معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی - قسمت اول

به عقیده بسیاری از کارشناسان، اسپایدرمن دارای معروف‌ترین و باحال‌ترین شخصیت‌های منفی در دنیای کمیک است (البته یقینا خود اسپایدرمن به این مسئله افتخار نمی کند!).

این افراد را اصطلاحاً "ابر خبیث" (Supervillain) می نامند. در این مقاله 12 نفر از معروف‌ترین دشمنان اسپایدرمن مثل «ونوم»، «گرین گابلین»، «دکتر اختاپوس»، «کارنیج»، «لیزارد»، «مرد شنی» و «الکترو» که در 50 سال گذشته او را عذاب داده‌اند، معرفی می‌شوند!

مقدمه: بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا كرد كه ماجراهای اسپایدرمن همواره از حضور شماری از متنوع‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های پلید در تاریخ كمیك‌ بوک بهره برده‌اند. شاید از این حیث تنها دشمنان بتمن باشند که به گرد پای دشمنان اسپایدرمن برسند. با وجود آن که بسیاری از دشمنان شوالیه سیاه پوش، تجلی نمادین ایده‌ها و ذهنیت‌هایی مثل معما، کمدی، دوگانگی شخصیتی، ترس، گیاهان، سرما و غیره هستند، اما منشا اکثر دشمنان اسپایدرمن، ریشه در حوادث علمی یا سوء استفاده از علم و فن آوری دارند و به همین دلیل در موازات منشا خود او قرار می‌گیرند. معمولا این دشمنان درست مثل قهرمان عنکبوتی ما، نیرو ها یا لباس هایی دارند که نشان دهنده ی حیوان خاصی است. آن‌ها علاوه بر داشتن این نیرو های مخرب اما جذاب، پیچیدگی های شخصیتی منحصر به فردی نیز دارند كه رمز جاودانگی آنها است. دست آخر این که، تنوع شگرف در دشمنان اسپایدرمن به چشم می‌خورد: خلافکاران عادی، جانیان خطرناك، تشنگان قدرت، دانشمندان یا نوابغ دیوانه، روسای سازمان‌های جنایتكاری و حتی هیولاهای فضایی! نكته دیگر اینكه، اكثر دشمنان معروف اسپایدرمن در سال‌های ابتدایی دهه 60 میلادی و به دست "استن لی" و  "استیو دیتكو" خلق شدند ولی همچنان به عنوان شناخته‌شده‌ترین دشمنان اسپایدرمن به شمار می‌روند.


1- آفتاب‌پرست (Chameleon)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 1 مجله مرد عنكبوتي شگفت انگيز (مارس 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «دیمیتری اسمردیاکف»


«آفتاب‌پرست» نخستین ابر خبیثی بود که اسپایدرمن با او رو به رو شد. او یک جاسوس روسی است که استعداد خاصی در تغییر قیافه دارد. او در ضمن برادر ناتنی «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter) یکی دیگر از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن است و پس از مرگ (موقتی) او سعی کرد از اسپایدرمن انتقام بگیرد. در هر حال آفتاب‌پرست می‌تواند خود را به چهره هر فرد دیگری درآورد و به همین دلیل بارها برای اسپایدرمن یا اطرافیان او پاپوش دوخته است!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "آفتاب پرست" (CHAMELEON) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از آفتاب پرست در دنیای کمیک!

 بهترین داستان آفتاب پرست ترجمه شد+ لینک دانلود


 2- کرکس (Vulture)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 2 مجله The Amazing Spider-Man (می 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «ادریان تومز»


«كركس» (یا «والچر») پیرمردی بود كه در رشته مهندسی الكترونیك تخصص داشت اما پس از خیانت شریک تجاری‌اش به جنایت روی آورد. او یک دستگاه ضد جاذبه و بال های کرکس اختراع کرد تا بتواند مثل یک پرنده پرواز کند و به اهداف شوم خود برسد. او اغلب اوقات به دنبال یافتن راهی است تا دوباره جوان شود. (البته خلافكاران دیگری نظیر "بلكی دراگو" نیز در نقش كركس ظاهر شده و با اسپایدرمن دشمنی كرده‌اند).

15 حقیقت مهمی که باید درباره والچر (VULTURE) بدانید

5 داستان برتر والچر (VULTURE)


3- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 3 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «اتو اكتاویس»


«دكتر اختاپوس» (Dr. Octopus) یک دانشمند برجسته بود که از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. او یکی از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسپایدرمن و مقصر مرگ «جورج استیسی» پدر «گوئن استیسی» (عشق سابق و متوفی پیتر پارکر) محسوب می‌شود. دكتر اختاپوس به شدت از اسپایدرمن تنفر دارد و حاضر است برای نابودی او دست به هر كاری بزند. در ضمن او چندین بار و با مشاركت دیگر دشمنان خطرناك اسپایدرمن، گروه موسوم به «شش خبیث» (Sinister Six) را تشكیل داده است.

بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

 

4- مرد شنی (Sandman)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 4 مجله The Amazing Spider-Man (سپتامبر 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «ویلیام بیكر/فلینت ماركو»


 زمانی که یک محکوم فراری در یک ساحل دور افتاده پنهان شده بود، به طور اتفاقی در معرض یك آزمایش هسته‌ای قرار گرفت و در نتیجه ملكول‌های بدنش با شن‌های ساحلی پیوند خورد و به "مرد شنی"  (Sandman) تبدیل شد.  مرد شنی می‌تواند بدن خود را به شكل اجسام گوناگون درآورد (البته در سال‌های اخیر به قبلیت های بیشتری دست یافته و مثلاً قادر شده نسخه‌های متعددی از خودش تولید كند). مرد شنی کماکان به دشمنی با اسپایدرمن مبادرت دارد اما در گذشته چندین بار جرم و جنایت را رها كرده تا آدم خوبی شود.

10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (SANDMAN) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از مرد شنی در دنیای کمیک!


 5- مارمولک/لیزارد (Lizard)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 6 مجله The Amazing Spider-Man (نوامبر 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «دكتر كرتیس كانرز»


«مارمولك» (یا «لیزارد») در اصل دانشمندی خوش طینت بود یکی از بازو‌هایش را در جنگ از دست داده بود و از این رو با استفاده از دي . ان . اي خزندگان یک سرم ساخت تا شاید بتواند مثل مارمولک ها عضو قطع شده‌اش را باز یابد اما در عوض به مارمولكی بزرگ تبدیل شد. مارمولك بارها و بارها جان اعضای خانوده خود را به خطر انداخته است ولی همواره توانسته شخصیت پلیدش را كنترل كند و به شكل انسانی برگردد (البته اخیراً به نظر می‌رسد كه او كاملاً در برابر خوی وحشی و حیوانی خود تسلیم شده است).

