رتبه بندی برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

خب الوعده وفا، بالاخره مقاله‌ای که جای خالیش شدیدا تو سایت احساس می‌شد و شما عزیزان درخواستش رو مکررا کرده بودید آماده شد، برترین مبارزات اسپایدی در سینما! (مقاله به روز رسانی شد).

مقدمه: باتوجه به شخصیت‌شناسی اسپایدی و ماهیت وجودی‌اش او همواره در معرض تهدیدات گوناگونی قرار داشته است و با دشمنان رنگ‌و‌وارنگی روبرو شده است. تقریبا با یک نگاه کلی متوجه می‌شویم که در تمامی آثار سینمایی مردعنکبوتی سعی شده به پیتر پارکر و اسپایدرمن از زاویه‌ی متفاوتی نگاه شود طوری که شما درمیابید که گویا یک نگاه کلی ناظر به تمامی این آثار بوده تا دچار تکرار مکررات نشود. به همین خاطر تقریبا اکثر دشمنان کلاسیک و مدرن اسپایدی در این آثار مشاهده شدند؛ از نورمن آزیورن گرفته تا پسرش هری و اوکتاویوس و کینگ‌پین و ونوم و میستریو و والچر و لیزارد و... همه و همه در طول آثار سینمایی به چشم می‌خورند و همین حضور جذاب باعث شده که کشمکش‌ها و درگیری‌های جذابی هم بین این آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیستمون یعنی پیتر شکل بگیره که منجر به برخی از زیباترین و خلاقانه‌ترین مبارزات تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شود و واقعا جای یک بررسی و رتبه‌بندی از آن‌ها در بزرگترین سایت کمیکی ایران خالی بود که حالا تصمیم گرفتیم برویم سراغ بررسی بهترین‌های آن؛ پس با ما همراه باشید. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

55 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

20 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

55 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت دوم

 

15- مبارزه VS والچر (اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی)

مبارزه با والچر

سازندگان "در میان دنیای عنکبوتی" روش جالبی برای شروع این انیمیشن داشته اند و میبینیم که چطور به سراغ دنیای گوئن عنکبوتی رفته اند و تماشاچی را به خوبی با زندگی و گذشته ی این شخصیت آشنا میکنند. در نتیجه متوجه میشویم که گوئن همچنان به خاطر از دست دادن پیتر پارکر دنیای خودش (که تبدیل به لیزارد شد) ناراحت است و اینکه پدرش (سروان استیسی) او را به خاطر دست داشتن احتمالی در مرگ پیتر مقصر میداند و  تحت تعقیب قرارش داده. سپس شاهد حضور والچری از دنیا و زمانی دیگر در دنیای گوئن عنکبوتی هستیم که به نبردی معرکه ختم میشود. خیلی زود میگل اهارا (اسپایدرمن 2099) و زن عنکبوتی هم به آنها اضافه میشوند و شاهد یک اکشن پرانرژی و تمام عیار هستیم که با موسیقی دلنشینی هم همراه میشه (به ویژه اونجایی که گوئن سعی میکنه هلی کوپتر در حال سقوط پلیس را نجات بده). والچر هم قدرت ها و ظاهر جالبی داره. آدم واقعا اولش حس نمیکنه که حریف قدری باشه ولی واقعا هست. خلاصه اینکه این سکانس هم دنیای گوئن رو به ما معرفی میکنه، هم دغدغه های او  را و هم دو شخصیت اصلی داستان را و یک نبرد باحال با یک خبیث باحال هم ارائه میده. دیگه چی میخواستید؟!

 

14- مردعنکبوتی VS هری آزبورن (مردعنکبوتی شگفت‌انگیز 2)

مردعنکبوتی VS هری آزبورن (مردعنکبوتی شگفت‌انگیز۲)

در فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز 2 و درست زمانی که به نظر می‌رسید که پیتر کل نیویورک و مردمش را نجات داده و بعد از اینکه ترتیب الکترو را هم داد، ناگهان سر و کله‌ی هری آزبورن پیدا شد و استرس رو به ماجرا برگردوند. خب هری از قبل چون اسپایدی با دادن خونش برای درمان بیماری ژنتیکی‌اش مخالفت کرده بود از او کینه داشت و نهایتا به گرین‌گابلین تبدیل شده بود. همین توضیحات نشان می‌دهد که این جدال تا چه حد پتانسیل داشت. اما مهم‌ترین چیزی که این نبرد را در اذهان تماشاچیان حک کرد پایان آن بود. قبل از این که به صحنه‌ی آخر برسیم بی‌انصافی است اگر به موسیقی متن زیبای استاد زیمر اشاره نکنیم که حق مطلب رو حسابی ادا کرده و بار دراماتیکی به آن لحظات بخشیدند. اما لحظه‌ی آخر این نبرد بی‌شک یکی از دردناک‌ترین صحنات فیلم‌های کمیکی و همچنین یکی از برترین ایستراگ‌های فیلم‌های ابرقهرمانی بود، قطعا دیگه فهمیدید از کدوم لحظه حرف می‌زنم. خب ما همیشه دوستدار شخصیت مری‌جین و یا الآن هم هوادار ام‌جی در دنیای سینمایی مارول هستیم، اما به شخصه نقش‌آفرینی اما استون برایم جایگاه بی‌همتایی در قامت گوئن استیسی دارد، این را کنار شیمی جذاب او با اندرو گارفیلد قرار بدهید تا دریابید لحظه‌ی مرگ او چقدر می‌تواند دردناک و تاثیر گذار باشد.

