده@
ولی جدی اگه اینجوری بابت ریز به ریز همه ی فیلمای ابرقهرمانی سئوال مطرح کنی که دیگه هیچ فیلم دلیلی برای موجودیت پیدا نمیکنه
نقل قول کردن
parinezhad87
#18 parinezhad87 1402-12-14 18:05
مقاله ی بسیار خوبی بود. منم مثل شما از همه مردان عنکبوتی سینما و فیلماشون خوشم میاد . هرکدومشون برام طعم خاصی دارن :D
نقل قول کردن
parinezhad87
#19 parinezhad87 1402-12-14 18:07
به نقل از TMNT - FAN:
یه سئوال فنی ...
کسی میتونه توضیح بده پیتر چرا توی فیلم راهی به خانه نیست از استرنج نخواست به جای اینکه کاری کنه مردم هویت مخفی شو فراموش کنن کاری کنه مردم میستریو رو فراموش کنن ؟

قربان اون بتمنه که عقل کله و همه چی رو میدونه و همه چیزش حساب کتاب داره. پیتر ما اینطوری نیست. مثل خودمون جایزالخصا است و خیلی وقتا از روی احساسات و عواطف عمل میکنه در حالی که ممکنه راهی بهتر و منطقی تر پیش روش باشه. و ناگفته پیداست که ما واسه همین خصوصیاته که عاشق سینه چاک عالیجناب پیتر پارکر هستیم 8)
نقل قول کردن
The amazing A.M
#20 The amazing A.M 1402-12-14 20:26
سلام به استاد بزرگوار آقای ترابی و بقیه بزرگ واران اول از همه تشکر میکنم به خاطر مقاله ای که نوشتید به نظر من بهترین مرد عنکبوتی توی کارتون مرد عنکبوتی خارق‌العاده و توی سینما هر سه خوب ان ولی من اندرو گارفیلد رو ترجیح میدم آقای ترابی من وقتی برای اولین بار فیلم مرد عنکبوتی رو دیدیم 5 سالم بود مرد عنکبوتی سم ریمی رو دیدم عاشق مرد عنکبوتی شدم ولی توی بچه گی چیزی خیلی باعث میشد به خاطرش آزرده بشم این بود که توی همه کارتون های مرد عنکبوتی به تار ارگانیک از وب شوتر استفاده میشد و این برام یه ذره کیفیت فیلم های سم ریمی رو برام می آورد پایین و واقعا برام سوال بود که چرا ولی وقتی سال 91 مرد عنکبوتی شگفت انگیز اکران شد 9 سالم بود و دقیقا عاشق اندرو گارفیلد شدم دقیقا همه چیز مثل کارتون مرد عنکبوتی خارق‌العاده بود حتی لباسش از اون موقع طرفدار مرد عنکبوتی شگفت انگیز بودم هستم و بهترین اسپایدرمن از لحاظ شخصیتی اندرو گارفیلده این نظر من بود گر چه فرقی نداره
نقل قول کردن
Sina3
#21 Sina3 1402-12-17 23:58
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود

تعدادی از بهترین استفاده از حس عنکبوتی که اتفاقا تو فیلمای دور از خانه و راهی به خانه نیست بود! اونجایی که پهپادهای میستریو رو داغون میکنه حرف نداشت
و تا قبل از لو رفتن هویت او برای عموم پیتر mcu بیخودی ب ای کسی هویتش رو فاش نکرد. مثلا ند و انت می که اتفاقی فهمیدن و ام جی ام نشون دهنده ی هوش بالاش بود و در راستای کمیک بوک ها.دیگه کجا الکی هویت‌سازی فاش کرد؟
لباس رو هم درسته که تونی ساخت و منم باهاش مشکل داشتم وای مهم این بود که بدون اتکا بهش تونست والچر رو شکست بده. این تم اصلی بود