10 حقیقت مهمی که باید درباره "لیزارد" (LIZARD) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از لیزارد در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر با حضور «لیزارد»


6- الکترو
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 9 مجله The Amazing Spider-Man (فوریه 1964)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «مكس دیلون»


«الكترو» (Electro) مردی سرخورده با عقده حقارت بود که به طور تصادفی و هنگام کار روی خطوط برق، مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و متوجه شد که می تواند جریان الکتریسیته ای را که در وجودش به جریان افتاده، را کنترل و برعلیه دیگران استفاده كند.  او از دشمنان نیرومند اسپایدرمن محسوب می‌شود ولی همیشه در مقابل او شكست خورده است. (او گاهی اوقات با ظاهری نسبتاً متفاوت  در داستان‌های  اسپایدرمن ظاهر می‌شود).

نسخه های عجیب و غریب از الکترو در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (ELECTRO) بدانید

 

 7- میستریو (Mysterio)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 13 مجله The Amazing Spider-Man (ژوئن 1964)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «کوئینتین بک»


«میستریو» یک بدل‌کار و متخصص ساخت افکت‌های ویژه سینمایی به نام بود که تصمیم گرفت از مهارت و تخصص‌اش برای رسیدن به اهداف خبیث و غیرقانونی استفاده كند. او توانایی‌های فوق بشری ندارد اما چندین دفعه توانسته با ایجاد توهم و چالش‌های ذهنی برای اسپایدرمن دردسر درست كند و او را تا مرز جنون بكشاند. (البته افراد دیگری نظیر «دانیل بركهارت» نیز در نقش میستریو ظاهر شده و با اسپایدرمن دشمنی كرده‌اند).

10 کمیک بوک برتر با حضور میستریو

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (MYSTERIO) بدانید

اولین حضور میستریو در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

 

8- گرین گابلین (Green Goblin)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 14 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1964)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «نورمن آزبورن»


«گرین گابلین» دشمن شماره یک اسپایدرمن محسوب می‌شود و بیش از هر فرد دیگری او را زجر داده است. او در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب به نام «نورمن آزبورن» بود که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت. او پدر «هری آزبورن»، بهترین دوست پیتر پارکر است و جزو معدود دشمنان اسپایدرمن می‌باشد که از هویت مخفی او آگاه است.
بدون شک شرورانه ترین اقدام گرین گابلین به قتل رساندن «گوئن استیسی» بود. سپس او به ظاهر در جدال با اسپایدرمن كشته شد، اما پس از دو دهه دوباره به عرصه بازگشت (در طول غیبت او، پسرش هری به گرین گابلین دوم بدل شد تا انتقام مرگ پدرش را از پیتر پاركر بگیرد). در سال‌های اخیر گرین گابلین توانسته مردم را فریب دهد و خودش را خیرخواه جامعه معرفی كند.

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)


 9- کینگ پین (Kingpin)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 50 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1967)
خالقین: «استن لی» و «جان رومیتا»
نام واقعی: «ویلسون فیسک»


 «کینگ پین» (Kingpin)، قدرتمند‌ترین رییس سندیکاهای جنایتکاری شهر نیویورک است و به همین دلیل بارها با اسپایدرمن سر شاخ شده است و حتی چندی پیش دستور داد تا یک قاتل حرفه‌ای، زن عموی سالخورده پیتر پاركر را با تیر بزند. او نیروی فوق بشری ندارد اما توان ذهنی و فیزیكی بسیار بالایی دارد و ادعا می‌كند كه تمام بدنش از عضله تشكیل شده است. البته کینگ پین مدت‌هاست که دشمن اصلی یكی دیگر از ابرقهرمانان مشهور مارول كامیكس یعنی «بی باک»   (Daredevil) به حساب می‌آید.

نسخه های عجیب و غریب از کینگ پین در دنیای کمیک!

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

 

 10- هاب گابلین (Hobgoblin)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 238 مجله The Amazing spider-Man  (ژوئن 1980)
خالقین: «راجر استرن» و «جان رومیتا جونیور»
نام واقعی: «رادریك کینگزلی»


زمانی که همگان می پنداشتند گرین گابلین مرده است، مردی پولدار اما فاسد و بی‌رحم به نام «رادریك کینگزلی» به تکنولوژی مرگبار او دست یافت و خودش را «هاب گابلین» نامید. هاب گابلین بلافاصله سعی كرد با بهره‌گیری از امكانات خود به نفر اول سازمان‌های جنایتكاری نیویورك تبدیل شود. او با هوشیاری فوق العاده، هویت خود را تا سال ها مخفی نگه داشت ولی در نهایت و پس از كش و قوس‌های فراوان اسپایدرمن توانست او را شكست دهد و به زندان بیندازد.

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

رتبه بندی قوی ترین گابلین های کمیک بوک های مرد عنکبوتی!

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

 

 11- ونوم (Venom)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 300 مجله The Amazing Spider-Man (آوریل 1988)
خالقین: «دیوید میكلینی» و «تاد مك فارلین»
نام واقعی: «ادی براك»


 زمانی که اسپایدرمن خود را از شر لباس مشکی رنگ و زنده فضایی خلاص کرد، این لباس با مردی با نام "ادی براک" که یک خبر نگار بود و اسپایدرمن را باعث ناکامی حرفه اش می پنداشت، پیوندی هم زیستانه بر قرار کرد و به یکی از دشمنان خطرناک او به نام "ونوم" تبدیل شد. ونوم یکی از دشمنان بسیار محبوب و مدرن ترین دشمن اسپایدرمن است. نیرو های او شباهت‌های زیادی به اسپایدرمن دارند. او تنها در مقابل آتش و صدا آسیب پذیر می باشد. ونوم هویت مخفی اسپایدرمن را می داند و مدعی است که از بی‌گناهان محافظت می‌کند. (لازم به ذكر است كه تا به حال افراد افراد دیگری نیز به جای ادی براك لباس ونوم را بر تن كرده‌اند)

سری جدید کامیک بوک های "ونوم" (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

رتبه بندی اقتباس های «ونوم» (VENOM) در دنیای سینما، انیمیشن، تلویزیون و بازی

 

12- کارنیج (Carnage)
نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 361 مجله The Amazing Spider-Man (آوریل 1992)
خالقین: «دیوید میكلینی» و «مارک بگلی»
نام واقعی: «کلتوس کاسدی»

 

«کارنیج» ترکیبی از ونوم و یك قاتل زنجیره‌ای به نام «کلتوس کاسدی» است (کاسدی هم سلولی سابق «ادی براک» بود) و به همین دلیل ظاهر و نیروهایش خیلی به «ونوم» شباهت دارد ولی به مراتب نسبت به او بیرحم‌تر است و فقط از هرج و مرج و قتل عام لذت می‌برد. اسپایدرمن اغلب برای شکست دادن او به کمک ونوم نیاز پیدا می‌کند. او چند سال پیش كشته شد ولی ظاهراً دوباره سرو كله‌اش در داستان‌های اسپایدرمن پیدا شده است.