 

13- مردعنکبوتی VS والچر (مردعنکبوتی: بازگشت به خانه)

مردعنکبوتی VS والچر (مردعنکبوتی: بازگشت به خانه)

ریبوت جدید سری فیلم‌های مردعنکبوتی این‌بار در MCU به معنای دیدن دشمنی جدید برای پیتر بود چرا که تقریبا بیشتر دشمنان کلاسیک او در سری های قبلی بهشون پرداخته شده بود و البته در سری مردعنکبوتی شگفت‌انگیز هم ابتلا به تکرار ویلن‌ها رو دچار ضعف و البته مقایسه با آثار سم ریمی کرده بود و رو این حساب انتخاب یک ویلن جدید کار عاقلانه‌ای بود. خب وقتی مشخص شد که این خبیث والچر و با بازی بازیگر توانایی مثل مایکل کیتون به سینماها می‌آید همه را امیدوار کرد. نهایتا هم دیدیم که بیخود امیدوار نبودیم و او حسابی برای نقشش سنگ تموم گذاشت و الآن هم با حضور در فیلم موربیوس یک‌جورهایی برای آینده‌ی این یونیورس تو آب‌نمک خوابیده. اما یکی از صحنات متعدد درخشان او جلوی دوربین مربوط به مبارزه‌اش با اسپایدی می‌شود. خب آدریان که به هر ضرب‌ و زوری بود توانسته بود صورت‌حساب‌های خودش را صاف کند، طی یکی از برنامه‌هایش بنا بود تا به هواپیمای مورد نظر که متعلق به استارک بود حمله کند و فناوری مورد نظرش را از هپی هوگان بدزدد. از طرفی پیتر که در صدد این بود تا خود را به استارک ثابت کند وارد عمل شد و اتفاقا حسابی هم جون همه رو به خطر انداخت و طی یک نبرد طاقت‌فرسا و متمادی با پدر عشقش به نزاع برخاست. نزاعی که نهایتا با شکست والچر همراه شد و همه فکر کردیم که او بر اثر اختلال لباسش کشته شده که البته در آخر فهمیدیم که ماجرا چیز دیگری بوده...

 

12- گروه عنکبوتی VS کینگ‌پین (مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی)

 گروه عنکبوتی VS کینگ‌پین (مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی)

"اسپایدرمن: اینتو دِ اسپایدر ورس" یک شاهکار به تمام معنا است؛ به معنای واقعی کلمه، تجسم و ترجمه‌ی حقیقی صفحات رنگارنگ کمیک‌بوک‌های مردعنکبوتی به مدیوم سینماست؛ اون هم در خواستنی‌ترین شکل ممکن که مثل یک نامه‌ی عاشقانه به دوستداران اسپایدی می‌ماند. این اثر توانست به بهترین و غیرممکن‌ترین حالت ممکن به عنکبوتی‌های مختلف در زمان‌ها و مکان‌های مختلف بپردازد؛ از پیتر پارکر اوریجینال گرفته تا مایلز مورالز و پیتر مسن و پنی پارکر و اسپایدر-هم و گوئن عنکبوتی و البته مردعنکبوتی نوآر و در آخر هم که جنابِ 2099خب حقیقتا این یک قمار بزرگ بود! قماری که می‌توانست منجر به شکست بدی برای اثر بشود و شلوغی غیرقابل توجیهی را به بار بیاورد. اما این قمار بزرگ نتیجه داد و این اثر شاهکار توانست به افتخار سینمای کامیک‌بوکی بدل شود و اسکار بهترین انیمیشن رابرباید. در این فیلم مبارزه‌ی گروه عنکبوتی با ویلسون فیسک از نقاط قوت اثر بود چرا که علاوه‌ بر اینکه تقریبا تمامی اعضای گروه نقش مهم خود را در مبارزه با او داشتند (تجسم بارزِ "مجلس تماشاچی نمی‌خواد")، نبرد و تقابل مایلز با کینگ‌پین از بار احساسی بالایی هم برخوردار بود که طراوت تلخ‌وشیرینی به مبارزه می‌داد. مایلزی که قصد داشت تا انتقام عمویش را از او بگیرد. اتفاقی که خوشبختانه نهایتا افتاد و منجر به یک پایان خوش برای این کشمکش‌ها به نحوی غیرکلیشه‌ای و گیرا شد.

 

11- میستریو VS مردعنکبوتی (مردعنکبوتی: دور از خانه)

میستریو VS مردعنکبوتی (مردعنکبوتی: دور از خانه)

خب همواره وقتی صحبت از جلوه‌های ویژه می‌شود MCU کلاس کاری خاص خود را دارد و واقعا دست همه را از پشت می‌بندد. می‌شود گفت فیلم دور از خانه شامل عجیب‌ترین سکانس‌های اکشن و مبارزه‌محور اسپایدی بود. وقتی که میستریو متوجه شد که دستش رو شده و در واقع پیتر از ماجرای نقشه‌ای که برای دنیا کشیده مطلع است، تصمیم گرفت سر پیتر رو زیر آب بکنه. نتیجه اما منجر به یکی از تعلیق‌زاترین و متفاوت‌ترین و برترین مبارزات کل MCU منجر شد که به شخصه برای بنده در کنار مبارزات فیلم دکتر استرنج قرار می‌گیرد (اینجا هم ازش حرف زدیم). دارم از صحنه‌ی ایجاد توهمات متداوم و بی‌رحمانه‌ی میستریو حرف می‌زنم که یکی پس از دیگری بسان یک پتک بر سر و صورت پیتر فرود می‌آمد و ما می‌دیدیم که میستریو چقدر از احساسات پیتر سواستفاده کرد. توهمات دیوانه‌کننده‌ای مثل کپی‌هایی از خودش و او و آینه‌ها و مردآهنی از گوربرخاسته و نیک فیوری قلابی و... . توهماتی که همه و همه این نبرد را تا ابد در ذهن تماشاچیان بعنوان یک نبرد و مبارزه‌ی متفاوت ثبت خواهد کرد.