ممنون بابت جوابتون و اتفاقا یکی دیگه از مشکلات منم با این سری نحوه فهمیدن ند و زن عمو می به هویت اسپایدرمن بود اسپایدرمن یک شخصیته که دارای هوش و حواس فرا انسانی هست و خدایی ند به اون گندگی رو ندید که نشسته رو تخت یا صدای زن عمو می رو نشنید که اومده خونه ؟ یا پیتر میستریو رو میشناخت که ندیده ماسکش رو برداشت و هویتش رو براش فاش کرد ؟
درمورد حس عنکبوتی هم بله ما صحنه های خوبی رو دیدیم که چند موردش رو گفتید ولی وقتی میستریو برای پیتر توهم درست کرد چرا حس عنکبوتیش بهش هشدار نداد که قطار داره میاد یا وقتی پیتر اون عینکه رو داشت میداد به میستریو اون موقع چرا حس عنکبوتی کار نکرد ؟

فکر کنم شما کلا کاربرد حس عنکبوتی رو اشتباه گرفتی! اگه اینطور بود که اسپایدرمن تو همه ی داستانش فقط کافی بود به حس عنکبوتی تکیه کنه و تمام! اینجوری که نیس! اونجوری از سوپرمن هم قوی تر میشد! میشد یه شخصیت شکست ناپذیر و خطا ناپذیر چون هر کاری میخواست بکنه بهش میگفت "نکنیا! عینکو نده، این یارو میستریو خطرناکه! اوف میشی"!!!!
:D
اینجوری که دیگه اختیار و اراده ای واسش باقی نمی‌ماند!
حس عنکبوتی نسبت به خودی ها هشدار نمیده و اینطوری تو کمیک ها هم هویتش رو کشف کردن
از نظر منطق داستانی ، ند باید هویتش رو کشف میکرد تا کارکردش تو داستان شکل بگیره. باید میدونست که اسپایدرمنه تا بتونه کمکش کنه . تو کمیکا هم خبر داره
زن عمو می هم تو کمیکا خبردار شد و اتفاقا شخصیتش عمیق تر شد و بهتر شد
اینجا هم باید می‌فهمید تا بشه مرشد پیتر تا بهش درس مسئولیت پذیری بده که داد، اونم به بهترین شکل
و اتفاقا ما پیتر رو دوست داریم و درکش میکنیم چون مثل خودمون خطا کاره و اونجا هم عینکش داد هم حتما آدم خوشبین و بی تجربه و کم سن سالی مثل او همین کارو میکرد
و راستی، پیتر هوش فرا بشری نداشته و نداره!

ممنون بابت جوابتون و گرفتن ایراداتم ولی خب میتونستن نحوه فهمیدن هویت پیتر توسط ند و عمه می رو بهتر و تاثیر گذار تر نشون بدن و درمورد میستریو هم اگه اشتباه نکنم تو کمیکا فکر کنم با یه گاز حس عنکبوتی پیتر رو از کار مینداخت ولی تو اون فیلم میستریو از هیچ گازی استفاده نکرد و وقتی برای پیتر توهم درست میکرد بعضی مواقع حس عنکبوتی کار نمیکرد که خیلی عجیب بود
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1402-12-18 07:03
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:
اول از همه تشکر واسه مقاله
خب راسیتش من با مرد عنکبوتی تام هالند زیاد حال نمیکنم شاید به خاطر تغییر ارجینش یا وابسته بودن به تکنولوژی و شلوغ بودن فیلم ها ، من فیلم های بازگشت به خانه و راهی به خانه نیست رو دوست داشتم ولی زیاد با دور از خانه حال نکردم و به نظرم ضعیف ترین فیلم مرد عنکبوتی هست شاید یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی توبی رو بیشتر دوست داشتم همین تراژدی و مسئولیت پذیری بود و کمی جدی بودن داستان های فیلم و بنظرم بهترین فیلم اسپایدرمن مرد عنکبوتی ۲ هست که من عاشق این فیلمم و جوری که پیتر ، اتو اکتاویوس رو متوقف کرد رو خیلی دوست داشتم با اون مکالمه زیباشون من حتی فضای فیلم های پیتر اندرو هم بیشتر از تام هالند دوست دارم به نظرم بهترین مرد عنکبوتی/پیتر پارکر سینما هم اندرو بود در اینکه تام هالند پیتر پارکر عالی بود شکی نیست ولی من احساس میکنم اون مرد عنکبوتی خوبی نبود که یکی از دلایلش هم همین لباسش بود با حس عنکبوتی که فکر میکنم زیاد بهش توجه نشد به جزء اون مبارزه اخر تو فیلم دور از خانه با شناسایی گابلین تو فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
در هر حال نظر هر کسی محترمه و شاید من اشتباه میکنم