شماره آخر از رویداد "نهایت کارنیج" (EXTREME CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کارنیج: سیاه، سفید و خون" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2012

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امير حسين زاده
+16 #1 امير حسين زاده 1391-10-04 22:51
بهترين افراد يعني لي و ديتكو خالق بهترين شخصيت هاش بودن :
lol:
انتخابي باشه احتمالا انتخابم دكتر octopus هست البته فردي مثل green goblin هم هست تو ليست
:cry:
نقل قول کردن
mtm
+18 #2 mtm 1391-10-05 14:01
اگه Dock Ock رو دوست داري پس حتما شماره 700 amazing spider-man رو بخون :-*
نقل قول کردن
hamid r.p
+1 #3 hamid r.p 1391-10-09 22:40
darbareye baghieye doshmanaye spider man neminevisid?
mishe darbareye lebasaye mokhtalefi ham k dare ham maghale benevisid?
نقل قول کردن
mtm
+18 #4 mtm 1391-10-10 12:27
انشاله به زودي مقالاتي درباره ديگر دشمنان معروف اسپايدرمن مثل Rhino، Scorpion ، كريون شكارچي، و .... خواهيد داشت
درباره لباس هاي مختلف اسپايدرمن نيز مقاله خواهيم داشت
نقل قول کردن
مهربد
+24 #5 مهربد 1391-10-10 17:42
منتطر مقالات زیبای شما هستیم جناب مهربانی :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
banan
+29 #6 banan 1391-11-04 23:11
بهترین ابر شرورهای خلق شده برای اسپایدرمن ونوم و کارنیج هستند که چه از نظر شخصیتی ، چه از نظر ویژگیهای ظاهری و چه از نظر قدرت به خوبی روی آنها کار شده بود . البته ابر شرورهای دیگه ی اسپایدرمن هم که جای خود را دارند ، بهترینند . ;-)
نقل قول کردن
amin
+14 #7 amin 1391-12-05 16:16
گفتید که «کارنیج» ترکیبی از ونوم و یك قاتل زنجیره‌ای به نام «کلتوس کاسدی» است پس چرا قرمز رنگ است؟
نقل قول کردن
mtm
+11 #8 mtm 1391-12-05 16:46
دليل خاصي نداره. خيلي از كاراكترها رنگ لباسشون همين جوري اينجوري شده :lol:
مثلاً ميدونستيد هالك اولش خاكستري بوده؟! بله بوده! ولي چون اون موقع رنگ خاكستري تو چاپ خوب در نميومده استن لي يكهو به ذهنش رسيده كه رنگش سبز بشه تا وقتي كميك هاش چاپ ميشه بهتر و جذاب تر به نظر برسه
ولي در مورد كارنيج بايد بگم كه اولاً طراحش ميخواسته كه رنگش با ونوم فرق كنه دوماً اينكه رنگ لباس كاركترها در دنياي كميك استريپ معمولاً سمبوليك هستش . يعني كارنيج قرمزه تا رنگ خون و خشونت رو در ذهن تداعي كنه
البته من يه جا خوندم كه چون symbiote فضايي با خون كلتوس كاسدي پيوند خورد پس carnage رنگش قرمزه. در حاليكه چون با سيستم عصبي ادي براك پيوند خورده بود پس venom رنگش سياهه!!!!
ولي شما در كاركترهايي كه تو دهه 90 ميلادي خلق شدند زياد دنبال دليل و منطق نباش چون اون دوران اكثر داستان ها و كاركترهاي كميكي به جاي محتوا فقط قيافه داشتن ا! :-*
نقل قول کردن
سیاوش
+11 #9 سیاوش 1391-12-09 16:58
اخرین حضور اینا کی بوده؟
کارنیج
ونوم
نقل قول کردن
سیاوش
+1 #10 سیاوش 1391-12-11 10:51
آره شنیدم :lol:
خب آهان!
پس دوتا چیز...
ونوم(ادی براک)تو کدوم مجله آنتی ونوم شد؟
آخرین حضور آنتی ونوم کی بود؟
نقل قول کردن
mtm
+5 #11 mtm 1391-12-13 11:49
براك در داستاني به نام New Ways to Die كه سال 2008 به چاپ رسيد به anti-venom تبديل شد. اين داستان 6 قسمتي در Amazing Spider-Man #568-#573 چاپ شد.

آخرين بار هم در داستان Spider-island كه سال 2011 در عناوين اسپايدرمن به چاپ رسيد، ديده شد. راستش شماره اش رو يادم نيست! ولي يادمه تو اون داستان anti-venom خودشو فدا كرد تا ميليون ها شهروند نيويوركي كه به عنكبوت تبديل شده بودند ، شفا پيدا كنند
نقل قول کردن
amin
+19 #12 amin 1391-12-14 15:41
کارنیج و گرین گابلین در کدام قسمتها و چگونه کشته شدند؟
نقل قول کردن
mokhtar
-19 #13 mokhtar 1391-12-15 17:49
اتفاقاً کارنیج حقش یود تا اونجوری کشته بشه
کارنیج فقط قیافه داره و از نظر شخصیتی خیلی توخالیه
من حالم ازش بهم میخوره. از وقتی پا گذاشت تو کمیک های اسپایدرمن، گند زد به همه چیز ...
نقل قول کردن
amin
+9 #14 amin 1391-12-19 22:33
لباس ونوم را تا به حال چه کسانی پوشیده اند؟
نقل قول کردن
علی رضا
+5 #15 علی رضا 1391-12-19 22:37
اقای ترابی این افتاب پرست متواندباماسک هایش قیافه ی خودرااوزکندامام ن یک انیمیشن مردعنکبوتی دیدم که همین افتاب پرست کمربندی داردکه میتواندازعکس های افرادمختلف راکپی کندوباکمربندش به شکل ان افراددربیارد اقای ترابی من اخرنفهمیدم کدام درست است خواهش میکنم برایم توضیح دهید کدام درست است :cry:
نقل قول کردن
mtm
+9 #16 mtm 1391-12-19 23:55
اونی که شما میگی انیمیشن اسپایدرمن هستش که تو دهه 90 میلادی ساخته شد. یادمه که آفتاب پرست یه کمربند داشت و اصلاً حرف نمیزد! سازندگان اون کارتون لراب اونکه کار خودشونو راحت کنند ، اون کمربند رو بهش داده بودند! ولی چیزی که درسته همون ماسک هستش که تو کمیک های اسپایدرمن هم همین طوره.
شما اگه میخواهی بهترین حضور آفتاب پرست رو ببینی حتما باید سریال کارتونی "اسپایدرمن خارق العاده " را تماشا کنی! به نظرم آفتاب پرست تو اون کارتون عالیه !
نقل قول کردن
mtm
+12 #17 mtm 1391-12-20 00:03
افرادی که لباس سیاه فضایی بر تن آنها رفته است:
- افراد اصلی:
Peter Parker
Eddie Brock
Mac Gargan
Flash Thompson