 

10- مایلز مورالز VS اسپات (اسپایدرمن در میان دنیای عنکبوتی)

اولین مبارزه بین مایلز و اسپات

اولین رویارویی بین مایلز و دشمن اصلیش در انیمیشن "در میان دنیای عنکبوتی" یعنی اسپات فوق العاده است و یک نبرد کلاسیک و خالص اسپایدرمنی رو تحویل تماشاچی میده. کاملا تابلوئه که بیچاره اصلا این کاره نیست! اسپات به فروشگاهی میره تا به دستگاه خودپردازش دستبرد بزنه ولی هنوز بلد نیست چطور از قدرت های خودش درست استفاده کنه و مدام سوتی میده! حتی خودشم اذعان میکنه که قصدش واقعا سرقت نیست و نیت بدی نداره ولی چاره ی دیگه ای براش باقی نمانده. شخصیت پردازی او بسیار دقیق است و ما را به یاد دنیای کمیک میندازه که چطور همواره به عنوان کسی نشان داده شده که در زمان نامناسب در مکانی نامناسب قرار گرفته و تصادفا به قدرت های فوق بشری دست یافته و پلید شده. تا اینکه مایلز از راه میرسه و باهاش شوخی میکنه و درگیر میشن و این درگیری لحظات بسیار خلاقانه ای داره. مخصوصا اینکه متوجه میشیم مایلز در مدرسه با بابا مامانش قرار داره تا درباره ی آینده تحصیلی اش تصمیم گیری بشه. واسه همینه که گفتم این یک رویارویی خالص اسپایدرمنیه چون اسپایدرمن (پیتر پارکر) بارها و بارها در دنیای کمیک با دشمنانش روبرو شده در حالی که همزمان باید در جای دیگری کاری رو انجام میده یا با کسی ملاقات میکرده. بنابراین خیلی جالب و البته برامون آشناست که مثلا مایلز وسط دعوا با اسپات باید به باباش هم پیامک بده! و کلا نوع قدرت های اسپات و اون پُرتال های میان بُعدی که ایجاد میکنه باعث میشه تا یه عالمه لحظه اکشن باحال و خنده دار پدید بیاد که آدم را به یاد شوخی های سبک اسلپ استیک کارتونیست افسانه ای به نام تکس آوری (Tex Avery) میندازه (تکس آوری یک انیماتور، کارگردان، کارتونیست و صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی در خلق و پیشرفت شخصیت‌های کارتونی مانند باگز بانی، دافی داک، دروپی، اسکروبال اسکوئیرل، و جورج و جونیور در کمپانی‌های برادران وارنر و مترو گلدوین مایر نقش داشت).

 

9- پیتر VS هری آزبورن (مردعنکبوتی 3)

 پیتر VS هری آزبورن (مردعنکبوتی۳)

خب پس از وقایع فیلم‌های قبلی و این که هری متوجه شد که حقیقت ماجرای قتل پدرش چی بود، در سال 2007 که مردعنکبوتی 3 اکران شد، همه به دنبال این بودند که ببینند هری قراره چجوری انتقام بگیره! اما در مجموع فیلم شلوغ مردعنکبوتی 3 اون چیزی نبود که هواداران انتظارشو می‌کشیدند، چرا که با پیشرفنی که قسمت دوم به نسبت قسمت اول داشت، همه این طور انتظار داشتند که با حفظ این روند در قسمت سوم با یک شاهکار به تمام معنا طرف باشند، اما با دخالت‌های بیجا و تبلیغاتی سونی و چپوندن کلی آنتاگونیست تو فیلم، نتیجه چیز دیگری شد، ولی به هر ترتیب هری هم نقش خودش رو در فیلم داشت و طی مبارزاتی بسیار نفس‌گیر و اگزجره با پیتر بین زمین و هوا مبارزه کرد که خب طرز استفاده‌ی هوشمندانه‌ی پیتر از تارهایش در نبرد رنگ‌وبوی خلاقانه و نویی رو به مبارزه داد؛ مبارزه‌ای که حال و هوای انگیزه‌های شخصی هم باعث شده بود تا با دلهره‌ی زیادی اون رو دنبال بکنیم و مبهوت تعلیقش بشویم و همه‌ی این‌ها نهایتا منجر به این شد که ما هواداران همواره این مبارزه را بعنوان یکی از مبارزات به‌یادماندنی اسپایدی در ذهن خود حفظ کنیم.

  

8- مردعنکبوتی VS میستریو (مردعنکبوتی: دور از خانه)

مردعنکبوتی VS میستریو (مردعنکبوتی: دور از خانه)

اما یکی دیگر از مبارزات فیلم خوش‌ساخت دور از خانه بین میستریو و اسپایدی که لایق حضور در این رتبه است مربوط به پایان فیلم می‌شود؛ وقتی که میستریو به سیم آخر زد و سعی کرد ند و بقیه دوستان پیتر رو طی اون توهم دیوانه‌وارش به کشتن بده؛ لحظه‌ای که به نظر می‌رسید پیتر هیچ راهی جز نظاره‌گری مرگ عزیزانش نداره چرا که او یک‌بار در همون اوایل در مقابل توهمات میستریو به معنای واقعی کلمه به زانو در آمده بود و مچاله شده بود و جدای از آن او اینبار با صدها هواپیمای بدون سرنشین هم طرف بود که عملا عبور را غیرممکن می‌کرد اما ما دیدیم که او دچار نوعی قوس شخصیتی و بلوغ شد و توانست با حداکثر بهره‌گیری از هوشش و البته حس عنکبوتی‌اش از آن‌ها طی سکانسی حماسی عبور کرده و بعد هم در مقابل توهم نهایی میستریو هم مصون بماند و او را از پا در بیاورد؛ اتفاقی که البته شادی‌اش خیلی دوام نداشت و در صحنه‌ی پس از تیتراژ دنیا را روی سر پیتر و ما خراب کرد...

 

7- مردعنکبوتی و هری آزبورن VS ونوم و سندمن (مردعنکبوتی 3)

 مردعنکبوتی و هری آزبورن VS ونوم و سندمن (مردعنکبوتی۳)

خب همانطور که پیشتر نیز گفته شد سونی بعد از دو فیلم موفق، طمع به خرج داد و سعی کرد در قسمت سوم با دخالت‌های متمادی‌ای که در روند ساخت فیلم کرد، فروش فیلم را بالاتر ببرد و بیشتر به جیب بزند اما متاسفانه این دخالت‌ها نتیجه‌ای جز ارائه‌ی یک فیلم آشفته و شلم‌شوربا را در پی نداشت و مشخص بود که شخصیتی مثل ونوم به زور در فیلم چپانده شده؛ همچنین  CGIها هم کمی آشفته به نظر می‌آمد اما این‌ها دلیل نمی‌شود که بتوانیم چشممان را به‌روی چشم‌نوازی مبارزه‌ی چندجانبه بین اسپایدی و هری با ونوم و مردشنی ببندیم؛ مبارزه‌ای که باعث شد ما برای اولین بار در این سری به طور جدی احساس کنیم که قهرمان محبوبمان در معرض خطر جدی‌ای قرار دارد و نتیجه مبارزه هرگز از پیش مشخص نبود و خلاصه ما در این نبرد، شالوده‌ای از مبارزه و تعلیق رو داشتیم که باعث شد با تمامی ایرادات فیلم نتوان آن را نادیده گرفت.