خب من به عنوان کسی که بیشترین تعداد مقاله رو حداقل تو ایران درباره کمیک نوشته، کتاب نوشته و نقد نوشته و کمیک ترجمه کرده اینهمه مطلب نوشتم که به امثال شما بفهمونم کاملا اشتباه میکنن ولی مهم نیس. به نظرم یه چیزایی رو نمیشه عوض کرد ... یعنی تا وقتی که دوستان درگیر چیزای سطحی و پیش پا افتاده ای مثل حس عنکبوتی و لباس و اینا هستن زیاد نمیشه وارد بحث های عمیق مربوط به ذات مردعنکبوتی شد

خب اقای ترابی این مشکلات به نظر شما سطحی هستن ولی برای من حس عنکبوتی یکی از خصوصیات مهم اسپایدرمن هست و اینکه تو این سری فیلم بهش زیاد توجه نشد یه مقدار اذیتم کرد و همینطور اون لباس پیشرفته که تونی استارک درست کرده بود من واقعا عاشق لباس اسپایدرمن تو کاپیتان آمریکا جنگ داخلی شدم ولی وقتی فهمیدم این لباس رو تونی برای پیتر درست کرده یکم ازش زده شدم و یکی دیگه از مشکلاتی که داشتم با مرد عنکبوتی تام هالند هویت مخفیش بود که به هر قهرمانی که میرسید براش آشکار میکرد و زیاد تو هویت مخفیش محافظه کار نبود

تعدادی از بهترین استفاده از حس عنکبوتی که اتفاقا تو فیلمای دور از خانه و راهی به خانه نیست بود! اونجایی که پهپادهای میستریو رو داغون میکنه حرف نداشت
و تا قبل از لو رفتن هویت او برای عموم پیتر mcu بیخودی ب ای کسی هویتش رو فاش نکرد. مثلا ند و انت می که اتفاقی فهمیدن و ام جی ام نشون دهنده ی هوش بالاش بود و در راستای کمیک بوک ها.دیگه کجا الکی هویت‌سازی فاش کرد؟
لباس رو هم درسته که تونی ساخت و منم باهاش مشکل داشتم وای مهم این بود که بدون اتکا بهش تونست والچر رو شکست بده. این تم اصلی بود

ممنون بابت جوابتون و اتفاقا یکی دیگه از مشکلات منم با این سری نحوه فهمیدن ند و زن عمو می به هویت اسپایدرمن بود اسپایدرمن یک شخصیته که دارای هوش و حواس فرا انسانی هست و خدایی ند به اون گندگی رو ندید که نشسته رو تخت یا صدای زن عمو می رو نشنید که اومده خونه ؟ یا پیتر میستریو رو میشناخت که ندیده ماسکش رو برداشت و هویتش رو براش فاش کرد ؟
درمورد حس عنکبوتی هم بله ما صحنه های خوبی رو دیدیم که چند موردش رو گفتید ولی وقتی میستریو برای پیتر توهم درست کرد چرا حس عنکبوتیش بهش هشدار نداد که قطار داره میاد یا وقتی پیتر اون عینکه رو داشت میداد به میستریو اون موقع چرا حس عنکبوتی کار نکرد ؟