- افراد فرعی:
Ann Weying
Patricia Robertson
Angelo Fortunato
نقل قول کردن
سیاوش
+5 #18 سیاوش 1391-12-21 19:08
میشه در مورد این شخصیت های فرعی که لباس ونوم رو گرفتن توضیح بدین؟
و یه چیزی:منظورتون از شخصیت های «فرعی» چی بود؟
نقل قول کردن
mtm
+4 #19 mtm 1391-12-22 15:47
فرعي يعني كاركترهايي كه براي مدت خيلي كوتاهي لباس سياه فضايي رو به تن كردن و براي مدت كوتاه و كم اهميتي ونوم شدند.
مثلاً ادي راك يه بار لباس ونوم رو به حراج گذاشت. اونوقت اون يارو Angelo Fortunato كه پسر يكي از گانگسترهاي شهر بود خريدش و شد ونوم! ولي ظرف فقط يك شماره دخلش اومد! :-*
نقل قول کردن
mehrbod jp
+4 #20 mehrbod jp 1391-12-26 13:23
پیتر هم شد ونوم؟ کی کو کجا؟
نقل قول کردن
mtm
+4 #21 mtm 1391-12-26 14:00
پيتر ونوم نشده ولي نزديك بود بشه! چون پيتر اولين كسي بود كه لباس سياه فضايي را بر تن كرد ولي بعداً موفق شد خودش رو خلاص كنه (مثل فيلم "اسپايدرمن 3")
نقل قول کردن
سیاوش
+3 #22 سیاوش 1391-12-27 16:18
خب درباره بقیه شخصیت های فرعی؟ :-*
نقل قول کردن
یوسف
+3 #23 یوسف 1392-01-02 17:48
پس anti venomچی شد من همیشه طرف دار لباس سیاه مرد عنکبوتی بودم وهستم
نقل قول کردن
mtm
+4 #24 mtm 1392-01-03 03:46
آنتی ونوم در حقیقت همون "ادی براکه"!
ادي براك را كه يادتون هست؟ همون خبرنگاري كه با لباس سياه رنگ فضايي اسپايدرمن تركيب شد و تبديل شد به venom؟
آقاي براك در كميك هاي اسپايدرمن به سرطان دچار شد و به همين دليل تصميم گرفت خودش را از لباس فضايي جدا كند. سپس لباس فضايي با "مك گارگن" تركيب شد و ونوم جديدي به وجود آمد (مك گارگن همون عقرب / scorpion معروف داستانهاي اسپايدرمنه) . از طرفي براك كه سرطان داشت نزد شخصيتي به نام Mr. Negative رفت. Mr. Negative هم با استفاده انرژي خاص خودش سرطان براك را معالجه كرد ولي در نتيجه سلول هاي بدن براك به رنگ سفيد درآمد. سپس گارگن يا همان ونوم جديد با براك مواجه شد. اينجا بود كه لباس سياه فضايي سعي كرد از گارگن جدا شود و به براك بچسبد. اما لباس سياه فضايي متوجه شد كه سلول هاي بدن او تغيير كرده و دوباره برگشت نزد گارگن. ولي بخش كوچكي از او در بدن براك باقي ماند و با سلول هاي سفيد او تركيب شد و به همين دليل موجود جديدي به نام anti-venom به وجود آمد! به عبارتي ديگر anti-venom در حال حاضر همان ادي براك است. در ضمن او در حال حاضر ديگر با اسپايدرمن دشمني ندارد و به نوعي به يك قهرمان تبديل شده. البته در بازي edge of time، به او ماده اي از سوي آدم بد داستان تزريق شده كه باعث شده بار ديگر به دشمن اسپايدرمن تبديل شود .
نقل قول کردن
mtm
+4 #25 mtm 1392-01-03 03:53
Ann Weying، همسر سابق براک بود که برای مدت کوتاهی به ونوم تبدیل شد. او پس از اینکه لباس سیاه فضایی ترکش کرد دچار عذاب وجدان و اختلالات روانی شد و دست به خودکشی زد.