 

6- مردعنکبوتی VS گرین گابلین (مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست)

 مرد عنکبوتیِ توبی مگوایر جلوی مرد عنکبوتیِ تام هالند را می‌گیرد

نبرد نهایی اسپایدرمنِ MCU و گرین گابلین در فیلم تحسین شده "راهی به خانه نیست" فوق العاده نفسگیر، پرتنش و شخصی بود (البته نبرد اول آنها نیز که منجر به مرگ زن عمو می شد نیز فوق العاده بود). در نهایت پیتر که به دنبال مرگ زن عمویش، مصمم است که از نورمن انتقام بگیرد، با خشونت به او حمله میکند تا به زندگی‌اش خاتمه دهد. یعنی اونقدر این مبارزه خشنه و اونقدر تام هالند نقشش رو عالی بازی کرده که آدم واقعا حس میکنه میخواد گابلینو به قتل برسونه! اما در آخرین لحظه اسپایدرمنِ توبی مگوآیر وارد عمل شده و نمی‌گذارد که دستان پیتر، به خون آلوده شود. این صحنه به خوبی عقلانیت و باتجربگی اسپایدرمن توبی مگوآیر را نشان میدهد و همچنین درس مهمی را به پیتر پارکر تام هالند می‌آموزد. و بعد گابلین از پشت بهش خنجر میزنه. اين مساله به نوعی اون ویژگی " آدم توسری‌خور که هیچ وقت کسی قدرش رو اونطور که باید بدونه نمیدونه" رو ادامه میده. یعنی مرد عنکبوتی مگوآیر هرگز جایزه ای بابت انجام کار درست دریافت نمیکنه و حتی بابتش مجازات هم ميشه که اين خنجر خوردن نشانه ای از آن است ولی هرگز بر اعتقاداتش برای انجام کار درست تاثیر نمیذاره. ضمن اينکه در پایان اين سکانس وقتی میبینه پیتر پارکر تام هالند تصمیم میگیره به جای کشتن از اون علاجی که درست کردن علیه گابلین استفاده کنه، خوشحال ميشه و لبخندی حاکی از رضایت بر لبانش نقش میبنده. همه این ها در کنار بازی فوق العاده توبی مگوآیر و تام هالند، و همچنین موسیقی معرکه فیلم، صحنه ای احساسی و تاثیرگذار را خلق میکند که بدون شک درخشان ترین لحظه اسپایدرمنِ توبی مگوآیر در طول فیلم است. ضمن اینکه در طول نبرد از یکی دو تا از کامبوهای بازی اسپایدرمن PS4 الهام گرفته شد (اینجا و اینجا را ببینید).

 

5- مردعنکبوتی VS لیزارد (مردعنکبوتی شگفت‌انگیز(

 مردعنکبوتی VS لیزارد (مردعنکبوتی شگفت‌انگیز(

در سال 2012 سونی تصمیم گرفت تا دوباره به سراغ آغاز ساخت فرانچایزی بر اساس اسپایدی بره و "مردعنکبوتی شگفت‌انگیز" عنوان اولین فیلم این فرانچایز بود. خب سونی قصد داشت تا در این فرانچایز دست روی ویلن‌هایی بذاره که در فیلم‌های قبلی مورد استفاده قرار نگرفته بودند و از همین رو در این فیلم دست روی لیزارد گذاشتند. خب لیزارد در این فیلم با سی‌جی‌آیی سنگین ساخته شده بود و تونست تاحدودی نقش یک ویلن قابل قبول رو ایفا کنه ولی بواسطه‌ی اینکه خودبه‌خود با ویلن‌های آثار ریمی مقایسه شد نتونست خیلی هوادارها رو راضی کنه اما صحنه مبارزه‌ی او با پیتر در مدرسه واقعا جذاب و هایپر بود، همون صحنه‌ای که اتفاقا کامئوی استن‌لی مرحوم رو هم درش بود و او با هدفونی که توی گوشش بود هیچی رو از این مبارزه متوجه نشد و تمی طنز رو هم به این صحنه دمید. درسته که این فیلم هرگز در صدر تاپ‌لیست برترین فیلم‌های اسپایدرمن نیست ولی همین که اما استون در قامت گوئن جانشین دانست در قامت مری‌جین جیغ‌جیغو شده بود خودش یک پیشرفت استراتژیک و رو به جلو محسوب می‌شد و نقش گوئن در این سکانس مبارزه خودش نقش پررنگی در جذابیت این مبارزه ایفا نمود.

  

4- مردعنکبوتی VS گرین‌گابلین (مردعنکبوتی 2002(

. مردعنکبوتی VS گرین‌گابلین (مردعنکبوتی ۲۰۰۲(

خب این مورد خیلی خاصه؛ در سال 2002 و با اولین فیلم از مردعنکبوتی، اقبال از آثار کمیکی و ابرقهرمانی افزایش یافت. سم ریمی توانست خیلی زیبا اِلِمان‌های آثار ترسناک که درش تخصص داشت رو با تم سوپرهیرویی مخلوط کنه و یک معجون تمام‌عیار رو تحویل مخاطبین بده. شیمی‌های خیلی خوب و قابل قبولی هم بین شخصیت‌های داستان شکل گرفت؛ از پیتر گرفته تا هری و مری و نورمن و بقیه؛ اما بی‌شک نورمن آزبورن/گرین‌گابلین با بازی ویلم دفو نقش و جایگاه بسزایی را در جذابیت این فیلم ایفا نمود. اما صحنه مبارزه نهایی او و پیتر از چند جهت خاص و مهم بود. خب او در پایان پیتر را در یک دوراهی قرار می‌دهد؛ دوراهی‌ای که او باید از بین اتوبوسی پر از دانش‌آموز و دوست صمیمی‌اش مری جین، یکی را برای نجات از مرگ انتخاب کند، البته که نهایتا پیتر هر دوی آنان را نجات داد و درگیری به یک خرابه کشیده شد؛ در آنجا این دو مشت‌های وحشیانه‌ای را حواله‌ی یکدیگر کردند و نهایتا نورمن سعی کرد تا با نیرنگ و فریب و با استفاده از گلایدر خود پیتر را به قتل برساند که طی اون سکانس جذاب و ایستر اگی، پیتر با استفاده از حس عنکبوتی و جاخالی خود سبب شد تا نورمن در چاهی بیفتد که برای او حفر کرده بود و بمیرد. اما قسمت دراماتیک ماجرا این بود که پیتر فهمید که باید با این حقیقت مواجه شود که پدر صمیمی‌ترین دوست خود را کشته و این چنین یک نبرد و کشمکش ذهنی هم برایش ایجاد شد و خلاصه همه‌ی این مسائل سبب شد تا این مبارزه به یکی از بهترین مبارزات او در دنیای سینما بدل شود (اینجا هم اشاره شد).