فکر کنم شما کلا کاربرد حس عنکبوتی رو اشتباه گرفتی! اگه اینطور بود که اسپایدرمن تو همه ی داستانش فقط کافی بود به حس عنکبوتی تکیه کنه و تمام! اینجوری که نیس! اونجوری از سوپرمن هم قوی تر میشد! میشد یه شخصیت شکست ناپذیر و خطا ناپذیر چون هر کاری میخواست بکنه بهش میگفت "نکنیا! عینکو نده، این یارو میستریو خطرناکه! اوف میشی"!!!!
:D
اینجوری که دیگه اختیار و اراده ای واسش باقی نمی‌ماند!
حس عنکبوتی نسبت به خودی ها هشدار نمیده و اینطوری تو کمیک ها هم هویتش رو کشف کردن
از نظر منطق داستانی ، ند باید هویتش رو کشف میکرد تا کارکردش تو داستان شکل بگیره. باید میدونست که اسپایدرمنه تا بتونه کمکش کنه . تو کمیکا هم خبر داره
زن عمو می هم تو کمیکا خبردار شد و اتفاقا شخصیتش عمیق تر شد و بهتر شد
اینجا هم باید می‌فهمید تا بشه مرشد پیتر تا بهش درس مسئولیت پذیری بده که داد، اونم به بهترین شکل
و اتفاقا ما پیتر رو دوست داریم و درکش میکنیم چون مثل خودمون خطا کاره و اونجا هم عینکش داد هم حتما آدم خوشبین و بی تجربه و کم سن سالی مثل او همین کارو میکرد
و راستی، پیتر هوش فرا بشری نداشته و نداره!

ممنون بابت جوابتون و گرفتن ایراداتم ولی خب میتونستن نحوه فهمیدن هویت پیتر توسط ند و عمه می رو بهتر و تاثیر گذار تر نشون بدن و درمورد میستریو هم اگه اشتباه نکنم تو کمیکا فکر کنم با یه گاز حس عنکبوتی پیتر رو از کار مینداخت ولی تو اون فیلم میستریو از هیچ گازی استفاده نکرد و وقتی برای پیتر توهم درست میکرد بعضی مواقع حس عنکبوتی کار نمیکرد که خیلی عجیب بود

همه چیز قرار نیست حماسی و تاثیرگذار باشه. در زندگی عادی و روزمره خیلی چیزا همینجوری اتفاق میفته و این برای مردعنکبوتی که شخصیت ملموس و خاکی داره اتفاقا مناسب تره چون با واقعیت بیشتر تناسب داره
میستریو هم فکر کنم فقط دفعه اول اینکارو کرد و اکثر اوقات بدون هیچ گازی عمل میکنه و این اصلا عجیب نیست
ولی کلا انگار ما باید کار و زندگی مون را بزاریم کنار فقط جواب سئوالات شما رو بدیم ایراداتت رفع بشه :-*
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#23 The Spectacular Burmun 1402-12-18 12:55
21#
حس عنکبوتی بارها و بارها گفته شده که اصلا منطق علمی نداره که بگیم حتما و همیشه کار میکنه.
حتی تو فیلم دور از خانه و واسه مورد برخورد قطار با پیتر،میبینیم که قبلش پیتر برمیگرده و نگاهش میکنه که یعنی حس عنکبوتی بوده که بهش هشدار داده.ولی وقت نکرده عکس العملی نشون بده.
خیلی موارد دیگه هست که حس عنکبوتی عمل نکرده مثلا تو راهی به خانه نیست و خنجر خوردن پیتر توبی.یا فیلم امیزینگ 1 و سکانس سارق که باید به پیتر هشدار میداد که بوی دردسر میاد ولی کار نکرد و پیتر چیزی حس نکرد(همین اتفاق برای توبی هم تو فیلم اولش افتاد یا مثلا واسه سکانس آتش سوزی و جایی که گابلین زخمیش میکنه)
نقل قول کردن
CJ
-1 #24 CJ 1403-01-15 22:25
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه
نقل قول کردن
UltimateSpiderMan
-1 #25 UltimateSpiderMan 1403-01-15 23:46
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

واقعا؟ واقعا به خاطر این میگی بدترینه؟ "این کجا و توبی مگوایر کبیر کجا"؟!!! یادمون نرفته که توبی کبیر تو خیابون قر میداد و مری جین رو کتک زد! این پیتر پارکر تام هالند سنش کم بود و اشنتباه زیاد میکرد و اتفاقا با ذات اسپایدرمن که جایز الخطاس بیشتر در هماهنگی بود. ضمن اینکه هیشکی بهش واقعا هشدار نداد کل مولتی ورس قراره بترکه! حتی وانگ هم این طلسم رو یه بار برای یه پارتی تو کامارتاج اجرا کرده بودن. پس شما حرف بیخود نزن
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1403-01-16 17:05
به نقل از UltimateSpiderMan:
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