Patricia Robertson، رو هم یادم نیست فقط یادمه که تبدیل شدنش به ونوم خیلی خیلی پیچیده و غیر قابل فهم بود! :-*
نقل قول کردن
amin
+4 #26 amin 1392-01-10 18:48
1.عید را به اقای ترابی و بقیه کاربران سایت تبریک می گویم :lol:
2.در این سه تا کمیک اخر ونوم ادی براک نقش هیولا یی به نام toxin را دارد می شه یه توضیحی درباره ی toxin و اینکه ادی چگونه به ان تبدیل شده است بدهید؟
3.چگونه مرد شنی,کرکس و میستریو دو نفر هستند؟
نقل قول کردن
mtm
+6 #27 mtm 1392-01-10 20:13
1- مرسی!
2- ادی براک در شماره 15 از کمیک venom برمیگرده. او در اونجا سیمبیوت (symbiote)های فضایی به نام های hybrid و Scream رو میکشه چون با خودش عهد کرده تمام سیمبیوت های فضایی رو نابود کنه چون فکر میکنه اونا پلید هستند. سپس براک سراغ venom جدید میره تا بکشتش ولی موفق نمیشه. سپس ادی توسط شخصیت خبیثی به نام Crime Master دستگیر میشه. Crime Master به زور سیمبیوت دیگری به نام Toxin رو به ادی پیوند میزنه. سپس ادی که تحت کنترل toxin دراومده به دنبال venom میره ولی ازش شکست میخوره. سپس بار دیگر ادی و venom در مقر crime master با هم روبرو میشن و فلش تامپسون موفق میشه با استفاده از سلاح آتش پرتاب کن ، او را شکست بده. فلش بعدش سعی میکنه ادی رو از Toxin جدا کنه. اما toxin او رو میگیره و با خودش به داخل شعله های آتش میبره. البته هردوی اونا (یعنی ادی و Toxin) از شعله های اتش جون سالم بدر میبرن و به شهر فیلادلفیا میرن تا فلش رو پیدا کنند.
2- سوال نامفهومه. یعنی چی دو نفرن؟
نقل قول کردن
Dead speed
-24 #28 Dead speed 1392-01-10 20:28
آقای ترابی ممنون و متشکرم بنده بر خلاف شما طرفدار بتمن هستم چون واقعا دیالوگ های محشری داره البته هنوز هم اسپایدرمن رو دنبال می کنم ولی نچندان ، اصلا علاقه ایی به مردی که قدرت افسانه ایی داره ندارم .... بتمن بعد از مرگ پدر و مادرش بدست یک خلافکار برای نجات و دنبال کردن شخصیت خودش یک ابر قهرمان شد امَا پیترپارکر رو یه عنکبوت که تحت تششعات قرار گرفته گاز میگیره بعدش یهو یه سوپر قهران میشه و معنی خاصی نداره البتَه من فیلمش رو میگیم نه انمیشن چون واقعا انیمیشن خوبی داره ...
نقل قول کردن
mtm
+8 #29 mtm 1392-01-10 20:39
نه من طرفدار بتمن و ديگر كاراكترهاي كميك استريپي هم هستم ولي از اسپايدرمن از همه بيشتر خوشم مياد. در ضمن براي من خصوصيات شخصيتي و ملموس بودن مهم تره تا منشا قدرت. به همين دليل من هميشه با پيتر پاركر همذات پنداري كرده ام چون مشكلاتش مشكلات من بوده و عاشق خصوصيات والاي انساني اش هستم. البته قدرت هاشم خيلي باحاله!
نقل قول کردن
Yashar
#30 Yashar 1392-01-10 20:56
آقای ترابی همیشه یه سوال داشتم که می خواستم از یه فن قدیمی و حرفه اسپایدرمن مثل خودتون در مورد ونوم و کارنج بپرسم. اکثر فن های قدیمی اسپایدرمن از این دو تا بدشون میاد. شخصا از ایده توازی خاص ونوم با اسپایدی لذت می برم و داستان اصلیشون در مورد نبرد با کارنج تو Maximum Carnage رو هم خیلی دوست دارم (البته بعدش که Clone Saga شلوغ شد و ونوم رو از villain در آوردن و ... عموما زده شدم).
شما نظرتون در مورد اون دو villain چیه؟
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1392-01-10 21:03
راستش من خیلی از اونا خوشم نمیاد! :-* دلیلش هم کاملا روشنه . اولا اینکه منشا اونا فضاییه و کلا محیط و حال و هوای اسپایدرمن به نوعی semi-realistic و علمی بوده و وجود یک alien با این فضا در تناقضه. دوم اینکه اونا کاراکترهای تک بعدی هستند و شما به هیچ وجه مجذوب alter ego اونا نمیشی! از طرفی دیگه ادی براک همیشه از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه بوده ولی هیچ غلطی نکرده! در ضمن ونوم اولش باحال بود (بیشتر از نطر ظاهری) ولی مارول پس از مدتی اومد و به خاطر محبوبیت زیادش اونو به نوعی به قهرمان تبدیل کرد و مجموعه lethal protector رو چاپ کرد. در کل به نظر من و خیلی های دیگه ونوم و بعد از اون کارنیج سمبل دوران gimmick کمیک استریپ تو دهه 90 بودند و بعد از اونا داستان های اسپایدرمن دچار افت شدیدی شدند
اون داستان maximum carnage هم از نظر من یکی از بدترین داستان های تاریخ اسپایدرمن هسنش و واقعا کشدار و بیخوده . یه سایت فوق العاده خوب هست به نام spideykicksbutt که پر از مقالاتیه که توسط یکی از مطلع ترین فن های اسپایدرمن نوشته شده . توی یکی از مقالاتش به نام worst spider-man stories در مورد این داستان توضیح داده. حتما حتما توصیه میکنم بخونیش.
آدرسش:

spideykicksbutt.com/.../...
نقل قول کردن
Yashar
-2 #32 Yashar 1392-01-10 21:32
با دیدگاه Semi-realistic در مورد این دنیا تا نصفه مخالفم. به نظرم جنبه رئال توی وضعیت روزمره شخصیت ها و درگیری یه نوجوان با مشکلات حقیقی (یکی از ویژگی های اصلی مارول و اسپایدی) هست یعنی نیمی از داستان. از بعد عنکبوت رادیو اکتیو و سایر شخصیت ها، این دنیای جایی شبیه فیلم سینمایی هیولا محور قدیمی رو داره. داستان های علمی تخیلی کلاسیک که توشون یه دانشمند یا فردی خاص با تصادف به هیولا تبدیل می شد. حتی خود اسپایدی از این دید به شخصیت فیلم های هیولایی دهه 50 تشبیه شده وبازم اگه اشتباه نکنم اولین بار که مارول حقوق فیلم رو فروخت، با B-Movie و Monster Movie ساز افسانه ای یعنی راجر کورمن یا فردی مشابه اون بود. بحث دقیق تر، فضایی یا بیگانه بودنه عامل ونوم / سیمبیوته که اونجا کاملا بحث عقیده شخصی مطرح می شه. تقریبا تمام فن های حرفه ای و قدیمی اسپایدی همون طور که اشاره کردین با این مهم مشکل دارن و حتی برخی منتقدای سینمایی سر Spider-man 3 به این مورد ایراد گرفتن.