 

3- مایلز مورالز VS انجمن عنکبوتی (اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی)

جنگ عنکبوتی (Spider-War)!

در "در میان دنیای عنکبوتی" وقتی مایلز از دست میگل اهارا فرار میکنه، جنگ عنکبوتی شروع میشه! بنابراین یک عالمه عنکبوتی ریز و درشت به دستور میگل میفتن دنبال مایلز و تعقیبش میکنن که موجب میشه یک تعداد زیادی لحظه با حال و هیجان انگیز و بانمک خلق بشه (صحنه های رویارویی مایلز با امثال دایناسور عنکبوتی، گربه عنکبوتی، و هفت تیر کش عنکبوتی خودشون به تنهایی یک عالمه جذابیت دارن). یعنی اون قدر اتفاق تو این سکانس میفته و اونقدر شخصیت جلوی چشم ما ظاهر میشن که مغزمون هنگ میکنه! در نهایت همه از قطاری که با سرعت داره به سمت بالا میره سر درمیارن و به نبرد تن به تن بین مایلز و میگل میرسیم که اونم در نوع خودش بسیار مهیجه چون همراه میشه با یه سری اطلاعات شوکه کننده درباره منشاء قدرت های مایلز. ولی در نهایت مایلز تصمیم میگیره علیرغم حرف هایی که از میگل میشنوه تسلیم نشه و راه خودش رو بره. دیالوگ ماندگاری هم ازش میشنویم با این مضمون که دیگه خسته شده از بس دیگران برای زندگیش تصمیم گرفتن.

 

2- مردان عنکبوتی VS مردشنی، الکترو، لیزارد (مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست)

مبارزه نهایی راهی به خانه نیست

شاید CGI مرد شنی و لیزارد بی عیب و نقص از آب در نیامده باشد، اما مطمئن باشید که "راهی به خانه نیست" از لحاظ بصری بی‌نظیر است. در این میان نبرد بُعد آینه فوق‌العاده است (دکتر استرنج فکر میکنه در آنجا میتونه به راحتی مردعنکبوتی رو شکست بده ولی او به کمک علم ریاضی حالشو میگیره!). سکانس توهمات دیوانه وار میستریو در فیلم دور از خانه  که در همین مقاله بهش اشاره شد را در نظر بگیرید. جان واتس انگار آن سکانس را برداشته و صد برابر جذاب ترش کرده تا سکانس بعد آینه را به وجود بیاورد که واقعا اعجاب انگیز است. ولی فینال بزرگ یا Grand Finale یعنی نقطه اوج پایانی یک فیلم که معمولا هیجان انگیز ترین و بزرگترین سکانس اون هم هست یه چیز دیگس که روی مجسمه ی معروف آزادی رخ میده! پس از "اونجرز: پایان بازی" به نظر میرسید که دیگه فیلمی نتونه چنین فینال بزرگی خلق کنه که اون همه قهرمان علیه ثانوس و سپاهش قیام کردند ولی "راهی به خانه نیست" تونست تقریبا همون حس و حال رو با رویارویی سه مرد عنکبوتی با خبیث های داستان تکرار کنه و البته پس از آن آرک های داستانی آنها را نیز به سرانجام رسوند. در حقیقت، کمتر سابقه داشته اثری سینمایی به اندازه ی این فیلم مورد انتظار هواداران قرار بگیرد به طوری که شما هیچ جای این شاهکار حس نمیکنید که چیزی زورکی، و صرفا برای جلو بردن داستان، در فیلم قرار داده شده. برای مثال، فیلم "شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" (Ghostbusters: Afterlife) را به خاطر دارید؟ این فیلم که اساسا بازسازی اولین فیلم مجموعه بود، تلاش زیادی کرد تا طرفداران قدیمی را خوشحال کند اما مورد انتقاد قرار گرفت چون برای بقیه مخاطبان اصلا قابل قبول نبود. اما فیلم "راهی به خانه نیست"، صرف نظر از اینکه با کدام فرانچایز مرد عنکبوتی بزرگ شده‌اید یا به کدام فرانچایز علاقه دارید، لبخند رضایت را بر لب شما می‌نشاند. به گفته برخی از منتقدین، حداقل در 10 جای مختلف فیلم، صدای جیغ و تشویق طرفداران سالن سینما را در بر میگرفته است. همین موضوع کافی‌ست که متوجه شوید این فیلم چقدر برای طرفداران ارزش قائل است. و البته سکانس طولانی مبارزه مردان عنکبوتی با لیزارد، مردشنی و الکترو فوق العاده است چون شاهد یک تیم آپ شگفت انگیز بین قهرمانان هستیم که به صورت عالی به نمایش درمیاد و سکانس مبارزه کلا جوریه که به تک تک مردان عنکبوتی فرصت و زمان کافی برای درخشیدن اعطا میکنه. نکته جالب تر درباره این نبرد اینه که اولش مردان عنکبوتی دارن جلوی خبیث ها کم میارن چون کار تیمی شون خوب نیست ولی به زودی وقتی مردعنکبوتی تام هالند رهبری گروه رو بر عهده میگیره (چون سابقه ی کار گروهی را در فیلم های اونجرز پیدا کرده) خیلی روان تر به مبارزه میپردازند.