واقعا؟ واقعا به خاطر این میگی بدترینه؟ "این کجا و توبی مگوایر کبیر کجا"؟!!! یادمون نرفته که توبی کبیر تو خیابون قر میداد و مری جین رو کتک زد! این پیتر پارکر تام هالند سنش کم بود و اشنتباه زیاد میکرد و اتفاقا با ذات اسپایدرمن که جایز الخطاس بیشتر در هماهنگی بود. ضمن اینکه هیشکی بهش واقعا هشدار نداد کل مولتی ورس قراره بترکه! حتی وانگ هم این طلسم رو یه بار برای یه پارتی تو کامارتاج اجرا کرده بودن. پس شما حرف بیخود نزن

اون بنده خدا که حرفش غیر قابل دفاع و بی ربط بود ولی یادمون نره که پیتر تو فیلم اسپایدرمن ۳ اون موقع تحت ناثیر سیمبیوت فضایی بود
نقل قول کردن
ممرضا
#27 ممرضا 1403-01-16 19:25
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

حالا کاری ندارم به کامنتت ولی معلومه که اسپایدرمن توبی بهترین اسپایدرمن سینماست مرد عنکبوتی توبی موفق شد یه قطارو نگه داره با اینکه نزدیک بود کشته بشه ، اون قاتل عموش فلینت مارکو رو بخشید و با اینکه گابلین اون همه بلا سرش آورد بازم به خواستش احترام گذاشت و به کسی نگفت اون نورمن به جای اینکه دکتر اختاپوس رو کتک بزنه قانعش کرد کارش اشتباهه اصلا همون صحنه ای که پیتر تام هالند میخواد گابلین رو بکشه ولی پیتر توبی جلوش میگیره خودش گویای همه چیزه اصلا اینایی که من گفتم ولش کن فقط کافیه فیلم مرد عنکبوتی ۲ رو ببینی تا به همه چیز پی ببری
نقل قول کردن
the phantom
+1 #28 the phantom 1403-01-16 21:47
به نقل از ممرضا:
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

حالا کاری ندارم به کامنتت ولی معلومه که اسپایدرمن توبی بهترین اسپایدرمن سینماست مرد عنکبوتی توبی موفق شد یه قطارو نگه داره با اینکه نزدیک بود کشته بشه ، اون قاتل عموش فلینت مارکو رو بخشید و با اینکه گابلین اون همه بلا سرش آورد بازم به خواستش احترام گذاشت و به کسی نگفت اون نورمن به جای اینکه دکتر اختاپوس رو کتک بزنه قانعش کرد کارش اشتباهه اصلا همون صحنه ای که پیتر تام هالند میخواد گابلین رو بکشه ولی پیتر توبی جلوش میگیره خودش گویای همه چیزه اصلا اینایی که من گفتم ولش کن فقط کافیه فیلم مرد عنکبوتی ۲ رو ببینی تا به همه چیز پی ببری

مردعنکبوتی تام هالند هم لحظات بزرگ و به یادماندنی زیادی داره. پیشنهاد میکنم مقاله زیرا را بخوانی:
spidey.ir/.../...

البته منم مثل استاد ترابی همه مردان عنکبوتی سینما رو دوست دارم و اصلا نمیفهمم چرا بعضی ها لجاجت میکنن که فقط اونی که خودشون باهاش بیشتر خاطره دارن بهتره
نقل قول کردن
ممرضا
#29 ممرضا 1403-01-17 03:34
به نقل از the phantom:
به نقل از ممرضا:
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

حالا کاری ندارم به کامنتت ولی معلومه که اسپایدرمن توبی بهترین اسپایدرمن سینماست مرد عنکبوتی توبی موفق شد یه قطارو نگه داره با اینکه نزدیک بود کشته بشه ، اون قاتل عموش فلینت مارکو رو بخشید و با اینکه گابلین اون همه بلا سرش آورد بازم به خواستش احترام گذاشت و به کسی نگفت اون نورمن به جای اینکه دکتر اختاپوس رو کتک بزنه قانعش کرد کارش اشتباهه اصلا همون صحنه ای که پیتر تام هالند میخواد گابلین رو بکشه ولی پیتر توبی جلوش میگیره خودش گویای همه چیزه اصلا اینایی که من گفتم ولش کن فقط کافیه فیلم مرد عنکبوتی ۲ رو ببینی تا به همه چیز پی ببری

مردعنکبوتی تام هالند هم لحظات بزرگ و به یادماندنی زیادی داره. پیشنهاد میکنم مقاله زیرا را بخوانی:
spidey.ir/.../...