بازم میگم که این کاملا نظر شخصیمه ولی ورود عنصر فضایی که از آسمون افتاد و شروع داستان لباس سیاه اسپایدی به نظرم نه تنها ناسازگار نبود، بلکه یه نوع تازگی عجیب و غیر منتظره به کمیک اون دوره داد. بعدش که ونوم خلق شد، یه شخصیت منفی خیلی جالب برای اسپایدی جور شد. فردی با قدرتها و ظاهر نیمه مشابه (بحث Mirror Nemesis یا Dark Self) که از هویت قهرمان خبر داره و دقیقا میدونه چطور پیتر رو شکنجه کنه.
قبول دارم که طراحیش شدیدا "90s" گونه و مک فارلین یه. همون طور هم که گفتین، استفاده درستی از اطلاعاتش نمی کنه و کمی بعد از Villain بودن هم در میاد. این حال از همکاری زورکیش با اسپایدی تو مکزیمم کارنج خیلی بدم نیمد هر چند که شروع نابودی و تغییر جهت شخصیت بود. واقعا حیف شد چون دوست داشتم ادی بروک بشه یه آدم بد طبیعی (مثل پیتر که یه آدم خوب طبیعیه. سوپرمن فوق ایده آل یا بتمن پارانویا نیست). کارنج به عنوان یه شبه جوکر یا قاتل روانی هم ایده ش خیلی جالب بود ولی ادی می تونست یه آدم غیر روانی و منطقی باشه که صرفا از پیتر متنفره و کم کم زندگیش رو نابود می کنه.
اون عنصر و جنبه هیولایی حالت تمام ونونم همیشه برام جالبن. به نظرم سم ریمی هم که به زور شخصیت رو تو فیلمش آورد سعی کرد کمی از حالت ضدقهرمانی / نیمه مثبت شخصیت فاصله بگیره (کمیک Lethal Protectorش رو که فرمودین نخوندم و با توجه به این صحبت ها، خوشحالم که بیشتر از این مارول نتونسته ونوم رو تو دلم بکشه ).

Also, love how "One More Day" is number one
فکر نمی کنم بین فن های مردعنکبوتی هیچ اختلاف نظری در این یه مورد باشه. آخه مفیستو چه دخلی داره به اسپایدرمن؟ :lol:
نقل قول کردن
ebibatboy
+5 #33 ebibatboy 1392-01-10 21:44
واقعا واقعا ممنون آقای ترابی
من اولین بار تو مجله عصر مصور با این میستریو اشنا شدم و واقعا خوشم اومد ازش.
راستی تو ویکی پدیا یه نکته جالب راجع به این ونوم خوندم.میگفت بعد از کلی ماجرا بالاخره ادی و سیمبیوت از دست همدیگه خسته میشن و ادی میره تو حراجی Super-villian ها میفروشتش!!! :lol:
نقل قول کردن
sboy
+2 #34 sboy 1392-01-10 22:45
من از کارنیج و ونوم خوشم میاد. ونوم بخاطر رفتارش که در کارتون دهه 90 اسپایدرمن به نام spider-man: the animated series که خیلی محبوب بود که در ان جا می خواست ادی براک از پیتر پارکر انتقام بگیرد. ولی کارنج رو در کارتون ultimatum spider-man قدیمی دیدم و خوشم امد . ونوم هم دوست دارم ولی با کارنج بیش تر حال میکنم .از زحمات همتون در این سایت ممنونم. با تشکر
نقل قول کردن
PV MCMXCVII
+3 #35 PV MCMXCVII 1392-01-10 23:46
ممنون آقای ترابی
نمی دونم چرا توی بیشتر بازیهای اسپایدر من به شخصیت میستریو (Mysterio) گیر میدن ولی توی فیلما حتی اشاره ای هم به این نمیشه. :-?
نقل قول کردن
mtm
+2 #36 mtm 1392-01-11 00:20
کاملاً درسته! کلا نیروهای میستریو جوری هست که جون میده برای بازی های رایانه ای ولی تو سینما به نظرم باید کمی روش کار کرد تا جواب بده. ولی من خودم شخصا عاشق میستریو هستم. لباسش مضحکه و در عین حال شیفته کننده!
نقل قول کردن
احمد
+4 #37 احمد 1392-01-14 21:08
يه سوال اساسي دارم حتما بايد بدونم!مرد شني بعد از فيلم مرد عنكبوتي 3 چي شد؟ :-? :-? :-?
نقل قول کردن
mtm
+5 #38 mtm 1392-01-15 14:43
پیتر او را بخشید . او هم به نظر رسید که رفت خودشو معرفی کنه. البته من بیشتر دوست داشتم بدونم سرنوشت دخترش چی میشه
نقل قول کردن
سیاوش
+2 #39 سیاوش 1392-01-16 13:59
آغا یدفه این همه سیمبیوت از کجا اومد که ادی براک کشتشون؟ :D :o
فک کنم تو ویکی پدیا یه داستانی دیدم به نام The Planet Of Symbiotes
این سیمبیوت ها به این داستان مربوط میشن؟
نقل قول کردن
amin
+3 #40 amin 1392-01-16 16:17
1. از توضیحات کامل شما متشکرم :lol:
2. منظورم اینه که چجوری مرد شنی هم فیلینت مارکوست وهم ولیام بیکر
مرموز هم چگونه هم کوئینتین بک است و هم دانیل بركهارت
کرکس هم همینطوره
نقل قول کردن
mtm
+1 #41 mtm 1392-01-16 18:04
فلینت مارکو نام مستعار ویلیام بیکره. یعنی چون ایشون یک خلافکار بود از اسم مستعار استفاده میکرد

دانیل برکهارت ربطی به کوئینتین بک نداره. در واقع، ایشون هم سلولی کوئینتین بک بود و وقتی که همه فکر کردند کوئینتین بک مرده، برای مدت کوتاهی تبدیل شد به میستریو.