  

1- مردعنکبوتی VS دکتر اختاپوس (مردعنکبوتی 2)

مردعنکبوتی VS دکتر اختاپوس (مردعنکبوتی۲)

خب به سرور و سالار مبارزات مردعنکبوتی در نه فقط سینما، بلکه کل عرصه‌ی هنرهای بصری می‌رسیم! نمی‌دونم چه چیز باید بگویم، هنوز هم زبان از عظمت اون سکانس قاصره و فقط باید تحسین کرد. در فیلم مردعنکبوتی 2 ساخته‌ی سم ریمیِ شهیر، که خیلی‌ها هنوز هم اون فیلم رو جزو سه فیلم برتر تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی می‌دانند، نبردی وجود دارد که جان‌مایه و معرف اصلی و عصاره‌ی کلی شخصیت اسپایدرمن می‌باشد. بله از نبرد قطار سخن می‌گویم. سکانسی که در دل خود همه چیز داشت. هم صحنات اکشن پرتعلیق و بسیار جلوتر از عصر خودش، هم کارگردانی بی‌نظیر (واقعا باید ذوق‌زده باشیم که این مرد قراره مهم‌ترین فیلم فاز چهارم مارول رو بسازه) و هم بازیگری‌های فوق‌العاده و هم صد البته بهترین، گویاترین و بارزترین تجلی و تجسم شعار معروف "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره" (البته در کنار پیترِ زیر آوار در فیلم "بازگشت به خانه"). ما طی این سکانس تلاش بی‌‌امان پیتر برای مقابله با بازوان بی‌رحم دکتر اختاپوس را شاهد بودیم و نظاره‌گر نبرد پراسترسی بودیم که بین آن دو درگرفت و بعد هم پیتر را در جلوی قطار دیدیم که "آرش‌کمان‌‌گیر"وار به معنای واقعی کلمه تمام قدرت وجود خود را برای حفظ قطار و جان مسافرانش پیشکش کرد و مجموع این لحظات این سکانس را به عقیده من به یکی از ماندگارترین و دوستداشتنی‌ترین سکانس‌های اکشن/مبارزاتی تاریخ سینمای ابرقهرمانی تبدیل کرد.

 

خب این بود برترین مبارزات اسپایدی در عالم سینما، وقتشه حالا شما نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید..‌‌.

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

10 صحنه برتر و تاثیرگذار انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

55 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

25 دیالوگ برتر فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

55 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت دوم

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

20 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سام ریمی + لینك دانلود!

صحنه های حذف شده از فیلم "مرد عنکبوتی 2" + لینک دانلود!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

تصاویر منتشر نشده از فیلم های "مرد عنكبوتی"!

بیوگرافی "توبی مگوایر" (TOBEY MAGUIRE)

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

مبارزات برتر فیلم های کمیک بوکی

موزیک ویدئوهای زیبا از فیلم های مرد عنکبوتی! + لینک دانلود

بیوگرافی "كرستن دانست" (KIRSTEN DUNST)

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

نظر سم ریمی درباره فیلم جدید مرد عنکبوتی

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

مقایسه لباس اسپایدرمن در فیلم های «مارك وب» و «سم ریمی»

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sUley
#1 sUley 1399-01-23 09:56
دمتون گرم جناب هنجنی
خاطرات رو زنده کردید با این مقاله....
هیچ وقت اون حس میخکوب شدن جلوی تلویزیون... وقتی که داشتم موارد 4...7...8...9 و 10 رو می دیدم یادم نمی ره...
مبارزه پیتر MCU با والچر هم خیلی نابی بود...
امیدوارم سونی و دیزنی توافقشون پابرجا بمونه و همین مسیر رو برن....
:-)
باز هم دمتون گرم...
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#2 OAK_AVENGER 1399-01-23 10:02
واقعا مقاله بی نظیری بود جای خالیش داخل سایت به شدت حس می شد
خب به نظرم لیزارد می تونست نباشه (نظر شخصی خودم)
اما در کل یه نمره 20 دیگه به کارنامه شما باید اضافه کرد که شما و آقای مهربانی دارید بهترین مقاله ها رو می نویسید
البته که همه کسانی که نویسنده هستند واقعا کارشون عالیه ولی من بیشتر از مقاله های آقای مهربانی و شما خوشم میاد امیدوارم به بقیه بر نخوره
نقل قول کردن
Spider-Knight
#3 Spider-Knight 1399-01-23 10:37
خیلی مقاله خوبی بود.واقعا دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
captain_spider
#4 captain_spider 1399-01-23 10:54
با سلام وسپاس از آقای هنجنی بابت این مقاله فوق العادشون
به نظرم مبارزه اسپایدرمن و گرین گابلین (2002) می تونست رتبه بهتری داشته باشه.البته این نظر شخصی منه
در مورد مبارزات mcu که همشون فوق العاده ان.اما به نظرم مبارزه اسپایدرمن و میستیریو(مبارزه اولشون) فوق العاده بود و جلوه های ویژه منحصر به فردی داشت.مبارزه اسپایدرمن و والچر هم که تداعی کننده صحنه مشهور اسپایدرمن زیر آوار بود خیلی عالی از آب دراومده بود.
نقل قول کردن
naymor
#5 naymor 1399-01-23 11:48
به به؛ آقای هنجنی درود بر شما!!
من همیشه جای این مقاله رو در بزرگترین سایت اسپایدی خالی میدیدم و حقا که قلم جذاب شما حق مطلب رو ادا کرد.
همه‌ی خاطرات به بهترین شکل برام مرور شد.
وقتی مقاله تموم شد خوندنش واقعا بغضم گرفته بود :cry:
واقعا خسته نباشید. خدا شما رو برای سایت اسپایدی حفظ کنه. به نظرم از بزرگترین دستاوردهای سالهای اخیر اسپایدی جذب شما بوده واقعا :lol:
خلاصه مقاله نوستالژی و عالی بود. دمتون گرم.
البته به شخصه مبارزه‌ی گرین گابلین رو بالاتر میدونم ولی خب حسیه و دلیل خاصی براش ندارم
بازم ممنون
نقل قول کردن
marc-spector
#6 marc-spector 1399-01-23 12:13
ممنون آقای هنجنی، واقعا مقاله زیبایی بود و قدرت نوستالژیش بدجوری من رو گرفت...
مثل همیشه با سبک نوشتتون قلب‌ها رو تسخیر کردین ;-)

من به شخصه رتبه‌ی مبارزه با نورمن رو خیلی بیشتر دوست داشتم.
و امان از مبارزه‌ی قطار که به نظرم نظیر نداره...