البته منم مثل استاد ترابی همه مردان عنکبوتی سینما رو دوست دارم و اصلا نمیفهمم چرا بعضی ها لجاجت میکنن که فقط اونی که خودشون باهاش بیشتر خاطره دارن بهتره

راستش اگه پیتر توبی بعد از تام هالند هم میومد من باز به اون علاقه مند میشدم چون اون واقعا چیزی بیشتر از یک قهرمان بود فقط کافیه مرد عنکبوتی ۲ رو ببینید. و بله تام هالندم صحنه های درخشان زیادی داشت ( هوس کردم یه بار دیگه سه گانه سم ریمی رو ببینم )
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#30 The Spectacular Burmun 1403-01-17 14:36
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

صحبتات تموم شد؟
اولا بخاطر خودش و دانشگاه خودش نبود،بخاطر آینده و تحصیل دوستای خودش بود که به نوعی مردم دیگه میشدن.پس این وفاداری اول.
دوم اینکه تو دور از خانه پیتر تحت فشار و ناراحتی و فقدان از دست دادن تونی چیکار کرد؟اشتباه کرد و ادیث رو داد به میستریو و هویتش رو فاش کرد.حالا داره عواقب کار خودش رو میبینه و میخواد دیگران بابت اشتباه خودش آسیب نبینن.این یعنی مسئولیت پذیری و وفاداری دوم.
اگر بخوای اینطوری نگاه کنی امثال فیلم های دارک نایت رایزز هم میشن بدترین بتمن تاریخ و بدترین فیلم بتمنی.چرا که بروس وین قسم خورده از هرکسی که میتونه محافظت کنه و نذاره کسی مثل خودش آسیب ببینه.پس چرا ۸ سال هیچ کاری نکرده؟نمیتونست زودتر گجت هاشو بسازه و به دیگران کمک کنه؟حالا یه نفر مرده دیگه.باید بذاری بقیه هم بمیرن؟این اون موضوعی بود که تو راهی به خانه نیست بهش پرداخته شد ولی این موضوع رو از فیلم دارک نایت داشتن نشون میدادن.
لطفا قبل از گفتن هرچیزی فکر کنید و دلیل آبکی و چرت نیارید.میگن زندایا بده چون اقتباس ظاهری از مری‌جین نیست.د اگه اینطوری باشه مگوایر هم از سنش خیلی بیشتر نشون میداد.یا کیرستن دانست که هیچ شجاعتی نداشت ولی زندایا کاملا مثل دنیای کمیک،شجاعه و اگر تو صحنه نبرد حضور داشته باشه جیغ نمیزنه،کمک میکنه و با فکرش سعی میکنه اوضاع رو حل کنه.
نقل قول کردن
Ghodrat Iman
#31 Ghodrat Iman 1403-01-17 15:11
به نقل از ممرضا:
به نقل از the phantom:
به نقل از ممرضا:
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

حالا کاری ندارم به کامنتت ولی معلومه که اسپایدرمن توبی بهترین اسپایدرمن سینماست مرد عنکبوتی توبی موفق شد یه قطارو نگه داره با اینکه نزدیک بود کشته بشه ، اون قاتل عموش فلینت مارکو رو بخشید و با اینکه گابلین اون همه بلا سرش آورد بازم به خواستش احترام گذاشت و به کسی نگفت اون نورمن به جای اینکه دکتر اختاپوس رو کتک بزنه قانعش کرد کارش اشتباهه اصلا همون صحنه ای که پیتر تام هالند میخواد گابلین رو بکشه ولی پیتر توبی جلوش میگیره خودش گویای همه چیزه اصلا اینایی که من گفتم ولش کن فقط کافیه فیلم مرد عنکبوتی ۲ رو ببینی تا به همه چیز پی ببری

مردعنکبوتی تام هالند هم لحظات بزرگ و به یادماندنی زیادی داره. پیشنهاد میکنم مقاله زیرا را بخوانی:
spidey.ir/.../...