احتمالاً کرکس هم همینظوره چون اگه اشتباه نکنم یک نفر به نام بلکی دراگو مدتی خودش را جای کرکس جا زد.
نقل قول کردن
سیاوش
-1 #42 سیاوش 1392-01-16 18:38
بله بلکی دراگو اومد شد vulture II.
حتی یه بار هم هر دو کرکس ها با هم همکاری کردن
نقل قول کردن
Ssm
+3 #43 Ssm 1392-02-04 17:25
سلام معرفى معروفترين دشمنان اسپايدرمن - قسمت اول خيلى باحال بود
يك سؤال داشتم اين است قويترين دشمن اسپايدرمن كيست؟
نقل قول کردن
mtm
+4 #44 mtm 1392-02-04 18:53
قوی ترین اونا اسمش "مورلان" هستش
تو قسمت سوم "معروف ترین دشمنان اسپایدرمن" معرفی میشه ...
نقل قول کردن
Ssm
+4 #45 Ssm 1392-02-04 19:29
پس ونوم و كارنيج قويترين دشمن هاى اسپايدرمن نيستند؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #46 mtm 1392-02-04 23:07
نه اون دوتا قوی هستند ولی تا به حال هیچ بلای خاصی سر اسپایدرمن نیاوردن چون هوش بالایی ندارن
ولی در عوض گرین گاباین ممکنه که نیروی فیزیکی یا توان فوق بشری خاصی نداشته باشه ولی بیشترین ضربات روحی و روانی را به اسپایدرمن وارد کرده
از نظر قوت و توان جسمانی هم مورلان از همه قوی تره . اسپایدرمن به سختی تونست شکستش بده
نقل قول کردن
Ssm
+1 #47 Ssm 1392-02-06 00:57
سلام من تو google image عكسى از كارنيج واسپايدرمن را ديدم .سؤال من اينه كه آيا سم ريمى مى خواست كارنيج دشمن اسپايدرمن در فيلم ٤ باشد؟
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1392-02-06 17:31
نه اصلاً!
ریمی از کارنیج خوشش نمی اومد. او با ونوم هم مشکل داشت. اصلا قرار نبود ونوم تو فیلم اسپایدرمن 3 باشه (آدم بدهای قسمت سوم قرار بود "کرکس" و "مرد شنی" باشند) ولی سونی و تهیه کننده ها به ریمی فشار آوردند تا اینکه او هم بلاخره قبول کرد از ونوم استفاده کنه
نقل قول کردن
عرفان نقوی
+1 #49 عرفان نقوی 1392-03-12 16:56
میستریو یه چی دیگست :-*
نقل قول کردن
mtm
+1 #50 mtm 1392-07-02 17:28
گرين گابلين توسط گلايدر خودش و در شماره 122 از amazing spider-man كشته شد .
اينم عكسش:



(اگه يادتون باشه تو فيلم اسپايدرمن سال 2002 هم گرين گابلين همين جوري كشته شد)

بعد در دهه 90 دوباره زنده شد . الانم كه خيلي وقته زنده است! :-*

كارنيج هم در New Avengers #2 كشته شد. ايشان يكي از چند super villain اي بود كه از زندان فرار كرد ولي قهرماني به نام Sentry او را از جو زمين خارج كرد و در آنجا او را از وصف به دو نيم تقسيم و همه ما را از شر او راحت كرد!
اينم عكش:


نقل قول کردن
sh-spidey
#51 sh-spidey 1394-04-05 15:33
به نقل از mtm:
افرادی که لباس سیاه فضایی بر تن آنها رفته است:
- افراد اصلی:
Peter Parker
Eddie Brock
Mac Gargan
Flash Thompson

- افراد فرعی:
Ann Weying
Patricia Robertson
Angelo Fortunato

من مک گارگن رو نمیشناسم میشه در موردش یکم توضیح بدید؟ :oops:
نقل قول کردن
mokhtar
#52 mokhtar 1394-04-05 15:58
#51:
برای اینه که شما مقالات سایت رو اصلا نخوندی!
همین مقاله رو اگه قسمت دومش رو میخوندی میفهمیدی که مک گارگن همون دشمن معروف مرد عنکبوتی یعنی عقرب هستش

spidey.ir/.../...

البته بعدا لباس ونوم میگیره و میشه ونوم جدید. خودم اینجا واسش یه مقاله نوشتم:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
sh-spidey
#53 sh-spidey 1394-04-05 21:55
از توضیحتون متشکرم :-) حتما مقالتون رو هم تا آخر میخونم ;-)
نقل قول کردن
sh-spidey
#54 sh-spidey 1394-04-05 23:47
به نقل از mtm:
دليل خاصي نداره. خيلي از كاراكترها رنگ لباسشون همين جوري اينجوري شده :lol:
مثلاً ميدونستيد هالك اولش خاكستري بوده؟! بله بوده! ولي چون اون موقع رنگ خاكستري تو چاپ خوب در نميومده استن لي يكهو به ذهنش رسيده كه رنگش سبز بشه تا وقتي كميك هاش چاپ ميشه بهتر و جذاب تر به نظر برسه
ولي در مورد كارنيج بايد بگم كه اولاً طراحش ميخواسته كه رنگش با ونوم فرق كنه دوماً اينكه رنگ لباس كاركترها در دنياي كميك استريپ معمولاً سمبوليك هستش . يعني كارنيج قرمزه تا رنگ خون و خشونت رو در ذهن تداعي كنه
البته من يه جا خوندم كه چون symbiote فضايي با خون كلتوس كاسدي پيوند خورد پس carnage رنگش قرمزه. در حاليكه چون با سيستم عصبي ادي براك پيوند خورده بود پس venom رنگش سياهه!!!!
ولي شما در كاركترهايي كه تو دهه 90 ميلادي خلق شدند زياد دنبال دليل و منطق نباش چون اون دوران اكثر داستان ها و كاركترهاي كميكي به جاي محتوا فقط قيافه داشتن ا! :-*

وقتی گفتید ونوم بخاطر پیوند خوردن با سیستم عصبی ادی براک رنگش سیاه شده من فکر میکنم چون ونوم خودش به تنهایی هم سیاهه وقتی به بقیه ی اشخاص میچسبه هم سیاهه و وقتی میزبانی نداره باز هم سیاهه
نقل قول کردن
sh-spidey
#55 sh-spidey 1394-04-05 23:50
یعنی بخاطر پیوند با براک سیاه نشده :-*
نقل قول کردن
Spidey spidey
#56 Spidey spidey 1394-12-08 18:46
سلام سه تا سوال داشتم:
١-ايا ساخت فيلم the amazing spiderman 3 متوقف شده؟
٢-قرار بود يه فيلم اختصاصى درباره ونوم و شش خبيث بسازند قضيه اون چى شد؟
٣-نقطه ضعف ونوم امواج صوتى زياد و اتش هست،مال كارنيج چيه؟
نقل قول کردن
The Lizard
#57 The Lizard 1395-02-06 21:53
کسانیکه کمیک end of the earth رو خوندن و کلا افرادی که مطلع هستند، دکتر اختاپوس تو اون کمیک یک لباسی پوشیده بود که کل بدنش به غیر از کله اش رو پوشانده بود. (مثله یک زره فلزی بود که انگار دستها و پاهایش هم تو اون بود.)
میخواستم بدونم دلیلی داشته که این لباس رو به تن میکرده آیا؟
البته این لباس را من به طور کامل هر چی search کردم هم تو هیچ تصویری ندیدم و سرانجام در اپیزود 8 فصل 4 کارتون ultimate spiderman به طور کامل دیدمش! یکی از تصاویر این لباس که در همین سایت پیدا کردم:
نقل قول کردن
The Lizard
#58 The Lizard 1395-02-07 15:25
به نقل از The Lizard:
کسانیکه کمیک end of the earth رو خوندن و کلا افرادی که مطلع هستند، دکتر اختاپوس تو اون کمیک یک لباسی پوشیده بود که کل بدنش به غیر از کله اش رو پوشانده بود. (مثله یک زره فلزی بود که انگار دستها و پاهایش هم تو اون بود.)
میخواستم بدونم دلیلی داشته که این لباس رو به تن میکرده آیا؟
البته این لباس را من به طور کامل هر چی search کردم هم تو هیچ تصویری ندیدم و سرانجام در اپیزود 8 فصل 4 کارتون ultimate spiderman به طور کامل دیدمش! یکی از تصاویر این لباس که در همین سایت پیدا کردم:
spidey.ir/.../30.jpg