خلاصه دمتون گرم.


راستی دلم هوای مون نایت رو کرده، مقاله جدید نمیدین ازش؟
عادت کرده بودم :cry:
نقل قول کردن
sara
#7 sara 1399-01-23 12:20
دمتون گرم آقای هنجنی واقعا عالی بود تک تک خاطراتمون زنده شد
تو اون سکانس مبارزه با گابلین من بیشتر با منفجر شدن ماسک پیتر حال کردم :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
یادش بخیر صحنه نفس گیر مبارزه پیتر و دکتر اختاپوس که واقعا عالی بود
البته به نظرم اون مبارزه داخل بانک هم که دست آخر زن عمو می رو دکتر اختاپوس میدزده هم دیدنی بود و میشد تو لیست باشه
سری فیلم های شگفت انگیز هم اینکه خود فیلم ها زیاد راضی کننده نبودند اما انصافا صحنه های اکشن خیلی خوبی داشتن
تو mcu هم من اون سکانس توهم رو بیشتر دوست داشتم به نظرتون نمیتونست تو لیست باشه؟؟؟؟؟
ولی واقعا عالی و خوب بود مقاله
نقل قول کردن
naymor
#8 naymor 1399-01-23 13:21
به نقل از sara:
دمتون گرم آقای هنجنی واقعا عالی بود تک تک خاطراتمون زنده شد
تو اون سکانس مبارزه با گابلین من بیشتر با منفجر شدن ماسک پیتر حال کردم :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
یادش بخیر صحنه نفس گیر مبارزه پیتر و دکتر اختاپوس که واقعا عالی بود
البته به نظرم اون مبارزه داخل بانک هم که دست آخر زن عمو می رو دکتر اختاپوس میدزده هم دیدنی بود و میشد تو لیست باشه
سری فیلم های شگفت انگیز هم اینکه خود فیلم ها زیاد راضی کننده نبودند اما انصافا صحنه های اکشن خیلی خوبی داشتن
تو mcu هم من اون سکانس توهم رو بیشتر دوست داشتم به نظرتون نمیتونست تو لیست باشه؟؟؟؟؟
ولی واقعا عالی و خوب بود مقاله

مورد سوم همون توهمی بود که شما اشاره کردی دگ
نقل قول کردن
milad
#9 milad 1399-01-23 13:49
سلام، بسیار مقاله خوبی بود.
فقط به نظرم مبارزه مرد عنکبوتی در آلمان در جنگ داخلی می تونست در این لیست جای داشته باشه (حتی جای اول). چرا که یه جورایی در اون مبارزه به یاد ماندنی بود که معرفی و وارد دنیای بزرگ سینمایی مارول شد.
البته که شما استادید ولی این هم نظر من بود. :-)
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1399-01-23 14:22
#۱و۲#و ۳#و ۴#و #۵و ۶#:
واقعا ممنونم از الطافی که دوستان به من حقیر دارن؛ خوشحالم از این‌که این مقالات اخیر بنده تونسته براتون مفید و راضی‌کننده باشه.
-------------------------------

همون‌طور که قبلا هم گفتم، تمام تلاش یکایک نویسنده‌ها، ادیتور‌ها، مترجمان و خانواده‌ی بزرگ Spidey.ir اینه که بتونه بهترین محتواهای روز کمیک‌بوکی دنیا رو براتون تدارک ببینه و همه‌ی اینها هم از مدیریت حساب‌شده و پدرانه‌ی استاد ترابی نشئت می‌گیره و شما مطمئن باشید که قطار سایت پرقدرت‌تر از همیشه در ریلی که توسط بزرگان سایت بنا نهاده شده با حداکثر سرعت حرکت خواهد کرد.


راستی در هفته‌های پیشرو منتظر سورپرایزهایی از Spidey.ir باشید... ;-)



به نقل از marc-spector:
راستی دلم هوای مون نایت رو کرده، مقاله جدید نمیدین ازش؟
عادت کرده بودم :cry:

نگران نباش اونم داره پیش میره، حواسم بهش هست... ;-)
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#11 AmirM. IX9 1399-01-23 14:34
بسیار مقاله جذابی بود با توضیحات مفصل. فقط به چیزی که انتقاد دارم رتبه مبارزه اسپایدرمن با گرین گابلین بود‌. واقعا ترسناک و نفس گیر بود. لیاقت رتبه بهتری رو داره‌.
نقل قول کردن
sara
#12 sara 1399-01-23 15:36
به نقل از naymor:
به نقل از sara:
دمتون گرم آقای هنجنی واقعا عالی بود تک تک خاطراتمون زنده شد
تو اون سکانس مبارزه با گابلین من بیشتر با منفجر شدن ماسک پیتر حال کردم :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
یادش بخیر صحنه نفس گیر مبارزه پیتر و دکتر اختاپوس که واقعا عالی بود
البته به نظرم اون مبارزه داخل بانک هم که دست آخر زن عمو می رو دکتر اختاپوس میدزده هم دیدنی بود و میشد تو لیست باشه
سری فیلم های شگفت انگیز هم اینکه خود فیلم ها زیاد راضی کننده نبودند اما انصافا صحنه های اکشن خیلی خوبی داشتن
تو mcu هم من اون سکانس توهم رو بیشتر دوست داشتم به نظرتون نمیتونست تو لیست باشه؟؟؟؟؟
ولی واقعا عالی و خوب بود مقاله

مورد سوم همون توهمی بود که شما اشاره کردی دگ

آهان!!!!
من فکر کردم منظورش اون مبارزه ایی که تو شهربازی انجام دادن
نقل قول کردن
Amir78_King
#13 Amir78_King 1399-01-23 16:00
اقا عالی بود حرف نداشت
به نظر من مبارزه رابی و پیتر vs جیمز جوناه جیمسون هم خوب بود :lol:
به خدا پدر خودشون رو در آوردن که بگن مرد عنکبوتی آدم خوبیه ولی هیچ که هیچ
نقل قول کردن
Captain-spidey
#14 Captain-spidey 1399-01-23 18:58
ممنونم اقای هنجنی مقاله خیلی عالی بود وحالت نوستالژی داشت(حتی واسه من که ۱۴ سالمه :lol: )و به نظرم مبارزه قطار واقعا جاش تو رتبه یک هست
به نقل از moali:

راستی در هفته‌های پیشرو منتظر سورپرایزهایی از Spidey.ir باشید... ;-)

بی صبرانه منتظره سورپرایز هستیم
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#15 Amir-Ali-2020 1399-01-23 19:02
رتبه بندی ها ایراد داشت ولی در کل مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
AVENGERS
#16 AVENGERS 1399-01-23 21:57
عالی بود
واقعا خسته نباشید آقای هنجنی.مثل همیشه مقاله تون عالی بود.
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#17 OAK_AVENGER 1399-01-24 09:14
به نقل از moali:
راستی در هفته‌های پیشرو منتظر سورپرایزهایی از Spidey.ir باشید... ;-)

بله دیگه آقای هنجنی هم قول سورپرایز دادن حالا دیگه باید دید که چه مقالاتی روی سایت قرار خواهند گرفت :lol:
نقل قول کردن
Amir78_King
#18 Amir78_King 1399-01-24 16:21
به نقل از milad:
سلام، بسیار مقاله خوبی بود.
فقط به نظرم مبارزه مرد عنکبوتی در آلمان در جنگ داخلی می تونست در این لیست جای داشته باشه (حتی جای اول). چرا که یه جورایی در اون مبارزه به یاد ماندنی بود که معرفی و وارد دنیای بزرگ سینمایی مارول شد.
البته که شما استادید ولی این هم نظر من بود. :-)

منظور این مقاله فیلم های انفرادیه اسپایدرمن بود
اون بالا توی مقدمه نوشته :-*
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1399-01-26 00:54
واقعا آدم با خوندن این موارد هم هایپ میشه. اینها اکثرا نه تنها بهترین نبرد برای مرد عنکبوتی بلکه در بین کل فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی هم بی نظیره.
نامصب نبردهای مرد عنکوبتی تو عرصه سینما هیچ وقت تکراری نمیشه. یعنی هیچ وقت نمیشه حدس زد که چطوری میخواد بزنه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1399-11-23 16:49
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#21 The Spectacular Burmun 1402-11-07 12:50
تشکر میکنم که به این سرعت دارید مقاله هارو آپدیت میکنید
مردعنکبوتی تو دنیای کمیک که مبارزه های جالبی داره و برای خلاصی یا پیروزی در هر کدوم راهکار جالبی داره.ولی دنیای سینما یه چیز دیگه اس.تک تک این مبارزات به دل میشینن و تو یاد و خاطره طرفداران جا میگیرن.
بنظرم نبرد آپارتمان هپی هم میتونست تو لیست باشه.چندجا تو سایت گفتم چقدر از این نبرد خوشم میاد.بازی بازیگرا و تراژدی پشت بندش یا جلوه های ویژه اش شاهکاره.خالص اسپایدرمنه.
با رتبه های در میان دنیای عنکبوتی موافقم.همینطور خوشحالم که برخی رتبه ها جا به جا شدن.اینطوری شباهت بیشتری به مال خودم داره:
15.Spidey Vs. Vulture
14.Spidey Vs. Kingpin
13.Spidey Vs. New Goblin(TASM 2)
12.Spidey Vs. Mysterio Part 1
11.Spidey Vs. Spot
10.Spidey Vs. Electro
09.Spidey Vs. New Goblin(Spider-M an 3)
08.Spidey Vs. Mysterio Part 2
07.Final Battle(Spider-M an 3)
06.Spider Soceity Chase
05.Spidey Vs. Lizard Part 1
04.Final Battle(No Way Home)
03.Spidey Vs. Green Goblin(Spider-M an)
02.Peter Vs. Norman(No Way Home)
01.Train Battle
نقل قول کردن
داریوش
#22 داریوش 1402-11-07 22:12
با بعضیا موافقم (مخصوصا)آخری ها این رتبه بندی منه:

15.مبارزه vsوالچر
14.اسپایدیvsهری آزبورن(tasm)
13. اسپایدی vsمیستریو (پارت ۱)
12.اسپایدی vs والچر
11.اسپایدی vs اسپات
10.پیتر vs هری آزبورن (اسپایدرمن۳)
9.گروه عنکبوتی vs کینگ پین
8.اسپایدی vs میستریو (پارت2)
7.اسپایدی ، هری آزبورن vsونوم و سندمن
6.اسپایدی vs لیزارد (tasm)
5.اسپایدیvsگرین گابلین (NWH)
4.اسپایدی vsگرین گابلین (2002)
3.مایلز مورالز vsانجمن عنکبوتی ها
2.مردان عنکبوتی vs الکترو ، سندمن ، لیزارد (NWH)
1.اسپایدی vs دکتر اختاپوس
نقل قول کردن
venom
#23 venom 1402-11-09 01:27
به نقل از داریوش:
با بعضیا موافقم (مخصوصا)آخری ها این رتبه بندی منه:

15.مبارزه vsوالچر
14.اسپایدیvsهری آزبورن(tasm)
13. اسپایدی vsمیستریو (پارت ۱)
12.اسپایدی vs والچر
11.اسپایدی vs اسپات
10.پیتر vs هری آزبورن (اسپایدرمن۳)
9.گروه عنکبوتی vs کینگ پین
8.اسپایدی vs میستریو (پارت2)
7.اسپایدی ، هری آزبورن vsونوم و سندمن
6.اسپایدی vs لیزارد (tasm)
5.اسپایدیvsگرین گابلین (NWH)
4.اسپایدی vsگرین گابلین (2002)
3.مایلز مورالز vsانجمن عنکبوتی ها
2.مردان عنکبوتی vs الکترو ، سندمن ، لیزارد (NWH)
1.اسپایدی vs دکتر اختاپوس

کی به لیست تو اهميت میده آخه ، گلابی!
نظر ندی سنگین تری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45