البته منم مثل استاد ترابی همه مردان عنکبوتی سینما رو دوست دارم و اصلا نمیفهمم چرا بعضی ها لجاجت میکنن که فقط اونی که خودشون باهاش بیشتر خاطره دارن بهتره

راستش اگه پیتر توبی بعد از تام هالند هم میومد من باز به اون علاقه مند میشدم چون اون واقعا چیزی بیشتر از یک قهرمان بود فقط کافیه مرد عنکبوتی ۲ رو ببینید. و بله تام هالندم صحنه های درخشان زیادی داشت ( هوس کردم یه بار دیگه سه گانه سم ریمی رو ببینم )

برای من تام هر وقت میومد من باز به اون علاقه مند میشدم چون واقعا بیشتر از یه قهرمان بود. فقط کافیه راهی به خانه نیست رو ببینید که چطور از خودش گذشت در آخر فیلم و هویتش رو برای ام جی فاش نکرد (هوس کردم یه بار دیگه سه گانه اسپایدرمن جان وانس رو ببینم)
نقل قول کردن
ممرضا
#32 ممرضا 1403-01-17 19:26
به نقل از Ghodrat Iman:
به نقل از ممرضا:
به نقل از the phantom:
به نقل از ممرضا:
به نقل از CJ:
با اختلاف بدترین مرد عنکبوتی که تو سینما دیدم به خاطر دانشگاه دوستاش حاضر شد کل مولتیورس رو به خطر بندازه تازه از اون بدتر اینه که دکتر استرنج هم با خواستش موافقت میکنه و با اینکه میگه مولتیورس چیزی هست که ما ازش خیلی کم میدونیم بازم حاضر میشه اینکارو بکنه این کجا و اسپایدرمن کبیر توبی کجا
به هر حال هر سلیقه ای قابل احترامه

حالا کاری ندارم به کامنتت ولی معلومه که اسپایدرمن توبی بهترین اسپایدرمن سینماست مرد عنکبوتی توبی موفق شد یه قطارو نگه داره با اینکه نزدیک بود کشته بشه ، اون قاتل عموش فلینت مارکو رو بخشید و با اینکه گابلین اون همه بلا سرش آورد بازم به خواستش احترام گذاشت و به کسی نگفت اون نورمن به جای اینکه دکتر اختاپوس رو کتک بزنه قانعش کرد کارش اشتباهه اصلا همون صحنه ای که پیتر تام هالند میخواد گابلین رو بکشه ولی پیتر توبی جلوش میگیره خودش گویای همه چیزه اصلا اینایی که من گفتم ولش کن فقط کافیه فیلم مرد عنکبوتی ۲ رو ببینی تا به همه چیز پی ببری

مردعنکبوتی تام هالند هم لحظات بزرگ و به یادماندنی زیادی داره. پیشنهاد میکنم مقاله زیرا را بخوانی:
spidey.ir/.../...

البته منم مثل استاد ترابی همه مردان عنکبوتی سینما رو دوست دارم و اصلا نمیفهمم چرا بعضی ها لجاجت میکنن که فقط اونی که خودشون باهاش بیشتر خاطره دارن بهتره

راستش اگه پیتر توبی بعد از تام هالند هم میومد من باز به اون علاقه مند میشدم چون اون واقعا چیزی بیشتر از یک قهرمان بود فقط کافیه مرد عنکبوتی ۲ رو ببینید. و بله تام هالندم صحنه های درخشان زیادی داشت ( هوس کردم یه بار دیگه سه گانه سم ریمی رو ببینم )

برای من تام هر وقت میوم. من باز به اون علاقه مند میشدم چون واقعا بیشتر از یه قهرمان بود. فقط کافیه راهی به خانه نیست رو ببینید که چطور از خودش گذشت در آخر فیلم و هویتش رو برای ام جی فاش نکرد (هوس کردم یه بار دیگه سه گانه اسپایدرمن جان وانس رو ببینم)

آها خب پس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44