کسی جواب منو نمیده آیا؟ :cry:
نقل قول کردن
_DARK KNIGHT_
#59 _DARK KNIGHT_ 1395-06-14 17:38
عاشق این مقاله هستم خیلی جالبه :-) ;-)
نقل قول کردن
spider Carnage
#60 spider Carnage 1395-06-22 23:25
من عاشق ونوم و کارنیجم راستی ونوم قویتره یا کارنیج؟
نقل قول کردن
capitan tony stark
#61 capitan tony stark 1398-10-11 21:17
وای چرا اینو زودتر ندید بودم یک عصر هنری به حساب میاد آقای ترابی به شما ایمان آوردم
نقل قول کردن
Dark spider 2
#62 Dark spider 2 1399-05-08 14:19
به نقل از The Lizard:
کسانیکه کمیک end of the earth رو خوندن و کلا افرادی که مطلع هستند، دکتر اختاپوس تو اون کمیک یک لباسی پوشیده بود که کل بدنش به غیر از کله اش رو پوشانده بود. (مثله یک زره فلزی بود که انگار دستها و پاهایش هم تو اون بود.)
میخواستم بدونم دلیلی داشته که این لباس رو به تن میکرده آیا؟
البته این لباس را من به طور کامل هر چی search کردم هم تو هیچ تصویری ندیدم و سرانجام در اپیزود 8 فصل 4 کارتون ultimate spiderman به طور کامل دیدمش! یکی از تصاویر این لباس که در همین سایت پیدا کردم:
spidey.ir/.../30.jpg

دوست عزیز این عکس که نشون دادی کاستوم دکتر اختاپوس تو کمیک ends of the earth نیست درسته که اون کاستوم هم هشت تا دست داشت ولی خیلی عظیم الجثه تر از این حرفا بود این کاستوم مربوط میشه به دوران کمیک brand new day که وقایعش بعد از کمیک omd هستش که در اون شخصیتا ابرخبیث تغییر میکنند از جمله دکتر اختاپوس. اون متوجه میشه که بدنش بخاطر تمام نبرد هایی که با مردعنکبوتی کرده و بخاطر تمام کتک هایی که ازش خورده از بین رفته و دچار زوال شده برا همین این کاستوم رو درست کرد تا بتونه باهاش مبارزه کنه.
نقل قول کردن
Dark spider 2
#63 Dark spider 2 1399-05-08 14:47
به نقل از spider Carnage:
من عاشق ونوم و کارنیجم راستی ونوم قویتره یا کارنیج؟

کارنیج فرزند ونومه یعنی درواقع از روی ونوم درست شده ولی قوی تر از ونومه در این مقاله هم که در سایت قرار داده شده میتونی بفهمی که چه قدرت هایی داره که ونوم نداره.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Faraz
#64 Faraz 1401-08-10 19:16
به مناسب اولین ورودم به اکانتم در اولین پست این سایت ارزشمند کامنت می گذارم :lol:

1401/8/10
نقل قول کردن
mtm
#65 mtm 1401-08-11 09:18
به نقل از Faraz:
به مناسب اولین ورودم به اکانتم در اولین پست این سایت ارزشمند کامنت می گذارم :lol:

1401/8/10

خوش اومدی
و الان که به این مطلب نگاه میکنم میبینم تو این 10 سال چقدر محتوا اضافه شده.
الان دیگه همه ی این شخصیت ها دارای مقالات اختصاصی "حقایق" و "نسخه های عجیب و غریب" و کلی مقاله دیگه شدن و کلی هم کمیک ازشون ترجمه شده ولی اون موقع فقط یه توضیح مختصر ازشون نوشتم ...
نقل قول کردن
aht
#66 aht 1401-08-11 12:04
به نقل از mtm:
به نقل از Faraz:
به مناسب اولین ورودم به اکانتم در اولین پست این سایت ارزشمند کامنت می گذارم :lol:

1401/8/10

خوش اومدی
و الان که به این مطلب نگاه میکنم میبینم تو این 10 سال چقدر محتوا اضافه شده.
الان دیگه همه ی این شخصیت ها دارای مقالات اختصاصی "حقایق" و "نسخه های عجیب و غریب" و کلی مقاله دیگه شدن و کلی هم کمیک ازشون ترجمه شده ولی اون موقع فقط یه توضیح مختصر ازشون نوشتم ...


بله واقعا سایت اسپایدی الان کلی مقاله فوق العاده داره
استاد ببخشید اون مقاله 《قوی ترین شخصیت های مارول که نمی توانند مردعنکبوتی شکست دهند》 به دستتون رسیده؟؟
نقل قول کردن
mtm
#67 mtm 1401-08-11 13:36
به نقل از aht:
به نقل از mtm:
به نقل از Faraz:
به مناسب اولین ورودم به اکانتم در اولین پست این سایت ارزشمند کامنت می گذارم :lol:

1401/8/10

خوش اومدی
و الان که به این مطلب نگاه میکنم میبینم تو این 10 سال چقدر محتوا اضافه شده.
الان دیگه همه ی این شخصیت ها دارای مقالات اختصاصی "حقایق" و "نسخه های عجیب و غریب" و کلی مقاله دیگه شدن و کلی هم کمیک ازشون ترجمه شده ولی اون موقع فقط یه توضیح مختصر ازشون نوشتم ...


بله واقعا سایت اسپایدی الان کلی مقاله فوق العاده داره
استاد ببخشید اون مقاله 《قوی ترین شخصیت های مارول که نمی توانند مردعنکبوتی شکست دهند》 به دستتون رسیده؟؟

بله. دارم ویرایشش میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید